onko nämä menkat vai johtuuko kierukan poistamisesta?
Eli hormonikierukka poistettiin eilen. ja tänään alkoi pienimuotoinen vuoto. edellisestä menkoista ei ole tietoa kun niitä ei oikein ollut.
onko kellään kokemusta tai tietoa että aiheuttaako se kierukan poisto vuotoa?
Kommentit (5)
ajattelin, että eka viikko johtui kierukan poisottamisesta ja toinen oli kuukautiset. Ovulaatiokin tuntui sopivan tuohon ja seuraavat menkat. jotka tuli 35 päivää vuodon alkamisesta (mun kierto 28 päivää)
Multa poistettiin kierukka 4.9. ja heti seuraavana iltana alkoi vuoto, joka siis oli tyhjennysvuotoa. No, edelleen tulee hieman rusehtavaa limavuotoa! Normikuukautiset oli viimeks kesäkuussa, että kolmen päivän tulvavuodon jälkeen aloin olla jo ihan kypsä koko hommaan. Ja mies hyppi seinille, että eihän toi oo normaalia, kuoletko sä!?! Välillä vuoto laantuu ja mehän tietenki käytetään tilaisuudet hyväksi, ja sittenpä vuoto alkaakin taas seuraavana päivänä.. En jaksa uskoa, että tämä mitään kuukautisvuotoa olisi.. Mulle sanottiin, että tyhjennysvuotoo ei tuu välttis ollenkaan tai sit tulee normikuukautisten verran tai sit ihan karmeesti, mutta oikeita kuukautisia voi joutua odotteleen monta kuukautta vaikkei raskaana oliskaan. Saa nyt nähdä millon meillä tärppää, vai tärppääkö.. Tilasin netistä jo 10kpl raskaustestejä, et voin huoletta tehdä heti jos alkaa tuntua " raskaalta" :D En muuten uskalla hirveemmin ajatella raskautta, koska olen käyttänyt yhden puolivuotisen elämästäni luulosairastellen raskautta. Oksentelua, pyörtyilyä, mahakipuja, tissikipuja jne, mutta testit aina negaa eikä millekään löytynyt useiden lääkäreiden voiminkaan selitystä. Sitten tajusin, että johtui vaan vauvakuumeesta.. Sitä turhaa odotusta en halua kokea uudelleen ja pidän saman strategian kuin esikoisenkin odotuksessa. En yksinkertaisesti suostunut ajattelemaankaan raskautta ennen kuin testi näytti plussaa. Vaikka tiesin sen sisällä kuitenkin..
Tulipas pitkä. Sori.
Minulta poistettiin hormonikierukka pari päivää sitten. Eilen oik. munasarjan kohdalta jomotteli samalla tavalla kuin ennen kierukkaa munasolun irtoamisen aikoihin ja tänään ollut sellaista ovisliman tyyppistä.. Voiskohan olla mahdollista, et olis heti tullu ovulaatio? Onko kellään kokemusta?? Kolmeen vuoteen ei oo menkkoja ollu ja kohta saa taas alkaa siihenkin totuttelemaan.. Täytyy vaan toivoa, et tärppäis pian, ettei tartteis menkoista " kärsiä" ;)
Multa poistettiin kierukka 13.8 ja siitä 44 päivää, niin alkoi menkat..pari päivää pientä vuotoa, mutta nyt on ollut 3 päivää tosi runsasta vuotoa (ei meinaa edes yöside riittää koko yöksi eikä päivälläkään 5 tuntia kauempaa). Tää on kyllä jotain ihan hirveetä....Nyt vaan kovasti odotan, että loppuisi nämä vuoden ennen kuin tulee verenhukka...heh heh.
Unelma08 kp 5/44 ?? yk 2
Minulta otettiin heinäkuussa pois hormonikierukka neljän vuoden jälkeen. Perjantaina otettiin pois ja maanantaina alkoi kolme päivää kestänyt tavallista niukempi vuoto. Kierukka-aikana minulla ei ollut kuukautisia, joten itse pohdin tuolloin samaa. Vuodon alusta 30 pvää alkoi taas kuukautiset, joten lienevät silloin olleet ihan normaalit kuukautiset. Ennen kierukkaa kierto oli 28 pvää. Eli kierto ei kai kovin pahasti ole sekaisin. Nyt dotellaan siis toista kiertoa josko tärppäisi :-).