Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko pistettäis pystyyn marraskuun IVF/ICSI-pino?

13.09.2007 |

En millään saanut auki tätä pinoa jonka olen viime vuonna avannut, tai en kaikkia sivuja tuli vain et keskustelu hetkellisesti pois käytöstä kun yritti sivua vaihtaa. Ei muista omia oireita joten pitää vähän luntata, mutta jospa nyt pino aukeaisi kun sen päivittää :)

Kommentit (213)

Vierailija
101/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan viitsit ilmoitella niin olisi tosi hieno homma. Munasolut olivat kuulemma näyttäneet ihan ok ja siittiöt olivat liikkuneet. Aikaisemmissakin analyyseissä siittiöt ok.

Soitin jo homeopaatille et nyt kaikki keinot käyttöön. Olen käyttänyt ennekin mut jotenkain ne vain jäi, täytyy varmaan taas jatkaa vyöhyketerapiaankin.

Vierailija
102/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Hannalle, Nyt teillä on ihan varmasti lohduton ja voimaton olo ja tuntuu että seinä nousi pystyyn. Mutta älkää vielä luovuttako, jospa se keino kuitenkin löytyisi, ihan niinkuin Aurinkoinen ja Osbourne ovat jo sanoneeetkin. Sinä kun olet vielä niin nuorikin, kannattaa vielä jaksaa. Ei tämä tietenkään sua helpota, mutta jos edes vähän saisit jaksuja.

Siina, toivottavasti teillä hoidot etenee.

Tuntuu pahalta laittaa omia kuulumisia, mut lyhykäisesti, tänään oli siirtopäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa täällä ikäviä uutisia!!! Paljon voimia Hanna sulle ja miehellesi!! Mutta aivan kuin muutkin ovat sanoneet, tää oli kuitenkin teidän eka IVF ja ehkä seuraavaksi osataan tehdä jotain toisin tai sit kokeillaan ICSI:ä. Meillähän muuten kans tällä toisella kierroksella hypättiin lennossa ICSI:in, tosin siittiöiden huonon laadun takia...

Vierailija
104/213 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jo saanutkin paljon hyvia neuvoja. Minun ystavalleni kavi aikoinaan ihan samalla tavalla ja seuraavalla kerralla siirryttiinkin icsiin. Onneksi olet noin nuori. Itse olen jo nelikymppinen ja mahdollisuuden vahenevat hurjaa vauhtia.

Osborne, toivottavasti kaikki kaantyy hyvaksi ja munasolut hedelmoittyvat! Voimia odottamiseen.

Suhoselle rutkasti onnea siirrosta, meidan piti menna samaa tahtia, mutta jos hyvin kay niin olet viikon edella.

Mulla on huomenna punktio. Jannittaa. Mulla on edelleenkin hyperin oireita. Oksettaa ja maha on aihan paisunut. Toivottavasti alkaa laantua pian, etta saataisiin tehtya siirto tiistaina.

Vierailija
105/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saalis oli suuri. 24 munasolua. Punktio oli vahan kurja toimenpide, mutta vahemman sattui kuin olin kuvitellut. Siirto on kai maanantaina tai tiistaina, mun oloa seurataan edelleen, koska mulle tuli hyperi, mika selittaa tietenkin myos munasolujen maaran. Maha on nyt kuin jalkapallo ja muutenkin kipea. Oksettava olo jatkuu. Ei auta kuin toivoa, etta tasta helpottaisi ja tietenkin, etta munasolut hedelmoittyisivat.

Vierailija
106/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just töistä ja hain pojan päiväkodista.Kohta lähtään ulos leikkimään ja samalla käydään apteekissa.Pelottaa tehä sitä testiä,ku jos se onki negatiivinen,niin taas kerran sitä pettyy :( Ja ku kummiski nuita menkkamaisia kipuja on ollu jo monta päivää.

Mitenkäs Sannianniinan tilanne?Joko oot testannu?

Vierailija
107/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulkaas naiset se aurinko paistaa risukasaankin aina välillä.

Aamulla soittivat OYS, että yksi munasolu olikin hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan, tuumas et sitä ei aina välttämättä heti niistä näe.

Oli ihan hyvänlainen ja sit lähdettiinkin kiirellä ouluun ja siirto on nyt tehty.

Fiilikset on nyt aivan taivaissa ja nyt vain sit odotellaan et päättäkö pikkuinen kiinnittyä. Olin ihan ihmeissäni kun niin olikin käynyt. Ehkä meidän onni nyt sitten on kääntynyt.

Sanoi että seuraavaa hoitoa jos joskus tehdään niin sitten ICSIllä mennään. Tuloshan oli huono kun 11 vain 1 onnistui, mutta yksihän riittää.

Olisikohan testipäivä nyt sitten 29.11, hoitaja sanoi et pari viikkoa kannattaa odottaa eli ei testipäivää antanut, mutta eiköhän tuo kaksi viikkoa luulisi riittävän. Miten teille muille on tuo testipäivä ohjeistettu?

Jos menkat ei ala ennen sitä niin on kyllä toiveet korkealla mulla kun luteaalivaihe on normaalisti 9 pv tai alle, myös lugekierrossa. Joten jos samoihin aikoihin voi odottaa menkkoja niin...

Antoivat tiistaina lapun jossa oli et menkat voi alkaa viikon sisällä siirrosta.

Kyllä hymyä riittää:)

Saikkua sain sit vielä loppuviikon kun oli nestettä kertynyt vatsaonteloon joten pitäisi vain lepäillä.

Uuten hoitoon on sit taas jonotusn 8kk jos se tulee. Mutta 9kk päästä on joko uusi hoito käyty läpi tai sitten toivottavasti jo oma vauveli sylissä.

Kyllä meinas itku päästä aamulla kun soittivat niin iloinen olin.

Vierailija
108/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mahtavaa, että pääsitte kuitenkin siirtoon! Nyt se piina sitten teilläkin alkoi, vihdoinkin! :)

Ankalla on mahtavat hermot, mä olisin testannut jo useempaan otteeseen. Tulehan heti kertomaan tulos.

Siinalla myös oli melkoinen punktiosaalis, toivotaan et hyperi ei pahene ja pääsette siirtoon.

Sitten omaa napaa: klinikalta kertoivat tänään että kaksi solua on hedelmöittynyt, ja siirto on huomenna. Soittavat vielä aamulla, että onko jakaantuminen jatkunut, mutta aika luottavaisin mielin odotan huomista.

Olo on ollut tänään vähän kipeä, kramppaa jos vähänkin kumartelee tms. No, eiköhän se tästä.

Olikos jo muita testaamassa olevia? Mun mielestä testin voi tehdä parin viikon päästä siirrosta, tosin itse sain tytöstä plussan jo pp12, kun en malttanut odottaa. Jos ajattelee, että normaali luteaalivaihe on sen 14 päivää ja " ovulaatio" tapahtuu nyt 2 päivää ennen siirtoa, niin silloinhan pp12 periaatteessa voisi olla jo tarpeeksi pitkä aika.

-Osse

Vierailija
109/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#4B0082][size=3]Marraskuun IVF/ICSI[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]SanniAnniina [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 44vk. Testipäivä 14.11.[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2] Snygg[color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 45vk (TAYS). Testipäivä 22.11.[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Suhonen [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk. Testipäivä 28.11. (TYKS)[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]-Hanna- [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk. Munasolut ei hedelmöittynyt. (OYS)[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Ankka77 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio, Testipäivä 15.11. (OYS)[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Siina67 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]osborne [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46vk (AVA)

[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Tao_tao [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 46/47vk (KYS)

[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]maltti05 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47vk[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]lekkäkerttu [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk (AVA)[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]jansku3 [color=EE1289][/color] [color=#000000]ICSI, punktio 47vk (OYS)[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]Hetula75 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 47/48vk[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]T-04 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk[/color]

[color=#FF0000][size=5]♥[/color] [color=EE1289][size=2]VM1974 [color=EE1289][/color] [color=#000000]IVF, punktio 48vk[/color]

Vierailija
110/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta korjaan sen sitten seuraavalle kerralle.

Vierailija
111/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumpaakin testitikkuun tuli kaks viivaa!!!!Ostin RFSU:n raskaustestin ja käytin kummatki liuskat.Ja kumpaakin ilmestyi ne kaksi viivaa!Mutta jotenki outo olo,ei voi uskoa,että se ois totta.Huomenna ostan vielä uuden testin :) Onko kellään kokemusta noista RFSU:n testeistä?Mä en oo aikasemmin käyttäny niitä ja jotenki tuntuu,että onkohan ne yhtä varmoja,ku esim clearblue?

Kirjottelen huomenna lisää.

Vierailija
112/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikohan luulisi, etta voit luottaa noihin testeihin. On varmasti mahtavat tunnelmat siella.

Tarrasukkia teille!

Vierailija
113/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan vielä tännekin tuosta hedelmöittyneestä alkiosta! Vain yksi tarvitaan, ja nyt ainakin tiedät, että tuo on teille mahdollista! Ja vaikka siittiöissä ja munasoluissa ei päällepäin mitään " vikaa" olisikaan, voi eteen tulla jotain solutason asioita, joten tuo icsi voi siinäkin auttaa (niinkuin osse laittoi, että kuori voi olla paksu tms). Voithan ajatella myös niin, että tuossa on se teidän ongelmakohta, eli sen kimppuun sitten vaan kaikilla tunnetuilla keinoilla.

Kyselin tänään lisää ystävältäni, ja se oli ollut LH-hormonia/lääkettä, joka sisältää hormonia, mitä oli saanut pistoksena muniksien kasvatuksen yhteydessä. Hormoni oli sitten parantanut muniksien laatua.

Peukutuksia koko joukolle,

aurinko

Vierailija
114/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti onnea Ankalle!

Kyllä täältä perästä tullaan kovaa vauhtia!

Mulla siirtyi punktio viikolla eteenpäin, onkin siis viikolla 48 vasta.

Tänään alkoi puregon annostuksella 150iui.

Ultrat ensiviikon tiistaina ja torstaina.

Pahinta stressiä aiheuttaa työpoissaolot, mutta toivottavasti nämä hankaluudet palkitaan pian...

Niin, ja hoitopaikka vaihtui KYS:stä Kuopion InTiimiksi, maksusitoumuksella lakonuhkan takia.

Vierailija
115/213 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ankka plussa-testistä, wau!!! Näin piinailijana (pp 7) haluaisin tietää mitä oireita/vai oliko mitään sulla oli ennen plussausta? Mulla on maha kuin ilmapallo, etenkin näin illalla...

Sit Hannallakin oli hienoja uutisia! Mahtava juttu, että silti yksi munasolu hedelmöittyi ja pääsitte siirtoon! Onnea piinistelyyn!

Vierailija
116/213 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Ankka77! Extra paljon liimaa ja tarrasukkia matkalle!

Hannalle onnea kanssa saitte sitten kuitenkin yhden matkalaisen!

Monella alkaa olla piinapäivät.

Itsellä oli tänään vika ultra. Edelleen siellä näkyi molemmilla puolilla ne 8 munasolua ja hyvin olivat kasvaneet. Tänään vielä pistän puregonia huomenna on pregnylin vuoro ja sit sunnuntaina ei enää tartte piikitellä. Punktio siis varmistui maanantaille. Hiukan jo alkaa jännittää. Varsinkin kun on nyt pari päivää ollu jo hiukan tukala olo ja vähän etovakin, muttei onneks ollu nestettä kertynyt eli ole hyperi. Neuvoivat silti juomaan ja lepäämään.

lekkäkerttu

Vierailija
117/213 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta 10 munasolua 24:sta oli hedelmoittynyt varmasti. Siirto on vasta tiistaina mun hyperin takia. Siis jos se ei pahene. Taytyy toivoa parasta. Olo on ainakin parempi tanaan.

Osborne, olitko tanaan siirrossa? On tama nykylaaketiede ihmeellista kun voivat lennossa vaihtaa ivf:sta icsiin. Oletko saanut mitaan selitysta siittioiden radikaaliin vahenemiseen?

leppakertulle onnea maanantaiseen punktioon. Onneksi on lyhyt toimenpide. Kivut voi olla vahan kovemmat jalkeenpain kun on noinkin paljon munasoluja.

Kohta me piinaillaan kaikki!!

Vierailija
118/213 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan monta lisää tähän pinoon.

Itelleni toivon plussaa ihan hirveästi, mutta yritän kuitenkin pitää jalat maassa ja ajatella etehkä tulee nega. Ei se oma toivominen sitä kyllä miksikään muuta ja helpompi sitten päästä pettymyksen yli jos tulee nega. Varsinkin kun seuraavaan mahdolliseen hoitoon pitäisi taas odottaa n. 8kk.

Mutta oli oikein kysyttävääkin.

Onko teille muille kertynyt nestettä vatsaonteloon? Mulla oli jonku verran lääkäri ei pitänyt sitä pahan, mutta käski levätä ja juoda paljon. Eilen oli ihan hyvä olla eikä kipuja ollut, mutta tänään sit sen eilisen siirron jälkeen on ollut maha jonkin verran kipeä ja yöllä kun kääntyili sängyssä niin mahaan sattui. Onkohan nestettä kerääntynyt lisää vai voisiko johtua siirrosta tai sit pitkästä ajomatkasta joka piti istua autossa. Koko päivänä yli 6 tuntia?

Kertokaahan kokemuksia.

Vierailija
119/213 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa, eka plussa saatu tähänkin pinoon!

Meille siirrettiin tänään yksi 6-soluinen asukas, toinen 5-soluinen laitettiin pakkaseen. Aamulla vielä biologilla oli käsitys, et lääkäri olis siirtämässä molemmat, mutta sen puhelun jälkeen toinen oli kehittynyt yhden solun eteen päin, ja lääkäri oli sittenkin vain yhden siirtämisen kannalla. Kyllä mäkin halusin vain yhden, jos rehellisiä ollaan, kunhan se toinen vain oli mahdollista pakastaa. Ihan tosissaan tuntui vähän pelottavalta ajatus kaksosista, vaikka varmasti niiden kanssa olisi pärjännyt. Mutta nyt siis on yksi veijari odottelemassa pakkasessa, jos tämä nyt siirretty ei päätä muuttaa meille pysyvästi. Se tieto helpottaa kyllä kovasti.

Senkin takia helpottaa, että mitään selitystä ei siihen miehen siittiökatoon ole, pudotus nimittäin oli ihan hillitön. Olin ke ymmärtänyt väärin, että näytteessä olisi ollut kuolleita siittiöitä ja sit muutama elävä, nimittäin näytteessä ei ollut kokonaisuudessaan kuin muutama siittiö! Lääkäri haluaa nyt tutkia miehen ja ultraa kivekset sitten, kun seuraavan kerran menemme klinikalle (alkuraskauden ultraan tai pas:n suunnitteluun). Kyseli jo, onko ollut oireita että voisi olla kivessyöpää... vähän huolestuttaa, mutta kiireellisiä tutkimuksia ei halunnut vielä tehdä, joten sitten joulukuussa katsotaan tilannetta.

No niin, jospa siinä omaa napaa tarpeeksi. Jään tänne jännäämään ja odottamaan testipäivää, joka on siis kahden viikon päästä 30.11. Lähden silloin illalla viikonloppumatkalle Lontooseen ja tulee aika mielenkiintoinen reissu, on tulos mikä tahansa... Onneksi mukaan lähtee hyvä ystävä, joka osaa aina piristää mua, joten ei pelota lähteä perheen luota pois vaikka tulos olisi nega.

-Osse ja pieni pp0

Vierailija
120/213 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt ei päässä pyöri muuta... myöhemmin sitten muutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan