Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuiset -08!

05.09.2007 |

Olen vaikka ja kuinka monta kertaa kirjoitellut tänne mutta aina tekstit katoaa jonnekin, toivottavasti nyt onnistuu...

Meillä vappu sujui mitä parhaimmin, TYTTÖVAUVA SYNTYI 1.5 KLO 04.13 =) Pituutta hänellä oli 50,5cm ja painoa 3195g, että aikas komian kokoinen kun rv 37+0 synnytys käynnistettiin niiden korkeiden sappiarvojen ja raskausmyrkytyksen takia. Synnytyksessä sydänäänet laski niin, että imukupilla piti tyttö saada vauhdilla maailmaan ja samantien veivät hänet teholle, ettei saatu nähdä vasta kun 10 aikaan aamulla.. Oli siinä vanhemmilla hätä kädessä kun tyttö kiidätettiin heti pois eikä itse tiennyt lainkaan miten hän voi... Antibiootit hänelle aloitettiin (varmuuden vuoksi) ja sokeri seurannassa sekä tipassa oli, viimeiset pari sairaalapäivää seurattiin biliarvoja keltaisuuden takia mutta keskiviikkona saatiin tyttö kotiin =) Eli nyt on kaikki kunnossa kun tänään käytiin kontrollissa niiden biliarvojen takia, mutta nekin on kohdillaan.

Nyt opetellaan uutta ja ihmeellistä elämää, on tämä vaan niin ihanaa. Oma rakas tyttö kun tuhisee tissillä (ja muutenkin) niin ei ole sen voittanutta. Isästäkin huomaa, että toinen nainen on hänen elämäänsä tullut ja pahasti on vaimon ohi tämä uusi tulokas kiilannut, niin kuin kuuluukin =) Aika tasaista tämä elämä on toistaiseksi ollut, tyttö syö ja nukkuu niin että vanhemmatkin saa hyvin levätyksi. Tosin eiköhän aika näytä muutakin kuin nukkumista ja syömistä... Vielä toistaiseksi tyttö täytyy herätellä jos ei itse heräile, niin neljän tunnin välein..

Tällaisia kuulumisia täältä... Ja tosiaan kovasti olen yrittänyt tänne kirjoitella mutta kun ei mun tekstejä ole huolittu tänne... Mitenkäs te jakselette??

eppu ja pikku tuhisija viikko+1päivä

Kommentit (275)

Vierailija
41/275 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, neuvolassa tuli käytyä ja se olikin lääkärin vastaanotolle se aika.. hyvä niin! Mitään selitystä ei vuodolle löytynyt edelleenkään mutta kaikki oli hyvin! =) Uskalsin siis huomisen ajan yksityiseltäkin perua. Eilen tuli vuotoa viimeksi, hyvin vähän silloinkin. Ja tosiaan, ainut mikä tässä on lohduttanutkin niin se on ollut sellaista rusehtavaa vuotoa eikä kirkasta verta!

Lääkäri kehoitti ottamaan rauhallisesti nyt jatkossakin.. Jouluaattona alkaisi ainakin 3viikon työt (rahat tulisi TODELLA tarpeeseen), mutta lähempänä katselen, että olenko työkuntoinen. Työ nimittäin vuodeosastotyötä, jossa täytyy nostella joka käänteessä, eli kovin fyysistä on. Jos vatsakipuilua/vuotoa edelleen niin sitten taas saikulle. Tottahan tämä kulta on kaikkein tärkein, etten mene riskeeraamaan mitään ja rahallisestikin selviää kun tosissaan haluaa... Mutta sen näkee sitten.

Ja siitä miehen suhtautumisesta.. Kovasti hänkin tätä odottaa ja ylpeänä kertoo tutuille uutisesta aina kun tilaisuus tulee mutta enpä usko, että hänkään ihan sitä todellista arkea kylläkään ymmärtää. Miehellä kun ei ole juuri mitään kokemusta lasten kanssa touhuamisesta ja elämisestä, mitä itsellä on edes vähän enemmän. Vaikka myönnän kyllä, ettei sitä varmasti itsekään ymmärrä ennen kuin se lapsi syntyy yöheräilyineen ym.

-eppu rv 16+6

p.s. Olisinkohan tuntenut liikkeitä tässä muutamana päivänä?!? En kylläkään varmasti pysty sanomaan, mutta sellaista pientä niin kuin olisi tuntunut! =) Niitä voimakkaampia tuntemuksia odotellessa, että osaa itsekin arvioida, mitä sinne masuun kuuluu.. Voisin ainakin kuvitella, että huoli vähenisi ainakin vähän.

Vierailija
42/275 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hienoa kuulla Eppuliinis että kaikki on kunnossa. Ei sitä osaa oikein edes kuvitella kuinka tuollainen vuoto varmasti säikädyttää. Vaikka se vuoto olisikin vanhaa.

Mä olen ehkä myös tuntenut kaksi kolme tömähdystä ja jotain pientä pörinää satunnaisesti mahassa. Olen vain kumonnut päässäni heti sen mahdollisuuden, että ei kai nyt vielä. Eikö se ensisynnyttäjällä ole silloin 18-22, kun liikkeitä pitäisi alkaa tuntumaan? Jotain uutta siellä mahassa kuitenkin on tuntunut. Ja jos muillakin kerran...

Mulla alkoi eilen illalla virtsatulehdukseen viittaava erittäin tieheä pissaamistarve ja tunne ettei rakko tyhjene kokonaan. Kävin tänään lääkärissa ja sain ab kuurin pelkkien vahvojen oireiden perusteella. (käyn siis vessassa 15-30min välein ja väliajatkin pissattaa) Huomenna saan pissaviljelyn tuloksia sit luultavammin ja siitä sit näkee mitä tää nyt oikein on, sillä pikaliuskatesti oli puhdas. Voiko kohtu nyt yllättäen näin alkaa rakkoa painamaan? Sitä kun terkka tarjosi.

Lupiini 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/275 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole kokemusta virtsatietulehduksesta ja varsinkaan miten virtsaamisen tarve poikkeaa tavallisesta raskaana olemisesta, mutta itellä olis melkein niin kuin vähän vähentynyt pissalla käyminen!? Tai sitten vaan olen tottunut siihen vessassa ravaamiseen.. Mutta tosiaan kannattaa ootella sitä lopullista viljelyä, se vasta kertoo todellisen vastauksen. Ja muutaman päivän antibiootin syöminen ei haittaa tee..=) Itekin jouduin ab kuurin syömään kun emättimessä oli jonkinmoinen pöpö, yleensä sitä ei kuulemma edes tiedä olevan mutta raskauden aikana saattaa aiheuttaa vatsakipuja. Ja minulla kun niitä kipuja on ollut niin vähän niin kuin varmuudeksi sen ab kuurin sain... Tosin kivut vaan lisääntyi..=)

Niistä liikkeiden tuntemisesta.. Muutama kaveri kertoi tunteneensa ensimmäisestä lapsesta liikkeet jo rv 16-17 ja muutama vasta rv 20 paikkeilla. Taitaa olla todella yksilöllistä. Tai kai se ensiodottajien juttu onkin siinä, ettei ymmärretä mitkä ovat niitä liikkeitä ja mitkä tuntemukset ilmavaivoja ym. Mutta tosiaan jonkinlaista tuntemusta on ollut, tiedä sitten mitä ne oikeasti ovat =)

Tuli tällainenkin mieleen, että " ujostuttaako" muita mennä neuvolaan? Itestäkin tuntuu ihan pölhöltä, mutta tuntuu että kaikkien muiden vatsat siellä on niin kovin isoja jo ja itsellä kun ei vielä kuitenkaan sellaista kumpua ole, ettei tiedä oonko vaan syöny hieman liikaa vai oonko raskaana... Äitee ehdotti, että mee ihmeessä tyyny paidan alla ja ota pois vasta huoneessa! Taitaa se äitikultakin pitää mun touhotuksia ihan tyhminä, ettei sekään voi niitä tosissaan ottaa..=) Mutta kaikenlaista sitä mieleen tuleekin, taitaa taas olla liikaa aikaa ajatella..=)

Vierailija
44/275 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka

Pissaviljely oli puhdas. Silti oireet ovat edelleen ihan selkeät. Lääkäri heitti ajatuksen että pissa oli ollut rakossa liian vähän aikaa (lyhyen ajan se tosiaan olikin) ja olin juuri sitä ennen juonut paljon nestettä. Koska oireet on niin voimakkaat, syön viikon ab-kuurin, varmuuden vuosi. Ettei jää tulehdus hoitamatta. Jos ei oireet ala helpottamaan, äippäpoli tutkikoon lisää ensi viikolla.

Verenpaineet oli kunnossa, Hb129 (jopa normaalia korkeampi) ja muutenkin kaikki muu kunnossa. Lääkäri taas ultrasi vauvan tai lähinnä virtsarakon. Vaavi oli kyl eri söpön näköinen. Maha oli kasvanut ja oli jo sopusuhtaisempi päähän verrattuna.

Liikkeitä voi kuulemma hyvinkin jo alkaa tuntemaan ensisynnyttäjäkin!

Mua itseäni ei nolota neuvolaan meno, mutta siihen vaikuttaa varmasti se että mulla vatsa on jo näkyvissä.

Eppuliinis, onkos vuodot pysynyt poissa?

Mitä muille kuuluu?

Lupiini 16+3

Vierailija
45/275 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon ollut vähän laiska enkä oo jaksanut käyä kirjottelemassa!

Voi teitä eppuliinis kun teillä on jotain jännittämistä koko ajan. Toivottavasti on vuoto jo loppunut ja kivut ja pääsette nauttimaan oikein kunnolla odotuksesta!! Mitenkäs Lupiinin olot jatkuu? Musta tuntuu, et välillä sais olla koko ajan juoksemassa vessassa ja välillä ei taas mitään!

Ekaa kertaa kun menin neuvolaan niin siellä oli vaan ¿isomahasempia¿, tuntu niin jännältä olla siellä kun ei ollut mahaa ollenkaan, mutta nyt kun on jo pömppö itselläkin niin ei se ole tuntunut yhtään hassulta ja nyt on jo ollut joukossa niitä joilla ei vielä tuota pömppöä ole!!!

Meillä isäntä odottaa kans kovasti vauvaa, välillä enemmän kuin minä. Ja kyllä meillä taidetaan tietää millaista se vauva-arki on¿on sitä saanut seurattua niin monenlaista vauva-arkea, että taitaa tietää mitä on tulossa¿niin ruusut kuin risutkin¿ vaikka kyllähän sitä varmasti on yllätyksiäkin tulossa!!!

Eilen oli taas neuvolassa käynti ja kaikki on hyvin. Verenpaine oli 126/76 ja paino on täsmälleen sama kuin alkionsiirto päivänä eli hyvin menee silläkin rintamalla. Ja pikku kamun sydänäänet saatiin kuulumaan heti ja äänet olivat ns. läppä-ääniä ensin eli sydän oli todella lähellä..kovin oli kamu vauhdikkaalla päällä, piti mennä äänien perässä ympäri masua¿kyllä se vaan on niin ihmeellistä kun sen tykytyksen kuulee¿siinä menee ihan sanattomaksi..syke oli n. 140 ja rakenneultra on sitetn 11.1.

Liikkeistä¿oltiin risteilemässä maanantaina ja kun kummityttö jo nukkui ja makoilin toisella sängyllä niin tunsin jotain, mutta mitä se oli niin siitä ei ole varmuutta¿jotain jännän tuntuista oli¿kunnon liikkeitä odotellessa¿

mukavata joulun odotusta kaikille!!

SolinaPolina rv 16+4

Vierailija
46/275 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona taisin viimeksi kirjoitellakin ja eikös vuoto silloin alkanut uudelleen..=( nyt oli jo inan runsaanpaa ja huomasi, että tuoreempaakin. Siispä soitin jälleen neuvolaan ja pyysin, että pääsisin vielä ennen joulua sydänääniä kuunteluttaan. Eilen siellä kävinkin ja hienosti kaikki kuului niin kuin kuuluikin =) Nyt on ollut pari kolme päivää jo aikas normaali olo.. Melkein ensimmäistä kertaa tuntuu, että on sellainen olo kun pitäiskin olla, paitsi ettei noin saisi ikinä kenellekään sanoa koska heti seuraavassa hetkessä alkaa taas joku krämppäämään.. Siis mun tuurilla!

Mutta nyt voin sanoa, että olen liikkeitä tuntenut!! =) Enää ei voi erehtyä. Esim eilen illalla kun makuullani silittelin vatsaa niin hetken päästä tuntui pienen potkaisu, sama toistui muutaman kerran kunnes pieni taisi väsähtää leikkiin tai kääntyä toiseen suuntaan =) Yhden kerran se oli aikasmoinen mojaus, taisi pikkuinen olla justiinsa sopivassa kohdassa kun oikein pelästyin ettei vielä sellaista potkua pitäisi tuntua.. Ja nyt on vatsakin pullahtanut ihan näinä muutamana päivänä. =) Sitä on odotettu, paitsi että tämä minun ihana tyräni ei selvästikään ole tykännyt vatsan kasvusta.. No, se on murheista pienin kaikesta kivusta huolimatta!!!!

Mites, joko ootte joululahjat saanu hommattua? Ja joulua muutenkin ootatte jo valmiina? Itellä on joulun laittaminen ollut aikas vähäistä, kun ei oikein viitti vielä rehkiä ettei tule voinnissa takapakkia mutta pienet paketit on lähimmäisille ostettu..

-kerrankin hyvävointinen eppu rv 17+5

Vierailija
47/275 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi epun vuoto on kyllä inhottavaa. Millanen olo sulla siitä on? Oletko jatkuvasti huolestunut vai onko mieli rauhallisempi kun mitään vikaa ei ole löytynyt?

Mun pissaoireilu on helpottanut todella selkeästi. Väliin tulee sellainen olo ettei rakko tyhjentyisi mutta nyt paljn harvemmin kuin viime viikolla.

Juuri kun pääsin teillekin kertomaan kuinka olen tuntenut joitain liikkeitä, niin nyt ei ole sit tuntunut yhtään mitään viikkoon. Olen pariin kertaan koittanut oikein houkutella liikettä esiin, mutta ei mitään. Tämä on varmaan ihan ok tilanne eikä tästä tarvitse huolestua mutta silti hieman alkaa pörräämään mielessäni turhan usein. Niskapoimu-ultrassa kätilö kertoi että liikkuva vauva on hyvinvoiva. Mulla kun ultrattiin kahteen kertaan pissavaivojen vuoksi suht tiheästi rakkoa ja kummallakin kerralla vauva oli hyvinkin rauhallinen liikkeissään. Ilmeisesti nukkui. Kysynkin teiltä kuitenkin kuinka paljon niitä liikkeitä te nyt tunnette? Päivittäin jo? Jopa useita kertoja päivässä? Kun olette ollut ultrassa niin onko vauva liikkunut silloin kokoajan vai ollaanko teillä herätelty vauvaa?

Jouluostokset on mun osalta tehty. Hyvin vähän olen minäkin tänä vuonna lahjoja ostellut. Jotenkin en ole vain jaksanut kierrellä kaupoissa lainkaan. Kotiin olen laittanut joulua tänä vuonna aikaista enemmän.

Lupiini 17+5

Vierailija
48/275 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti jo joulua odotan vaikka töissä se ainakin näillä näkymin meneekin.. =) Eli vointi ollut edelleen ihan hyvä. Ja siitä miten koen ne vuodot, niin taitaa olla liian lyhyt aika tapahtuneesta, että ois ne unohtanut. Joka kerta kun vessaan menen tai vatsaa vihloo niin tulee kova pelko, että taasko se alkaa! Vaikka ei mitään vikaa löytynytkään niin silti en ole vielä unohtanut, mahdanko unohtaakaan.. taitaa loppuun asti olla jännitys, että sujuuko kaikki hyvin syntymään asti.

Ja niistä liikkeistä niin täällä niitä tuntuu jo mukavasti!! Parina iltana kun on sänkyyn pitkälleen rauhoittunut niin on melkoinen touhu alkanut pienellä =) Ja kerran on mieskin potkun tuntenut kun ihan tuonne alavatsaan potki, missä ei niin sitä vararavintoa ole. Eilen oli hiljaisempi päivä mutta tänään kun ensin kaupungilla häärin ja kotiin tullessa söin vatsan täyteen ja kävin pitkälleen niin sieltä ne liikkeet alkoi taas tuntua=) Eli muutamia kertoja päivässä olen liikkeitä tuntenut mutta ei tosiaan tässä vaiheessa kannata huolestua vaikka monen päivän tauko tulisikin, koska aika heppoisia ne vielä ovat ja täytyyhän pienen olla vielä niin sopivassa asennossa, jotta ne ylipäätään tuntuisi!! Joten ei huolta =) Muutamassa ultrassa (me kun niissä ultrissa ollaan käyty jos jonkin kertaa) meidän pieni on voltteja heittänyt mutta jossakin ultrassa on rauhallinenkin ollut..

Rakenneultraa odotellessa, joka on silloin 3.1. Mutta nyt alkaa mieli oleen rauhallisempi kun niitä liikkeitä on sen verran tuntunut...

-eppu rv 18+1

Jestas sentään, niin se puoliväli vaan lähenee pikku hiljaa =)

Vierailija
49/275 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne joulunpyhät meni ja uutta vuotta odotellessa!! Jouluruokia on tullut syötyä oikein kunnolla, voin sanoa, että varmaan kolmenkin ihmisen edestä ja hyvää on ollut! Oli vain pari päivää vapaata, aatto ja joulupäivä, mutta kyllähän tuo riitti vaikka mielellään olisi useamman päivän ollut kotosalla. Mutta on minulla nyt sitten vielä kolme vapaata ennen vuoden vaihdetta eli huomenna vielä iltaan töihin ja seuraavan kerran 1.1.08. Lupauduin menemään heti eka päivä töihin kun ei ainakaan alkoholin kera tule juhlittua. Aikalailla oltiin kotosalla joulu, äitini ja isännän vanhemmat olivat aattona syömässä meillä ja illalla käytiin siskoni luona, isäntä oli joulupukkina siskontytölle ja hautausmaalla käytiin viemässä kynttilöitä. Joulupäivänä käytiin glögillä isännän veljen luona ja muuten oltiin kotosalla rauhassa. Mitenkäs teidän muiden joulut?

Käytiin tänään vähän alennusmyynneillä, lastentarvikeliikkeeseen meni saturainen. Ostettiin itkuhälytin, vaunuihin sade- ja renkaansuojat, pari lautasta ja tuttipullo.

Ja niistä liikkeistä¿kerran olen tuntenut sellaisen muljahduksen ja sen jälkeen ei mitään¿välillä hiipii epäilys mieleen, että onko kaikki hyvin, mutta normaaliahan tämä on ettei välttämättä vielä tunnu mitään. Eiköhän sieltä kohta rupea potkuttelut tuntumaan!!! Kun tuo puolivälikin on kohta käsillä!!!

Oikein mukavata illanjatkoa kaikille!!

SolinaPolina rv 18+3

Vierailija
50/275 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös mukava joulu. Hyvin perinteinen, eli haustausmaalla käynti, liian paljon hyvää syömistä ja iloisia ihmisiä mahtui meidänkin jouluumme. :) Vauvaa oli ihmiset muistaneet jo lahjoin ja tämä ilahdutti suuresti.

Uuden vuoden olen minäkin töissä. Vieläpä sen yön. Meillä ei ollut mitään suuria suunnitelmia vuoden vaihteelle ja senpä vuoksi minäkin vapaaehtoisesti töihin olen menossa.

Jouluaatosta alkaen olen tuntenut selviä liikkeitä päivittäin. Nyt ei tarvitse enää olla epävarma onko liike vauvasta vai suoliston elämästä. Silloin kun vauva potkii taakse ne tuntuu pieninä sähköiskuina ja kun eteen niin ihan kuin kynällä tökittäisiin tai sit sellaista yleis möyryämistä. :) (mulla on istukka takana ylhäällä) Esiin en niitä liikkeitä saa edelleenkään houkuteltua, vaan vauva potkii tasan silloin kuin itse haluaa.

Me ollaan tänään menossa hieman kanssa lastentarvikkeita tutkailemaan. Jospa saisimme jostain ihan luennon mitä ne kaikki vaunujen sanakäänteet oikein tarkoittavat ja mitä kaikkea meidän nyt pitää sit hankkia. Suunnitelmassa on meinaan että nyt kun puoliväli tosiaankin alkaa olla käsillä, niin alamme hissukseen hankkimaan kaikkea tarvittavaa kasaan.

Oletteko muuten ehtineet vielä miettiä sellaista, että kuinka lämmintä vaatetta täytyy vauvalle hankkia ihan ekoiksi viikoiksi, jolloin suomessa voi joko olla vielä viileä tai ihan tosi lämmin jo. Pitäisikö joku kevyt haalari varata? Niitä ei meinaan varmaan enää paljoa sit ole enää myynnissä kun kesä on jo ovella, vaan ne täytyy ostaa talvivalikoimasta.

Missä päin suomea te muuten asustatte? Me asutaan Tampereella.

lupiini 18+4

Vierailija
51/275 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan meilläkin se joulu ihan hyvin sujui.. Tosin alunperinhän mun piti olla jouluaattoilta töissä mutta kuumetta tuli yli 38 niin en sitten mennytkään, vaikka pahaa teki ilmoittaa juuri jouluaatoksi itsensä kipeäksi kun tiesi ettei sijaista saa hommattua. Mutta hyvin olivat selvinneet kaikesta huolimatta ja itsekin töihin jo joulupäivän aamuun. Vielä on flunssainen olo mutta jo paljon parempaan suuntaan ollaan menossa. Sitten mentiin siis joulua viettään mun sukulaisten kanssa ja ihan mukavaa oli flunssasta huolimatta. Ja syötyä on täälläkin tullut jos jonkun verran.. =) Ja Raumalta ollaan kotoisin..

Alennusmyynneissä käväsin mutta tämä kaupunkin on kyllä niin turha ostosten puolesta, mitään en löytänyt! Tosin kovin paljoa en jaksanut kierrellä ja kaarrella kaupungilla... Aateltiin odottaa rakenneultraan ja sen jälkeen lähteä paremmin ostoksille. Oikeestaan en ole vielä miettinyt mitä kaikkea se pieni ensimmäisten viikkojen aikana tarvii, pitäis varmaan alkaa sitäkin pikkuhiljaa miettiin.. Tosiaan kun ei yhtään tiedä millaista ilmaa toukokuussa on, joten kai sitä vähän kaikenlaiseen pitänee varautua. Vaikka aika hissukseen varmasti ihan ensimmäiset viikot kotona ollaan ja tutustutaan pieneen ennen kuin lähdetään liikenteeseen. Parvekkeelle kun saa tarvittaessa pienen nukkumaan. Aika arka olen niin pientä viemään esim. kauppoihin tai kaupungille muuten.. Ehtii sitä myöhemminkin!!

Oonkohan kysynyt moista jo aikaisemmin tai muuten asia jo käsitelty (ei ainakaan muistu mieleen), että haluatteko tietää onko tyttö vai poika? Asia alkaa oleen aika ajankohtainen pikkuhiljaa kun rakenneultra lähestyy.. Itselle tullut sellainen olo, että ehkäpä sen kuitenkin haluan tietää, varsinkin aina kun vatsa vähänkin kipuilee (koko ajan kun pahinta pelkää pienimmästäkin) niin tuntuu kauheen tärkeeltä tietää kumpi siellä on. Voi taas kuulostaa omituiselta...

Liikkeitä tuntuu jo kovasti ja päivittäin. Muutama päivä oli vähän hiljaisempaa tuossa viikko sitten mutta nyt taas jumputtaa niin hurjasti. Yöllä jos vessassa käy ja menee takaisin nukkumaan niin välillä kestää hetkikin ennen kuin unen taas saa kun jää pienen liikkeitä kuullosteleen=) Mulla on muuten uni kadonnut jonnekin. Välillä heräilen 4-5 aikaan aamulla, enkä sen jälkeen saa nukutuksi..=/ Tilanne varmasti korjaantuu ajan kuluessa, luotan siihen..

Pakko kertoa (omasta mielestä hauska) juttu.. eilen miehen kanssa saunassa istuessa hän kertoi ihan järkyttyneenä, että työkaverin poika nukkuu aina tutti suussa!! Ja lisäsi, ettei meidän lapsi ainakaan tutti suussa nuku, koska jos se vaikka imasee liian kovaa niin tukehtuu tuttiin... Itellä ei meinannut pokeri pitää alkuunkaan, voitte varmaan kuvitella! Kyllä se mieskin siitä rauhoittui ja mielikin ehkä muuttui kun valaisin asiaa hieman tarkemmin hänelle=) Voi tulla kovat ajat meikäläiselle kun vastaavia joutuu selittelemään =) Mutta aika herttaista oli, hän kun ei mistään ole vielä " hermoillut" ym., että olihan se jo aikakin! Hän tosiaan kun ei ole juurikaan lasten kanssa tekemisissä ollut =)

Hyvää uuttavuotta toivottelee eppu ja tyyppi rv 19+2

Vierailija
52/275 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs puolivälissä mennään ja rakenneultrakin takanapäin. Tyyppi oli kasvanut ja kehittynyt niin kuin pitikin ja liikuskeli kovasti neuvolatädin kiusaksi! =) Sormiaan imeskeli ja siitä saatiinkin hauska kuva. Sukupuolta en malttanut olla kysymättä ja tyttöä veikkasi, mutta sanoi ettei kannata pelkkiä röyhelömekkoja ostella.. Tuli jotenkin konkreettisemmaksi kun on edes arvaus (vaikka ei vaihtoehtoja olekaan kuin kaksi) kumpi siellä jumputtaa ja äitiä hereillä aina välillä pitää =) Yritetään pitää sukupuoli meidän välisenä asiana synnytykseen asti mutta itseni tuntien se saattaa lipsahtaa vahingossa jossakin vaiheessa...=/ Seuraava ultra onkin vkolla 28 kun virtsarakkoa ei kunnolla näkynyt, tosin siitä en tiedä kumman rakosta oli kysymys kun lekuri puhui niin julmetun hiljaisella äänellä!! Mutta seuraava neuvola terveydenhoitajalle on vkoll 5.

Istukka oli jotenkin alhaalla, eli sitäkin ilmeisesti tullaan seurailemaan jatkossa että nouseeko se vai ei. Lääkäri aavisteli, että ei huolta, ajan kanssa tulee nousemaan..

eppu rv 20 tasan =)

Vierailija
53/275 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta! Tänä vuonna meistä kaikista olisi sit tulossa äitejä. :) Ihana ajatus että tämä vuosi mitä todennäköisemmin on paljon ihanampi kuin viime vuosi tähän aikaan, kun oli hoidot edessä ilman mitään takuuta niiden onnistumisesta.

Meillä rakenneultra on ensi viikolla. Kovasti kyllä odottelen sitä. Pieni jännitys siitä onko kaikki varmasti hyvin, on koko ajan. Mitähän sitä sen jälkeen sit alkais jännittämään kun koko ajan tunnun edelleen jännittäväni jotain! :) Sukupuolta me emme kysy. Joko teillä on seesteinen ja hyvä olo, vai vieläkö tekin jännittelette milloin mitäkin?

Mulla on tullut nyt ehkä viikon verran supistuksia. Ne on siis kivuttomia harjoitussuppareita. Eka en edes tajunnut että se on supistus vaan ihmettelin vain miksi kohtu niin kova on. Koska ne ei ole kivuliaita eikä tule vuotoa, ei niistä kuulemma tarvi olla huolissaan.

Vatsa on ottanut jonkun kasvuspurtin nyt. On meinaan melkoinen pallo jo. Äidiltäni kyselin talvitakkia lainaan, kun kohta ne omat ei mahdu enää päälle. (on suht kapealinjaisia) Sekin varmaan aiheuttaa suppareita kun maha niin kohinalla kasvaa.

Liikkeitä tuntuu joka päivä, mutta selviä vain joku 5-10 päivässä. Sitäkin mä mietin että onko tämä määrä normaalia vai pitäisikö enemmän tuntea. Mä en kyl osaa niitä oikein tunnustella vaan päivät mennä viipotan ja sit iltasella vasta alan miettiään että mitäs siellä maasta on tänään tuntunut.

Lupiini 19+4

Vierailija
54/275 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ne liikkeet tuntuu meilläkin¿ihanaa¿semmoisia pienen pieniä potkuja, hivelyjä, muljahduksia¿hierojalla olin aamusella ja viimisen kymmenen minuuttia jytisi masussa oikein kunnolla! Ja välillä on minullakin masu ihan kovana. Mutta nyt kun tuntee nuo liikkeet niin on kyllä helpottanut oloa eikä jännitä taas niin paljoa, välillä meinasi jo paniikki iskeä kun ei mitään tunnu missään. Jos nyt kaikki sitten on hyvin niin seuraavaksi ruetaan varmaan jännittämään sitä synnytystä vai vieläköhän sitä jotain muuta jännittämistä keksii tässä välillä?!?!?

Ollaan kanssa mietitty, että miten vauvan vaatettaa ekoina viikkoina. Yhtään ei tiedä mimmoisia kelejä silloin mahtaa olla. Ostin joulun alla semmoisen kivan ns. haalarin, se on siinä ja siinä onko se sitten liian paksu. Mutta onhan nuita ohuempiakin vaatteita sitten jo varastossa. Välillä tekisi jo mieli rueta pesemään vaatteita ja laittamaan kaappiin valmiiksi, mutta täytynee ensin tapetoida vauvan huone ja rueta sitten vasta sisustamaan. Vaikka kaikki tuntuu olevan jo valmiina, hoitopöytäkin sukulaisten varastossa odottamassa hakijaa. En ole varma olenko jo maininnut, että vaunutkin tilattiin ja ovat jo tulleet. Joku sanoisi, että nämä ovat sellaiset ns. halpisvaunut, mutta vaikuttavat kyllä oikein hyviltä!

Kyllä me mielellään haluttaisiin tietää kumpi sieltä on tulossa, tyttö vaiko poika. Mutta enpä tiedä kuinka täysin siihen luottaisi mitä se lääkäri sanoo. Saapas nyt sitten nähdä miten se rakenneultra menee, jospa tuo vain pyllistää ja pitää salaisuuden itsellään!! Kummityttö sanoi eilen, että hän toivoisi, että tyttö tulee!!! Ja hän kyllä sitten hoivaa vauvaa kovasti, kummityttö ehtii toukokuun alussa täyttää kolme vuotta ja on todella innokas vauvojen hoitaja. Hän on ollut tähän asti ¿meidän vauva¿ ja täytyy muistaa se myös sen jälkeen kun ihan oma vauva syntyy. Melkein joka päivä nähdään ja hän on usein meillä. Neuvolassakin jo juteltiin mahdollisesta mustasukkaisuudesta ja sain hyviä vinkkejä!! Voihan tuo olla, että hän on ihan vauvan lumoissa, mutta kun hän on tottunut tähän asti saamaan sen kaiken huomion itselleen¿olin tuossa häntä moikkaamassa kun hän on vähän kipeänä enkä meinannut päästä lähtemään kun takertui jalkaan kiinni ja sanoi etten saa lähteä, mutta illalla menen häntä vielä hoivaamaan kun äitinsä on töissä ja isällään on lentopalloharkat.

Vähän rupesi naurattamaan tuo Eppuliiniksen miehen kommentti nukkumisesta tutti suussa¿siehän voisit ostaa semmoisen Uusi Vauva-kirjan hänelle. Me saatiin se siskoni perheeltä joululahjaksi ja meitin isäntä luki sen heti ja naureskeli, että olipas mukava kirja. Olen sitä vähän selaillut ja tuntuu aika hauskalta.

Onko meillä ollut puhetta 4D-ultrasta? Oletteko kukaan harkinneet? Minua vähän kiinnostaisi, mutta pitäisi lähteä vissiin isompiin kaupunkeihin kun ei täällä meillä semmoista ole. Joten taitaa jäädä haaveeksi vain. Niin ja myö asutaan Forssassa.

Taidan rueta katselemaan telkkua jos sieltä jotain tulisi ja jatkan vauvan peiton tekemistä. (Menin tuollaisen ristipistopeiton tilaamaan ja nyt sitä sitten ahertelen täällä)

SolinaPolina rv 19+4

Vierailija
55/275 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli ihan pakko tulla vielä kertomaan, että juuri kun tänään kirjoitin että liikkeitä tuntuu vain sellaiset 5-10 päivässä, niin aloin oikein kuulostelemaan et kuinka paljon liikkeitä nyt sit ihan tosissaan tuntuu niin niitähän tulee tosi usein!! Pitää vain hieman malttaa olla paikoillaan tai edes ajatella mahan seutua. ;) Huomasin tänää kampaajalla istuessani, että kyllä siellä itseasiassa oikein vilskekin voi käydä! Tuntui oikein mukavalta! Tuli heti rauhallisempi olo.

Tänään oli ihana hetki kun mies tunsi selvän potkun vatsan päältä. Jouluna tunsi jo sellaista möyrintää, mutta tänään selvän potkun. :)

Me ei luultavasti mennä 4D-ultraan. Me punnittiin sitä kyllä ja nyt näyttäisi siltä että menemme mielummin kahteen kontrolliultraan kuin siihen yhteen hintavampaan.

Mua ei jostain syystä -vielä- lainkaan huoleta synnytys. Kyllä se sieltä kait jossain vaiheessa esiin nousee sekin pelko. Kunhan rakenneultrasta selvitään eka kunnialla.

Lupiini, yhä 19+4

Vierailija
56/275 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä minunkin tulla tänne kirjoittelemaan... Eipä niistä liikkeistä niin kannata vielä huolestua vaikka ei kovin montaa kertaa päivässä tuntuisikaan. Esim eilen oli koko päivän sellainen melske mahassa ettei voinut uskoakaan ja tänään taas tuntunut vaan muutaman kerran. Liekö siitä johtuvaa, että tänään olen ollut enemmän itse liikkeellä kuin eilen ja eikös ne vaavit rauhotu siitä kun äitee liikkuu?!? Ja kuitenkin vielä tässä vaiheessa (vaikka jo yli 20cm pitkä) vaavin täytynee olla " oikein" päin, jotta niitä liikkeitä hyvin tuntee.. Ehkä huomenna taas polskitaan kunnolla =)

Ja siitä 4D:stä, niin siihen ei aiota mennä. Kuitenkin on seuraava kontrolliultra jo reilu kk päästä, niin eikös se meille riitä.

Vähän kyllä kade olen kun ootte jo niin tavaraa hankkineet/miettineet. Meillä mies on niin harkitsevainen, että meidän hankintoihin voi kulua vielä jonkun tovin... =( Itse kun olen hyvinkin kärsimätön luonne!!! Ja en tosiaan siihen sukupuoleen niin luota, että uskaltaisin paljon juuri tytölle tavaraa hankkia, eli aika neutraalia pitäis olla. Ehkäpä se seuraava ultra voisi antaa enemmän varmuutta kumpi hän lopulta onkaan..=)

Hiukan kuitenkin ollaan jo kauppoja kierrelty ja tavaraa katteltu, ja aikas pirun kalliita kaikki vauvan tarvikkeet kyllä ovat. Täytynee alkaa säästölinjalle oikein kunnolla, jotta on varaa vaaville kaikkee kivaa ostella =) Toivottavasti sentään jotain saadaan sukulaisten/tuttavien kautta, jotain on kyllä jo luvattukin!!

eppu rv 20+1

Vierailija
57/275 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraterveisiä.

Kaikki näytti olevan kunnossa. Elimet oli paikoillaan, oikean kokoisina ja ihana virkeä vauva. Lapsivettä normaalisti. Painoarvio oli 350g, joka on kuulemma tasan tämän päivän keskiarvo. Oikein terhakkaasti liikuskeli. Sattui jopa potkaisemaan ultralaitettu juuri oikealla kohtaa sillain, että ultraaja oikein hihkaisi että olipa voimakas potku.

Istukka oli alkuraskaudessa ihan ylhäällä hieman takana, mutta on nyt siirtynyt eteen ylös. Tämä saattaa siis vaimentaa osia liikkeistä. Kohdunsisäsuu oli kiinni ja pituutta silmämääräisesti hyvin. Eli ei ne supistukset ole onneksi tainnut mitään haittaa tehdä.

Me ei saatu lainkaan kuvaa. :( Vaikka pyydettiin.

Sukupuolta emme halunneet kysyä. Ovella poislähtiessä kysyin ultraajalta, että tietääkö hän kumpi meille tulee ja leveästi hymyillen hän sanoi tietävänsä. Siinä hetkeksi tuli sellainen olo että itsekin haluaisi jo tietää, mutta maltoimme vain lähteä. Ihme kyllä.

Todella ihana, huojentunut olo. Mä niin toivon että nyt alkaisi ajatuksissa helpottamaan ja loppuraskaudesta nauttisi paremmin. En jaksaisi ressata kokoajan jotain. Kun näin pitkälle ollaan jo päästy niin nythän on jo todennäköistäkin että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Mitäs teille kuuluu? Joko teidän miehet on masun läpi tuntenut liikkeitä? Oletteko hyvin jaksaneet olla töissä?

Lupiini 20+1

Vierailija
58/275 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, taas yksi rankka työvuoro takana. Lie mikä pöpö iskenyt kun vatsa on ihan kuralla ja se tekee työn teosta entistä rankempaa..=/ Mutta töistähän nyt ei voi olla pois =) Muuten työssä jaksaminen on ihan hyvää, tosin napatyrä tietysti myös rajoittaa liikkumista ja tekemistä aina välillä.

Tosiaan nyt on olo paljon parempi kun liikkeet tuntee selvästi joka päivä ja kun näin pitkälläkin jo ollaan.. Mies on muutamia kertoja osunut jo paikalle kun pieni temmeltää ja tuntenut itsekin liikkeet!! Ja supistukset tosiaan tullu tutuiksi jo useamman kerran...

Nyt torkuille, ajatukset ei totisesti kulje parhaimmillaan...

eppu rv 20+5

Vierailija
59/275 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ultrakuulumisia Lupiinilla!! En olisi kyllä malttanut olla kysymättä kumpi on tulossa..nostan hattua teille kun maltoitte pitää salaisuutena!

Hyvin olen töissä jaksanut olla, ainoastaan selkä vaivaa, kun joutuu jaloilla olemaan koko ajan, mutta sain kaverilta tukivyön lainaan ja se on kyllä auttanut. Pari kuukautta tässä enää töitä edessä kun päätin pitkän harkinnan jälkeen pitää kesäloman pois ennen äitiyslomalle jäämistä!!

Tänään siirryin sitten virallisesti äitiyshousuihin, tasan yhdet omat housut menee jalkaan. Jossain varastossa on vanhoja isoiksi jääneitä housuja. Tarvinnee kaivaa ne esiin, eiköhän sieltä löydy jotku sopivat.

Isäntä tunsi eilen pienet iskut masusta, eilen oli kamulla muutenkin aika vauhdikas päivä!!

Epulle paranemisia vatsapöpöstä ja palaillaan palstalle parin päivän päästä kun tuo rakenneultra perjantaina.

SolinaPolina rv 20+2

Vierailija
60/275 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin olen yllättynyt siitä, että emme halunneet sit ihan lopultakaan tietää sukupuolta. Olin hieman epäillyt että vakaasta aikomuksestamme huolimatta kysymme sen paikanpäällä. Mut nyt se ei ole kyllä alkanut kaduttamaankaan että emme kysyneet.

Neuvola oli tänään. Painoa on tullut kuulemma sillain että on ihan rajoilla onko liikaa (5kg lähtötilanteeseen, joka ei mun käsityksen mukaan ihan kamalasti ole), hemoglobiini oli 123, verenpaineet ok. SF-mitta 18cm. Onko teiltä jo mitattu? Sydänäänet kuunneltiin. Pissa puhdas ja siinä se sit olikin.

Mä toin erittäin vahvasti esiin ne supistelujen aiheuttamat mietinnät ja sen kuinka en voi tehdä normaalia työtäni niiden vuoksi. Terkka totesi tämän olevan normaalia. Kaikki on kuulemma hyvin. Että näkemiin.

Me sit mieheni kanssa suoraan sanottuna suivaannuttiin molemmat tästä vähättelystä, kun tuntuu että tämä neuvolaseuranta on hieman turhan kevyttä meille ja sanottiin että menemme sit yksityiselle tarkistukseen. Teen sekä fyysisesti että henkisesti raskasta työtä ja silloin voisi hieman suhteuttaa tilannetta. Täti oli hieman ihmeissään ja me kerrottiin että lapsettomuustaustalaisena tämä tuntuu liian vähältä että kuukauden välein katsotaan verenpaineet ja se siitä. Nyt kun on supistuksia jotka vaikuttaa töihin, niin täytyyhän tämä tilanne tarkistaa. Kuulemma lääkäriaikoja ei kuitenkaan ole.

Kuinka teidän lapsettomuustausta on huomioitu neuvolassa? Saatteko siellä keskustelua tai ohjeita raskauden tuomista muutoksista kroppaan ja mieleen, tai edes lantionpohjan lihaksiston jumppaohjeita yms. Mulle kun ei kerrota mitään tuollaista, vaan otettais aina vain ne paineet ja lähetettäis pois. Tuntuu kauhean pieneltä jotenkin. Eikö neuvolanpitäisi tukea jne.

Lupiini 20+4