Uusi piinaviikkolaisten pino!
Edellinen oli jo niin mukavasti täyttynyt meidän kaikkien hössöjen jutuista, että laitoin uuden nyt.
Mulla ei enää kahvinhajuista pissaa, ei pahemmin menkkaoireita, tissit sikakipeät edelleen ja piimää menee litratolkulla =).
Vatsaa ei enää turvota... pahalta näyttää... viikonloppuna varmaan testaan...
yk1 kp32/34-38
Kommentit (61)
Mun kivet alavatsasta on hävinneet. Välillä vihlasee mut eipä oikein sen kummemmin. Myös selkäkipu on hävinny. Tällä hetkellä sitten oireita on etova olo, huimaus ja vessassa juoksu sekä naamaan ilmaantunu kasa näppyjä joita ei kyllä ikinä oo... Ei ees yleensä menkkoja ennen mutta näistä oireista huolimatta mulla on vahva tunne et tästä kierrosta ei oo viel tärpänny. Mut toivoa silti vielä on....
Testaan ehkä sunnuntaina kun en halua testaa turhaan....
Tulkaahan kertomaan mitä testeissä näkyi jotka on alottanu jo testaamisen!!!
Soffu kp 24/27
Minustakin tuntuu siltä, että kaikki oireet on hävinneet sen siliän tien. Tosin olo ei ole erityisen "menkkamainenkaan". Onneksi viikonloppuun on enää pari päivää ja epätietoisuus loppuu (ehkä).
Ihana lukea teidän piinailusta täällä, on jotenkin niin helppo samaistua teihin kaikkiin! Mulla on vaan tällä hetkellä niin monta rautaa tulessa ja kutkuttavaa odotusta työrintamallakin, että se helpottaa aika paljon tätä vauvapiinailua. Aina kun jännitys käy liian kovaksi, voi vaihtaa aihetta, kätevää :)
Ai niin, minäkin bongasin eilen illalla pissasta jonkin uuden aromin. Se ei kyllä ollut kahvin tuoksu, vaan pikemminkin joku makea, melkein kuin vanilja :p
Kovasti plussia kaikille!
Täällä pelätään pahinta ja toivotaan parasta. Menkkaolo on ollut nyt pari päivää aivas sietämättömän kivulias. Maha on sekaisin ja kivistää kovasti. Yleensä menkkaolo alkaa vasta menkkojen toisena päivänä eikä suinkaan puoli viikkoa etukäteen. Vahtaan koko ajan että nytkö ne alkoi, olisi kyllä historian lyhin kierto jos alkaisi kp siis on 26/mitälie. Eilen jo suunnittelin tekeväni testin ja harmittelin ettei ole tullut tilattua noita Vilja-testejä, ne kun näyttäisivät ehkä jotain jo näin ajoissa, voi kun ois tajunnu etukäteen ni oisin tilannu, siel viel oli nyt tosi halvalla testejä joiden viimeinen käyttökuukausi on tämä. Varmaan nyt pitää vaan jaksaa lauantaiaamuun, en taida pystyä venyttämään sunnuntaille...siis jos ne menkat ei tästä nyt ala.
Hei, muillakin on sama ilmiö kuin mulla oli, eli ensin oli oireita ja sitten ne katosi, no nyt ne alkoi jo täällä uudestaan, toivottavasti enteilee plussaa ja meille kaikille!
Amanda: meidän esikoispoika on syntynyt 09/06, joten tosiaan mennään aika samoissa aikatauluissa!Tuntuu tosiaan olevan ruuhkavuodet, onneksi taloprojekti alkaa olla kohta jo loppusuoralla ja vakkari työpaikkakin on hankittu, eli kohta pääsee oikeasti täysillä nauttimaan kaikesta minkä on saavuttanut tässä elämässä, eikä tarvii enää murehtia kaikesta (olet totaalinen murehtijatyyppi) ei jää murehdittavaksi kuin sikaiso talolaina ja vauvakuume;)
Onkos kaikki muut testailemassa, kun ei koko päivänä ole näkynyt ketään? Onkin ihan epänormaalia jos osaa pysyä täältä pois kokonaisen puolipäivää;)
Nyt seuraa vain omaa napaa ;-D
Siis aamulla kävi niin kun olin töissä että vessassa käydessä paperiin tuli tuhrua. Olin aika ihmeissään että miten mun menkat voi olla näin aikasessa mutta juoksin kauppaan ostaa tamppooneja ja olin varma että tän kierron peli on sitten pelattu! Mulla nyt kp 25/27-28 eli kierto olis jääny tosi lyhyeks nimittäin 24 päiväseksi. Omituista!
Nyt sitten mietin että mitä ihmettä? Mulal alkaa hirveät kivut aina samantien kun menkat alkaa. Mun pitää ottaa heti lääke et pärjään. En kuitenkaan ottanut lääkettä kun jotenki tuntui oudolta et menkat alkaa niin etukäteen. Nyt kun tulin töistä ja tarkistin tilanteen oli tamppooniin tullut vain ihan vähän verta (mä yleensä vuodan heti ihan sikana) ja limaa ihan hirveästi. Ja kivut on pois. Eivät siis ole vieläkään alkaneet. JOten......
Voisiko olla niin onnellisesti et toi on vasta kiinnittymisvuotoa??? Voikohan kiinnittyminen tapahtua vasta nyt? Olenkohan ovuloinut vähän myöhemmin? Vai voiko kiinnittymisvuoto tulla vasta pari päivää jäljessä ulos???
Voi vitsit mua alkoi nyt jännittää mitä tää on!!! Seuraavat tunnit siis varmasti näyttävät mitä tapahtuu! Jos en enää vuoda tänään ni sit odotukset on toooosi korkealla. Mutta onhan toi voinut olla myös varhainen km mutta mitään "alkioklönttiä" ei ole tullut pois....
Ja sit jos ei oo enää vuotoa ni miten mä maltan oottaa viel muutaman päivän ennenko testaan? Onkohan joku testi erityisen herkkä?
No nyt ko mä tänne kirjotan romaanin ja jännitän ni ihan salettiin nää muuttuu menkoiksi. Piruvie!!!!
No jäädään ihmettelee tilannetta!!!
Sorry kun oon täysin vaan oman navan ympärillä mutta nyt oon kyllä tulisilla hiilillä!
IIIIIIKKKKKK!!!! Mä sain sen VAKITUISEN työpaikan jota hain!! JA pakko hieman kehua vielä itseä kun se johtaja niin sanoi: Olin kuulemma paras hakija!! Niillä on siis 3 paikkaa auki ja sain parhaan duunin niistä.... Mä oon niiiiiin onnellinen!
Nyt pitäs vaan päästä irrottautuu tuosta edellisestä työstä. Mut se pomo sano et saan käyttää niin paljon aikaa kun tarvii, he odottavat mua!
Siis kerranki käy niin hyvä tuuri!!!! IHANAA!!!!!! Ja nyt vieläkö selkeis tuo vauvakuvio!!!!
Oireet jatkuu, mut alaselkäkipu oli tänään lähinnä vaan vasemmanpuoliesta, siis se oli tosi kipee. ei mulla oo selkä ollu kipee kuin viimeks viime kierros ennen menkkoja ja uskon haamujen perusteella että olin sillon raskaana..sitä ennen ei koskaa ennen oo selkäkipuja ollu..kuvotusta ehkä vähä, mut sitä en uskalla laskee täs vaihees oireeksi..ehkä mä kuvittelen sen. Mutta selkäkipu ja alavatsakivut ei oo kuviteltuja. Illalla on välillä vihlaissut vatsan pohjasta keskeltä.
Vain vauvakuumeinen nainen tarkkailee itseään näin hurjasti, tuskin kukaan muu..;)) Huomenna testaan, ja jos ei näy niin sit seur. kerran ehkä maanataina (paitsi jos menkat alkaa. Toisaalta toivo on korkeella ja sit se tipahtaa nollaan. Tänään sairaala-jaksossa se vaksi kuljetti pientä vauva-vainajaa ja voi kauhistus kun mä itkin..toissa iltana itkin sitä kun joku siinä synnytti..hoh hoijaa
Toivotaan tosiaan vauvakuvioonkin pikaista selvenemistä - positiiviseen suuntaan :) Niinkuin tietysti meille kaikkille muillekin.
Ihan kuin munkin oireet olisivat hiipumassa :( Toisaalta olen mennyt koko viikon niin vähillä yöunilla, että on väsymyksen takia sellainen kokvartalopuudutus päällä, ettei tiedä mitä uskoa. Onneksi on viikonloppu käsillä.
valpuri 26/28-30
Täälläkin testaillaan viimeistään alkuviikosta, josko ei täti tule kylään ennen sitä;) ja toiv. ei... Tänään olisi tätin virallinen vierailupäivä.
Hirveästi olen muka saanut itsestäni irti "oireiluja", normaalia kipeämmät rinnat, jotkut tuotteet haisee ihan törky pahalle, vatsa ollut sekasin jo koht parisen viikkoa, ajottaisia päänsärkyjä, mitä noin muuten ei ole juuri koskaan, pyörryttää aina välillä jne.. :D let see let see.. :p
Hienoa Soffu, onnea! Niin se elämä järjestyy sopivasti vauvan tuloon!
Valpuri, tässä on kyllä piinaillessa niin monta kertaa ehtinyt muuttaa mielensä ja menettää toivonsa, nyt onneks ollaan ihan loppusuoralla, niin kohta helpottaa...Millonkas testailet?
Tiina, kyllä kuulostaa lupaavalta....Täällä kyllä kaikkien oireet kuulostaa lupaavilta, olisikos historiallista jos koko pino tästä siirtyiskin kertaheitolla tonne odottajiin!!
Pikkuihra22: Voi miten sä maltat odottaa testaamista alkuviikkoon... mulla on kyllä tekemistä että jaksan edes siihen päivään kun menkat ehkä vois alkaa...
ON: Mulla on kolmatta päivää nyt maha aamusekaisin. yleensä maha on kyllä sekaisin sen kerran ennen menkkoja mut kolme päivää on kyllä historiallista, ja tosiaan vain aamuisin. menkkaolo on edelleen ja rinnoissa tuntuu jotain, ei ne arat ole tai kipeät, mutta jotain outoa. Tänään on kp 27/mitälie (28 mukaan mennään) ja huomenaamulla meinaan tehdä kyllä testin!!!olisin tehny jo tänään aamulla, mutta mies oli sitä mieltä että huomenna niin että hän on paikalla kun kuulemma huijaan kuitenkin tuloksen...kaikkea se ukkokulta musta kuvitteleekin! Ai niin ja aamuyöstä oli sellainen olo että tuleeko oksennus, tosi lievänä mutta kun en normaalisti kyllä koskaan oksentele....
Jokos tänään jollakulla olisi uutisia, onko joku jo testaillut?
Pystyin eilen pysyttelemään pois, ihmeellistä =). Olen pikku koululaiseni kanssa syyslomalla ja puuhasteltu kaikenlaista, ehkäpä suurin syy oli siinä.
ON: Mulla eilen illalla palaili ajoittain näitä pieniä menkkatuntemuksia, mahaan ja alaselkään, munasarjojen kohdaltakin välillä väänsi vähän... noh, oiskohan se täti puotellut siltä munasoluja vain tulemaan... saas nähdä
On tuo minun kierotokin niin ihmeellinen, etten oikein tiedä testaisinko jo tänään vai odotanko vielä 4 päivää, ellei täti yllätä.
Nyt siis kp 34/ 34-38 . Piimän himo on valtava edelleen, litra vähintään menee päivässä ihan tuosta vaan =)!
Joo ja tissit on niin turvoksissa edelleen, ihan kainaloista saakka saakelin arkana. Mies on kyllä innoissaan niistä, mutta itellä sattuu pikkukosketuksetkin... täytyykin lähtä googlettaan jotain rintojen"tulehdussairautta", olen joskus sellaisesta lukenut, liittyi jotenkin rintarauhasten vääränlaiseen toimintaan....
Mieli hiukan maassa, sitä on jotenkin niin pessimistinen nyt tän asian suhteen.
Taidan kuitenkin hakea sen testin varmuuden vuoksi odotteleen, kun on apteekkiin muutakin asiaa! Mukavaa päivää kaikille!
Menkat eivät ole palanneet ja aloin tässä miettiä että kun aloin odottaa esikoista niin mulla oli tälläsiä ihan samoja tuntemuksia: tuntuu vähän väliä menkkakipuja ja aivan varma tunne et nyt ne alkaa ja sitten ne kivut hävii tunneiksi. Oikeestaan muita oireita oo paitsi myöskin maha on ihan kuralla. Olikohan se kans jokin raskausoire? Mutta nyt mulle on taas tullut tunne et mä saatankin olla raskaana. Mitä voimme tästä päätellä? Mielialan vaihtelut...=DDDD
Jeps, niin ja testasin tänään mut mitään ei näkynyt ainakaan vielä. Nyt sitten pää kylmänä mennään viikonlopun yli ja katsellaan alkuviikosta lisää!
Plussatsemppiä kaikille!
soffu kp 26/27
Voi sisaret, ihan naurattaa teidän viestien lukeminen, aivan kuin minun (olemattomasta) päiväkirjasta!
Niin: 2 päivää sitten olin ihan varma, että en missään nimessä ole raskaana ja nyt taas olen olevinani ihan varma, että olen. Eli oireet palasivat mullakin, koko eilispäivä oli ihan kamala, kun väsytti ja oksetti koko päivän. Minäkin olin eilen aamulla ihan kuralla, mutta se meni onneksi ohi.
Kertokaapa kokeneemmat, miltä se usein oireena mainittu rintojen "viiltely" tuntuu? Tänään rinnoissa oli jänniä tuntemuksia, vähän niin kuin säteilevää, liikkuvaa kutinaa tuolla jossain rintojen sisällä. Sen lisäksi molempien lonkkaluiden tienoilla tuntuu semmoisia sähköiskun tapaisia säväyksiä.
Oireita on siis monenlaisia, mutta katsotaan nyt kaikessa rauhassa viikonloppu. Lauantaina tai sunnuntaina menkkojen pitäisi alkaa, joten maanantaina (tai sitten jo sunnuntai-iltana) varmaan testaan.
Soffulle onnea!
Kihelmöivän jännittävää viikonloppua kaikille!
Hui hitto kun taas söin, olo on NIIN täysi :D
manteli81; no ajattelin nyt sit kans odotella, ettei sit tuu sitä "höh" sanaa josko testaan tyyliin jo huomenna.. ?:|
Kirsikkasuklaa; Rupesi tuossa kikatuttamaan tuo kahvinhajuinen pissa, ei mulla vaan koskaan :D
taitaa se roskishaamu vain muuttua ihan oikeaksi plussaksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)
En ole kerennyt töiltäni tänne kirjoittelemaan, joten tilanne oli se, että roskishaamu tuli ke kp 27/n.27. Testasin torstaina sitten todella haalean viivan! Sunnuntaina testaan sitten vielä, että varmasti tulee kunnollinen viiva, jos vain ei nyt menkat jostakin syystä ala... Tässä vaiheessa on niin epävarma olo!!!
Mulla oli siis täysin samanlaisia tuntemuksia kuin teillä muillakin!!! Eli toivottavasti päästään kaikki tuonne odottavien puolelle jutskailemaan.
Tämän hetken oire, jota en ensimmäisestä raskaudesta muista on "maha sekaisin"!!! (eikös jollakin ollukin tämäkin oire!!!??!;) ) Mulla siis ongelmana nyt se, että ennen pystyin syömään melkoisia miehen annoksia ja vain 1 tai 2 ateriaa päivässä (siis tosi epäterveellisesti...) Mutta nyt eilen tuli ruuan jälkeen todella paha olo ja mikä turvotus/kuvotus!!!! Ja tänään tuli sama töissä... Vaikken edes syönyt isoa annosta... Kahvia en ole juonut pariin päivään, ajatuskin kuvottaa... (ennen join ainakin 5 kuppia päivässä...)
Rintojen viiltely... Mulla ainakin tuntui välillä ihan kuin maito olis noussut, eli sellanen turvonnut olo ja kuumotti, myös pari kertaa vihlaisi lihaspistosmaisesti.
Vielä tosiaan on hyvin epävarma olo tästä, vaikka haamu onkin testissä ja oireet on melko selvät... Väsymys vaivaa myös aikalailla, vaikka tähän asti olen ollut todella pirteällä fiiliksellä...
Tämän piti olla vain pikkuinen viesti, mutta tänne on aina mukava kirjoitella, niin jotenkin sitä juttua rönsyilee!!!:)
Toivottavasti viikonloppuna satelee paljon plussia ja päästään heinävauvoja odottelemaan!!! Meidän kirpulla olis sit laskettuaika 3.7.2009!!!! :) Hui!!!:)
Paljon +säteitä!!!!!:)
A kp 29/27 vai rv 4+0!!!!!!!??????????
