" " " " " " " TAMMITENAVAT ma-ke" " " " " " " " " " " " " " " " " " " " " " "
En löytänyt uutta ketjua, joten pääsinpäs minäkin kerrankin avaamaan=)
Viikonlopun jutut täällä http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11158832&p=2&mpage=2&tmod…
Lievää ellotusta edelleen aamupäivisin, mutta ilmeisesti on ollut muillakin -ainakin Mimmu oli oksentanut pe-joten liekö ne hormoonit teppostelee=)
Raikasta ja mukavaa alkuviikkoa meille tammikuun odottajille!!
Sammermanni rv 22+1
Kommentit (23)
Meilläkin rakenneultra takana joskus viikko sitten, kaikki oli kunnossa, sukupuolta ei nähty ja yhtään kuvaakaan ei saatu mukaan, kun " tehän saitte jo sieltä 12. viikon ultrasta kuvan, ei nyt saa enää sellaista vauvan näköistä" .. niinpä..
Justus08: mäkin meen sokerirasitukseen, tai ainakin niin luulisin. Painoindeksin mukaanhan ehdottomasti mutta kun karppaan niin en oikein näe siinä pointtia. Neuvolan tätikin sanoi että saan ihan itse päättää menenkö vai en. Taidan kuitenkin mennä, ihan varmuuden vuoksi. Mietityttää vaan että miten arvot heittää varmaan ihan häränpyllyä kun en yleensä syö ollenkaan sokeria tai muutakaan tärkkelystä ja nyt yhtäkkiä sitten vedän hirveän annoksen. Eli ei taida ainakaan ihan normaaleja arvoja näyttää? Noh, sen näkee sitten. Meillä vasta viikolla 28 mittaus, taitaa sekin vähän vaihdella paikkakunnittain kun osa on käynyt jo ihan alkuraskaudessa
Äh, äsken muistin että piti kysyä rakenneultrassa, jotta näkeekö vauvan sukupuolen muustakin kuin sukuelimistä (mm. virtsarakosta). En tietenkään muistanut kysyä. Menen kuitenkin synnytystapakeskusteluun myöhemmin, joten jos silloin muistaisin udella.
" Mukava" kuulla, etten ole ainoa joka luuli/luulee huonojen uutisten tulevan juuri itselle. Ikävähän tuollaisista luuloista on kärsiä!
Paino: Multa on lähtenyt aiemmin 4kg pois painoa. Mutta nyt on pieni " palautuminen maanpinnalle" tapahtunut, eli ainakaan ei laske enää. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä nousisikaan.
Vilmahilja, kyselit mistä ilmavaivat voi johtua. Raskaana ollessahan voi tulla mitä oireita vaan. Mutta yleensähän ilmavaivat johtuvat ruokavaliosta. Jos ilmavaivat häiritsevät kovasti, suosittelen kokeilemaan ilmavaivalääkettä, joka pilkkoo kaasut pieniksi, eikä ulostullessaan päästä enää niin kovaa ääntä ja jos ovat aiemmin ihan sattuneet, niin auttavat siihenkin.
Pesänrakennusvietti: mulla olis sellainen, mutta koitan hillitä sitä jonkin aikaa. Tätä vanhaa kämppää pitäisi alkaa karsimaan turhista tavaroista (tällä hetkellä tuntuu siltä, että voisin hävittää ihan kaiken), mutta ajattelin tehdä sitä vasta aikaisintaan lokakuun lopussa, kun olen lomalla. Ens vuoden alussa pääsenkin sit sisustaan uutta kotia :).
Iita07. Sulla onkin mielenkiintoinen ongelma tuon sokerinrasituksen kanssa. Voisin kuitenkin kuvitella, että arvot ovat normaalit, jos sun elimistö kestää sen sokerimäärän. Jos ei kestä, niin sitten onkin hyvä todeta että karppaat -> kertoo ainakin itsellesi, ettei ole syytä huoleen.
Mun kohdalle on sattunut nyt ensimmäinen mahaantaputtelija! Voi argh. Ja mä kun luulin, ettei raskaus vielä näkyisi :). Viime raskaudessa tällainen ihan vieras taputtelija kävi käsiksi vasta kk ennen synnytystä. Tutut tietty taputteli jo ennen sitäkin.
Sitten tuosta aamuisesta lääkärireissusta. En saanut passitusta sokerinrasitukseen ennen aikojaan, enkä saanut apua lonkkakipuihin (särkylääkettä vain määräsi). Tietty sain (taas) saarnan, ettei sokeria saisi nauttia. Nyt on kyllä otettava itseään niskasta kiinni. Olen yrittänyt olla ilman makeeta ja rasvaisia herkkuja jo pitkän aikaa, mutta ei vain tunnu onnistuvan. Ennen se oli helppoa, kun mies alkoi heti valittamaan, jos sorruin johonkin. Mutta nyt kun hän on aina joko töissä tai raksalla, niin ei ole vahtijaa. Mä kun olen sellainen mielialasyöppö, niin nyt raskaudessa varsinkin tunteet (ja syöpöttely) on tosi vaikeeta pitää aisoissa.
Multa otettiin papakoe, jotta nähdään onko kyse jostain muusta tulehduksesta kuin hiivasta. Varsinkin raskaana ollessa oireet saattavat jatkua, vaikkei hiivaa enää olisikaan. Canestenia saa käyttää, jos oireet tulevat ihan mahdottomiksi. Siis ilman lääkärin lupaakin (joku tätä taisi miettiä joskus aiemmin). Canesten-kuurin jälkeen lääkäri suositteli käytettävän " jonkin aikaa" emättimeen laitettavaa maitohappobakteeria ja ärtyneelle iholle Ceridal-öljyä.
Justus rv21+2
Hassua, mutta minusta tuntuu ihan samalta näin ennen rakenneultraa... siis että ehkä se nyt olen sitten minä jolle ei tule hyviä uutisia, kun kaikille muille tuntuu tulevan vain ihanaa ja positiivista! =D
Tänään 13.45 siis ultra ja vauva kyllä potkii tälläkin hetkellä ihan reilusti että sikäli ei mitään hätää! =)
Jännitän suuresti, että saanko selville kumpaa sukupuolta tulokas on! Mies ei pääse nyt paikalle koska on tänään sen verran kaukana töissä, ettei ehdi sieltä millään... Mitenköhän asian sitten kertoisi hänelle, kun/jos sukupuoli selviää??
Hyviä ideoita? =D
t. vh 20+5