Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck----------36v---------kolmas------

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

17.1UlMa----------------21v.-------eka-------------NKL

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

18.1.Mehiz---------------29v--------kolmas-------

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1 Jadmiras----------19v-------eka------------Lohja

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Vierailija
2/27 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Täällä oikeestaan kaikki ihan samalla lailla kun alkuviikosta, varvas on kipeä eikä sille olla vieläkään tehty mitään, ja nyt kun haluan vaihtaa oma lääkärin niin siinä menee oma aikansa ennenkun mitään tapahtuu. Jorvissa sanoi lekuri että täytyy leikata ja laittoi tiedon terveyskeskukseen, ei alkanut jorvissa mitään tekemään....

Tänään pitäisi mennä Lingon&Blåbär kutsuille, ei kyllä kauheesti huvita kun ne vaatteet on niin kalliita, ei anna lompakon nyörit niille periksi....

Eipä mulla muuta huomenna Neuvolalääkäri ja sit taas viisaampi

Isänpäivälahja vinkkejä otetaan vastaan

T:Lootuskukkanen ja Aada 27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jaanyt lukeminen ja kirjoittelu talla viikolla kun mies on ollut koko viikon kotona lomalla ja itse siis olen sairaslomalla. Oltiinkin jo ehditty tottua viikonloppu-isiin, voi sunnuntaina olla tytolla taas suru :-( kun mies taas lahtee. Onneksi tyot siirtyy takaisin samalle paikkakunnalle just ennen joulua!

Huomenna paasen nyt sitten fysioterapeutille. Toivottavasti sielta saan jotain apua tahan kipuun / liikkumiseeni. Sairasloma loppuu maanantaina mutta mun katilo totesi tiistaina etta eipa taida enaa kannattaa toihin palata kun kuitenkin oli tarkoitus jaada pois toista jo marraskuun lopussa - maanantaina sitten takaisin laakarille kun tiedetaan mita se fysioterapeutti sanoo. Ja mun katilo passitti mut taas lisaultraan, onneksi sai ajan huomisaamulle niin samalla sairaalareissulla hoituu se ja fysio aika. Katilo haluaa kunnolla tarkistaa vauvan koon koska sen mielesta siella on aika iso poika kasvamassa - ja sen kylla olen itsekin huomannut kun masu vaan kasvaa! Mulla on painoa nyt tullut yhteensa 12kg!!! (esikoisesta tuli reilut 20kg mutta onneksi ne pian myos katosivat silloin - samaa toivon nyt)

Kotitoista ja muusta ollut puhetta. Meilla mies osallistuu silloin kun on kotona, se tekee meilla kaikki ruuat ja usein viikonloppuna tekee meille pakkaseen ruokia viikoksi niin me syodaan sitten valmiita pitkin viikkoa tyton kanssa. Siivousta mies tekee vain pakon edessa, mutta meilla on onneksi siivooja joka kay kerran viikossa tekemassa kunnon siivouksen. Mina sitten imuroin siihen paalle kerran / kahdesti viikosta riippuen miten tarvii. Ja kotona ollessaan leikkii tyton kanssa ja ottaa hanet mukaan jos johonkin pitaa menna ja kay hanen kanssaan ulkona. Isot ruokaostokset hoituu netissa pikaisesti ja ne saa kotiovelle kannettuna niin onneksi ei kenenkaan tarvii marketeissa kayda - meista ei kumpikaan tykkaa siita hommasta. Ja jos jotain puuttuu niin sitten taydennetaan lahikaupasta pitkin viikkoa.

Isanpaivaan mulla ei oo vinkkeja - meilla vietetaan isanpaivaa kesakuussa niin siihen on viela aikaa :-)

Charlie rv 28

Vierailija
4/27 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on satanut koko aamun vettä kuin saavista kaataen. No eipä tässä ulos asiaa olisikaan kun kolmonen edelleen toipilaana. Rauha maassa kun isot lapset on siellä mummolassa. Saatiin aamullakin nukkua pienten kanssa ihan rauhassa yli kahdeksaan kun ei tarvinnut herätä kukonlaulun aikaan laittamaa ketään koulutielle.

Miehen osallistumisesta on ollut puhetta. Meillä mies hoitaa varmaan 60% kaikista koti- lastenhoitohommista johtuen minun epäsäännöllisistä työajoistani. Aina ollaan menty sillä periaatteella, että se tekee kuka ehtii ja tämä koskee siis kaikkia kotiöitä ruoanlaitosta leipomiseen asti. Siis kultakimpale mieheksi löytyy myös täältä:).

Isänpäivälahjaa en osta lapset saavat hoitaa sen puolen. Sponsorina toimin sitten tarvittaessa ja yhdessä lasten kanssa leivotaan ja laitetaan herkkuaamupala koko perhelle. Muuten olen kyllä aika ahkera ostamaan miehelle vaatteita ja muutakin tarpeelista yleispätevää tavaraa ihan ilman mitään erityissyytäkin. Tykkään myös hemmotella häntä leipomalla ja laittamalla esim. jotain spesiaalia iltapalaksi. Joululahjan olen kyllä aina ostanut miehelle jo ihan sen takia, että rakastan itse vastavuoroisesti saada lahjoja. Tänä vuonna (kiitos verpnpalautusten) meinaan toteuttaa miehen monivuotisen joululahatoiveen ja ostaa hänelle uuden akustisen kitaran.

Charlielle jaksamista kipujen kanssa samoin Lootuskukkaselle.

Nyt syömään ja pienten päiväunien aikaan meinaan kaivatua peiton alle sohvalle lukemaan hyvää kirjaa kuunnellen ropisevaa vesisadetta peltikatossa kun ei kerrankin sen on mahdollista.

Jaksamisia!

KainoElvi ja kamu 25+6

Vierailija
5/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa oli raahautua lasten kanssa aamulla neuvolaan, lapset oli tosi väsyneitä kun jouduin herättämään ja mulla tuli vatsa kipeäksi kävelystä... Onneks ehditiin ajoissa neuvolaan kun aika oli klo 8.

Eli viikoja 27+4

painoa tullut 359g viikko, alusta yhteensä 6.8 kg

verenpaine 127/86 p.89

pissi puhdas

hb 139

syke 150

Paikat kiinteät ja kaulaa jäljellä 2,5cm ollut 3cm

Eli kaikki kunnossa :) Vauva kasvaa ja äitillä möhköfantti olo :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille kasvaville masuille

T:Lootuskukkanen ja Aada 27+4

Vierailija
6/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta tänne, tulin vähä kohentamaa pinoo ku taas näyttää kovin hiljaselle.

Tule Charlie kertomaan miten reissu fyssarille ym meni? Saitko kipuihisi helpotusta?

Me nukuttii esikon kaa aamul pual kymmenee! :) Sitte ku herättii ni hän meni tavallisee tapaansa pissalle ja tuli aamupalalle ja mä kysyin et jätitkö vaipan vessaan (käyttää pelkkää yövaippaa)... Sitte meille tuli yhessä nauru ku tajuttii ettei hänel oo vaippaa ollu koko yönä :D Oli siis reipas poika kuorsannu kolmetoista tuntia pissaamatta!

Mites Emmuli teillä on menny vaipat/vaipattomuus?? Samanikäsii kun ovat...

Mä koitin eilen etsii jotai kaunista runoa tms siihen vauvan kukkalaitteeseen. Tiistaina olis siunaus. Löysin muutaman enkä osaa päättää... ja kaikist tulee aina vaa itku ;(

Mut nyt mä lakkaan lörpöttämäst ja hilpasen, palaillaan!

Marlene ja massu 26 tasuri :D

Vierailija
7/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hehkuttaa kun äitiyspakkaus tuli...aivan ihana :D Kyllä nyt ovat osuneet nappiin, onneksi se haalari on niin pieni niin menee nyt sitten heti, onneksi en ostanut mitään uutta haalaria kaupasta vaan kerrankin maltoin mieleni.. Ja vaikka taas oli niitä potkuhousuja niin meillä ne menee yökäytössä. Aivan ihastunut olin flanellisiin kestovaippoihin. Voi voi tässähän ihan tulee vauvakuume ;) Neljä pakkausta olen ottanut ja täytyy sanoa että tämä on niistä parhain.

Leikitään isompien kanssa kahvilaa, täällä istun koneella asiakkaana ja tuovat minulle kahvia ja juuri leivottuja luumutorttuja...ihanaa kun palvelu pelaa.

Jaahas alkaa kahvitauko olemaan lopuillaan. Täytyy varmaan käydä maksamassa, onneksi täällä kahviossa käy leikkiraha.

JB72 &KeKe rv 26

Vierailija
8/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampesterissa satelee, koko päivän on tullut vettä.. Onneks oltiin pojan kaa kerhoilemassa ja kaupassa kävästiin hakeen siihen isyyspakkaukseen kaikkee kivaa pientä.. No juu, meni sitten kivasti rahaa, huoh! Ostettiin pari levyäkin ja kalsarit, sukat ja sitten niitä vauvan juttuja + hirveesti karkkia * 2, niin saa itekin viikonloppu namia ;D Sitten hain Alkosta pikkupullon ja energiajuoman, katto vähän pitkään se myyjä :) Meinasin sanoo, että ei tuu mulle vaan isille..

Mullakin oli tänään se neuvolalääkäri ja yhteenvetona kaikki ok!

*Pissa* puhdas. *Verenpaine* hieman koholla 144/88, mut olin just vasta tullut sinne..

*Painoa* oli tullut nyt neljässä viikossa 3 kiloo, hui kauheeta!!! Mut kokonaispainon nousu lähtöpainosta on siis vaan toi 3 kiloa.. Kerkee sitä tässä tulee, jos tota vauhtia tulee.. nytkin fazerinaa tässä napostelen, kääksis!

*Sykkeet* Pikkaraisella 155 kieppeillä, kunhan saatiin ne ensin kuuluun.. on NIIN vilkas! Me ollaan vie lirissä tän kaa ;)

*Sisätutkimuksessa* kaikki muuten ok, mutta ulkosuu sormenpään verran jo auennut, mutta kuulemma normaalia toisodottajalle..

Toivottavasti tosta ei tullut kovin tönkön näkönen, et saa selvää!

Marlenen kyssäriin..

Eli joo meillä pojalla myös yövaippa käytössä, on tosi pissanen vaippa aamusin! Mummulla kerran ollessaan, oli pissaamatta yön, mutta kotona kokeiltaessa sänky lainehti ja nukku loppuyön välissä, joten äiti ja isi nukku sit huonosti :/

En osaa sitä vie jättää pois, kun tuntuu ettei oo vielä valmis, kun se vaippa on niin pissanen. Ja en halua opettaa siihen, et yöllä kävis pissalla tai herätettäis pissalle.. Mut saa kattoo miten se suttaantuu! Aiotteko nyt kokeilla seuraavankin yön ilman??

Jotain oli vielä kielenpäällä, mut unohin.. Ai niin, onkos kaikki neuvolat sillä hyvinvointipalvelujen nimellä kuin meillä täällä Tampereella on???

Meillä meinaan seuraava neuvola n. rv 30 on semmonen keskustelujuttu, et täytetään miehen kaa kauhee kasa kaikkia kysymyksiä ja sitten pitäis siellä käydä niitä läpi. Näilläkös sitten vissiin yritetään välttää eroja ja että lapsilla on hyvät kotiolot.. Musta ihan kiva idea, mut mä en tykkää mun terkasta, joten mua ahdistaa se tällä hetkellä! Se on niin tarkka ja nipo, että varmaan ei tulla sie oikeen toimeen sen kaa ja uskaltaakohan sitä ees sanoo, mitä aattelee, kun tarttuu liikkaa asiaan.. en tiiä! SOri pitkä sepustus ja toiv saitte mun pointin kii eli siis hyvä idea, kun ois joku muu ihminen kelle niitä purkaa :(

KeinoElviltä piti kysyä, että missäs asustelette, kun teillä nyt syysloma? Jossain ylempänä vissiin kuin me, kun täällä viime viikolla lomat. Ja kuullosti ihanalta se kirjan lukeminen sateen ropinaa kuunnellen, rupesin ite kuvitteleen, kun kirjoitit ja tuli ihanan levollinen olo :)

Nyt hetkeks pötköttään. Pitäis vie kyläileen mennä kaverille ja hakeen mies opinahjosta :)

Emmuli rv 26+2

Vierailija
9/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin päikkärien jälkeen lukemaan kuulumisia, mut hiljasta on! Kaikki kirjoittamaan kuulumiset, taustailijatkin!! Nyt luulis olevan edes juurikin näitä lääkärineuvolakuulumisia.. Ois mukava kuulla teistä!!

Mä unohin vie mun kuulumisista sf-mitan, joka oli 24,5 ja rv:t siis 26+2. Noita on mun mielestä kiva vertailla, vaikka eihän sais ees vertailla, me ollaan kaikki niin erilaisia.. Mulla sie yläkäyrän tuntumassa mennään ja nyt varsinkin, kun sitä painookin tulee....

Nyt kahvia napaan, jos vatsa rupeis toimiin, on meinaan nyt tullut siitä hiukan ongelmaa :( Jos kiinnostaa.. ;)

E again

Vierailija
10/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli: toisaalta sen yövaipan vois kyl jättää ens yöksiki pois ku vallan melkee on kuiva ollut, mut poika menee la-su yöks mun äitille yökylää ni siäl sen kuitenki laittavat... Meil on varmaa kuukauden aikana tullu kaks märkää yövaippaa ja niissäki vaa yhet pissat joten hyvältä näyttää.

Mua vaan ärsyttää ku on ollu päiväkuiva jo vaikka kuinka kauan, ni hoidos ei olla yhtää mukan tos touhus vaan siäl pidetää koko ajan vaippaa. Yks päivä vein ja sanoin, et nyt ei sitte oo vaippaa ni oli nassu tätillä väärinpäin :(

Täälläki satanu aamupäivän mut ei enää monee tuntii. Isäntä armas tuli töistä jo puolen päivän aikoihin kotii ja olivat pojan kans monta tuntii pihalla. Tuli eilen pojalle se kauan odotettu mönkijä ja sillä piti tietty ajelle ristii rastii. Mut olen mä niitä nauranu nii et maha on välil kipee :D

Ollaan isännän kans lähös lauantai-sunnuntaiks kylpylää iha kahestaa, ihanaa! Meilläki on täällä muuten syyslomaviikko, et eipä se KainoElvi nii kauhee kaukan taida asuu? Meilt on Treelle jotai 150...

Rattoisaa ja rakkauden täyteistä viikonloppua mameille ja masuille toivoo

Marlene ja "alivuokralainen" rv 26

Vierailija
11/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältä suunnalta.

Aika monella jo ollut lääkärineuvoloita, mulla ensi viikolla.

Nyt viime päivinä on olo muuttunut selkeästi painavammaksi. Jotenkin tuo maha on pinkeä pallo tuossa alhaalla. Ettei vaan taas käy niin että vauva laskeutuu niin aikaisin ja tekee olemisesta tukalan.

Täällä oli muitakin istumatyöläisiä ja miten te jaksatte? Alkaa tuo 8 tunnin istuminen meinaa tuntua jo aika tiukalta mulla ainakin.

Välillä olo on niin kuin räjähdysalttiilla vesi-ilmapallolla ;-) Ja koko alakerta on puuduksissa ja kipeä työpäivän jälkeen. Hirveä paineen tunne alapäässä.

Painoa on jo tullut sen kymmenen kiloa lisää, kohta raja 70 kg jo häämöttää. Kakkosta kun lähdin synnyttämään niin painoin 76 kg ja ekasta 74 kg eli mulla se painonnousu on yleensä tasoittunut loppua kohti. Saa nähdä miten nyt.

Kumartelu alkaa olla työn takana ja kaikenlainen kyykkiminen. Ei pahoja supisteluita, mutta jonkun verran kuitenkin. On tosi supistusherkkä kohtu mulla kyllä. Vähän masua kun koskettelee, niin jo vetää pinkeeksi.

äitiyspakkaus tuli ja yhdessä lasten kanssa se availtiin, ihan kiva on.

Nenästä tulee päivittäin verta ja verensekaista "karstaa", muilla tällasta?

Tarjooko kunnat teille sylkitestiä? Meillä se on rv 30 jälkeen eli joulukuun alussa on mulle aika varattuna.

Emmuli ja Marlene; meidän 3 v 1 kk neiti on nyt viimeiset viikot ollut ilman yövaippaa ja hyvin on mennyt.

Hmm, ihan kuin mielessä olis ollu monta asiaa, mutta nyt lyö pää taas tyhjää.

Joten viikonlopun viettoon sitten. Hyvää viikonloppua ja jaksamisia kaikille vaivoineen!!

T.Jaffa rv 25+6, huomenna vaihtuu viikot taas

Vierailija
12/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jaffa* : Mikä ihmeen sylkitesti? =D Kuullostaa hassulle, ei ole siis meilläpäin (satakunta) moista ainakaan ollut, aiemmissakaan kolmessa raskaudessa.. =)

Vierailija
13/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten aamulla ensin kaytiin ultrassa katsomassa pojan mittoja - katilon huoli osottautui vaaraksi ja ei se ole kuin noin viikon edella mittojensa mukaan niin ei kuulemma ole mitaan huolta. Sielta sitten suoraan toiselle puolen sairaalaa fysion luo - en ole ikina ennen joutunut fysiolla kaymaan niin en tiennyt mita odottaa. Mutta hyvin taydellisesti se kaikki liikkeet ja muut tutki ja sitten antoi mulle sen tukivyon mista taallakin oli jo puhetta - sen kun laittoi paalle niin heti helpotti mutta ei se kokonaan kipua vie. Kun se fysio sitten tutki minun kavelya niin sen mielesta kyynarsauvat auttaisivat mua - siina sitten kaytavalla harjoittelin kun en ikina ennen oo moisia joutunut kayttamaan! Mutta kylla niista tukea on, se sanoi etta kayta niita niinkuin hyvalle tuntuu. Mutta sitten se varoitti etta jos tama tasta pahenee ja kun masu kasvaa niin voi olla etta pyoratuolia pitaa kayttaa - siina taisi olla mulla aika surullinen ilme kun se fysio sitten sanoi etta no toivottavasti ei siihen paadyta.

Monet olette puhuneet aitiyspakkauksesta - mulle sellainen jaa kokonaan kokematta koska en ole ollut kirjoilla Suomessa yli kymmeneen vuoteen ja se taitaa olla aika ainutlaatuinen juttu - en ole kuullut etta muualla maailmassa olisi. Esikoista odottaessa aitini tarjoutui sen ostamaan, mutta kun kaytiin lapi niita tarvikkeita niin todettiin etta se on kylla Suomen oloihin tehty ja paljon varmasti jaisi kayttamatta niin ei sitten sita hommattu.

Marlene, Emmuli ja Jaffa - meillakin pian neiti tayttaa 3 vuotta (joulukuussa) mutta en usko etta yovaipasta kovin akkia paastaan eroon, neiti jostain syysta aina illalla juo isot maarat maitoa ja vetta ja aamulla se kylla aina nakyy tapotaydessa vaipassa. Paivat on kuitenkin ollut kuiva jo viime tammikuulta lahtien niin osaa kylla vessassa kayda - en tieda heraisiko sitten aina tarpeeseen yolla?!??

Mukavaa viikonloppua kaikille - me lahdetaan kavereille kylailemaan huomisaamuna ja tullaan takas sunnuntaina tyton kanssa ja isi jatkaa niilta suoraan toihin sitten viikoksi. Olikin mukava kun se oli koko viikon kotona meidan kanssa.

Charlie rv 28+1

Vierailija
14/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole meillä neuvolassa tuollaista keskustelujuttua, valitettavasti! Oliskin ihanaa, jos sais edes sitä kautta miehen ajatukset selville.. Meillä kun tuntuu keskustelu nyt olevan todella vaikeaa (mikä keskustelu?). =/

Vierailija
15/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin minäkin pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia. Jotenkin vaikea kirjoittaa, vaikka joka päivä käyn teidän kuulumisia kuikuilemassa..

Kuutisen viikkoa olisi töitä vielä jäljellä ja 10.12 alkaisi äippäloma. Oon ihmeen hyvin voinut tähän asti ja yritinkin tällä viikolla touhuta kotona kaikenlaista kun olin lomalla. Huomenna koittaa arki ja aamuvuoro.. Jaloissa on herkästi turvotusta ja toisen jalan taipeessa ja reiden alaosassa on messevät suonikohjut. Hirmu herkästi tuntuu hengästyvän. Närästystä jne. Näitä vaivoja kuten meillä kaikilla varmaan tässä vaiheessa. Inhottavin on jatkuva väsymys.

Käväisin viime viikolla nlassa ja silloin kaikki oli ihan ok. Seuraava nla onkin lääkärin kera vasta 12.11 eli kuukauden välein tarkastellaan. Painoa on kertynyt 8kg kokonaisuudessaan. Nlan täti oli vähän huolissaan mun vatsan pienuudesta, mutta samaa kokoluokkaa se oli edellisessäkin raskaudessakin. Kai sitä on vain niin pitkä ja jo valmiiksi paksu, joten vatsa ei niin selkeästi ja kauniisti pullahda kuin muilla.

Joku tuossa kertoili, että on ummetusta. Mulla on kyllä ne vaivat helpannut kun aloin nappailemaan tuota Obsidan-rautavalmistetta.. Kannattaa kokeilla, tulee kaksi asiaa yhdella iskulla kuntoon ;)

Meillä ei mies juuri osallistu kotitöihin vaan mulla odottaa töiden jälkeen aina toinen työmaa täällä kotona. Meillä on kaikki sisä- ja pihahommat mun vastuulla + lastenhoito ja kaupassakäynnit. Tämä tietysti johtuu miehen työajoista, mutta kyllä joskus kuunnellessa tuttavien kertomuksia yhteisen ajan ja OMAN ajan vietosta risoo. Että voishan sitä enemmänkin saada apua.

Täytyy lähteä vissiinkin tästä yöpuulle, että jaksaa aamulla raahautua ylös ja aktiivisena töihin..

Kohka 27+5

Vierailija
16/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ekaa kertaa tulin tässä raskaudessa tänne ja onkin jonkin verran muuttunut nämä Vauva-sivut. Esikoinen on 1v 5kk ja mulla on meneillään raskausviikko 26+4. Tänään olen ollut vähän huolissani, kun on tässä pari päivää supistanut vähän eri lailla. Alavatsassa sellainen kunnon paineen tunne, aivan kuin oikein iso vessahätä. Jalatkin äksyilee. Vähän niinkuin puutumista, sellaista, että pitäisi koko ajan liikuttaa tai hieroa, muttei sekään auta. Ei tämä vauva helpolla vanhempiaan päästä. Ekalla oli pahoinvointia 18 viikolle asti, tällä ehkä 16 viikolle, mutta paljon pahempana. Siinä vaiheessa menin töihin ja työtahti on aika kova. Vaihdoin työpaikkaakin välillä.

No, se valittamisesta. Painoa edelliseen neuvolaan oli tullut 1 kg/viikko, mutta luulen vaa'an valehdelleen (oli eri vaaka, sellainen hyvin vanhanaikainen), sillä nyt ei oman puntarin mukaan olisi tullut yhtään painoa. Lääkärineuvola olisi ensi viikolla. Onneksi. Hirvittää, että jos joudun sairaslomalle supisteluiden takia. Työkaveri oli joutunut ja supistukset olivat samanlaisia kuin mulla nyt. Haluaisin olla töissä loppuun asti, sillä työsuhde on määräaikainen, niin saisi näyttää työnantajalle, että kyllä mut kannattaa palkata jatkossakin. Hölmöä toki ajatella noin.

Sylkitesti ja keskustelu kuulostaa aivan oudolta. Meillä mies joutuu pakosti osallistumaan aika paljon kotitöihin. Toki pari vuotta sitten "valmistuneessa" omakotitalossa riittää aika paljon hommia ennen lopputarkastusta, niin eniten se touhaa pihalla ja autotallin kimpussa. Mulla on vähän epäsäännölliset työajat, niin tyttöä se hoitaa paljon myös.

Me ollaan sovittu, ettei isän- ja äitienpäivänä muisteta lahjoin, sillä molempien synttärit on lähellä ja vielä joulu välissä. Hyvät aamupalat laitan ja herkkuruokaa. Eiköhän hoidossa neiti tee kortin isille.

Voikaahan hyvin kaikki! :)

17/27 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans änkeen, vaikka petiin tekis mieli. Viikko on ollu aika kiirusta ja nyt olis vapaata tiedos melki koko ens viikko. Isännällä on synttärit ja joku kaveri on tulos yks päivä käymäs, mutta muuten ei oo viä mitää tiedos... Voi ku jatkuiski niin!

Jaahas, mitäs teillä tää on sitte viimeksi ollu... Piti oikeen avata uus ikkuna, jotta saa luntata. =) Uusia on ainaki tullu, tervetuloa mukaan. Onhan täs vielä aikaa tammikuuhun, niin hyvin mahtuu sekahan, vaikka sitte viimmeesellä viikollaki!

Meillä mies osallistuu joskus. Osaa kyllä tehdä kaikenlaista, mutta ku mulla on tietty järjestys kaapiis ja tavaroolla, niin tuppaan sitte oikoa sen tekemisiä (vaikkei tarttisi eikä saisikkaa). Meillä on ny käyny muutaman kerran perhetyöntekijä, ku yritetään saada järjestettyä spesiaali-aikaa nuolle isommille, jottei pienet kaikkia vie. Ja ku vauvaki tuloo, niin on sitte mun aika viäki enemmän kortilla. Niin, se perhetyöntekijä teki meille sellaasen kyselyn, johonka ruksattiin huolenaiheeta ja sitte selevitettiin yhyres mitä siitä selevis. Neuvolan puittees ei mitää tuollaasta oo ainakaa tähän asti ollu. Synnytyksen jäläkihin on lastenneuvolan puolella sellaanen äiteen masennuskartootus, mutta se on sitte jo eri juttuja se.

