Neuvoin kerhon tutustumiskaynnilla lapseni kohtelusta sen verran, etta han on oikeasti ujo ja pelatessaan villiintyy. Ohjaaja selvasti otta moitteena ja suuttui. Nyt sitten lapsi
on joutunut tätien silmätikuksi. Lapsi ei onneksi itse tajua vielä, mut joku tädeistä oli kysynyt antoiko se äiti ohjetta siitä miten pillimehu annetaan (lapsi ihmetteli aidosti missä ohjeet on) ja muutenkin aistin heidän negatiivisen suhtautumisensa meihin.
Kyllä harmittaa, että suuni avasin!
Kommentit (35)
Mutta asia puheeksi kerhossa, täällä se ei selviä.
Suosittelen että selvität asian ohjaajien kanssa, koska asia on sinulle ilmeisen vaikea, jopa täällä ja et kestä yhtään toispuolista sanaa tai mielipidettä.
kasvatuksen ammattilaisena kehottaisin kyllä sinua ap ottamaan tämän asian ystävällisesti mutta varmasti esille joko kerhossa tai suoraan kerhotätien esimiehen kanssa. Esimiehen yhteystiedot saat kunnalta7kaupungilta.
Kyllä tuo, oli se sitten hyväntahtoista huumpria tai suoranasita piikittelyä, on turhan hurttia kohtelua vieraalle äidille, eikä se kuulu ammattilaisen käytökseen. Oman ja lapsesi edun nimissä todella suosittelen selvittämään asian ja jos muu ei auta, ottamaan lapsen pois kerhosta. Todella typerää käytöstä " ammattilaisilta" !
Osaavat muka vaikka mitä, mutta sitten kun tuleekin hiukan tavallisesta poikkeava lapsi vastaan, niin mennään puihin ja syytellään vanhempia. (Puhun nyt omasta lapsestani, en sinun).
En yhtään ihmettele, vaikka sinullekin vittuilisivat, kun eivät muutakaan osaa. Sinuna ottaisin asiallisesti puheeksi, että onko niillä jotain hätänä ja voisiko asiaa jotenkin korjata.
AP vaikuttaa hyvin huonoitsetuntoiselta ihmiseltä joka luulee ja kuvittelee kaikkien tahtovan pahaa.
Joten ei heitä ole koulutettu reagoimaan vanhempien neuvoihin tai sanomisiin.
Läheisriippuvaisuus oireinen ja hyvin huono itseluottamus on ap:lla-.
talvisin, johon ohjaaja vastasi, että meillä on usein ollut tämä ongelma , lapsenne ei ole ainut.
Olisi vissiin pitänyt sitten sanoa että ei vittuile.
kun niin varmoja tunnutte olevan siitä että ap on tulkinnut kaiken väärin ja on huonoitsetuntoinen ja vainoharhainen?
Minusta tuo ap:n kertoman mukaan kuulostaa ihan selvältä v:uilulta, siltä että tätit ovat loukkaantuneet liiasta neuvomisesta. No okei, tässä on vain ap:n kertomus mutta mistä pitäisi olettaa että se toisen osapuolen kertomus (jota ei olla kuultu) on täysin erilainen ja uskottavampi?
Ja aikamoinen riski on ohjaalla tehdä noin, mutta saa olla kyllä hyvin vainoharhainen jos äänenpainoistakin saa negan kuvan.
Pääsääntöisesti kukaan terve aikuinen ihminen ei työtilanteessa vittuile eikä myöskään oleta muiden vittuilevan.
Ap ei myöskään ole maininnut lapsen ikää ja luultavasti on ap:n ainut lapsi ja hän on itse jossain ihme äitimyytin kourissa.
on sanatonta viestintää: eleitä, ilmeitä, äänenpainoja jne. Näillä voidaan jopa kumota sanallinen viesti täysin päinvastaiseksi.
Miten monen mielestä jokaisen äidin tarvitsee oikeasti kirjoittaa ohje pillimehun kylkeen, että pilli näin päin ja tämä pää lapsen suuhun? Ja sitten ehkä vielä missä järjestyksessä leivät ja mehut saa laittaa suuhun?
Anteeksi, mutta mä saan aika oudon kuvan teistä ap:n mollaajista.
Mutta mäkin olen sitä mieltä että asiat pitää selvittää, vaikka toisaalta se tuokin heille mahdollisuuden pilkata sinua lisää, jos eivät ole kykeneviä hommia selvittämään.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitit ja luultavasti olet ihan oikeassa hoitajien suhteen. Kyllä esim. päiväkodeissa voidaan (ei tietenkään saisi) puhua pahaa vanhemmista ja vihjailla noin vaikka lapsen kuullen. Se on mielestäni työntekijän ammattitaidottomuutta ja merkki siitä, etteivät he kunnioita perhettä niin kuin pitäisi. Toivottavasti saatte aikaiseksi paremman ilmapiirin teidän ja kerhon tätien välille.
Minäkin olen herkkä lukemaan muiden mielialoja ja näen helposti jos ihmisten välissä on kireyttä. Olen itse aika ujo, mutta olen hyvä lukemaan ihmisiä. En yhtään ihmettele jos tunnet että teille vittuillaan, toiset ovat vain niin pönttöjä etteivät tajua sitä ennen kuin heille haistatellaan päin naamaa. Eli luotan arvioosi!
Minunkin lapseni on pohjimmiltaan arka vaikka onkin hienosti ulkaltanut jäädä kerhoon. Hän ilmeintää arkuutensa puhumattomuutena, eikä puhunutkaan ohjaajille kerhossa ensimmäiseen vuoteen kuin pari sanaa. Vessahädänkin he kuulemma tunnistivat katseesta :o) Meidän kerhotädillämme (sillä varsinaisella ohjaajalla, hänellä on myös avustaja) ei ole minkäänlaista koulutusta lastenohjaajan työhön, mutta ehkä juuri sen takia hän tekee mielellään yhteistyötä vanhempien kanssa ja kuuntelee vinkkejä. Vein hänelle luettavaksi Keltikangas-Järvisen pari kirjaa, ja hän oli aidosti kiinnostunut oppimaan lisää. Vaikka onkin varmasti monen kerhonohjaajavuotensa aikana kohdannut ujoja lapsia, ei hän silti suhtautunut minuun ylimielisesti.
Teillä kerhonohjaajat kuulostavat aika herkkänahkaisilta ja lapsellisilta, on vaikea kuvitella että asian puheeksi ottaminen auttaa mitään. Loukkaantuvat vain enemmän. Jos teillä vain on vaihtoehtoja, niin vaihda kerhoa. Ja anna palautetta ohjaajien työnantajalle.
Taidat olla sitä porukkaa joka jaksaa puhua kaksi tuntia eri vaippamerkkien eroista ja fanaattisesti käytät vain YHTÄ JA TIETTYÄ merkkiä. Tuo " mielialojen lukeminen" alkaa kuulostaa hyvin huolestuttavalta.
interpersoonallista älyä ja toisilla ei. Sellaista se elämä on.
voit lohduttautua sillä, että kyseessä ei sentään ole kokopäivähoito.
Siis eikö teistä oikeasti tuo pillimehukuitti ollut silkkaa piikittelyä? Eihän kukaan anna tosielämässä pillimehun juontiin mitään ohjeita, eihän? Kun se on aivan selvä homma. Pilli purkkiin ja juomaan. Siis jos lapselle on sanottu, että no onkos äiti ohjeet laittanut mukaan, että miten tuo pillimehu pitää antaa, niin kyllähän se selvää kuittailua on ja kertoo aika hyvin henkilön epäammattimaisuudesta ja huonosta asenteesta äitiä kohtaan. Mikäli näin on siis tapahtunut.
miten se osoittaa että lapsenne on silmätikku ja teihin suhtaudutaan negatiivisesti?
oletko muutenkin vainoharhainen?
Möhkö-07: