Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-N-Y-T- syitä vauvaan ja syitä vauvaa vastaan....??

02.09.2007 |

olisi mukava jos gallup tästä aiheesta....

3 syytä miksi ehdottomasti haluat/haluatte perheessä vauvan..

ja myös 3 syytä miksi vauva ei sopisi kuvaan juuri nyt...

meillä erimielisyyksiä ajankohdasta, kuten monilla muillakin ja nyt itseänikin ruvennut askarruttamaan kun mies niin vastaan...

lähes joka päivä asia pyörii mielessä ja usein itkunsekaisin oloin....eli kuulisin mielelläni kokemuksia miksi tai miksi ei josko sen avulla pystyisin paremmin sulattamaan/käsittämään mieheni " miksi ei" olotilan...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritämme jo, mutta näistä asioista keskustellen päädyimme ratkaisuumme:

Puolesta

1) Koska minulla on todettu jo ajat sitten lapsensaantia mahdollisesti vaikeuttava ovulaatiohäiriö, PCO. Nuorena aloittaminen voisi olla eduksi, tai ainakin hoitoihin joutuessakin olisi vielä nuori.

2) Mies on jo 32 eli viisikin vuotta vetkutellessa hän olisi jo melkein 40!!!

3) Ja tottakai haluamme syleillä omaa pientä nyyttiä ja kasvattaa tähän maahan uuden kansalaisen eli siis haluamme löytää paikkamme sukupolvien ketjussa.

Vastaan

1) Asumme arkemme eri kaupungeissa. Raskauden tullessa seuraisi pikamuutto ja -järjestelyrumba.

2) Minä olen opiskelujeni alkupuolella ja vain yksi meistä siis käy vakitöissä.

3) Vauva olisi kummankin suvun ensimmäinen pikkuinen ja emme millään haluaisi suvun mielenkiinnon ainoaksi kohteeksi varsinkin kun emme ole vielä naimisissa. Muutenkin neuvoja satelee jo liikaa...

Eli siis meillä on varsin vankat taloudellis-realistiset syyt olla yrittämättä lasta, mutta oma halu ja suorastaan VIETTI voitti kumminkin. Eipähän ainakaan kukaan arvaa että meillä puuhataan pienokaista! ;)

Vierailija
22/27 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin lapsen...

1) elämälläni pitää olla muutakin sisältöä kuin raskas työ

2) tiedän olevani valmis äidiksi, tajuton vauvakuume, enkä voi pitää kissaa koko ajan vauvanani (sen takia kutsun itseäni jo mamiksi :))

3) ajankohta olisi sopiva molemmille ja tulevat mummit kyselevät jatkuvasti ekoista lapsenlapsista =)

Miksi en haluaisi lasta

1) oma rauha, esim. yöunet jäisi vähiin ja mä rakastan nukkumista! :)

2) pelkään hieman selkäni puolesta, mutta juuri sen takia haluaisin lapsen nuorena, koska vuosia sitten lääkäri suositteli lapsen tekoon nuorena, jotta selkä kestää sen painon. Mutta silti selän reagoiminen asiaan hieman pelottaa.

Kolmatta syytä en tunnu keksivän. Mies pelkää eniten sitä, miten meidän välinen suhde muuttuu, mutta mä olen varma siitä, että vauva vain vahvistaisi suhdettamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisestä haaveillaan..

Plussat:

1) ikä alkaa tulla vastaan, nyt tuntuu oikealta ajalta kasvattaa perhettä

2) pääsisin töistä pois miettimään onko tuo se juttu mitä haluan

3) hirveä HALU! haluaisin ostella ihania vauvanvaatteita ja helliä ja hoivata pientä, meidän omaa lasta

Miinukset:

1) oon määräaikaisessä työssä, joka jatkuisi määräaikaisena muuten, uskallanko jäädä pois, koska en pääse enää takaisin ja saanko muualta yhtä hyvää työtä -> pelkään työttymyyttä

2) ei olisi enää omaa vapautta ja aikaa matkustella ja löhöillä, pitäisi asettaa aina joku toinen itsensä edelle

3) just kun on valmistunut ja saanut ok palkan, ni haluaisin nauttia siitä ja sen tuomista eduista

Vierailija
24/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussat:

+ sisarukset yksi suurimmista rikkauksista (oma kokemus)

+ halu kokea odotuksen ja synnytyksen tuoma jännitys vielä kerran

+ biologinenkello yms. puoltaa ajoitusta suht. pian

...mutta

- rakastan myös työtäni ja sieltä poissaolo aiheuttaa ikävää

- jos toinen ei olisikaan yhtä helppo tapaus kun ensimmänen sattui olemaan?

- avioliitto ei pelkkää unelmaa joka päivä (mutta voiko se ollakaan????)

Vierailija
25/27 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vauvan, koska

1) Tunnen sisälläni kovan kaipuun, haluan hoivata ja helliä pientä ihmistä. Miehenikin on valmis asiaan.

2) Miksi enää odottaa? Voimme antaa lapselle turvallisen ja rakastavan kodin.

3) Olisi kiva jäädä töistä kotiin oman lapsen kanssa. Olisin mielelläni monta vuotta kotona.

Miksi taas ei?

1) Vain minulla vakituinen työ, mies tekee tutkimusta apurahan turvin.

2) En keksi enempää syitä, vaikka totta kai joudumme luopumaan monesta asiasta, kuten vapaammasta elämästä ja elämänrytmistä, enää ei voisi laiskotella niin paljon...

Tulos:

Olemme jo yrittämässä lasta.

Vierailija
26/27 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntarissa on ollut kyseinen asia jo hetken aikaa.. tekosyitä on liian helppo keksiä.. onko koskaan oikea aika? Olisiko sittenkin jo aika heittää tekosyyt narikkaan, ja uskaltaa ;)

Syitä miksi vauva:

1. elämän tarkoitus on jatkua

2. Sisältöä elämään, oma lapsi, perhe

3. Haluaisin olla kotona vauvan kanssa, työntekoon mukava tauko

Miksi ei?

1. pelottaa..nykyinen elämä niin helppoa

2. pelottaa..miten käy parisuhteen, vartalon, talouden...

3. niin, miksi ei?

Vierailija
27/27 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO:

1. Voimakas halu äidiksi. Ei pysty järjellä himmentämään tätä voimakasta tunnetta. Ja mies haluaa isäksi.

2. Ihana mies, joka haluaa monta lasta kuten minäkin. Tiedän hänen olevan hyvin osallistuva isä. En pelkää niin kovasti pelkää väsymistä koska tiedän hänen olevan täysillä mukana. Hän myös useimmiten kokkaa ja siivoaa ja pitää yllä järjestystä paremmin kuin minä, joten en pelkää joutuvani kotitöiden suohon vauva kainalossa. (Itse asiassa mun pitää tsempata että saan osani kotitöistä tehtyä kun muuten hän vaan tekee ne ¿ja se ei ole kuitenkaan pidemmällä tähtäimellä reilua! :)

3. Oikea ikä ja valmius. Olemme melkein 30 vuotiaita ja tunnemme olevamme valmiita jakamaan aikaamme ja rakkauttamme muillekin kuin toisillemme. En tule kaipaamaan entistä elämääni, sillä olen saanut tehdä ja nähdä paljon ja nyt haluan jo muutakin. En edes tarvitse paljon unta, joten sekin on plussa! :)

EI:

1. Mies haluaa odottaa vielä puolisen vuotta käytännön syistä, lähinnä todella stressaavan työtilanteen tähden. Mulla ei ole mitään syytä. Mulle tilanpuute, rahasyyt tai vaikka työ eivät ole tarpeeksi hyviä syitä sammuttamaan kuumetta. Vauva nukkuu kuitenkin meidän vieressä perhepedissä ensimmäiset vuotensa, mitään hienouksia ei tarvitse ostaa ja me pärjätään seuraavat vuodet ilman entisiä viihdykkeitäkin (kuten ravintoloissa syömistä ja jatkuvaa matkustelua). Vauvakin saa kestovaipat käyttöönsä ja kierrätettyjä vaatteita! Työstä olen valmis vaikka irtisanoutumaan saadakseni olla lapsen kanssa.

2. ¿

3. ¿

Eli kohta alkaa yritys! :)