***MARRASMASUJEN KESKIVIIKKO***
Kommentit (9)
Aamulenkki tehty kun vietiin tuttuun tapaan kuopukset koirulin kanssa kouluun ja voi he..ti että tuo matka about puoli kilsaa oli ihan kamala kun mahaan koski oikealle puolelle koko ajan ja hiipimällä sain mennä ja piski kiskoi ja tempo kun se olisi halunnut nuuskia joka puskan...
Nämä on vaan niitä ihania liitoskipuja ??
Mua ketuttaa kun mulla ei ole nyt autoa käytössä ja mun pitää käkkiä täällä kotona aina iltapäivään ennenkuin ukko kotiutuu duunista, noh ens viikolla kun ykkösauto on korjattu on tilanne toinen !!
Ostin kuopuksille kolme viikkoa sitten Prismasta lenkkarit ja nyt ne on jo kärjistä puhki !! Käytiin eilen ostamassa uudet cittarista ja soitin äsken prismaan kiukkusen puhelun ja lupasivat että saan rahat noista takaisin kun ei se nyt normaalia ole että kengät alle kolmen viikon menevät rikki!
Mä taidan nyt ottaa itteäni niskasta kiinni ja alkaa laittaa pyykit kaappiin ja uudet pyörimään vaikka koko ajan onkin ihan laiskis-olo mä en tajua kun te kaikki muut olette niin energisiä ym
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille !!
Isotikru + tikrunpentu 28+6
Taas vapaapäivä, näitä riittää kun ei ole koulua kuin parina päivänä viikossa.
Isotikru: Mulla kävellessä kans maha kipeytyy, mut en usko niiden liitoskipuja olevan. Eikö liitoskivut tunnu enemmän tuolla lantiossa ja nivusissa? Minun mahakivut taitaa johtua vatsalihasten venymisestä ja sen huomaa just kävellessä kun koiran kans menee ja se vetää nii joutuu jännittää vatsalihaksia että saa stopattua. vähän samanlainen tunne kun joskus kouluaikoina kun juostiin 800m/1500m matkaa, kun kylkeen tuli semmonen pistos, nyt se vaan tuntuu ympäri mahaa, missä milloinkin ja helpottaa melkein heti kun pysähtyy. Mut kyllä se melkoista tuskaa on ku yrittää kotiin asti päästä takaisin.
Kaverit oli eilen laittaneet miehen mukaan jo lahjan vauvalle. Vähän jännältä tuntui saada jo nyt kun yleensä kai ne annetaan vasta syntymän jälkeen. No mut ihania vaatteita oli kuitenkin. Olivat ostaneet 50cm. Se vähän mietityttääkin että mhtuvatko edes syntyessä päälle, kun ainakin minä itse oon muistakseni ollut jo 52cm pitkä syntyessä. Itse oonkin vaan muutamia 56cm ostanut ja sit isompia. No mut onneksi olivat kuitenkin aika reilun kokoisia kun vertasin isompiin vaatteisiin, että jospa ne ei käyttämättä jäis.
Tänään pitäs varmaan taas kouluhommia tehdä. Saa nähdä miten sitä inspiroituu.
Sanle ja Veikka 30+1
Vihdosta viimein minäkin laitan tänne palstalle muutaman sanasen...
L.a. minulla ja pikkuisillani on 19.11. Odotan siis tuplia, ja olen ollut jo viikolta 26 sairaslomalla. Täällä kotona aika käy pitkäksi, joten tulee vierailtua netissä aika useasti. Vielä tuosta lasketusta ajasta - synnytyslääkärin mukaan kaksosten tavoitteena on pysyä masussa vähintään viikolle 34 ja syntyvät kuulemma keskimäärin viikolla 36, joten aika on käymässä pikkuhiljaa vähiin...
Kaiken kaikkiaan voin silti melko hyvin. Hb on ollut koko raskauden ajan siinä 100 luokkaa ja lisärauta ja ruokavalio ei oikein ole tepsinyt. Vatsa on kuitenkin jo melko iso ja luulen, että työnteosta ei oikein tulisikaan mitään työnkuvan hektisyyden vuoksi. Ja toki usein aamupäivisin meinaan pyörtyillä, varsinkin, jos lähden jonnekin ja veri lähtee oikein kunnolla kiertämään yöunien jälkeen.
Ai niin, olihan mulla kysymyskin. Olisikohan teillä tietoa siitä, missä päin Hesassa olisi hyvä lastenvaatekirppareita? Olisin halukas menemään katsastamaan tota Kikapoota, mutta edelleen niiden nettisivuilla lukee, että liike on suljettuna. Onkohan täällä muita vastaavia lähistöllä, jossa olisi paljon lastenvaatteita, ja näin ollen kannattaisi mennä kurkkaamaan?
Hyviä keskiviikkovointeja!!
Fubu ja tuplat 29 + 2
Ihana ilma on tänään ollu. Käytiin tyttöjen kaa kaupassa pyörillä ja leikittiin ulkona. Siivosin samalla varastoa vähäsen ja katoin pieniä kenkiä varastoon laitettavaks. Eiköhän yks muovipussi lähe taas UFFiin ku kenkien lisäks on muutama vaateki sinne menossa.
Nyt tytöt kattoo videoo ja sain taas rauhallisen välin käydä koneella...
Yazmin: Mä oon huomannu saman et ainakaan keittoja ei kannata pakastaa ku peruna menee vetiseks sulaessaan. Oon kyl pakastanu kinkkukiusausta ja kirjolohikiusausta ja en oo huomannu samaa niissä. Tosin oon usein sulattanu nää kiusaukset pannulla paistaen. En tiiä millä perunan sais pakastettuu niin ettei mee vetiseks. Mäkin kuulisin mielellään jos jollain on joku hyvä keino tähän.
Isotikru: Mullakin alkaa noita kipuja olla. Meilläkään ei oo kauppaan ku puol kilsaa ja takas tullessa (ruokareppu selässä) alko taas masun alaosassa tuntumaan. En jaksa kyl enää kauheen pitkiä lenkkejä tehä, saatika jos kiireessä joutuu kävelemään. Mä ostin kans pari vuotta sit esikoiselle ihanat kävelykengät Citymarketista. Ku ne oli ollu jalassa pari kertaa ni kärjet oli kulunu tosi rumiks. Harmitti eli uskon et suaki harmittaa! Hyvä ku saat rahat takas!
Tervetuloa fubu tänne kirjottelemaan! Taitaa olla siis kolme tuplien oottajaa meijän joukossa jos oikein muistan!
Nyt rentoutumaan tyttöjen viereen sohvalle :)
Tarald ja tiitiäinen 29+4
aurinkoista ja lämmintä. Tälläiset syysilmat sais jatkua pitkään, ei vesisadetta kiitos!
Yksi uusi oli taas liittynyt marrasmasujen joukkoon, tervetuloa.
Tarald & Yazmin: Ruuan pakastamisesta piti kommentoida.
Itse olen ajatellut pakastaa esim. makaroni- ja lihaperunasoselaatikkoja, kinkkukiusausta yms. ja ainaskin jauhelihakastiketta.
Ainahan se peruna näyttää sulatuksen jälkeen vähän rakeiselta mut kun ruuan lämmittää vaikka lautasella mikrosssa niin se rakenne muuttuu " normaaliksi" . Pitäis ainakin =)
(.) Mulla selkä on alkanut vaivaamaan enempi ja olen saanut öisin kramppeja jalkaan. Ne on inhottavia ku pitää päästä heti sängystä ylös et saa jalan suoraksi lattiaa vasten.
Mulla on tuhoutunut hermo vasemmassa jalassa kahden pullistuman ansiosta jotka mulla oli selässä. Pullistumat leikattiin 04 mut hermolle ei voi tehdä mitään. Ja kaikienlisäksi n.vuosi leikkauksen jälkeen todettiin et leikkaushaava on arpeutunut eli se välillä painaa samanlailla ku ne pullistumat.
Perjantaina mulla on hieroja joka toivottavasti saa vähän lihaksia rentoutumaan.
Pari iltaa sitten oltiin miehen ja koiran kanssa lenkillä ni tunsin ekaa kertaa supistukset myös selän puolella ku ne mulla ainakin on tuntunut vaan masussa.
Eipäs tässä kummempia.
oikku ja pähkinä 30+4
Pikkusen sain jopa koulutyötä eteenpäin tehtyä, mut nyt taas nettiin eksyin..
Ruuan pakastamisesta on ollut paljon puhetta. Minä en oo ajatellut ihan perusruokaa pakastaa valmiiksi. Korkeintaan jotain makaronilaatikkoa tai lasagnea vois pakastaa vähän että on miehellä mitä syödä ja töihin ottaa mukaan sillon ku me ollaan vauvan kans sairaalassa. Hänen laittamiaan sapuskoita kun ei koirakaan suostu syömään :) Kyllä ajattelin synnytyksen jälkeenkin pystyä ruuanlaitto hommiin, ei se nyt niin isotöistä oo ja tykkään ruuanlaitosta muutenkin. Joku kinkkukiusauskin, niin ei se paljon nopeuta, jos mulla on se pakastimessa valmiina, kun pitää kuitenkin sulatella ja paistella,sama siinä vaiheessa jos kaadan parunasuikaleet, kinkut ja kermat vuokaan ja laitan uuniin, niin ei kovin suuria ponnistuksia vaadi, vaikka kuinka ois väsynyt. Jotain lihapullia mulla nyt on yleensä aina tehtynä pakasteessa valmiiksi, mut kastikkeet ja perunat jätän kyllä sitten ennen ruokailuhetkeä tehtäväksi. Ja kuten moni on todennutkin niin kypsennetty peruna ei pakastimessa parane, niin en näe siinä sit järkeä. Miettii vaan sitten semmosia nopeita ruokia jos tuntuu ettei jaksa kauaa lieden ääressä seisoa. kanankoivet uuniin ja riisi kiehumaan, niin ei siitä ruuanlaitto paljoa helpotu. Enemmän aattelin panostaa tuohon kahvileipä politiikkaan, kun niitä vieraita luultavasti riittää vauvan syntymän jälkeen ja varmaan ainakaan pullaa ei tuu ihan heti tehtyä kun on sen verran aikaa vievää hommaa ja ostopullaa ei meidän taloudessa hyväksytä :).
Juu mut jos nyt palailis kouluhomman pariin taas..
Uudelle tervetuloa joukkoon mukaan!
Kävin tänään hammashygienistin luona ja yhtään reikää ei ole, huh!
Huomenna pitäis mennä töihin ja sitten on pe, la ja su töitä. Viimeine sunnuntai töitä. Ensi viikko on viimeinen viikko töitä. Ensi viikolla on neuvola.
Eilen illalla sain kivuliaan pääkivun ja kolmen aikaan yöllä otin toisen puolikkaan panadol 500 mg:sta. Sitten kun sain pääkivun pois niin vaavi rupesi kunnolla myskämään.
Kolme päivää on ollut vapaata ja olen pessyt joutessani kaikki vauvan vaatteet. Mies tulee huomenna kotiin ja lähtee taas sitten sunnuntaina. Mulla on pe iltavuoro ja lauantaina aamu niin ei paljon nähdä mutta kohta nähdään varmasti liiaksi ;)
Yli huomenna kirjoittelen paremmalla aikaa...
rv 31
Uskallanko enää ryhtyä kirjottamaan, ku kaks edellistä kertaa jostain syystä mennyt mönkään eikä ole juttu sinne asti päässyt.
Joka tapauksessa eilen oli taas neuvola ja kaikki hyvin:) Paino se vaan nousee nousemistaan ja pelkään, ettei jalat jaksa kohta enää kantaa!!
Mulla oli eilen " sairaslomapv" , ku hammaslääkäriaika oli keskellä päivää ja työmatkaan menee yli tunti yhteen suuntaan, ni ei kannattanut lähteä viettämään aikaa julkisiin kulkuvälineisiin. Ei ollut yhtään reikää ja sain heti tälle iltapäivälle ajan hammaskiven poistoon. Nyt on taas puhtaat hampaat:)
Oli ihana viettää eilen " oma päivä" :) Kävin piiiitkästä aikaa ostamassa ihan itselleni pari paitaa ja uudet kengät. Siitä onkin aikaa, ku olen itseäni vähän hemmotellut! Kyllä shoppailu on naisen parasta terapiaa, vai mitä?!
Varustelu: mä olen pessyt ja laittanut kaappiin valmiiksi vauvan vaatteet. Sängyn petaan sitten mammalomalla ja hoitopöytä nostetaan kylppäriin ja sit kaikki onkin valmista uudelle tulokkaalle. Vaippojakin olen ostanut valmiiksi. Pieniä juttuja, kuten talkkia yms pitää vielä ostaa, mutta ne saa ihan Prismasta.
Töissä on ihan hirveä kiire koko ajan, ku opetan tulevaa sijaista. Ei ehdi edes täällä surffata:)
Jaksamista taas kaikille!
Hömme 30+4
Täällä Varsinais-Suomessa on kirpeä syysaamu alkanut. Onneksi sateeton ja tuuleton, joten sää on varsin mukava.
Oli puhetta sisarusten lahjoista. En oikeastaan ajatellutkaan koko asiaa, mutta meillä poju on niin innoissaan odottamassa tulokasta, joten ajattelin hankkia sellaisen " Olen isoveli" -paidan. En tiedä, leikkisikö poika nukella. Sellainen meillä on minun vanhani, mutta katsotaan myöhemmin, jos pitää ostaa oma babyborn. Mun nukke on sellainen iso vauvanukke, joita oli joskus 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa ainakin. Voipi olla vieläkin.
Aamulla koin elämäni kauhistuksen. Oli illalla ollut astianpesukone päällä ja yölläkin otin sieltä puhtaan mukin ja join vettä. Aamulla vasta huomasin, että puolet pesuainetabletista oli koneen pohjalla liukenemattomana. Toivon vain, että muki oli puhdas. Ei siinä mikään maistunut tai likaiselta yöllä näyttänyt, mutta pieni stressaaja alkaa taas astua kehiin. Päätin, että on viimeinen kerta kun meille tulee Rainbown tabletteja. (No ehkä vika on koneessa.)
Näissä mietteissä lähden aamuteelle.
T: Rila ja Hippu 29+5