Harmittaa niin, ettei meillä ole ketään lastenvahtia emmekä pääse ikinä mihinkään :(
Ja nyt vielä olisi tarjoutunut huippu juttu ja olisi ollut niin kiva lähteä, mutta ei :(
Kunhan vaan valitan, älkää välittäkö.
Kommentit (83)
sitä tukiverkkoa, on hölmö ja avuton. Kuten selvästikin sinä esmes, kun et osaa kunnolla lukeakaan.
77
minulle tukiverkko tarkoittaa ihmisiä, jotka voisivat auttaa minua vaikka lastenhoidossa silloin kun on tarvetta. Tällaisia henkilöitä ei minulla ole. Ystäviä ja tuttavia kyllä on vaikka kuinka.
Mutta kyllä heiltä onnistuu kahden ylimääräisenkin lapsen hoito omien lisäksi. Vievät meidänkin lapset aamulla päiväkotiin ja hakevat iltapäivällä pois. Samalla lailla me hoidamme heidän lapsiaan tarvittaessa. Itse asiassa kuun puolessavälissä saadaan kaverin kaksi poikaa meille hoitoon kun vanhemmat lähtee viikoksi Kreikkaan. Ystävien eteen voi joskus hieman uhrautua, niin saa sitten vastaavasti heiltä apua tarvittaessa.
Vierailija:
Minä en puolestani ymmärrä ollenkaan, miten ystävien avulla matkaillaan vaikka pitkiä viikonlopun lemmenlomia miehen kanssa. Ovatko teidän kaikki ystävät työttömiä ja lapsettomia.
Tukiverkosto on juuri joko sukulaisia tai ystäviä. Ei ole mitään erityisiä ilmaisia lastenhoitaja-tukiverkkolaisia vielä erikseen.
Oletko koskaan kysynyt ystävältäsi voisiko hän olla lastesi kanssa? Vai oletatko vaan, ettei niille kuitenkaan sovi? Autatko itse heitä? Jos et auta, niin eivät hekään auta sinua.
Vierailija:
minulle tukiverkko tarkoittaa ihmisiä, jotka voisivat auttaa minua vaikka lastenhoidossa silloin kun on tarvetta. Tällaisia henkilöitä ei minulla ole. Ystäviä ja tuttavia kyllä on vaikka kuinka.
millä viet kaikki lapset päiväkotiin tai kouluun, vai onko kaikki ihan kävelymatkan päässä? Onko teillä auto, mahdutteko kaikki siihen vai työnnätkö monia rattaita? Miten kuljetat tämän viikon ajan teidän lapset harrastuksiin ja ystäväsi lapset, vai luopuvatko kaikki omistaan siksi aikaa, odotteletko jossain ulkona kaikkien muiden kanssa kun yksi on harrastuksissaan? Eikö sulla ole mitään iltatöitä tai menoja kyseisen viikon aikana? Kuka lasten kanssa on sillävälin vai ovatko yksinään?
babysitterin. Ensin 14-vuotiaana hän kävi meillä kylässä, sitten hoiti tunnin-pari, nyt täysi-ikäisenä voi jo olla lasten kanssa vaikka pidempäänkin. Maksan 5-10 euroa/h ja kaikki ovat tyytyväisiä.
meni sitten parikymppisenä naimisiin ja hankki lapsia, joten siihen se ihana lysti meidän kohdalla loppui. Sen jälkeen ei olla löydetty ketään, lukuisista yrityksitä huolimatta.
Mutta lapsenhoitajia ei pahemmin kyllä ole. Ystäväperheillä on omat lapset, ja en todellakaan halua kuormittaa heitä meidänkin lapsilla ellei ole " pakottava" syy. Joku näistä ystävistä kyllä ottaa lapset jos pyydän, mutta en missään nimessä kehtaa kuormittaa heitä meidän lapsilla vain jotta pääsisimme miehen kanssa juhlimaan tms.
Toinen mummi asuu lähellä, mutta on erittäin haluton ottamaan lapsia yökylään, on ottanut heidät viimeksi maaliskuussa yhdeksi yöksi.
Miehen sisko asuu lähellä, mutta sillä on niin kiire elämä ettei ehdi meidän lapsia hoitamaan
maksamalla vois saada jonkun lapsenvahdin, MLL:ää ei ole. Mutta joku tuttavan teinilapsi vois varmaan " kouluttautua" lapsenvahdiksi meille korvausta vastaan, sitä on harkittu. Mutta eniten kaipaisin sitä että voisin antaa lapset yökylään jonnekin, ja me saataisiin sitten aamulla nukkua pitkään kaikessa rauhassa. Se kun latistaa kummasti juhlatunnelmaa kun tietää että aamulla odottaa herätys klo 6.30 kuten aina..
Joten tsemppiä vaan ap:lle
T:toinen avuton ja tyhmä:)
Meillä on samanlainen tilanne kuin teilläkin. Missä päin asutte? Olisi kiva tutustua, ystävystyä ja vaikka joskus hoitaa toistemme lapsia.
Lapset on samassa päiväkodissa ihan tässä lähellä, eli hoitoon vieminen ja hakeminen on helppoa. Harrastuksia ei noin pienillä vielä päiväkodin lisäksi ole (vanhin lapsista on 4½v, nuorin 1½v). Meillä on tila-auto jonne saa mahtumaan 4 turvaistuinta (ystävä tuo omiensa istuimet meille), lisäksi käytössä on tuplarattaat johon saa seisomalaudan kiinni, eli kyllä me liikkeelle päästään. En ole koskaan töissä iltaisin, menoja on vain yksi (vanhempainilta päiväkodilla) jonka ajan lapset on mieheni kanssa. Itse käyn kuntosalilla aamuisin (työpaikan yhteydessä) joten en joudu luopumaan siitäkään. Hieman työläämpi viikko tiedossa, mutta on se onnistunut ennenkin joten miksi ei nyt. Ja onpahan sitten taas tiedossa hoitopaikka meidän lapsille, jos haluamme miehen kanssa mennä jonnekin kaksistaan.
81
Vierailija:
millä viet kaikki lapset päiväkotiin tai kouluun, vai onko kaikki ihan kävelymatkan päässä? Onko teillä auto, mahdutteko kaikki siihen vai työnnätkö monia rattaita? Miten kuljetat tämän viikon ajan teidän lapset harrastuksiin ja ystäväsi lapset, vai luopuvatko kaikki omistaan siksi aikaa, odotteletko jossain ulkona kaikkien muiden kanssa kun yksi on harrastuksissaan? Eikö sulla ole mitään iltatöitä tai menoja kyseisen viikon aikana? Kuka lasten kanssa on sillävälin vai ovatko yksinään?
Tuttua ja turvallista yökylä paikkaa meilläkin ollaan vailla. Kummeja meillä ei ole, isovanhemmille ei voi jättää ja muut sukulaiset asuvat kaukana, harvoin nähdään. Löytyisikö muitakin halukkaita tutustumaan ja ystävystymään?
Oisit miettinyt tuotakin asiaa ennenkuin hommasit (vahinkoja??) kakaralauman. Sitä saa mitä tilaa... kaatunutta maitoa on siis turha itkeä.
ei pidä tyytyä tuohon, että ei vain ole.
harvoin tulee käytyä missään, mut jos esim nyt päättäsin tänä iltana lähteä, niin kyllä saísin hoitopaikan kahdelle lapsellemme, ja vieläpä niin että lapset eivät olisi HOIDOSSA, vaan kivana heille yökylässä ja mihin menisivät niin hekin HALUAISIVAT ottaa.
meillä ystävän laposet parikin kertaa vkossa voi tulla hoitoon, yöksin.
se on kivaa, lapsille kehittävää ja kallisarvoista ja ennen kaikkea näin sen kuuluukin mennä.
se on kyllä minusta itsestä kiinni, jos istuu tuppisuuna puiston perukoilla, niin ei kantu kyllä itkeäkään, sit pitää pysyä kotona 20v ja onhna senkin jälkeen elämää, ainakin jos on ollut fiksu ja tehnyt lapset nuorina :)))
ystävien kanssa lastenhoitoavun vuorottelu ei onnistu, koska he eivät apua kaipaa, kun kaikilla on mummolat, joihin lapset voi viedä aina kun tarvetta. Lisäksi valittavat ihan koko ajan kiirettä ja väsymystä, joten en tosiaan kehtaa mennä tuohon valitukseen väliin kysymään, ottaisitteko meidän lapset hoitoon, että saisi miehen kanssa olla kahdestaan.
Ei ole lapsenvahtia meilläkään ja palkkaaminen on hankalaa kun on vielä kolme isoa koiraa.
Kolme alle kouluikäistä lasta ja kaksi isoa koiraa. Isovanhemmat ovat iäkkäitä ja asuvat palvelutalossa. Huono omatunto siitäkin, että siellä ei ehdi käydä joka päivä. Omat vanhemmat sitten: yksi täysin alkoholisti, yksi ei pidä lapsista ja yksi ottaisi hoitoon, jos ei vain asuisi niin kaukana (300 km) ja ilman autoa.
Kummit asuvat myös kaukana ja jokaisella on omia lapsia joten ei oikein viitsi sysätä omia lapsia sinne sekaan.
Oikealla asennoitumisella selviää pitkälle. Me ollaan miehen kanssa ajateltu niin, että lomaillaan kahdestaan sitten kun lapset ovat isompia.
missäpäin asutte? Me p-k seudulla, 2 tyttöä 7 ja 9 v.
ei meilläkään ole, ei yhtään sukulaista lähimainkaan ja tutuilla on omia lapsia, hätätapauksessa niitä voisi pyytää. mll:n hoitajat maksaa 6 ¿/h. on hyvä investointi! ja eihän sitä tarvi olla koko yötä pois, kyllä huvitella ehtii jo muutamassa tunnissa.
ottaa kovinkaan helposti. Ensin pitäisi järjestää hoito isolle koiralle, joka vahtii mustasukkaisesti nuorinta, eikä anna vieraiden koskea siihen. Ja koiralle ei löydy ihan läheltä hoitopaikkaa....
ML:n hoitaja ei varmasti uskaltaisi tulla edes sisään saati koskea lapseen...!
Liian mutkikasta siis... pitää vaan odottaa että nuorimmainenkin tulee kouluikään ja vanhimmat on jo melkein täysikäisiä ja voi katsoa sen perään....!
kuka sinun lapsiasi hoitaa?