Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko tunnustaa, että mulle tuo lapsikorttien vihaamisketju oli _järkytys_

Vierailija
22.10.2008 |

Olen varmaan elänyt jossakin kuplassa, kun olen luullut ilahduttavani ihmisiä lapsikuva -joulukorteillani. Tosiaankin voin sanoa kalikan kalahtaneen. En ole mestarivalokuvaaja ja kuvat ovat olleet epätarkkoja ja silmät joskus punaisia. Ajattelin kuitenkin naiivisti, että ainakin sukulaiset ja läheiset kaverit näkee, miten lapset on kasvaneet ja muuttuneet...

Tietenkään kukaan ei ole ääneen sanonut, että meidän joulukortit on kamalia, mutta täällä av:lla ilmeisesti ihmiset uskaltaa sanoa oikean mielipiteensä asiasta kuin asiasta.

Mulle oikeasti tuli tästä jonkinmoinen kriisi, vaikka lapselliselta varmaan kuulostaakin.

T. usean lapsen äiti, joka on lähetellyt lapsikuvista tehtyjä joulukortteja jo yli 10 vuotta, mutta ei ole aiemmin ehtinyt/tajunnut tulla vauva-palstalta lukemaan mitä mieltä semmoisista korteista oikeasti ollaan..

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmille lähettämisen vielä ymmärrän. Mutta eikö se voisi jäädä siihen?

Miksi nimenomaan isovanhemmille jotka kuitenkin ehkä näkevät lasta useamminkin. Eikö nimenomaan joulukortteja haluta lähettää vähän kaukaisimmellekin tutuille ja ystäville. Eikä noissa kuvakorteissa sen syvällisempää tarkoitusperää edes ole!

Ettekö ole tulleet ajattelleeksi että joku haluaa vain yksinkertaissesti TOIVOTTAA HYVÄÄ JOULUA! Jos ette sitä arvosta, ette ole sen arvoisiakaan...

kiinnostuneita siitä lapsesta. Ihan oikeasti, vaikka se tarkoitus olisikin vain se hyvän joulun toivotus, niin miksi siihen pitää se lapsen kuva laittaa? Miksi ei tavallinen kortti riitä? Kun kuitenkaan muut ihmiset ei välttämättä siitä lapsesta tai hänen kuvastaan ole kiinnostuneita. Ehkä tässä on juuri se ongelma, että te kuvakorttien lähettäjät ette koe että siinä on mitään syvällisempää tarkoitusperää, mutta monet vastaanottajat kokevat että on. Ja se on se asia, joka sitten ärsyttää. Eli tässä monet ajattelee nämä tarkoitusperät jotenkin eri tavalla. Mutta, JOS tarkoitus ihan oikeasti on vain ja ainoastaan toivottaa hyvää joulua niin tottakai ne lastenkuvat on tervetulleita! Mutta, jos tarkoitus on vähänkään yrittää näytellä sitä lasta ja hänen "suloisuuttaan" niin sitten mieluummin se tavallinen kortti :). Miettikää itsekin näitä tarkoitusperiänne, ihan oikeasti onko tarkoitus todellakin teilläkin vain ja ainoastaan toivottaa hyvää joulua? Itse lähetin näitä kuvakortteja silloin kun lapseni olivat vielä pieniä, ja myönnän, että toki se tarkoitus oli toivottaa hyvää joulua, mutta syy siihen että miksi laitoin lapsikortin menemään oli myös se, että mielestäni se lapseni oli niiiin suloinen siinä tonttulakissa että halusin muidenkin näkevän sen. Muutenhan olisin ihan hyvin voinut lähettää sen tavallisenkin kortin :). Mutta, se siitä, kiva kun joulu -ja joulukortit!- kuitenkin pian taas tulee!

Vierailija
22/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun halusin kuitenkin tehdä jotkin omat kortit. Muuten en ole hyvä askartelemaan ja Tiimarin kortit tuntuvat jotenkin "halvoilta". Enkä edes ole sitä mieltä että omat lapseni olisivat jotenkin "maailman söpöimpiä". Ehkä ajattelin myös että jotkin kaverini haluaisivat nähdä miltä lapseni näyttävät? Ainakin itse kiinnostaa erään kaverin lasten ulkonäöt, että miten muuttuvat ja ketä muistuttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... muulloin kuin jouluna, mutta toivottakaa sitä hyvää joulua tavallisella kortilla, jos haluatte toivottaa, älkääkä niillä lapsenkuvilla, joilla ei todellisuudessä ole hyvän joulun toivotuksessa mitään tekemistä.

Vierailija
24/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin lapseton niin on silti mukava nähdä kavereiden lapsista otettuja kuvia. Muut joulukortit heitän tammikuussa roskiin mutta valokuvakortit säästän.

Vierailija
25/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin ajateltava niin, että ihmisessä täytyy olla jotain pielessä, jos hän todella kykenee vihaamaan saamaansa joulukorttia ;)! Siis voiko normaalimielentilassa oleva ihminen oikein vihata saamaansa korttia, jossa on esim. oman ystävän lapsista kuva?! Vihata?! Käsittämätöntä.

Onneksi meillä kuvakortteja tulee puolin ja toisin, joten kukaan niitä lähettelevä tuskin niitä vihaakaan....

Vierailija
26/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen mulla on paljon parempaakin tekemistä kuin että alkaisin askartelemaan jotain joulukortteja.

Enkä edes ole tajunnut kauhistella muiden lähettämiä kortteja, mua ei haittaa tuleeko kuva kenties hevosesta tonttulakki päässä vai tiimarikortti vai lapset. Ihan sama.

Jotenkin tuntuu omituiselta jos jollakin on noin paljon aikaa että oikein vihaa toisten joulukortteja. Sanois sitten suoraan niin ei tarttis lähettää ollenkaan.

Esikoisen ekana vuonna lähetettiin kuva hänestä, muuten ne Tiimarin kortit.

Tiimarin kortit siis lähtee tänäkin vuonna.

Vierailija
27/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että tajuavat, millaisia kortteja sinulle SAA lähettää. Niitä varmaan tuleekin satamaan kasapäin.

... muulloin kuin jouluna, mutta toivottakaa sitä hyvää joulua tavallisella kortilla, jos haluatte toivottaa, älkääkä niillä lapsenkuvilla, joilla ei todellisuudessä ole hyvän joulun toivotuksessa mitään tekemistä.

Vierailija
28/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten ole koskaan lähettänyt joulukortteina lasteni kuvia. Minusta lapsikuva ja joulukortti on kaksi eri asiaa. Ymmärrän hyvin jos lasten kuvat ei ilahduta saajaa.

Vierailija
29/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan lähettämään etenkin kaikille lapsikuvakorttien lähettäjille kuvakortteja, jossa istuu meidän koirat.

Näkee sitten kaikki, miten meidän koirat on kasvaneet ja kehittyneet.

Vierailija
30/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tämän ketjun lukeminen on helpotus sinänsä, että tästä joulusta lähtien en tule lähettämään yhtään ainoaa joulukorttia kenellekään. Linja on tähän saakka ollut hyvin kirjava, joinain vuosina on lähetetty lapsikuvakortti, toisena taas tiimarikortti. Joskus lapset ovat tehneet kortteja itse.

Nyt kun tiedän, että lähettämäni kortti tod. näk. tulee aiheuttamaan näin pahaa mieltä ja raivokohtauksia, tiedän jättää tämän ylimääräisen stressin väliin kokonaan ja keskittyä muihin joulukiireisiin. Siitäkin varmaan joku tikahtuu kiukkuunsa, mutta ei voi mitään.

Vierailija
31/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ne jotka näkee harvemmin lapsia varmaan ilahtuvat lasten kuvista.

Itse en ole koskaan viitsinyt ottaa sellaisia joulukuvia lapsista joista voisi kortin tehdä. Kyllä minä pidän enemmän niistä korteista kuin kaupasta ostetuista tavallisista joulukorteista.

Lähetä nyt ihmeessä jatkossakin niitä. Uskon, että pettyisivät jos tänä vuonna ei saakkaan kuvaa lapsistanne.

Vierailija
32/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu näitä lapsikortteja kaukaisemmiltakin sukulaisilta ja ne ovat niitä mieluisimpia :). Meillä lapset tykkää niistä erityisen paljon. Heistä on kiva katsella muita naperoja joulukuteissa tai ihan muuten vaan. Ei ole kyllä ikänä käynyt mielessäkään, ettei niistä lapsikorteista joku tykkäisi.

Ja itse me ollaan sen verran laiskoja, ettei ole tullut noita kortteja läheteltyä minkäänlaisia :-O.

Onkos se sitten hyvä? Taitaa olla. Ei ainakaan tuu ketään loukattua vääränlaisilla korteilla :) Eiköhän se oo parempi, että te kaikki muutkin unohdatte koko kortit. Hittojako noita kenellekään lähettää. Salaa kuitenkin haukkuvat ne.

Vierailija
33/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmille sen takia, koska he ovat kuitenkin sen lapsen läheisiä, ja ovat varmasti kiinnostuneita siitä lapsesta. Ihan oikeasti, vaikka se tarkoitus olisikin vain se hyvän joulun toivotus, niin miksi siihen pitää se lapsen kuva laittaa? Miksi ei tavallinen kortti riitä? Kun kuitenkaan muut ihmiset ei välttämättä siitä lapsesta tai hänen kuvastaan ole kiinnostuneita. Ehkä tässä on juuri se ongelma, että te kuvakorttien lähettäjät ette koe että siinä on mitään syvällisempää tarkoitusperää, mutta monet vastaanottajat kokevat että on. Ja se on se asia, joka sitten ärsyttää. Eli tässä monet ajattelee nämä tarkoitusperät jotenkin eri tavalla. Mutta, JOS tarkoitus ihan oikeasti on vain ja ainoastaan toivottaa hyvää joulua niin tottakai ne lastenkuvat on tervetulleita! Mutta, jos tarkoitus on vähänkään yrittää näytellä sitä lasta ja hänen "suloisuuttaan" niin sitten mieluummin se tavallinen kortti :). Miettikää itsekin näitä tarkoitusperiänne, ihan oikeasti onko tarkoitus todellakin teilläkin vain ja ainoastaan toivottaa hyvää joulua? Itse lähetin näitä kuvakortteja silloin kun lapseni olivat vielä pieniä, ja myönnän, että toki se tarkoitus oli toivottaa hyvää joulua, mutta syy siihen että miksi laitoin lapsikortin menemään oli myös se, että mielestäni se lapseni oli niiiin suloinen siinä tonttulakissa että halusin muidenkin näkevän sen. Muutenhan olisin ihan hyvin voinut lähettää sen tavallisenkin kortin :). Mutta, se siitä, kiva kun joulu -ja joulukortit!- kuitenkin pian taas tulee!

---

No lähettäkää sitten muuten niitä kuvia lapsistanne vaikka kirjeessä tai sähköpostissa...

---

Minä olen äiti ja ylpeä lapsistani

mutten ole koskaan lähettänyt joulukortteina lasteni kuvia. Minusta lapsikuva ja joulukortti on kaksi eri asiaa. Ymmärrän hyvin jos lasten kuvat ei ilahduta saajaa.

Tätä ketjua luettuani mä alan vakuuttua entisestään siitä, että nämä lapsikorttien vastustajat ovat jollain tapaa SAIRAITA ihmisiä. Jokin vainoharhaisuus heitä vaivaa kun ystäviltä tai sukulaisilta eli LÄHEISILTÄ ihmisiltä saamistaan joulutervehdyksistä etsivät negatiivisia pohjamerkityksiä tyyliin että lähettäjä haluaa jotenkin leveillä söpöillä lapsillaan tms. Tällainen ajattelu on SAIRASTA! Menkää itteenne, mikä teitä vaivaa?

Mä olen surullinen teidän puolesta :( Joulu on ilon juhla, joulutervehdykset hyväntahtoinen perinne. Mä päätin jo että pysyn poissa täältä lukemasta näitä teidän ahdasmielisiä ankeita juttuja, mutta tulin takaisin. Minä, kuten moni muu näkee joulun, joulukortit, lapset, lasten kuvat sellaisina HYVINÄ asioina joita täällä maailmassa tulee vaalia eikä irvailla! Minä puolustan ihmisten oikeutta lähettää sellaisia joulukortteja kun parhaaksi näkevät vaikka maailman tappiin!!!!! :)

Repikää siitä! Naurakaa mulle! Minä olen nyt ristiretkellä kaikenlaisten joulukorttien puolesta! XD

Vierailija
34/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he häiriintyisivät siitä että mä lähetän heille jonkin kuvallisen kortin!!! Taitavat kyllä ilahtua joka ikinen. En sitten tiedä missä näitä sairaita ihmisiä asuu...??

Joten kuvallinen kortti lähtee tänäkin jouluna jos sellaisen jaksan väsätä!!

Vierailija
35/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joitain ihmisiä ärsyttää nämä lapsikortit, mutta itse taas pidän tärkeämpänä, että kortti on "meidän näköisemme" eikä suoraan kaupasta ostettu. Kyllä minä itse ainakin ottaisin mieluummin vastaan itsetehdyn kortin, kuin esimerksi Tiimarin halpis-kortin. Itsetehdyssä kuitenkin on se tekemisen vaiva ja se on persoonallinen. Meidän perhe lähettää kaikille joka vuosi kortin, jossa kyllä on lapsien kuva, mutta niissä korteissa on aina jokin "jippo". Eivät siis ole vain kuvia, jotka on liimattu pahviin tai suoraan jostain teetettyjä valmiita kuvakortteja (ne on minusta vähän persoonattomia).

Vierailija
36/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen varmaan muistaa lapsuuden joulut jne. - miten niin lapset eivät liity jouluun?!

Vierailija
37/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kortin saajalla oikeudet vaatia haluamaansa kuvaa korttiin

megalomanista narsismia sairastavien mielestä on, muiden mielestä ei ole.

Vierailija
38/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joulu on lasten juhla". Sen sijaan lapset eivät joulukortteihin liity millään tavalla.

Aha.

Vierailija
39/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. isolle pojille oli laitettu sellainen kaamea kulkuskaulus ja karvatonttulakki.

Vierailija
40/86 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että nykyisin ei viitsitä arvostaa edes pientä vaivaa siitä, jos joku laittaa itse tehdyn tai valokuva kortin toiselle. Onhan se paljon persoonallisempaa, kuin kaupasta ostettu. Eipä ihme mistä lasten asenteet pulppuavat, kun suuri osa "aikuisistakin" ajattelee noin kieroutuneesti. Työssäni olen törmännyt lapsiin, jotka eivät viitsi enää askarrella, kun äiti laittaa ne suoraan roskiin kuitenkin. Haloo! Valitettavasti joidenkin aikuisten silmät saavat säihkymään vain kalliit ostotuotteet (jotka joku on kuitenkin väsännyt pikkukätösillä, jossakin kolmannessa maassa).

"Aikuisuuteen" kuuluu myös suvaitsevaisuus ja toisen hyväksyminen, vaikka ihan ei aina pitäisi jostakin asiasta. Olkaa iloisia, että saatte edes kortin, vaikkakin kuvallisen.

Voihan joku vaikka tuunata omasta autostaan jouluisen ja napsasta siitä korttiin kuvan! Mutta kai tämäkin jotakin ärsyttäisi... Hieman iloa elämään toivoisin kaikille.