En halua joululahjaksi kavereideni lasten kuvia kehystettynä. Piste.
Kommentit (36)
sinun lahjojen sijaan tuetaan jotain hyväntekeväisyysjuttua.
Mutta on kuitenkin lahjanantajan asia päättää lahjasta. Saaja voi vain toivoa (ja toivottavasti kohteliaasti ja hienovaraisesti).
Jos saat ei toivotuja lahjoja, niin ei niistä kannata stressata, nakkaat ne vaan vähinäänin roskiin. En minäkään mitään krääsää/rojua, jota en tarvitse, rupea säästämään vain siksi, että joku on paremman idean puutteessa halunnut antaa sen minulle lahjaksi. Lahjanantajalle en tietenkään sano, että nakkasin sen jo tapanina roskiin.
Tottakai voi antaa itsestään kuvan lahjaksi tai vaikka koirastaan. Mitäs sitten? Ei sitä tarvi nyt niin vakavasti ottaa ja ajatushan (lahja) on pääasia. Te varmaan olette niitä moukkia, jotka murjottaa saatuaan lahjankin, jos se ei ole mieluinen. Minut on ainakin opetettu, ettei lahjaheppaa saa arvostella ja pitää ilolla kiittää kaikesta, vaikka olisi tarpeetontakin.
Lisäksi mä ihmettelen tuota mammaa, jonka mielestä oli outoa, että naapuri pyysi katsomaan lapsensa pk-esitystä. Miksi sekin piti ottaa niin vakavasti? Kyllä suomalaiset on todellakin sosiaalisesti tyhmiä ja vailla alkeellisia käytöstapoja... Missään muualla maailmassa ei tuollaista pyyntöä otettaisi negatiivisesti vaan kohteliaisuutena. Ja paikallekin voitaisiin mennä, jos halutaan olla kavereita. Voihan sitä olla sosiaalinen ja lähteä ihmisen mukaan jonnekin ilman kummempaa kiinnostusta juuri siihen kohteeseen. Lähteehän ystävät joskus mukaan etsimään vaikka toiselle uutta talvitakkiakin.
Miten mun käytöstavat liittyy tähän? Jos mä en ole edes heillä kotonan käynyt, niin miksi mun pitäsi lähteä hänen lapsen kevätjuhliin. Ja onko ihan ok, ottaa sinne sitten omat 3 lasta mukaan?
Jos jokainen pyytää naapuriaan ja hänen lapsiaan päiväkodin juhliin, niin mä vähän luulen että kohta ne juhlat täytyy järjestää jäähallilla. Ymmärrän vielä että kummit tai isovanhemmat lähtee juhliin, mutta että pitää naapurit pyytää, niin se on vaan liikaa mulle. Ja eikö multa kysytä sitä haluanko minä olla kaveri? ei mun seuraan voi ihan kuka tahansa tuppautua? eikä mun tarvitse jokaisen tuppautujan seuraa haluta. Jos se on sosiaalista tyhmyyttä, niin sitten on, sille en voi mitään, enkä edes halua voida.
Enkä myös ilman kehyksiä, en edes kummilasteni. Otan kuvat itse jos haluan eli säästä rahasi tai laita vaikka joulupatakeräykseen.
ajattelin kehystää oman alapään kuvani ja lähettää sinulle. Siinäpä sitten ihmettelet!
että kummilapseni vanhemmat lähettäisivät edes yhden studiokuvan 8-vuotiaasta lapsestaan ja toisetkin laittaisivat joskus (edellinen kuva on kun tyttö oli 3 v ja hän on nyt 13 v...).
Itse lähetän 2 tytöstäni studiokuvat mummoille & kummeilleen. Kummallakin olen nähnyt kuvat esillä, Tosin en kehystä.
Meillä päiväkodissa sai vauvakin tulla kuvauksiin, ja hänestä otettiin myös oma kuva samassa tilanteessa. Isompi (5v) on siellä 3 päivää viikossa. Joten kysypä päiväkodistasi saako teillä tulla sisaruskuvaan?
Meillä kuvaus oli eilen.
pahvikehyksissä... onkohan sekin ollut liikaa...
Toinen kummi pitää sitä aina esillä, toinen ei, eikä se meitä haittaa yhtään...
Onkohan me tehty jotenkin tökerösti? Nyt kun meille tuli toinen mukula, niin voipi tulla kalliiksi jatkaa tapaa (kakkonen ei siis vielä olekaan tarhassa, ei olla vielä asiaa mietitty)
Itsekään en pidä valokuvia esillä, mutta ilahdun kyllä, jos saan albumiini läheisten lasten kuvia
Lisää mielipiteitä, kiitos, mua kiinnostaa, mitä ihmiset ajattelee
Meillä päiväkodissa sai vauvakin tulla kuvauksiin, ja hänestä otettiin myös oma kuva samassa tilanteessa. Isompi (5v) on siellä 3 päivää viikossa. Joten kysypä päiväkodistasi saako teillä tulla sisaruskuvaan?
Meillä kuvaus oli eilen.
pahvikehyksissä... onkohan sekin ollut liikaa...
Toinen kummi pitää sitä aina esillä, toinen ei, eikä se meitä haittaa yhtään...
Onkohan me tehty jotenkin tökerösti? Nyt kun meille tuli toinen mukula, niin voipi tulla kalliiksi jatkaa tapaa (kakkonen ei siis vielä olekaan tarhassa, ei olla vielä asiaa mietitty)
Itsekään en pidä valokuvia esillä, mutta ilahdun kyllä, jos saan albumiini läheisten lasten kuvia
Lisää mielipiteitä, kiitos, mua kiinnostaa, mitä ihmiset ajattelee
sanoisit sen ääneen näille, jotka niitä sinulle lahjaksi antavat!
Aikuinen ihminen ...et halua kuvia edes kummilapsistasi...olet kylmä ihminen! hyi että, onneksi ei lähipiirissäni ole sinunkaltaisiasi.
Meillä lähinnä on toisinpäin...halutaan kuvia ja paljon..kummit yms.
En edes ymmärrä miksi aikuisille pitäisi mitään lahjaa olla...joten mun mielestä nimenomaan tuo kuva on kiva lahja ja itsekin toivon sitä..koska silloin ainakin tiedän,että se lahja ei ole paljoa maksanut. Tietäen LAPSIPERHEIDEN rahatilanteen. Minkkiturkkiako itse sitten kaipaisit.
Hohhoijaa...
tosin en kavereilleni, vaan isovanhemmille. Olen ostanut sellaiset halvat (mutta nätit) neutraalit kehykset. Se on sitten lahjan saajan oma asia pitääkö kuvan kehyksissä tai edes esillä. Itseäni harmittaa kun en ole joka vuosi kaikista kummilapsistani kuvia saanut. Ja viime jouluna ilahduin kovasti, kun sain tuoreimmasta kummipojastamme kuvan kehyksissä. On nyt kirjahyllyssämme (tosin kehys sopii mainiosti sisustukseemmekin).
Parempi tuo kuva on kuin jokin kynttiläjuttu tai muu koriste-esine.
että siskojen kesken lähetämme kuvat lapsista, vaikka näemmekin usein. Mulla on 2 siskoa. Joten kuvia menee heille + kummallekin isovanhemmalle + kummeille... ja omalle kummitädilleni, joka on paljon muistanut tyttöjämme ja on erikseen kuvia pyytänyt. Ja kummankin 1-v-kuvan lähetin kiitokseksi kaiklle meitä muistaneille. Siitä tuli paljon kiitoksia.
Mutten tosiaan lähetä studiokaikille kavereille, se tulisi liian kalliiksikin. Tosin olen heistäkin lapsellisille lähettänyt kuvan jossa 2 lastamme on. Sellaisia saan itsekin.
]Enkä myös ilman kehyksiä, en edes kummilasteni. Otan kuvat itse jos haluan eli säästä rahasi tai laita vaikka joulupatakeräykseen.
[/quote]
ajattelin kehystää oman alapään kuvani ja lähettää sinulle. Siinäpä sitten ihmettelet!
[/quote]
Aikuinen ihminen ...et halua kuvia edes kummilapsistasi...olet kylmä ihminen! hyi että, onneksi ei lähipiirissäni ole sinunkaltaisiasi.
Meillä lähinnä on toisinpäin...halutaan kuvia ja paljon..kummit yms.En edes ymmärrä miksi aikuisille pitäisi mitään lahjaa olla...joten mun mielestä nimenomaan tuo kuva on kiva lahja ja itsekin toivon sitä..koska silloin ainakin tiedän,että se lahja ei ole paljoa maksanut. Tietäen LAPSIPERHEIDEN rahatilanteen. Minkkiturkkiako itse sitten kaipaisit.
Hohhoijaa...
Meillä lähinnä on toisinpäin...halutaan kuvia ja paljon..kummit yms.En edes ymmärrä miksi aikuisille pitäisi mitään lahjaa olla...joten mun mielestä nimenomaan tuo kuva on kiva lahja ja itsekin toivon sitä..koska silloin ainakin tiedän,että se lahja ei ole paljoa maksanut. Tietäen LAPSIPERHEIDEN rahatilanteen. Minkkiturkkiako itse sitten kaipaisit.
Hohhoijaa...
sanoisit sen ääneen näille, jotka niitä sinulle lahjaksi antavat!
kokonaisen valokuvakirjan meidän perheen menneen vuoden tapahtumista, tosin vain isovanhemmille ja läheisille isotädeille. Joihinkin kuviin ovat jopa itse päässeet mukaan ja ovat siis kirjassa.
Muuten olen sitä mieltä, että lahjoista ei valiteta.
Junttien juntti