Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka hyväksytte luunapin ja tukistamisen...

Vierailija
11.09.2007 |

Kai teitäkin saa sitten puoliso tukistaa ja luunapin otsaan antaa kun toimitte väärin tai ei toivotulla tavalla? Eikö se ole ihan ok että mies vähä letistä repii kun kolautat parkkipaikalla autoa toiseen autoon. Tai vaimo vähä kaulimella kolauttaa kun mies ei oo siivonnu niin ku piti?

Vai ootteko te nii pyhiä lehmiä että teihin ei saa koskee mut lapsiin saa? Mikä oikeuttaa satuttaa heikompia ja pienempia? Mutta vahvempia ja isompia ei voi satuttaa?

Ja toisekseen toisilla tuntuu olevan käsitys että jos et fyysisesti kurita lasta tai anna fyysistä rangaistusta(piiska) niin et kasvata lasta. Siis mitä aivottomia tolloja ihmiset oikeesti on.

VAstatkaapa rehellisesti, mitä nautintoa saatte siitä kun pienelle sattuu tukka pöllö? Saattako jotain kiksejä siitä vai ootteko muka tosissaan niiiiiin väsyneitä että ette jaksa kävellä toiseen huoneeseen rauhottumaan kun alkaa tuntuu et ny tekis mieli pieksää pentu?

Meillä oli vieraita jotka tykkäs että joskus vois vähä luunappia antaa, sen innoittamana kirjoitan.

Kyllä kasvattaa voi muutenkin kuin fyysistä rangaistusta käyttäen, te joilla tarve jatkaa vanhempienne kasvatus mallia niin hakekaa apua itselle. Oikeesti jos on käsitys sellainen että voin itsekin vähä risua näyttää koska äitikin niin teki nii on asiat huonosti.

Tämmöstä.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nii missä TE ootte??

Vierailija
2/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen kasvatusta lapseen EI VOI verrata!

Ja lasta ei tarvi satuttaa, vaikka nippais tai tukistais! Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan vertauskelpoisia nuo sun esimerkit...

Minä ainakin nippaan luunapin otsaan jatkossakin jos lapseni ei toistuvista huomautuksista huolimatta usko mitä sanotaan. Niin on tehty mullekin ja ihan normi ihmisenä pidän itseäni eikä ole jäänyt mitään traumoja.

Nykyajan nuoriso tuntuu olevan täysin kuria vailla(ei tietty kaikki), juuri nämä " vapaan kasvatuksen" kokeneet ne sitten istuu nuorisovankilassa ja itkee kuinka kukaan ei koskaan kotona välittänyt mitään, ei kuria, ei sääntöjä.

Vierailija
4/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOkainen normaali vanhempi osaa kasvattaa lastaan ilman väkivaltaa.

Niin mihin se väkivallan teho perustuu, ellei kipuun ja pelkoon?

Vierailija
5/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kirjoitus oli aika mustavalkoinen ja lapsellinen. Siis eihän aikuisia ihmisiä kasvateta, vai?

Miten ap kasvattaa lapsiaan, jäähy, lelutakavarikko, puhuttelu? Nämä meillä käytössä ja eipä tulisi mieleen näitäkään mieheen käyttää. Siis jos mies tekee jotain mielestäni tyhmää, en laita häntä jäähypenkille tai evää jälkiruokaa. Ei aikuisia ihmisiä kasvateta. Mielestäni surullista ettei nykyaikana enää hahmoteta eroa aikuisen ihmisen ja opastusta kaipaavan pienen kypsymättömän lapsen välillä.

Rajat voi näyttää hellästi mutta määrätietoisesti, mutta jokatapauksessa lapsi tarvitsee ne. Aikuinen tekee omat virheensä.

Vierailija
6/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä luunappeja jakaa, mutta omalla kohdalla huvittaa kun lasket senkin väkivallaksi, kuulostaa liioitellulta. Ajatushan on lähinnä pysäyttää vesseli hetkeksi miettimään tekosiaan, aina kun se puhe ei auta vaikka 15 kertaa toistaisit samaa äänenpainoa välillä vaihdellenkin. Sano mitä sanot mutta toimii meillä, silloin harvoin kun siihen tarvitsee turvautua, se toimii.

Vierailija
7/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap. oikeasti näe mitään eroa aikuisen ja lapsen suhteessa? Valitseeko lapset teille vaatteet aamulla ja juoksee teidän työpaikoilla kuuntelemassa kuinka teillä menee? Kuinkas paljon tienaavat? Missä lapsenne viimeksi päättivät teidän lomailevan?

Lapset kun ovat aikuisen vastuulla, niin aikuisella on myös vastuu lasta kasvattaa. Lapsen ja aikuisen suhdetta ei voi verrata kahden aikuisen suhteeseen, vaan parempi vertauskuva on aikuisen ja yhteiskunnan suhde. Yhteiskunta on velvollien pitämään omistaan huolta, ja yhteiskunnan järjestyksestä vastaavat saavat kyllä rankaista aikuista ihmistä fyysisesti jos meno menee liian hurjaksi. Saa vaikka lopulta tappaa.

Joten ei, meillä ei puolisoni saa minua tirviä, mutta poliisi saa, jos ei mikään mene jakeluun.

Mihinkään muuhun en ota kantaan, ärsyttää vaan tuo iänikuinen IDIOOTTIargumentti lasten fyysistä kurittamista vastaan. Niitä kun on paljon parempiakin olemassa.

Vierailija:

Kai teitäkin saa sitten puoliso tukistaa ja luunapin otsaan antaa kun toimitte väärin tai ei toivotulla tavalla? Eikö se ole ihan ok että mies vähä letistä repii kun kolautat parkkipaikalla autoa toiseen autoon. Tai vaimo vähä kaulimella kolauttaa kun mies ei oo siivonnu niin ku piti?

i]

Vierailija
8/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on tiukat säännöt ja johdonmukaiset seuraamukset sääntöjen rikkomisesta, mutta meillä ei koskaan,

koskaan

kajota fyysisesti lapseen. Tutuissa tukistaja- tai luunappiperheissä lapset kyllä elävät kuin pellossa ja myös kiusaavat estotta muita (laittaisin tämän kyllä 100 % vanhempien syyksi).

Eli sinulle, joka mietit lasten kasvamista rikollisiksi, niin veikkaisin suurimman osan vankiloista istujista kuitenkin saaneen ennemminkin tukistuksia kuin " turhia" päänsilittelyitä.

Meillä 4 lasta, vanhimmat koulussa.

Vierailija
9/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö siinä ole ristiriita että lasta aina kielletään toista satuttamasta mutta sitte äiti saa satuttaa lasta??

Jos toinen lapsi tukistaa toista kun tämä ei tee kuten hän haluaa... niin tästä yleensä torutaan tai sanotaan että näin ei saa tehdä.

Minusta tässä on ristiriitaisuutta.

JA minä en joka päivä palstaile niinpä en tästä aiheesta ole juurikaan lukenut.:)

JA oli joo mustavalkoista ja kärjistettyä..;) Arvasinki että joku siitä mainitsee, joo ei aikuista kasvateta. Mutta miksi siis heikompaa saa satuttaa mutta ei aikuista? Haluaisin oikeesti kuulla perustelut.

Meillä jos lapsi toimii ei toivotulla tavalla niin siitä kielletään, sanotaan monta kertaa uudestaan tarvittaessa, jos sana ei mene perille näin niin nostetaan miettimään hetkeksi johonkin. Joskus korotan myös ääntä jos tuntuu että lapsi ei kuuntele. SE tehoaa meillä. En siis räävy pitkiä lauseita pää punaisena, vaan napakasti: " EI MENNÄ SINNE!"

Minulla on useampi lapsi ja ensimmäistä lastani kasvatin kuten äitini minua.:( Tukistus oli siis käytössä. Aika pian huomasin sen seuraukset ja sen että mitä siitä lapselle seuraa. Olen erittäin pahoillani että olin nuori ja naivi enkä tajunnut että muutenkin voi kasvattaa.

Seuraavat lapset on sitte kasvatettu ihan muuten kuin satuttamalla.

Suosittelen kyllä vanhempia tutustumaan lasten kasvatusta koskeviin kirjallisuuteen. JA siihen että mitä fyysinen kuritus aiheuttaa lapsessa.

Tietysti jos on lusikalla saanut ei voi kauhalla ammentaa. Mutta aina voi niitä omia valintoja miettiä ja miettiä miksi esim tukistaa.

JA miettiä jo valmiiksi että miten toimii erilaisten tilanteitten tullessa. Kun on takataskussa valmiiksi toiminta ohjeita eri tilanteitten varalle niin ei nii herkästi tartu vaikka nyt niihin hiuksiin.

T:ap

Vierailija
10/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti oikea ihminen neuvomaan muita kasvattamisessa, ovat kerta kouluunkin päässet jne. Lapsia kuitenkin tuppaa saamaan monet sellaisetkin joilla ei ole hommaan mitään edellytyksiä, joten paha sanoa mitään...

Tajutkaa jo ihmiset ettei ole yhtä ja ainoata oikeaa tapaa tehdä mitään tässä maailmassa, se mikä toimii teillä ei välttämättä toimi naapurissa. Täällä näitä neuvojia kyllä riittää joka lähtöön, mitä jos jokainen huolehtisi siitä omasta jälkikasvustaan noin ensisijaisesti?

Vierailija
11/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luunappi-tukistelijaperheet keitä tunnen, ovat juuri sellaisia, että rajoista ei pidetä kiinni. Tehdään toisena päivänä näin ja toisena noin. Sitten huudetaan naama punaisena lapsille, kun nämä ei osaa käyttäytyä just niinku tänään pitäisi. Ja kun ei vanhempi sitten muutakaan osaa, niin sitten tukistetaan.

Yksi poikkeus kyllä on. Tuttavaperheessä on tosi tiukka kuri ja siellä ei lapsilta kysytä mielipidettä, no lapset sitten on sen mukaisia lannistettuja joo-joo lapsia. Ja kun lapsi aikoo ottaa vaikka keksin lautaselta ennen kuin vieraita on kutsuttu pöytään, niin jo äiti nippaa sormille.

Vierailija
12/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain toivoa että jonain päivänä minusta kasvaa yhtä hieno ja osaava ihminen kuin sinä.

Vierailija
13/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä johdonmukaisuuden kanssa. Meillä ainakin sama asia on kiellettyä myös huomenna, esim. toisten kiusaaminen.

Vierailija
14/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nippaan luunapin otsaan jatkossakin jos lapseni ei toistuvista huomautuksista huolimatta usko mitä sanotaan. Niin on tehty mullekin ja ihan normi ihmisenä pidän itseäni eikä ole jäänyt mitään traumoja.

Just tätä ajoin takaa " niin on mullekin tehty ja normaali olen.... " jne sontaa.

Jatketaan tätä hitlerin tyyliä.. Ei oo vissiin sit keinoja katkasta sitä sukupolvista toiseen kulkeutuvaa kasvatusmallia.. " Ei mulle oo jääny traumoja niin ei munkaan lapselle voi jäädä" ajattelua en ymmärrä yhtään. Sun lapsi voi olla herkempi entä sinä. Kyllä ne kasvatus tulokset sit näkyy kun lasta psykiatriseen joutuu kuskaan.

Lapsesta tulee varmasti tasapainosempi kun on rajat kotona ja myös huolehditaan että niistä pidetään kiinni. ON myös muita vaihtoehotoja pysäyttää ei toivottu käytös kun luunappi.

Minä en ainakaa tukkapöllöjä muistele lämmöllä, muistan miten nöyryyttävää se oli ja sen kivun. Ja sen miten ajattelin että äiti toimi väärin. En muista yhtään miksi sain ja yleensä mistä syystä, mitä tein väärin. Muistan vaan sen nöyryyttävän tunteen, häpeän ja sen opin että minua voi satuttaa että siihen muilla on oikeus.

Ja luulen että helpommin hyväksyy puolisoltakin nyrkin iskut ja väkivallan jos on lapsena kaltoin kohdeltu.

Vierailija
15/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Vierailija
16/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan aikuinen komentaa lapsen jäähyllekin, mutta ei toinen lapsi saa toista komentaa jäähylle. TAi aikuinen voi ottaa lalun pois rangaistukseksi, mutta ei lapsi saa lapselle sellaista tehdä.

Lapset eivät ole tyhmiä katsos, lapset kyllä ymmärtävät että lapsilla ja aikuisilla on erilaiset oikeudet.

Mutta en ole pätkääkään ap:n kanssa eri mieltä siinä, että fyysinen rankaiseminen on ihan turhaa, paljon paremmat kasvatustulokset saa aikaan, kun oikeasti jaksaa keskustella lapsen kanssa, kohdata lapsen ihmisenä ja ohjata ja opastaa. Lapsista näkee niin kauas miten heitä on kohdeltu. Sen kuulee puhetavasta ja näkee käytöksestä.

Vielä olen kuitnekin sitä mieltä, että on parempi että lasta kasvatetaan jotenkin, vaikka sitten tukistamallakin kuin että jätetään kasvattamatta, koska verbaaliset taidot eivät siihen riitä. Niitä kullannuppuja on aivan liikaa.

T: se jok akirjoitti että poliisi saa nipata aikuista...

Vierailija:

mutta eikö siinä ole ristiriita että lasta aina kielletään toista satuttamasta mutta sitte äiti saa satuttaa lasta??

Jos toinen lapsi tukistaa toista kun tämä ei tee kuten hän haluaa... niin tästä yleensä torutaan tai sanotaan että näin ei saa tehdä.

Minusta tässä on ristiriitaisuutta.

JA minä en joka päivä palstaile niinpä en tästä aiheesta ole juurikaan lukenut.:)

JA oli joo mustavalkoista ja kärjistettyä..;) Arvasinki että joku siitä mainitsee, joo ei aikuista kasvateta. Mutta miksi siis heikompaa saa satuttaa mutta ei aikuista? Haluaisin oikeesti kuulla perustelut.

Meillä jos lapsi toimii ei toivotulla tavalla niin siitä kielletään, sanotaan monta kertaa uudestaan tarvittaessa, jos sana ei mene perille näin niin nostetaan miettimään hetkeksi johonkin. Joskus korotan myös ääntä jos tuntuu että lapsi ei kuuntele. SE tehoaa meillä. En siis räävy pitkiä lauseita pää punaisena, vaan napakasti: " EI MENNÄ SINNE!"

Minulla on useampi lapsi ja ensimmäistä lastani kasvatin kuten äitini minua.:( Tukistus oli siis käytössä. Aika pian huomasin sen seuraukset ja sen että mitä siitä lapselle seuraa. Olen erittäin pahoillani että olin nuori ja naivi enkä tajunnut että muutenkin voi kasvattaa.

Seuraavat lapset on sitte kasvatettu ihan muuten kuin satuttamalla.

Suosittelen kyllä vanhempia tutustumaan lasten kasvatusta koskeviin kirjallisuuteen. JA siihen että mitä fyysinen kuritus aiheuttaa lapsessa.

Tietysti jos on lusikalla saanut ei voi kauhalla ammentaa. Mutta aina voi niitä omia valintoja miettiä ja miettiä miksi esim tukistaa.

JA miettiä jo valmiiksi että miten toimii erilaisten tilanteitten tullessa. Kun on takataskussa valmiiksi toiminta ohjeita eri tilanteitten varalle niin ei nii herkästi tartu vaikka nyt niihin hiuksiin.

T:ap

Vierailija
17/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä käytetä mitenkään mielivaltaisesti, vaan siten että varoitetaan, varoitetaan, sanotaan, että seuraavasta tulee nippaus tms. ja sitten kun on sen aika niin tulee se nippaus. Eli ihan johdonmukaista.

Väite, että KAIKKI tukkapöllyn tms. hyväksyjät olisi jotain impulsiivisia idiootteja ja kykenemättömiä kasvattamaan kelpo lapsia on yhtä typerä kuin väite, että ilman vitsaa kasvaneet ovat kukkahattutätien kullannuppuja joilla ei ole mitään rajoja.

Vierailija
18/99 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se jos ei käytä fyysistä rangaistusta lapsiin ei tarkota sitä että jättäs kasvattamatta.

Onneksi en oo nippaaja äitin lapsi tai tukistaja isän lapsi..

Vierailija
19/99 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
20/99 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kunpa kaikki ymmärtäisivät halauksen voiman, sillä pelastetaan kaikki tuhmat lapset ja aikuiset tuomion tieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme