Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää autottomat, jotka pummivat kyytiä!

Vierailija
16.10.2012 |

Ensin toitetaan, että ympäristösyistä (ehkä kuitenkin persaukisuuden takia) ei hankita autoa mutta kyytiä kysellään muilta!

Ei meidän autot ainakaan ole mitään takseja ja sen tein selväksikin yhdelle mammalle kakaroineen.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se että aina hypätään kyytiin ko ite olet jonnekin menossa. Ja IKINÄ ei edes tarjota bensarahaa, auton pitäminen nykypäivänä on aika kallista ja joillekin ihmisille se on välttämätön pakko.

Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja olen yksinhuoltaja. Kyllä minä välillä soitan äitille ja siskolle, että voisivatko käyttää minua isossa kaupassa jotta saan viikon ruoat kotiin. Aika ikävää, että ei enään haluta lähimmäistään auttaa.

No mutta jos matka on sama eikä tarvitse kiertää mistään tai samaan paikkaan menossa, niin en kyllä ymmärrä mitä se teiltä on pois jos joku tulee saman matkan kyydissä jonka kuljette jokatapauksessa ilman kaverianne :D Kuullostaa koomiselta...

Vierailija
22/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se että aina hypätään kyytiin ko ite olet jonnekin menossa. Ja IKINÄ ei edes tarjota bensarahaa, auton pitäminen nykypäivänä on aika kallista ja joillekin ihmisille se on välttämätön pakko.

Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja olen yksinhuoltaja. Kyllä minä välillä soitan äitille ja siskolle, että voisivatko käyttää minua isossa kaupassa jotta saan viikon ruoat kotiin. Aika ikävää, että ei enään haluta lähimmäistään auttaa.

No mutta jos matka on sama eikä tarvitse kiertää mistään tai samaan paikkaan menossa, niin en kyllä ymmärrä mitä se teiltä on pois jos joku tulee saman matkan kyydissä jonka kuljette jokatapauksessa ilman kaverianne :D Kuullostaa koomiselta...

Se on vähän erikoista, että joku voi siipeillä maksamatta mitään. Se vaan ei ole kovin oikeudenmukaista, että joku pääsee täysin ilman kustannuksia toisen siivellä. Voishan se autollinenkin vaikka luopua autostaan ja olettaa että kyllä joku kuskaa... Kätevää kun itselle ei tule mitään kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autottomat, jotka sitten kinuavat aika ajoin autoa lainaksi, kun pitää jotain isompaa hakea kaupasta tai päästä hoitamaan tärkeitä asioita nopeasti. Ja loukkaantuvat, jos ei autoa lainaa, marisemalla että hyödyke se vaan on, ei me sitä rikottaisi.

Me luovuimme autosta osittain periaatteen vuoksi, mutta pääasiassa järkisyistä kun autoa ei juuri koskaan tarvita. Mielestäni on päivän selvä asia, että jokainen, autoton tai auton omistava, budjetoi tietyn verran liikkumiseen. Oli se sitten julkisilla, omalla autolla, taksilla, vuokra-autolla ym. Auton omistajalla suurin osa liikkumisen kuluista tulee varmaankin katettua auton kuluilla, autottomalla kulut syntyvät sitten julkisen liikenteen jne. käytöstä. Siksi minua ei kirpaise maksaa auton käytöstä "markkinahintaa" vaikka kyse olisi kaverin autosta. Ei se kaverinkaan auto ilmaiseksi kulje ja on naiivia ajatella voivansa osaoptimoida elämäänsä siipeilemällä. Me ollaan esim. menty julkisilla lentokentälle tavaroinemme ja lapsien kanssa. Vaihtoehtoina oli taksi tai kaverin pyytäminen kuskiksi. Kaveri ja taksi olisivat tulleet yhtä kalliiksi joten päädyimme bussiin koska siitä ei ollut päiväsaikaan liikaa vaivaa. -4-

Hienoa että olette kulut budjetoineet. Tosin markkinahintainen vuokrakaan ei ole hyvä, jos lainaa kaverin autoa. Koska autovakuutuksissa on bonus, joka kertyy vuosi vuodelta, niin esimerkiksi kolarin sattuessa tuo bonus poistuu. Bonusetu saattaa olla yli tuhat euroa vuodessa. Se poistuu kolarin sattuessa muutamaksi vuodeksti. Teoriassa jos lainaan autoani, ja lainaaja kolaroi, niin onkohan hän valmis sitten maksamaan vakuutuksen omavastuun ja kaikki menetetyt bonukset? Vai olisiko minun maksettava ne? Mitä mieltä ovat autojen lainaajat?

Noin kävi eräälle tuttavalleni, lainasi kaverin pakua ja kolaroi sen. Kaipa he johonkin lopputulokseen päätyivät. Riskinsähän tuossa on. Hankalaa tuossa on se, että vaikka kaverille tarjoaisi rahaa niin sitä ei ole helppoa ottaa kaverilta vastaan. Siis jos mennään noihin bonuksen menetyksiin ym. Onhan yksi vaihtoehto aina korjauttaa auto omaan piikkiin, eikö silloin bonukset jää voimaan? Helpompi laskutoimitus ainakin. Tietenkin jos kolarissa on muitakin osapuolia, niin kustannukset nousevat liian isoksi maksettavaksi omasta pussista... -4-

Bonukset menettää vain kun joutuu käyttämään vakuutustaan toisen osapuolen kulujen korvaamiseen. Ne kohoavat helposti tuhansiksi euroiksi, joten yleensä kaikki kayttää vakuutusta vaikka bonukset meneettääkin. Vuokra-autoissa on omat vakuutukset, jotka on vuoksrahinnasssa mukana. Eli en itse lainaisi autoa kaverille, ellen tietäisi että hän varmasti korvaa kaikki kulut. Mutta sellainen kaveri, joka toimiin niin tunnollisesti ei yleensä juuri siitä syystä lainaile autoja, vaan vuokraa.

Vierailija
24/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta autoani en lainaa yhtään kenellekään enkä kuskaa kuin lastani ja miestäni.

Vierailija
25/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa kun tilanne ei kuitenkaan ole sellainen, että jatkuvasti olisi kuskaamassa. Usein kyyti on esim. johonkin isoon kauppaan tms., jossa itsekin voi sitten katsella jotain ja shoppailla jos jotain löytyy.

Vierailija
26/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän erikoista, että joku voi siipeillä maksamatta mitään. Se vaan ei ole kovin oikeudenmukaista, että joku pääsee täysin ilman kustannuksia toisen siivellä. Voishan se autollinenkin vaikka luopua autostaan ja olettaa että kyllä joku kuskaa... Kätevää kun itselle ei tule mitään kuluja.

Ihme porukkaa,

Eli jos naapurisi lähtee kanssasi samaan jumppaan niin sanot hänelle, että hän ei voi tulla kyydissäsi periaatteesta koska sinua inhottaa siipeilijät :D Kyllä huvittaa, sinulle ei aiheutuisi latin latia itsellesi mitään ylimääräistä kustannusta, olisit vain mielestäni idiootti :D

Ymmärrän, että ei lähdetä erikseen kuskaamaan ihmisiä ympäriinsä tai autoja lainailla, mutta tuo menee yli hilseen ettei voida periaatteesta ottaa jotain ihmistä kyytiin koska on siipeilijä :D

Vierailija
27/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa, Eli jos naapurisi lähtee kanssasi samaan jumppaan niin sanot hänelle, että hän ei voi tulla kyydissäsi periaatteesta koska sinua inhottaa siipeilijät :D Kyllä huvittaa, sinulle ei aiheutuisi latin latia itsellesi mitään ylimääräistä kustannusta, olisit vain mielestäni idiootti :D Ymmärrän, että ei lähdetä erikseen kuskaamaan ihmisiä ympäriinsä tai autoja lainailla, mutta tuo menee yli hilseen ettei voida periaatteesta ottaa jotain ihmistä kyytiin koska on siipeilijä :D

Minulla syy ei ole siipeily tai bensa-kustannukset. Ajan yksin puolen tunnin matkan kerran viikossa harrastukseen, ja tiedän yhden joka asuu lähes naapurissa ja käy siellä. En ole ikinä tarjonnut kyytiä ja katson muualle kun on aika lähteä sieltä kotiin. Syy on se että tuo on minun ainut oma aikani, ja haluan viettää sen yksin autossa ajamassa. Haluan kuunnella täysillä autoradiosta mun miehen mielestä tyhmää musiikkia ja laulaa ääneen mukana. Haluan vaan sen puolen tunnin ajan nauttia yksin ajamisesta ilman että kukaan istuu vieressä.

Vierailija
28/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa,

Eli jos naapurisi lähtee kanssasi samaan jumppaan niin sanot hänelle, että hän ei voi tulla kyydissäsi periaatteesta koska sinua inhottaa siipeilijät :D Kyllä huvittaa, sinulle ei aiheutuisi latin latia itsellesi mitään ylimääräistä kustannusta, olisit vain mielestäni idiootti :D

Ymmärrän, että ei lähdetä erikseen kuskaamaan ihmisiä ympäriinsä tai autoja lainailla, mutta tuo menee yli hilseen ettei voida periaatteesta ottaa jotain ihmistä kyytiin koska on siipeilijä :D

Edelleenkin se vaan ei ole fiksua hyödyntää muita osallistumatta itse millään tavalla kustannuksiin.

Ja toiseksi mulla ei ole autoa. Jos mä olen joskus tarvinnut esim. töistä kyytiä, niin olen aina tarjonnut bensarahaa vaikka miten olisi sama matka. Koska autoilu ja auton pitäminen maksaa. Toisen auton hyödyntäminen ilman, että tarjoaa siitä mitään maksua on mielestäni moukkamaista.

Vierailija
29/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ajattele noin! Itse ajattelin vain, että jos MINÄ olisi autollinen ja toinen ei, joskus ihan kohteliaisuudesta tarjoaisin kyydin. Tai vaikka sovittaisiin summa, jolla toinen pääsisi kyytiin ja pois joka kerta.

tiedostaisit varmasti aivan eri tavalla miten kuukausittain kaikki vakuutuskulut, polttoainekulut ja lyhennykset ovat pois teidän muista menoista. Kun rahapussia joutuu tiukentamaan auton takia, kyllä siinä jättää maksamattomat helposti kuljettamatta. Jos maksu tulee jolla kattaa niitä kuluja, silloin tietenkin on eri asia.

Vierailija
30/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ottaisi kyytiin.aika hassua. Naapuri kävelisi jumppaan ja sinä menisit tyhjällä autolla

Vierailija
31/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vain siksi, että tahdon antaa kaverille kokemuksen siitä, miten M5 ja yli 500 heppaa käyttäytyy ;)

Mutta rajansa toki kaikella. Jatkuva pummaus kävisi hermon päälle, vaikka siitä maksettaisiinkin. Itsekin tykkään usein olla ihan omissa oloissani autossa ja nauttia ajamisesta, musiikista.

Vierailija
32/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen epäsäännöllisen säännöllisesti duunikeikkaa 120 kilometrin päähän. Samoja keikkoja tekevät muutamat muutkin täältä pääkaupunkiseudulta. Olen ainoa autollinen porukasta, joten kyytiläisiä on aina tarjolla; milloin pitäisi hakea mistäkin suunnasta, tai on myöhästytty paikallisbussista/junasta eli ei olla ajoissa tapaamispaikalla. Minun ajalleni ei anneta mitään arvoa, eli jotkut pitävät itsestäänselvyytenä, että voin noukkia kotiovelta ja matkoista ei tavitse mitään maksaa, koska "menisithän sinä kuitenkin". He puolestaan säästävät useita kymppejä ja tunteja per reissu.

Mieluumin ajelen omien ajatusteni kanssa, omalla aikataulullani. En enää viitsi tuhlata aikaani vain säästääkseni heidän aikaansa ja rahojaan, kun edes bensakuluihin ei vaatimatta ja painostamatta osallistuta...

Vierailija
33/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ottaisi kyytiin.aika hassua. Naapuri kävelisi jumppaan ja sinä menisit tyhjällä autolla

Paljon helpompi se on miettiä omatkin menot miettimättä, että nyt on joku muukin tulossa autoon. Jos joku tarjoutuu kattamaan edes osan polttoaine kuluista, niin ehdottomasti pääsee kyytiin ja järkkään niin, että hän pääsee.

Jos ei ole halukas tulemaan sen verran vastaan, että maksaisi edes polttoaineista tai vuorotellen mentäis toistemme autoilla, niin minkä takia pitäisi miettiä auton tyhjillään liikkumista kuin omien kustannusten kautta??

Vierailija
34/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin se vaan ei ole fiksua hyödyntää muita osallistumatta itse millään tavalla kustannuksiin.

Ja toiseksi mulla ei ole autoa. Jos mä olen joskus tarvinnut esim. töistä kyytiä, niin olen aina tarjonnut bensarahaa vaikka miten olisi sama matka. Koska autoilu ja auton pitäminen maksaa. Toisen auton hyödyntäminen ilman, että tarjoaa siitä mitään maksua on mielestäni moukkamaista.

Niin ja mä vielä tarkennan, että jos mulla olisikin auto niin ei se nyt niin ole ettei yhtä kertaa voisi heittää jos on sama matka. Mutta jos on kyse vaikka töissä käymisestä tai säännöllisestä jumpasta, niin on se aika junttia hyödyntää toisen autoa (joka MAKSAA ja paljon) osallistumatta mitenkään kustannuksiin. Vaikka miten olisi sama matka. Moni voi meinaan tykätäkin siitä omasta yksityisestä hetkestä autossa. Mutta ei, kun jotkut olettaa että häntä kyllä kuskataan ja vielä ilmaiseksi.

Vierailija
35/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vain siksi, että tahdon antaa kaverille kokemuksen siitä, miten M5 ja yli 500 heppaa käyttäytyy ;)

Vai mistä tuon tehon keksit? Pelkällä lastulla ei ihan kuitenkaan noihin lukemiin valmiiksi erittäin korkeaviritteisellä autolla pääse.

t. Yksi jolla omassa vakioautossa 250 heppaa (ei bemu).

Vierailija
36/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mistä tuon tehon keksit? Pelkällä lastulla ei ihan kuitenkaan noihin lukemiin valmiiksi erittäin korkeaviritteisellä autolla pääse.

t. Yksi jolla omassa vakioautossa 250 heppaa (ei bemu).

olisko siinä jotain 545 heppaa, ei sen kummemmin viritetty tai lastutettu. En tiedä onko noita Suomessa, asutaan Saksassa.

Vierailija
37/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoet vaan tuota samaa asiaa. Ymmärtänet kuitenkin, että kulkemalla autollisen kyydissä ilmaiseksi, sä vain voitat siinä. Puhumattakaan jos olisi tilanne että sun pitäisi muussa tapauksessa vaikka kulkea bussilla, mutta kun naapuri nyt sattuu menemään samaan suuntaan niin sen pitää ottaa sut kyytiin ilmaiseksi. Naapurille se auto ja autoilu kuitenkin maksaa, joten jos sitä haluaa hyödyntää niin saa kyllä mun mielestä maksaakin siitä jotakin.

Vierailija
38/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huvittaa, sinulle ei aiheutuisi latin latia itsellesi mitään ylimääräistä kustannusta, olisit vain mielestäni idiootti :D

niin ei toisen kyytiinottaminen koskaan ilmaista ole. Bensaa nimittäin kuluu sitä enemmän, mitä enemmän on lastia autossa. Esim. kun käydään työn takia palaverissa toisessa kaupungissa kesken päivän, saan laskuttaa tietyn senttimäärään per kilometri per matkustaja peruskilometritaksan lisäksi.

Riippuen matkasta ja kyytien määrästä tuolla ei ole tai on pieni merkitys. Mutta tämä vaan tiedoksi niille autottomille, joiden mielestä "ei siitä sulle mitään kuluja tule".

Vierailija
39/88 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoet vaan tuota samaa asiaa. Ymmärtänet kuitenkin, että kulkemalla autollisen kyydissä ilmaiseksi, sä vain voitat siinä. Puhumattakaan jos olisi tilanne että sun pitäisi muussa tapauksessa vaikka kulkea bussilla, mutta kun naapuri nyt sattuu menemään samaan suuntaan niin sen pitää ottaa sut kyytiin ilmaiseksi. Naapurille se auto ja autoilu kuitenkin maksaa, joten jos sitä haluaa hyödyntää niin saa kyllä mun mielestä maksaakin siitä jotakin.

Onhan se bussikin joka tapauksessa menossa siihen suuntaan, ja silti sinun pitää maksaa kyydistä...

Minä kyllä kuskaan mielelläni, jos matka on sama, mutta mulla on ilmeisesti poikkeuksellisen fiksuja autottomia tuttuja, kun tarjoavat kyydistä maksua. En kyllä ota hintaa, mutta saan silloin tällöin kahvipaketin tai tuoreen leivän tms. kiitokseksi. Minusta asiallista, itse asiassa todella mukavaa.

Vierailija
40/88 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhtä hyvännäköistä miespuolista opiskelijatoveriani :D

Jos joku ruma vanha ukko/mummo kysyisi kyytiä, vois olla vähän tiukemmassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme