**LOKAMAATUSKAT ' 05 SYYSKUU**
Kommentit (45)
Tultiin hetki sitten sieltä kotiin, oltiin koko aamupäivä ystäväperheen kanssa siellä. Aika vähän oli eläimiä näkyvissä, missä lie just kaikki olleet. Porukkaa oli mukavan vähän ja tilaa riitti siis poikien juosta ympäriinsä. Grillattiin lounaaksi makkarat ja juotiin termarista lämmintä mehua, retkimeinikiä.
Eilen vein itsepalvelukirpparille tavaraa äidin kanssa, ja hän olikin käväissyt siellä tänään viemässä eilen heille unohtuneita tavaroita sinne ja raportti tuli heti että se ja se ja se oli jo mennyt. Kiva sillä en halua mitään niistä enään kotiin takaisin. Mitäs SILJA, löysitkö Myyrmäen kirpparilta mitään?
Pikkuhiljaa alkaa pahin jälkisärky hampaanpoiston jälkeen siirtyä, tosin paratabseja kuluu vielä kummasti.
Mitens TRUUTAN illanvietto meni? Toivottavasti oli mukavaa!
No mutta, palaillaan, poika töräytti hajut housuun, vaipanvaihtoon siis.
Pino senkus lyhenee, eikä kohta taas löydykään enää..Tylsää!
Meillä on se Korkeasaaren reissu edelleenkin suunnitteluasteella, mutta tämmöisenä kuulaan kauniina syyspäivänä sinne oiskin mukava mennä, kiitti vinkistä Romi!
Meikä teki sitten tuttavuutta sen jumppapallon kanssa, ja voi perskutarallaa, kun näkisitte!! Yritin nääs kovasti taiteilla yhtä tasapainojutskaa, ja meninkin sitten aivan kuperkeikkaa pitkin kirjahyllyä ja varsinkin sen ovenkahvoja ja teki aikas kipeetä..No, tämä tapahtui siis lauantai-aamuna, aivan normaaleissa sielun ja ruumiin voimissa, joskin hiukan väsyneenä...Sunnuntaina kysäsin siten vitoselta, että onko äidin selässä mitään jälkeä, kun hiukkasen ottaa kipeää? Lapsi alkoi kirkumaan;" yök, et enää ikinä näytä mulle tota!!" . Niinpä kurkistin peiliin sen tuhannella mutkalla ja voi hitsinhitsi, mulla on aivan kauheat mustankirjavanpunertavankukalliset verenpurkaumat kahdessa kohtaa selässä..Luin sitten vähän tarkemmin niitä ohjeita, jotka on sitten englanniksi ja ruotsiksi+tikku-ukkokuvituksin, ja ilmeisesti se liike tehdäänkin niin, että aina on jompikumpi jalka maassa, eikä molemmat ilmassa yhtä aikaa..Että näin meillä, heh.
Firman bileet meni ihan jees. joskaan en koskaan kykene ymmärtämään ihmisiä (tässä tapauksessa paria meidän päällikköä), jotka muuttuvat täysin elukoiksi juovuspäissään. Hävetti jo pelkkä niiden katseleminen, kun ukot juoksee häntä suorana ja yrittää saada epätoivon vimmalla jotain alaisistaan tekemään lähempää tuttavuutta..YÖK! Ja siinä ohimennessään haukkuvat muut ukkelit ihan 15-vuotisten kielenkäytön tyylillä, ja räkivät ym.ym. Molemmat ko.tapauksista ovat naimisissa ja toisella varsin tuore liitto ja 3-vuotias lapsi siitä. Mutta ruokatarjoilu oli hyvä, ja kotiin tulin aika ihmisten aikaan eli n. yhden pintaan. Mutta eipä taas tartte aikoihin lähteä mihkään, sillä se seuraavan päivän päänsärky oli aivan järkyttävä!! Eikä ollu ees tupakinsavua, ja joinkin mielestäni ihan kohtuudella ja vain olutta, mutta oon ehkä sitten allerginen ravintoloille tai jotain:O).
Eilen innostuin vähän puunaamaan paikkoja, ja kävin Tammiston Tarjoustalosta ostamassa takkahuoneeseen ja kylppäriin mattoa, sitten parit uudet vahakankaat keittiön pöytään ja lakanaa+tyynyliinoja ostelin..Siellä kun on aika edullista muuteskin, ja nyt on muuttoale ja kaikista kodintekstiileistä tuli 20%alennusta. Edelleen kaipailen uusia verhoja sekä keittiöön, että olkkariin, mutta koitan nyt vain kestää, kun ei mieleisiäni ole tullut vastaan.
Mua alkaa jo jännittää taas nuo verolaputkin! Meille kun selviää lopullinen tulos vasta näin syksyllä, oisko siis lokakuussa, että saako mätkyjä vai palautuksia..Aina pieni tuskanhiki otsalla, jo ennekuin postia tulee ja sitten kun kuori kolahtaa postilaatikkoon, niin kädet jo vallan vapisee.
Olis niin huisin mukavaa kuulla muistakin mammoista, kuin itsestään, joten pliis, tulkaa ees pikavisiitille, jookosta joo?
Aurinkoisia syyspäiviä, ja kohtahan onkin jo " meidän" kuu!!
Voikaahan hyvin ja paksusti!
Truide
Mitä, onko Tammiston Tarjoustalo siirtymässä johki mualle?
Me oltiin ap Tammistossa leikkipuistossa ja nyt yritystä saada poju päikkäreille. On ruvennut heräämään aamuisin tuntia aiemmin kun koko vuonna, kääk. Mammaa väsyttää....haluaa itsekin päikkäreille.
Viikonloppuna on taloyhtiön talkoot. Vanhemmat ottaavat todnäk pojan hoitoon iltapäiväksi niin saa rauhassa hommailla pihalla. Omia pihoja ei kuulemma ' saa laitella' talkoissa mutta kyllä mä silti ajattelin kenties jotain kukkasipuleita omalle pläntille istuttaa. Onko ideoita mitkä olisi kivoja ja nättejä? Mä tykkään itse tulppaaneista mutta ne ei taida olla kovin pitkäikäisiä kun ovat ruvenneet kukkimaan. Sitten on tylsä katsella jotain kuivuneita varsia koko kesä.
Tää mamma menee jouluksi taas joulutöihin, samoin kun viime vuonna. Soittivat viime viikolla sieltä että kiinnostaisiko tulla tänäkin vuonna, ehdottomasti kiinnostaa, tai ainakin lompakkoa kiinnostaa. Tämä ei ole siis mun oma varsinainen työpaikka.
Me saatiin kait keväällä jo meidän verolaput, palautuksia odottelen.
Taitaa poika hiljentyä joten samoin minä. Kuulemisiin!
Mix on Romssukka vaihtanut taas nikkii? x2, tarkoittaako kenties Pikku-Kakkosta? Jos näin onnellisesti on käynyt, niin hurjasti paljon Onnea matkaan!!! Jos taas minä ja vilkas mielikuvitukseni on tehnyt kepposet, niin kerro ny kuiteskin miks nikki vaihtui???
En ole utelias, mutta kuitenkin- Truide
....Truide, olet oikeassa! Ajattelin ' testata' huomaako kukaan ja sä huomasit heti! Nyt vaihdoin jo takaisin vanhaan nimimerkkiin.
Alussa vasta ollaan mutta näin on käynyt, kevätvauva jos kaikki hyvin menee.
En ehdi kauheesti kirjoitella, mut hengissä ollaan. Oikein paljon onnea pikku nyyttiensä lunastaneille. Ja ROMIlle hurjasti onnea plussasta!!!! =)
Täytyy palata paremmalla ajalla!
T. Nasu ja nuhanenä
Ihan taas kylmät väreet tuli, kun noin iloisia ja ihania uutisia Romilla oli! Tarrasukkia ja kaikkea hyvää pikku-kakkosen matkaan!! Kevätvauvat ne vasta ihania onkin, kun alkaa arska paistaa ja kesällä niin helppoa liikkuminen ja oleminen pienen vaavin kanssa..Tokihan kaikki vauvat on ihania, mutta itselleni kyllä kaamosaika jo itsessään tekee vetämättömän ja masentuneen olon, niin pienen vauvan kanssakin tuli oltua jotenkin hirveän väsynyt silloin Milon aikaan..No, toki tämä ikäkin väsyttää...
Kiva kuulla pikaset Nasustakin!
Tänään ois taas työ-ilta, ja hyvä niin, kun tuntuu olevan pinna jotensakin tiukassa..Eilen oli hirviä päivä, kun ei mikään mennyt putkeen ja karjuin vaan ku leijona, ja sitten tietty itketti, kuinka voin olla näin kaamea äiti:O(.
Aateltiin pitää omat pihatalkoot lauantaina, mikäli ei sada aivan Esterin sieltä. Jos laittais uima-altaan (vihdoinkin) roskiin, ja muutkin kesälelut säilöön. Aiotaan ens kesänä ostaa uusi " perhe-allas" , kun tää nykyinen on ollut nyt 3 kesää käytössä, ja siinä taitaapi olla pieni reikä jossain kohtaa yläreunaa..Ja ihana kyllä, kun ei tartte sitä pestä ja kuivata ja sulloa taas varastoon, kun se on aivan kauheeta hommaa... Sitten samalla vois grillatakin pitkästä aikaa..Mikäli sataa, niin täytynee siirtää seuraavaan viikkoon ko.hommat.
Mulla ei taaskaan järki kulje, joten lopetanpa tähän.Lyhyestä virsi kaunis, ja tulihan tässä jo tärkeimmät sanottua:O).
Oiskos muita uusia plussailijoita, huhuu??? Ettei vaan ulkomaan sisterseistä jompikumpi, tai vaikka molemmat????
Heipsutirallaa!
Truutta ja Milo
Tänx Truide ja Nasu onnitteluista, kattellaan kuinka käy. Vastahan tämä raskaus on suht alussa.
Oltiin ap yhdessä leikkipuistossa jossa käydään aika harvoin. Rupesi itseksein ' naurattamaan' että huh huh...yksi poika oli leikkimässä autoillaan ja isänsä kanssa hiekkiksellä (oisko ollut tyyliin 4v), isällä kankkunen taisi vaivata. No enivei...poikamme kun on ihan hulluna autoihin niin meni sitten siihen mukaan leikkimään. Jonkun aikaa tää isompi oli rauhassa siinä, sitten meni isä röökille ja poika sanoi mulle että ' miks ton pojan pitää tulla tähän rikkomaan mun leikit, mulla menee kohta lapseen hermo' . Sit mä yritin jotain selittää että kun tämä poika on pienempi eikä hän tahalleen riko, ja kuiva hiekkatie saattaa ihan itsekseenkin sortua, johon tämä isompi poika tokaisi että ' mä en jaksa kuunnella sun lässytystä' ..... Minkähänlaista kieltä tämä poika puhuu parin vuoden päästä kun nyt jo ventovieraille käy tuolleen puhumaan....huhheijaa!
Ihmeen kauan tuo hampaanpoiston jälkeinen kipu pitää itseään yllä, nyt jo mennyt puolitoista viikkoa poistosta ja vieläkin kipuilee. Mä en ota kyllä yhtään hammasta enään irti jos ei ihan pakko ole!
Mitäs viikonloppusuunnitelmia maatuskoilla on? Me ei mitään ihmeempiä hommailla, huomenna käyn hakemassa ei-myydyt tavarani kirpparilta, sitten meillä on ne yhtiön pihatalkoot loppupäiväksi.
Juu mutta nyt menen minäkin päikkäreille niin kuin tuo poikani tuossa juuri teki. Kivaa viikonloppua ja tulkaahan kuulolle (vai alkaako pinomme taas kuihtua...)!
Ihanaa viikonloppu edessä, ei tarvii selvitä yksin. On ollu vähän tylsää kun ei olla päästy ulos, vauva nukkuu niin hyvin aamupäivällä että en kehtaa herätellä ja syöttää ja pistää vaunuihin jatkamaan unia, sit vaan toivon että kumpa heräis et päästään ulos. Ollaan me päästy kyllä sitten jossain vaiheessa ulos, viim. iltapäivällä koiran kanssa mutta välillä tuntuu et tarvittais kunnon ulkoilua.
Viime viikonloppuna sitten kävin siellä myyrmäki kirpparilla ja on siellä kyllä kattelemista, olin siellä vauvan kanssa ja hirveet norsu vaunut mukana niin en sitten kunnolla päässy penkomaan mutta kyllä sieltä löyty tytölle bodeja ja mekko ja Jesselle sukkahousuja ja t-paita. Seisomalautaa en löytänyt :( Kaksostenrattaatkin on aika hinnakkaita, luulin et saisin rattaat n.150e mutta kai niihin täytyy laittaa ainakin 200e. Kun mä haluisin oran rattaat, kyllähän niitä kolmipyöräsiä vai mitä juoksurattaita ne nyt on sais halvemmalla huuto.netistä mutta mä haluisin ihan tavalliset.
Jessellä jatkuu mustasukkaisuus, eilen se mummin luona puras vauvaa varpaista ja tänään puras sormista :( onneks vauva rääkäs oikein kovasti ja mullakin ääni korottu aika sponttaanisti niin Jesse säikähti ja alko itkemään. Sitten pyydettiin anteeks vauvalta, saa nähä ottiko opikseen.
Kova on neiti pulauttelemaan ja mä tietty heti pahinta että onko allergiaa mutta kai se voi olla muutakin. Tuntuu että vauvaa ei tarttee edes liikuttaa kun suusta pulahtaa maidot takas. Saakohan neiti parka ollenkaan ruokaa masuun asti. Hyvin tuo kyllä nukkuu että kai se ihan tyytyväinen sitten on.
Huomenna ehkä taas menen sinne kirppikselle jos saan miehen mukaan ja Jessen jonnekkin hoitoon.
Meidän neidistä on muuten kuva syntyneet.fi sivustolla ja kätilöopiston kohdalta löytyy, tällä hetkellä ensimmäisenä mutta nimellä Jessen pikkusisko se siellä on. Kuva on otettu melkein heti syntymän jälkeen.
Silja
Terveisiä työelämästä! Ihan possuna oon painanu menemään koko viikon, eikä edes riitä tunnit vuorokaudessa kaikkeen. Tästäkin tulee nyt tosi tynkä tarina, kun oon jo toinen jalka pihalla ulos lähdössä..
Onnea Romille plussasta!
Truide kyseli Kuomasaappaista joskus. Meillä oli viime talvena myös kuopuksella ja hyvin toimi. Eiköhän ne oo semmoset taas ostoslistalla.
Toivottavasti ei pino ihan kuihdu. Mäkin käyn välillä duunissa lukemassa teitin juttuja, mut ei untakaan että ehtisin kirjotella mitään. Kotona tuntuu olevan ihan yhtä kiire, mutta yritän kyllä tsempata. Nyt mun on mentävä, ei voi mitään. Viikonloppuja!
Pähkis
Aivan ihana " mimmi" Siljalla! Kävin kurkkimassa kuvaa, ja vitsi mikä nukkatukka ja ihana amorinkaari huulessa, oikea kaunotar:O). Ei sitä kyllä ikinä muista, kuinka pikkuisia nuo vaavit ovat syntyessään..
Kiitokset muuten Kuoma-kommenteista; laitetaanpa vissiin hankintalistalle.
Uskallatkos Romi paljastaa yhtään laskettua aikaa, tai ees kuukautta, jolloin vaavia ootellaan syntyväksi? Ois niin kiva seurata, missä mennään.. Vaik enhän oo edelleenkään mitenkään utelias???:O). Justiin yks ilta tällä viikolla mietin sua, ja jotenkin tuntuu aivan selvältä, että teille tulis tyttö! En tiedä mistä tunne johtuu, mutta ihan kuin kuuluis teidän perheeseen Poitsulle pikkusisko...Kiva, kiva kun saa taas jännätä..
Ootkos voinut hyvin, huonosti vai hyvin huonosti?Tai onko kauheita väsymyksen aaltoja tai mielitekoja tmv.? Jos kirjoittelet jossain odotuspuolella, niin voinhan käydä sielläkin kurkkimassa kuulumisia, mutta ois ihan mukava lukea täälläkin!!
Huomenna ois Linnanmäki auki vikaa päivää, ja meillä kolmonen kovasti yrittää mua lahjoa sinne..En vaan jaksais mennä sinne väenpaljouteen, kun siellä vissiin esiintyykin vielä kaikkia laulajia jne., niin porukkaa on kait ruuhkaksi asti, YÖK!
Talkoot meni sitten siihen malliin, että ukkokulta siisti pihaa, ja meikä hetken hengähti telkun ääressä töiden päälle, jonka jälkeen armaani lähti hetkeksi prätkäajelulle(joka kesti 2 tuntia!!!), jolloin olimme jo lasten kanssa kyllästyneet ulkoilmaan ja tulleet sisälle lämmittelemään... Sittenpä ei ketään enää kiinnostanut edes grillaus, paitsi miestä, joten OHI ON!!! Talkoot siis, heh.
Jatkellaan viikonlopun viettoa, hauskaa iltaa kaikille!
Truutta Ja Milo, joka on taas hetkittäin MONSTERI!!!
Ei ole pariin viikkoon tässä meinannu pinoon keretä, varsinkaan kirjoittelemaan.
Miekin bongasin tuolta syntyneistä pikkuisen söpön tyttelin :) Kyllä oli kerrassaan söpö pakkaus!
Sitten onnittelut ROMIlle plussasta!
Meillä pienin herra täytti viikko sitten 6kk. Nyyh... ei oo enää mikään ihan vauva, ei ollenkaan. Ryömii ja alettiin soseita maistella ja...
Siis ihan järkyttävää, mutta niin vaan aina käy kun nuo pojat on olleet n. puolivuotiaita että tää äiti haikeena aattelee että vieläkö meille sit joskus tulis viel yks vauva :)
Järki nyt kyllä kehoittaa vähän toppuuttelemaan tätä sarjatuotantoa ja etsimään tälle katraalle vähän isompaa kotia. Ja kai sitä joskus pitäs käydä töissäkin naamaa vähän näyttämässä.
Jos sitten se iltatähti joskus ;)
Miulla oli tässä synttäritkin viime perjantaina. Tuli neljännesvuosisata täyteen. Kakun kera sitä kotosalla perheen kesken vähän juhlittiin.
Meillä Timillä alkanu KAMALA uhma!!! Siis se pieksää toisia lapsia lapiolla pihalla ja heittelee hiekkaa toisten päälle... Tekee kokoajan pahojaan ja nauraa vaan räkäsesti päälle. Uitti tässä taannoin jalkansa räystäskourussa läpimäräksi... saappaat oikeen otti pois että varmalla akstuu kunnolla :/
Sisällä se sitten nahisee tuon isomman veljensä kanssa. Pienempää veikkaa meinaa kanssa välillä vähän kiusata, mutta onneksi on antanu pienemmän olla aika hyvin rauhassa!
Mutta nyt nuo pojat vaan mölisee vaikka nukkua pitäs...
poistun tästä heitä hieman ojentamaan.
t. K@tju ja poikakolmikko
paljoa kertoa lasketuista ajoista jne...kyseessä on tuulimuna.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Iso myötätunto-hali! Ei oo paljon sanoja, jaksuja hurjasti!!
Truide
Moi!
Mites teillä sujuu syöminen?
Meillä on mennyt syöminen aivan pelleilyksi. Ensinnäkin; ei syödä ruoka-aikana. Vaikka on nälkä. Ruoalla pelleillään, puristetaan kädessä, murustetaan leipää, lapioidaan ruokaa pöydälle tai mukiin, roikutaan tuolilla, noustaan tuolilta ja halutaan vaeltaa ruoan kanssa, ei " osata" syödä (mun pitäis lusikoida). Noh, sitten kun ei suostuta syömään, puolen tunnin päästä vingutaan nälkää. Ja vinkuminen on päätähuimaavaa, ja sitten otetaan ylimääräinen välipala, esim leipää. Voijjeesus miten ärsyttävää!!! Ihme taantumista, taitaa uhma nostaa päätään? Rasittavaa, syömiset on aiemmin ollu meillä mukavia hetkiä yleisesti ottaen (tosin kausittaista syömättömyyttä toisinaan). Huoh.. Vinkkejä? Meinaa pälli levitä ja kiukku ottaa vallan, äitilläkin.
Kiitos kun kuuntelitte! Muuten meillä menee mainiosti, molemmat höpöttävät niin että huimaa! Ei meinaa puheenvuoroa saada =)
Palailen taas, vähän monipuolisemmin..
J.
Päätin tässä ohimennen avata uuden pinon, kun sitä ei vissiin vielä ollu..?!
Silja on tainnut lähteä sinne kättärille! Vai? Oon ollu vähän ulkona kuvioista kun oltiin ukon kans tossa lomalla kahdestaan ja sit on tätä päiväkoti-, koulu- ja duunihässäkkää koko ajan. Mihin sitä ihminen enää ehtii kun työt oikeesti alkaa, ihmettelee hän???
No, meille ei oikeestaan kuulu mitään sen kummempaa, että tarttis raporttia tehdä. Uhmaa kyllä on enenevässä määrin täälläkin päin, mutta ihan monsteritasolle ei (vielä) olla menty. Tyttö myös puhuu kuin ruuneperi, mikä lie luennoitsija siitä sit tulee isona..
Palailen kertomaan tarhakokemuksia ensi viikolla, pikkusen jänskättää jo valmiiksi.. siis mua. Jepulis, nyt pitää mennä.
Aurinkoista syyskuun alkua!
Pähkis
Voivoivoi...se on sitten valuva nenu iskenyt pojuun...viime yö meni ihan harakoille. Ja toisekseen hän ei enään toista yötä suostunut nukkumaan isossa sängyssä, onneksi ei oltu pinnistä vielä kasattu pois. Ilmeisesti pelkää isoa sänkyä eikä koe sitä turvalliseksi. No se on nyt kuitenkin tuossa jotta tottuu näkemään sitä ja vaikka aluksi vähän leikiskelee siellä...
Ei meilläkään mitään ihmeellistä raportoitavaa...kirppiskamoja taas kattelen, äidin kanssa otetaan kimppaan yksi pöytä itsepalvelukirpparilta.
Nyt muistankin Truutan kyselyn, se oli siitä BB' stä....juu olen myös katsonut sitä ja toinen sarja jota pakko mun katsoa on Greyn Anatomia. Tosin nyt jäi eka jakso näkemättä ja nyt näin vain loppuosan kun tuli uusintana tänään.
Juu mutta nyt ottamaan poju pois ' höyrysaunasta' ja pukemaan jotta pääsisi itsekin sinne saunaan jossain vaiheessa. Lauantai-iltaa leppoisaa!
Ihana yllätys! Tiedän tunteen kun poikaa odottaneena saakin tytön, mulle on käynyt niin kaksi kertaa! Mahtavaa! :)
Vauvantuoksuisia onnenhetkiä toivottaen,
Pähkis
Tässä samalla kuuntelen BB:tä.
Mies lähti viihteelle ja mä jäin harjottelemaan yksin oloa lasten kanssa. Ihan hyvin meni siihen asti kun piti nukuttaa Jesseä, neitikin päätti alkaa huudon samaan aikaan, pari kertaa juoksin huoneesta toiseen ja annoin tuttia sit otin koko neidin ja menin Jessen huoneeseen imettämään. Onneks se ei Jesseä häirinny vaan nukahti ihan hyvin siitä huolimatta. Olis se vaan helppoa viedä lapset sänkyyn ja peitellä mutta meillä on opittu siihen että vieressä nukutetaan.
Annoin sitten tutin vauvalle ja Jessekin sitä vähän himoitsi ja edelleen pyörittelee välillä käsissä ja lipaseekin siitä, ikävä on vissiin edelleen tuttia vaikka vierotuksesta on noin 3kk.
Nyt sitten stressaa ristiäiset ja kummit, ja nimi. Ristiäiset pidetään vissiin Jessen synttäri päivänä (jos saadaan pappi), kahet juhlat yhellä iskulla. sitä en sitten tiedä et pidetäänkö juhlat mummin luona vai kirkossa. Mummi ehdotti että kaste olis kirkossa ja kahvit hänen luona mutta mä haluisin olla yhessä ja samassa paikassa ja miel. koti kaste (tai siis siellä mummolassa).
Isyyden tunnustukseenkin pitäis aika varata, sekin kun pitää saada tunnustettua ennen ristiäisiä.
truutta kyseli talvipuvuista, enmpä ole Jesselle vielä ajatellut talvipukua, vauvalle taas himoitsisin sitä uutta äitiyspakkauksen pukua mutta aika kallillaa huuto.netissä myyvät :( Se vois olla meidän neidille sopiva kun on tänä vuonna pienempää kokoa. Joku raikkaan värinen talvipuku olis kiva Jesselle mutta tosiaan kans viime vuonna oli aika tummia pukuja vaan pojille.
Jessellä oli viime vuonna kuoman kengät ja pysyi tosi hyvin jaloissa, pikkusen toivon että mahtuis vielä tänä vuonna mutta saa nähä, oiskohan ollu kokoa 23 vai 22 (se ei kyllä enää varmaan mahu). Jessellä pysyy kyllä kumpparitkin hyvin jaloissa, aina kotonakin lampsii saappaat jalassa, ostin sille vähän isot saappaat viimeks kaupasta ja niillä sitten tykkää lampsia sisällä ja vetää kalastajalakin päähän, se on kyllä niin maalaispoika.
Ihanaa huomenna pääsen penkomaan sinne myyrmäki kirpparille, jotenkin sitä aina niin odottaa. Olis kiva jos seisomalauta löytyis sieltä.
Taidan mennä käväsee suihkussa ja painella nukkumaan.
T.Silja