Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuiset -08!

05.09.2007 |

Olen vaikka ja kuinka monta kertaa kirjoitellut tänne mutta aina tekstit katoaa jonnekin, toivottavasti nyt onnistuu...

Meillä vappu sujui mitä parhaimmin, TYTTÖVAUVA SYNTYI 1.5 KLO 04.13 =) Pituutta hänellä oli 50,5cm ja painoa 3195g, että aikas komian kokoinen kun rv 37+0 synnytys käynnistettiin niiden korkeiden sappiarvojen ja raskausmyrkytyksen takia. Synnytyksessä sydänäänet laski niin, että imukupilla piti tyttö saada vauhdilla maailmaan ja samantien veivät hänet teholle, ettei saatu nähdä vasta kun 10 aikaan aamulla.. Oli siinä vanhemmilla hätä kädessä kun tyttö kiidätettiin heti pois eikä itse tiennyt lainkaan miten hän voi... Antibiootit hänelle aloitettiin (varmuuden vuoksi) ja sokeri seurannassa sekä tipassa oli, viimeiset pari sairaalapäivää seurattiin biliarvoja keltaisuuden takia mutta keskiviikkona saatiin tyttö kotiin =) Eli nyt on kaikki kunnossa kun tänään käytiin kontrollissa niiden biliarvojen takia, mutta nekin on kohdillaan.

Nyt opetellaan uutta ja ihmeellistä elämää, on tämä vaan niin ihanaa. Oma rakas tyttö kun tuhisee tissillä (ja muutenkin) niin ei ole sen voittanutta. Isästäkin huomaa, että toinen nainen on hänen elämäänsä tullut ja pahasti on vaimon ohi tämä uusi tulokas kiilannut, niin kuin kuuluukin =) Aika tasaista tämä elämä on toistaiseksi ollut, tyttö syö ja nukkuu niin että vanhemmatkin saa hyvin levätyksi. Tosin eiköhän aika näytä muutakin kuin nukkumista ja syömistä... Vielä toistaiseksi tyttö täytyy herätellä jos ei itse heräile, niin neljän tunnin välein..

Tällaisia kuulumisia täältä... Ja tosiaan kovasti olen yrittänyt tänne kirjoitella mutta kun ei mun tekstejä ole huolittu tänne... Mitenkäs te jakselette??

eppu ja pikku tuhisija viikko+1päivä

Kommentit (275)

Vierailija
21/275 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan jälleen kuulumisiani tänne kertoileen aikani kuluksi. Elikkäs vatsakivut on siinä määrin helpottaneet, että enää ei ole sellaisia kovia kipukohtauksia tullut. Nyt sellaista alavatsan " repimistä" ja vihlontaa huomaa lähinnä kun on hieman rasittanut itseään, levossa ei tunnu juuri miltään. Ja tosiaan maanantaina seuraava ultra, että sitä odotellessa. Vatsakivuista kun soitin neuvolaan niin sanoivat, että kasvukipuja ovat mitä luultavammin. Joillakin ne ovat todella kivuliaita ja kouristuksen omaisia. Silti kyllä vähän se ultra jännittää... Ultran jälkeen aateltiinkin asiasta alkaa kertoon lähisukulaisille vähän laajemmin. Nyt kun asiasta tietävät mun vanhemmat ja muutama lähempi ystävä. Tai ehkä ootellaan isänpäivää ja kerrotaan silloin.

Mutta olo on ihan hyvä täällä, mitenkäs muut? Edelleen pohditaan halutaanko niskaturvotusta tietää... Jotenkin sen haluaisi tarkistaa mutta sitten taas toisaaltaan joku siinä pistää hanttiin, ettei oikein haluaiskaan tietää..

-eppu rv 11+0

Vierailija
22/275 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas solinapolinalla on ollut kans jo neuvola.

Hyvä että Eppuliiniksen vatsakivut on lieventyneet! Se että ne on kasvukipuja kuulostaa kyllä varsin uskottavalta. Mulla aina välillä esim yskäisyn yhteydessä tulee kanssa sellainen viiltävä/pistävä voimakas kipu mahaan, mutta se on kuulemma normaalia.

Meillä oli kanssa keskiviikkona neuvola. Hb 121, rr 115/64, pissa puhdas ja kaikki sellaiset ok. Sydänääniä koitettiin kuunnella pitkään ja hartaasti, mutta niitä ei kuultu. Mä siitä aika paljonkin sit säikähdin koska olen hoikka/normaalipainoinen ja aika monella on jo tällöin kuultu vaikka olisi hieman tukevampikin. Vaikka terkka kovasti varoitti että välttämättä ei vielä kuulu.

Varasin sit paniikki-ultran itselleni heti torstaiksi (siitä huolimatta että meillä on sovittu jo ultra lapsettomuuspolille 5.11, eli meidän vauvaa ultraillaan huolella) ja kävimme tilanteen tarkistamassa. Sikiöllä oli kaikki kunnossa! Liikutteli kovasti jalkojaan ja käsiään. Nyökkäsi päälläkin. Sydän löi vahvasti ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Tosin hieman oli isompi kuin mitä pitäisi, mutta se ei kuulema ole huolestuttavaa. Vastasi kooltaan 11+1, vaikka ollaan 10+4. Vatsanpeitteet oli kiinni ja selkäranka kunnossa. Pienestä jalasta erottui varpaatkin jo! Istukka on takaseinäässä. Oli se niin ihana tunne nähdä niitä liikkeitä. Oltiin varmaan hassu näky mieheni kanssa kun poistuttiin paikalta, kun kumpikin oli tippasilmässä ja maailman levein hymy loisti naamalta. Ultra oli ehdottomasti hieno juttu! Voisin katsella sitä ihanaa näkyä vaikka koko päivän. Tätä on niin odottanut ja mulla ainakin loppui jo useaan kertaan uskokin, että tämä olisi mahdollista meille koskaan.

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Tosin ehkä hieman lievempänä tai sit olen tottunut jo tähän.

Lupiini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/275 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla tänne kertomaan ultrakuulumisia ennen kuin lähden taas tietokoneen ulottumattomiin.. Pikkuinen voi vallan mainiosti, pituutta hänellä oli 5,2cm ja kovasti hän siellä volttia heitti äitin ja isän iloksi. =) Vähän tämä ultra jännitti niiden vatsakipujen takia mutta nyt helpottaa taas hetkeksi.. Seuraava neuvola-aika onkin sitten 3.12 jos en ihan väärin muista. Ai niin, niskaturvotusta ei haluttu tietää kun en kuitenkaan punktioihin olisi suostunut. Mutta näin kun lääkäri sen mittasi ilmeisesti uteliaisuuttaan niin olisiko se ollut 0,16cm, eli sen suhteenkin kaikki olisi kunnossa.=) Mutta nyt on pientä flunssan poikasta ilmassa, toivottavasti menee samantien pois kun tulikin...

Mitäs muille kuuluu?

-eppu rv 11+4

Vierailija
24/275 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en uskalla intoilla, mutta ainakin elimistöni on vahvasti raskaana: isot arastavat rinnat ja valtava ruokahalu!

Meille on tehty 1xIUI, 7xIVF ja 1xPAS, tuloksetta. Olemme jonottaneet lahjamunasolua 1,5 vuotta. Ja nyt spontaani raskaus!!!!!

Tuli tosi vahva plussa jo RV 4+0. Ultraan on pari viikkoa, ja aion nauttia tämän ajan täysillä. Jos sattuu että kaikki ei olekaan hyvin, olen ainakin saanut kokea raskauden ihmeen edes kerran! On tää niin jännää :D

Olen lueskellut huhtiodottajien kokemuksia, ja kiva jos tänne tulee pian muitakin, joilla on LA toukokuussa.

T:Irudis (37v, RV 5+3, Pirkanmaa)

Vierailija
25/275 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketusta ajasta en tiedä, mutta lääkärin mukaan rv 6+3, menkkojen mukaan 8+1. Takana puolitoista vuotta yritystä ja melkein vuosi lapsettomuushoitoja. Kesä oltiin tauolla ja jonoteltiin toiseen sairaalaan, ja saatiinkin tälläinen yllätys =) Nyt jännittää hiukan verran, kun tässä kierrossa tehdyn munatorvien tähystyksen takia keskenmenon riski on tavallista suurempi =( Sydänäänet kuitenkin näkyi jo, joten täysin kehityskelvottomasta yksilöstä ei kait liene kysymys. Terolutia syön nyt raskauttani tukemaan..

Vierailija
26/275 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli keskenmeno viikonloppuna. Torstaina loppui huonovointisuus, perjantaina tuli paljon ruskeata vuotoa ja suuria hyytymiä, lauantaina alkoi kivut ja kunnon verenvuoto ja illalla todettiin sairaalassa tyhjentyvä kohtu.

Viikkoja oli silloin 6+5. Vauvamme tuli ulos luultavasti perjantaina :(

PAS on nyt suunnitteilla marraskuulle. Onneksi saimme pakkaseen 8 alkiota.

Vierailija
27/275 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vapaapäivänä kun olisi saanut nukkua niin heräsin tietysti jo viiden jälkeen kun isäntä lähti töihin!!! No, yritän olla heti aamusta asti ahkerana kotihommissa!!!

Aika menee siivillä, täällä ollaan voitu erittäin hyvin! Väsymys vähän vaivaa, varsinkin iltaisin, mutta muuten ei pahemmin mitään! Välillä on vähän iskenyt pelko, että onkohan maha-asukeilla kaikki kunnossa, mutta hyvin on positiivisuus pysynyt yllä! Ja yllättävän nopeasti on tämä aika sujahtanut töitten ja kummitytön hoidon parissa kun np-ultraan on enää jokunen päivä eli maanantainahan se sitten on!

Flunssa yrittää kovasti tulla takaisin, mutta toivottavasti pysyy poissa!! Mukavata viikonvaihdetta kaikille!!

SolinaPolina rv 12+4

Vierailija
28/275 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kurja kuulla.. itselläkin tuo keskenmenon pelko on aika jäytävä. Tänään viikot tasan 7, ja oikeasti oksensin ekan kerran, tosi huono olo on ollut jo pari viikkoa. Täytyy vain päättää nauttia tästä raskaudesta niin kauan kuin sitä kestää, toivottavasti vielä kauan..

Vierailija
29/275 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultra on nyt sitten takana ja kyllä jännitti kun odoteltiin sinne pääsyä, verenpainekin oli 137/92!! Muuten sitten oli kaikki hyvin, mutta toinen pikku kamu oli ¿surkastunut¿ pois¿hän ei ollut jaksanut kehittyä alkua pidemmälle. Mutta onneksi mukana oli yksi vilkas pikku kaveri. Pituutta kamulla on 7,5cm ja sydän löi kovasti. Kamu jaksoi kovasti heilua, yritti välillä nukkuakin, mutta lääkäri herätteli liikkeelle, jotta saatiin niskaturvotus mitattua ja normaali oli eli 1.0mm. Kamu vastasi kooltaan 13+6 vaikka oltiin menossa 13. Laskettua aikaa ei muutettu.

Vähän kyllä surettaa toisen kamun poistuminen kun sitä oli niin jo kahden lumoissa, mutta täytyy vain etsiä asiasta positiivisia puolia ja muistaa, että onneksi toinen kamu jaksaa ja voi hyvin!! Lääkärineuvola on 27.11. eli jo ensi viikolla. Sitä odotellessa ja töitä paiskiessa.

Mitäs teille muille kuuluu?

SolinaPolina rv 13+1

Vierailija
30/275 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla Solina-Polina, että toinen sikiöistä ei ollut kestänyt. Hienoa kuitenkin kuulla että toisella kaikki on hyvin!!

Kävimme mekin eilen kurkkaamassa niskapomun merkeissä vauvaamme ja voi miten kaunis näky sieltä meitä takaisin katsoikaan. Vauva oli kasvanut ihan hirveästi ja siitä oli oikeasti tullut vauvan näköinen!! Siellä se pyöri ympyrää, heilui ja viuhtoi. Oli kuulemma jopa tavallista vilkkaampi. :) Kaikki rakenteet oli kohdallaan, nenäluu näkyvissä, masussa lapsivettä, niskaturvotusta 0,82mm, pää-peppu pituutta oli 6,3cm. On kuulemma täysin viikkoja vastaava. Mut ei kai hoidoissaolevilta vaihdeta muutenkaan laskettua-aikaa, kun hedelmöittyminen on tarkkaantiedossa?

Meillä on neuvolalääkäri 29.11. Tänään kävin jättämässä pissanäytteen kun olo on hieman sellainen että olisi pissatulehdus. Ei kirvelyä, mutta joudun käymään todella usein vessassa ja ultrassa oli rakkoon jäänyt reippaasti virtsaa, vaikka kävin juuri ennen sitä vessassa.

Nyt kun viikkoja on jo näin paljon kasassa ja se kuuluisa keskenmenoriski pienentynyt, olen alkanut ihan eri tavoin iloitseman raskaudesta. Pahoinvointikin on vähentynyt selvästi ja väsymys normalisoitunut. Vieläkö muilla on huonovointisuutta?

Mitäs teidän vatsanseutu? Mulla on ihan kuin pientä mahaa jo havaittavissa. Housut puristaa ja paidat ei laskeudu päällä kuten ennen. Mielestäni en kuitenkaan ihan näin kamalasti ole voinut vain lihoa. Onko muilla jo havaittavissa mahanseudulla suurenemista?

Lupiini 13+1

Vierailija
31/275 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulen taas kirjoittelemaan...

Solinapolinalle voimia, ihan varmasti on haikeaa sen toisen kaverin menettämisestä kun siihen on kerran jo saanut valmistautua. Mutta tosiaan, täytyy iloita siitä toisesta kaverista kun hänellä oli kaikki hyvin. =)

Onkohan meillä tainnut porukkaa tippua matkan varrelta jonnekin... Niin hiljaiselta vaikuttaa. Mutta mutta, oireet on lähes tulkoon kaikki hävinneet. Pahoinvointia ei ole enää lainkaan, väsymyksestä ei tietoakaan ja tissitkin jo suht hyvässä kondiksessa, ettei satu enää niin kamalan paljoo... Ainoastaan hammaspesun yhteydessä tulee yökkäiltyä kohtalaisesti, varsinkin aamuisin. Niin ja se alavatsan " repiminen" , se vaan jatkuu. Ei voi juuri mitään itseään rasittaa niin heti alkaa tuntua=( Se vaan mietityttää, ettei oikein töitä pysty tekeen niin mistä rahat!? Mieskin opiskelee... No eikös sitä sitten jotenkin selviä. Ja yksi vaiva tullut lisää, eli uskokaa tai älkää mutta napatyrä ilmoitti itsestään n. kk sitten. On muuten ihan älyttömän kipee, ja se aiheuttaa enimmäkseen sen, ettei paljoa voi liikkua ym. Huvittavaa tässä lähinnä on, että miltä vatsa näyttää muutaman kuukauden kuluttua jos vielä tyräkin pullottaa. =) Tosin nyt sitä ei näe mutta tuntee kun oikeasta kohdasta kokeilee..

Mitenkäs teillä painon nousu?? Itellä tullu n. 2-3kg jo..=/ Sitä se teettää kun ruoka maistuu niin hyvälle (ja herkut kans) eikä oikein liikkumaan pysty. Oikein kadehdin niitä kun viimeisilläänkin käyvät vielä jossakin jumpassa ja lenkillä.. Kattoo jos tulee jo noottia seuraavalla neuvolakäynnillä, mikä piti siirtää eli se on jo 30.11.

Siitä vatsan näkymisestä, niin kyllähän se sieltä jo hieman pullottaa.. Itellä on kyllä sitä vararavintoakin, ettei varmasti niin herkästi näe kun hoikilla näkis, mutta housuista huomaa, ettei tunnu kivalta pitää jos vähänkin kiristää.. Ja nyt täytyy myöntää, menin eilen ostamaan jo ekat mammahousutkin ja pari paitaa =) Yksi hassu juttu kun en kehtaa vielä niitä pitää kun ei se vatsa kuitenkaan niin kovin paljoa näy..=) Että kyllä sitä on hassu kun näihin asioihin tulee... Mutta en malttanut olla ostamatta..=)

-eppu rv 14 tasan

Vierailija
32/275 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut täällä pissatulehdusta. Näytteet oli ihan puhtaat. Tiedä sit mistä johtuu, että rakkooon oli virtsaa jäänyt vaikka juuri vessassa olin käynyt. Nyt tiedän ainakin että nämä alavatsatuntemukset ei siis johtu tulehduksesta vaan todennäköisesti kohdun kasvusta.

Mulle on tullut 3kiloa lisää. Neuvolan terkan mukaan ihan tavallinen määrä, mutta kun luen muiden kirjoituksia niin monella on tullut vasta puolessavälin kiloja... Myönnän kyllä että söin ihan jatkuvasti silloin kun pahoinvointi oli pahimmillaan ja se oli ainoa asia unen lisäksi joka auttoi.

Mä ostin myös mammahousut tällä viikolla. Sellaiset pienelle mahalle tarkoitetut. Mulla on meinaan siis tullut ihan selvä vatsa jo näkyviin. Sellainen josta ulkopuolisetkin huomaa että olen raskaana, jos vain vatsaan tajuavat katsoa! Olen kyllä hoikka/normipainoinen ja pitkä, että näkyyköhän se sit senkin takia niin nopeasti.

Oletteko te jo hankkineet jotain vauvalle? Mä en itse ole hankkinut vielä mitään, mutta tuleva mummo on kyllä senkin edestä.. ;)

Lupiini13+5

Vierailija
33/275 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustaillut vauvakuumeilu ja -odotussivuilla, mutta nyt on pakko laittaa viestiä ja tulla onnittelemaan raskaudestasi! Olettaisin, että olet sama henkilö, jonka kanssa huhtikuun 27. ja 30. päivä olimme ensihoidoissa. Taustailin silloin näillä sivuilla ja huima punktiosaaliinne jäi mieleeni.

Kaikkea hyvää odotukseenne,

H&M (odottelen kaksosiamme viikoilla 32+2) :-)

Vierailija
34/275 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M ¿ Kiitos oikein paljon onnitteluista!! On ihana huomata, että on jäänyt jonkun mieleen! Ja oikein paljon onnea Sinullekin! Teillä on jo mukavat viikot menossa raskaudessa. Tulehan kertomaan kuulumisia aina välillä, haluaisin tietää miten teillä menee!! Tuntuu, että huhtikuusta on jo niin pitkä aika...on jo unohtunut kaikki piikitykset yms.

Mitenkäs eppuliiniksen napatyrä jakselee?

Minäkin olen ihmetellyt, että onko porukkaa tippunut kun ei ole kuulunut mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin kaikilla!??!

Välillä huono-olo vaivaa, mutta ei kovin pahasti. Joskus tulee yht äkkiä äklö olo, mutta menee pikaisesti ohi. Ja uni kyllä maittaa!! Rinnat on aina välillä älyttömän kipeät ja välillä ei mitään!! Masussa on ruennut tuntumaan enemmän¿taitaa kohtu kasvaa¿kunpa pian tuntisi liikkeet!!!

Kyllä täältäkin pieni masu jo löytyy, on enää vain kahdet normit housut, joita voi pitää. Ostin kaverilta yhdet äitiysfarkut, mutta en vielä niihin ole siirtynyt. Kyllä niitä sitten saa pitää ihan tarpeeksi¿

Paino mulla tippui ensin pari kiloa, mutta luulisin, että kaikki on tullut takaisin..mutta ei varmaankaan paljoa enempää tai en tiedä kun en ole puntarilla käynyt aikoihin. No, huomenna on neuvolalääkäri, joten eiköhän se siellä taas paljastu.

