Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää autottomat, jotka pummivat kyytiä!

Vierailija
16.10.2012 |

Ensin toitetaan, että ympäristösyistä (ehkä kuitenkin persaukisuuden takia) ei hankita autoa mutta kyytiä kysellään muilta!

Ei meidän autot ainakaan ole mitään takseja ja sen tein selväksikin yhdelle mammalle kakaroineen.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos huomautit asiasta tuttavallesi. Minuakin ärsyttäisi tuollainen elämäntyyli jossa velvotetaan muut auttamaan vain sen vuoksi, että on itse päättänyt jostakin luopua. Jatkuva pummaaminen on muutenkin rasittavaa.

Me ollaan autoton perhe ja ne erittäin harvat kerrat kun tarvitsemme autoa (yleensä pakettiautoa) johonkin juttuun niin emme oleta ystävien auttavan ilmaiseksi. Joka kerta ollaan tarjottu rahaa, viinipullo tai illallinen vastapalvelukseksi. Ja nyt puhutaan siis auton käytöstä 3-4 kertaa vuodessa.

Jos tarvitaan autoa säännöllisen epäsäännöllisestikään arjessa niin silloin hankitaan se auto. Mutta toistaiseksi ei ole tarvetta.

Viinipullo auton lainaamisesta 4 krt vuodessa. Olet pummi.

Vierailija
82/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyytiä pummaileva tuttu ja olen vähitellen hienovaraisesti kieltäytynyt tarjoamasta kyytiä. Hänellä on omakin auto, mutta sattuneista syistä matkustelee julkisilla kotipaikkakunnalle, jolloin ei ole omaa autoa käytössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa kyytiin, jos ei halua. Ei myöskään tarvitse kutsua kylään, eikä tulla kylään. Poksotetaan kotona ja katsotaan Bondeja.

Vierailija
84/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat usein niitä samoja ihmisiä, jotka hokevat kuinka autoa ei tarvitse mihinkään ja miten ovat pärjänneet koko elämänsä ilman sitä.

Vierailija
85/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin!

Vierailija
86/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortittomat ystävät ovat rasittavia.  Aina ovat pyytämässä kyytiä, ja pitää hakea kuin taksi pihasta, jos jonnekin päätetään mennä yhdessä ilman hänen kusipäistä kumppaniaan, jolla on ajokortti ja ystäväni rahoittama auto.  

Vierailija
87/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin ja auton omistavana minua ärsyttää nössöt ystävät, jotka eivät ole saaneet aikaiseksi edes ajokorttia hommattua, mutta sitten kun ajattelee, että työpaikankin he ovat saaneet julkiselta puolelta ns. sukulais-suhteilla, niin saamattomuus kyllä paistaa niin läpi suojatyöpaikkansa myötä, ettei tosikaan.  Sitten ollaan olevinaan vielä niin fiksua että naurattaa tollaiset edellä mainitut kyydin pummaajanahjukset.  Onnekseen eivät ole onnistuneet saamaan edes omia lapsia tommoset akan kutaleet, ei siitäkään mitään olisi tullutkaan. Huostaan olisivat raukkaparat joutuneet kuitenkin.

Vierailija
88/88 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun koneet lentää ja junat ja bussit kulkee aikataulussaan joka tapauksessa...  matkustaa niissä ihmisiä tai ei.  Joten siis menetkö vaatimaan bussikuskilta ilmaista matkaa, kun se kuitenkin ajaa sen reitin, olet sinä kyydissä tai et?

Bussit kulkee tasan niin kauan kuin on maksavia asiakkaita.  Samoin junat ja lentokoneet.  Ei ne tyhjinä kauaakaan kulje.

Mutta kaverin velvollisuus on siis kuljettaa kyydissään toista aikuista, joka ei ole osallistunut sen kyytivälineen kustannuksiin mitenkään ikinä?

Ymmärrän minä tietyt jutut.  Kyllä minä kavereita koskaan, kun mennään jonnekin yhteisiin juttuihin ja vien kyllä muutenkin jos tulee tarve hänelle päästä johonkin eikä muuta kyytiä ole.  Ja jos se minulle silloin sopii.

Mutta sellaiseksi automaattiseksi kuskiksi en todellakaan alkaisi.  On kokemustakin, kun samalla suunnalla asunutta työkaveria piti kuljettaa minun kyydissäni, ensin vain silloin tällöin, mutta käytäntöhän siitä jo rupesi tulemaan.  Se vain vaati sen, ettei minulla saanut olla töitten jälkeen omia menoja ollenkaan, piti hakea sen työkaverin lapsikin päiväkodista ja odotella vaikka kuinka kauan siinä ulkopuolella kun kävivät keskustelijana siellä hoitajien kanssa.  Ei oikein enää ollut minusta mukavaa.

Kaupassakaan en olisi saanut käydä, kun se lapsi odotti siellä päiväkodissa ja oli kuulemma kiire.  Eli kun olin saanut heidät vietyä kotiinsa, minun piti kääntyä takaisin ajamaan keskustaan kauppaan ja asioilleni.  

Asia raukesi sitten siihen, kun mieheni puuttui asiaan.  Hän soitti tämän työkaverini miehelle ja sanoi, että sinä alat hakea itse sen vaimosi ja lapsesi kotiin työpäiväsi jälkeen, ei se kuulu minun muijalleni viivytellä missään teidän asioittenne takia.  Hän osasi onneksi sen sanoa niin hyvään tyyliin, että asia meni perille eikä menneet välit huonoiksi.  He vain ymmärsivät asian kun ajattelivat minunkin kannaltani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme