** ENSIKOT vko36 (3.9-9.9.07)**
Hyvää alkanutta viikkoa
Ja viime viikon keskustelut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11125267&p=1&tm…
-Sara-Maria-
Kommentit (59)
Nyt jos jotain yrittäis saada kommentoituakin : ) Ihan harmittaa, että jäänyt nyt viime aikoina palstailu tosi vähälle. Olin lomalla 2,5 viikkoa ja netti oli känny-yhteyden varassa, joten sillä ei oikein viitsi näpytellä kovin pitkiä tekstejä. Nyt töissä kolmisen viikkoa ja sitten jään äippälomalle: ihanaa! Kotiin pitää kyllä yrittää saada aikaseksi hommata ihan ¿kunnon¿ netti, niin pääsee tänne teidän upeaan joukkoonne vähän paremmin.
Jokohan Buuffa on päässyt tositoimiin, kun ei täällä ole näkynyt! Virtuaalitsempitykset...
Dragondream: missä kohtaa masua siulla sitä kipuilua on? Itse vähän huolestuin, kun muutamana päivänä on kävelylenkillä tai jos pitkään istuu paikoillaan, niin tuntuu sellainen pistävä kipu navan oikealla puolella (vähän ylempänä kuin napa eli lähempänä kylkiluita). Täytynee neuvolassa ensi viikolla mainita asiasta. Samoin tuli mieleen, että pitäs kysyä tuosta synnäritutustumisesta, siullahan se oli tulossa.
Hannnah: tsempitystä sinne ja suppareita...
Tipu: sielläkin nukuttaa huonosti ja närästää, samma här! Toivotaan, että helpottaa. Ja suppareita sinne toivottelen!
Aleida: Kivoja ultrakuulumisia siellä, onnea!
Hobbie: Moikat sinne! Kiva, että ultrassa näkynyt pikkuinen.
Hermione: Toivotaan, ettei iske raskausmyrkytys. Jaksuja sinne!
Sanle: siehän ahkerana siellä pakastinta täyttelet... pitäsköhän itsekin pikku hiljaa alkaa? No, ehkä tässä ei vielä kauheeta kiirettä ole, jääpähän äippälomalle tekemistä. Varmasti mietityttää miestäsi synnytys just noiden siskojensa kokemusten vuoksi. Yritä sinä kuitenkin olla positiivisella mielellä: eihän sitä nyt etukäteen kannata murehtia liikoja. Ja onnea uusista kymmenluvuista: perästä tullaan : )
Gaiole: kyselit, ollaanko saatu tutuilta tarvikkeita vauvalle. Me on saatu melko paljonkin: ¿isommista¿ tarvikkeista uutena ostettiin oikeastaan vain yhdistelmävaunut ja jonkun verran sitten vaatteita, amme ym. pientä sälää. Tosi kiva saada käytettyjä, kun eihän ne esim. yhdellä lapsella ole miksikään menneet.
Susanna: huomasin, että pohdit pienempää talvihaalaria... meillä oli asia pohdinnassa myös: marraskuun keleistä kun ei oikein tiedä! Kyselin tutuilta vähän kokemuksia, ja ehdottomasti kuulemma kannattaa hommata 56 cm haalari aluksi, siihen äippäpakkauksen haalariin kuulemma hukkuu. Ostettiin sitten H&M:ltä sellainen vähän päälle 20 eceä maksava, käytettyjäkin etsittiin, muttei löytynyt mistään.
Juli: moikat, kiva kuulla siusta! Ja mukava kuulla, että väsymys helpottanut ja vauvalla kaikki hyvin.
Butterfly: Oiiih, mikä ylläri! Onnea kaksosodotukseen, ihanaa, että vauvoilla ultrassa kaikki hyvin. Ja kyllä asioilla on tapana järjestyä, vaikka kyllähän tuollainen uutinen varmaan mietityttää.
Kaikille muillekin enskoille moikat!
(.) Loman aikana tuli ostettua ja laiteltua Pätkiksen vaatteita ja tarvikkeita. Pinnis kunnostettiin ja mies teki hoitolipaston, kun tajuttiin, että kodinhoitohuoneen taso on ihan liian kapea siihen tarkoitukseen. Vaatteita saatiin (ostojen lisäksi) myös kavereilta, joten niitä alkaa olla mukavasti kasassa. Oikeestaan mitään ihmeempää ei enää puutukaan, jotain pientä esim. rasvoja, vaippoja, itkuhälytin yms. pitää vielä hankkia. Äippäpakkaus tuli viime viikolla myös. Univaikeuksia meinaa välillä olla, ei tahdo löytyä hyvää asentoa ei sitten millään, kädet puutuu, hartiat ja niska on kipeet. Närästää myös, jos vähänkin rasvaista ruokaa syö... Eli näitä pienehköjä loppuraskauden vaivoja alkaa jo ilmaantua. Äippälomaa siis odotellessa... katotaan miten jaksan töissä nyt 3 viikkoa.
Dajm + Pätkis 28+5
Butterfly: Onnittelut kaksosten odotuksesta!! Aika huikeeta....varmaan myös pelottavaa, mutta eiköhän kaikki ihan hyvin mene.
Dajm75: Mulla ne vatsakivut ovat sellasia kuin olisi tehnyt vatsalihasliikkeitä aivan liikaa ;) elikkä ihan keskellä vatsaa. Tosin se alkoi pienenä kipeänä kohtana vähän sivummalla. Kävellessä mullakin on välillä alkanut " repiä" ja vihloa ja pitää hidastaa vauhtia. Neuvolassa sanoivat, että tää voi olla sitä kun kohtu kasvaa niin hurjasti tai sitten et vauvan esim.jalka painaa samaan kohtaan. Tänään olin sitten labrassa varmuuden vuoksi. Torstaina lääkäri katsoo vastaukset. Juu, synnärille tosiaan ollaan menossa torstaina kans. Vähän jännittää...Täällä meillä on tapana, että sinne soitetaan itse ja varataan aika. Ei siis mennä valmennusporukan kanssa. Sopiva ajankohta on kai kun viikkoja on 30 tai jotain.
Susanna: Mä ostin h&m:ltä pienemmän fleecehaalarin. Ei nyt mitään pienintä kokoa, mut kuitenkin vähän pienempi ku pakkauksessa. Ehkä sitä sitten on mukavampi alussa käyttää.
Tänään ei ihmeempiä. Mies on ollut koko päivän koulutuksessa 200 kilometrin päässä vaikka onkin kesälomalla ja mä oon vaan nukkunut ;) No, en koko päivää, mut se aamuinen labrakäynti pisti olon niin väsyneeksi kun joutui aikaisin heräämään ja pientä päänsärkyäkin on ilmassa. Eipähän tässä varmaan olis mitään tarvinnut tehdäkään. Kirppu potkuttelee tuolla masussa välillä niin, että koko maha hytkyy....näyttää ja tuntuu hassulta ;) Onneksi eivät tee kipeetä.
Dragondream 31+6
Melkoisen uutispommin pudotit, ihan unohdin mitä kaikille muille piti kommentoida! Onhan tuo iso juttu, kaksi vauvaa yhden sijasta! Varmaan tosi jännää ja ihanaa yhtä aikaa, kestää ehkä hetken tottua ajatukseen...
Juli oli palannut palstatauon jälkeen, kiva että olet taas mukana ruodussa ja energisenä! Sinua onkin kaipailtu.
Aleida toi hyviä ultrakuulumisia, onnittelut!
Hannah, lähdehän nyt jo sinne synnärille että me perässähiihtäjätkin päästään tositoimiin ;) Tosin Buuffa on varmaan jo etuillut, kun on linjoilta kadonnut. Vauvauutisia odotellessa...
Unohdin Butterflyn uutisen myötä tosiaan kaikki jutut, mitä piti kommentoida. Vauvatavaroiden hankinnasta taisi olla galluppia. Me on hankittu lähes kaikki uutena, huonekalut, vaunut yms. Ainoastaan turvakaukalo on lainassa, olisi tuntunut hullulta ostaa sellainen kun meillä ei ole edes autoa eli kaukalon käyttö on tosi minimaalista. Vaatteita on saatu jonkin verran käytettynä, tosin kävin ne aika rankalla seulalla läpi ja kiikutin puolet UFFiin, olen vähän nirso siinä suhteessa. Suurin osa vaatteista on kuitenkin uutena ostettuja.
Omaa napaa: viime yön nukuin vihdoinkin hyvin, jopa yhden neljän tunnin pätkän käymättä vessassa. Aamulla olikin tosi levännyt olo verrattuna kolmeen edelliseen aamuun. Närästys jatkuu ja kiusana on myös älytön turvotus sormissa ja varpaissa. Juuri mitkään kengät ei mene jalkaan, joten tänään olin liikkeellä supertyylikkäänä sukissa ja sporttisandaaleissa (kun paljain jaloin ei tarkene)....
Käytiin äsken leffassa katsomassa Shrek 3 (ihan ok, jatkaa edellisten linjoilla, mutta ei mikään maata mullistava leffa) ja sitten käveltiin vähän kaupungilla. Mun vanhemmat on molemmat soitelleet tänään, ovat kummatkin pois maasta seuraavan viikon (omilla tahoillaan, ovat eronneet sata vuotta sitten) ja niitä tietysti kiinnostaa syntyykö ensimmäinen lapsenlapsi sillä välin. Huomenna olisi eräpäivä. Taitavat ehtiä takaisin ennen kuin mitään tapahtuu, pelkään pahoin.
Palailen huomenna neuvolakuulumisten kanssa, siihen asti moi!
Tipu & Mini 39+6
Voi vitsit...tosi paljon..tai sanoisinko tuplasti onnea sulle odotukseen!:D Wau, varmaan on aika uskomaton fiilis, en voi edes kuvitella. Ymmärrän, että raha ja muu huolestuttaa, mutta eiköhän kaikki järjesty. Sukulaisilta vaan rahaa joululahjaksi:D
Ainakin pääset näkemään vauvelit useesti, kun kerran seurataan usein ja tarkasti heidän vointiaan.
Mutta aivan mahtavaa kerrassaan!!!
Mäkin toisaalta vähän " pelkäsin" tota mahdollisuutta kaksosista, kun meidänkin suvussa niitä muutamat on...mutta ehkä sitten seuraavaksi:)
Hyvää yötä kaikille !
t.Aleida rv 11+4
Viime yö meni sitten valvoessa, kun piti vähän kelailla tätä kaksosasiaa. Mä oon kyllä muutenkin sellai pohdiskelija luonteeltani, joten ei mikää ihme sinäänsä, että tämä asia valvottaa. Kaipa tämän asian nyt alkaa pikkuhiljaa sisäistää. Eilen kerrottiin isovanhemmilekin ja ottivat asian tosi ilolla vastaan. Miehen äiti jo pohti, että pitääkö hänen ottaa nyt mummolomaa ja tulla auttamaan meitä lasten kanssa:)
Gaiole kyseli, että tuliko uutinen ihan puun takaa. Joo kyllä tuli. Meillä ei kummallakaan ole yhtään kaksosia suvussa. Meiltä löytyy jostain niinku tosi kaukaa suvussa kolmosiakin, mutta ei lähisuvussa oo. Noh kerta se on ensimmäinenkin:)
Oon nyt kovasti yrittänyt pohtia, että onko nää meiän kaksoset nyt sitten identtiset, kun niillä on yhteinen istukka. Tietääkö joku näistä kaksosjutuista jotain?
Nonnii nyt kouluun reippaana tyttönä. Vähän mä kyllä nukahdan sinne tunnille. Onneks luentojen aihe on mielenkiintonen (lastensuojelu)
Terkuin väsynyt butterfly rv 12+5
menee hieman hermo mun liian vikkelien sormien ansiosta. Eilen hävitin tekstin kerran ja tänä aamuna jo kaks kertaa. Nyt taas sitten seuraa lyhennetty versio siitä mitä aioin kommentoida, ei pinna riitä enää kirjoittaa samoja asioita kolmanteen kertaan =/
Butterflylle tuplaonnittelut tuplauutisista, ihana juttu! Onnea tosi paljon =) Varmasti on ajatukset sekaisin alussa ja sopeutuessa ajatukseen mutta asioilla on tapana järjestyä, kyllä kaikki hyvin menee!
Susannalla vilkutukset pitkästä aikaa. Kiva lukea sun kuulumisia. Vastaan Gaiolelle samalla (kuten Susannakin jo mainitsi) raskausmyrkytykseen ei auta kuin synnytys. Kai mä joutuisin osastolle tarkkailuun ja lepoon jos myrkytys nyt todettaisiin. En tiiä missä vaiheessa harkittais käynnistystä, riippuu varmaan mun ja vauvan voinnista. Toivotaan ettei ole myrkytys..
Aleidalla oli ollut hienoja ultrakuulumisia, onnittelut =)
Dajm oli palautunut kesälaitumilta, on jo ihan ikävä ollut. Tervetuloa takaisin palstailemaan!
Samoin Juliaanaa on ollut ikävä, mukava kuulla että väsymys alkaa hellittää. Tervetuloa palstailemaan!
Tipulla on tänään LA, toivotaan että vauvasi on täsmällinen ja synnytys käynnistyis tänään. Pääsisit samalla eroon ikävistä turvotuksista. Saitko nukuttua viime yönä?
Sanle, mä olen kans mietiskellyt samoja asioita kuin sinä. Pakko vaan yrittää jaksaa uskoa ja toivoa että lapsi olis terve ja kaikki menisi hyvin. Onnittelut uusista kymmenistä!
Dragonilla oli vaivana vatsakivut, toivottavasti ne hellittää pian. Tulehan sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi tuloksista. Ja mukavaa tutustumista synnärille.
Jotain jäi varmasti mainitsematta.. Pakko nyt nopeesti yrittää tallentaa etten enää hävitä tätäkin tekstiä. Kävin eilen ostaan verenpainemittarin ja paineet on ollut täällä kotiloissa hyvät. Toivottavasti ei tosiaan iske raskausmyrkytys. Rinnanalus on tosi kipeä mut kyllä mä sen kans pärjään kunhan ei hirveesti tulis muita vaivoja. Kotona lepäillessä menee päivät. Pääasia että vauvalla on kaikki hyvin, omista vaivoista ei niin ole väliä...
hermione ja Onni 36+1
lähettelen vielä suppareita!!!
Buuffa on varmaan jo laitoksella kun ei ole mitään kuulunut.
Ja Sara-marialle vielä vilkutukset ja kaikille muillekin joita en muistanut nimeltä mainita =)
...kaupoille pitäisi lähteä..
pikaisesti vain piipahdan ilmoittautumaan, että EDELLEEN kotona yhtenä kappaleena... mies jo eilen illalla totesi epätoivoisena että ei se taida syntyä ikinä... (odottaa hiukan innoissaan isyyslomalle pääsyä)... ja olipa se mies jo viime yönä unissaan kovasti lähdössä laitokselle :) kyseli unissaan housujaan... oli kuulemma unessa ollu lempiverkkarit hukassa, eikä meinattu sen takia päästä laitokselle, kun ei suostunut lähtemään missään muissa housuissa..
hannnah 41+1
Tuosta kaksosasiasta. Joo kyllä ne on identtiset jos on yhteinen istukka. Niill' ä olisi erilliset istukat jos olisivat erimunaiset. ja minun tietääkseni identtiset kaksoset ei ole periytyviä, vaan kaikilla on yhtäläinen mahdollisuus saada identtiset kaksoset. Erimunaiset sitten eri juttu.
Eräpäivä sitten koitti eikä mitään edistystä ole tapahtunut, täällä sitä edelleen kärvistellään. Hyppäsin samaan junaan Hermionen kanssa siinä mielessä, että neuvolan täti keksi tänään epäillä raskausmyrkytystä. Tässä neuvolakuulumiset:
Rv 40+0
Painoa lisää 1000g/vko, taatusti kaikki turvotuksesta
Turvotus +
RR 135/98 ja 125/96, mitattiin kahdesti
Pissassa vähän valkuaista
Hemppaa ei katsottu
Sf-mitta 36, pysynyt kolmatta viikkoa ennallaan
Raivotarjonnassa edelleen, mutta pää ei vieläkään kiinnittynyt
Syke +, liikkeet ++
Jep, eli kombo korkea verenpaine, melkoinen turvotus ja valkuainen pissassa sai neuvolan tädin epäilemään raskausmyrkytystä. Mitään muita oireita (päänsärkyä, ylävatsakipua yms) ei ole. Joudun huomenna kiikuttamaan pissanäytteen neuvolaan ja seuraava varsinainen neuvolakäynti on sitten jo perjantaina. Täällä käydään neuvolassa kuulemma LA:n jälkeen pari kertaa viikossa viikolle 41+5 asti, jonka jälkeen vasta varataan aika yliaikaiskontrolliin äitipolille. Toivottavasti ei mene niin pitkäksi.
Sain neuvolasta kotiin lainaksi verenpainemittarin, jolla on tarkoitus tänään ja huomenna pariin otteeseen mittailla. Jos alapaine menee yli sadan, pitää kuulemma soittaa joko neuvolaan tai äitipolille, riippuen tietysti kellonajasta.
Että tällaisia komplikaatioita vielä viime metreille. Höh. Toivottavasti Mini ratkaisee tilanteen omalla tavallaan ja päättää syntyä vaikka huomenna, sittenpähän pääsisi tästäkin ihmettelystä.
En nyt jaksa kommentoida muuten sen enempää, ajatukset on tiiviisti omassa navassa vaikkei tässä mitään hätää olekaan. Puhelin soi jatkuvasti kun ihmiset kyselevät, että JOKO. Ei kai olisi pitänyt kertoa laskettua aikaa kenellekään...
Tipu & eräpäiväinen Mini 40+0
Tipulle ja Hannnahille paljon suppareita!
Butterflylle onnittelut kaksosraskaudesta. Kyllä ne asiat sujuu hyvin!
Gaiole: Meillä on valmennukset 13.11 ja 20.11. Ei siis samaan ryhmään päästy. Taidan yrittää malttaa odottaa haalariasian kanssa niin kauan, että saan äitiyspakkauksen. Katson sitten kuinka iso haalari tosiaan on. Enkä sitten tiedä, että olisiko 56 cm vai 62cm haalari parempi. Hmm.. onneksi on aikaa vielä pähkäillä. :)
Aleidalla ja Juliaanalla oli mukavia ultrakuulumisia!
Susanna 23+3
Tänään tuli mun pikkusisko 3v. yökylään:) Aika kiva, kun ei oo aikasemmin ollu. Oli ihan innoissaan, mut koetteli myöski siskon hermoja toden teolla, kun ei meinannu millään uskoa...sitä se uhma teettää!
No...nyt nukkuu tyyttyväisenä tuolla makkarissa:)
Vähän huonoissa merkeissä tää kyläileminen periaatteessa tapahtu, kun siskon äiti(joka on siis myös raskaana) joutui lähtemään terveyskeskukseen ja sieltä sairaalaan, kun sattui mahaan:( Onneksi selvisi, että vauvalla on ainakin kaikki kunnossa...epäilivät ensin umpisuolta, mutta ei kai se sitten ollutkaan se?! Nyt joutui jäämään yön yli tarkkailuun.
No meidän isukki on yötöissä, eli sisko tuli sitten meille yöksi.
Huomenna ollaan ehkä viisaampia!
Mutta nyt katsomaan Jerichoa ja sitten nukkumaan!:)
Kauniita unia kaikille ja eräpäivän jo ylittäneille paaaaaljon suppareita!:D
ja saapuu oikea yö.... menen nukkumaan odottaen yöllistä herätystä supistusten vuoksi... mutta niinpä vaan käy että pissahätä on ainoa herättäjä ja sitten taas nukutaankin aamuun asti ilman muunlaisia herätyksiä.... kaipa se täytyy alkaa jo uskoa ettei vauva tule omatoimisesti ulos vaan vaatii sen käynnistyksen. toivottavasti jo huomenna yliaikakontrollin yhteydessä ottavat mut sisään sairaalaan ja alkavat käynnistellä.
hannnah 41+2
No niin, saihan sitä hetken aikaa kirjottelemiseenkin. Viikot hujahtaa niin nopeesti ohi ettei tiedä mitä pitäis tehdä.
Hannahille ja Tipulle suppareita lähettelen, toivottavasti pian pääsette tosi toimiin.
buuffa taitaakin olla jo nyyttiä hakemassa kotiin ku ei oo pitkiin aikoihin kuulunu mitään.
Juli: Mukava kuulla, että väsymys alkaa siellä hellittämään ja kirjottelit taas kuulumisia. Hyvä, että ultrassa on ollut kaikki hyvin. Onhan se mukavaa, että tänne kuumeilukamutkin tupsahtaa samoihin aikoin. :)
Hermonie: Toivon mukaan kaikki on hyvin, eikä ole mitään raskausmyrkytystä.
Sanle: nuo ajatukset käy varmaan monen mielessä (ainakin mun) varsinkin jos lähipiirissä on tuollaista tapahtunut. Kyllä se ohi menee :)
Gaiole: Voi kun osaiskin sanoa että miltä tuo masun olotila tuntuu. Välillä fiilis kyllä on että vaavi se voi olla mutta en oo varma. Kai sitä tässä ajan kanssa oppii tunnistamaan vaavin liikkeet. Kieltämättä viime päivinä siellä on jotain tapahtunut mitä en osaa määritellä. Kovasti yritän kuullostella.
Sitten tuohon vauvantarvike saanti asiaan. Meillä äiti oli ostanu pussilakanan ja huppupyyhkeen jo tässä vaiheessa. Sitteri tuli miehen veljeltä ja oletan että sieltä voi vielä jotain vauvatavaraa leluja/vaatteita tulla samoiten mun veljeltä, mutta varmaks en osaa mitään sanoa. Käytettynä mä oon tosissaan hommannu jo sen hoitopöydän ja samoiten pinnis tulee meille käytettynä. Katotaan mitä ihmisiltä tulee lainaan tai omaks tässä syksyn mittaan, sitten katon mitä pitää vielä hankkia.
Susanna: Mäkin huomaan kyllä tuon mahan muutoksen vaikka mulla tuota massaa on siinä jo entuudestaan, mutta kuitenkin. Tsemppiä syksyn opiskeluihin.
Aleida Hyvä, että kaikki oli ultrassa hyvin. Eikö ollutkin hieno kokemus nähdä oma pikkunen? fiilis oli kyllä itellä ultran jälkeen tosi mahtava.
Butterfly: Suuret onnittelut tuplaraskauden johdosta. Varmaan vie aikaa totutella ajatukseen, että masussa kasvaa yhden sijaan kaksi, mutta kyllä kaikki hyvin menee :)
Dajm: Lomalla tekee kyllä hyvää rentoutua ja unohtaa kaikki muu :) Tsemppiä sinne viimeisee työrupeamaan, teillä tuntuu kaikki hankinnatkin olevan hyvässä mallissa.
ON: Ei siis mitään ihmeellistä uutta. Odottelen tietenkin kovasti, että oppisin tuntemaan mitkä on vauvan liikkeitä masussa. Töitä piisaa ja kotonakin pitää kiirettä.
Onko enskat antaneet miehille isyyspakkausta? Tästä aiheesta oon lukenu monia keskusteluja ja tulikin mieleen josko sellasen omalle miehelle tekis.
Nyt on pakko palata töiden pariin.
-Sara-Maria rv 17+0 (taas täys viikko)-
Tipulle hirveesti jaksuhaleja, toivottavasti ei myrkytys iske!!
Sinne toivottelen pikaisesti alkavaa synnytysta, kuten myös Hannnahille!!
Voimia teille tosi paljon!
Sara-marian kysymykseen isyyspakkauksesta. Mulla oli tarkotus jotain suunnitella nyt kun olen äippälomalla mut kun vointi on tällainen etten kaupungilla oikein voi/jaksa liikuskella niin kaikki hankinnat on jäissä. Vielähän tässä ehtii jonkun kiva höpöpakkauksen isukille hommaamaan.
Aletaanko kaikki kiinnostuneet enskat yhdessä suunnittelemaan mitä kaikkea se vois sisältää? =)
Palailen huomenna paremmalla ajalla! Ai niin, kävin neuvolassa tänään.
RR ihan ok ja pissa puhdas. Toi rinnanalus vaan on kipeä, ei tietoa minkä takia =(
hermione ja Onni 36+2
Tulin kuokkimaan tuolta vauvapuolen enskoista, kun luin tuosta sun rinnanalus kivusta.
Mulla oli ihan sama juttu kun olin suunnilleen samoilla viikoilla kuin sulla. Mulle tehtiin kanssa kaikkia testejä kun epäiltiin sitä raskausmyrkytystä, mutta mitään ei löytynyt.
Kipu oli kanssa ihan kauhea. En pystynyt kuin makaamaan toisella kyljellä sängyssä kun se oli pahimmilllaan ja hengittäminen oli vaikeaa. Sitä kesti melkein kaks viikkoa, ja sitten se kipu katosi. Terkkari arveli sen johtuvan siitä että joku lihas olisi ollut tosi jumissa kun maha kasvoi.
Toivottavasti sullakin pian helpottaisi ja viimeiset viikot menisivät hyvin.
Onnellista loppuodotusta!
Toivottaa Hermione ja Milo 7kk
Pikamoikkaus kaikille!
Väsyttää ihan " enskana" ja pakko vyöryä sohvalle. Mahaan ottaa nyt jotenkin tosi paljon ja on veltto olo. Pohdin juuri, että tällä menolla en kyllä jaksa olla töissä tappin asti, kun meinaa kaikki päivät olla aika rankkoja - ja teen kuitenkin " siistiä sisätyötä" :( Maha on kasvanut ihan kauheesti parin viikon aikana ja yhtäkkiä liikkuminen tuntuu erityisen hankalalta.
Piiperö on ruvennut monottamaan virtsarakkoa.. Pitää huolen aineenvaihdunnan toiminnasta siltä osin. :)
Kaikille terkut ja loppupääläisille paljon suppareita! :)
Toivottavasti kenellekään ei iske se kamala raskausmyrkytys!
gaiole ja piiperö 24+0
ps Se isyyspakkaus kulostaa hauskalta idealta, kertokaa lisää :)
eipä ole tullut mitään hankittua, koska tuo mies on luonteeltaan sellainen, ettei innostuisi moisesta vaikka vauvaa itseään odottaakin innolla.
hannnah 41+2
Tuosta isyyspakkauksesta...sehän on hauska idea!! Mä olin ajatellu ostaa miehelle sen pienen kirjan...oliko se nyt joku huolto-opas vai mikä lie. Vähän niinkuin autonkorjausopas. Tosiaan tohon pakkaukseen vois sisällyttää jotain pientä kivaa vielä.
Sitten synnärikuulumisia....tänään oli se tutustuminen ja aika jännää oli kieltämättä. Käytiin synnytyssalissa ja vuodeosastolla kiertämässä ja meille kerrottiin mitä tehdään heti kun tullaan jne...ei mitään kamalaa oloa jäänyt, paitsi miestä rupes jännittämään. Ehkä sille tää vauva tulee konkreettisemmaksi näin. Sanoi, että jännittää sen vuoksi kun näkee kun läheinen on tuskissaan ja itse ei voi auttaa. Voi sitä.....aika suloinen. No joo....
Yhessä huoneessa päästiin käymään ja siellä oli 4 tunnin ikäinen vauva äitinsä kanssa. Voi että kun oli suloinen!!!!!!!!!!
Luottavainen olo jäi paikkaan ja ainahan mä olen noihin ammattilaisiin kyllä luottanutkin. Että ei muuta kuin hyvillä fiiliksillä sitten synnyttämään ;)
Aamulla olin neuvolassa lääkärillä ja saikkua sain sinne äitiysloman alkuun saakka niin ei tarvii enää työnteosta huolehtia.
Vatsa kipu on hieman hellittänyt ja lääkäri sanoi ettei labratuloksissa ollut mitään ihmeellistä. Yksi tulos oli vielä tulematta ja sain varmuuden vuoksi reseptin, että jos sieltä nyt sitten jotain löytyisi. Kohdunsuu jo vähän pehmeä, mutta kiinni kuitenkin. Ilmeisesti pitäisikin jo olla pehmentynyt tässä vaiheessa.
Me täältä käydään synnyttämässä naapurikaupungissa, joten matkaa tulee puolisen tuntia. Jotenkin tuo reissu pisti mut ihan väsyneeksi. Tosin käytiin samalla syömässä ja kaupungilla kierreltiin vähän aikaa niin ehkä sekin väsyttää.
Taitaa olla parasta mennä soffalle löhöömään ja kattoo salkkareita.
Kaikille enskoille heilutukset!!!
Dragondream 32+1
Ihan mieletöntä, ja jännää myös samaan aikaan! Oliko teillä mitään ounastelua aiemmin, että olisi kaksi tulossa, vai tuliko tämä nyt ihan puun takaa? Onko suvussa kaksosia?
Varmasti on pää ihan pyörällä ja mietityttää moni asia. Mutta tsemppiä teille, ihana juttu ja kyllä kaikki järjestyy!
ONNEA VIELÄ!! :D
Gaijis ja piiperö