Isänpäivälahajaaki tää mietin, ukko-kulta tarttis varmaan uuden lompsan. Vanhasta on aikapäiviä sitte menny kolikko-osan vetskari rikki, niin jos ostaas uuden... Isoot poijat teköö kortit tms. koulus, niin olis sitte vähä niinku pienemmiltä. Seki on mielenkiintoosta, ku tällääsinä 'juhulapäivinä' huomaa minkälaaset tavat on kotona ollu. Meillä annettiin äiteelle lahajat, mutta miehen kotona ei oo taidettu, ku ei oo viä havaannu muksujen sponsorina olla. :)

Mä päivällä taas kerran ihimettelin tuota Kelan touhua, ku mulle piti 3 kirjettä lähettää samana päivänä ja kaikki eri kuoris. :O On se ny kumma, ku ei saman ihimisen paperia saa samahan kuorehen, säästyys postimaksuja ja kuoriaki. Sain tänään päätökset pakkauksesta ja rahasta ja sitte viä kotihoidontuesta, ku se lakkaa sitte ku jään äitiyslomalle.

Toiset sitä on käyny lääkäris, mun käynnistä ei oo viä puhuttu mitää. Olin viimmeksi rv 15, mutta kai se olis tulos joskus 30 paremmalla puolella. Ens käynti on 3 viikon pääs ja sitte alakaaki jo 2 viikon väleen. Kyllä se tästä. Meillä neuvolat on vissiin perheneuvolan nimikkeellä, sielä sitte on äitiys-ja perhesuunnitteluneuvola, 4 lastenneuvolan pistettä, joilla 2 on toimipiste viä toiseski paikas vähä lähempänä asiakkahia, ja sitte psykolookia, sosiaalityöntekijää ja puheterapeuttia.

Jaffakos sitä oli sylkitestiin menos? Meillä oli kans, mutta ku mulla on viimeksi otettu 2v sitte, niin ei nyt sitte otettu. Jos edellisestä on alle 4v, niin ei oteta. Sen virallinen nimi on kai joku Mutans-testi, ku se tutkii onko syljes streptokokkus mutans -bakteereja eli niitä, jotka aiheuttaa reikiintymistä ja välittyy syljen mukana esim vauvan suuhun. Meidän väestä on naisille se tehty, neitillä 2v ei niitä onneksi ollu, mullakaa ei onneksi miljonääriluokkaa, mutta huomattavasti kumminki. Ei siis sovi puhaltaa ruokahan, ei pussata suulle, ei laittaa lusikkaa sekä vauvan että omaan suuhun jne...

Mutta pitää vissiin lopettaa tämä romaanin tynkä ja mennä sinne petihin huilimahan. Jaksaa sitte taas huomenna edes vähä eviänsä värähytellä. ;-)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Äippä ja J-5 rv 28+1

Vierailija
18/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oma tila aikalailla samanlainen, ihan ok. Jatkuva istuminen koneen ääressä on vaan alkanut jumittaan paikkoja, No, kohta helpottaa, kun opinnäytetyön palautukseen on viikko.

Mä en ole tosta sylkitestistä mitään kuullutkaan, että eikö sitten ole täällä tapana. Mulle myös tullut noi äitiys- ja vanhenpainraha päätökset, nyt sitten odotteleen että sais pakkauksen:) Me&i kutsuilta oli pakko tilata paita, body ja housut. Olivat aikas retrot! No, voi sitten pukea vauvaa niihin, kun on ihmisten ilmoilla jne.

Täytyy varmaan palata ton haastattelun analysoinnin pariin ennen kuin se mies palaa kotia ja rupee kasaan meidän eteiseen sellasta isoa peilikaappia. Titaa siinä samassa kadota mun työrauhani!

Hyviä vointeja kaikille!

rv26+6

Vierailija
19/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkitestistä niinkuin Äippä jo kirjoittikin eli on toi bakteerilöydös, mikä aiheuttaa reikiä. Mä kävin siinä ekassa raskaudessa ja todettiin sen olevan vähäinen. Nyt sitten ei tarvinnut mennä (paitsi jos oisin halunnut)! Sitten pojalta se otettiin, kun täytti 2 vuotta ja sillä ei ollut vie sitä.. Eli pari vuotta ois hyvä välttää sylkikosketusta pienen kaa, mut kyllä se vaan on helpompi ite kokeilla huulella sitä ruoan lämpöä yms :/

