Toukokuiset -08!
Olen vaikka ja kuinka monta kertaa kirjoitellut tänne mutta aina tekstit katoaa jonnekin, toivottavasti nyt onnistuu...
Meillä vappu sujui mitä parhaimmin, TYTTÖVAUVA SYNTYI 1.5 KLO 04.13 =) Pituutta hänellä oli 50,5cm ja painoa 3195g, että aikas komian kokoinen kun rv 37+0 synnytys käynnistettiin niiden korkeiden sappiarvojen ja raskausmyrkytyksen takia. Synnytyksessä sydänäänet laski niin, että imukupilla piti tyttö saada vauhdilla maailmaan ja samantien veivät hänet teholle, ettei saatu nähdä vasta kun 10 aikaan aamulla.. Oli siinä vanhemmilla hätä kädessä kun tyttö kiidätettiin heti pois eikä itse tiennyt lainkaan miten hän voi... Antibiootit hänelle aloitettiin (varmuuden vuoksi) ja sokeri seurannassa sekä tipassa oli, viimeiset pari sairaalapäivää seurattiin biliarvoja keltaisuuden takia mutta keskiviikkona saatiin tyttö kotiin =) Eli nyt on kaikki kunnossa kun tänään käytiin kontrollissa niiden biliarvojen takia, mutta nekin on kohdillaan.
Nyt opetellaan uutta ja ihmeellistä elämää, on tämä vaan niin ihanaa. Oma rakas tyttö kun tuhisee tissillä (ja muutenkin) niin ei ole sen voittanutta. Isästäkin huomaa, että toinen nainen on hänen elämäänsä tullut ja pahasti on vaimon ohi tämä uusi tulokas kiilannut, niin kuin kuuluukin =) Aika tasaista tämä elämä on toistaiseksi ollut, tyttö syö ja nukkuu niin että vanhemmatkin saa hyvin levätyksi. Tosin eiköhän aika näytä muutakin kuin nukkumista ja syömistä... Vielä toistaiseksi tyttö täytyy herätellä jos ei itse heräile, niin neljän tunnin välein..
Tällaisia kuulumisia täältä... Ja tosiaan kovasti olen yrittänyt tänne kirjoitella mutta kun ei mun tekstejä ole huolittu tänne... Mitenkäs te jakselette??
eppu ja pikku tuhisija viikko+1päivä
Kommentit (275)
Siis lopultakin pääsen tänne! Meinas jo hermot mennä kun ensin ei toimi netti ollenkaan ja sit en pääse tänne ollenkaan kirjoitettelemaan vaikka kuinka kokeilen! No nyt sitten pikaiset kuulumiset!
Hammaslääkärissä meni tosi hyvin. Kiltisti antoi katsoa ja kokeilla hampaat, yritti kyllä vähän pistää hanttiin ensin, mutta oli sen verran vieraskorea et avasi sitten suutaan!! Ja neuvolassa kaikki oli oikein hyvällä mallilla! Äiskä oli aikas ylpeä pikkusestaan kun lääkäri ja täti niin kehuivat ja ihastelivat kuinka oli jätkä kasvanut ja osasi jo vaikka mitä! Painoa oli 10 070g ja pituutta 72cm eli hienosti on kasvettu! Ostettiin semmonen taaperokärry ja on aika ihana kattella kun Jere painaa sillä menemään...aika koominen näky...
Nyt pidetään peukut pystyssä, että saatte hoidon alkuun jo ensi kuussa! Olin taas unohtanut kuinka "ihanaa" on kun ne kuukautiset saapuu ja todella runsaina vielä saapuivat! Jokohan muuten kerroin, et meillä on ens kuussa Taysiin meno, suunnitellaan passia jos ei ihmettä luomuna tapahdu. Kuinkas kävi Maijalla naudanlihan syönnin kanssa? Nyt on Jerellä ollut iho tosi hyvänä, maanantaina käytiin verikokeissa ja ensi viikolla pitäisi tulokset tulla. Tänään muuten meillä nukuttiin vaan yhdet päikkärit! Saa nähdä oliko iloinen vahinko ja nukutaanko huomenna taas kahdet. Hyvin tuntui nuo yhdetkin riittävän!
Jerellä taas tuntuu olevan nenä tukossa, kunhan ei nyt heti olisi taas tulossa kipeäksi kun juuri on parannuttu! Taidan katsella vähän aikaa telkkua ja mennä sitten myös maate! Kuulumisiin!
Naudanlihasta ei tullut mitään, huoh! =) Aluksi vähän nenua nyrpisteli mutta sitten alkoi mennä jo mukavasti. Eilen koitin niitä 8kk ruokia, missä on jo vähän kökkäreitä niin ensin neiti yökkäili ja sitten oksensikin sylinsä täyteen! No tuo nyt ei mitään kun se tuli heti siinä ruokailun yhteydessä, meidän hienoneiti kun ei paakkuja ruokaansa huoli! =) Meillä ollaan tosiaan TODELLA jäljessä näissä ruokajutuissa kun en oikein mitään oo uskaltanu alottaa kun aina oksentaa tai ripuloi... Mutta nyt otetaan vähän kiriä ja koitetaan opetella syömään jo vähän kunnollisempaakin ruokaa, ettei vaan niitä vauvamössöjä =)
Hienosti on teillä sp kasvettu =) Ja hyvä, että hammaslääkärissäkin meni noin hienosti.. en osaa kuvitellakaan, että meillä noin hyvin menis! Että teilläkin jo hoito suunnitteilla tässä vaiheessa, saadaan piinailla melkein samaan aikaan täällä =) Toivottavasti tärppää heti ekasta!!! Mutta toivottavasti säästytte flunssalta! Tuntuu, että menee ihan mihkä vaan niin pöpöjä pörrää niin, että väkisinkin tulee kipeeksi =/
Meille tuli kolmas hammas, eka ylös! Öistä huomaa, että ei oo hyvä olla mutta päivisin ei ihme ja kumma oo kyllä yhtään kitissyt! On viime hampaan tulosta jo sitten kolme kuukautta aikaa.. =)
Itellä on kauhee paniikki kun työt alkaa jo parin viikon päästä =/ Jännittää ihan hulluna! Sen tiiän, että Maijalla ei oo hätää kun äitini kanssa jää mutta tuo oma osaaminen uudessa työpaikassa vähän epäilyttää...
Arvatkaas mitä?? No, meillä on taas Jerellä antibioottikuuri menossa...flunssahan se taas iski päälle ja rohisi jo niin pahan kuulosesti et oli pakko mennä käymään lääkärissä ja onneksi mentiin. Vas. korvassa oli nestettä.. joko vanha tulehdus ei ollut täysin parantunut tai sitten pukkasi uutta jo. Ja keuhkot rohisi niin pahasti, että lääkäri sanoi et keuhkot kaipaa nyt kipeemmin antibioottia kuin korvat! Ja kurkku oli todella ärtynyt, vain "sileä" ruoka on mennyt alas! Nyt ruetaan olemaan parempaan suuntaan menossa ja hyvä niin kun huomenna pitäisi lähteä reissuun Ukin 60v. juhlille! Ja hampaitakin pukkaa ylös niin sekin vielä samaan syssyyn!
Oletko Eppu kokeillut et laitat esim. haarukalla niitä 8kk ruokien kökkäreitä vähän pienemmiksi? Sillain meillä nimittäin tehdään ja sitten menee alas paremmin, muuten pyörii suussa ja yökkäyttää! Nyt on tosiaan kipeenä ollessa taas syöty vauvaruokia kun ei nuo kökkösemmät ruuat eikä äitin tekemät ruuat mene alas.
Milläs mielellä Eppu odotat tulevia hoitoja? Mua rupes jännittään kun tajusin et kohta mennään jo sinne tarkistuskäynnille, saapas nähdä millaiset tunteet nousee pintaan!! Ja voi sie meet tosiaan jo kohta töihin! Onnea jo näin etukäteen töihinpaluulle, eiköhän se rupea siitä sujumaan!
Kuuluu semmonen ähinä et taitaa Jere kohta heräillä, täytyy laittaa kone pois tai se joutuu kovaan käsittelyyn...kuulumisiin!
Voi kehveli teidän poikaa sp, toivottavasti tauti menis äkkiä pois eikä uutta tulis piiitkäään aikaan!! Se on niin inhottavaa kun nuo pienet sairastaa!
Sauvasekoittimella oon yrittänyt pienentää niitä kökkäreitä ruuista ja paremmin on alkanut mennä. Nyt saa olla jo vähän isompaakin nökärettä joukossa ja hyvin menee alas! =) Vitsi, mä myönnän olevani varmaan maailman kaikkeuden laiskin äiti, en oo alun jälkeen tehny maijalle ite ruokaa =( Niin mä sillon vannotin, että ite teen.. ja pah, purkista tulee! Mutta kohtahan nuo saavat jo alkaa syömään sitä samaa muonaa mitä itekin, jospa se omatuntokin alkais hiukan parantuun =) Kohta maija on jo 10kk vanha, ääk!! Ja kohta jo 1v synttäreitä saa alkaa juhliin, aika menee niin vauhdilla... Viikko tosiaan armonaikaa ja sitten alkaa työt =)
Hoitoja tavallaan jännitän ja tavallaan en millään malttais oottaa =) Eli vähän sekavat fiilikset. Vauva on kyllä oikeinkin tervetullut mutta ne hoidot on vaan niin perseestä! Ja kyllähän se taloudellinen puolikin pistää vähän kauhistuttaan, se suunnittelukäynti maksoi jo n.80€ ja meillä kun on tää taloudellinen tilanne tällä hetkellä melkoisen tiukka!! Maaliskuun saa miettiä mitenkä selvitään... Mut sit pitäis alkaa helpottaan kun saan ekan palkan ja mieskin menee kesätöihin! Pesukone hajos tässä mut onneks se saatiin ainakin toistaseksi toimimaan, taitaa olla koko höskä jo niin ehtoopuolella että ei tiiä koska kosahtaa sen viimisen kerran!
Maija alkanut pikku hiljaa kapuamaan ylöspäin. Vielä ei ite seisomaan pääse mutta huomaa, että kehitystä tapahtunut =) Ja paree onkin, ettei vielä ite kokonaan ylös pääse kun jalat on melkoista spagettia seisaaltaan =) Mutta menee jo vaikka ja minkä esteen yli.. Teillä varmasti on nämä jo osattu pitkän aikaa, mutta tää neiti on vähän hitaan sorttinen tuohon liikkeelle lähtöön! Keskittyy tosiaan enempi tuohon puhepuoleen! En tiiä voiko niitä laskea jo sanoiksi kun hää höpöttää välillä äitiä ja pappaa...
Ens viikonloppuna taas viihteelle, tää mamma ottaa viimeisen rentoutumisen pitkään aikaa ja josko se auttais tuohon töihin paluun jännitykseenkin =) Oon tässä lähiaikoina aika paljon mennytkin, mutta oon sillä sitä selittänyt, että sit ei kuitenkaan enää ehdi kun töihin menee ja jos sattuis hoidosta tärppään ni sit tulee taas vaikka ja kuinka pitkä tauko!! Oon aika hyvä keksiin selityksiä...;) Pakko se on tuulettua, että jaksaa taas =D
Taas on aikaa kun viimeksi on tullut tänne kirjoteltua, mutta tuntuu että kaikki aika menee joko töissä tai kotona neidin kanssa...
Voi että teillä sp jo kävelläänkin =) Nyt oon ite alkanut ootteleen, että josko niitä askelia alkais ottaan kun alkaa tuo neiti painaa niin sais itekin kävellä pieniä pätkiä. Aikasemmin en oo mitään kiirettä sen asian kanssa pitänytkään mutta kun nyt kiipeillään koko ajan niin sais lähiaikoina lähtee kyllä jo käveleenkin =) Tulis tuohon menoon hieman varmuutta lisää, ettei pää kopise ihan joka välissä.. Vaikkakin tosi nätisti maija kyllä on osannut kiipeillä ja tulla alas, muutama kuhmu päähän on kuitenkin jo ehtinyt tulla. Konttaamaan on alkanut nyt vasta kunnolla!
Kalkkunaa annoin Maijalle tässä yks päivä ja jälleen heräs päikkäreiltä oksentamaan, eli nyt loppui tämä siipikarjan kokeileminen!! Kokeillaan sitä sitten joskus vuoden päästä. Kanaa en oo nyt enää antanutkaan...
Mites sp hoito on lähtenyt käyntiin? Vai ootko vielä päässyt alottaan lääkkeitä? Itellä olis tuolla kanssa reseptit oottamassa seuraavia menkkoja, sit alkais hulabaloo alusta =) Hiukan kauhulla toisaalta sitä hoitoa ootan, kun nyt oon aika väsy ollut vielä töiden alkamisen takia...
Nyt sohvalle rötväämään =)
Oon yrittänyt tulla kirjoittelemaan, mutta en vain ole saanut aikaiseksi ja nyt ollaan taas kipeinä! No, nyt jo vähän parempaan suuntaan menossa kun lääkkeet saatiin. Jerellä oli kuumetta 10pv, korkeimmillaan 39,6! Kaksi kertaa käytiin lääkärissä ja toisella kertaa löytyi korvatulehdus molemmista korvista. Antibiootit kun aloitettiin niin kuumekin laantu. Tuli vain mieleen, että olikohan se tulehdus korvissa jo aiemmin, kun piti kuumetta yllä! Tiedä häntä..
Oltiin 10kk neuvolassakin ja mitat olivat 74,5cm ja 10 900g!! Hemoglobiinikin otettiin ja oli oikein hyvä 123. Täti oli niin ihastuksissaan kun Jere paineli menemään kuin isokin poika ja sanoi, että niin se aika vaan menee kun vastahan hän oli kotikäynnillä kun Jere oli viikon vanha!! Niin se aika tosiaan menee ihan älyttömän nopeasti!
Joo, käytiin alkion siirrossa. Kuusi alkiota jouduttiin sulattelemaan ja kaksi siirrettiin. Mutta valitettavasti tuloksena oli nega ja vuotokin sitten alkoi eli ei nyt tärpännyt, mutta vielä on neljä alkiota pakkasessa. Ensi kuussa kokeillaan uudelleen. Vähän on sellainen tunne, että mitenhän ne sulaa...ekalla kerralla sulateltiin 7 ja nyt 6...riittääköhän ne neljä?!? Kovasti on ystävät sanoneet, että ei siihen tarvita välttämättä kuin se yksi, joten positiivisella varauksella mennään! Mites Eppu teillä etenee?
Tänään on ollut pyykkipäivä, kolme koneellista pesty ja vielä olisi huomiselle kaksi koneellista!! Kummasti sitä pyykkiä kertyy...ja kun ei ole kiinnostanut pestä niin kyllähän sitä kertyy!! Saas nähdä miten meikäläisen käy..lupasin nimittäin aloittaa laihiksen!! Huomenna ystävän luo synttärikahveelle ja sitten loppuu herkuttelu! Pitäkää peukkuja!!
Nyt telkkua katsomaan ja sit maate! Kuulumisiin!!
Piti heti tulla kirjotteleen kun kerrankin on aikaa =)
Voi että sp, toivottavasti ootte nyt sairastellu jo ihan tarpeeksi ja kesän nyt ainakin saatte viettää ilman pöpöjä!!! Meillä ollaan selvitty ilman suurempia tauteja. Kerran on Maijalla ollut korvatulehdus mutta sekin ilman kunnon flunssaa..
Juu aika todella menee ihan tajuttoman nopeeta, meillä niitä 1v synttäreitä jo suunnitellaan =) 1½ viikkoa niin Maija täyttä jo sen 1v. Ens maanantaina olis sitten se neuvolakin... Vieläkään meillä ei kävellä kuin hyvin varovasti tukea pitkin mutta muuten kyllä vauhtia riittää ihan tarpeeksi. Kiipeilee mokoma jo sohvallekin!
Kauheesti tsemppiä sp teille seuraavaan siirtoon!!! Ja niin inhottavaa kyllä, ettei ekalla tärpännyt. Niinhän se on, että yksi siihen tarvitaan mutta ymmärrän oikein hyvin pelkosi... Itellä ne kauhuajat vasta edessä.. Ja myöskin se sama vanha katkeruus nostaa päätään kun muut ne saa lapsia sängyssä peuhaamalla mutta ite se maksaa niin julmetun hinnan jo pelkästään lapsen yrittämisestä... Apteekissa kävin tänään ja muutama sata euroa upposi sinne vaikka en läheskään kaikkia lääkkeitä edes ostanut... Mutta tosiaan, nyt vaan ootellaan menkkoja alkavaksi ja sitten alkaa piikitykset!
Itellä olis kanssa tuo laihdutus projekti mutta kun se on niin vietävän tylsää puuhaa!! Mutta toisaalta oon kyllä niin tyystin kyllästynyt näihin läskeihin... Ja tosiaan jos raskaaksi joskus vielä onnistuis tulemaan niin ois ihan kiva saada muutama kilo pois.. Meni meinaan viimeksi 90kg rikki loppuraskaudessa ja se tuntuu kropassakin jo. Toki painoakin tuli sen melkein 20kg, eli hieman saa tarkempaa huolta pitää syömisistään JOS sitä raskautuisi vielä.. Mutta peukut tulee sinne onnistumiseen! =)
Lisää kuulumisia viimeistään 1v neuvolan jälkeen ensi viikolla =) Ai niin, pitäis se 1v kuvauskin varata =)
1v neuvolassa käyty eilen ja tuoreet mitat neidistä on 10440g ja 77,5cm =) Hienosti meni reissu vaikka päikkäriaikaan tietenkin siellä taas oltiin. Rokotteen antoi laittaa hyvin vaikka vähän protestoikin sen jälkeen, mitään oireita ei oo tullut jälkikäteen siitä. Hb oli 136. Ekalla mittauksella tulos oli 95, mikä ei todella olis ollu tarpeeksi (alaraja 100), mutta sitten pyysin että otetaan toisen kerran. Siellä oli opiskelija, uusinnan siis otin ite! =) Oon tottunut noilta lapsilta näytteitä sormen päästä ottaan töissä... Mutta siis loppu hyvin kaikki hyvin! =)
Parturissakin käytiin tänään ekaa kertaa, aattelin että olis tyttö sitten siisti hiuksistaankin kuvassa. Pentele, saa olla viimeinen kerta kun liikkeeseen vien hiusten leikkuuseen... Ihan persiistä oli lopputulos! Etuhiukset tuli ihan liian lyhkäseksi eikä todella oo tasanen, eli ite oisin varmasti saanut vähintäänkin samanmoisen tuloksen!! Oon ehkä vähän turhamainen mutta sittenpä oon... Parturitäti sanoi, että eipä oo ennen tullut vastaan noin nuorta joka ite istuu penkissä ja antaa noin hyvin leikata, että ei oo siitäkään kiinni että olis pyörinyt siinä penkillä... Tosin loppua kohden alkoi kärsivällisyys loppua =) Siellä olis sellanen telkkari siinä penkin edessä mistä sai muumeja tuleen niin Maija tuijotti sitä liikkumatta! Varsinkin muumien tunnari on niin pop, että koko maailma pysähtyy kun se alkaa =)
Nyt on pulla taikina kohoomassa. Muutenkin on melkoista hyörinää nää seuraavat päivät, että saa juhlat järjestyyn viikonlopuksi! Kämppäkin on nimittäin sellanen pyöremyrsky että.... =)
Niin se vappu meni ja oikein paljon onnea 1-vuotiaalle taaperolle! Jokos teillä on juhlat olleet? Mitäs Maija tykkäsi lahjoista?
Olitte parturissakin jo, onko Maijalla jo kauhean pitkä tukka? Ja mitenkäs teitin 1v. kuvaus meni? Mun tarttis kans käydä tilaamassa aika kuvaukseen. Jänskättää vähän miten mahtaa kuvaaja saada Jeren pysymään paikoillaan edes hetken aikaa...on niin vauhdikas!
Olin oikeastaan jo nukkumaan menossa kun muistin, että Maijan tärkeä päivä oli jo niin piti tulla vielä onnittelemaan! Vielä kerran suuret onnittelut ja nyt nukkumaan!
SP
Niin se ensimmäinen äitienpäivä saapui meillekin ja oikein mukavissa merkeissä on mennyt! Aurinko paistoi melkein koko päivän, tunti sitten alkoi satamaan vettä.
Mitäkäs Teille kuuluupi? Mie kävin viemässä Jeren hoitopaikkahakemuksenkin. Saapas nähdä kuinka käy kun laitoin vain yhden vaihtoehdon hoitopaikaksi... Syyskuussa olisi nyt sitten tarkoitus mennä töihin...haikea olo jo nyt!! No, onneksi ei tarvita kuin ehkä 8 hoitopäivää kuussa, Mummin vuorotyö auttaa!
Meille ei oikeastaan mitään ihmeempiä kuulu! Samaa rataa mennään, päivisin ulkoilla, syödään ja nukutaan. Nyt on muuten nukuttu vain yksiä päikkäreitä ja melkein seitsemään asti jatkuu unet aamulla! Nyt kun sen sanoin niin huomenna tietysti ylös ennen kuutta!
Tällöinen pikainen viesti tällä kertaa. Kuulumisiin!
Tosi hienosti teillä on saatu sp nuo hoitovuorot sitten suunniteltua jos ei ton enempää tarvi kuussa viedä hoitoon. Ite en oo edes miettinyt vielä hoitopaikkaa vaikka kyllä pitäis sitäkin alkaa aatteleen...
PAITSI, tulipa tässä tehtyä haalea plussa testiin tänään, eli toivottavasti kaikki menis hyvin niin mm. ei tarvis maijaa viedä lainkaan hoitoon!! =) Eli hoidossa käytiin ja testi olis kyllä pitänyt tehdä vasta maanantaina, mutta kun mä oon vähän kärsimätön. Mutta eikös tosta vois aatella, että ois "vahvasti" raskaana kun nyt jo haaleeta plussaa näytti?!? Mä niin toivon että kaikki menis hyvin loppuun asti, mulla on vaan niin paha aavistus, ettei tää nyt näin helpolla voinut käydä tämä kerta...
Muuten meillekin sitä samaa tasaista rataa kuuluu! Töissä käyn ja muun ajan vietän neidin kanssa. Maijakin nukkunut tässä jo jonkun tovin yksillä päikkäreillä ja se on kyllä selkeyttänyt päivää tosi paljon sekä yöunet alkanu taas sujumaan vähän paremmin. Kovastihan se neiti käveleen yrittää lähtee mutta kun on niin vietävän arka =)
Tuun toisella kertaa turisemaan paremmin, nyt suihkuun ja nukkuun..
Ihania uutisia täältä pääsi lukemaan! Oikein paljon onnea eppu plussasta!!! Ja toivottavasti plussa sitten vain vahvistui tuosta haaleasta!
Mekin käytiin eilen taas alkion siirrossa. Tällä kertaa ei tarvinnut sulatella kuin vain kaksi ja kaksi myös siirrettiin! Toivottavasti nyt sitten pysyisivät kaverit matkassa! Tai edes toinen!
Huomenna on sitten se Jeren 1v. päivä! Juuri tuossa isännän kanssa muisteltiin missä oltiin vuosi sitten ja mitkä oli fiilikset silloin! Niin se aika menee hurjaa vauhtia! Huomenna mennään heti aamusta sitten sinne 1v. kuvaukseenkin! Äiskää kyllä jänskättää miten siellä mahtaa mennä! Neuvola meillä onkin vasta maanantaina, kun otettiin se vasta juhlien jälkeen kun rokotteita tulee kuitenkin kaksi kipaletta niin ei sitten haitta jos tulee jotain oireita niistä!
Nyt on ollut kyllä ihan huippulämpimiä päiviä ja päivät onkin melkein vietetty ulkosalla! Illalla onkin uni tullut nopeasti kun on päivä juostu pihalla! No, tänään kylläkin on satanut ja unikin oli kyllä sitten vähän hakusessa, mutta taisi jätkä iskän kainaloon nukahtaa kun menivät makoilemaan ja katselemaan telkkaria eikä juttelua enää kuulu! Taidanpa rueta vähän kotihommia tekemään kun ei ole apulainen pyörimässä jaloissa!
Kuulumisiin!
SP
Mitäs teille kuuluu? Ja lapsille varsinkin? Toivottavasti ootte terveenä pysyneet, nyt kun tuntuu tauteja olevan liikenteessä...
Mulla on sitten työt alkanut ja huhhuh, ei voi muuta sanoa!!! Tuntuu, että ihan kaikki joutuu alusta alkaen opetteleen tän vuoden tauon jälkeen! Ja sitten kun en oo päässy siitä opiskelijan roolista eroon, eli tuntuu ettei mitään voi omatoimisesti tehdä vaan aina pitäis joku olla vieressä kattomassa... Noh, jospa se siitä kun alkaa itekseen niitä töitä tekeen, tähän asti kun oon ollu perehdytyksessä. Mutta että oon vietävän väsynytkin työpäivien jälkeen, tasaantuukohan se koskaan... Maija on suhteellisen hyvin tottunut siihen, että äitiä ei näy koko aikaa. Paitsi kun kotona oon niin koko aika pitäis neidin kanssa olla, muuten tulee huuto! Ja jos koitan toiseen huoneeseen mennä niin huuto alkaa jälleen kuulua, mutta tällasta se kyllä oli jo ennen kun töihin menin.. Mummin kanssa on neiti tosi hyvin viihtynyt ja mumminkin mielestä mennyt loistavasti tähän asti! Tiedän, että häntäkin jännitti alkaa maijaa hoitaan noin täysipainoisesti kun viime lastenhoito kerrasta on yli 20v aikaa =)
Mutta eipä meille kummempaa. Maija on alkanut kiipeileen yhä enemmän. Vieläkään ei jalat oikein kunnolla pidä, että kävellä ei totisesti vielä. Ja muutamia konttausaskelia on ottanut. Unissaankin menee välillä konttausasentoon nylkyttämään. Nyt on yöt kyllä ollutkin melkoisen vauhdikkaita, on kaikki nukuttu tosi huonosti! Mahtaisko olla siitäkin kyse kun maijalle on tullu 4hammasta ihan tässä lähiaikoina... Raejuustoakin on kuulemma tänään jo maistellut =) Mitä kaikkee neiti saakaan maistella kun mummin kanssa päivät on =) Juu, ja pullaa myöskin! Ei mummilla ollut sydäntä olla antamatta kerran kun maija niin anelevasti pullaa katsoi! Ja kotiin kun tulen töistä niin pirpana tulee lujaa vastaan ja hokee "äiti, äiti, äiti! =D
Kylläpäs aika taas on lentänyt ja Eppukin aloittanut jo työt! Mie käväisin yks päivä kans töissä kahveella ja kyllä tuli vähän kaipuu töihin, mutta nautitaan nyt täällä kotona olosta, kyllä sitä sitten töihin vielä ehtii!