Täytyy myöntää, että kyllä on jo tullut hankittua vauvalle tarvikkeita...kirpparilta on tarttunut jotain matkaan..tuleva mummi osti rottinkisängyn. Vaatteita ei tarvisi ostaa, niitä on kellari täynnä¿minun ja siskoni vanhoja 70-luvulta ja siskontyttöni vanhoja¿monta laatikkoa, mutta kyllä olen silti ostanut vähän myös uutta!!! Isäntä kävi ostamassa vaipparoskiksen, kun oli tarjouksessa!!

Täytynee ruveta syömään jotain kun mahassa kurnii ja illaksi taas töihin. Mukavaa viikon alkua kaikilel!!!

SolinaPolina rv 14+0

Vierailija
35/275 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan ne päivät aika ainutlaatuisia silloin huhtikuussa, silloinhan ne meidän molempien vauvat on saaneet alkunsa. Huomasin että olit aluksi odottanut kaksosia, joten suuret pahoittelut toisen vauvanne menetyksestä.

Meillä lähtötilanne raskauteen oli huono, neljä munasolua saatiin, joista lopulta kaksi jatkoi kehitystään jonkinmoisesti. Siirsivät molemmat ja sanoivat että ei mitkään erityisen hyvät mahdollisuudet raskauteen, mutta aina kuulemma toivoa voi. Muutama päivä ennen r-testipäivää jo vuosin verta, mutta jatkoin lugejen käyttöä. Äitienpäivän sitten ajattelin, että en viitsi enää lugeja käyttää ja testasin (varmana siitä että tulee nega) plussan. Vuotoa jatkui n vkoille 12. Aika monesti surimme jo lastemme menetystä¿ L-polilla sanoivat että B on liian pieni eikä selviä tai jos selviää, hänellä on kehityshäiriöitä. Alusta asti B on ollut pienempi, mutta jatkanut sinnikkäästi kasvuaan. Kieltäydyttiin kaikista lisätutkimuksista, otamme lapsemme vastaan sellaisina kuin ovat (rakenteissa tms. ei ole kuitenkaan kummallakaan tavallisella ultralla ilmennyt mitään poikkeavaa). Tänään (rvk 32+3) ä-polilla A-vauvan painoarvio 1.9 kg ja B-vauvan 1.5 kg, joten ihan kivan kokoisia jo ovat, sellaisia ¿minivauvoja¿. ;-)

Päivä kerrallaan ja alusta asti rauhallisesti ottaen ollaan tähän asti selvitty. Alkuaikojen järkyttävä pahoinvointi yhdistettynä mielettömään nälkään 24/7 oli mielenkiintoinen kokemus. Samoin se, että aiemmin en juurikaan ole lihaa syönyt ja oon ollut kova syömään kaikkea makeaa, niin nyt tekee mieli esim. kinkkua, lihakeittoa yms. ja suklaata yms. herkkuja saa itsensä lähes pakottaa syömään.

Oikein hyvää vointia, hyvää mieltä ja pitkää pinnaa ¿ odottavan aika ON pitkä. Mutta on nämä ajat vaan niin mielettömän ainutlaatuisia, pakkohan näistä on nauttia, niin myötä- kuin vastamäessä. :-D

H&M

Vierailija
36/275 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee tulla kirjotteleen neuvolakuulumisia =) Eli kaikki on hyvin, sydämen syke oli vallan ihanaa kuunneltavaa, tietysti. Hb oli yli 130, mitä se ei ole ollut ties koskaan niin korkea... Painoa tullut yhteensä aika tasan 3kg, että vielä ei ainakaan tullut syömisistä sanomista =) Äitee eilen kylläkin kyseli, että olenko syönyt hyvin vai jos siellä kuitenkin on kaksi kasvamassa, näytin vissiin aikas turvonneelta.. Alavatsaa repii ja vihloo edelleen kovasti, kasvukivuiksi niitä edelleen " kutsutaan" kun mitään muutakaan selitystä ei keksitty. Ja napatyrä ilmoittaa itestään aina kun jotain tekee. Tässä yksi päivä kaappeja siivoilin niin samantien alkoi tyrä pullottaa ja tekee niin pirun kipeetä!!

Muutaman bodyn olen vauvalle ostanut mutta enempää en ole vielä uskaltanut.. Kai sitäkin vielä ehtii myöhemmin tehdä. Mies ihan ihmetteli, miten näin kärsimätön ihminen on ollut näin maltillinen ostamisien suhteen ym. Ehkä mulla on ollut niin paljon pelkoakin kun vatsaa koko ajan repelee, etten ole uskaltanut paljoa vauvaa varten valmistella..

Nyt syömään =)

-eppu rv 15+1

Vierailija
37/275 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka

Meilläkin oli neuvolalääkäri viikolla. Hb124, joka mulle normaali. Paineet 124/74 ja pissa ok. Lääkäri päätti yllättäen ultrata mut! Mulla on ollut rakossa pissaa parilla ultrakerralla, vaikka olen käynyt vessassa juuri ennen. Nyt hän halusi tilanteen tarkistaa itsekin. Pissaa löytyi jälleen. Mulla ilmeisesti kohtu painaa sen verran rakkoa, ettei se pääse kokonaan tyhjenemään. Tämän vuoksi sain jatkuvan lähetteen pissaviljelyyn ja tarkoitus on että käyn koko loppuraskauden kuukauden välein jättämässä näytteen. Rakossa oleva pissa kun altistaa tulehduksille. Muuten ei mitään kummallisuuksia ollut.

Seuraavan neuvolakäynnin pyysin jo kahden viikon päähän kun mua vieläkin huolettaa mahdollinen keskenmeno, vaikka riskiajan yli ollaankin jo. Haluan käydä kuuntelemassa sydänäänet ihan omaamieltä rauhoittaakseni hieman tiheämmin.

Lupiini 14+5

Mulla oli eilen työpaikan pikkujoulut ja siellä sai sit iso liuta työkavereita tietää raskaudesta. Moni arvasi jo vatsan koosta ja päälle vielä se etten juonut edes lasillista... :) Oli kyllä ihana vastaanottaa onnitteluita.

Vierailija
38/275 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M ¿ Oli varmasti ikävä kokemus kun vuotosi jatkui niinkin pitkään. Mutta onneksi kaikki meni hyvin ja on todella mukava kuulla, että hyvin teidän vauvelit kasvavat! B-vauvakin on hyvin jaksanut mukana ja voimistuu hyvin!! Oletko hyvin jaksanut olla töissä? Minulle on tullut yöllinen suklaanhimo¿onneksi on löytynyt aina kaapista sen verran suklaatia että on saanut napsittua himon kuriin!!! Oikein hyviä vointeja myös teille ja pidähän ajan tasalla miten teillä menee!!

eppuliinis ja lupiinikin olivat olleet neuvolassa ¿ hienoa, että kaikki on hyvin! Ja toivottavasti Lupiinille ei mitään tulehduksia tule. Meilläkin oli viime viikolla se neuvolalääkäri, lopulta ehdin kuulumiset kertomaan!!

Kaikki oli meillä hyvin ¿ paineet oli 123/78 ja kamun syke oli erinomainen n. 150! Painoa ei muistettua katsoa, mutta oman vaakan mukaan ei ole pahemmin noussut. Sain myös lääkettä migreenityyppiseen päänsärkyyn, joka on vaivannut viime aikoina! Toivottavasti auttaa! Minulla on ollut huimaus/pahoinvointi kohtauksia ja kävin myös toisen kerran tarkastuksessa parin päivän päästä tuosta lääkärikäynnistä ¿ paineet oli 115/74 ja Hb 122. Luultavasti johtunee joko verenpaineen tai verensokerin heittelyistä. Verensokeria olen nyt mittaillut ja vähän se heittelee, mutta ihan normaaleissa lukemissa on onneksi! Kuunneltiin myös tällä toisella käynnillä kamun sydänäänet ja hyvin oli voimakkaat!! Seuraava neuvola on jo 13.12.

Meillä on keskiviikkona pienimuotoinen työporukan pikkujoulu, meitä osallistuu siihen vain viisi ja kaksi heistä ei tiedä raskaudestani, mutta taitaa selvitä nyt heillekin!! Sain tietää, että pomokin on jo kuullut miun raskaudesta, ei ole soitellut minulle ja kysellyt mitään. Soitan itse hälle varmaan tammikuun puolella, jos ei nähdä ennen sitä ja hän ota asiaa puheeksi!!

Lähden vähän hoitelemaan asioita ennen töihin menoa! Kaikille paljon terkkuja!!

SolinaPolina rv 15+0

Vierailija
39/275 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jälleen vähän vaihtelevissa tunnelmissa... Sunnuntaina huomasin, että tulee sellaista rusehtavaa vuotoa joka jatkunut tähän päivään asti. On kylläkin hyvin vähäistä mutta voitte kuvitella, että säikäytti joka tapauksessa. Sunnuntaina tietenkin mentiin päivystykseen ja ultrattiin, siellä kaikki oli kunnossa. Sunnuntaita edeltävä viikko oli sekin kovin huono vatsakipujen takia, kunnolla ei kävelemään päässyt eikä kyllä uskaltanutkaan... Sunnuntaina ne kivut senkun yltyi, tai lähinnä se arkuus ja kävely siis entistä hankalampaa. Eli nyt jälleen saikulla tämä viikko. Huomenna neuvolaan vielä varmuudeksi ja jos ei siellä saa vastauksia kysymyksiin niin sitten mennään torstaina yksityiselle puolelle, jospa sitten saisi palvelua kun tarpeeksi rahalla maksaa... Nimittäin se sunnuntain lekuri oli kyllä tylyyden huippu, varmaan otti päähän viettää sunnuntaita töissä.. vaikka piruako se mun syy oli!!

Että tällaista täällä. Tuntuu, että koko raskauden ajan on ollut jotain murhetta mietittävänä, vähän väliä vatsakivut tai vuodot tai tyrä, jotka hankaloittavat elämää. Joskin jos tämä raskaus vaan onnellisesti päättyy niin ei näiden niin väliksikään mutta kun nyt vaan pelkää koko ajan ettei lopputulos ole sitä mitä toivotaan..=(

Toivottavasti muilla menee paremmin=)

Vierailija
40/275 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Eppuliinis! Uskon että olo on todella säikähtänyt. Vieläkö vuotoa tulee? Mistähän tuo tuollainen voisi johtua? Ruskea veri taitaa onneksi olla vanhaa verta, eikä siis varmaan yhtä paha asia kuin punainen tuore veri... Olisiko ihan limakalvolta? Saitko mitään uutta tietoa? Minäkin menisin yksityiselle jos neuvolan väki ei rauhoita tarpeeksi ja kävisin tarkastuksissa kunnes oloni olisi rauhallinen.

Tänne ei oikein mitään uutta kuulu. Mulla on torstaina neuvola. Vieläkin on lievää pahoinvointia havaittavissa ja eilen yllätyksekseni oksensinkin muutaman kerran. Päätinkin jäädä tästä ja huomisesta kotiin jotta saisin tarpeeksi levättyä ja pahoinvointikin ehkä jo loppuisi.

Millä mielin teidän miehet on raskaudesta? Meillä molemmat odottaa vauvaa ihan hirmuisesti ja se koetaan kauan kaivatuksi. Valitettavasti kuitenkin miehellä tuntuu olevan hieman turhan valoisa kuva vauva-arjesta. Hän kuvittelee jatkavansa eloaan hyvin samankaltaisena kuin ennenkin. On ollut myös kiukkunen lähiaikoina ja miettinyt elämäänsä ja isäksi tuloa paljon. Ehkä tämä isäksi tulo ei ole pitkän odotuksenkaan jälkeen mitenkään helppo paikka. Vai miten teillä muilla?

Lupiini 16+1