Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää autottomat, jotka pummivat kyytiä!

Vierailija
16.10.2012 |

Ensin toitetaan, että ympäristösyistä (ehkä kuitenkin persaukisuuden takia) ei hankita autoa mutta kyytiä kysellään muilta!

Ei meidän autot ainakaan ole mitään takseja ja sen tein selväksikin yhdelle mammalle kakaroineen.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo harrastusesimerkki on minusta aivan hullu, tietenkin jokainen saa tehdä sen ratkaisun, että nauttii ajomatkasta omassa rauhassa tms. Asun minäkin keskustassa, mutta en tykkäisi, jos joku tulisi vaikka kesken shoppailun käyttämään vessaamme tai juomaan lasin vettä. :D

Minulla on pari kavereita, jotka tarjoavat kyytejä aivan liikaa. Minusta on ihan tarpeetonta mennä muutaman sadan metrin matkaa autolla. Yleensä maksan vaikka pysäköintimaksun korvaukseksi, mutta ärsyttää, kun ensin on koettanut suostutella kaveria kerrankin kävelemään.

Vierailija
62/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kiva jos kukaan ei roikkuisi kyydissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilevana kuljetin useamman kerran viikossa kotiin kaupungin toisella puolella asuvan työkaverini. Tarjosin kyytejä myös muille tutuille, mutta en tietenkään veloittanut matkoista mitään. Ajatuskin olivi huvittava.

Säälittävää oli, että samainen - lukemattomia ilmaismatkoja saanut - työkaveri tarjosi minulle kerran kyydin kurssipaikalle firman autolla. Hän edellytti, että kävelen useamman kilometrin päästäkseni hänen kyytiinsä. Surkuhupaisa yksilö. :D

Vierailija
64/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuljettaisi ketään autollani jos sellainen minulla olisi. Puoliso onneksi osaa mennä julkisilla töihin.

Vierailija
65/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole ikinä suostunutkaan kenenkään taksi- enkä varsinkaan juoppokuskiksi.

Kuskaan vaan hyviä ystäviäni, sellaisia jotka vastavuoroisesti auttavat mua, silloin kun pyydän apua niissä asioissa joissa tarvitsen.

He eivät olekaan koko aikaa vinkumassa kyytejä, ainoastaan kun tarvitsevat oikeasti ja ystäviltäni en ota bensarahaa.

Vierailija
66/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi vakituinen kuski, jolle soitan, kun tarvitsen kyytiä. Useimmiten se tarve on kerran kuukaudessa, kun tässä kaupungissa ei bussit kulje kunnolla. En tarjoa hänelle rahaa, enkä koe, että minun pitäisikään. Tietty meillä on sellainen diili, että hänen ostamansa auto on minun nimissäni, koska hän ei sitä omalle nimelleen saanut. Jos otan riskin ja annan nimeni luottotiedottoman käyttöön, niin kyllä hän voi siitä maksaa sen kauppareissun verran. Tai kenties, jos tarvitsen kyytiä bussi- tai juna-asemalle ison kantamuksen takia. En mielestäni pyydä näissä asioissa mahdottomia. Koskaan en pyydä muuten vaan kyytiä kaupungille tai minne ikinä, pääsen sinne pyörällä ja kävellenkin. Ja kyllä, autottomuuteni on vapaaehtoista, koska en sitä autoa tarvitse.

Jos nimeni ei olisi hänen käytössään, niin sitten todennäköisesti keksisin vaihtoehtoisen kaupassakäyntitavan, tai maksaisin bensat.

Vierailija
67/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytäisi miestäni kuskaamaan töihin kun hänellä omat aikataulunsa. Ihan kätevästi pääsen julkisilla.

Vierailija
68/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen autoton ja ajokortiton, mutten koskaan ole pyytänyt kyytiä keneltäkään mihinkään. Joskus olen saanut kyydin ja olen siitä kauniisti kiittänyt. Bensarahaa en ole tajunnut antaa.

Itse käyn kävellen yhdessä harrastuksessa kerran viikossa, ja samaan paikkaan tulee nainen joka asuu kaksi kilometriä tuonne suuntaan, hänellä on aivan sama matka kuin minulla ja hän kulkee sen autolla. Koskaan ei ole tarjonnut kyytiä minulle, iloisesti vain moikkailee kun ajaa harrastuksen jälkeen maantiellä ohitseni.

Joskus olen miettinyt, että jos itselläni olisi ajokortti ja auto, niin miksi en välillä pyytäisi kävelijää kyytiini kun sama matkakin on.

vain itseään. Kyllä mä tollasessa tapauksessa ottaisin kyytiin, jos joka tapauksessa olisin menossa samaan suuntaan, eihän se mitään maksa :)

Vierailija
69/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pummasin naapurin Audiin kyydin kun omasta autosta lähtivät kilvet maksamattomien vakuutusten takia.

Toivottavasti naapuri ei huomannut, kun pissasin vielä takapenkillä housuun kun oli sen verran pitkä matka ilman pysähdyksiä...

Kiitti kyydistä kuitenkin

Vierailija
70/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet viestistänne? RASITTAVAA LUKEA

Vierailija
71/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni näppärästi aina ehdottaa kun ollaan porukassa jonnekin menossa "mennäänkö teidän autolla".

yhtä näppärästi olen heivannut yhteiset reissut. ikea reissustani kerron vasta jälkeen päin (olisit sanonut niin olisin lähtenyt mukaan), elokuvissa käynnistä samoin (voi että, olisit sanonut olis menty porukalla) tai jos kerron etukäteen samalla reissulla on aina käytävä kylässä/vietävä tavaraa sukulaisille tms. tai niin sitä etukäteen luulee...

Vierailija
72/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ymmärrä bensarahan kerjääjiä. Kahvikupin voin tarjota ylimääräisestä pysähdyksestä, mutta miksi pitäisi maksaa bensoista matkasta, jonka henkilö ajaisi muutenkin? Jotkut saattaa pyytää puoletkin bensakuluista ja onpa käynyt niinkin että on pyydetty yli puolia bensojen hinnasta, johon en tietenkään suostunut.

Vierailija
73/88 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ymmärrä bensarahan kerjääjiä. Kahvikupin voin tarjota ylimääräisestä pysähdyksestä, mutta miksi pitäisi maksaa bensoista matkasta, jonka henkilö ajaisi muutenkin? Jotkut saattaa pyytää puoletkin bensakuluista ja onpa käynyt niinkin että on pyydetty yli puolia bensojen hinnasta, johon en tietenkään suostunut.

Säännöllisestä hyödyntämisestä mun mielestä kuuluu maksaa. Yksittäinen kerta nyt on vähän makuasia, mutta on silloinkin mun mielestä kohteliasta joku lantti tarjota. Onhan se yleensä tapana jakaa bensakuluja jos yhdessä kuljetaan.

Vierailija
74/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni auton, jotta saan kuljettua opiskelupaikkakunnalle tarvittaessa nopeammin. Matkaa on 200km ja nyt ottaa nämä kyydin vinkujat päästä. Ostin auton, jotta pääsen nopeammin aina lasten luo ja aikaa meninisi mahdollisimman vähän pois perheen luota. Sitten näitä kyyditettäviä pitäisi aina pikaisesti heittää 20 km päähän asemalle eli oma aika perheen luota vain kasvaa.

Ihan sama pidetääkö minua itsekkäänä, mutta minun auto, minun aikani ja muiden aikuisten opiskelumatkojen kulkeminen on ihan heidän omalla vastuullaan!

Vierailija
75/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoan kyytejä muille kanssa.

Vierailija
76/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hankki aina 2-ovisia autoja etteivät muut viitsisi tulla kyytiin.

Sitten kun minun autoni oli risa ja he pakottivat meidät ja vaimoni mökilleen talkoisiin niin halusimme mennä junalla mahdollisimman lähelle mökkiä ettei heidän ruppasessa pikkutojotassa tarvitsisi kolmea-neljää tuntia istua takapenkillä. No se sopi, mutta jouduimme odottamaan mikkelin asemalla tunnin junan saapumisen jälkeen, kun appiukko ja anoppi eivät turhaan kiirettä pitäneet.

Vierailija
77/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on auto ja se vie rahaa. nyt lyhennykset on maksettu mutta auton kuluja tulee silti melkein 200e kuussa.

tiesitkö autoton, että auton vakuutus on n 90e/kk?

tiesitkö autoton, että bensa maksaa kohta 2e litra? tai rengassetti 400e? tai auton huolto 200e? tai autovero 100e?

jos nämä on mielessä niin olisi kohtuullista tarjota vähintäänkin bensarahaa pyydetystä kyydistä.

minä otan mielelläni kyytiin _samaa matkaa_ kulkevan seuraksi enkä pyydä bensarahaa.

kyydinpyytäjien pitäisi ymmärtää rahan lisäksi myös ajankäyttö. kuskaaminen on aina pois minun ajastani jonka voisin käyttää perheen kanssa tai neulomiseen tai jääkaapin järjestelyyn..

tarjoaako kyydin pyytänyt korvausta ajankäytöstä vaikka lapsenvahtitarjouksena?

Vierailija
78/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Koneet lentää kuitenkin, junat puksuttaa radoillaan ja bussit kulkevat aikatauluissaan. Kaltaisesi voivat puolestani matkustaa niillä;)

Mä ajelen mieluiten itsekseni, omilla aikatauluillani. Ei tarvitse odotella kyytiläisiä, kuunnella heidän juttujaan tai pysähdellä pitämän pissa/kahvi/röökitaukoja. Jos kyytiläinen osallistuu kuluihin, silloin otan kyytiin, muutoin nautin maksamastani omasta ajasta...

Vierailija
79/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta pummataan bensa + vaivannäkörahaa vastaan kyytejä jos tiedetään heidän olevan liikenteessä muutenkin. Aina on sopinut. Ja jos ei ole sopinut, olemme ottaneet taksin. Viimeksi taisimme pummata kyydin kesäkuussa kun piti saada käytetyt rattaat haettua toiselta paikkakunnalta. Samalla meitä kyydinnyt kävi isommassa marketissa ruokaostoksilla, eli kaikki voittivat:) Ja jos hommaamme auton joskus, suostun minäkin kuskaamaan autottomia kavereita tarpeen tullen.

Vierailija
80/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen autolla harrastukseen kauempaa. Monesti näen samaan harrastukseen menijöitä kävelevän porukalla kohti harrastepaikkaa. Olen ajanut ohi ja nostanut kättä.

Olen ihan oikeasti luullut, että he haluavat kävellä kun heillä on lyhyt matka. En ole tajunnut pysähtyä ja kutsua heitä kyytiin ja tulomatkalla tuoda heitä kotiinsa.

Anteeksi jos me autoilijat emme tajua aina noukkia matkalta kaikkia kyytiin. Seuraavan kerran yritän muistaa jarruttaa keskellä tietä ja pysähtyä ja huutaa pyörätielle sille porukalle, että haluatteko kyytiin.

Ps. kun itse kävelen toiseen harrastukseen parin kilometrin päähän, en ole koskaan odottanut, että joku autoileva pysähtyy ja vie minut sinne ja tuo kotiin. Olen ajatellut, että se kävelymatka tekee minulle hyvää kun on niin lyhyt. Mutta meitä on moneksi. Toiset katkeroituu kun joku hurauttaa autolla ohi, toiset on tyytyväisiä kun saavat ulkoilmaa.

Minä olen autoton ja ajokortiton, mutten koskaan ole pyytänyt kyytiä keneltäkään mihinkään. Joskus olen saanut kyydin ja olen siitä kauniisti kiittänyt. Bensarahaa en ole tajunnut antaa.

Itse käyn kävellen yhdessä harrastuksessa kerran viikossa, ja samaan paikkaan tulee nainen joka asuu kaksi kilometriä tuonne suuntaan, hänellä on aivan sama matka kuin minulla ja hän kulkee sen autolla. Koskaan ei ole tarjonnut kyytiä minulle, iloisesti vain moikkailee kun ajaa harrastuksen jälkeen maantiellä ohitseni.

Joskus olen miettinyt, että jos itselläni olisi ajokortti ja auto, niin miksi en välillä pyytäisi kävelijää kyytiini kun sama matkakin on.

vain itseään. Kyllä mä tollasessa tapauksessa ottaisin kyytiin, jos joka tapauksessa olisin menossa samaan suuntaan, eihän se mitään maksa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi