Saako kuntalisää vaikka lapsi hoidossa?
Onko kuntalisä erillinen kotihoidon tuesta? Asutaan siis kunnassa, jossa lisää maksetaan.
Hoitovapaa päättyi ja huomasin, että tilille oli tullut Kelalta kotihoidon tuki-nimikkeellä vajaa 200¿.
Saako kuntalisää vielä, vaikka lapset eivät olekaan enää kotihoidossa?
Kommentit (7)
sitä mun mielestä maksetaan vajailtakin kuukausilta muttei jos pitää hoitovapaata kaikkinensa alle kuukauden...
Kyllähän se yleisesti taitaa olla niin, että kuntalisää maksetaan siksi ettei lapset ole kunnallisessa hoidossa.
No mitäköhän kummaa ne on sitten maksaneet mulle. Kohta karhuavat kuitenkin takaisin.
Olen siis saanut kahdesta lapsesta käteen about 600¿/kk ja nyt sitten maksoivat tuollaisen 1/3, joten ihmetyttää.
Helsingissä Kela maksaa kuntalisän kotihoidontuen maksun yhteydessä. Näin ainakin meillä.
Ap
Päättyikö se sinun hoitovapaa 31. päivä? Ettei mennyt yli tälle puolen kuuta? Ajattelin, että jos se on joidenkin ylijääneiden päivien maksu? Oletko käynyt katsomassa kelan sivuilta sieltä asioinnista sivuiltasi, mitä siellä sanotaan?
lukee, että kh-tuki maksetaan vain täysiltä kuukausilta, joten ylimenevyyskään ei ole syynä. Lapset aloittivat hoidossa 15. päivä.