Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää autottomat, jotka pummivat kyytiä!

Vierailija
16.10.2012 |

Ensin toitetaan, että ympäristösyistä (ehkä kuitenkin persaukisuuden takia) ei hankita autoa mutta kyytiä kysellään muilta!

Ei meidän autot ainakaan ole mitään takseja ja sen tein selväksikin yhdelle mammalle kakaroineen.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole valmis kyyditsemään. Menkööt taksilla tai julkisilla.

Vierailija
2/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta autoni kulkee bensalla, eikä ilman bensarahaa liiku senttiäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huomautit asiasta tuttavallesi. Minuakin ärsyttäisi tuollainen elämäntyyli jossa velvotetaan muut auttamaan vain sen vuoksi, että on itse päättänyt jostakin luopua. Jatkuva pummaaminen on muutenkin rasittavaa.

Me ollaan autoton perhe ja ne erittäin harvat kerrat kun tarvitsemme autoa (yleensä pakettiautoa) johonkin juttuun niin emme oleta ystävien auttavan ilmaiseksi. Joka kerta ollaan tarjottu rahaa, viinipullo tai illallinen vastapalvelukseksi. Ja nyt puhutaan siis auton käytöstä 3-4 kertaa vuodessa.

Jos tarvitaan autoa säännöllisen epäsäännöllisestikään arjessa niin silloin hankitaan se auto. Mutta toistaiseksi ei ole tarvetta.

Vierailija
4/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei ympäristösyistä hanki autoa, eikä sekään jos ei jollain ole varaa.

eli mielelläni tarjoan kyydin, jos samaan suuntaan ovat kyydin tarvitsijat menossa. Koskaan en ole sellaiseen törmännyt, että joku soittaisi vaan mulle, että "hei, lähetkö viemään mua jonnekin". Outoahan se olisi.

Vierailija
5/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autottomat, jotka sitten kinuavat aika ajoin autoa lainaksi, kun pitää jotain isompaa hakea kaupasta tai päästä hoitamaan tärkeitä asioita nopeasti. Ja loukkaantuvat, jos ei autoa lainaa, marisemalla että hyödyke se vaan on, ei me sitä rikottaisi.

Vierailija
6/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka oli kortiton ja onnistu kyllä aina hyppäämään ja pummaamaan kyydin esim. kauppareissulle tms. Koskaan en tainnut häneltä bensarahoja saada. Paitsi jos olin juoppokuskina.

Lopulta kun hän sai kortin niin taisin kerran saada häneltä kyydin paikasta A paikkaan B kun ei ollut oma auto käytössä.

Minä taisin vain olla se liian kiltti liian kauan. Enää ei olla juurikaan tekemisissä muista syistä. Loppu se kiltteys minullakin.

Vierailija
7/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei ympäristösyistä hanki autoa, eikä sekään jos ei jollain ole varaa. eli mielelläni tarjoan kyydin, jos samaan suuntaan ovat kyydin tarvitsijat menossa. Koskaan en ole sellaiseen törmännyt, että joku soittaisi vaan mulle, että "hei, lähetkö viemään mua jonnekin". Outoahan se olisi.

Kuule on niitä. Lähdetkö viemään mua lentokentälle, kun taksi maksaisi maltaita, korvaan kyllä kyydin (eli saat tuliaisiksi halvan viinipullon)..

Vierailija
8/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen autoton ja ajokortiton, mutten koskaan ole pyytänyt kyytiä keneltäkään mihinkään. Joskus olen saanut kyydin ja olen siitä kauniisti kiittänyt. Bensarahaa en ole tajunnut antaa.

Itse käyn kävellen yhdessä harrastuksessa kerran viikossa, ja samaan paikkaan tulee nainen joka asuu kaksi kilometriä tuonne suuntaan, hänellä on aivan sama matka kuin minulla ja hän kulkee sen autolla. Koskaan ei ole tarjonnut kyytiä minulle, iloisesti vain moikkailee kun ajaa harrastuksen jälkeen maantiellä ohitseni.

Joskus olen miettinyt, että jos itselläni olisi ajokortti ja auto, niin miksi en välillä pyytäisi kävelijää kyytiini kun sama matkakin on.

Vierailija
9/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole autoa. Liikutaan julkisilla , junalla tai pyörällä. Kesällä vuokrataan auto , että päästään isovanhempien mökille. Koskaan en ole pyytänyt kyytiä , mutta olen joskus mennyt jonkun kyydissä kun on tarjottu autokyytiä. itse olen valinnut autottomuuden , joten en myöskään pummaile kyytiä.

Sen olen huomannut , että autolliset eivät osaa lähetä julkisilla monasti mihinkään , vaan aina tarjoavat vaihtoehdoksi autokyytiä. Esim. Helsingin keskustaan on meiltä kuitenkin paljon kätevämpää mennä julkisilla. Tai kesäisin maauimalaan pyörällä. Joskus joku on ihan loukkaantunut, kun olen kieltäytynyt kyydistä.

Vierailija
10/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan kaksi autotonta naista kyytiini, kun olemme samaan paikkaan silloin menossa. Eikä ärsytä yhtään.

Vierailija
11/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autottomat, jotka sitten kinuavat aika ajoin autoa lainaksi, kun pitää jotain isompaa hakea kaupasta tai päästä hoitamaan tärkeitä asioita nopeasti. Ja loukkaantuvat, jos ei autoa lainaa, marisemalla että hyödyke se vaan on, ei me sitä rikottaisi.

Kuin vain ja ainoastaan omalle isälleni, sedälle ja veljelleni. Kehenkään muuhun en luota autoani lainaan!

Vierailija
12/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen autoton ja ajokortiton, mutten koskaan ole pyytänyt kyytiä keneltäkään mihinkään. Joskus olen saanut kyydin ja olen siitä kauniisti kiittänyt. Bensarahaa en ole tajunnut antaa. Itse käyn kävellen yhdessä harrastuksessa kerran viikossa, ja samaan paikkaan tulee nainen joka asuu kaksi kilometriä tuonne suuntaan, hänellä on aivan sama matka kuin minulla ja hän kulkee sen autolla. Koskaan ei ole tarjonnut kyytiä minulle, iloisesti vain moikkailee kun ajaa harrastuksen jälkeen maantiellä ohitseni. Joskus olen miettinyt, että jos itselläni olisi ajokortti ja auto, niin miksi en välillä pyytäisi kävelijää kyytiini kun sama matkakin on.

Hän luultavasti ajattelee, että kävelet mielummin. Miksi siis tarjoaisi kyytiä? Tai sitten hän ei halua että siitä muodostuu jatkuva velvollisuus, jota pitää noudattattaa siitä lähtein kun hän ensimmäisen kerran tarjoaa sinulle kyydin. Pitäisikö hänen sinun mielestäsi myös hakea sinut kodistasi matkalla tuhon harrastukseen?

Vierailija
13/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin vain ja ainoastaan omalle isälleni, sedälle ja veljelleni. Kehenkään muuhun en luota autoani lainaan!

Niinpä, mutta silti jotkut loukkaantuvat jos ei autoa lainaa.

Vierailija
14/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luovuimme autosta osittain periaatteen vuoksi, mutta pääasiassa järkisyistä kun autoa ei juuri koskaan tarvita. Mielestäni on päivän selvä asia, että jokainen, autoton tai auton omistava, budjetoi tietyn verran liikkumiseen. Oli se sitten julkisilla, omalla autolla, taksilla, vuokra-autolla ym. Auton omistajalla suurin osa liikkumisen kuluista tulee varmaankin katettua auton kuluilla, autottomalla kulut syntyvät sitten julkisen liikenteen jne. käytöstä. Siksi minua ei kirpaise maksaa auton käytöstä "markkinahintaa" vaikka kyse olisi kaverin autosta. Ei se kaverinkaan auto ilmaiseksi kulje ja on naiivia ajatella voivansa osaoptimoida elämäänsä siipeilemällä.

Me ollaan esim. menty julkisilla lentokentälle tavaroinemme ja lapsien kanssa. Vaihtoehtoina oli taksi tai kaverin pyytäminen kuskiksi. Kaveri ja taksi olisivat tulleet yhtä kalliiksi joten päädyimme bussiin koska siitä ei ollut päiväsaikaan liikaa vaivaa.

-4-

Vierailija
15/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja olen yksinhuoltaja. Kyllä minä välillä soitan äitille ja siskolle, että voisivatko käyttää minua isossa kaupassa jotta saan viikon ruoat kotiin. Aika ikävää, että ei enään haluta lähimmäistään auttaa.

Vierailija
16/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen autoton ja ajokortiton, mutten koskaan ole pyytänyt kyytiä keneltäkään mihinkään. Joskus olen saanut kyydin ja olen siitä kauniisti kiittänyt. Bensarahaa en ole tajunnut antaa. Itse käyn kävellen yhdessä harrastuksessa kerran viikossa, ja samaan paikkaan tulee nainen joka asuu kaksi kilometriä tuonne suuntaan, hänellä on aivan sama matka kuin minulla ja hän kulkee sen autolla. Koskaan ei ole tarjonnut kyytiä minulle, iloisesti vain moikkailee kun ajaa harrastuksen jälkeen maantiellä ohitseni. Joskus olen miettinyt, että jos itselläni olisi ajokortti ja auto, niin miksi en välillä pyytäisi kävelijää kyytiini kun sama matkakin on.

Hän luultavasti ajattelee, että kävelet mielummin. Miksi siis tarjoaisi kyytiä? Tai sitten hän ei halua että siitä muodostuu jatkuva velvollisuus, jota pitää noudattattaa siitä lähtein kun hän ensimmäisen kerran tarjoaa sinulle kyydin. Pitäisikö hänen sinun mielestäsi myös hakea sinut kodistasi matkalla tuhon harrastukseen?

En tietenkään ajattele noin! Itse ajattelin vain, että jos MINÄ olisi autollinen ja toinen ei, joskus ihan kohteliaisuudesta tarjoaisin kyydin. Tai vaikka sovittaisiin summa, jolla toinen pääsisi kyytiin ja pois joka kerta.

Vierailija
17/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole sellaiseen törmännyt, että joku soittaisi vaan mulle, että "hei, lähetkö viemään mua jonnekin". Outoahan se olisi.

Mun mielestä se on kyllä ihan yleistä. Itselläni ei ole autoa eli minulta ei ole kysytty, mutta olen monesti kuullut, kun joku on kysellyt. Olen itsekin pari kertaa kysynyt kaverilta, että lähtisikö käyttämään minua jossain, voin maksaa bensat. En ole ajatellut, että se olisi törkeää. En tiedä, mitä kaveri on ajatellut, mutta on lähtenyt käyttämään, esim. ostamaan jotain suurempaa, vaikka mattoja.

Vierailija
18/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se että aina hypätään kyytiin ko ite olet jonnekin menossa. Ja IKINÄ ei edes tarjota bensarahaa, auton pitäminen nykypäivänä on aika kallista ja joillekin ihmisille se on välttämätön pakko.

Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja olen yksinhuoltaja. Kyllä minä välillä soitan äitille ja siskolle, että voisivatko käyttää minua isossa kaupassa jotta saan viikon ruoat kotiin. Aika ikävää, että ei enään haluta lähimmäistään auttaa.

Vierailija
19/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luovuimme autosta osittain periaatteen vuoksi, mutta pääasiassa järkisyistä kun autoa ei juuri koskaan tarvita. Mielestäni on päivän selvä asia, että jokainen, autoton tai auton omistava, budjetoi tietyn verran liikkumiseen. Oli se sitten julkisilla, omalla autolla, taksilla, vuokra-autolla ym. Auton omistajalla suurin osa liikkumisen kuluista tulee varmaankin katettua auton kuluilla, autottomalla kulut syntyvät sitten julkisen liikenteen jne. käytöstä. Siksi minua ei kirpaise maksaa auton käytöstä "markkinahintaa" vaikka kyse olisi kaverin autosta. Ei se kaverinkaan auto ilmaiseksi kulje ja on naiivia ajatella voivansa osaoptimoida elämäänsä siipeilemällä. Me ollaan esim. menty julkisilla lentokentälle tavaroinemme ja lapsien kanssa. Vaihtoehtoina oli taksi tai kaverin pyytäminen kuskiksi. Kaveri ja taksi olisivat tulleet yhtä kalliiksi joten päädyimme bussiin koska siitä ei ollut päiväsaikaan liikaa vaivaa. -4-

Hienoa että olette kulut budjetoineet. Tosin markkinahintainen vuokrakaan ei ole hyvä, jos lainaa kaverin autoa. Koska autovakuutuksissa on bonus, joka kertyy vuosi vuodelta, niin esimerkiksi kolarin sattuessa tuo bonus poistuu. Bonusetu saattaa olla yli tuhat euroa vuodessa. Se poistuu kolarin sattuessa muutamaksi vuodeksti. Teoriassa jos lainaan autoani, ja lainaaja kolaroi, niin onkohan hän valmis sitten maksamaan vakuutuksen omavastuun ja kaikki menetetyt bonukset? Vai olisiko minun maksettava ne? Mitä mieltä ovat autojen lainaajat?

Vierailija
20/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luovuimme autosta osittain periaatteen vuoksi, mutta pääasiassa järkisyistä kun autoa ei juuri koskaan tarvita. Mielestäni on päivän selvä asia, että jokainen, autoton tai auton omistava, budjetoi tietyn verran liikkumiseen. Oli se sitten julkisilla, omalla autolla, taksilla, vuokra-autolla ym. Auton omistajalla suurin osa liikkumisen kuluista tulee varmaankin katettua auton kuluilla, autottomalla kulut syntyvät sitten julkisen liikenteen jne. käytöstä. Siksi minua ei kirpaise maksaa auton käytöstä "markkinahintaa" vaikka kyse olisi kaverin autosta. Ei se kaverinkaan auto ilmaiseksi kulje ja on naiivia ajatella voivansa osaoptimoida elämäänsä siipeilemällä. Me ollaan esim. menty julkisilla lentokentälle tavaroinemme ja lapsien kanssa. Vaihtoehtoina oli taksi tai kaverin pyytäminen kuskiksi. Kaveri ja taksi olisivat tulleet yhtä kalliiksi joten päädyimme bussiin koska siitä ei ollut päiväsaikaan liikaa vaivaa. -4-

Hienoa että olette kulut budjetoineet. Tosin markkinahintainen vuokrakaan ei ole hyvä, jos lainaa kaverin autoa. Koska autovakuutuksissa on bonus, joka kertyy vuosi vuodelta, niin esimerkiksi kolarin sattuessa tuo bonus poistuu. Bonusetu saattaa olla yli tuhat euroa vuodessa. Se poistuu kolarin sattuessa muutamaksi vuodeksti. Teoriassa jos lainaan autoani, ja lainaaja kolaroi, niin onkohan hän valmis sitten maksamaan vakuutuksen omavastuun ja kaikki menetetyt bonukset? Vai olisiko minun maksettava ne? Mitä mieltä ovat autojen lainaajat?

Noin kävi eräälle tuttavalleni, lainasi kaverin pakua ja kolaroi sen. Kaipa he johonkin lopputulokseen päätyivät. Riskinsähän tuossa on. Hankalaa tuossa on se, että vaikka kaverille tarjoaisi rahaa niin sitä ei ole helppoa ottaa kaverilta vastaan. Siis jos mennään noihin bonuksen menetyksiin ym. Onhan yksi vaihtoehto aina korjauttaa auto omaan piikkiin, eikö silloin bonukset jää voimaan? Helpompi laskutoimitus ainakin. Tietenkin jos kolarissa on muitakin osapuolia, niin kustannukset nousevat liian isoksi maksettavaksi omasta pussista...

-4-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi