Mitä ulkonäöstä huolehtiminen tarkoittaa?
Eräässä ketjussa puhutaan jo toista sivua ulkonäöstä huolehtimisesta.
Mutta mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Kun huolehdit ulkonäöstäsi, mitä konkreettisesti teet?
Kommentit (48)
Mulle se tarkoittaa sitä että käy suihkussa, huolehtii ihostaan ja hiuksistaan ettei ne esim hilseile. Aina puhtaat vaatteet, samat vaatteet voi olla usein jos vain puhtaat. Hiukset kammattu.
Mutta todellisuudessa se varmaan tarkoittaa sitä että pitäisi käydä säännöllisesti kampaajalla ja pukeutua erittäin hienostuneesti ja käyttää eri ihotuotteita ja meikata. Itse en juuri diggaa virastomaisesta pukeutumista niin ei ole mun juttu. Joku hieno laukku ja kynnet laitettu. Pitkistä kynsistä en itse tykkää.
Huolehdin aamuisin ulkonäöstäni eli peseytymisen jälkeen laitan hiukseni, katson, että vaatteeni ovat ehdottoman tahrattomat ja rypyttömät, kenkäni puhtaat ja jos nahkaiset, kiilloitetut. Kannat eivät saa olla linttaan astutut. Vaatteiden tulee olla istuvia. Kulmakarvat tai nenäkarvat eivät saa rehottaa, kynnenaluset eivät saa olla likaiset. En meikkaa eli tähän se sitten jääkin.
Ihmettelin toisessa ketjussa, kun pähkäiltiin, voiko keski-ikäinen "vielä" huolehtia ulkonäöstään. No huh sentään, jos ylläolevat asiat eivät enää kuuluisi keski-ikäiselle!
Ihon puhtaus, hiusten ja kynsien siisteys, vaatetuksen puhtaus ja istuvuus, samoin kenkien.
Vauvasta vaariin kuuluu huolehtia ulkonäöstä. Siihen kuuluu puhtaus, hiukset, vaatteet.
On siistit hiukset. Ihotyypin mukaiset ihonhoitoaineet: puhdistusaine, kasvovesi, kasvovoide, silmänympärysvoide, kuorinta-aine ja kasvonaamio. On puhtaat ja siistit vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
On siistit hiukset. Ihotyypin mukaiset ihonhoitoaineet: puhdistusaine, kasvovesi, kasvovoide, silmänympärysvoide, kuorinta-aine ja kasvonaamio. On puhtaat ja siistit vaatteet.
Kuorinta on muuten huonoksi iholle. Iho kuorii itse itsensä. Ihan markkinointi höpöä.
Suihkussa käynti, ihon rasvaus ja hiusten harjaus on perus hygienian hoitoa.
Ulkonäöstä huolehtiminen on sitten se, että meikkaa, hiukset on laitettu, vaatetus on siisti ym.
Vierailija kirjoitti:
Allergisena en todellakaan voi laittaa tuollaista tököttiarsenaalia kasvoilleni! Silti huolehdin ulkonäöstäni erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä huolehtiminen on sitten se, että meikkaa, hiukset on laitettu, vaatetus on siisti ym.
Meikkaus sisältää kemikaaleja joten miten se on huolehtimista? Ei käy järkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergisena en todellakaan voi laittaa tuollaista tököttiarsenaalia kasvoilleni! Silti huolehdin ulkonäöstäni erittäin hyvin.
Minäkin olen allerginen. Käytän mulle sopivia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, vain naiset huolehtivat ulkonäöstään? No kyllä jotkut miehetkin toki meikkaavat. He sitten huolehtivat ulkonäöstään?
Omalla kohdalla
- hygienia. Suihku, hampaat pestyinä jne.
- hiukset on mulle tosi tärkeät, aina puhtaat, , hyvä leikkaus, föönattu tai nutturalla.
- siistit, ehjät ja tilanteeseen sopivat vaatteet
- hyvä ruokavalio, liikunta ja normaalipaino
- kosmetiikalla ei merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorinta on muuten huonoksi iholle. Iho kuorii itse itsensä. Ihan markkinointi höpöä.
Et selvästi ole kokeillut kunnon hedelmähappokuorintaa. Ero on huomattava.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen allerginen. Käytän mulle sopivia tuotteita.
En sanonut, etten käytä mitään. Mutten käytä tuollaista määrää todellakaan. Jos tuo on muka joku huolehtimisen edellytys...
Vierailija kirjoitti:
Huolehdin aamuisin ulkonäöstäni eli peseytymisen jälkeen laitan hiukseni, katson, että vaatteeni ovat ehdottoman tahrattomat ja rypyttömät, kenkäni puhtaat ja jos nahkaiset, kiilloitetut. Kannat eivät saa olla linttaan astutut. Vaatteiden tulee olla istuvia. Kulmakarvat tai nenäkarvat eivät saa rehottaa, kynnenaluset eivät saa olla likaiset. En meikkaa eli tähän se sitten jääkin.
Ihmettelin toisessa ketjussa, kun pähkäiltiin, voiko keski-ikäinen "vielä" huolehtia ulkonäöstään. No huh sentään, jos ylläolevat asiat eivät enää kuuluisi keski-ikäiselle!
Mun 93v tätikin vielä huolehtii itsestään! Käyttää hyväntuoksuisia rasvoja, pukeutuu kauniisti, käyttää koruja, käy lenkillä päivittäin, syö hyvin jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on rasvainen ihotyyppi. Kuorinta kerran kk tekee hyvää.
Se mikä toimii jollakin, ei toimi kaikilla. Tyhmää tulla tuomitsemaan.
Entä jos tykkää olla nukkavieru. Hiukset vähän takussa ja hippi tyyli!
Kuuluuko ulkonäöstä huolehtiminen vain naisille?
nautin ravitsevia ruokia liikun tarpeeksi nukun hyvin nautin elämästä en valita pikkujutuista