Meillä meni reissu ukin juhlille tosi hyvin, kaikki lapset jaksoivat tosi hyvin autossa vaikka matkaa oli yhteensuuntaan yli 500 km:ä! Ainoa ikävä juttu oli, että paluumatkan aamuna Jere alkoi oksentamaan ja mikään ei pysynyt sisällä koko päivänä! Suurimman osan matkasta Jere onneksi nukkui, mutta oli reppanalla rankka paluumatka silti! Seuraavana päivänä alkoi sitten kakka lentää ja sitähän sitten tuli!! Eikä sitten riittänyt, että Jere tuli siihen vatsatautiin (norovirus) vaan koko meitin matkaseurue sairastui siihen! No, siitä onneksi selvittiin lopulta ja nyt ollaan sitten pysytty terveinä! Täytyy äkkiä koputtaa puuta ettei vaan heti taas sairastuta!
Syömisestä...ruokahalu on palautunut sairastelujen jälkeen ja kauheet satsit menee ruokaa! Oon kovasti yrittänyt tehdä itse ruokaa, mutta Jere on ruennut taas ronklaamaan eikä meinaa syödä äiskän tekemää ruokaa..on vissiin mautonta tai mitä vikaa lienee kun ei kelpaa! Ja muuten syö tosi kiltisti, mutta välillä on kauhee tappelu iltapuuron kanssa. Ei millään meinaa syödä! Pulla ja sämpylä kyllä kelpais!! Kauhee komennus alkaa jos näkee et joku on pöydässä syömässä, hänenkin pitäis saada just sitä mitä muut syö!
Niin ja hampaita on tullut lisää kolme, samalla viikolla kun oli vatsatauti niin tuli kaksi ylös ja alas ilmestyi seuraavalla viikolla yksi. Nyt hampuja on sitten 7! Ja ensimmäiset askeleet ilman tukea on otettu viime sunnuntaina ja nyt joka päivä köpöttelee pieniä pätkiä! On aika hauskan näköistä kun on tottunut siihen, että Jere menee kauheeta vauhtia konttaamalla ja tuo köpöttely on tosi hidasta..harkitsee tarkkaan joka askeleen! Ja kauhee on höpöttelemään, sanoja tulee kakka, pappa, äiti, vauva, jäätelö, setä...tiedä sitten mitä kaikilla tarkoittaa, mutta kyllä ne ihan oikeissa tilanteissa on tullut, että kaippa hän niitä tarkoittaa!
Käytiin siellä Taysissa ja saatiin zumenon ja lugesteron reseptit mukaan ja menkatkin alkoi viime torstaina ja samalla aloin syömään taas zumenonia ja ens maanantaina on ultra taas Tampereella, katsotaan miltä tilanne näyttää!
Täytynee mennä iltapesulle ja puurolle! Illan jatkoa!!
Tulinpa tänne jälleen turisemaan ja kertomaan viimeiset kuulumiset, eli käytiin tässä väestöliitossa suunnittelemassa sitä seuraavaa hoitoa. Kuukautisista vähän riippuu, että koska se sitten olis. Eli jos kaikki menee niin kuin toivottais niin hoito alkais jo maaliskuussa, mutta jos kierto menee "huonosti" ni se menee sitten pääsiäisen pyhien päälle ja alotetaan hoito sitten seuraavasta kierrosta... Lääkäri oli vaihtunut, eikä ollut kyllä yhtään niin pätevän tuntunen mitä aikasempi =/ Ihme hössöttäjä, kaikki lappuset oli hukassa ja selitteli mitä sattui... Viime kertanen lekuri oli niin selkeä, ettei epäselvyyttä jäänyt mikä on suunnitelma! Nooh, eiköhän tämäkin tästä...
Kokeilin tänään Maijalle naudanlihaa ja nyt jännityksellä ootellaan, että herääkö päikkäreiltä oksentamaan! Mä niin todella toivon, että siitä ei mitään tulis.. Vuorasin sängynkin, ettei patja ihan ökään mene! Mutta tässä sitä nyt vahdataan ja kytätään kuin käy....
Mutta tällasta pikaista kurkkausta..=)