Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuiset -08!

05.09.2007 |

Olen vaikka ja kuinka monta kertaa kirjoitellut tänne mutta aina tekstit katoaa jonnekin, toivottavasti nyt onnistuu...

Meillä vappu sujui mitä parhaimmin, TYTTÖVAUVA SYNTYI 1.5 KLO 04.13 =) Pituutta hänellä oli 50,5cm ja painoa 3195g, että aikas komian kokoinen kun rv 37+0 synnytys käynnistettiin niiden korkeiden sappiarvojen ja raskausmyrkytyksen takia. Synnytyksessä sydänäänet laski niin, että imukupilla piti tyttö saada vauhdilla maailmaan ja samantien veivät hänet teholle, ettei saatu nähdä vasta kun 10 aikaan aamulla.. Oli siinä vanhemmilla hätä kädessä kun tyttö kiidätettiin heti pois eikä itse tiennyt lainkaan miten hän voi... Antibiootit hänelle aloitettiin (varmuuden vuoksi) ja sokeri seurannassa sekä tipassa oli, viimeiset pari sairaalapäivää seurattiin biliarvoja keltaisuuden takia mutta keskiviikkona saatiin tyttö kotiin =) Eli nyt on kaikki kunnossa kun tänään käytiin kontrollissa niiden biliarvojen takia, mutta nekin on kohdillaan.

Nyt opetellaan uutta ja ihmeellistä elämää, on tämä vaan niin ihanaa. Oma rakas tyttö kun tuhisee tissillä (ja muutenkin) niin ei ole sen voittanutta. Isästäkin huomaa, että toinen nainen on hänen elämäänsä tullut ja pahasti on vaimon ohi tämä uusi tulokas kiilannut, niin kuin kuuluukin =) Aika tasaista tämä elämä on toistaiseksi ollut, tyttö syö ja nukkuu niin että vanhemmatkin saa hyvin levätyksi. Tosin eiköhän aika näytä muutakin kuin nukkumista ja syömistä... Vielä toistaiseksi tyttö täytyy herätellä jos ei itse heräile, niin neljän tunnin välein..

Tällaisia kuulumisia täältä... Ja tosiaan kovasti olen yrittänyt tänne kirjoitella mutta kun ei mun tekstejä ole huolittu tänne... Mitenkäs te jakselette??

eppu ja pikku tuhisija viikko+1päivä

Kommentit (275)

Vierailija
141/275 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaterveisiä tulin kertomaan. Elikkäs paineet oli jotain 135/88 (hiukan korkeahko), painoa tullut nyt yhteensä yli 10kg (ihan liikaa, vielä ei tosin palautetta annettu) ja hb 115, että vielä en ala lisärautaa popsimaan. Istukka on edelleen alhaalla, ihan siinä ulostuloaukon vieressä, eli se tarkastetaan vielä viikolla 32. Ohjeeksi annettiin, että jos vähänkin on verenvuotoa niin samantien näytille tarkistuttaan ettei vaan istukka ole lähdössä irtoamaan. Kohdun suun tilanne ok, ettei supistukset ole mitään haittaa tehneet! Hyvä!! Vaavi ei sukupuoltaan tällä kertaa halunnut meille näyttää mutta täti sanoi, että varmaankin se tyttö on jos silloin on tytöltä näyttänyt. Kuulemma mitä isompi vauva on sitä huonommin sukupuolen pääsee kurkkaamaan. Painoarvio oli 1900g, että ollaan jo kilon paremmalla puolella =) Sokereita alan nyt mittaileen huomisesta lähtien, kattoo miltä ne näyttää, kääk!!

-eppu rv 27+6

Vierailija
142/275 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliini, oliko tuo painoarvio todella jo noin paljon! Vai 1090?

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Olen aika pöllämystynyt, mutta jouduinkin sairaslomalle! Mä olen kokoajan ajatellut että jään aikaisintaan 3viikkoa aikaisemmin töistä pois. Nyt uhkaakin että joudun jäämään jo nyt! Toivottavasti ei kuitenkaan, ettei pää ihan hajoa. Nyt olen 2 viikkoa kotona ja sitten katsotaan tilanne uudelleen. Syy saikulle on supistelut. Olen nyt ajatellut että supistelut kuitenkin kuuluisi normi raskauteen niin vahvasti, etten lainkaan osannut odottaa saikkua. Lääkäri oli sitä mieltä, että vaikka kohdun kuuluu supistella, niin mulla sitä on liian tiheästi. Paikat oli yhä kiinni ja sen suhteen oli ok tilanne. Kuitenkin se että mukaan on tullut menkkamainen olo väliin vatsalla ja jotain ylimääräistä tunnetta alapäähän, jota en siis tiedä mitä se on. Jokin tunne vain. Mitään ylimääräistä ei sisätutkimuksessa kuitenkaan löytynyt (kuten suonikohjuja) Pahoinvointi oli myös yksi syy miksi suositteli sairaslomaa. Olen yhä käynyt kakomassa melko tasaisesti vessassa, ilman että mitään nousee ylös. Jospa se helpottaisi hieman levolla. Vaikka mä epäilen että se lakkaa vasta sit kun lapsi syntyy. Sit oli vielä yksi syy, josta ei nyt kannata huolestua kamalasti. Mä ainakin aijon olla rauhallinen, mutta... lapsen sydämen sykkeessä oli jonkin verran vaihtelua. Sitä kuunneltiinkin sit pitkään ja hartaasti. Me mennään siispä tarkastamaan tilanne ylimääräiselle ultrakäynnille keskusäippäneuvolaan ja otetaan kohdunsuulta bakteerinäyte supisteluiden vuoksi. Hyvä että tutkitaan.

Saikkuun toki vaikuttaa työnkuvakin ja mulla se on aika raskas henkisesti sekä fyysisesti, joten nyt huilaillaan hetki.

Verenpaineet oli ok, pissa puhdasta ja maha kasvaa kokoajan ihan omalla käyrällään.

Tänään posti toi ilmoituksen että äippäpaketti on tulossa 2 viikon sisään. jee.

Lupiini 27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/275 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ihan hyvä huomio lupiini =) Ihan ei sentään 1900g painoarvio ollut, aikasmoinen sokurivauva olisi tulossa jos toi olisi pitänyt paikkansa!! Mutta siis 1190g se oikeasti oli, yhtään liioittelematta tällä kertaa =)

Ja koitahan nyt Lupiini levätä ja kuitenkin nauttia olostasi!!

Vierailija
144/275 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sitten kävi, että meikäläinen pistettiin myös 2 viikon sairaslomalle. Supistukset muuttu jo sen verran kipeiksi, että perjantaina kävin tarkistuksessa äitiyspolilla. Kaikki oli onneksi kunnossa, ei ollut paikat yhtään auenneet eikä pehmenneet. Mutta väsymys ja supistelut oli nyt merkki siitä, että on aika vähän tahtia hidastaa ja huilata välillä! Lääkäri tutki kaiken tosi tarkkaan, katsoi kaikki napavirtaukset ja kaikki. Kysyin vieläkö vauveli näyttää pojalta ja lääkäri naurahti siihen, että katsopas mikä täällä heiluu¿ja kyllähän siellä tappi oli!!! Kamu oli kasvanut hyvin ja vastasi hyvin viikkoja, painoarvio oli 1178g. Ajatella kuinka iso kaveri jo rupeaa olemaan.

Kyllä se lapsettomuus aina välillä päätään nostaa, mutta onneksi olen pystynyt nauttimaan raskaudesta täysillä. Nyt on ruennut pelottamaan kun supistuksia on ollut, että meneehän kaikki hyvin. Perjantaina lääkärillä pääsi itku kun panikoin niin kovasti, että onhan kaikki varmasti hyvin. Taisi olla helpotuksen itku kun tuli vasta kun selvisi, että kaikki on hyvin! Herkässä mielentilassa ollaan!! Ehkä tuosta paniikista kertoo jotain se, että ensin kun mitattiin paineet niin ne oli 138/100 eli pikkasen korkiat!!

Enpäs ole muistanut kysyä, koska meillä alkaa perhevalmennus, mutta kaipa siitä joku ilmoitus tulee tai neuvolassa kertovat ajankohdan. Meillä on nyt kamun huoneen remontti menossa, uudet tapetit on tulleet ja vanhat on saatu seiniltä pois. Äitini tulee huomenna laittamaan uusia tapetteja kun hän on talvilomalla ja aikaa on! Ja meikäläinen sai sitten taas flunssan. No, nyt on hyvä sairastaa sekin sitten pois kun saikulla kerta ollaan!!

Mitenkäs Lupiini olet nyt jaksellut? Olethan malttanut levätä? Ja kuinkas eppuliiniksen sokurit? Onko hyvällä mallilla? Taidan vähän surffaille tuolla netissä oikein kunnolla kun nyt kerrankin on virtaa!!

Mukavaa illan jatkoa!

SolinaPolina rv 27+6

Vierailija
145/275 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan! Vai laitettiin SP myös saikulle. Mä toivon myös saavani napavirtaukset ja kaiken mahdollisen painoarvioineen ultrassa. Tietäis vain koska se aika sinne oikein on. Musta laitettiin lähete keskusäitiysneuvolaan ja sinne voi titty mennä aikaakin. Äippäpolille olisi päässyt nopeammin, mutta meidän lääkäri suosii tätä marssijärjestystä.

Pahoinvoinnin voimakkuus on ihan yllättänyt mut. Mä en jotenkin ole kait huomannut kuinka paljon oksettaa, ennen tätä saikkua. Olen vain mennä viipottanut. Nyt mulla on tosi oksettava olo ihan koko ajan! Silti se ei kovene vatsatadiksi. Supisteluita tulee edelleen ja eilen oli pari hieman tunnahtavaakin. Olen koittanut nyt lepäillä ja otan päivälevon, vaikkei väsytä yhtään.

Vauvanhuoneen laittaminen on täälläkin käsillä. Ompelin jo verhot sinne ja olen muutenkin laitellut paikkoja kuntoon. Ihanaa puuhaa.

Mitäs Eppuliinis?

Lupiini27+6

Vierailija
146/275 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten täytyypi ilmoittaa itsenikin saikkulaiseksi!! La-su yönä vessareissun jälkeen, siinä 2.30 alkoi ihan hirvee alavatsakipu paikantuen vasemmalle. Puolisen tuntia kärvistelin ja olin jo vaatteetkin jotenkin päälle saanut kun kipu alkoi sen verran helpottamaan, että sain itseni makuuasentoon. Parin tunnin valvomisen jälkeen sain unen päästä kiinni mutta aamulla se alkoi jälleen, tosin ei niin voimakkaana. Ihan hiki valui otsalta, niin paljon sattui!! Sitten päätettiin lähteä päivystykseen ja siitä lähettivät poriin (meillä täällä kun ei mitään vempeleitä ole millä tutkia viikonloppuisin). Oikein synnärille päästiin kun viikkoja niin paljon. Mutta ei ne mitään löytäneet, onneksi. Vastaukset näytteistä tulee viimeistään huomenna jos niissä jotain häikkää on. Sitä se kätilö ihmetteli sydänkäyrää ottaessaan että näinkö usein supistelee.. Eilen kyllä supistelikin aikas paljon. Saikkua kuitenkin vain tähän päivään asti, että huomenna taas aamuvuoroon katsomaan miten töitä pystyy tekemään. Mielelläni kuitenkin töihin menen kun kotona on hiukke tylsää, mutta toki oma vointi etusijalla!!!

Sokerit on omallakin mittauksella hieman korkeita, tai aina joku yksi, ei sentään useampia. Mutta taitaa sekin jo viitata raskausajan diabetekseen =( Kaveri juuri kertoi miten hänen ystävänsä oli kärsinyt korkeista sokereista ja 10vrk mennyt yli mutta silti vauva 2800g syntyessään. Taitaa aika poikkeus olla.

Tänään taidetaan mennä katsomaan uutta turvakaukaloa, jos mun vointi sen sallii. Meillä on kyllä yli 10v vanha lainakaukalo mutta aateltiin, että uusi voisi olla turvallisempi! Turvallisuudesta kun ei haluta tinkiä!! Paitsi, meidän vauva ei saa vakuutusta ennen kuin täyttää 2kk, ilmeisesti mun lääkityksen takia. On kieltämättä aika ärtsyjä nuo lääkkeet mutta ilmankaan en voi olla ja kolme lääkäriä raskauteen antanut luvan. Mutta vakuutukset sitten 2kk ikäsenä. Vähän kyllä tunsin itseni huonoksi äidiksi mutta kun ei tilanteelle minkään voi...

Kovasti haluaisin, että vauvalle olisi jo kaikki valmiina. Hoitopöytä puuttuu ja pinnasänky. Mutta pinnasängyllä ei ole kiirus kun meillä on sellainen vauvakoppa missä hän yöpyy ensimmäiset kuukaudet. Kieltämättä tämä viikonloppuinen vähän jo pelottikin (taitaa olla teillekin tuttu tunne), jospa vauva syntyykin paljon ajoissa. Tuntuu, että senkin takia kaikki täytyisi olla jo valmiina. Toivottavasti nämä meidän pienet jaksaa köllitellä vatsoissa vielä monta viikkoa! Pieni helpotus varmasti on kun 30 viikon yli päästään, vaikka ei sekään riittävästi vielä ole!!

Mutta rauhallista ja rentouttavaa saikkua itse kullekin!! =)

eppu ja tiitiäinen rv28+4

Vierailija
147/275 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä piti vielä kirjoitella LUPIINILLE, että jos sulta otetaan bakteerinäyte ja jos se tarkoittaa streptokokkia niin kyseenalaista antibioottikuuri jos sitä sulle tarjoavat!!! Mulle siellä synnärillä sanottiin, että siihen on ihan turha antibioottia syödä, koska uusii kuitenkin heti perään todennäköisesti. Se on vaan hyvä tietää, että sellainen bakteeri on synnytystä varten, koska silloin (synnytyksessä) äidille annetaan antibioottia ettei tartu vauvaan! Eli itse olen ihan turhaan kaksi antibioottikuuria siihen saanut.. ei kiva!!

Vierailija
148/275 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sairaslomalaiset jakselee?? Itellä vointi ihan ok, oikeestaan tänään oikeinkin hyvä olo. Ei ole kuin muutamia kertoja supistellut päivän aikana..=) Lie koska sitten kostautuu =/ Eilen kaverin kanssa puhelimessa juttelin ja hää oli aivan järkyttynyt miten oon töissä vielä kun selitin, että on hyvinkin tyypillistä että tunnin tv ohjelman aikana voi supistaa neljäkin kertaa. Ei tietenkään joka tunti niin montaa kertaa supista mutta sitten kun oikein on vaivaa niin kyllähän niitä melkoisen useesti tulee! Mutta maanantaina on neuvola-aika niin kahtotaan mitä mieltä siellä ollaan. Nyt ainakin oli hyvä olla töissä ja tosiaan ihan mielellään kyllä töitä vielä hetken jatkaisin...

Tällaisia fiiliksiä tällä erää!

eppu ja tirriäinen rv 28+6

Ai niin, eilen kun istuskelin tietokoneella näpytellen niin yhtäkkiä tuli hassu olo ja alkoi ylävatsaa kiristää niin vietävästi mutta sitten tajusin että typyhän se siellä yrittää jalkaansa suoristaa =) Ai että kun oli hellyyttävää! Sama toistunut tänäänkin muutaman kerran. En vaan ole aikaisemmin huomannut vastaavaa, ihan selvästi jalkaansa pähki tissiin =)

Vierailija
149/275 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra on tehty ja kaikki oli kunnossa. Painoa on nyt noin1,4kg. Sydämestä ei löytynyt mitään erikoista. Lapsivettä ilmeisesti hyvin, silmällä katsoen. Unohti sen mitata. Kohdunkaula on hieman lyhentynyt, mutta ei merkittävästi ja on yhä supussa. Hyvä että kaikki oli kunnossa. Sit jäikin harmittamaan sellainen että ultra oli äärinmäisen lyhyt, ihan kuin hutaistu. Ja mulle ei näytetty lasta! Lääkäri tuijotti vain itse rutua, välillä miehelle sieltä jotain näytti. Antoi mulle liinat että pyyhippäs geelit mahalta ja mä silloin sanoin että saisinko nähdä lapsen minäkin. Lääkäri näytti sit sellainen 30sekunnin vilaisun ruudulle ja liikutti kokoajan anturia samalla niin, että harmaan eri sävyt vain vilisi ruudulla, enkä saanut mitään käsitystä siitä mitä ruudulla näin. Tietenkin tärkeintä on että vauvalla on asiat kunnossa. Olisin vain voinut itse haluta häntä kanssa katsoa ja tuli hieman hutiloitu tunne koko ultrasta. Ultraaja oli leppoisa, mukava, huulta heittävä.

Supisteluita tulee edelleen. Aika on kulunut hyvin. Pahoinvointi on kolmatta päivää jo kurissa.

Lupiini 28+3

Vierailija
150/275 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oikeastaan mitään uutta. Huomenna on neuvola ja rota-rokotus.

Kuolaa tulee täälläkin, mutta käsiään ei ole poika vielä löytänyt kunnolla. Syö niitä vain masulla ollessaan tai olkapäällä keikkuessaan.

Äh, nyt ei lähde. Palaan huomenna uusien mittojen kanssa.

Vierailija
151/275 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, että onko tämä kirjotusalue muuttunut vai olenko säätänyt jotakin? Kauheen isollakin tämä teksti mitä kirjotan...

Mutta, meillä on vatsatuskailut hävinnyt melkein kokonaan =) kunnon huutoja ei ole ollut enää hetkeen pieniä rääkäisyjä lukuunottamatta. Sellasta vähtäämistä ja änkäämistä on kyllä vieläkin ja niiden yhteydessä piereskellään hyvinkin miehekkäästi.

Viime yönä meidän tyttö se heräsi puoli viiden maissa syömään ja kun laitoin takaisin sänkyyn niin sillon alkoi melkoiset riemunkiljahdukset, hää oli taas niin onnellinen nähdessään ystävänsä mehiläiset siinä sängyn reunoilla.. Puoli tuntia jaksoin ootella, että josko nukahtais mutta jutustelusta ja kiljahteluista ei tullut loppua niin otin tytön viereeni ja siihen simahti. Kauheeta kun ei omassa sängyssä pysty nukkumaan kun on liika ihmeteltävää =) Taitaa ne mehiläiset muutenkin saada ne leveimmät hymyt tässä talossa (äiti katkerana ;)

Tuliko lupiini teille jotakin vatsanväänteitä tai muuta oiretta siitä ekasta rotasta? Ite en huomannu mitään mutta meillä oli muutenkin melkoiset huutomarkkinat, ettei olisi kyllä erottanutkaan... Neuvola meillä vasta parin viikon päästä, mielestäni liian pitkä väli näin pienellä kun viimeksi oli 6viikon neuvola ja seuraava vasta 3kk. No tuntuu tuo tyttö hyvin kasvavan tai sitten mulla on käsivoimat heikentyneet.. =) Omalla punnituksella eilen olisi ollut painoa 5,4kg, mutta eipä tuohon mittaukseen voi niin luottaa...

eppu ja maija 11viikkoa (tulipa tuo nimikin tänne nyt sitten kerrottua, meinaan koko ajan muutenkin kertoa hänestä oikeella nimellä niin olkoon)

Vierailija
152/275 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida mulla olla juuri tekemistä kun täällä netissä aina pyörin. Tuo typy kun nukkuu aamupäivät ja iltaisin jaksaa olla hereillä sitten senkin edestä... Innostuin oikein kaappejakin siivoomaan, mikä kumma intous meikäläiseen tarttui!? Ulos olis ollu kiva lähteä mutta kun (seli seli) maija se vähtäs vattaansa tuossa vielä vähän aikaa sitten niin enpä uskaltanut lähteä. Huomenna olis tarkotus lähtee sukuloimaan viikonlopuksi, että vielä pitäis pakata tänään.

Mitäs mieltä olette, että pitäiskö siirtyä tuonne vauva puolelle? Tai ainakin kyhätä uusi pino, alkaa tässä pinossa nimittäin oleen jo melkoisesti tekstiä?

Vierailija
153/275 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihmeellisen näköinen nyt tämä mihin kirjoitellaan. Mistähän johtuu? Toivottavasti näkyy normaalina!

Ristiäiset takana ja voinen kertoa, että Jäbä on nyt sitten virallisesti Jere. En tosin osaa häntä sillä nimellä vielä kutsua, mutta eiköhän tuo tuosta kohta jo tunnu ihan Jäbän nimeltä. Lelutkin jo vähän on ruenneet kiinnostamaan. Vaunuissa makoillessa on kiva katsella nalleja ja sama keinussa kotona ollessa edessä olevat lelut on löydetty ja ovat hauskoja.

Meillä oli sitten se 6vk neuvola ja hienosti oli kasvettu. Painoa löytyy jo 5605g ja pituutta 57cm. Kaikki asiat oli hyvin ja mullakin hemoglobiini noussut taas 130! Neuvolantäti ihasteli kun Jäbästä on kasvanut jo "iso mies" ja on se jännä miten näin lyhyessä ajassa tuntuu ettei Jäbä enää mikään vauva ole. On kasvanut niin paljon! Kaikenlaista ehkäisyä tarjosi..minipillereitä ja kuparikierukkaa...mitään en huolinut! Sektion jälkeen suositellaan, että puoli vuotta saisi keho palautua, joten eiköhän tässä sitten oteta kondomi käyttöön. Tosin mitenhän se tärppäisi kun ei ole aiemminkaan onnistunut?!? Parin viikon päästä on lääkärineuvola ja minulla siis jälkitarkastus.

Kuinkas paljon oli Lupiini teitin poitsu kasvanut? Eppu - meillä isäntä punnitsi kotivaakalla ennen neuvolaan menoa ja sai Jäbän painoksi 5,6 eli saman mitä oli paino neuvolassa. Myös mie kävin kotona vaakalla ja saman näytti neuvolassa minulle painoa. Kyllähän sitä kai voitaisiin tuonne vauva puolellekin siirtyä!

Meillä on sitten isäntäkin menossa maanantaina takaisin töihin. Meilläkin sitten alkaa se arki. Paitsi, että Jäbän kummitäti on vielä parisen viikkoa Suomessa, joten seuraa kyllä on. Ja kummityttökin on niin innokas vauvan hoitaja, että nyt kun ovat kesälomalla niin vierailevat tiuhaan tahtiin meillä ja me siellä. Jäbä nukkuu päivällä paremmin vaunuissa kuin sisällä, joten paljon tulee vielä liikuttua ulkosallakin.

Taidanpas mennä makoilemaan ja katsomaan vähäksi aikaa telkkua ennen nukkumaan menoa! Mukavaa viikonloppua molemmille!

SolinaPolina ja Jere 6vk

Vierailija
154/275 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Jerelle nimestään! Ok, kun kerran tekin niin, meillä on poika Eelis. :)

Onpas Jere kasvanut vauhdilla! Vaikka onhan se hedelmöitysaika meillä kaikilla suht sama, joten eipä se koko kait sit niin kauhean isoissa eroissa voi olla. Luulin vain että meillä olisi poika selvästi isompi kun on syntynyt kuitenkin kuukautta aikaisemmin kuin Jere. Maijaan ei voi vertailla kun se on tyttö. Eelis painoi nyt 2,5kuukautisena 5990g ja pituutta oli 57,6cm.

Tämä pikkuruinen tila johon kirjoitella on aivan älytön! Vaikea jotenkin lukea tekstiään...

Itkuisuus alkaa ehkäpä nyt helpottamaan kun ikää tulee lisää. Yöt nukkuu edelleen hyvin ja mun mielestä ymmärtää päivän ja yön eron. Sosiaalisuus on lisääntynyt ihan hurjasti ja on mukana maailman menossa ihan eri tavoin kuin kuukausi sitten.

Nyt on Eelis ollut hieman kipeä. On tosi kurja olo tästä. Hänellä on ääni ihan mennyt! Ulos tulee itkiessä ihan pientä käheätä pihinää. Toiseen huoneeseen ei esim kuule että hän itkee! Käytettiin lääkärissä ja virustulehdusta epäili. Täytyy siis vain antaa aikaa. Tänään huomasin aamulla että pippelin ihan pää on punainen. Ei aristanut sitä kuitenkaan, eikä mielestäni parahtele pissatessa. Täytyy nyt seurata sitäkin ja tarvittaessa sit taas lääkäriin.

:(

Meillä oli yövieraita ja ollaan koko sakki hieman väsyneitä. Tnään siskoni tulee miehensä kanssa grillaamaan vielä illemmalla.

Vierailija
155/275 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mä en edes pysy perässä mitä kirjottelen täällä kun tää on tämmönen nykyään...

Kauniita nimiä teidän pojat ovat saaneet! =) Mitenkäs sp te pojan kanssa nyt ensimmäisen päivän selvisitte? Hyvin varmasti, uskoisin niin! =) Juu kyllähän nämä veitikat alkaa olla jo melkoisia möhkäleitä =) Kasvaa ihan hurjaa vauhtia!!! Mulle tuli ihan yllätyksenä (en oo tajunnu aikasemmin), että tytöillä ja pojilla saattaa olla jo näin vauvana paino/kasvu eroja! Siis että tyttöjen ja poikien painon kehitystä ei oikein viitsi verrata kun pojat menevät usein tyttöjä edellä... Neljällä tutulla on poikavauvat ja melkoisia tapauksia ovat, reidet ja käsivarretkin on aikamoiset juntturat... Ja meidän tyttö se on niin siron näköinen (joskin jos äiteensä tulee niin kyllä hänkin vielä melkoiset reidet ym. tulee saamaan =) Yhdellä näistä kavereista on puolet nuorempi poika mitä meidän maija niin meni painossa ohi niin että hujahti (vaikka tosin syntymäpainokin oli enemmän mutta kuitenkin).

Eelikselle paljon paranemisia sinne! Inhottavaa kun pieni on kipeänä. Uskaltaisko siihen pippeliin laittaa bebanthenia??

Jahas, taas alkaa vähtäys kuulumaan, eipä ole maija tänään juurikaan nukkunut päivällä kun oltiin kaupungilla eikä hän enää malta nukkua jos kuuluu vähänkin mielenkiintoisia ääniä... On taidettu totuttaa hiljaisuuteen.. =/ Että sosiaalisuutta löytyy täältäkin =) Mutta nyt täytyy mennä!

Vierailija
156/275 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin hyvin nukuttu yö takana, että jaksaa ahertaa vaikka mitä tänään!! Maija nukahti 23.30 ja heräsi 7.00. Hiukkasen ihmettelin hetken, ettenkö todella muista kun syötin tytön yöllä mutta enhän mä syöttänyt =) Eilisen päivän Maija tankkasi parin tunnin välein maitoa ja voitte kuvitella mikä odotti kun heräsin. Paita ihan märkä maidosta ja tissit niin kivikovat ja kipeet kun yhtäkkiä tulikin moinen tauko syöttämisiin...

Nyt on pari iltaa menny ihmeellisiin itkuihin, ei oikein vatsavaivoiltakaan aina kuulosta mutta kai ne niitä silti on... Itkee ihan hullun tavalla muutamat tunnit =( Minä kun luulin jo että oltais päästy niistä jo vähän eroon kun viikon verran meni lähestulkoon ilman suurempia huutoja. Eilen Maija ei edes kunnolla nukkunut päivällä vaan vähtäsi koko ajan, että eipä ihme kun tuollaiset yöunet huiteli!

Ja nyt tulee suuri uutinen, ollaan päästy jo peittoakin heiluttelemaan =) Ei edes sattunut vaikka siihen varauduin, mutta ehkäpä tämä näin pitkä odotus on ollut ihan ok sen suhteen... Mutta onhan tuo tyttö sellainen pieni "häiriötekijä", vähän väliä jokin kiljahdus kuuluu nukkuessa ym. =)

Jahas, tänään täytynee lähtee kaupungille vaunutteleen. Piruksen kuuma tuolla kyllä on, että saa varautua siihen ettei Maija juurikaan nuku sillä reissulla...

ps. huomasin, että tämä kirjotus hässäkkä on muuttunut takaisin vanhaan. Hyvä hyvä, nyt saa edes jonkun tolkun omasta kirjotuksesta...

Vierailija
157/275 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti meillä meni ensimmäinen päivä kahdestaan kotona! Käytiin shoppailemassa ja kummitytön luona kahveella. Ei maltettu koko päivää olla kotosalla!! Tänään on meitin Jäbä ollut vähän känkkäränkkä...taisi johtua tästä huippu lämpimästä päivästä! Ei halunnut makoilla yksin missään ja sylissäkin oli kuuma olla!! Ilta meni mukavasti, naureskeli ja jutteli paljon ja nukahti tuossa vähän ennen ysiä yöunille! Viime yönä Jäbä meni myös ysin aikoihin nukkumaan ja heräsi ekan kerran vasta klo 3 syömään! Saapas nähdä miten pitkät unet nyt maittaa kun päivällä on tullut nukuttua vähän miten sattuu!!

