Harmittaa niin, ettei meillä ole ketään lastenvahtia emmekä pääse ikinä mihinkään :(
Ja nyt vielä olisi tarjoutunut huippu juttu ja olisi ollut niin kiva lähteä, mutta ei :(
Kunhan vaan valitan, älkää välittäkö.
Kommentit (83)
jos löydätte hänet vaikka kaupan ilmoitustaululle jätetyn lappusen kautta, hän käy teillä tutustumassa lapsiin, ja hoitaa heitä aika ajoin? Pitääkö hoitajan siis olla joku sulle entuudestaan tuttu tai jopa sukulainen? Nainen, sitten sulla on ongelma kun etsit päivähoitopaikkaa lapsillesi...
Vierailija:
eli joku sukulainen, kaveri tms. En halua tuntematonta hoitajaa, en vaan halua. Lasten kanssa reissataankin monta kertaa vuodessa ulkomailla, mutta kun joskus pääsisi miehen kanssa kahdestaan vaikka sinne Roomaan... 16
Vierailija:
eli joku sukulainen, kaveri tms. En halua tuntematonta hoitajaa, en vaan halua. Lasten kanssa reissataankin monta kertaa vuodessa ulkomailla, mutta kun joskus pääsisi miehen kanssa kahdestaan vaikka sinne Roomaan... 16
isovanhemmat ovat niin vaivaisia, että heille ei edes uskalla lapsia jättää, hyvä että itsestään voivat huolehtia. Tätejä, enoja, serkkuja... Keitä ne on? En ole nähnyt ketään varmaan 15 vuoteen!! Miehellä ei ole sisaruksia, mulla on sisko, mutta hänellä on sellainen työ, että ei voi ottaa lapsia hoitoon. Kavereilla (tai tutuilla, kavereita mulla ei juuri nykypäivänä ole) on kaikilla omat lapset, enkä halua/kehtaa enää heidän taakkaansa kasvattaa, kun tiedän, miten raskasta heillä jo muutenkin on. Naapurit on vaan " hyvänpäiväntuttuja" , käytännössä ihan tuntemattomia. Ei vaan ole ketään, oikeasti kamala tilanne. 16
ja haluan siis oikeasti tutun, en sellaista, josta " kasvaa" tuttu. Päiväkoti on vähän eri asia, kuin se, että joku on yksin täällä kotona seinien sisällä lasten kanssa. Niin, me vaan ei päästä koskaan mihinkään miehen kanssa kahdestaan, sehän se ongelma tässä onkin. 16
Mulla kyllä on, mutta musta on itsestään selvää, että jos joku perhe muuttaa satojen kilometrien päähän sukulaisistaan, niin menee aika pitkään ennen kuin uudelle kotipaikkakunnalle on luotu sellainen ystäväpiiri, josta voi alkaa ketään hoitajaksi pyytämään. Siinä voi mennä parikin vuotta, ja sinä aikana ehtii alkaa kaipaamaan jo sitä omaa aikaakin.
Vierailija:
eikö ole ketään sukulaista jolle voisit vaikka viedä lapsesi?
ei kai sen hoitajan tarvitse kotiin tulla?
Luulis että jokaisella olis jotakin sukua...
Te muutkin joilla ei ole mukamas ketään hoitajaa, niin mitä te yleensäkin teette aina. Käykö teillä vieraita, käyttekö itse kylässä? lapsen kummit, mummot jne...
Kyllähän nyt jostais lapselle hoitopaikka löytyy...
Ette voi olettaa, että kukaan kaverinne alkaisi lapsenne hoitajaksi. Mutta rahalla voitte ostaa sen hoitajan. Miksei hoitajaan voi tutustua? Kai te tutustutte muutenkin uusiin ihmisiin töissä, matkoilla, jne, ja heistä tulee tuttujanne?
Mun mielestä sun on turha esittää marttyyriä ja valittaa ettette saa mistään hoitajaa, koska tehän saisitte hoitajan jos kelpuuttaisitte jonkun muun kuin lähipiiriinne kuuluvan.
Vierailija:
ja haluan siis oikeasti tutun, en sellaista, josta " kasvaa" tuttu. Päiväkoti on vähän eri asia, kuin se, että joku on yksin täällä kotona seinien sisällä lasten kanssa. Niin, me vaan ei päästä koskaan mihinkään miehen kanssa kahdestaan, sehän se ongelma tässä onkin. 16
Alkuun kysytte jotakin hoitajaa käymään vaikka itse olet paikalla alkuun ja sitten vaikka iltoja ja ehkäpä yksi yö ja siitä se lähtee.
Voi saada hyvänkin hoitajan.
Myöhemmin vaikka koko viikonlopuksi.
jos vaan kuvittelee että hoitajan pitää olla tuttu niin silloin saa syyttää vain ja ainoastaan itseään.
Mä kans suosittelisin tota että laittaa jonnekin esim: sosiaali ja terveysalan oppilaitosen seinälle imoituksen.
Voi hyvinkin saada luotettavan/luotettavia hoitajia.
En ole täällä ikinä nähnyt kenenkään kertovan, että olisi jättänyt lapset palkatulle hoitajalle noin pitkäksi aikaa.
kuitenkin pitäisi lapset jättää yksin jonkun tuntemattoman ihmisen kanssa, no thanks. Ethän itsekään lähde baari-illan jälkeen jatkoille jonkun tuntemattoman luo?
Jos ei HALUA tai ei raaski maksaa, niin silloinhan kyse ei ole siitä, ettei olisi hoitajaa, vaan siitä että tekee ihan itse valinnan olla ottamatta hoitajaa.
Vierailija:
musta on itsestään selvää, että jos joku perhe muuttaa satojen kilometrien päähän sukulaisistaan, niin menee aika pitkään ennen kuin uudelle kotipaikkakunnalle on luotu sellainen ystäväpiiri, josta voi alkaa ketään hoitajaksi pyytämään. Siinä voi mennä parikin vuotta, ja sinä aikana ehtii alkaa kaipaamaan jo sitä omaa aikaakin.
Me ollaan ajettu sisään varamummoiksi kaksi hoitajaa. Käyneet meillä esikoisen vauva-ajoista asti. Eivät siis enää ole tuntemattomia.
Vierailija:
En ole täällä ikinä nähnyt kenenkään kertovan, että olisi jättänyt lapset palkatulle hoitajalle noin pitkäksi aikaa.
Haastatella eri ehdokkaita, jutella heidän kanssaan pitkään, pyytää heitä käymään vaikka joka toinen päivä viikon kahden ajan, jotta he tutustuvat lapsiin ja päinvastoin. Sitten, kun varsinainen hoidon tarve on (vaikka pitkä viikonloppu jossain päin Eurooppaa) niin hoitaja on jo tuttu sekä vanhemmille että lapsille. Näin meillä on tehty, ja olemmekin löytäneet aivan ihanan vakihoitajan lapsille (nappasimme hänet esikoisen päiväkodista missä hän oli harjoittelijana). Se toki maksaa, tutustumiskerroistakin maksoimme tuntipalkan ja matkakorvaukset, mutta kyllä se on kannattanutkin!
Vierailija:
kuitenkin pitäisi lapset jättää yksin jonkun tuntemattoman ihmisen kanssa, no thanks. Ethän itsekään lähde baari-illan jälkeen jatkoille jonkun tuntemattoman luo?
Siis pitäisi saada tuttu ja ilmaiseksi? Vai 2e/tunti??
Saahan sitä sitten valittaa..
Meillä on lapsille tarvittaessa hoitaja löytynyt. Vapaaehtoisia lastenhoitotarjouksia ei ole koskaan sukulaisilta tullut, mutta olen sitten vain asiaa ehdottanut. Kyseessä siis lapsille muuten tutut aikuiset. Voihan sitä hoitaja kieltäytyä, jos kovin vastenmieliseltä tuntuu..
onneksi tuo kummityttö kasvaa koko ajan, ehkä jo vuoden päästä hän varmaan mielellään tulee, ja hänelle uskaltaa jo lapset jättää. 16
Vierailija:
43, tuollainen olisikin ihana tilanne, meillä ei ole noita vaan valitettavasti tullut vastaan.
onneksi tuo kummityttö kasvaa koko ajan, ehkä jo vuoden päästä hän varmaan mielellään tulee, ja hänelle uskaltaa jo lapset jättää. 16
Nirso olet. Nyt vaan tutustumaan ihmisiin tai sitten tyydyt tilanteeseesi. Tuollaisella asenteella niitä tuttuja ei todellakaan löydy.
Mutta tuosta MLL:sta, kun sitä aina tarjotaan ratkaisuksi. Sieltä sitä hoitajaa ei läheskään aina saa. Ennen asuimme Tampereella ja hoitajan sai kohtalaisesti (jos varoaikaa oli tarpeeksi). Nyt olemme asuneet ympäristökunnassa reilun vuoden, jonka aikana olen yrittänyt hoitajaa saada vajaa kymmenen kertaa. Kertaakaan en ole saanut. Joka kerralla aikaa " hoidontarpeeseen" on ollut muutamasta päivästä jopa pariin viikkoon, kun olen hoitajaa tiedustellut. Ilmeisesti liian vähän hoitajia... Jonkun yksityisen palvelun löysin, mutta 8 tunnin ajaksi hoitajan palkkaaminen olisi maksanut lähes 280 euroa... se oli jo turhan suolainen hinta minulle.
Niin sitten on vaan hyväksyttävä se tosiasia ettette pääse ilman lapsia minnekään, ennenkuin kummityttö on tarpeeksi iso. Etko edes kaipaa ystäviä? Et siis halua tutustua uusiin ihmisiin?
kuinka moni teistä muuten olisi valmis ottamaan mll:n hoitajan 3 päiväksi kotiin? Siis ihan oikeasti, ja maksaa siitä 500e? Nyt ei ole kyse näistä parin tunnin kampaajakäynneistä, niissä pääsen ihan hyvin käymään, kun toinen lapsi on koulussa ja toinen on eskarissa. Kyse on just näistä useamman päivän hoitokeikoista. Hmmm... ystävistä. Kyllä mä ystäviä oikeastaan kaipaan, ja sekin harmittaa, että kaikki ystävyyssuhteet on päässeet kariutumaan. En oikeastaan edes tiedä miksi, ne vaan jostain syystä on. Kaikilla vaan on elämä niin kiireistä töiden ja lasten kanssa. 16
Musta se ei ole lainkaan älytön summa, jos halutaan miehen kanssa viettää kahden keskinen ilta. Meneehän meillä muutenkin tuollaiseen pitkän kaavan (teatteri, syöminen ulkona, muutama olut + taksit) iltaan varmaan 300 Euroa. Pieni juttuhan se on hoitajalle maksaa 50 Euroa lisäksi. Ja mielelläni maksankin, jotta hoitaja tekee työnsä kunnolla ja saan kunnon hoitajan! En huolisikaan mitään naapurin 14-vuotiasta 3 Euron palkalla.