**LOKAMAATUSKAT ' 05 SYYSKUU**
Kommentit (45)
Tähänkin pinoon vielä ONNITTELUT SILJA JA KOKO PERHE!
Taisin eilen rustata vähän väärään pinoon ;)
Meillä tuo pottailu ei tuota tulosta :( siis istuu tuo poika siinä jonkunaikaa jos virikkeitä on tarpeeksi, mutta mitään se ei sinne vahingossakaan tee :(
Noh, jospa tuo yritys jossain vaiheessa palkittaisiin...
Puheesta senverran, että ei ole kiire senkään opettelulla tuolla mein pojalla. Tällä hetkellä tulee ne kaksi sanaa päivittäin: ANNA, ÄITIIIII!!!
Ja pappa silloin jos näkee papan jossain kauempana.
Yäk tulee joskus kun kakka vaipassa ja haluu sen sieltä pois... siinä kaikki.
Uhmaa alkaa olla mein pojalla, vaikkakin miusta tuntuu että sillä on jonkin sortin uhma ikä ollut syntyestään sakka ;)
Siis kun hän on kovin tahtova, herkästi suuttuva ja itkee ja karjuu aika paljon edelleen :( ... 2v neuvolassa kyllä saavat koittaa keksiä miksi tuo lapsi huutaa niin paljon.
Kun ei aina edes itse tajua mikä sille nyt taas tuli kun alkaa huutaa ja karjua henkensä edestä. Aamu äreä tuo poika ainakin on, ei aamu ihmisiä ollenkaan ;)
Esikoisella ihana vaihe menossa. Alkaa 4 vuoden kriisi helpottaa ja on oikee söpöläinen satoine erikoisine kysymyksineen. Pitkin päivää tulee niin mainioita lohkaisuja ja kysymyksiä että ei pokka kertakaikkiaan aina pidä. Alkaa olla jo senverta iso että hänen kanssaan asioista suht helppo neuvotella ja avuksikin on jo kotihommissa. Innolla myös auttaa!
Tää mein pienin tulee viikon kuluttua 6kk. Mein vauva on oppinut jo ryömimään ja menee jo ihan vauhdilla minne mieli tekee. Suuresti ihmettelen miten ollaan ihan puhtaasti rintamaidolla tähän saakka kasvettu (veikkaan että lähemmäs 8kg ja yli 70cm) ja tyytyväinen poika on kuin mikä. Ei pahemmin itke ja omaa niin valloittavan hymyn :)
Noh, ensiviikolla alkaa sitten soseenkeitto täällä. Saas nähdä kuinka hyvin uppoaa.
Meillä menee siis ihan kivasti, tuo meidän Timi vaan saa välillä pinnan tiukalle. Kun ei keksi mikä sitä ahdistaa ja miksi on niin kiukkuinen ja pahantuulinen ja itkuinen...
t. K@tju ja poikakolmikko
Ihan hirmuisesti ONNEA Siljalle pikku prinsessan johdosta!!! <3<3<3
Kerrothan sitten joskus synnytystarinaa kunhan jaksat?!
Meillä tää arki alkaa sujumaan jo suht rutiinilla. Mut on se kumma et molemmilla on aina just samaan aikaan nälkä tai joku muu hätä! Ei sitte kädet riitä millään molempia auttamaan vaan aina joutuu toista huudattamaan...
Ja hormoninäpyt ovat nyt valloittaneet koko pikkuisen naaman ja pään... :( Nassu ihan täys ja tukan altakin niitä pilkistää vaik kuin ja paljon... Ei oo kovin suloista... Toivottavasti menis pian pois!
Meillä ei BB:tä kauheesti kattella. Joskus saattaa koostetta tuijottaa jos sattuu vahingossa oikealle kanavalle oikeaan aikaan. Mä oon niin koukussa niin moneen muuhun sarjaan et ei jää aikaa enää tälle ;)
Nyt ei tähän hätään muuta asiaa. Palaillaan taas astialle! :)
vaikee uskoo vieläkään että meitä on nyt neljä. Kaikki on menny tähän asti niin hyvin että pelkään mitä tuleman pitää. Ainoo huoli oli kun sairaalassa ei saatu vauvan kuuloa testattua mutta tänään oltiin sitten kättärillä uusinta kuulo testissä ja se meni läpi.
Nyt sitten jännällä neuvolan kotikäyntiä odottelen että millainen on meidän neidin paino tällä hetkellä mutta se on vasta torstaina. Ihan ollaan menty koko aika ilman lisämaitoa mistä olen TODELLA ylpeä. Nyt sitten pähkäilen että antaako tuttia vai ei, tänään käväsin ostaa pari tuttia valmiiks. Tähän asti on menny hyvin että olen saanu rauhotettua vauvan tissille mutta ihan miestä ajatellen että kun sillä ei ole tissiä mistä tulee maitoa niin sais tutilla rauhalliseks hätä tapauksessa. Ja muutenkin kun mies palaa töihin niin voisin saada lisä aikaa kun laittaa tutin suuhun.
Joo ei menny kauan kun on jo talo täys vaaleenpunasia vaatteita, anoppi ihan tohkeissaan ostelee ja kieltää mua ostamasta mitään ennen kun olen nähny mitä se on ostanu. Kyllä olen ittekkin siitä huolimatta selaillu huuto.netiä kovasti ja tehny sieltä löytöjä :)
Jesse on edelleen tosi innokas hoitaja, silittelee ja halailee vauvaa koko ajan. Pottailu on jääny vähän takaalalle, ei oikein malta istua siinä. Kakkaaminenkin on vähentynyt, ennen saatto kakata 3-4 kertaa päivässä mutta nyt tulee vaan 2. Olispa hyvä jos sillä ei oliskaan mitään allergiaa.
Joitakin uusia sanoja olen ollut kuulevinani Jesseltä nyt, ei mitään kovin selvää mutta tiedän mitä yritti sanoa.
Synnytys kertomuksesta en oikein osaa sanoa erityisempää. Supistuksilla alkoi, edellisenä päivänä jo maha oli pinkeenä melkein koko ajan, yöllä ei mitään mutta aamupäivällä alkoi supistella kipeemmin mutta pärjäsin, kävin kaverin luonakin pyörällä. Iltapäivällä aloin sitten laskemaan suppareiden väliä ja oiskohan kello ollu jotain 16-17 kun oltiin sairaalassa, siellä sitten kärvistelin supistuksien kanssa. epiduraalin sain sitten kipuihin ja kalvot puhkastiin ja siitä se sitten alkoi pikku hiljaa etenemään. Vauveli sitten syntyi 20:07. Ponnistus vaihe meni tällä kertaa nopeemmin mutta oli se kivuliaampikin, tunsin kun vauva meni eteenpäin, Jessestä en tuntenu mitään.
On tää neiti kyllä niin erillainen kun Jesse, musta tuntuu että tää vaan nukkuu, vaikka oli Jessekin hyvä nukkumaan vauvana mutta saa nähä koska kostautuu. Pitäis ittekkin nyt nukkua kun vielä on mahdollisuus.
Taidampa siis lopetella tähän.
T.Silja
Ihania vaaleanpunaisia uutisia sain lukeakseni, kun taas pitkästä aikaa pinoa pääsin selailemaan! Veti ihan sanattomaksi, kun aina on niin hienoa lukea onnellisia tarinoita!!
Meillä kans flunssaa pukkaa; Milolle iski perjantai-iltana kauhea nuha ja seuraava yö menikin ihan vituralleen..Sitten kolmonen soitti la-aamuna mulle töihin itku kurkussa, että hällä on kaamea nuha, ja sunnuntaina kun oli lähtö leirikouluun Inariin..No, dropit auttoivat, ja saatiin neiti matkaan.. Milollakin jo helpottanut niin, ettei yöunet enää kärsi, onneksi. Itselläkin jo muutaman päivän samaa vaivaa, ja sen lisäksi selässä TAAS jotain kiukuttelua, perskutarallaa.
Nauratti, kun K@tju kertoi Timin " yök" -ilmaisusta, kun meillä on sama juttu, jos on kakki vaipassa, niin poju tulee sanomaan yök, irvistää ja kourii peffaansa.
Mullapa on la vapaapäivä töistä, ja illalla aion mennä duunin bileisiin! Hitsin hitsi, kun en ees muista, milloin oisin ollut jossain bilettämässä, niin tosi kliffaa, että sattuu olemaan vapaakin silloin ja varasinkin jo heti kampaajankin..Yleensä kun tulis lähdettyä tukka putkella ja vähän paplaria rullalla jossain päin päätä, ja melkein työvuorosta suoraan, niin kiva kerrankin lähteä vähän laitetumpana ja yleensäkin lähteä..
Wau, Pähkis! Missäs olitte ukkokullan kanssa hempeilemässä?
Nyt taas kiirus hakea ekaluokkalinen koulusta, joten MOrotsut! Kaikille kaikkea hyvää, ja Siljalle jaksuja (kuin myös muille vauva-maatuskoille) vaavin ja Jessen kanssa! Muistahan nauttia vauvantuoksusta, se kun on niin ainutlaatuinen tuoksu:O)
Truttis
Ihania vauvauutisia taas, ihan pukkas tippaa linssiin... Minäkö herkillä ;)? Paljon onnea Siljalle ja perheelle pienestä tytöntylleröstä :)! Kiva kuulla, että on mukavasti lähtenyt käyntiin :)!
Täällä yksinäinen, kohta työelämään palaava äiti, jonka kuopus on parhaillaan päiväkodin pihalla leikkimässä ja nukkuu päiväunensakin muualla kuin omassa sängyssään..!! Siis ihan oikeesti kääk!! Miten tässä näin kävi? Joko se kaks vuotta meni?
No, tyttöhän pärjää, se on selvä. Aikamoinen mimmi on nimittäin kyseessä, sisarusten koulima kovaääninen kaveri. Eron tuska ja todellisuus iskeekin nyt muhun! Ei tää ole kolmannellakaan kerralla näköjään yhtään helpompaa. Meidän vauva lähtee maailmalle.. niisk..
Anyway, mä aion tänään nauttia kaikesta huolimatta vapaapäivästä ja piipahtaa ostoksilla ihan rauhassa (ja ihan yksin..nyyh..), joten tsemppiä mulle! ;) Palaan kertomaan syvempiä tuntojani myöhemmin, sorry nyt tämä erittäin omanapainen vuodatus..
Pähkis
ps. Truutta, me käväistiin ihan Välimeren lämmössä. Nam ja maiskis että teki kutaa! ;)
Pähkis, enpäs ookkaan yhtään kade, kun eihän voi olla yhtään kivaa jossain etelän lämmössä nauttia laatuaikaansa.. Varmasti hieno päätös tälle kesälle, ja tavallaan myös yhdelle elämänvaiheelle..Ellei sitten niin hassusti kävis, että tuliaisena ois " etelänhetelmä" (=rakkauden sellainen), hihhih!
Ja varmasti neitosesi pärjää ja viihtyy loistavasti päiväkodissa, ja kyllä kait säkin siihen taas pikkuhiljaa totut ja osaat olla itkemäti joka ikinen aamu:O). Muistan kyllä niin selvästi, kun nelkku ja vitonen aloitti päiväkotiuransa, ja joutuivat eri ryhmiin, niin vitonenhan oli silloin " jo" 2v9kk, mutta silti... Joka aamu katselin päiväkodin ikkunasta sisään, kuinka mun " vauvani" jäi sinne pöydän ääreen istumaan ihan yksin maailmassa, sniif! Hyvinhän tuo lähti ajan kanssa kuiteskin sujumaan, mutta toi vitonen kun on aina ollut ja edelleenkin on semmoinen sivustaseuraaja, hiljainen hissukka..Sulla taas jos typy on muuteskin reipas, niin nou hätä!
Missäs muuten lapset olivat teidän lomaillessa, vai oliko hoitajat kotona?
Mähän oon muuten yhtä varma ennustaja kuin noi Ennustaja-Ellit ja Madamet! Siis lapsen sukupuolta kun ennustan, niin kääntäkää se sitten justiin vastakkaiseksi, niin oikein menee, heh:O).
Sittenpä vaateasioihin, taas kerran; Ootteko jo talvipukuja katselleet " sillä silmällä" ? Mua alkaa totaalisesti ahdistaa toi poikien värimaailma taas kerran!! Kuinka hitossa, ei yksikään valmistaja voi tehdä jotain kauniin raikasta pukua, vaan kaikkialla mustaa, harmaata, likasenruskeeta, tummansinistä jne...Sori, jos joku onkin esim.mustan ystävä, mutta kun en oikeesti halua synkkään talveen pukea parivuotiasta synkkään pukuun, yök! Tytöille kyllä löytyy jos jonkinväristä ja kivan näköistä, on tää niin väärin!!! Ja talvikenkääkin pitäis ostella, mutta en muista meillä kuomia olleen vielä näin pienenä, joten pysyikö ne siis jalassa ihan hyvin, Pähkis esim.? Kun tolla letkuralla ei kumpparit tahdo pysyä, niin voisko Kuoma kuiteskin pysyä? Vannon niiden nimeen kyllä jostain neljävuotiaasta etiäpäin, mutta tässä kohtaa onko toimiva mono?
Mäpä sainkin eilen jumppapallon! Toivoin sitä syntsälahjaksi, mutta ukkoni sai sen vasta eilen aikaiseksi hankkia.(sillä on itellään su syntsät, niin kait aatteli, että jää itekin lahjatta, jos ei ennen sitä osta mulle). Pitäis nyt vaan se täyttää ja siirtyä palloilun ihmeelliseen maailmaan. Onko kellään kokemusta sellaisesta?
Milo änkes syliin, ja kovasti kirjoittais osuutensa, joten pilaanpa häneltä senkin ilon!
Moikkadå ja tulkaahan linjoille!
Pähkikselle hurjasti Työn iloa(varsinkin palkkapäivänä voi hetken iloita) ja tuuhan aina joutessas käymään...
Truttis ja Milo
Auts tän mamman leukaperää särkee....aamupäivällä otettiin viisaudenhammas pois. Ja nälkä on eikä syödä saa kun jotain viileetä tänään.
Nyt on poju taas nukkunut yhden yön isossa sängyssään, ja parhaillaan päikkäreitään. Kattoo kuin taas illalla käy. Flunssaa on vielä vähän, samoin miehellä. Kop kop kop...itsellein ei ole vielä tarttunut.
Maanantaina käytiin perhekahvilatoimintaa suunnittelemassa pojan kanssa, siis lähinnä hän juoksenteli ympäriinsä niissä tiloissa ja yritin siinä samalla keskustella ihmisten kanssa. Sellainen olisi tarkoitus aloittaa syksyn aikana.
No mutta, tää tällainen pikakäynti, poju heräsi just. Pakko mennä syömään jotain jugurttia tai jotain, pääsee muuten laihtumaan...heh.
Aurinkoista keskiviikkoiltaa!
käytiin ap pojan kanssa vaunulenkillä ostoksilla Tammiston Tarjoustalossa. Sieltä sai -20% alennusta kaikennäköisistä tuotteista. Ostin leluja perhekahvilaan jonka avaan parin viikon kuluttua. Jäi vähän kaivelemaan muutama juttu jotta voi olla että joutuu menemään vielä takaisin, mutta yksin, helpompi katsella rauhassa.
Mammuttimarkkinoilta ostin pojalle pihalle ne Lassien toppakengät, toivottavasti kestäävät edes jonkun aikaa.
Jumbossahan alkaa pian myös Pyöreät Päivät ja niiden jälkeen tietty Hullut Päivät. Että alennusmyyntejä alennusmyyntien perään.
SYÖMISESTÄ meillä syödään suht nätisti, tosin maito/vesilasit menevät hyvin usein tahalleen nurin tai ylös alas ja sit sotketaan kädellä jos ehtii ennen kuin ärähdän asiasta ja siivoan jäljet.
Juu mutta nyt selailemaan uutta Me Naista ja taitaa kaapista löytyä Fazerin sinistäkin kyytipojaksi. Heips!
Käytiin tänään ekaa kertaa avoimessa. En ole koskaan kenenkään lapsemme kanssa siellä käynyt ja nyt sitten kun esikoisella on noita kerhoja ja liikuntaleikkikoulua neljästi viikossa, alkaa tuo mein pienempi herra suuttua kun hän ei pääse mukaan.
Tänään sitten vietiin esikoinen seurakunnan kerhoon ja siitä rattailla sitten pienempien kanssa avoimeen. Mukavasti siellä keretään 2 tuntia olla ennenkuin esikoista pitää olla hakemassa. Sopiva aika pienemmille ja sitten kotia syömään ja päikkäreille.
Onnessaan oli meidän poika kun siellä sai touhuta ja leikkiä ja niitä leluja kun oli kasapäin ja ihan erilaisia kun kotona :)
Oli siellä sitten sellainen laulutuokio ja siinä sitten oli muutama kiva laululeikki... se ei oikeen kolahtanut meidän poikaan, mutta innolla se kummiskin katteli vierestä. Vähän oli askarteluakin ohjelmassa ja siitä tykättiin kovasti.
Syömisestä oli puhetta. Kyllä meilläkin osataan sillointällöin olla hankalia syöjiä. Tänään kyllä söi tosi mielellään, mutta lopuksi piti sitten parit lusikalliset auttaa kun rupesi räkimään sitä ruokaa takas lautaselle :/
Parikertaa ovat veikan kanssa koittaneet ruokasotasille ryhtyä ja toisinaan sillä ruualla olisi niin kiva pöytää maalailla tai lihapullilla " ajella" niinkuin ne olisi jotain pikkuautoja...
Mutta nyt odottelee kuppi kahvia ja suklaalevy tuolla :)
t. K@tju ja poikakolmikko
On vaa ollu jotenki niin hirveetä häslinkiä taas tää perhe-elämä, et ei oo yksinkertasesti koneelle ehtinyt. Eilen sain vihdoin viimein aikaseks luettua teidän kuulumiset ja tänään ajattelin sitten itsekin taas osallistua pinon kasvatukseen ;)
Romille ISO hali!
Meillä nuo syömiset menee aika vaihtelevalla menestyksellä. Mut ei kyl yleensä sentään tommosia esityksiä pistä pystyyn. Eilen kyllä onnistui rikkomaan kaksi kulhoa ja ihan heti peräkkäin! Eka söi vähän muroja kuiviltee ku odoteltiin että puuro jäähtyy, ni viskas sit puol vahingossa kulhon lattialle ja meil ku on laattalattia keittiössä ni tottakai se särky! Sitte ku sai puuron eteensä ni heitti senki lattialle!! Ei just sillä hetkellä katottu yhtään tyttöä, ni en voi sanoo kuin tahallinen tuo teko oli, mut ei se kyl puhdas vahinkokaan ollu! Siis jumankauta 2 kulhoo viiden minuutin sisällä!!! Ja molemmat aivan pirstaleiks ja sit tietty ne puurot siel lattialla ja siel saumoissa... aarrgghh!!! Ihan pikkusen kiristi hermoja!
Meidän pimulla oli viime talvena kans kuomat, mut ei ne kyl kauheen hyvin pysyny jalassa... Vaik oli tuo kävely muutenki vähän sellasta ja sellasta sen paksun haalarin kanssa! Täks talveks meil on Reiman kengät jotka ostettiin tehtaanmyymälästä tammikuussa. Ne on kokoo 25 joten saas nähä meneekö koko talvea.. Nyt jos ostaisin ni ottaisin 26. Vähän harmittaa...
Syyskenkiäkin kovasti etsittiin, mut aika laihoin tuloksin. Kenkäkaupas myyjä sai meidät ostamaan sellaset Vikingin nilkkurit kokoo 26 ku ei ollu pienempii, sano et ei ne niin isot oo. Mut tos ku mä niit kotona kattelin, ni ei hemmetti, kyl ne niin isot on et en taida viittii viel päälle laittaa. Keväällä sit. Menipähän taas rahat tosi fiksuun käyttöön! Mut ku ei noist koista aina tiedä ku ne vaihtelee ihan hirveesti!
Sama on kyl vaatteissakin, varsinkin housuissa. Käytetään nyt pääasiallisesti 92cm ja jotkut housut on ihan hyvii ja jotkut aivan liian pitkiä! Luulis et ois joku standardimitoitus...
Vauvan kans menee ihan hyvin. Se edelleen vaan lähinnä syö ja nukkuu. Vaik on se kyl osoittanu huutokykynsäkin! :)
Yöt se lähinnä nukkuu mun vieressä, koska heti kun sen laittaa omaan sänkyyn, alkaa kitinä ja ei kauheesti viitsi huudattaa ettei pimu heräis! Vauva on oppinu jo kiristää ;) Tietää ettei äiti anna huutaa ettei sisko herää :D Kyl mä joka yö sitä ain yritän omaan sänkyynkin nukuttaa ja välillä se onnistuukin! Ainakin hetkeks ;)
Nimi meillä on viel aivan hakusessa. Oikeen ärsyttää kun ei saada mitään päätetyksi. No, ei sen puoleen ei meillä kummallakaan viel oo yhtään sellasta nimeä mielessä jonka ehdottomasti haluis vauvalle antaa.. Kyl osaa olla vaikeeta! On täs viel 3 viikkoo aikaa miettii...
Mitä perhekahvilaa se Romi on perustamassa ja minne?
Mitäs talvihaalareita te kokeneemmat muuten suosittelette? Meidän viimetalvinen oli joteski niin tönkkö ku siin oli sellanen kuminen alaosa. Ei kiva. Kyl se varmaan viel ainaski ton alkutalven mahtuu, mut voi olla et vuodenvaihteen jälkeen ois tarvetta uudelle.
Meinasittekos muuten ottaa ton flunssarokotteen pienille ku sen nyt ilmatteeks saa? Mä vähän meinasin... Soitin neuvolaankin, mut niit alkaa saamaan vast marraskuussa.
Jep, mut nyt tää vanhempi heräs ja nuorempi odottaa vaipanvaihtoa, joten palaillaan taas! :)
Piti vielä kysellä, et oisko kellään vieroitusvinkkejä suklaalle? Mä oon niin koukussa siihen taas tällä hetkellä, et tuntuu et oikeesti maailma kaatuu ellen saa mun päivittäistä annosta!
En todellakaan tahtois mussuttaa sitä koko ajan, mut nuo fasun siniset vaan huutaa mun nimee!! :) Ja jotenkaa en löydä nyt yhtään mistään sitä tahdonvoimaa jolla sanoo ei!
Tiedän et ei se nyt niin vaarallista oo ku imetänkin koko ajan, mut ei täs ainakaan laihtumaankaan pääse!
Auttakee!!!
Nauratti kun luin viimeisimpiä viestejä..
Mikä ihmeen suklaanhimo on iskeny! =D Minäkin vetäsin tänään Maraboun Daim-suklaalevyn, se on minun nimeäni huutava suklaa karkkihyllyssä.
Kiitoshei!
Mä laihduin tässä raskaudessa 5kg ja nyt harmittaa kun en pysty hillitsemään tuota suklaan syöntiä, parasta on daim cappuccino ja fazerin sininen niillä lontoonrae höysteillä. Mäkin kyllä imetän täys päiväisesti mutta ei paljoo auta kun tuota suklaatakin menee täyspäiväisesti.
Meillä on alkanut iltahuudot nyt, mikään ei ole hyvin kun kipristää masusta, tänään päästiin aika vähällä kun annoin 5 tippaa cuplatonia liekkö autto vai muuten vaan helpompi ilta. Ei vielä ole kumminkaan mitään älyttömän pahaa ja alkaa onneks vasta iltasella kun mieskin on jo kotona ja Jesse melkein jo menossa unille. Jesse ei erityisemmin tykkää kun systeri huutaa, hermostuu aika helposti ja saattaa mennä läpsimään vauvaa, mutta onneks se ei haittaa nukkumaan mentessä, siis Jesse nukahtaa ihan hyvin ja nukkuu ihan hyvin vaikka vauva täällä huutaakin.
Syöminen Jessellä onnistuu tosi hvyin mutta juominen on pelleilemistä nykyään, nokkamukista jos juo niin sylkee juoman ruokalappuun (sellanen kaukalolappu) ja tavallisesta mukista kun juo niin ryystää ees taas. Ja muki on aika usein nurin. Olen mä välillä auttanut Jesseä syömisessä esim puurot mutta muuten kyllä lusikoi itte ja jos ei syö niin ei syö, tänääkin jäi iltaruoka melkein syömättä, vähän oli ärtynyt ja kanteli leipäpussia sit illalla mutta mä sanoin että syödään puuro sitten kaheksalta ja yllättävän hyvin jaksoi sitten odottaa. Viime päivinä en ole iltapuuroa edes antanut kun tuntuu että se ei enää uppoa, varsinkin jos on syönyt jotain pikku evästä (esim.kauppa reissulla) mutta tänään uskalsin taas tarjota kun on niin vähällä pärjänny illalla.
Mä mietin kans et pitäisköhän ottaa se flunssarokote, Jesse on ollu kyl ihanan terve viime aikoina, sillä oli se yks kausi et aina kuun lopussa se sai jonkun pienen nuhan mutta nyt onneks ollaan oltu terveenä. Nyt ei kyl jaksais kovin hirveitä flunssa aaltoja kun pitää kahessa huoneessa olla päivystämässä sitten ja jos Jesse nukkuis meijän välissä niin mitähän siitä tulis kun se heräis aina imetyksiin.
No joo nyt Jessellä taas joku pahauni tai mikä lie, pitää mennä sen viereen ja sit meenkin omaan sänkyyn.
T.Silja
On taas ollut ruuhkaa koneella, niin en ole päässyt muka vilaseekaan pinoa..
Romi, onko se MLL:n perhekahvila, jota alat vetää? Täälläpäin ainaskin kovasti kaivattas " vastuu" -henkilöitä tohon hommaan, mutta halukkaita ei oo ollu ruuhkaksi asti. Toisaalta taas, täällä on lähekkäin ainakin 5 puistoa, joista neljässä ko.kahvila toimii, niin saattaa toi yksi jäädäkin ilman vetäjää, ja puistotouhut on sitten ilman perhekahvilaa. Musta ei kyllä olisi siihen hommaan, vaikka toisinaan tykkäänkin käydä vieraisilla.
Tässä alettiin miehen kanssa funtsimaan, josko en hakiskaan Milolle vuoden päästä päivähoitopaikkaa, vaan jatkettaisiin tähän malliin. Jos siis työnantajalle passais, niin voisin alkaa vuoden päästä tekemään esim.20 tunnin työviikkoa, vain illat ja lauantait, ja päivät oisin kotona.. tiukkaahan varmaan taloudellisesti olisi, mutta olisi kuiteskin niin kiva, ettei tarttis aamuisin raahata lasta ylitäyteen päiväkotiin, ja oisin kotona koululaisten tullessa kotiin. Tää on vasta ajatuksen asteella, mutta jotenkin ahdistaa jo ajatuskin päiväkotirumbasta. Mulla kun ei oo mitään uraputkeekaan, niin ei tarttis sitäkään surra.
Mä oon aatellut, että sen flunssarokotteen vois Milolle ottaa, mutta ans kattoo nyt.
K@tjulle myöhästyneet, vaan sitäkin räväkämmät synttärionnittelut! Oot niin hurjan nuori, niin piti alkaa utelemaan, että oletteko miehesi kanssa jo kouluaikana alkaneet styylailla, vai onko kaikki vaan loksahtanut kohdalleen niin, että ootte pitäneet nopeaa tahtia perheen perustamisessa? Tehän ehditte vielä pykäämään iltatähtiä vaikka toisen tripla-sarjan, vaikka pitäisitte kymmenen vuotta taukoa:O)).
Aina toisinaan vieläkin mietin, mitä tapahtui Eekkikselle?? Ois vallan ihanaa, jos saisi jotain elonmerkkiä sieltäpäin..Mari sentäs kävi joskus pikakuulumiset kertomassa, mutta Eekkis ja Anni katosivat niin yhtäkkiä...Toivottavasti kaikki hyvin!
Ulkomaansistersitkin saisivat käydä pinoa nostamassa aina välillä..
Ihanaiset illan jatkot!
Truide
Minä täällä vielä istuskelen vaikka pitäis olla jo unilla, " Mimmi" todennäköisesti herää syömään noin klo 01.00 ja just kun mä olen päässy unille.
Olin lauantaina taas kirpparilla :D viimeviikonloppuna en päässytkään. No kaikkea kivaa pientä löytyi, vauvalle syyshaalari ja toppahaalari joka tosin on kokoa 80 mutta oli niin siistikuntoinen ja nätti että oli pakko ostaa, syyshaalari on on 62cm, iso mutta käytin sitä jo tänään. Olisin varmaan saanu taas skitsot jos mummo olis ostanu meidän neidille 80cm haalarin mutta kun itte ostin niin se oli tietty ok. Noh mummolla on vähän erilainen maku kun mulla niin en aina tykkää sen ostoksista. Seisomalaudan se osti parilla eurolla viimeks kirpparilta ja siihen olen ollu todella tyytyväinen mutta edelleen haaveilen kaksostenrattaista.
Tänään olin vähän piha töissä, okei olisinkohan 10minuuttia harjaillu pihaa ja siitä kiitokseksi sain käsivamman, tai en tiedä mistä muustakaan tää olis tullu mutta käsi on vähän arka kun yrittää sitä taivuttaa tai nostaa. Mitähän tääkin musta oikein kertoo, ei tarvii kun 10 min tehä työtä niin heti on rampana :D huomaa etten ole paljoo luudan varressa roikkunu.
Kyllä mä alan ahdistumaan täällä kotona, vielä kun tulee viikonloputkin istuttua täällä. Tosin lauantaina olin " Mimmin" kanssa kaverin tupareilla ja sielläkin aika humahti ihan hirveen nopeesti, oltiin sovittu et mies tulee hakemaan klo 19 mut pakko oli soittaa lisä aikaa ja sit ne tuli hakemaan 19.30 en voinu olla pidempään muuten olis pitäny tulla bussilla kun Jessen iltapala ja unille meno alkaa siinä klo 20. Kyllä pikkusen harmittaa että kaverit järkkää bileet aina silloin kun olen raskaana tai imetän, sit kun sais ottaa alkoholia niin on niiin hiljasta menoa :(
Joops tuli mulle taas pallomaha :( ja niin se painon lasku tais lopahtaa, että mä olen niin saamaton saamaan itteä niskasta kiinni ja lopetettua toi mässäääminen.
Täällä muistaakseni monet seuraa bb:tä, kuka on teidän suosikki ja kuka inhokki? Mä en oikein tiedä, seuraan joka päivä kyllä ohjelmaa ja tykkäsin paljon Einarista mutta se on nyt mennyttä. Alussa Jarkko oli aika tylsä mutta nyt ihan kivan tuntuinen, tosin ei paljoo mitään erikoista tuo taloon. Henristä ja Helistä en erikoisemmin tykkää ja Maxine on aika jännä persoona myös.
No joo taidanmpa nyt mennä yöunille että jaksan taas, mitähän kivaa keksis huomenna.
T.Silja
..Tiedä mikä ihme aktivoituminen on tullu kun jo kolmatta kertaa samaan pinoon kirjoitan, kun välillä menee toista kuukautta etten olevinaan ehdi edes käydä vauva-lehden sivuilla..
Mutta terveisiä 2-VUOTIAILTA isoilta lokatytöiltä!! Synttärit olivat eilen, hauskaa oli, hullunmyllyä, mutta sellaisia kai ne lasten synttärit ovat.. Kauhistuttaa ajatus ajasta jolloin torppa on synttäreillä täynnä tyttöjen omia kavereita! Nyt sentään oli väkeä vaan maltillisesti, ja vain muutama lapsi.. Taas tuli samalla se 2 vuoden takaiset päivät ja hetket niin lähelle, oli ihanaa muistella sitä aikaa!! =)
Nyt lähden puutarhahommiin, tytöt menivät torkuille ja siskoni on sisällä valvojana!
Palaan jälleen!
Jännä, " Milla" ja " Mella"
ps.. Josko jonain päivänä paljastan näissä pinoissa tyttöjen oikeat nimet.. En tiiä miks oon niin varovainen niitten kanssa, ei täällä kuitenkaan tuu mitään salajuonia paljastettua..
Taas täällä terrorisoimassa:O).
Piti tulla BB;tä kommentoimaan Siljalle..Mun suosikki on kyllä Jarkko! Se on musta vaan niin rauallisen oloinen, tekee mitä pitääkin, mutta ei jatkuvasti tuo itseään esille ja on oikeestaan kaikkia kohtaan aikas mukava..Saulistakin tykkään pikkuisen. Onkohan seuraavassa äänestyksessä jo Kadi mukana, kun tuntuu aika monikin olevan kyllästynyt sen pötköttelyyn ja " laiskiaisuuteen" ?
Nyt on oikee maanantai-fiilis; Mulla putos kilon hillopurkki(älkää kysykö miten) jääkaapista lattialle, ja varmaan puoli kiloa vattuhilloa pitkin seiniä, mattoa, lattioita ja mun farkuillakin semmonen reilu klimppi..ARGH!!! Kyllä taas perkeleet lensi, ja kaikki mahdolliset kirosanat..Ja tänään on taas semmoinen päivä, että mua ärsyttää suunnattomasti Milon honotukset:O\. En jaksa kuunnella sitä siansaksaa alvariinsa..Huono äiti, onneksi pääsen töihin..
Jumbossa ois ne Pyöreät Päivät, ja Prismasta sais nyt talvivaatteet 20%:n alennuksella..Tarttis varmaan parit toppahousut koululaisille hakea, ja neloselle takki ja Milokin sen haalarin tarttis, mutta viimeksi käydessäni siellä, niin ne talvipuvut oli aivan sairaan rumia!Etten viitsis rumaa ostaa, vaikka halvalla saiskin.
Siljalla onkin varmaan oikeen into shoppailla nyt kaikkea ihanaa tyttöjen kudetta! Tytöille kun niitä ihanuuksia löytyykin ihan hirveesti.
Lähenpä taas koulutaksia leikkimään, ja sitte pitäskin ruoka laittaa, kun menenkin poikkeuksellisesti jo neljäksi töihin..
Heipsutirallaa, ja muille toivon mukavampaa viikon alkua, kuin omalla kohdallani!!
Truutta ja Milo Molottaja
Täällä on alkanut aika kivasti tämä viikko.
Meillä otettiin sitten eilen illalla pojalta tutti pois ja tää vuorokauden tutittomuus on sujunut tosi hyvin... toistaiseksi :)
Eilen illalla huuti n. 20 min suoraa huutoa nukkumaan käydessä. Rauhottui sitten ja nukahti. Kerran huuti yöllä tutin perään, mutta vaan n. 5 min ja rauhottui taas nukkumaan. Päikkäreille kävi hyvin, vain kymmenkunta minuuttia se sitä tuttia kaipaili ja nyt yöunille mennessä tänä iltana ei yhtään tuttia kaivannut :)
En olis ikinä uskonu, että tää onnistuis näin kivuttomasti varsinkaan tuon pojan kanssa!!!
Poika on ollut tosi hyväntuuöinen tänään ja voisin vaikka vannoa että saa nukuttua nyt paremmin kun ei tarttee heräillä pitkin yötä sitä tuttia etsimään.
Mies on lomalla ja huomena lähdetään miun isovanhempia moikaamaan. Pojat jo innoissaan odottaa että pääseevät papan traktoria tutkimaan :)
Mutta nyt telkkua katselemaan...
t. K@tju ja pojat
Pitkästä aikaa jos vähän kirjoittais tännekkin.Tässä on ollut kauhea hässäkkä siitä lähtien ku Matias syntyi. Nyt on mies pitänyt kesälomansa ja ollaan jos viikko oltu arki kuvioissa. Milkan kanssa treenailtu pottaa,mutta tahtoo olla vielä että ei jaksa koko päivää.Nyt sitten saatiin vissiin joku flunssa pöpö ja sitä sairastellaan.Milkasta on tullut kauhean innokas pesemään hampaita.pari kertaa päivässä harjaa. Meillä tämä poika on sitten pieni suuri mies. Oli tuossa pari viikkoa sitten neuvola ja ikää Matiaksella oli 3.5kk, mitat 9.1kg ja 68.5cm. Jotain aivan kauheaa ku on niin iso ikäisekseen.Mutta iso oli syntyessäänkin (4.840kg ja 56cm).
Paljon onnea uusille nyyteille tosi paljon !!! <3
Täällä seurataan bb, mutta ei mikään pakko että ois tarvinut 24/7 hommata :D Lasten kanssa kotona ollessa kerkeää seurata vaikka ja mitä.Mutta erehdyppä koneelle istumaan niin johan on ohjelmaa.Tahtoo käydä sillain että kun saat kaikki jutut luettua niin jo jommalla kummalla on hätä ja se kirjoitus puoli sitten jää.
Milka opettelee kovasti puhumaan.Mutta sillä on tyyli että monista sanoista sanoo vain tavuja eikä koko asiaa.mutta eiköhän se tästä ala pikku hiljaa luonnistaa... Tuntuu aivan kauhealta että mun pikku tyttö täyttää jo kohta 2-vuotta.Vastahan se synty...
Syksyisiä terveisiä kaikille =)