BB-Satu on tyypillinen tradenomiopiskelija.
Kuvittelee pääsevänsä heti johtajan pallille, saavansa 5000 ¿ palkkaa ja työllistyvänsä verkostojen, ei työnhaun kautta. Voi voi... saattaapi Satuliini pudota aika korkealta alas, kun siirtyy työelämään. Ehkä voisin rekrytä sen meille kahvia keittelemään ja kopioimaan.
Kommentit (31)
Mun tuntemat tradenomit tienaavat 1700-3000 euroa kuussa. Keskimäärin sen 2000 e.
22
Ite saan kämäset 1600 e kuussa (kaupassa juu oon, missäs muuallakaan:) Mieheni on myös tradenomi, mutta it-puolella ja palkka 3000 euroa. Että onneksi ees mies tienaa meidän perheessä...
Minusta on hienoa, että ihminen viitsii kouluttautua. On myös niitä kattoon syljeksijöitä, joten minusta olisi vähintäänkin reilua kunnioittaa ahkeria ihmisiä, jotka opiskelevat ja saavat itselleen ammatin.
Mutta täällä palstalla on kyllä niin useasti huomattu, että toisten ihmisten kunnioitus on eräille täysin vieras käsite.
HuhHuh... että aikuisia täällä... en taida uskoa...
taasen tiedän ainakin 20 tradenomia joiden palkka liikkuu 1600 - 2300 euron välillä, ja yhden tradenomin jonka palkka on 2500 euroa, ja yksi AMK insinööri jonka palkka on 2600 euroa...
toivottaa jokaisen traden tervetulleeksi katsomaan persettään, eipä tarvi teidänkään sitten ostella peilejä pienistä palkoistanne.
PS: olen tohtori koulutukseltani
Muuten ei kukaan vaivautus kirjottamaan. Ja tosiaan suurimmalla osalla tradenomiksi opiskelevilla on realiteetit tiedossa työllistymisen suhteen. Tietenkin meidänkin luokalla oli pari tulevaa " johtajaa" 5 tonnin palkalla. Näitä suuriluuloisia mahtuu varmaan joka alalle.
tradenomi
Vierailija:
toivottaa jokaisen traden tervetulleeksi katsomaan persettään, eipä tarvi teidänkään sitten ostella peilejä pienistä palkoistanne.
tradenomien esimies painotuksesta. Varsinkin tilitoimistoissa taitaa tradenomit lähteä ihan normaaleita rutiinitöitä tekemään. Etenemismahdollisuuden paremmat kuin merkonomeilla, mutta ensimmäinen paikka taitaa olla ihan sama.
Tämä tohtori on tainnut väitellä mikämikämaassa.
Vierailija:
Jos kerran äiti maksaa kaiken puhelinlaskuja ja vuokraa myöten ja neiti ei käy töissä ja syö ravintolassa joka päivä... Mistä ihmeestä hän olisi oppinut ettei kaikki tule helposti?
Sanoisinpa, että Sadulle tulee olemaan vaikeaa ylipäätään edes olla töissä.
Vierailija:
Olen ollut töissä puoli vuotta ja palkka on 1850 e/kk. Eli ei hirmu hyvä, mutta ihan ok. Ja työ on mieleistä.
:)
tradenomi