Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ENSIKOT vko36 (3.9-9.9.07)**

03.09.2007 |

Hyvää alkanutta viikkoa

Ja viime viikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11125267&p=1&tm…

-Sara-Maria-

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten lapsiveden menoa, niin kuin mulla alkoi:=)

Jaksuja myös muille enska-odottajille!

-mooli ja tyttö 4kk

Vierailija
42/59 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtunut taaskaan yön ainaka mitään, joten reilun tunnin päästä ois edessä lähtö sinne yliaikakontrolliin. Tulen sitten iltapäivällä ilmoittautumaan, mikäli pistävät vielä kotiin. Mikäli minusta ei kuulu muutamaan päivään mitään, niin sitten ollaan jääty synnyttelemään...

hannnah 41+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle: Kiitos vastauksestasi tuohon kaksoskysymykseen. Kyllä meille ilmeisesti sitten kaksi samannäköistä vauvelia syntyy:)

Tipu: Toivotaan ettei raskausmyrkytys iske! Mikäs siellä tilanne nyt vai joko sitä ollaan tosi toimissa?

Aleida: Nuo kolmevuotiaat osaa olla kyllä aika hankalia. Mulla sen ikänen kummipoika ja välillä tuntuu että hermo sen kanssa menee. Toisaalta usein saa kyllä nauraa vedet silmissä sen tempauksille ja kaikelle mitä se on sanonut=)

Sara-Maria: Täälläkin malttamattomana odotellaan, että liikkeet alkais tuntua. Mulla vaan menee vielä jonkin aikaa siinä... Mulla on kyllä lentävä mielikuvitus, joten välillä jo nyt tuntuu siltä kun tuntis liikkeitä, vaikka kai se aika mahdotonta on vielä tässä vaiheessa. Isyyspakkaus on mun mielest ihan mielettömän hauska idea ja aion kyllä sen myös toteuttaa. Luulen että mies tykkäis sellasesta:)

Dragondream: Nonnii sulla onkin ihanaa lomailua synnytykseen saakka:) Onneksi mahakipu helpotti eikä mitään vakavaa löytynyt!

Hannah: Toivotaan nyt kovasti, että synnytys käynnistettäisiin sinulla tai mikä parempaa, että se käynnistyisi ihan itsestään:) Tsemppiä!

ON: Täällä vietetään ihanaa lomapäivää:) Tuntuu niin mahtavalta, kun saa vaan olla ja möllöttää. Tänään tuli viikkojakin täyteen jo 13 ja nyt pitäis viimeistään olla voiton puolella keskenmenon riskin suhteen. Jee:) Jos sitä osais ottaa vaikka vähän rennommin ja nauttia raskaudesta.

Mä oon miettiny et onko rinnat koko raskauden ajan tälläset kosketusherkät?!? Mulla ainakin on vieläkin ja nyt vaan pahenee kun on tälläsii kylmempii ilmoi. Pitää varmaan alkaa jo jotain suojausta kehittää niille talven varalle.

Huomenna täytyis lähtee ostelemaan yhdet mammahousut lisää. Pitää Helsinkiin asti lähteä, kun ei täältä löydy. Onneks junalla pääsee nopeesti. Sit aateltiin käydä miehen kaa syömässä ja leffassa. Jos vaikka menis kattoo sen Shrek kolmosen. Hesassa varmaan pyörii se orginaali versio, kun ei oikein niistä suomennetuista välitetä.

Nyt äkkiä syömään jotain, kun kaksoset huutaa vatsassa että Äiskä anna ruokaa:)

-Butterfly- rv 13+0

Vierailija
44/59 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille tsempityksestä ja suppareiden lähettelystä! Raskausmyrkytysepäilystä selvittiin säikähdyksellä, verenpaine on laskenut, turvotus vähentynyt (vaikka on sitä vieläkin) ja labrassa tutkittu pissatesti oli puhdas. Tiedä sitten, mikä tilapäinen häiriö mulla oli. Hieno juttu, että Hermionelle kävi samoin.

Gaiolelle tsemppiä väsymyksen kanssa taisteluun. Hyvä vaan, jos sulla on tilaisuuksia levätä, älä yritäkään tehdä yhtään enempää kuin mihin voimat riittävät.

Dragondream oli päässyt synnärille katsomaan paikkoja. Eikö olekin kivampi mennä synnyttämään kun tietää mihin on menossa, jää se tuntemattoman pelko pois muuten jännästä tilanteesta. Hyvä vaan, että sait saikkua loppuajaksi, ei tarvitse sitten tosiaan huolehtia töistä.

Onkohan Hannah jäänyt nyt sitten laitokselle? Jännää...

Kävin TAAS neuvolassa, mutta sieltä ei ole oikeastaan muuta uutta kerrottavaa, kun että hemppa mitattiin ja se oli nyt 125 (mun paras arvo sitten rv 14, mutta tämä siis raudalla) ja Sf-mitta oli kasvanut sentillä, on nyt 37. Paras uutinen on kuitenkin se, että Minin pää on nyt kiinnittynyt, mitä se ei vielä toissapäivänä ollut. Josko tästä viikonlopun aikana päästäisiin tositoimiin¿ Pitäkää peukkuja. Neuvolan täti arvioi, että pitkähkö vauva on tulossa, kun pää on kerran kiinni ja alhaalla ja silti Sf-mitta kasvaa ja vauvan peppu on suurin piirtein mun kurkussa asti.

Korkeasaaressa on tänään Kissojen yö, ajateltiin miehen kanssa mennä kun se on monena vuonna jäänyt väliin. Asutaankin tässä aika lähellä. Muuten ei ole mitään viikonloppusuunnitelmia, joten Mini voisi järjestää meille jotain ohjelmaa.

Hauskaa viikonloppua kaikille! Pitää kyllä käydä täällä kurkkimassa Hannahin kuulumisia¿

Tipu & Mini 40+2

Vierailija
45/59 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ihanaa, perjantai taas! Huomenna ajattelin nukkua myöhään ja muutenkin ottaa rennosti viikonlopun. Tosin veljen tyttö tulee hoitoon huomenna, mutta sen kanssa on niin mukava touhata että lomasta menee sekin.[/color]

[color=fuchsia]BUTTERFLY86: Onnea kaksoisraskaudesta! :) Varmasti yllättävä juttu ja aluksi monenlaista miettimistä, mutta ihana asiahan tuo on :) Niin ja onnea taas yksi viikko täynnä sullakin :)[/color]

[color=blue]HANNAH ja TIPU: Paljon suppareita teille, toivottavasti nyt pian pääsette tositoimiin jos ette ole jo :) Tulkaahan sitten kertomaan nyyteistänne :)[/color]

[color=fuchsia]SARA-MARIAN kysymykseen isyyspakkauksesta vastailen että empä ole sellaista ajatellutkaan, mutta isänpäivänä ajattelin ostaa jonkun vauvamaisen lahjan, vaikka vauva vielä masussa sillon onkin.[/color]

[color=blue]DRAGONDREAM: Kiva että synnäriintutustuminen oli miellyttävä :)[/color]

[color=fuchsia]MOOLIKIN oli käynyt piipahtamassa *vilkutus*[/color]

[color=blue]DAJM: Moikkelis! Kiva että siellä alkaa kaikki olla kunnossa. Mä odotan jo malttamattomana että pääsisin laittamaan vauvajuttuja, mutta ei ihan vielä viitsi :)[/color]

[color=fuchsia]HERMIONE77: Hyvä että vauvalla on kaikki hyvin ja toivottavasti ne sun verenpaineet pysyy kurissa. Mä oon kans miettinyt että pitäiskö hankkia verenpainemittari kotiin, kun meidän suvussa on kovasti korkeat verenpaineet kaikilla. Mulla tosin on ollut vielä hyvät neuvolakäynneillä.[/color]

[color=blue]GAIOLE: Mä oon kans miettinyt että saa nähdä miten käy mun töissä olon, kun nyt jo on niin veltto olo töissä (se taisi tosin olla jo ennen raskautta :D) Odotan jo kovasti mammalomaa vaikka siihen on vielä melkein 5kk.[/color]

[color=fuchsia]SUSANNA, ALEIDA, SANLE ja muut joille en nyt kommentoinut toivottelen mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja.. niinkuin tietysti teillekin joita moikkaisin :)[/color]

[color=blue]ON: Täysi viikko tuli tänään täyteen täälläkin eli 15+0 on plakkarissa nyt. Miten muuten nuo kuukaudet lasketaan eli onko se niin että kun on 16 täynnä siirtyy viidennelle kuulle eli onko 4vk kuukausi tässä asiassa? Vieläkin olen kauhean pelokas sen suhteen että meneekö kaikki hyvin ja 18. päivän neuvolaa odotan kovasti. Tahtoisi jo niin nähdä pienen siellä potkimassa. Kovasti odotan että alkaisin tuntemaan liikkeetkin että saisi useammin varmuuden että siellä pikkuinen elossa on.[/color]

[color=fuchsia]Jahas, tämä vetelys koittaa tehdä töitäkin taas.[/color]

[color=blue]T. Juli + Jumpula 15+0[/color]

Vierailija
46/59 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa lohduttavaa kuulla että muutkin on kärsinyt samanlaisesta vaivasta. Jotain lihakseen liittyvää juttua mä olen itsekin miettinyt kun ei tää kerta raskausmyrkytystä ole. Toivottavasti tosiaan pian helpottais. Viime yö oli aika karsea kun en kunnolla pystynyt kummallakaan kyljellä nukkumaan vaikka tyynyjä olin laittanut mahan/kylkien tueksi molemmin puolin. Tosi inhottava vaiva!

Kiitos kun kävit antamassa henkistä tukea =)

Dragon, ompa hyvä ettei labrakokeissa ollut mitään hälyttävää. Pääsit saikullekin lepäilemään. Nyt vaan nautit olostasi ja valmistaudut vauvan tuloon. Hyvä että on luottavainen mieli synnytyksen suhteen, mulle tuli kans ihan luottavainen olo valmennuksessa vaikkei osastolle päästykään tutustumaan.

Gaiolelle jaksuja väsymyksen keskelle!

Butterfly, mukavaa Helsingin reissua teille. Toivottavasti löydät kivoja mammavaatteita.

Tipulle peukutukset, alkoi huvittaa ku kuvailit vauvan pyllyn olevan kurkussa asti =) Ei kai sentään ihan, varmasti kyllä olo on sellainen että keskivartalo on TÄYNNÄ vauvaa. Menehän hakemaan Korkeasaaresta vauhtia synnytykseen.

Hannnahille tsempitykset, toivottavasti synnytys vihdoinkin olis " käsillä" .

Isyyspakkauksesta löyty kivoja linkkejä, eikun vaan suunnittelemaan kiinnostuneet. Mun mies on ainakin sellainen että tiedän sen ilahtuvan tosi paljon jos paketin hänelle väsäilen.

http://www.perhekerho.net/raskaus/isyyspakkaus.htm

kivoja juttuja..

http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=8

Toivottavasti linkit toimii. Mielikuvitus on rajana kun alkaa suunnittelemaan pakkausta omalle kullalle =)

hermione ja Onni 36+3

Vierailija
47/59 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tulin tuolta vauvapuolelta onnittelemaan Butterflytä! Kaksoset on upea juttu! Itselläni on nyt 4,5 kk vanhat ihanat identtiset tytöt. Meidän tytöillä oli yhteinen istukka ja suonikalvo. Vesikalvot oli onneksi erilliset (olivat siis eri vesipusseissa). Meilläkin kaksoset tuli täytenä yllätyksenä. Nuo identtisetkaksoset ei käsittääkseni ole periytyvää¿ Kyllä niistä selviää otat vaan rauhallisesti ja jäät ajoissa sairaslomalle :) Rahatkin riittää, kun ostaa käytettyna tavaroita. Helsingin monikkoperheillä on netissä hyvä kirppis ja muutakin tietoa (www.hmp.fi). Ja jos haluat vielä jotakin kysyä, niin minut löytää tuolta vauvapuolen enskapinosta...

Kaneli ja Tiina&Sini 4,5 kk

Vierailija
48/59 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Hannah on päässyt jo synnytämään :)

Tipu: suppareita, jotta pääsisitten mahdollisimman pian tositoimiin :) Mikä on kissojen yö? (en oo nimittäin ikinä kuullu moisesta)

Hermonie: Mä meinasin tosissaan tuollasen isyyspakkauksen tehdä, luulen, että munkin mies siitä tykkää. Jos vaikka sais aloitettua tavaroiden keräämisen ajoissa. Tuolta meinasin tilata tutin ja tuttipullon missä lukee papa is the best www.peppilotta.fi Sitten yks kirja oli mielessä. Pitää kattoa mitä kaikkea pientä sinne vielä laittaa.

Dragondream: Teillä oli ollut mukava synnäriin tutustumisreissu, kivaa :)

butterfly: Toivottavasti löydät mieleiset housut :) Mä oon tässä viime päivinä huomannu ku on käyttänyt sekä omia että yksiä mammahousuja, että mammahousut tuntuu mukavalta jalassa. Mun pitäis lyhentää yhdet housut, jotka huusin huuto.netistä. Mä en vaan nauti tuosta lyhentämisoperaatiosta.

Juli: Niin ne viikot alkaa lisääntymään :)

Viikonloppua kovasti odottelen, kohta pääsee töistä onneks lähtemään kotia kohti :) Kaverin luokse visiitille suoraan ja sitten kotia illaks vaan oleskelemaan. Oma olotila ei oo pahemmin muuttunut tämä viikon aikana, paitsi että masun muoto on alkanu muuttumaan. Ei kai tässä muuta

Hyviä viikonloppuja kaikille enskoille :)

-Sara-Maria rv 17+1-

Vierailija
49/59 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kanelille onnitteluista:) Kiva saada vertaistukea. Itse kun ei tunne kaksosten äitejä ollenkaan. Kokemusta on vain päiväkodista, jossa työskentelin reilu vuosi sitten. Netistä tietty löytää jonkin verran tietoa, mutta kivempi sitä on saada sellaiselta, jolla itsellään on kokemuksia kaksosista. Jos hätä tulee niin täytyy tulla kurkkimaan sua sieltä vauvapuolelta:)

Nyt shoppailemaan... Hauskaa päivän jatkoa ja viikonloppua kaikille enskoille:)

Terkuin Butterfly rv 13+1

Vierailija
50/59 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas herätty 7ltä, kun mies nousi ylös eikä sen jälkeen saanut enää unta.

Mies kävi illalla työporukan kanssa iltaa istumassa, niin kävin sitten illalla 11 aikoihin hakemassa hänet kaupungista kotiin. Tultiin sitten grillin kautta kotiin. EN tiiä johtuiko sitten siitä ruuasta vai mistä, mutta mulla kutitti aivan hirveästi jalkoja, lähinnä sääriä koko yön. Unissakin niitä raavin ja hereillä ollessa, mut en sen kummemmin niitä noussut katsomaan. Aamulla sit huomasin että toinen polvi oli ihan punaisessa ryyhkässä. ja toisessa olkapääsäkin oli pieni läntti. Vähän sen näköinen oli kun ois nokkospuskaan kävellyt. Nyt siinä ei näy enää mitään ja iho ihan normaali. mikähän reaktio lie ollut...

Eilen sain ommeltua vauvalle parit lakanat. Äitikin oli päässyt hyvän vauhtiin villapuvun kanssa. Housut oli jo melkein valmiit ja nuttua aloitteli. Monesti oli kuulema purkanut ja tuskaillut, mutta näkihän tuosta että ihan innoissaan se sitä neuloi. Kaupassa oli vaippojakin katsellut kun olivat olleet 20% alennuksessa. mut sanoin että en ajatellut kertiksiä käyttää, kun korkeintaan jokusen, joten montaa pakettia newborn kokoa ei kannata hamstrata.

Mä oon nyt muutaman kerran soittanut mahan päällä semmoista soittolelua, jos vauva sitten vaikka tunnistais sen äänen synnyttyään. Moni on puhunut siitä että vauva reagoi ympäristön ääniin, mutta minä en ainakaan ollut huomannut että alkais liikua enemmän jos esim. musiikkia kuuntelee. Niinpä piti ruveta testaamaan ja kyllähän se Veikka alkoi potkiskelemaan kun laittoi lelun soimaan masun päälle. Mies kyllä nauroi, että poika yrittää potkia, että äiti älyäisi hiljentää sen toosan, kun ei saa yksiössään edes rauhassa olla ;) Eli kuulossa ei vikaa, vaikka sitäkin kerkesi jo miettimään, kun en oo aiemmin reaktiota ääniin huomannut.

Sanle ja Veikka 30+4

Vierailija
51/59 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Ajattelin nyt liittyä teidänkin porukkaan jos mukaan vielä sopii? Aiemmin olen pyörinyt tuolla maaliskuisissa täällä sekä msn:n puolella.

Olen 27-vuotias esikoistaan odottava tamperelainen neitonen. Nyt on koossa 14+2 (LA 6.3.08) ja nyt vasta pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan siltä että vauva olis tulossa.. Aikaisempia kokemuksia pienistä lapsista tai edes odottajista ei juurikaan ole.

Kaksi kertaa olen käynyt neuvolassa ja kerran ultrassa (np-ultra viikoilla 11+6). Ultrassa oli kaikki hyvin, olihan se aika sykähdyttävä kokemus!

Aika vähällä pääsin pahoinvoinnin osalta eikä muutenkaan ole kauheasti raskausoireita ollut. Alussa vähän öllötti koko ajan ja pinna oli kireällä. Ummetusta ollut jonkin, verran, se on kyllä tuskallista! Rinnat on kasvaneet aika paljon ja alussa olivat tosi kipeät.

Edellinen kirjoittaja(olikohan sanle?) mainitsi kutinasta. Mulla on myös jalat kutissut ja etenkin polvitaipeet on pienellä näppylällä. Aivastuttaa hirveästi ja nuha on melkein koko ajan. Tänään kun olin shoppailemassa hajuvesiosaston läpi käveleminen otti vähän henkeen. Aiemmin ei oo ikinä mitään tollaisia herkkyyksiä. Kai tässä raskaana ollessa on vaan niin herkkänä? Neuvolassa ainakin sanoivat kun kysyin tosta aivastelusta että raskaana ollessa on limakalvot turvoksissa.

Nyt oon huomannut että parin viime viikon ajan on ollut tosi energinen ja reipas olo! Toivottavasti jatkuisi loppuun asti!

cotine 14+2

Vierailija
52/59 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannah taisi sitten jäädä laitokselle kun ei ole ilmaantunut kertomaan kuulumisia. Ihanaa, kohta on jo nyytti sylissä ellei ole jo!

Tervetuloa kirjoittelemaan, Cotine (toivottelen tervetulleeksi, vaikka itse kovasti haluaisin jo siirtyä tuonne vauvapuolelle¿).

Julilla senkun viikot paukkuu, onnittelut!

Sara-Maria kyseli, että mikä ihmeen Kissojen yö. Korkeasaari järjestää kerran-pari vuodessa tapahtuman, jolloin saari on auki puoleen yöhön ja siellä on kaikkea kissaeläimiin liittyvää oheisohjelmaa. Kissoja myös ruokitaan illan mittaan ja nehän ovat muutenkin paremmin liikkeellä hämärässä, joten se on otollisinta aikaa nähdä niitä. Amurinleopardilla oli 2 huhtikuussa syntynyttä pentua, joiden telmimistä oli kiva katsella. Sopiva tapahtuma myös lapsiperheille, joita siellä paljon olikin.

Tänään harrastettiin miehen kanssa meidän lemppari viikonloppupuuhaa eli lähdettiin ulos aamiaiselle. Käytiin Cafe Ekbergissä Bulevardilla syömässä aamiaisbuffet, se on kyllä joka pennin arvoinen. Yleensä ollaan käyty pikemminkin sunnuntaisin, mutta nyt ei uskalla lykätä mitään suunnitelmia päivää pitempään kun ei koskaan tiedä milloin tulee lähtö Kättärille. Toivottavasti vielä viikonlopun aikana, koska muuten mies joutuu maanantaina töihin (on ollut tämän viikon lomalla) sen sijaan, että jäisi isyyslomalle.

Katselen tässä toisella silmällä lentopallomatsia telkkarista ja sen jälkeen tulee Suomi-Ruotsi yleisurheilumaaottelua, joten urheiluhullulla sohvaperunalla on mukava päivä.

Tipu & Mini 40+3

Vierailija
53/59 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan cotine!

Sanle: Aika jännä tuo kutina¿ Mulla on itsellä allergiaa ollut aina, ja jotenkin tuntuu, että se on nyt aktivoitunut raskaana ollessa. Ei hauskaa.

Dragonilla oli ollut hyvä käynti synnärillä. Hyvä! Varmasti moni asia konkretisoituu ihan sielläkin käymällä ja näkemällä mihin sitä sitten h-hetken koittaessa oikein mennään.

Butterfly: Mulla oli ihan järkyn kosketusarat rinnat jonnekin rv 15-17 asti, ja sitten alkoi pikkuhiljaa helpottamaan. Tosiaan joku kaulaliina varmaan hyvä kääriä talveksi rinnan ympärille, ite pelkään rintatulehduksia¿

Tipu: Mites meni Kissojen yössä? Huomasin itekin mainoksen, mutta oli olo töiden jäljeltä niin naatti, ettei jaksanut lähteä. :(

Juli: Viikot sen kun poksuu! Onko sulla rakenneultra millon tulossa?

Hannnah ilmeisesti on jäänyt synnytyshommin, jännityksellä odotan uutisia pienokaisesta :D Missäs Buuffa luuraa vai jo laitoksella?

Hermionelta tuli hyviä linkkivinkkejä, pitää käydä kattomassa.

Sara-Marialle vilkutukset, sekä kaikille muillekin enskoille!

ON: Kipeä olo, toivottavasti en nyt tule sairaaksi. Simahdin eilen sohvalle kesken elokuvan, uni tulee nykyään ihan millon vaan ja missä vaan. Jos jaksaisi pyöräyttää koneellisen pyykkiä ja silittää vähän vaatteita. Sitten sohvalle löhöömään. Piiperö heilahtelee masussa entiseen malliin, olossa ei muutoksia suuntaan tai toiseen.

Mukavaa lauantaita!

Gaijis ja piiperö 24+2

Vierailija
54/59 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sullakin siis jo eräpäivä ohittunut! Huimaa! :D

Ei muuta kuin suppareita sinne!

Vierailija
55/59 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAnnah, tsemppiä loppumetreille! Tosin taitaa mies olla enemmän lähtökuopissa :) Mutta nyt taitaa olla jo tosi kyseessä..jännää milloin saadaan vauvakuulumisia..

Tipu, onneksi ei mitään vakavaa, SUP SUP.

Hermionelle kivuttomampia päiviä! Mahtavia ideoita isyyspakkaukseen!

Sanle, munkin mielestä aika toistaiseksi ihan lentää. Varmaan juuri loppumetreillä tuntuu siltä että siihen asti raskaus on mennyt nopeasti, vaikka olen usein kuullut että viimeiset päivät on aikas pitkiä...

Varmaan täysin luonnollista että pohtii noita juttuja että onko lapsi terve. Mua mietityttää se jo nyt. Mutta eihän voi kuin toivoa parasta ja yrittää olla huolestumatta turhia.

Susanna ja Gaiole: Haikaranpesä kuulostaa hyvältä, olen itsekin miettinyt sitä. Olisi luksusta jos pääsisi perhehuoneeseen..

Juli, mulla rv vasta 11 ja innoissani kävin tänään katselemassa lastenvaatteita ekaa kertaa. No, vielä pysyu järki mukana enkä ostanut mitään. Me ajateltiin kertoa muille vauvasta vasta kun se 1.seulontaultra on takana parin viikon päästä. Sitten ehkä pikku hiljaa selviää minkä verran saa lainaan/ostettua tavaroita. Hämmästyin pinnasänkyjen ja hoitopöytien kokoa kaupassa. Saa nähdä mitä tehdään kun makkari ja kylppäri on molemmat aika minikokoisia meillä.

Aleida: voi kun mukavia uutisia! En malta odottaa meidän ultraa, joka on 2 viikon päästä..

Butterfly: Voi tuplaonnea! Varmaan alkushokkia noi sekavat tunteet, onneksi olkoon! Ainakin luin jostain että kylmällä ilmalla on rintojen päällä hyvä olla lämmin kaulaliina tms kun ne on herkät, mitä Gaiole jo ehdottikin.

Cotinelle tervetuloa!

Hobbie 11+3

Vierailija
56/59 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli taas tuskainen. Kutina palasi ja jalat oli yöllä ihan hirveän näköiset. Polvet ja nilkat oli ihan rakkulaiset ja kutisevat. Oli kuin jalat olisi tulessa olleet. Rakkulat on siis sen näköistä kuin olisi nokkospuskassa kävellyt. Punertavia epäsäännöllisen muotoisia kohoumia ihossa. Alan olla sitä mieltä että koira on meidän talouteen jonkun kirpun roudannut mikä alkaa yöllä sängyssä sitten syyhyämään. Ihme vaan että mies saa nukkua yönsä rauhassa ja ilman mitään reaktioita, tosin kaikki ei reagoi samallalailla. Ja mullakin se tulee vaan jalkoihin ja pikku laikku toiseen käsivarteen. keskivartalo ja reiden ovat saaneet olla täysin rauhassa. Mistä muusta tämä voi johtua kuin jostain syöpäläisestä?! Ei meillä nyt niin huono hygienia tasokaan ole. Sänky ostettiin uusi kesälle ja viimeks eilen siivosin makkarin ja tuuletin petivaatteet. Yleensäkin kerran viikkoon tulee makkari siivottua. Niinpä ainoa vaihtoehto on että koira on metsästä roudannut jonkun lintukirpun tai vastaavan tänne. Nyt alkaa sitten puhdistus operaatio. Sauna päälle ja kaikki petivaatteet sinne. Voi että ku ois talvi ja 30' pakkasta niin veisin kaiken pihalle, mut nyt ei auta ku laittaa sauna päälle ja alkaa sitten koluamaan koko makkari läpi, että löytyykö täältä luteita,kirppuja vai mitä. Hyi että minua ällöttää ja etoo pelkkä ajatuksin että asia ois niin ja täällä joudutaan asumaan ja nukkumaan. Tekis mieli vaan itkeä ja huutaa, mut eipä se paljon auta. Nyt vaan siivoamaan, siivoamaan ja siivoamaan. Ei tämä mikään raskausoirekaan voi olla!

Vierailija
57/59 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 4.9. klo 7.03 terve tyttö,jolla pituutta 51 cm ja painoa 2890 g.

Perehdyn sitten paremmalla ajalla juttuihinne, mutta butterflylle onnea kaksoisraskauden johdosta.

ja suppareita hannnahille ja tipulle jos ette ole vielä synnärillä.

T: Buuffa ja Nuuro 5pv

Vierailija
58/59 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuro oli sitten tyttö! Sylin täydeltä onnea koko perheelle! Kiitokset suppareista, toivottavasti tavataan pian tuolla vauvapuolella...

Tipu & Mini 40+4

Vierailija
59/59 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä ja hoikka tytskä.

Hannnah ja tipu...nyt synnyttämään! Vai jokohan Hannnah on päässyt tositoimiin?! Toivottavasti:D

Nyt ei kyllä muuta jaksa kirjotella...on jotenkin niin väsy. Äsken käytiin miehen kanssa kattomassa medusan sinetti...oli aika hyvä!

Öitä!

-Aleida rv 12+2