*+*+*PikkuEnskat alkuviikkoon*+*+*
Pistänpäs pystyyn uuden pinon ennen kuin lähden urheilemaan ja tulen surffailemaan JOS ehdin ennen treffejä. Tuossapa edelliset turinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11202264&p=1&tmo…
Mammis + Oona jokeltelee isin vieressä sängyssä :)
Kommentit (37)
[color=MediumSeaGreen] Saa nähdä, minkä väristä tekstiä nyt tulee!
Yhdyn MAMMIKSEEN tuossa flunssajuomien ylettömässä kulutuksessa. Panadol Hot on kyllä kaikkein parasta flunssajuomaa, mutta valitettavasti sitä ei voi koko ajan kitata. Inhottavaa on se, että flunssaisen kurkun lisäksi toinen flunssaoire on hikoilu ja kuumuus (kuumetta ei siis ole, sillä kuumeessahan paleltaa), jota tietty kuuman juominen ei kamalasti auta. Tänään on kuitenkin ollut vähemmän väsy päivä, ainakin minulla, mistä johtuen Kaarlokin pääsi hieman haukkaamaan raitista ilmaa.
Sain samalla reissulla sitten shopattua kangasta Kaarlon seuraaviin vaippoihin ja lisäksi tuhlasin Vero Modassa kahteen paitaan. Nyt on sitten syksypaitoja, joissa mahtuu imettämäänkin. Vanhat paidat ovat joko liian pieniä näillä DD-rinnoilla (ennen oli B-kuppi) tai sitten ne ovat niin vartalonmyötäistä mallia, että paidan helma pitää nostaa molempien rintojen yli, jotta tissin saa esiin. Imetä nyt tuollaisessa sitten julkisella paikalla! Onneksi löytyi sitten ihan kiva villatakki ja sellainen v-kaula-aukkoinen neule, josta saa tissin kaula-aukon kautta tarvittaessa ulos. Kyllä tämä imetysajan pukeutuminen on hankalaa!
Kyselempä tässä, että mitä pistätte vauveleillenne päälle, kun menette ulos? Minusta tuntuu koko ajan siltä, että Kaarlo paistuu vaunuissa, mutta pelkään lähteä ulos vähemmillä vaatteilla, kun jos tulee kylmä, niin ei ole, mistä vaatetta lisätä. Tänään oli tuolla reissulla nyt normaalit sisävaatteet (housut, sukat ja t-paita), tossut, ohut kesähaalari ja pipo. Makuupussin jätin vaunuista kotiin ja peittelin poitsun vaunupeitteellä. Reissussa sitten tuntui, että Kaarlolla on kuuma ja avasin sitten tuon kesähaalarin vetskarin... Pukeminen tuntuu tosi hankalalta, kun en osaa valkata itsellenikään kunnolla vaatetta. Mullakin oli paksu fleecepusakka takin alla ja lisäksi hattu ja hanskat, joista kaikista piti luopua jo alkumetreillä...
Ehdinpä tässä ehkä vielä kommentoimaankin, kun tuo Kaarlo vielä koisailee eteisessä vaunuissaan...
KESIKSEN Lennillä on tissilakko. Onneksi tissi on vielä Kaarlolle kelvannut! En kyllä tiedä tuosta oikeasti mitään, mutta auttaisiko, jos kokeilisit pienempää tuttia pulloon. Siis sellaista ensituttia, josta pitää imeä kovempaa, kuin noista vanhemmille vauvoille tarkoitetuista tuttipulloista? Silloin Lenni ei pääsisi niin helpolla...
SERE: Mites teillä jaksellaan? Toivottavasti miehesi on nyt tosi katuvaista. Oletko jo ottanut siltä luottokortin pois? Tai jos teillä on yhteinen taloustili, niin ota siltä senkin kortti pois. Saa sitten nöyränä poikana ruinata sinulta rahaa, jos omalta tililtään loppuu rahat. Se ainakin estää luotolla ryyppäämisen...
TITILLÄ on ollut takaiskuja. Toivottavasti tuo vuoto olisi vain jälkivuodon loppuja, eikä vielä kuukautisia. Harmi, kun vauvauintikin jäi sitten teiltä pois. Me eletään vielä toivossa, kun ollaan jonotuslistalla ensimmäisinä. Onneksi Kaarlo joutuu joka tapauksessa odottamaan tuota 3 kk ikää, jotta pääsee mukaan.
Onnittelut BICCILLE!
