* ELOkuisten 07 vauvojen syyskuun eka viikonloppu *
Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11031751&p=&mpage=1&tmode…
Nukkumaan pitäisi mennä, mutta jos meidän murisija kohta herää, niin olisin valmiina vaihtamaan vaipat..
Meillä on tällainen pieni sinappinen ongelma. Meinaa pienen miehen pylly mennä huonoon kuntoon, kun tekee sellaisia pieniä (puolen teelusikallisen) kakkatuhruja joka välissä. Vaippoja ei ehdi siihen tahtiin vaihtaa. (tekee kyllä ne kunnon satsitkin aina useampaan vaippaan.) Tästä pienestäkin kakkamäärästä tuntuu tulevan vaippaihottumaa. Tällä hetkellä bepanthen on tainut vähän auttaa, mutta onko muita vinkkejä? Meillä osakestoillaan myös. Välillä menee äidin hermot (ja pojaltakin nälkäisenä), kun juuri olen saanut viritettyä harson pojalle, kun siinä on jo pienen pienet sinapit, joita en siis halua jättää tuon pyllypunotuksen vuoksi päälle. Ja eikun uudestaan harsoja taiteilemaan. (siis harsojen asettelu on minusta vielä hankalaa, vaikka ovatkin parhaimmat kestot tähän mennessä kokeilluista).
Täällä poika kasvaa vauhdilla (kuten siskonsakin aikanaan). Pienimmät vaatteet ovat jo jääneet pieniksi.
Meillä jekovit aiheutti aikamoiset väänteet mahassa, liina pelasti jonkinverran, mutta nyt pitää kokeilla d-tippoja.
Ristiäiset ovat sunnuntaina.. Ja kaikkea vielä tekemättä..
Nyt tutimaan..
Västis ja poika 2päivää vajaa 4vkoa
Kommentit (65)
Tervehdykset siis kaikille!!
Yhdellä kädellä poika tissillä koeta saada jotain nyt kirjoitelluksi.
Meillä tämä pieni mies syö edelleen tosi tiuhasti. Viime yöhön sattui tosin jo melkein kolmen tunnin unetkin!!! Maitoa tulee paljon. Jos pienokaisemme sattuu välillä olemaan sen kaksi tuntiakin syömättä niin tisseissä se kyllä jo tuntuu.
Nyt täytyy taas mennä..
pönttö-örvelö ja poika kaksi viikkoa+yksi päivä
Sama palstaterrori jatkaa,joka terrorisoi tuolla odotus-puolellaki...yrittäjänä joudun vähän tuossa pakollisia hommia tekemään aina välillä niin samalla tulee sitte " ruokatunnilla" käytyä täälläki...
Taas oli vauvautuneita...Oikein paljon onnea ja tervetuloa vauvahuuruiseen joukkoon!!
Västis: Ymmärrän täysin ette halua nimeä täällä paljastaa ku ei tosiaan tiedä mitä kyyliä täällä liikkuu, niin ku oli keväällä asiasta juttua tuolla toisella puolen.. On vaan jotenki kiva aina lukea esim kasteilmotuksia että millasia nimiä ihmiset lapsilleen keksii.. Meillä ku kaks ekaa on J:llä alkavia ja isukki myös niin jotenki sitä ei raaski olla laittamatta J:llä alkavaa nimeä ku tuntuu sitte että ei kuulu joukkoon...ihan tyhmää tiedän mutta minkäs sitä päälleen mahtaa..
Mies lähti aamulla loppuviikoksi työmatkalla, nyt yritän miettiä että miten ihmeessä saan järjestettyä lapset kouluun ja harrastuksiin (varsinki ajoissa) tuon pikkumiehen kans...ikävä taitaa taas vaan tulla ;( Mies on 10v ollu samanlaisissa hommissa ja mää en vaan totu noihin työmatkoihin ja erossa olemisiin...
Yöhommista: Meillä minä hoidan kaikki yöjutut...annan miehen nukkua (jos pystyy) ku töihin kuiteski aamulla menee,näin meillä on tehty aina..omat yöunet on vähän niin ja näin ja päikkääreitä ei ole tullu nukuttua, tiedä sitten kauanko näin jaksaa?? Mutta meillä nuo isot pojat eivät vaadi mitään toimenpiteitä öisin...jos ei sitten oksenneta yms Viime yönä taisin olla ihan sekasin ku en muista yhtään monestikko toinen söi tms??
Painosta: Pakko kysyä...paljoko teille on " jääny" tässä vaiheessa raskaudesta kiloja?? Nyt ku en ole vielä lenkkeilyä alottanu, mulle tässä vaiheessa on puntarissa 10kg liikaa viime syksyyn nähden eli pikku hiljaa täytys alottaa liikkuminen ku en mitään dieettiä ala tekemään ku vihdoin imetys onnistuu..mutta ottaa kyllä hiukka pannuun!! Ei täältä löytys mulle lenkkikaveria :)
Jatketaas taas hommia, kutsut on edelleen tekemättä ja leipomukset leipomatta...
