Toukokuiset -08!
Olen vaikka ja kuinka monta kertaa kirjoitellut tänne mutta aina tekstit katoaa jonnekin, toivottavasti nyt onnistuu...
Meillä vappu sujui mitä parhaimmin, TYTTÖVAUVA SYNTYI 1.5 KLO 04.13 =) Pituutta hänellä oli 50,5cm ja painoa 3195g, että aikas komian kokoinen kun rv 37+0 synnytys käynnistettiin niiden korkeiden sappiarvojen ja raskausmyrkytyksen takia. Synnytyksessä sydänäänet laski niin, että imukupilla piti tyttö saada vauhdilla maailmaan ja samantien veivät hänet teholle, ettei saatu nähdä vasta kun 10 aikaan aamulla.. Oli siinä vanhemmilla hätä kädessä kun tyttö kiidätettiin heti pois eikä itse tiennyt lainkaan miten hän voi... Antibiootit hänelle aloitettiin (varmuuden vuoksi) ja sokeri seurannassa sekä tipassa oli, viimeiset pari sairaalapäivää seurattiin biliarvoja keltaisuuden takia mutta keskiviikkona saatiin tyttö kotiin =) Eli nyt on kaikki kunnossa kun tänään käytiin kontrollissa niiden biliarvojen takia, mutta nekin on kohdillaan.
Nyt opetellaan uutta ja ihmeellistä elämää, on tämä vaan niin ihanaa. Oma rakas tyttö kun tuhisee tissillä (ja muutenkin) niin ei ole sen voittanutta. Isästäkin huomaa, että toinen nainen on hänen elämäänsä tullut ja pahasti on vaimon ohi tämä uusi tulokas kiilannut, niin kuin kuuluukin =) Aika tasaista tämä elämä on toistaiseksi ollut, tyttö syö ja nukkuu niin että vanhemmatkin saa hyvin levätyksi. Tosin eiköhän aika näytä muutakin kuin nukkumista ja syömistä... Vielä toistaiseksi tyttö täytyy herätellä jos ei itse heräile, niin neljän tunnin välein..
Tällaisia kuulumisia täältä... Ja tosiaan kovasti olen yrittänyt tänne kirjoitella mutta kun ei mun tekstejä ole huolittu tänne... Mitenkäs te jakselette??
eppu ja pikku tuhisija viikko+1päivä
Kommentit (275)
Melkeinpä voisin vannoa, että olen käynyt tässä välillä kirjoittelemassa, mutta eipä näy tekstiä missään...pettääköhän äiteen muisti nyt..
Oltiin tänään lopultakin siellä vauvauinnin infossa ja lauantaina olisi sitten ensimmäinen kerta klo 8.00. Huomenna täytyy mennä metsästämään uimapukua Jerelle. Ihan mielenkiinnosta mitä hintaluokkaa teillä Lupiini on se vauvauinti ja montako kertaa siihen kuuluu?
Meillä on nyt maisteltu maissivelliä ja hyvin on maistunut eikä vielä pienistä määristä ole ainakaan mitään reaktioita tullut. Yöllä syödään vähintään neljä kertaa, parin tunnein välein melkein. Löytyi kyllä vähän selitystäkin tähän asiaan kun oltiin eilen 3kk neuvolassa ja pituutta oli kuukaudessa tullut 5cm. Täti sanoi, että siihen pituuskasvuun on tankannut poitsu. Eli pituus oli nyt 63,5 ja paino 7490g ja pipo 41,8. Eka rokote saatiin ja siitä ei oltu moksiskaan ja rotarix meni myös tosi hyvin alas. Kuumetta ei tullut, mutta kyllä vähän jotain tuli kun ei poitsu ollut ihan oma itsensä alkuehtoosta. Annettiin panadolia niin kyllä se helpotti sitten. Oltiin oma neuvolantäti nähty viimeksi heinäkuun puolivälissä ja hän oli ihan ihastuksissaan kun Jäbä oli niin auringoinen ja kasvanut paljon ja pyörähteli masulleen. Jere on sitten perinyt äiskän kuivan ihon...jalat on paikoin oikein korput ja poskissa kuivat läntit. Muuten on kyllä tosi hyvä iho, mutta näitä kuivia kohtia löytyy. Lääkäri lupasi kirjoittaa reseptillä rasvaa.
Kysyitkö Eppu mikä oli kun ei Maija sitä vakuutusta saanut? Saitteko kirjallisena syyn? Mekin otettiin vakuutus ennen syntymää.
Jäbäkin rupee jo tajuumaan miten siitä lelusta oikeesti otetaan kiinni. Just yks päivä juttelin kaverillle kun Jäbä yrittää kädet nyrkissä ottaa lelusta kiinni, mutta nyt on jo tajunnut, että nyrkit täytyy avata, jotta lelusta saa kiinni. Jäbällä on nyt selvä rytmi päivässä. Aamulla herätään melkein aina seiskalta, viimeistään puol kasi. (pari aamua on oltu hereillä jo klo 6) Hereillä jaksetaan parisen tuntia ja sitten pienet aamu-unet - 0,5-1h. Sitten päikkärit on melkein aina sen pari tuntia, välillä jopa kolme. Iltaunetkin otetaan vielä, mutta ne vaihtelee toooosi paljon, 10min:sta 1,5h:iin. Ne riippuu niin päivän kulusta ja aktiviteetista ja unien määrästä.
Tänään on sitten tasan vuosi siitä kun oltiin alkion siirrossa...niin se aika vierähtää!!! Taidanpas hetken seurata mitä touhuuvat tuolla BB talossa ja rupian sitten nukkumaan!
SolinaPolina ja Jere tasan 3kk
Vakuutuksia ei kuulemma saatu sen takia kun on se kontrollikäynti lääkärissä n.kk päästä. Vaikka kovin koitin sanoa, että jokainen pieni joka teholle joutuu niin menee ylimääräiselle lääkärikäynnille ja että maija on kyllä neuvolalääkärissä käynyt eikä siellä ole mitään poikkeavaa todettu. Mutta ei niin ei! Vakuutusyhtiön lääkärin kanssa olisi ollut mahdollista keskustella asiasta mutta tuskimpa se olisi asiaa muuttanut niin en sitten soittoaikaa ottanut... Vuoden päästä voi hakea seuraavan kerran =/ Ja voi olla varma, että jos on yksikin korvatulehdus ym. niin ei varmasti saada!!! Pitäsi vaan saada soitetuksi muut yhtiöt läpi että saisko jostain muualta...
Vai kääntyillään teilläkin jo sp! Hienoa =) Meillä neiti pyörähti vasta eilen ensimmäisen kerran masulta selälleen, ei taida olla neidillä mikään kiirus liikkeelle.. Paitsi kun masullaan makaa niin sen verran jaloillaan potkii, että hieman jo eteenkin päin pääsee =) Hassun näköistä. Ja tietenkään en sitten ite päässyt sitä pyörähtämistä näkemään vaan isin kanssa lattialla silloin temmelsi.
Hyvä, että muitakin bb:n seuraajia on =) Ite oon ihan koukussa muiden toilailuiden kyttäämiseen, hauska niitä on naureskella =)
Voi kun kiva että teillä jo pyöritään! Meillä ei pienellä miehenalulla ole selkeästi mitään kiirusta siihen suuntaan ja on tyytyväisesti selällään. Hänellä on nyt ollut joku exstra seurailuvaihe. Nukkua ei malttaisi kun kokoajan pitää katsella ympäristöä ja tarkkailla mitä tapahtuu. On todella hymyileväinen ja naureskelevainen. Juttelee paljon ja eri äänin. Tässä juuri oli hassu tilanne kun seurustelimme ja Eelis sanoi että "pupu". Mä siihen että "mitä, sanoitko pupu?" Eelis vastasi että "eee", ihan kun olisi kieltänyt koko asian. :). Kyllä nauratti tilanne. Meillä oli siis ihan oikea vuoropuhelu.
Vauvauinista. Mä en nyt ihan muista niitä hintoja. Se oli mun muistikuvan mukaan 45e/kausi ja joka kerralle yhden aikuisen uimamaksu päälle. Kertoja en osaa nyt sanoa mutta alkoi siis elokuun ekalla viikolla ja kestää joulukuun loppuun asti, kerran viikossa.
Mä ihan samaa juuri mietiskelin että siitä on näillä main vuosi kun alkionsiirto tehtiin. Olikohan meillä juurikin 5.9? Mä olen sitten tavattoman kiitollinen elämälle että saimme Eeliksen!!
Nyt menen nauttimaan yhden siiderin ja sivistämään itseäni telkkarilla. :)
Meillä ei olla kyllä taaskaan sen yhden vahingon jälkeen käännytty mihkään.. Tosin muutama päivä mennyt kauheessa flunssassa mulla ja maijalla =( Ihan kamalaa kun tuollanen pieni on kipee!!! Kuumetta ei ole mutta räkä kiusaa senkin edestä. Viime yö meni kylläkin tosi hyvin, väsytti varmaan edellisyön valvominen. Silloin meinasi räkäänsä tukehtua, että eipä tullu itekään paria tuntia enempää nukuttua kun piti vahdata hengittääkö tyttö. Ihan väsynyt on kun ei jaksa kun vaisusti hymyillä ja päikkäreitä nukkuu varmaan kaksinkertaisesti normaaliin.
Noista vuoropuheluista, yksi ilta mies kysyi haluaako maija isona tyttönä veneen ni maija siihen että "kyyl", ja seuraavaan kysymykseen,että haluaisitko ponin niin maija siihen että "en". Isin tyttö kun merihenkinen on isäkin.. Mutta kyllä naurettiin meilläkin kun noin sattui "sanomaan" =) herttaista kun mikä!
Tarkkoja päiviä en siirtoihin muista ym. mutta tosiaan niin kuin lupiinikin kirjoitti niin olen kyllä (tietty) kans todella kiitollinen ja onnellinen tuosta pienestä pakkauksesta =) Ja voiko tämä rakkaus lapseen todella vielä kasvaa, kun tuntuu, että se koko ajan kasvaisi! Aluksi täytyy myöntää, että mulla taisi olla sellaista kovaa hoivaviettiä tuon neidin suhteen mikä sitten koko ajan on kasvanut rakkaudeksi enemmän ja enemmän. Kovasti olen viime aikoina hänen syntymäänsä ja sen jälkeisiä tapahtumia miettinyt, niin silloin ensimmäistä kertaa kun hänet nähtiin 6h synnytyksestä, oli oikeesti ihan hirvee tunne kun ei voinut olla "varma" oliko se se oma vauva kun ei ollut aikaisemmin nähnyt. Kauheeta kun ei olisi siitä huoneesta omaansa tunnistanut... =( Vaikka ehkä olisikin... Mutta oli hän niin suloinen ja rakas kaikesta huolimatta jo heti alusta =)
Nyt nauttimaan olosta kun sain kerrankin neidin nukahtamaan jo ysin aikaan, yleensä vasta 21.30-22, ja flunssapäivinä vasta 22.30. No niin nyt kuuluu taas nuhaista tuhinaa, täytyy varmaan yrittää imeä vielä tuota räkää ...
Heippa taas
Edellisestä viestistä onkin hetki aikaa.
Meillä on sairastettu flunssaa tässä myös. Käytettiin lastenlääkärilläkin sit tarkistuttamassa korvat kun itkuisuus lisääntyi 4päiväksi ihan selkeästi. Vasemmassa korvassa oli mahdollisesti pieni tulehdus, mutta lääkäri suositteli ettei siihen heti otettaisi antibioottia. Kun ei ollut selkeä tulehdus. Kuulemma jopa 70-80%paranee itsestään 3viikon kuluessa. Saimme ohjeen antaa säännöllisesti Panadolia ja nukuttaa sitterissä. Nämä on auttaneet ja poika jälleen oma itsensä.
Kuulemma korvakäytävät on erittäin ahtaat (kuten isälläänkin). Tiedossa todennäköisesti siis korvakierrettä...
Kiinteiden maistelu on sujunut hyvin. Maha ei ole ihan totaalisesti jumittunut. Ihania ilmeitä saadaan kun eri maut on niin ihania tai kamalia! Maitomäärät on vähentynyt ja poika ei ole kokoajan nälkäisen oloinen. Vaikka määrällisesti annokset on tosi pieniä! Kaksi jääpalamuotin palaa syödään keralla. Tänään ajattelin koittaa nostaa kolmeen. :) (onpas meillä siis jännittävä päivä tiedossa, heh heh)
Vieläkään ei käännytä, mutta kyljille on alkanut poika kääntymään. Lelusta nappaa hyvin kiinni ja vie kaiken suuhun. Ääneet on monipuolisia. Yöt nukutaan vieläkin tosi hyvin. Kaksi kertaa yössä syödään (01,05), kun nukkuma-aika on 19-6.30.
Mitä te touhuatte?
Hei,
Onko jollain tarvetta uudelle käyttämättömälle Angelsounds dopplerille?
Sain lahjaksi kaksi kipaletta ja myyn toisen tuolla Osta & Myy palstalla pois.
