Mitä teet, vai teetkö mitään helpottaaksesi miehesi töihinlähtöä aamulla? ov
Me olemme aikuisia ihmisiä tasavertaisessa suhteessa.
Viikonloppuaamut on sitten sitä hemmottelua varten - puolin ja toisin.
Kommentit (107)
Kyllä mies laittaisi minulle evästä ja pesisi vaatteet, samalla kun pesisi koko muunkin perheen vaatteet. Voisi jopa silittää, koska tekee sen nytkin samalla kun silittää omat paitansa, mutta kyllä meillä aikuiset valitsee itse vaatteensa :-) Aamupalaa laittaisi ainakin viikonloppuna, kuten minäkin nyt teen.
Ja jos minä menisin töihin, niin mies sitten hoitaisi kodin ja lapsia kuten minä teen nyt.
Ja kuulemma, kun minä menen töihin hoidamme kasvatusvastuuta kuten nytkin, mutta varmaan kotitöitä tekemään pitäisi ottaa lisäapuja, koska mies joutuu pitkää päivää tekemään, eikä arkena ehdi kotitöissä autella.
Meillä ei varmaan menisi noin, vaikka haluaisin kyllä. Onneksi ei vaikuta kovin todennäköiseltä tilanteelta muutenkaan.
Siskoni mies oli sairaslomalla melkein 2 kuukautta. Ei kuitenkaan ollut niin "sairas" ettei olisi voinut pihakivetystä uusia ym. Mutta siitä huolimatta siskoni hoiti kaupassakäynnit, siivoamisen, ruoanlaiton, lastenhoidon jne. Heti töistä tultua pääsi hellan ääreen seisomaan, vaikka toinen oli ollut kotona koko päivän. Ja meillä muuten äiti on aina passannut koko perheelle kaiken eteen, hyvä ettei ruokaa pureskellut valmiiksi. Sama malli näköjään periytyy...
Nyt kun olen äitiyslomalla keitän puuron koko perheelle ja syödään yhdessä aamupala. Mies itse keittää veden teehensä ja tekee eväänsä.
Työvaatteet hän laittaa ihan itse illalla valmiiksi ja löytää päällensä itse.
Silloin kun olen töissä, niin jää aamulla tuo puuro tekemättä ja syödään leipää tai mysliä. Jokainen ottaa itse ja tekee leipänsä itse. Minä lähden miehen jälkeen töihin ja vien nuorimmat hoitoon.
Riippumatta siitä olenko töissä vai kotona niin herään joka päivä samaan aikaan kuin mies (yleensä klo 6.00) ja keitän puuron, katan lautaset ym. aamiaistarvikkeet, maidot, jugurtit jne. pöytään. Mies käy sillä aikaa suihkussa. Valitsee itse vaatteensa kaapista.
Silitän myös mieheni paidat, pesen pyykit ja laitan kaappiin, siivoan, tyhjennän ja täytän tiskikoneen. Valitsen lapsen vaatteet, puen ja vien päiväkotiin sekä haen lapsen sieltä joka ikinen päivä.
Viikonloppuisin laitan ruoat ja siivoan keittiön kun on syöty. Mies käy kaupassa minun ja lapsen kanssa kerran viikossa. Yksin ei halua mennä.
Miehellä on yli tuplasti parempi palkka kuin minulla, rankka työ ja tosi pitkät työmatkat.
Sillä se lähtee hienosti päivä liikkeelle. Sitten mies menee suihkuun, mä keitän kahvit ja katan pöydän. Sitten on mun suihkun vuoro, sillävälin mies hakee lehden mulle (meillä vaan minä luen hesarin kotona). Syödään ja sitten mies vielä antaa mulle parinminuutin niskahieronnan ja lähtee sitten töihin.
Tällästä meillä on ollut jo melkein yhdeksän vuotta.
pestyinä ja silitettyinä) sekä petaan sängyt.
terv. kotirouva
pestyinä ja silitettyinä) sekä petaan sängyt.
terv. kotirouva
Kyllä mies laittaisi minulle evästä ja pesisi vaatteet, samalla kun pesisi koko muunkin perheen vaatteet. Voisi jopa silittää, koska tekee sen nytkin samalla kun silittää omat paitansa, mutta kyllä meillä aikuiset valitsee itse vaatteensa :-) Aamupalaa laittaisi ainakin viikonloppuna, kuten minäkin nyt teen.
Ja jos minä menisin töihin, niin mies sitten hoitaisi kodin ja lapsia kuten minä teen nyt.
Ja kuulemma, kun minä menen töihin hoidamme kasvatusvastuuta kuten nytkin, mutta varmaan kotitöitä tekemään pitäisi ottaa lisäapuja, koska mies joutuu pitkää päivää tekemään, eikä arkena ehdi kotitöissä autella.