Selkää ei niin oo särkeny kauheesti paitsi nytte. Nyt illalla huomasin, et oikea rinta on tunnusteltaes kipee :) Testasin tänään, vaikutusajan jälkeen tuli sellanen punertavan hailu viiva..tai en tiä sit..no mulla on apteekin oma raskaustesti ja testaan hu, su tai ma..jos ei menkat ala
Tsemppiä ja voimia kaikille, toivottavasti kukaan meistä ei putoa kelkasta
kp 33/32-36
Mulla kans TAAS piinaviikko meneillään...iiik =) kp on 25/28-30 enkä MILLÄÄN malttais odottaa testaamista!
Tänään sain pidellä itteäni kynsin ja hampain kiinni etten olis rynnistäny työpäivän jälkeen vastapäisen apteekin testihyllyjä penkomaan =D Mun on katsokaas turha yrittää todistella itselleni että ostan sen testin kaappiin odottelemaan , kun se alkaa kuitenkin jo viimeistään illalla siellä niin pahasti polttelemaan että pakkohan se on sit testata liian aikasin. Pettymys se on kuitenki aina se nega...
Mulla on siis kaksi lasta ennestään, poika 12/04 ja tyttö 10/06
Tätä vauvaa ollaan yritetty nyt tehdä juhannuksesta lähtien (silloin poistettiin hormonikierukka). Pari kk sitten mulla tuli keskenmeno rv8 ja nyt on ollu tosiaan sen jälkeen yhet (ja toivottavasti viimeiset...=) menkat.
Oireita on! : Elikkäs mulla on kans maha ollu aikas lailla sekaisin tän viikon... Huono olo ja närästys, joita oon ihmetelly et voisko tosiaan alkaa jo näin aikasin (jos ne nyt raskaudesta johtuvat), kun kahdessa aikasemmassa ei oo ollu yhtään mitään tuntemuksia. Taaskin oikeen tuntuu et pala ois kurkussa ku kuvottaa... Ja mä oon kans niitä tyyppejä etten oksenna koskaan normaalisti!
Noooh, mutta saapi nähdä kuinka pitkään sitä pystyy pitelemään ittensä sieltä apteekin hyllyiltä poissa... kyllä mä ajattelin alkuviikosta kuitenki testailla... =)
Voi ihanuus ja vahvat plussaviivathan sieltä tuli !!!!!!
Aamulla kirjoittelin ja olin ihan varma ettei siellä mitään idä, menin kuites sinne apteekkiin muillekin asioille ja ostin testinkin, enhän malttanut olla tekemättä ja tulos olikin ihan mahtava!
Kunpa kaikki nyt sujuisi hienosti loppuun saakka. Mulla ei ole koskaan ollut keskenmenoja tai näköjään muutenkaan sikiämis ongelmia, mutta eihän sitä koskaan voi olla varma. Kyllä mie olen niin kiitollinen, sormet ja varpaat nyt ristissä sitten lopputulokseen saakka, toivottavasti =).
Mulla siis kp 34/34-38 ja yk1, eli toista kertaa elämässäni nyt raskaana. Voi kyllä meiän pimpula (esikoinen) on iloinen kun joku päivä kerrotaan uutinen, se on niin kovasti toivonut sisarusta. Tänään viimeksi kysyi kaupungilla kun tuli odottava äiti vastaan, että miksi äiti ei ole raskaana? =) Tuumasin vain että eihän sitä koskaan tiedä....
Anteeksi kauhea hössötys, mutta ilo on suuri =)!
Mulla myös piinaviikot alkamassa. Edellisistä on jo 6 ja 7v., joten en muistannut kuinka piinallista tää odottaminen on.......
Yk1 22/28 ja haluaisin testata, mutta aivan turhaa.. testaan kyllä 25/28 en malta millään odottaa....Onko kukaan testannyt 6 pvä ennen?
Vatsapohjassa kiviä, rinnat turvonneet ja mieli herkässä ja menkkamaiset polttelut alavatsassa.
tsemppiä kohtalotovereille jännitetään yhdessä.