Kyseisellä laitteella voi kuulla pikkuisensa sydämensykkeen jo rv 10 ->, itselläni kuulin kotona ennen neuvolaa (heillä sota-ajan laite :) ). Tuo laite on säästänyt monet turhat ultrakerrat kun vuotoja on ollut. Laiteesseen ei tarvitse ostaa mitään kalliita geelejä, toimii itselläni esim. Nivean rasvalla todella hyvin ja tulee aina ilta rasvaukset masuun tehtyä :)
Jos on kiinnostusta, käykää kurkkaamassa. Hinta 59e + pk (uutena 80e).
Ottakaa yhteyttä rohkeasti, myös kysellä saa jos jokin mietityttää :)
Mukavaa sunnuntain jatkoa!!
Ollaan plussamme plussattu jo vuosi sitten tässä ketjussa. Vaavit on jo syntyneet ja dopplerit taitaa olla nyt turhia. :)
Täytyy yrittää välillä kirjoitella tännekin, on vähän jäänyt kaikki kirjoittelut koneella. Yritän nyt kirjoitella kaikille kavereillekin ettei ihan katkee yhteydenpito meikäkäisen laiskuuteen!!
Vauvauinnissa on käyty jo kolme kertaa ja on aivan ihanaa. Jere tykkää tosi paljon ja on aivan innoissaan kun pääsee polskuttelemaan! Sukeltelukin on ollut kivaa! Meillä tuo vauvauinti maksaa 140€/kausi ja siihen sisältyy 14 kertaa ja koko perhe 2aik+1lapsi. Tuo "vuoropuhelu" vauvojen kanssa on kyllä kivaa. Jere kun kitisee niin hän laittaa silmät kiinni ja sanoo "en nää", no äiskä tietty käskee avata silmät...ja mummi oli käymässä yks päivä ja sanoin, että menepäs mummin sylkkiin ja annoin Jäbän mummille niin hän katsoi mua ihmeissään ja sanoi "hö" kysyin etkö halua mummin syliin niin rupes vaan nauramaan!! Nykyään sylissä ollessa Jere haluais olla vaan pystyssä ja hyppiä, se on ihan tosi kivaa, mutta kun ei siinä kauaa jaksais pitää! Tarttee laittaa hyppykiikku kattoon niin saa siinä sitten pomppia niin paljon kuin jaksaa! Sormet on muuten tosi hyvää pureskeltavaa, mutta ollaan ihan ruokaakin maisteltu. Päivällä maistellaan perunaporkkanavelliä ja iltaisin syödään maissivelliä. Hyvää on. (Ei kylläkään äidin mielestä, joka on niitä maistanut). Leikkikaveri söi perunaa ja tottahan sitä oli maistettava ja hyvin tuntui se pieni lusikallinen uppoavan!!
Ei sitä osaa edes sanoiksi pukea kuinka kiitollinen on tuosta pikku ihmeestä! Olen välillä miettinyt kun poika nukahtaa syliin, että onko tämä tosiaan meidän oma. Välillä tulee niin uskomaton tunne, että onko tämä tosiaan totta!! Sairaalassa kun oltiin vielä niin laitoin ystävälleni viestin, että onko tuo pieni ihme tosiaankin meidän..saadaanko me se oikeasti ottaa mukaan kun lähdetään kotiin?!!! Kyllä on niin uskomaton tunne miten paljon voi pientä rakastaa! Mulla oli alkuun vaikeeta oppia sanomaan itsestäni ÄITI...olin oppinut puhumaan kummilapsille, niin aina tuli vain sanottua et S laittaa...äkkiä piti korjata et ÄITI laittaa...jännää.
Meillä on nyt kahtena yönä peräkkäin nukuttu putkeen melkein 10h!!! Aivan ihanaa, saa nähdä kauanko jatkuu tämä meininki. Nukkumaan on menty n.20.20-21 ja herätty nyt siinä 6-6.30. Nyt on sitten pienillä aamu-unilla ja kunhan sieltä heräilee niin lähdetään ystävän luokse kyläilemään ja poitsu pääsee moikkaamaan "tyttöystäväänsä"!! Inhottavaa kun nuo pienet sairastelee, meillä on vielä siltä vältytty (täytyy koputtaa puuta) vaikka paljon sitä flunssaa ja vatsatautia on liikkeellä. Ystäväni vauva on juuri ollut vatsataudissa, oksenteli ja ripuloi eikä kyllä ole mitään kivaa kun pienet on muutenkin niin avuttomia!
Jahas, ähinä kuuluu. Täytyy mennä. Moi Moi.
SolinaPolina ja Jere
Jospa minäkin ehtisin pitkästä aikaa kirjoittaa edes muutaman rivin.. tuntuu, että aika menee ihan hullun nopeeta enkä koskaan ehdi tänne koneelle!!
Kiinteitä on alettu maisteleen (bataattia, perunaa, porkkanaa) ja hyvin menee alas =) Iltaisin annan velliä kun täyspitkät yöunet on alkanu mennä kolmella heräämisellä.. Ja tämä mamma on aivan uupunut! Tiedän, että ei oo edes paha toi kolme kertaa ruokailu yössä mutta kun oon niin tottunu itekin hyviin yöuniin. Tosin eipä tuo velli mitään ihmeitä ole aikaan saanut, silti herätään kaksi kertaa ainakin syömään... Ja vielä se kun nukkumaan maija menee 22 ja herää 6.30-7, niin eipä siinä kovin montaa tuntia tule nukuttua. Päivisinkään ei edelleen nukuta kuin 40min torkkuja....
Muutamia kertoja maija on kääntynyt jo molemmin päin, mutta vain satunnaisesti ja sen muutaman kerran. Ja myöskin jalat on löytyneet, niissä onkin sitten paljon ihmeteltävää =) suloista kun mikä! =)
Mutta niin uskomatonta kuin tämä onkin niin taas täytyy mennä...=/
eppu ja maija kohta 5kk
5kk neuvolassa on tullut käytyä ja tuoreet mitat siis 7,8kg ja 68,5cm. Kasvu tasaista ja kehitys ok. Vieläkään ei kunnolla käännytä mutta kova on neidillä yritys =) Iltavelli ollaan vaihdettu iltapuuroon, kaurapuurolla kuulemma paras aloittaa eli sillä siis. Puuro tuntuu olevan kaikkein parasta herkkua. Niin, mitä mieltä olette kun maijalla kakka oli jo melkoista tahnaa mutta nyt kun puuron syöminen on aloitettu niin se on muuttunut samanlaiseksi vauvankakaksi mitä alussa, eli vaippaan imeytyvää "vettä"?? Mahtaako olla niin ettei nuo puurot sovi maijalle? Meinaan puuron kyllä laittaa tauolle hetkeksi ja katsoa muuttuuko tilanne jälleen.
Varpaat on löydetty jo joku tovi sitten ja kiljuminen on myös melkoisen mukavaa puuhaa =)
Kova päänsärky on mutta kai sitä pitänee opinnäytetyötä alkaa tekeen... plaah!!!
Kuulumisia odotellessa =)
Täällä jaksellaan hyvin. Supistelut on selvästi vähentyneet ja tuntuu aika hassulta kun jaksaa olla pystyssä koko päivän! Illalla tosin tulee uni kyllä hyvissä ajoin ja aamulla aikaisin olen jo pystyssä! Kamun huone on nyt sisustettu, tällä hetkellä siellä on kaksi pyykkitelinettä täynnä pikku vaatteita kuivumassa, torstaina aloitin vaatteitten ja lakanoiden pesun ja vielä jokunen koneellinen on jäljellä. Harmitti kyllä kauhiasti jättää laatikoihin kaikki ihanat pikku mekot ja vaaleanpunaiset puvut!! Isäntä sanoi joistakin vaatteista kun otin laatikosta pois, että laitahan heti takasin tuota ei ainakaan oteta käyttöön¿taidan laittaa piruuttaan joskus jäbän päälle!!!
Täällä kans jäbä suoristelee jalkojaan tissejä kohti joskus tosi kipiästi, ei oikein tiiä missä asennossa välillä istuis kun pikku jalat potkuttelee!! Eilen makoilin kummitytön kanssa sängyllä ja hän hellästi tönäisi jalallaan masua niin heti tuli vastaus kamulta, että täällä ollaan voimissaan!! Kummityttökin sanoi jo, että hän haluaa, että meille tulee poika-vauva¿tosin pari päivää kun kului niin taas hän toivoi tyttövauvaa!!! Eiköhän tuo jäbääkin hoida sitten kun hän sieltä syntyy!! Äskön tuli posti ja tuli viimisestä Tampereen ultrasta ja alkionsiirrostakin lasku..pikkasen myöhässä..olen jo ihmetellyt, että olenko maksanut laskun mutta en muista..mutta nythän se vasta tuli.
Menenpäs pistämään pyykkikoneen pyörimään ja taidan rueta sitten silittämään vaatteita!
SolinaPolina rv 29+0
Neuvolakuulumisia
Painoa tullut vain 200g lisää viime kertaisesta, pissa puhdas ja vaavilla kaikki hyvin. Sokereista kommentoi sen verran, ettei ne kuulemma mitenkään korkeita ne arvot ole vaikka jotkut niiden rajojen yli meneekin. Parin viikon päästä on istukkakontrolliultra tai sitten jos äippäpolin aika menee lähekkäin niin sitten vaan äippäpolille, koska hekin sen istukan tilanteen kyllä tarkistavat. Supistuksista sanoivat, että on vaan herkästi supisteleva kohtu. Välillä kyllä tuntuu, että minun tuntemuksiani vähätellään. Mahtaako olla ihan normaalia, että supistuksia tulee 4-5 tunnissa kun oikein paha hetki on!?? Mutta eikös nyt uskalla kuitenkin töissä käydä kun eivät ainakaan kieltäneet töiden tekoa...
eppu rv 29+4
SP: Meille tuli kans Tays laskut nyt vasta koko viime kesältä. Nyt niitä kuitenkin on ihan eri tilanne maksella, kuin silloin kun aina piirtyi vain yksi viiva tikkuun.
Eppuliinis: Kyllähän tuo aika usein on supistelua. Tuosta määrästä mut laitettiin saikulle. Siihen toki vaikutti se että mulla supistelut muuttui kivuliaiksi ja pitkäkestoisemmiksi. Eli ei olleet pelkkiä vatsan kovettumisia, vaan tuntui ihan jo muutenkin. Samoin työnkuva vaikuttaa. On varmaan eri juttu jos on paikoillaan oleva työ tai stressitön työ... Vaikka ei kait ihan stressittömiä olekkaan.
Mulla on supistelut rauhittuneet nyt, mutta kyllä niitä edelleen tulee. Huomaa kyllä selvästi että päivän rasittavuus vaikuttaa. Mun on ollut hirvittävän vaikea jotenkin nukkua nyt. En siis vain saa unta. Väsyttää kyllä, mutta herään yössä tosi useasti ja päivällä en saa nukutuksi. Ja se tietty lisää supisteluita. Noh, kyllä se uni sieltä jossain vaiheessa taas tulee. :)
Niitä pikkuisia vaatteita on kyllä ihana pestä. :) Kuinka teillä kummallakin on tällähetkellä tavarat kasassa? Meillä on siis hankittuna oikeastaan kaikki perusjutut ja vähän päälle. Löytyy: pinnasänky, sitteri, itkuhälytin, huonekalut, vaatteita erinäinen määrä, vaunut ja kaukalo on varattuna kaupassa odottamassa. Oikeastaan siis puuttuu ainoastaan loput vaatteet, rintapumppu, vanna ja tutit yms pikkusälä.
Lupiini 29 tasan
SP: Meille tuli kans Tays laskut nyt vasta koko viime kesältä. Nyt niitä kuitenkin on ihan eri tilanne maksella, kuin silloin kun aina piirtyi vain yksi viiva tikkuun.
Eppuliinis: Kyllähän tuo aika usein on supistelua. Tuosta määrästä mut laitettiin saikulle. Siihen toki vaikutti se että mulla supistelut muuttui kivuliaiksi ja pitkäkestoisemmiksi. Eli ei olleet pelkkiä vatsan kovettumisia, vaan tuntui ihan jo muutenkin. Samoin työnkuva vaikuttaa. On varmaan eri juttu jos on paikoillaan oleva työ tai stressitön työ... Vaikka ei kait ihan stressittömiä olekkaan.
Mulla on supistelut rauhittuneet nyt, mutta kyllä niitä edelleen tulee. Huomaa kyllä selvästi että päivän rasittavuus vaikuttaa. Mun on ollut hirvittävän vaikea jotenkin nukkua nyt. En siis vain saa unta. Väsyttää kyllä, mutta herään yössä tosi useasti ja päivällä en saa nukutuksi. Ja se tietty lisää supisteluita. Noh, kyllä se uni sieltä jossain vaiheessa taas tulee. :)
Niitä pikkuisia vaatteita on kyllä ihana pestä. :) Kuinka teillä kummallakin on tällähetkellä tavarat kasassa? Meillä on siis hankittuna oikeastaan kaikki perusjutut ja vähän päälle. Löytyy: pinnasänky, sitteri, itkuhälytin, huonekalut, vaatteita erinäinen määrä, vaunut ja kaukalo on varattuna kaupassa odottamassa. Oikeastaan siis puuttuu ainoastaan loput vaatteet, rintapumppu, vanna ja tutit yms pikkusälä.
Lupiini 29 tasan
Kylläpäs mulla nyt on aikaa kirjoitella tänne, mies kun on kavereiden kanssa katsomassa jääkiekkoa. Onpas teillä laskujen tulo kestänyt!! Mä todella toivon, että meidän kaikki laskut tampereelle on maksettu, enää en viittis niitä alkaa makseleen. Ei muuten mutta kun on tullut aika yllättäviä laskuja muutenkin.. Kela meinaa periä mieheltä yli 800e opintotukia takaisin ja ihan väärin perustein, sen myönsi täti siellä toimistossakin. Asia meni uudelleen käsittelyyn, mutta kattoo mitä he siellä päättävät!! =/
Taitaa meilläkin olla pikku hiljaa vauvaa valmis tavaroiden hankinnat. Käytiin ostamassa pinnasänky ja hoitopöytä, 420e yhteensä. Sitteri saadaan kaverilta jossakin vaiheessa lainaksi ja jonkin sortin itkuhälyytinkin on. Sitä turvakaukaloa vielä mietitään, että pitäiskö uusi ostaa vai kuinka.. No vielä on aikaa. Ja vaatteita on kyllä enemmän varmasti mitä pieni ehtii edes pitämään. Lakanoita on myös tosi paljon mutta muutaman kylpypyyheen sekä amme täytyy vielä käydä ostamassa. Jopa vaippapakettikin nököttää kaapissa valmiina =) Ja tosiaan sitä pikku sälää on meilläkin vielä ostamatta, kuten rasvat ym.
Niistä supistuksista.. Sairaanhoitajana työskentelen eli vaikka nykyinen työ onkin suht helppoa niin kuitenkin jonkin verran se fyysistä työtä on... Oikein huonoina päivinä supistukset ottaa jo selän puolelle sekä alapäätä vihloo oikein muikeestikin. Silloin kyllä oikeesti tulee jo mieleen, että nytkö se lapsukainen pähkii itteensä maailmaan!! Ei kyllä yhtään mukavia nuo tuntemukset!!! Tänään kylläkin ollut aika mukava päivä, supparit korkeintaan vaan tuntunut eikä montaa ole edes tullut, mutta tänään onkin ollut vapaa päivä. Huomenna taas töihin, että kattoo kostautuuko jo heti huomenna...
Hittiläinen, siivota pitäisi mutta kun ei jaksa. Sellainen yleinen väsymys on jälleen vallannut minut täysin. Ja unta riittää ihan tarpeeksi. Toivottavasti lupiinikin löytää nukkumattinsa jälleen =) Ja nyt siirrynkin hieman arempaan asiaan, eli mitenkäs teillä seksielämä näin raskausaikana?? Itse voin vähän nolonakin myöntää, että mulla ei oo edes muistikuvaa koska viimeksi olis peittoja pöyhitty..=( Noin kolme kertaa ollaan varmaan yhteensä tänä aikana toisiamme hellitty. Ei yksinkertaisesti ole vatsakivuilta ja nyt supistuksilta uskaltanut!! Mieskin sanoi, ettei oikein osaa enää edes halutakaan kun siitä on niin pitkä aika, eli mielestäni on tosi hyvin asian ottanut!!! Kerran tässä yritin pientä kismailua aloittaa kapuamalla kultani päälle kun sängyssä makoiltiin. Ei kulunut kuin hetki niin mies ähki henkihieverissä, että toi sun maha tukehduttaa mut justiinsa!! =) Että se yrityskin oli siinä ;)
Tällaisiin tunnelmiin tällä kertaa. Ai niin, neuvolakuulumisista sen verran unohtui, että sf oli 26cm. Normaalikäyrällä mennään tällä hetkellä sen hurjan alun jälkeen.=)
Mä itseasiassa olen hieman uumoillutkin että Eppuliinis olet sairaanhoitaja. Minä olen myös. :) Itse työskentelen sairaalassa akuuttisairaanhoidossa. Minkä tyylisessä paikassa sä? Ja mitäs SP tekee työkseen? Mulla on siitäkin pieni veikkaus, että...
Petipuuhista. On meilläkin se jäänyt todella vähäiseksi. Alkuun olin kokoajan niin huonovointinen ja pelkäsin seksin aiheuttavan keskenmenon, vaikka niin ei tietty ole, mutta kun taustalta keskenmeno löytyy niin sitä pelkää ihan hirvesti. Vaikka pelkää toki muutenkin. Nyt on hieman erikoista lempiä ja tuntea samaan aikaan vauvan potkut mahassa... Vie sellaisen suurimman eroottisen terän kieltämättää. :) Meillä on myös mies ihan hyvin tähän suhtautunut.
Lupiini
On sitten iltavuoro saatu päätökseen.. vihdoin!! Opiskelijaa sain raahata perässäni koko päivän, ei kiva!! Nyt tosiaan olen psykiatrisella, suljetulla osastolla mutta kk taaksepäin olin vuodeosastolla. Tuon vuodeosastotyöskentelyn olen suosiolla jättänyt pois koska sitä ei paikat enää totisesti kestä.
Enempää ei tällä kertaa ehdi..=)
No niin, se olis tänään sitten rv 30 täynnä =) Enpä olis uskonut moisen päivän käyvän toteen!!
Ja sitten, huomasinpa eilen sellaisenkin, että muutama tippa maitoa tuli tisseistä... Tiedä mitä tästäkin aatella, ei kai nyt ihan vielä olis aika maidon tuotannon alkaa!? Supistukset pysynyt aika hyvin poissa tässä muutamana päivänä ja tirppanen temmeltänyt vatsassa nyt jotenkin erityisen paljon. Hän löysi eilen illalla oikean puoleiset kylkiluunikin, tuntui muuten hieman häijyltä kun painoi sinne!!!
Mutta mutta, tällaiset pikakuulumiset. Mitäs teille kuuluu? Vieläkö saikulla? Nyt kohti iltavuoroa...
Oikein paljon onnea Eppuliinis 30 raskausviikon saavuttamisesta. Me tullaan SP:n kanssa ihan kohta sille puolen myös. :) Musta on kans ihanaa ajatella että niin pitkällä jo ollaan. Oletteko muuten miettineet mitä niille kaikille tapahtui jotka alkuun tähän ketjuun kanssa ilmottautuivat? Onko mennyt kesken vai ihan vain ei ole jaksanutkaan kirjoitella... Toivottavasti jälkinmäinen.
Mulla oli neuvolalääkärin kontrolli. Hän sanoi että saan nyt itse päättää jäänkö jo kokonaan töistä pois vai käynkö vielä kokeilemassa. Mä päätin käydä kokeilemassa. Jotenkin se on mukava vielä käydä heipattelemassa ja silleen. Voi toki olla ettei töissä jaksa sit kuitenkaan olla kuin viikon ja supistelut voimistuu uudelleen, mutta sit on ainakin koitettu. Sovimme että saan loppuajan pelkällä puhelinsoitolla saikkua heti kun haluan.
Hb 121, paineet kunnossa, pissa puhdas, painoa tullut paljon ja masun kasvua ei mitattu.
Lupiini 29+3
Tulin hieman tätä pinoa nostelemaan.... Meille ei kuulu mitään erityistä, päiväunet edelleen sen 45min. max (no joskus harvoin sen tunnin) ja yöt nukutaan vaihtelevasti. Vielä en kuitenkaan ole tuntenut tarvetta aloitella kiinteitä, eiköhän niitä soseita saa tehdä ihan kyllästymiseensä asti kun sen aloittaa. Mutta kattoo nyt mitenkä nuo yöt jatkuvat, välillä nukutaan 8h putkeen mutta välillä herätään 4h välein syömään...
Ite koitan viimeisiä koulujuttuja pakertaa, josko sitä oikeesti joskus valmistuiskin. Ihan hyvin tuntuu edistyvän vaikka päivisin onkin vaikee mitään tehdä kun maija tosiaan nukkuu sen 30-45min kerrallaan enkä oikein saa tehdyksi mitään kun hän on hereillä. No, oma on vika kun en niitä ajoissa tehnyt!!!! =)
Hienosti maija kannattelee jo päätään masulla ollessaan ja lelut kiinnostaa koko ajan enemmän. Itsestä tuntuu, ettei tuolla pallerolla ole tarpeeksi virikkeitä päivisin kun kaikki päivät tuntuu olevan samanlaisia... Puklukaaret on ihan järkyttäviä ja pahenee vaan. Tänä aamunakin sai kaikki vaatteet (siis niin maijan kun omatkin) laittaa pesuun kun sitä tuli... Mahtaako sinne masuun jäädä yhtään mitään sen puklailun jälkeen! =/
Tulkaahan tekin kuulumisianne kertomaan...
eppu ja maija 4kk+risat