Joo eli meidän seuraava neuvola on sitten miehen kaa meidän hyvinvointineuvolassa :) ja siis se keskustelu. Niissä lapuissa kysellään hirveesti kaikkea perhe-elämästä esim. riitelystä, alkoholin käytöstä, mielialoista, sitten tulevasta vauvasta yms. On se ihan kiva kyllä, kun saa miehen kaa niitä asioita mietittyä, mutta me varmaan enemmän katotaan jo kotona niitä, kun mä en kauheemmin tykkää siitä terkasta.. voihan mieli vie muuttua, mut nyt se on ollu vähän plääh :/

Niin ja se keskustelu on sitten uudestaan, kun vauva on 2 vai 3 kk, ihan äidin mielentilan takia ja sitten taas vauvan tullessa vuoden ikään. Eli sitten ravataan sie niitten takia.. On niillä varmaan ihan hyvä tarkotus ja kiva saada mies avautuun, jos saa.... ;)

Mua muuten väsyttää ihan hirveesti kans, kuten joku mainitsi. On jotenkin semmonen olo, että ei jaksais mitään ja tekis vaan mieli nukkua. Sitten mulla on tullut jo tästä uupumuksesta itkukin, että kun vaan väsyttäis.. Ja hei, mä oon kotona, hah.. miten voin olla näin väsy....

Jaksamisia kaikille meille ja etenkin teille raskaan työn raatajille!!

Eli onko siis syyslomat nyt siis siellä Etelä-Suomessa..? Tai siis oli nyt viikolla, nekin meni jo.. viikot menee vauhdilla, hyvä niin ;)

Miehen kans mennään juhliin sen kaverin kolmekymppisiä ja poitsu menee mummulaan.. vielä en tie jääkö yöks vai hakisinko sen kotiin, kun en mäkään kuitenkaan jaksa yötä myöden olla sie..

IHANAA VIIKONLOPUN JATKOA! Ja sori taas romaanini..

Emmuli rv 26+3

Vierailija
20/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tällä viikolla raskaus on todella alkanut tuntua. Töissä tein alkuviikon hirveän pitkiä päiviä, mutta loppuviikosta se joko kostautui tai sitten muista syistä en pystynyt nukkumaan kunnolla kahtena yönä peräkkäin ja sitten se normaalienkin työpäivien tekeminen tuntui lähes ylivoimaiselta.

Kävely on välillä hankalaa, olen tuntenut itseni todella isoksi 'kömpelöksi', siis olotila johon en oikein ole vielä tottunut. Jopa kenkien laittaminen on vaivalloista. Samoin jotenkin myös nyt yht'äkkiä iskivät ummetus oireet, vaikka en ole kärsinyt siitä vielä aikaisemmin ollenkaan koko raskauden aikana. Ja eilen illalla tuli vielä närästysoireitakin. Onneksi tänään on taas helpompi olotila, joten tulevat kuukaudet näyttävät taas pikkaisen valoisemmilta ja mieli on paljon pirteämpi ja reippaampi. Ja nyt sain taas jälleen nukuttuakin, joten paljon helpompaa.

Äitiyslomani alkaa 2.12, mutta sitä ennen minulla on pitämättömiä lomia vielä nelisen viikkoa. Onneksi, koska loppuviikko alkoi tuntua jo tosi tukalalta. Työni ei ole fyysisesti kovinkaan kuormittavaa, mutta nukkumattomat yöt kuormittavat henkistä jaksamista todella pahasti. Erinäisiä työasioita joudun hoitamaan varmaan vielä äitiysloman alettuakin ja etenkin tässä ennen joulukuuta, mutta pääasiallisesti oman aikataulun mukaisesti. Pahin tosin on edessä eli marraskuun puolivälissä koko viikon työmatka Saksaan.

Äitiyspakkaus saapui nyt viikolla. Täällä on aika paljon äitejä, joilla on jo paljon kokemuksia äitiydestä kun teillä toisilla on pikkusisaruksia äidin kanssa odottamassa kuopusta. Itse odotan ensimmäistä ja tosiaan tunnen olevani aika pihalla aivan kaikesta... Tunnen siitä ihan huonoa omaa tuntoa. Minulla ei siis ole juurikaan aivan pienen vauvan hoitokokemusta. Enkä esimerkiksi oikein tiedä kuinka paljon vauvan vaatteita pitäisi ylipäätänsä hankkia... Mutta ehkä tässä ei pitäisi turhaan huolehtia ja murehtia, vaan olla iloinen siitä että kaikki on tosiaan mennyt näinkin hyvin ja masussa kasvaa ihan oikeasti oma pikku prinsessa.

Kivaa viikonloppua kaikille Anni 28+6