Olipas kyllä yllätys, että Jere ja Eelis ovat niin samankokoisia! Olisin kuvitellut myös, että Eelis olisi isompi kun on kuitenkin vähän vanhempi. Kyllä meitin Jäbällä on jo ilmaantunut kaksoisleuka ja vähän makkarajalkojen alkua...

Piti käydä välillä nukutushommissa...Jäbä oli silmät suurena sängyssä eikä asettunut ennen kuin sai tissin suuhun! Nyt taas unten mailla.

Mitenkäs Eelis jakselee? Vieläkö on kipeänä? Toivottavasti ei, on se aina niin ikävää kun nuo pienet sairastavat! Maijahan oli nukkunut jo pitkät yöunet! Mie olen vähän pumppaillut maitoa pakkaseen. Jäbä menee huomenna mummille hoitoon kun myö mennään tyttöporukalla vähän tuulettumaan ja Dingoa katsomaan paikalliseen kuppilaan! Isäntä on työhommissa, mutta mummi hoitaa mielellään. Äiskää jännittää miten pystyn olemaan vauvasta erossa...on jo nyt ikävä!!

Jatkanpas vielä juttelua Jäbän kummitätin kanssa ennen kuin mennään maate! Kuulumisiin!

SolinaPolina ja Jere 7vk

Vierailija
158/275 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana AURINKO! Oltiin tänään piknicillä ja oli niin ihanaa olla ulkona. Ei ole Eelis siis enää kipeä, kun tollain ulkoiltiin tunti tolkulla. Pippelin punoitus parani seuraavaan päivään ja käheys myös nopsaan.

Mitenkä meni SPn iltariennot? Mä olen kanssa ollut jo viihteellä. Oli kyllä kivaa! Vietän muutenkin joka viikko ihan omaakin aikaa ja olen tästä pitänyt. Hoitoon en ole vielä uskaltanut kyllä jättää, vaan on iskä aina ollut Eeliksen kanssa kun minä olen liihoitellut jossain.

Tiedättekös, Eelis nauroi tänään ihka ekaa kertaa ääneen! Saman tien 3kertaan toistetusti. Joko teillä on vastaavaa kuultu? Mä olin ihan ihmeissäni ja haltioissani. Olen kuvitellut että se tulisi sit vasta kuukauden päästä.

Mä en tajua, mutta mun paino on nyt ihan pyssännyt! Maha on ja pysyy. Alkaa V.ttaan!! En todellakaan syö edes niin että voisin siitä tiukennella. Liikuntaa pitäisi toki lisätä...Sitä kuitenkin jo nyt jonkinverran tulee liikuttua. On tuo koirakin, olen käynyt pyöräilemässä ja uutena lajina vesijuoksemassa.

Taidan mennä takaisin aurinkoon, kun tuo poju kuitenkin kohta herää iltauniltaan.

Vierailija
159/275 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vedetty 8h yöunet =) Ihan ihmeellistä tämä tällainen, iltaitkuja ei ole ja silti porskutetaan näin pitkät pätkät. Viime aikoina ollaan siis nukuttu 7-8h yöunet, mutta voi tissiparkoja kun herätään...=/ Masuvaivatkin lähes kokonaan helpottanut paitsi yhtenä päivänä söin lakuja niin sen kyllä huomasi tuosta neidistäkin.. Oli kipeä kun mikä taas, että meikäläisellä "dieetti" jatkuu. Sipuliakin voisin raakana syödä kun niin paljon tekee sitäkin mieli. Mites lupiini, joko teillä on masuvaivat taakse jäänyttä elämää kokonaan?? Jerellä niitä ei tainnut lainkaan ollakaan..

Juu ihana tuo aurinko on mutta kyllä maija tästä kuumuudesta vähän kärsii, päikkäreitä ei nuku kuin puol tuntia (tosin nyt kyllä jo 1½h) kerrallaan... Ulos en juurikaan viitsi mennä maijan kanssa kun vaunukopassa vasta kuuma on jos ei ole kokoaikaa varjossa. Eilen tein pienen lenkin vaunujen kanssa mutta inhotti tuon tytön puolesta kun varjossa ei päässyt lainkaa kävelemään...

Voih, te olette jo viihteellekin päässyt! =) Mites sp sujui?? Otitko alkomahoolia? Ja mites, pumppasitko maitoa ja kuinka kauan olit imettämättä jos joit?? Itellä kun ois kemut tässä parin viikon päästä mihin olis tarkotus mennä ilman maijaa ja ihan kauhee tuskailu miten selviän... Maija tosin jää äidilleni ja isälleni, että hyvässä hoidossa on mutta silti niin arveluttaa malttaisko sitä olutta juoda kahta enempää... Enkä millään raaskisi jättää tuota tyttöä vielä hoitoon paria tuntia pidemmäksi aikaa..=/ Kauhee mikä nössö olen!!

Hmm, mitäköhän kaikkee piti kommentoida... Ai niin naureskelemisesta, ei ole täällä vielä sellaista kuultu. Hyvällä mielikuvituksella pientä naureskelemista olisi jo havaittavissa, siis sellaisten riemunkiljahdusten ohessa.. Oih, meillä muuten käännyttiin perjantaina selältä mahalleen kaksi kertaa =) =) Voi sitä äidin onnea ja ylpeyttä =) Tosin se oli pehmeellä sängyllä ja pienessä väsykiukussa (äitinsä tyttö kun tarvii pienen kiukun moisiin ponnistuksiin), mutta kuitenkin. Hieman käsi jäi kylläkin vielä masun alle... Seuraavana aamuna yritin maijalle puhua josko näyttäisi isälle miten hienosti hän pääsee masulle niin siinä tyttö katteli hymyillen eikä liikkunut senkään vertaa mitä yleensä.. Toistoa saa siis varmasti oottaa jonkun aikaa =)

Ja tuosta painosta niin täällä junnaa myös paikallaan ja todellinen ärsytys on kyllä päällänsä.. Mutta täytyy myöntää, että olen kyllä alkanut syömäänkin enemmän herkkuja mitä tässä pariin kuukauteen. Nyt kun olis vähänkin itsekuria niin olisi suht helppo saada näitä kiloja pois, mutta piru minkäs tekee.. Itsellä tuo vatsa on kyllä sellainen nahkapussi että yök, ja siihen vielä ne ihanat raskausarvet =/ ei kivan näköistä!! Onneksi ei ole miestä haitannut (ei ainakaan kehtaa myöntää) vaan kehuu kauniiksi. Mutta itsetunto ei ole kyllä ihan huipussaan.. Eikä tuo vatsa varmastikaan niin paha juttu itsessään olisi, mutta kun hittolainen olen lähestulkoon noiden arpien peittämä. Oli niitä jo ennestäänkin ja loppuraskaudessa niitä tuli sitten ihan kiitettävästi vielä lisää! Eikä tästä voi edes puhua turhamaisuudesta, koska näistä tuskin kukaan voi puhua "kunniamerkeistä" ym. kun on lapsen saanut!!!! Noh, tulipa purkauduttua =)

Mutta mutta, kai sitä täytyis taas jotakin kotitöitäkin alkaa tekeen... ei millään viittis, laiskottaa! Vitsi, pitäis saada se opinnäytetyökin pois alta. Mutta kuka hullu tällaisilla ilmoilla mitään sellaista jaksaa edes aatella (oon sitten muuten ihan paras keksiin tekosyitä, minkä takia senkin tekemistä täytyis siirtää myöhemmäksi)!!

Vierailija
160/275 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on tälläiset ilmat, vaikka nyt ne taitaa loppua... Tosin Eelis ei ole tykännyt. Päikyt on entistä lyhkäsempiä ja kroppa hikinäppyä täynnä vaikka kuinka suihkutellaan ja vaihdetaan vaatteita.

Kiva Eppu että teillä nukutaan noin hyvin yöllä! Eelis nukkuu kanssa hyvin yöt. Menee 20-21 unten maille ja herää 2 ekalle syönnille ja 5 toiselle. Aamu koittaa meillä 7.30. Eli se eka syöntiväli on meilläkin usein sen 7tuntia. Yösyötöillä nukahtaa (kop-kop) samantien uudestaan.

Mahavaivat ei ole kokonaan jääneet. Vielä tulee satunnaisia päiviä tai parin päivän putkia jolloin maha vaivaa. Itku on kyl ihan erilaista silloin! Jospa ne kohta.. Kakka on yhä ihan oliivin vihreää ja usein vaahtomaista.

Mä olin viihteellä siis silloin kun Eelis oli 2kk. Mä en kykene vielä kans hoitoon häntä jättämään, vaan oli isänsä kanssa. Vietettiin siis tyttöjen iltaa! Äitini yrittää kyllä vähän väliä vinkata että jättäisin Eeliksen hänelle, mutta en vielä kykene.

En ole saanut poikaa nauramaan ääneen vaikka yritystä on kyllä... Isänsä on saanut joitakin kertoja. Taitaa olla hassumman näköinen. ;) Meidän jätkällä ei ole kyllä mitään mielenkiintoa selältä mahalle kääntymiseen. Selällä olessaan pötköttää paikoillaan ihan tyytyväisena ja heiluttelee vain raajojaan.

Lähdetään huomenna mökkeilemään viikonlopuksi. Juuri kun ilmat menee huonoiksi... Kiva päästä kuitenkin kotiympyröistä taas hieman muualle. Miehellä alkaa lomakin viikonpäästä!

Niin muuten Eeliksen tasan 3kk mitat saatiin kun oltiin diabetestutkimuksentiimoilta Tays:ssa. 59cm ja 6400g. Kasvaa siis yhä kohisten.