Leikkasitko itse häpykarvat ennen synnärille menoa?
Kommentit (28)
Suurehkon viidakon omistajana olen tässä pähkäillyt pitää karvat omatoimisesti leikata ennen kuin lähtee synnyttämään? Eihän kätilö näe muuten operoida yhtään.
Jos ei leikkaa, niin leikataanko ne synnärillä sitten?
Ap, kasvaako sun karvat myös emättimessä ?
Leikkasin kaiken, leikkasin epparinkin valmiiksi itse. Säästyi hyvää työaikaa kätilöiltä.
niinkuin muutenkin. Tosin raskausaikana olin vähän laiska, meni viikkokin sänkisenä. Henkilökohtaisesti en näemitään syytä antaa karvojen kasvaa pitkäksi, mutta kukin tyylillään.
Tuo käytäntö synnytyksen puolesta vaihtelee paikkakunnittain, jossain tarjoutuvat siistimään häpyhuulten alueen, jossain ei. Pakkoa ei ole missään.
karvat ei haittaa, sisätutkimuksessa kokeillaan sormella ja synnytyksessä reppu on niin levällään, että karvat on kaukana aukolta. jos tulee jotain isompaa kursittavaa, niiin veikkaan, että se alue sheivataan.
ja minun alapääkarvoitus leikattiin synnytysosastolla ennen synnytyksen aloittamista. Ei tietenkään kaikkea leikattu, mutta strategisista osista kyllä. Noloa. Jos toinen kerta tulee, niin siistin kyllä itse etukäteen.
olin siis sheivannut alapään kasrvattomaksi kuukausi ennen synnytystä. Synnytys tuli yllätyksenä ja oli jo kiire.
kukaan synnärilläkään sitä leikannut.
niin valtava on tuo mahani ollut.. huhu. eikä ole kukaan valittanut.
Häpyrkarvoituksen leikkaaminen takaapäin nyt voi olla hiukan vaikeampaa, kun etupylly nimensä mukaisesti on hiukan edempänä yleensä.
niin valtava on tuo mahani ollut.. huhu. eikä ole kukaan valittanut.
kukas sinun peppusi pyyhki loppukuukausina?
:o
En todellakaan leikannut, eikä leikattu synnärilläkään.
ennen tämä oli vallitseva käytäntö, mutta nykyisin ei.
eli älä leikkaa jos et muutenkaan leikkaisi.
vähän hankalaa tuo olis tehdä edestä.. sitäpaitsi isommantarpeen jälkeen voi pyyhkästä takaa ja pienemmän jälkeen vaikka käyttää pidettaa... pyyhkiikö joku muka peffansa edestä? sehän on kamalan epähygienista. menee suolisto pöpöjä emättimen ja aiheuttaa ties mitä tulehduksia...
Kätilö tosin sipaisi jo etukäteen karvat pois pieneltä alueelta mahdollista epparia varten, joka sitten pitikin leikata. Kai se ompelua helpottaa jos on siltä kohdalta karvat pois. Arven kohtaan jäikin karvaton alue, muuten pidän alapääni edelleen aivan luomuna. :)
niitä vähän siistiä, jos on pöheikköä siinä kohden mistä eppari napsastaan, jos napsastaan... ettei jää karvat ompeleiden tielle
pyyhkiä kakkaa perästään oikein, vaikka aiheesta on ollut tällä palstalla monta piiiitkää ja opettavaista keskustelua?!? :O
Täysin luomutuhero oli kun ei ollut ranta-aika (talvisin en juuri ajele).
Toisen asteen repeämät tuli ja epparikin leikattiin, silti en karvan karvaa menettänyt.
Tosin ei mulla kyllä välilihassa karvoja kasva...
alapään karvoitukseni ennen synnärille menoa.