Joko pistettäis pystyyn marraskuun IVF/ICSI-pino?
En millään saanut auki tätä pinoa jonka olen viime vuonna avannut, tai en kaikkia sivuja tuli vain et keskustelu hetkellisesti pois käytöstä kun yritti sivua vaihtaa. Ei muista omia oireita joten pitää vähän luntata, mutta jospa nyt pino aukeaisi kun sen päivittää :)
Kommentit (213)
Putosin vähän niin kuin kelkasta, kun hoito siirtyi viikolla eteenpäin. Syy ei ollut siis meissä, vaan siinä, että lääkäri ei ole paikalla tai jotain sellaista. Tuntuu aika hassulta syyltä... :o
Noh, pääasia että hommiin joka tapauksessa päästään.
3 päivää olen pistellyt puregonia ja punktio sijoittuu toivon mukaan siis viikon 48 alkupuolelle. Mutta tiistaina jo jännäillään, löytyykö mieheltä siittiöitä. Pakkasessa on kyllä biopsialla otettu satsi, mutta yksityinen puoli haluaa etsiä tuoreita ja jo valmiiksi liikkuvia siittiöitä. Toistaiseksi ainakaan meitä ei haittaa yhtään tuo tehyn lakko, kun palvelu parani heti reippaasti yksityiselle siirtämisen myötä!
Tsemppiä kovasti piinailijoille!
Tao_Tao
Soitin perjantaina Oysiin,että milloin pääsisi siihen alkuraskauden ultraan,mutta eivät pystyneet antamaan aikaa Tehy-jutun takia.Muuten olisin saanut ajan joulukuun alkuun.Käskivät seurata,että miten Tehy-juttu etenee ja jos saavat sopimuksen tehtyä,niin sitte pitää heti soittaa uudestaan Oysiin,niin antavat ajan.Meillä on matkalle lähtö joulukuun alussa,niin ajateltiin käydä ennen matkaa yksityisellä.Onpahan mukavampi lähteä matkalle,kun tietää,että kaikki on kunnossa.
Jotenki outo olo vieläki,ei voi uskoa,että tää on totta.Sitä oli niin varautunut siihen,ettei tää onnistu ja,että keväällä sitte koitetaan sulatella pakkasesta alkioita.
SNYGG kyseli,että mitä oireita mulla on ollu.Mulla alko noin viikko alkion siirrosta kamala päänsärky ja naama tuli täyteen finnejä.Sitte alko alaselkäsärky ja mahan juiliminen,aivan ku ois ollu menkat alkamassa.Nyt on kamala väsy.Väsyttää koko ajan,vaikka ois nukkunut tosi hyvin.
Joko SanniAnniina on testin tehnyt? Sori jos multa on jäänyt huomaamatta.
Ajattelin et huomenissa varmaan vois olla kiinnittyminen tapahtunut jos menee siirrosta n. 2-4pv niin huomenna olis 4.
Kopion suoraan tuo minkä kirjoitin toiseen pinoon.
Voiko hyperstimuulatioon liittyä kuume? Vai voisko tarkoittaa raskautta?
Eilen illalla ihan huvikseni mittasin lämmöt ja oli 37,1 ja nyttässä samallaniin näytti 37,3 normaalisti mulla on joku 36,5 ehkä mut ei kyllä ikinä yli 37. Eikä mulle yleensäkään kuumetta tule. Just kyllä tulin töistä et hetken vain oon kerennyt levätä, mutta eilen olin kyllä ihan rauhassa illan ja sängyssä makoilin kun mittaisi. En huomannut mitata aikasemmin. Flunssaa on mut pahin meni ohi jo viikko sitten eikä mahakaan ole tuon vatsaonteloon kertyneen nesteen takia enää kipeä oli ihan normaali.
Nouseeko lämpö heti kiinnittymisen jälkeen vai mites se taas menikään.
No sit mietin et entäs jos pregnyl aiheuttaa sen.
Lääkkeen ohjeesta netistä.
Haittavaikutukset:
Pistokohdan reaktioita kuten mustelmanmuodostus, kipu, punoitus, turvotus tai kutina pistokohdassa, on ilmoitettu virtsaperäisten gonadotropiinien käytön yhteydessä. Satunnaisia allergisia reaktioita on ilmoitettu, lähinnä injektiokohdan kipua ja kutinaa. Harvinaisissa tapauksissa voi esiintyä yleisreaktioita kuten ihottumaa ja kuumetta.
Mulle ei siitä yhtään mitään tullut ja siitähän on jo viikko kun sen pistin joten ei kait voi enää siitäkään johtua.
Onko kokemuksia?
Kiitos huhuilusta; Hanna, Tatjuska.. En ole saanut kirjoitettua enää minnekään, kaivon pohjalla yksin kun oon :(
Nega tuli pp14, ei haamun haamua ja vuosisadan suurimmat menkat eilisestä alkaen. Jaksoin nostaa itseni ylös, sillä jaksan luottaa siihen, ettei ekan ivf:n epäonni tarkoita välttämättä ikuista epäonnea, kuten näillä palstoilla on iloisesti saatu huomata. Myös toisten onnesta olen saanut voimaa, jolla jaksaisin vaikka tuplapiikitykset, mitä vaan.. Helmi-maaliskuun kierrosta pääsis uuteen yritykseen.
Vaan kaivoon minut paiskattiin takaisin.. Tämä nega sai aikaan sen sortin tunnekriisin meidän parisuhteeseen, etten tiedä soitellaanko täällä kaikkien näiden vuosien jälkeen lopun alkua. Joulun sais mun puolesta tunkea jonnekin, joulumieli ja kaikki muukin positiivisuus on kadonneet tuhkana tuuleen.
Anteeksi omanapaisuuteni, en vaan muuhun kykene. Parempaa mieltä ja Plussatuulta
Onneton ja Yksinäinen SanniAnniina
Olipas sulle kurjia uutisia, halauksia sinne ja toivottavasti saatte asiat järjestymään. :(
Hannalle lämmöistä - jos käytät lugesteronia tmv. ne nostavat lämpöä. Mulla on pahimmillaan progesteronikuuri nostattanut ihan selkeät kuumeoireet, eli olen maannut sairaana sängyssä, kuume kun vie multa aina voimat. Mutta tottakai myös raskaus pitää ne lämmöt ylhäällä sitten, kun luget lopetat.
Tänne ei mitään ihmeitä, yöllä heräsin kummaan vihlontaan kohdussa ja aamusta asti rinnat on olleet kipeät ja turpeat. Sinänsä hassua, että alkuunhan rinnat oli kipeet pregnylistä, viikonloppuna palasivat normaaleiksi ja nyt taas kipeät. Vihlonta voi olla mitä vaan, mutta tietysti toivon sen olevan kiinnittymiskipua, sitä olen tuntenut aiemminkin kiinnittymisen aikaan (eli mulla on ollut kolme raskautta). Ja rinnat on tietty kipeet lugejen takia, mutta saahan sitä aina haaveilla? :) Niinku miehelle taas tänään sanoin, et mähän oon nyt raskaana, mietitään sitä testausta sitten ensi viikolla, mut menkkoihin asti saan uskoa, että raskaana olen. Positiivista psyykkausta :D
Jeps, mutta nyt otan lasin punkkua. Tsemppiä piinaaville!
-Osse pp3
Jos nyt ensin omaa napaa kun sain tähän koneelle raahauduttua. Olo on väsynyt ja hiukka kipee, onneksi on särkylääkkeet. Punktio itsessään ei sattunut juuri ollenkaan kiitos kipulääkityksen. Ennen ja jälkeen vaan on tukala olo ollut ja maha turvoksissa. Punktiossa löysivät 22 munarakkulaa, kun ultrissa puhuivat 16 ja 15 munasolua niistä saivat kerättyä. Huomenna soittavat klinikalta väliaika tietoja ja keskiviikkona saan kyytiläisen.
Tänään lääkäri sanoi, että hyvältä näyttää. Ilmeisesti miehen näyte oli sitten parempi kuin aiemmin. Sanoi vielä, että on hyvä onnistumisprosentti. Meillä siis vika miehen siittiöissä tai ainakaan minussa ei vielä kummempaa vikaa ole todettu, mitä nyt kierron pituus heittelee.
Silti jotenkin jänskättää, että saadaanko siirrettävää.
Voi SanniAnniina oon niin pahoillani sun puolesta. Toivottavasti saatte parisuhteenne tolpilleen. Nää hoidot on raskaita molemmille. Antakaa toisillenne aikaa surun kanssa. Mies varmaan kokee asian erilailla kun sinä. Ainakin musta tuntuu, ettei mun mies aina ihan ymmärrä kaikkia näitä juttuja ja ettei tää hoito välttämättä onnistu. Tsemppiä kovasti!
lekkäkerttu
toivottavasti teilla kriisi kuitenkin helpottaa. Minakin olen huomannut, etta miehet ja naiset reagoivat niin eri tavoin naihin hoitoihin. Tietenkin ihan luonnollista, kun naisen kehossa kaikki tapahtuu ja hormonit jyllaavat. Pettymys negasta on kuitenkin molemmille yhta suuri. Koettakaa jaksaa.
Osbornelle ja leppäkertulle onnea kun olette paasseet piinailemaan! Toivon teille kummallekin tarrasukkia, etta pienet asukit pysyisivat mukana.
Mun tilanne on nyt se, etta lampokaapissa oli aamulla ainakin 3 kunnollista munasolua (4. paiva jo). Huomenna on siirto jos ovat jatkaneet jakautumista. Nyt on aika pelokkaat tunnelmat, enta jos kaikki kuolevat ennen huomista. Taytyy vain yrittaa saada nukuttua ensi yo mahdollisimman rauhassa. Tulen sitten huomenna kertomaan mika tilanne on.
Hyvaa ja rauhaisaa yota teillekin,
Siina
[color=#8B0A50][size=3]Marraskuun IVF/ICSI[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]SanniAnniina [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 44vk. Testipäivä 14.11. [color=#0000CD][size=1]Nega[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Ankka77 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, (OYS) Testipäivä 15.11. [color=EE0000][size=1]Plussa[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2] Snygg[color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 45vk (TAYS) Testipäivä 22.11.[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Suhonen [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk (TYKS) Testipäivä 28.11.[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]-Hanna- [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk (OYS) Testipäivä 29.11.[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]osborne [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk (AVA) Testipäivä 30.11.
[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Siina67 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]maltti05 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47vk[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]lekkäkerttu [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk (AVA)[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]jansku3 [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk (OYS)[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Hetula75 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47/48vk[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Tao_tao [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk (Intiimi)
[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]T-04 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk[/color]
[color=#8B0A50][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]VM1974 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk[/color]
Sannianniina olen todella pahoilla negasta. Vaikeaahan se on mutta ehkä kaikki kääntyy parhain päin :)
Onko liian tökeröä jos laitan negan sinisellä ja plussan punaisella siis lähinnä tuota negaa ajatelleen et pomppaako heti silmään?
Innostuin jo eilen kun lämmöt oli korkeammalla mitä normaalista, tai jo toissailtana oli ja samaten eilen ja taas nyt tänään puolisen tuntia sitten, eilen jo toivon sen merkkaavan plussaa.
No sehän johtuu lugeista.
Tissitkin on ollut vähän kipeämmät mitä pariin päivään, mulla tuli kipeäksi heti viimisestä puregon-piikistä. No ajattelin sit siitäkin jo mielessäni jotain, mut unohdin et lugethan tosin tekee sen ja annoskin on aika suuri kun 100mg 6kpl päivässä.
Ajattelin et jos kiinnittyminen olis tapahtunut jo ja olis mahdollista et tulee heti jotain oireita. Tyhmä minä.
Nyt on mieli sitten ihan matalalla, vaikka onhan tässävielä suuri mahdollisuus plussaan kun menkat ei oo alkanut ja pp on vasta 5 joten aikaistahan se mitään oireita on kuulostella.
Mutta kuitenkin en usko meidän kohdalla plussaan eikä sitä kyllä hevillä muuteta ellei sit tuu ennen testausta ankaraa pahoinvointia tai jotain vastaavaa oiretta josta vois päätellä et on raskaana, mut ei muuten. En osaa nyt olla positiivinen.
Mitäs siinalle kuuluu, eikös tänään ollut siirtopäivä?
Tanaan oli aamulla siirto. Laakarilla oli ongelmia loytaa oikea osoite ja hanen mukaansa siirto epaonnistui. Toimenpide oli tosi kivulias. Kipu ja epaonnistuminen saivat minut murtumaan ihan totaalisesti. Onneksi sain juteltua kavereiden kanssa puhelimessa. Klinikalta ei tarjottu keskusteluapua. Sain uuden ajan 1.5 tunnin paahan ja maarayksen juoda paljon vetta, etta kohtu on paremmassa asennossa. Kun menin takaisin, laakari sanoikin, etta alkionsiirto olikin onnistunut. Taytyy vain toivoa, etta alkiot ovat oikeassa paikassa...
Mulle siirrettiin 2 viiden paivan ikaista alkiota. Kumpikaan ei ollut kovin hyvalaatuinen, ihan ok-laatuisia tosin. Mutta nyt tuli kylla selvyys minun sekundaariseen lapsettomuuteen. Minun munasolut ovat huonolaatuisia. Siina mielessa oli hyva, etta kasvattivat niin pitkaan, niin saivat kuitenkin ne parhaat seulottua.
Tanaan olen kaynyt lapi kaikki tunteet. Stressi laukesi, senkin takia varmaan itkettaa ja paassa on ihan kumma olo. Olen ollut myos viimeiset 12 paivaa pois kotoa, asunut hotellissa, pitkien matkojen takia. Olisin voinut olla 4 paivaa kotona, mutta hyperin takia halusin olla lahella sairaalaa jos jotain kay. Mies oli taalla vain vajaan vuorokauden.
Mutta. Nyt pahin on ohi. Nyt alkaa tietenkin erilainen piina, mutta paasen kotiin pikkupojan ja miehen luo piinailemaan.
Mulla on nyt sitten pp 0, testipaiva on 4.12. (pp14), mutta aion kuitenkin testata pari paivaa aikaisemmin...
Tsemppia teille kaikille!
Laitoinkin Hannalle viestiä tuonne plussanneiden puolelle läheteasiasta. Täällä paukuttelee pp 6 ja kovin on hankalaa olla koko ajan ajattelematta asiaa. Sitä kun tietää sen negan aiheuttaman tunteen ja en edes halua ajatella sitä nyt.
kiva kun pidat meidan marraskuisten listaa. Mun mielesta ihan asiallisen nakoinen.
Tai en siis edes ehtiny testailemaan, kun kaikki mun " vahvat" oireet, joita on ollu jo n. pp 4 lähtien,(turvonneet arat rinnat, turvonnut maha, menkkamainen juijinta) yllättäen katosivat viikonloppuna ja menkkojahan se enteili. Tänäaamuna pp 12 ne menkat sitte alkoivat ihan tavallisena vuotona, eli turha ruveta edes testailemaan... Masentaa... Sanoinkin miehelle, että toisaalta elämä olis paljon helpompaa, jos jättäis hoidot sikseen, mutta toisaalta vauvan kaipuu on molemmilla niin kova, että kyllä kaikki keinot on käytettävä ennen kuin me tän neljän vuoden yrityksen jälkeen luovutetaan! Sannianniinan kanssa oon samaa mieltä ens joulusta, sen sais kyllä poistaa kalenterista. Viime jouluna alkoi vuoto ekan IVF:n jälkeen just sopivasti joulupäivänä, eikä vieläkään näytä yhtään aurinkoisemmalta, päinvastoin....
Pahoittelut siis myös Sannianniinalle negasta ja tsemppiä piinailjoille!
Onpa kurjia fiiliksiä monilla täällä!
Ekaksi Snyggille lohtuhalit.
Siinalle onnea siirrosta, ikävää et se oli vaikea, mutta toivotaan nyt että ainakin toinen niistä siirretyistä on sitkeä sissi! Ja toivottavasti nyt pääset pian kotiin miehen luo, varmasti on ollut kamalaa olla noin pitkään erossa ja vielä hoito päällä.
Hanna, älä nyt silti luovu toivosta, vaikka lämpöjen koholla olo johtuisikin lugeista. Kyllä ne lämmöt pysyvät koholla, jos plussa tulee! Ja oikeesti näin alkupiinasta ei kannata oireita vielä tuijottaa, vaikka se vaikeata onkin. Itsekin olen kehitellyt vaikka mitä, minkä takia mun on pakko jo olla raskaana, vaikka tiedän, että oireita ei vielä voi olla.
Suhoselle tsemppiä kans!
-Osse pp4
Voi itku kun piti sinulla snygg jo menkat alkaa, niin toivoisin ihan meille jokaiselle plussaa. Onko teilläkin ensimmäinen lapsi toiveissa?
Täytyy olla tosi turhauttavaa et joutuu melkein vuoden odottaa uutta hoitoa ja sit käy noin. Tuntuu ihan tyhmältä sanoa mutta koitahan jaksaa. Tiedän kyllä miltä itsestä tuntuis kuulla tuo, mutta sanoinpa kuitenkin jos yhtään olisi siitä apua jaksamiseen.
Kiva että siinalla kuitenkin onnistui siirto, toivotaan toisaan että molemmat pysyisivät mukana, mutta ainakin edes toinen.
Meitä nyt piinailijoissa taida olla muita kuin suhonen, osborne, siina ja minä, onnea meille kaikille pitkään piinaan ja toiovottavasti saadaan plussat jokainen.
Tällä viikolla olikin sitten taas muutamalla piinat tuon punktion suhteen ja loput sit 48 vk. Varmaan helpotti kaikki ankarasti tieto että lakkoa ei tullut joten hoitoja päästään jatkamaan tai ainakin jos ei voinut piikityksiä aloitta niin varmaan hepääsevät kuitenkin pikapuoli hoitoihin.
Tiedan, etta nyt ei mikaan lohduta. Koettakaa jaksaa eteenpain.
On tää elämä julmaa. Kovasti tsemppiä seuraavaan hoitoon, jos ootte siihen menossa.
Siina67 hienoa, että siirto kuitenkin onnistui. Nyt vaan kovasti tarrasukkia ja liimaa matkaan.
Kaikille muille jaksuja piinaan. Itse liityn piinailijoihin huomenna. Tänä aamuna soittivat klinikalta, että 11 15 munasolusta oli hedelmöittynyt. Kuhan nyt sitten vielä jakautuisivat. Hyvältähän toi nyt vaikuttaa, mutta silti alko jotenkin pelottaa, ettei ne jakaudukkaan eikä päästä siirtoon. Kehottivat aamulla ennen lähtöä soittamaan, etten tule turhaan.
Mä en uskalla vielä edes ajatella, et jos tuleekin nega. Musta tuntuu, että mä romahdan täysin. Toivottavasti saatais jotain pakkaseen, ettei seuraavaa mahdollisuutta tarvi odotella niin kauaa.
Huomenna sitten siirtokuulumisia.
lekkäkerttu
selvasti kirjoitit aiemmin, etta punktio on nyt ohi ja mina jo onnittelin siirrosta. Tassa sen nakee missa mielentilassa sita ollaan...
Onnea huomiseen siirtoon. Sulla oli tosi hyva hedelmoittymisprosentti!!! Toivottavasti huomenna sitten piinailu alkaa.
Ja Hannalle ja Osselle peukut piinapäiviin! Ja tietty muillekin joilla jo jotakin tapahtuu. Itse olen nyt vain käynyt lukemassa teidän juttuja kun meidän hoidossa ei ollut vielä mitään tapahtumia. Mutta eilen olin loppukierron ultrassa ja kun kystia ei ollut ja tänään alkoi menkat, niin huomenna alkaa pistokset!!! Eli eteenpäin kuin mummo lumessa. ;-)
Eli mennään siis lyhyellä kaavalla ja huomenna alan pistelemään Menopuria 150yksikköä ja Puregonia 75yksikköä päivittäin. ensi viikolla on ultra jossa päätetään milloin jarruspistokset aloitetaan ja punktio menee jonnekin viikolle 48. Eli päästään taas jännäämään. Nyt jännittääkin enemmän kuin aiemmin kun tätä lyhyttä kaavaa emme ole aiemmin kokeilleet. Aiemmila (4) IVF-kerroilla on ollut pitkä kaava ja tuloksena aina todella huonolaatusia soluja joista siirtoon asti selvinnyt 0-2 solua. Yksi ainoa IVF on tuonut hieman parempilaatuisia soluja 3kpl joista sai alkunsa meidän nyt reilun vuoden ikäinen tyttäremme. Toivottavasti saisimme hänelle nyt seuraa.
Mutta siis huomenna lähtee piikit nahkaan ja palaillaan.
T:Hetula75