FAY: Meilläkin tulee aika vähän pidettyä poitsua lattialla, varsinkin nyt flunssaisena. Aika nopeasti tulee kitinää ja pitää päästä syliin. Sitterissä Kaarlo viihtyy paremmin ja siinä nukkuu päikkäreitäkin. Harmi vain, että sitteri ei kai ole niin hyväksi vauvan kehitykselle. No, pitää yrittää lisätä tuota lattialla olemista, kun flunssa menee ohi.
Ihme, poitsu koisii edelleen! Pitää varmaan ruveta leikkaamaan vaippakankaita, jotta Kaarlolla olisi kohta sopivamman kokoisia vaippuleita...
t. pikku-Juska ja Kaarlo 2kk+
[color=#8B008B]Voi hitsi kun Lenni on alkanut lakkoilemaan. Auttaisiko teillä se rintakumi ensi hätään? Siis kun sehän vois vähän ¿huijata¿ Lenniä kun on tuttipullomainen.. Kokeile ihmeessä! Me ollaan muuten päästy siitä jo ihan kokonaan eroon! :) Pidän sitä kuitenkin varalta aina mukana.. Me ollaan kans LA klo 10 ryhmässä! Taidetaan siis olla samassa.. :) Tosin ensi LA jää väliin jos nyt sit ollaan siellä reissussa.
PIKKU-JUSKA ¿ meillä on ollut tähän asti vaatetus vaunuissa about näin: sukat, housut, pitkähihainen body, pipo ja välillä tumput. Pehmoinen peitto alla ja kevyt fleecepeitto päälle sit kun Oona on nukahtanut. Välillä kun oli viileämpiä päiviä, oli esim lyhythihainen body + fleecetakki ja muuten samat. Oona on vähän hikoilevaa sorttia, jos on enemmän päällä niin huutaa naama punaisena. Eipä ole kertaakaan ole ollut kylmät kädet tms kun on herännyt. Ennemminkin vähän lämmin niska..
Tuo neiti nukkuu vieläkin. Siis on nukkunut jo yli 2,5h. Täytyy varmaan 30min päästä jo mennä vähän herättelemään ettei sitten kuku koko yötä. ;)
Mammis & Oona zzz[/color] [color=red]♥[/size][/color]
[color=Tomato] Tuosta vaatetuksesta vielä... Onko sinulla tuossa vielä sitten vaunun peitto päällä? Pelkkä pitkähihainen t-paita (+ muut sisävaatteet) ei minua ainakaan lämpimänä pitäisi... Tuon perusteella voisin sitten heittää joko vaununpeitteen tai kesähaalarin pois. Pitää kokeilla ensi kerralla ja ottaa vaikka se haalari tai fleecepeitto mukaan hoitolaukkuun uskonvarmistukseksi. Kuten sanottua, vauvan pukeminen on hankalaa...
t. pikku-Juska
pukemisesta. Minä laitan Annille flecepeiton vaunuihin ja vaununpeiton päälle. Sitten lenkin aikana kokeilen lämpötilaa ja kiskon peittoa pois Annin päältä jos tuntuu lämpimältä. Minä pidän harsoa aina vaunujen " suuaukon" edessä, joten lämpö pysyy vaunuissa. Eli säätelen " vaatetusta" kesken lenkin ;).
Fay ja kuumakalle-Anni
Kipeänä täälläkin ja koko perhe :( Tai no poitsu alkaa olla jo paranemaan päin, mutta miehen kanssa molemmat ollaan kunnon yskässä. Tänään käytiin neuvolassa lääkärillä. 4kk: mitat olivat 62,1cm ja 6,265kg. Ihmettelin vain sekä äitinä että hoitajana läkärin kommenttia: ¿Hyvin on paino tasaantunut pituuteen nähden. Ei ole enää ylipainoa.¿ Siis häh???? Täysimetyksellä oleva vauva ja ollut liian lihava lääkärin mukaan, ei mene mun jakeluun.
Sere: Kyllä sitä joskus tosiaan miettii, että liikkuukohan noiden meidän miesten päässä oikein mitään? Ja onnittelut Mimosalle 5kk etapin saavuttamisesta!
Viipuli: Onnittelut rouvakerhoon liittymisestä!!
Bicci: Onnittelut syntymäpäivän johdosta!
Titi: Oletko varma, että kyseessä on tädin vierailu? Ystävälläni jälkivuoto kesti useamman viikon ajan ollen välillä tauollakin.. Kun sit vuoto jatkui luuli ekaks kuukautisten alkaneen, mutta kyseessä olikin edelleen jatkuva jälkivuoto. Tosin itselläni kuukautiset alkoivat Joonan ollessa jotakin 9 viikoa ja poitsu siis täysimetyksellä. Nyt on ollut jo 3 kuukautiset jälkivuodon loppumisen jälkeen.
Paranemisia kaikille flunssan kourissa oleville.
Jahas, iltasyötön aika..
-Ninca ja Joona 4kk-
Pikainen vierailu, ja muistutus Enskojen esittylypinosta! Uudet ja vanhatkin jos tiedot puuttuu ja haluatte listalle, niin ilmoittelemaan! :)
Bejpi ja joka paikkaan kiipeävä Eveliina 8,5kk
[color=#8B008B]PIKKU-JUSKA ¿ sorppa, en kirjoittanut ihan loppuun asti vaatetuskommenttiani. Eli Oona on vaunuissa kovassa kopassa + tuulisuoja päällä, eli siellä on kyllä aika lämmin. Yleensä on vielä hyttyssuoja tai harso sitten siinä ¿luukun¿ päällä..
NINCA ¿ vai että ¿ylipainoa¿!? Hoomoilasena ihmettelisin minäkin moista kommenttia. Oona oli 4kk 7,5kg ja 63cm eikä neuvolassa puhuttu mistään ylipainosta..
Käytiin vähän shoppailemassa. Sain vähän lomarahoja eilen, joten ostin itselleni 2 paitaa reissulle + Oonalle bodyn, collegehousut, collegepuvun, talveksi töppöset, tumput ja myssyn.. Huomenna täytyy ehtiä sitten pyörittää pyykkikonetta tai viimeistään torstaiaamuna. Huoh.. heissulivei!!! :)
Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]
jaahas, viestini katosi bittiavaruuteen...
meillä on ollut RATTAISSA näillä (Hgin ranta) keleillä body, puolipotkarit, päällyshousut (puuvillaa, farkkua jne), ohut toppistikkitakki, villatöppöset ja -lakki + ohuet fleecekäsineet. Varalisävaatteena ohut neulottu puuvillapeitto. Mutta kun meitin ulkoilut on koko perheen ulkoiluja siten, että mies työntää kärryjä ja meikä kantaa tyttöä...niin kai sen meitsin ruumiinlämpökin hiukan lämmittää...
hei, onko kellään soseiden sössääjällä ollut mitään oireita maissista??
-mooli ja tyttö 4kk
Ei riitä vuorokaudessa tunnit... Lyhyesti siis omia kuulumisia.
Eilen jäi treffit väliin koska lähdettiin neuvolasta vasta kahdentoista maissa. Ja kaiken kukkuraksi mulla on selkä niin kipeä, että en meinaa pystyä tyttöä kantamaan. =( Tänään päivällä en saanut edes peppua pestyä vaan kakkavaipan jälkeen pyyhin huolellisesti kosteuspyyhkeillä. Onneksi nyt iltaa kohden näyttäisi vähän helpottavan.
Muuten meille kuuluu oikein hyvää. Neuvolan terkka oli tosi ihastunut meidän tytön " jutteluun" ja neuvolakorttiin kirjoitti, jotta hymytyttö. =) Hyvin on myös kasvanut lapsukainen. Ikää huomenna 4 kk ja eilen neuvolasta komeat lukemat 66 cm ja 8110 g! Tänään aloitettiin soseiden maistelu bataatilla. Oijoi miten ihanan epäluuloisia ilmeitä tytöllä oli!
Mammis, toivottavasti tervehdytte ennen reissuun lähtöä! Mun sisko kun lähti takaisin Usaan kesällä niin heidän tytär oli tosi kovassa flunssassa. Silti lennot oli menneet ongelmitta. Jonkinlaista nenäsumutetta heillä oli mukana, mutta ei sitäkään ollut tarvinnut käyttää. Oona tietysti on paljon pienempi, mutta luulisin että lennot ok jos nousujen ja laskujen aikana imee tuttia.
Kaikille pienille ja isoille nuhanenille pikaista paranemista!!
Hyvää yötä,
iida-linnea ja tyttönen huomenna tasan 4 kk
että meidän vauvauintiryhmässä on monenikäisiä lapsia. Juttelin viimeksi yhden äidin kanssa, jonka tytär täyttää pian vuoden. He olivat aloittaneet vauvauinnin tytön ollessa 8 kk ja tosi hienosti näyttää vedessä pärjäävän. Eli kannattaa miettiä sitä kevään ryhmää!
t.iida-linnea
Ei meillä nyt sitten ihan kamalaa ylipukeutumista harrasteta, mutta taidan jättää ensi kerralla joko haalarin tai vaunupeitteen pois ja ottaa teiltä mallia ja ruveta kuljettamaan jotain ohutta peittoa mukana. Äitiyspakkauksn makuupussi kun on aika muhkea.
t. pikku-Juska
KIITOS TREFFEILIJÖILLE! =) Oli kiva nähdä uusia ja vanhoja kasvoja! MAMMIS - ihmettelinkin minne te katositte sillävälin kun kävin Roopen kanssa vähän sightseeingillä, mutta taisitte tosiaan kadota sinne junalle... =)
NUHANEILIJÖILLE tsempityksiä paranemiseen! Me käytettiin Roopelle Weledan nenäsuihketta (ostin Bebesistä, ei taida ihan joka paikasta löytyä?!) jossa on aloe veraa mukana. Sitä käytin itsekin ja auttaa pahimpaan oloon kun kosteuttaa limakalvoja. Lisäksi oon nyt käyttänyt Roopelle myös Nasolinin nenätippoja jotka auttaa että limaa ei erity niin paljon. Ne toimii Roopella ainakin hyvin, toisaalta ne kyllä tekee sen että se lima valuu nieluun ja raukan hengitys korisee välillä tosi häiritsevästi mutta pääasia on että lima lähtee liikkelle ja pois nenästä. Noita tippoja saa max käyttää 5 vrk putkeen ja yli 3 kk ikäisille. Kai ne on sen verran tujuja tai jotain. Me ollaan nyt jo nuha lähes selätetty mutta todetaan nyt sekin, että kyllä siihen näköjään tuolla pienellä se 2 vk menee että tauti on täysin poissa. Nyt sitten toivotaan, että ei tule mitään jälkitauteja...
I-L oli ollut neuvolassa tytön kanssa! Hienosti siellä kasvetaan! :) ja NINCAN Joonakin kasvaa hyvin! Täh? Ylipainoa... tuntuupa naurettavalta. Jos Roopeen vertaa niin ei tosiaankaan ole. Eikä meillekään ole kertaakaan sen suuntaista vihjailtu...
JUSKA - vielä tuohon pukemiseen. Oon itse sitä mieltä että ennemmin liian paljon kuin liian vähän vaatetta. Roopekin on kova hikoilemaan, mutta etenkin tuon nuhan myötä oon topannut kyllä ihan kunnolla kun ollaan lähdetty ulos vaikka olis ollut suht lämminkin. Lisäksi oon huomannut että Roope nukkuu vaunuissa paremmin kun on topattu, kai siitä tulee jotenkin turvallinen olo kun ei pääse joka suuntaan pyörimään. Mutta vauvat on varmasti taas kerran täysin erilaisia tässäkin. Jos Kaarlo huutaa liikaa kuumuutta niin tietysti otat sitten vaatetta pois.
IHANIA KUVIA VAUVOISTA!! =) Ainakin Viipulin Juliuksesta ja Mammiksen Oonasta! :)
MOOLI - meillä maissi aiheutti masukipuja. Tuli oikein kunnon itkut siitä. Toisaalta, se oli jo kesällä kun poika oli vasta 3+ kk ikäinen joten nyt ei ehkä enää aiheuttais niin paljon vaivoja. Annettiin siis maissivelliä ja sitä ei siis ole syöty sittemmin. Bataatista oli meidän ekat soseet ja samana päivänä aloitettiin myös ruusunmarja-vadelma sose, eikä kummastakaan tullut mitään masuvaivoja.
Onkohan tuo poika sängyssä jo hereillä... en nykyään tiedä koskaan milloin Roope herää aamupäiväpäikyiltä kun se vaan puuhastelee itsekseen meidän sängyssä eikä siis pidä juuri mitään meteliä muuten kuin vähän ääntelee. Yleensä tuo selviää myöhemmin kun huomaa milloin vireystila laskee ja alkaa kiukuttelu...
Miten muuten teidän lapsukaiset käyttäytyy ruokailun läpi? Roope on juu aika vaikea luonne, se on tiedetty jo aikaisemminkin, mutta rasittaa kun ruokailutkin on alkaneet olla nyt aika showta. Roope ei tykkää yhtään kun se laitetaan sitteriin jossa sitä syötän (niin että istuu siinä keittiön pöydällä) ja kun tyrkätään ruokalappu kaulaan siinä vaiheessa viimeistään tulee käninää ja huutoa. Sitten naristaan jos ruoka ei tule tarpeeksi nopeasti tai jos se tulee liian nopeasti. Pitää olla joku lelu kädessä että on hetken rauhassa, eikä silloinkaan aina ole. On tosi ikävä juttu jos kasvoja pyyhitään välillä. Huoh... positiivista on sentään se, että Roope syö hyvin vaikka aika meininkiä onkin saada toinen viihtymään ruokailun läpi. Luulisin että sitten vähän helpottaa kun voidaan poikaa alkaa istuttaa syöttiksessä, mutta vielä ei oikein iän puolesta voi.
Jee! Eilen tuli postissa Tina Nordströmin keittokirja jonka tilasin. Pääsee kokeilemaan uusia juttuja! Yleisesti oon sitä mieltä että keittökirjat on pelkureita varten (ottakaa huumorilla ;) mutta on kiva kuitenkin saada uusia vinkkejä joita voi sitten säveltää! =)
Palataan!
Leenis & Roope 4+++kk
Nuo nenätipat joita ollaan nyt käytetty pitäis auttaa myös lentokoneessa ilmanpaineiden vaihteluun. Käytäntöä en osaa sanoa miten hyvin siihen tepsii, mutta näin pakkausselosteessa sanotaan.
Leenis
Oon tässä päivän mittaan lueskellu.... Piti lähteä kaverin ja sen koiran kanssa vaunulenkille mutta melko huonolta näyttää toi ilma :/
BICCIlle onnittelut, myöhäiset kylläkin :)
VIIPULI meillä kanssa rapsutellaan ihan kaikkea, äitiä, pinnojen suojia, sitteriä... Tuttipulloistakin on ihan ne kuvat kulunu kun niin paljon rapsuteltu :D
MAMMIS oli laittanu Oonan kuvia, hyvä oli toisen ilme kun painoja katseli :) Ja ihanat farkut siinä yhdessä kuvassa!!!
p-JUSKA pukemisesta, Jimi kun ei vaunuissa suostunut olemaan enää n. 2kk jälkeen niin myin ne briot pois ja ostin emmaljungan sellaset yhdistelmärattaat, eli siihen nyt ei oikeen mitään makuupussia tms saa, talvella tietty jalkapeitto, mutta nyt oon kyllä kunnolla yrittäny pukea, sukkahousut+ pitkähihanen body, paksut sukat, jos tosi kylmä niin siihen vielä mukavat housut+paita ja sit on se fleecepuku...Niin ja tietty hanskat ja pipo :) Nyt oon ihan joka paikasta metsästäny sitä välikausipukua kun ei toi fleece tuulta pidä mutta ei ole missään ikinä kokoja!!!!!!!! Raivostuttavaa...
IIDA-LINNEA, mulla kanssa jo pitkään selkä tosi kipee, uskon että johtuu pojan huimasta kasvusta=painonnoususta... Välillä tekee tosi tiukkaa nostaa ja pelottaaki että mitäs jos selkä sprakaa kokonaan kun on Jimin kanssa yksin kotona...
Joo jos lähtis pesemään värit kulmista, sen sain sentään tehtyä tänään että kulmat nypin ja värjäsin, siivous vähän jäi..... :)
Riikka ja Jimi viikko vajaa 5kk
eli tässä Jimistä kuvaa http://irc-galleria.net/archive.php?nick=_Rinde_&image_id=66684814&albu…
[color=hotpink]
Huh. Nukahtihan vihdoin. Lennillä on tissilakko, luulen sen johtuvan siitä, että oon ollut nyt parina viikkona muutamia iltoja töissä ja mies on antanut Lennille maidon pullosta. Ja eihän se poika ole tyhmä: miksi syödä rinnasta, kun pullosta saa helpommin. Höh. Mä kyllä ajattelin sinnikkäästi jatkaa imetystä mutta täytynee ainakin menoihin ottaa mukaan korviketta ja pullo, ihan varmuuden vuoksi. Kun ei noin pieni voi mun järjen mukaan pitää yli 5 tunnin syömävälejä. Ihan väsyneenä (öisin ja ennen päikkyjä) yleensä suostuu onneksi rinnasta syömään.
Me mennään uimaan lauantaisin vasta 10.00 ryhmään, mutta sinne Käpylään kuitenkin. Lenni on sukeltanut joku 5 kertaa. Alussa oli totista poikaa mutta eilen tosiaan oli sukelluksen jälkeen pelkkää hymyä.
Juups. Mies tulikin kotiin ja mä hilpaisen taas opetushommiin.