Jaksuja yövalvomisista huolimatta kaikille :) ja kyllähän me näillä " huuruilla" jaksetaanki! :)
Nani76 (taas) ja Vilperi J 24pv
Meidän taapero nukkuu päivisin myös hyvin : 3-4 tuntiakin ja vauva samaan aikaan, mutta en tajua itse levätä vaan kökin netissä tai teen kotihommia :oD Niitähän teilläkin kyllä varmasti riittää ! Ja koirat on ollut nyt miun vastuulla eli syötän molemmat ja vien ulos jossain välissä. Meillä ei tarttee viedä tyttöjä kouluun kun matkaa on n. 1km ja esikoululaisen hakee taksi tuosta ihan talon edestä, onneksi.
Tänään oli Eemelin 1 kk -neuvola ja tässä mittoja
Paino 4380g (3210g) ja pituus 53.3cm (50cm), eli kasvanut on :o)
Rapuäiti ja Eemeli 4viikkoa sekä katras
Lahjan 1kk mittoja lainkaan,kun Rapuäiti laittoi oman Lahjansa mitat....
Elokuisiin saatoin laittaakin,mut en muista laitoinko tänne.
Eli meillä tyttö oli 4450g(3260g) ja 54,5cm(50cm)
Rapuäiti:Meillä koiran hoito on lähinnä isännän hommaa.Oma aika menee lähinnä lapsien kans ollessa ja kotihommia tehdessä,täytyy kyl sanoa,et mieskin osallistuu kiitettävästi kohihommiin ja lastenhoitoon aina kotona ollessaan.Päikkyaikaan oon koneella,tai sit myöhään illalla.
Täällä leivottu nyt mokkapaloja ja tiikerikakkua ristiäisiin,kohta on kaikki tehtynä,tosin täyte ja voileipäkakun teen vasta pe:
Tarjoille tulee suolaiseksi:lohivoileipäkakku,coktail piirakat(valmiit)coctail kiekkoja(sisällä jauhelihaa,sulatejuustoa ja homejuustoa)Kinkkupiirakkaa ja jauhelihapiirakkaa.
Makeat:täytekakku,mustikkapiirakka,mokkapalat,tiikerikakku sekä keksejä(valmiix ostettuna)
Isompaa siivousta ei ennen pe iltaa kannata edes tehdä.Joten kaikki valmistuneen kuitenkin hyvissä ajoin ennen la iltapäivää.
Joku kyseli miten tullaan toimeen:Ihan hyvin,asutaan isossa omakotitalossa,johon mahdutaan hyvin vaikka perhe kasvaisi vielä muutamallakin lapsella.Mies on yrittäjä ja itsekin menen hänelle töihin,kunhan hennotaan laittaa nuorinkin hoitoon.
Lumina
... Ajattelin juuri kysyä samaa! JOka kerta, olenpa liikkunut tai syönyt miten tahansa vointini ja elämäntilanteeni mukaan, kiloja on kertynyt tismalleen sama lukema, tai paino on ollut paremminkin miltei grammalleen sama, kun synnyttämään olen lähtenyt. Tällä kertaa kiloja lähti kutienkin mielestäni hävyttömän vähän itse sairaalassa (!), ja nyt niitä sitten tipahtelee varsin verkkaan, vaikka poju musta melko ateriat koko ajan imeekin, enkä itse ehdi syödä, ja muutenkin syön miltei pelkkää perusruokaa ja salaattia kera sämpylän iltaisin. En vielä toki mitään raflaavaa odotakaan, ja täytyyhän imettävällä hiukan kiloja olla, jotta on, mistä ottaa, vaan tämä mahake ei vain ota mielestäni pienentyäkseen vaan flösöttää tuossa niin, etteivät omat housut mene kiinni lähimainkaan, joten äitiysosaston pienemmillä kokonumeroilla tässä on sinniteltävä vieläkin, pertsana vie! JA sitten tämä napatyrä ja arvet vielä kaunistavat tuota niin venähtänyttä, ryppyistä navanseutuani, jonka on kyllä irvikuva vatsasta ja navasta, eihän tuota kukaan enää navaksi kai kutsuisikaan! Mies kyllä tsemppaa ja ihmettelee, miten maha nopeasti on hävinnyt, vaan ehkäpä joukossa on hellämielistä kohteliaisuutta... Vielä on kai seitsemisen kiloa jäljellä.
Tunnistettavuudesta: Meikää ei paljon haittaa, vaikka suurempikin tuttavien lössi täältä kuulumisiani lukisi (ja ainakin yksi ystävä päivittääkin tietojani täältä, tervepä vain naiseen, kuomaseni!): en ehdi enää kaikille kirjoitella, joten s' il vous plaît, täältä niitä on saatavissa, jos oikein kiinnostaa! Ja mikäli reposteluitani ahmii joku kaukaisempikin immeinen, niin siittä vain, jos saa oman elon mukavammaksi! En kyllä itse usko, että joku näistä hirveitä kicksejä saa...
Jaha, lähdetään puistoon. Mukavaa iltaa kaikille pikkuisineen!
Vitanova ja Samuli sekä muu lössi
Halusin vielä sanoa, että tämä elokuisten on jotenkin tosi mukava ja lämminhenkinen keskusteluporukka! KAikkien tapaminen on tietty mahdotonta, ympäri maan ja maailman kun ollaan levittäytyneinä, mutta ekan kerran palstaillessa on oikeasti hinku tavata tämä lössi ihan nenäkkäin. KEskustelua viriää luontevasti asiasta jos toisesta ja kaikki tsemppaavat toisiaan. Melkoisen hienoa!
Vielä Vitanova
Ja meilläkin tuo on miehen hommia, mutta kun haluan olla edes vähän hälle avuksi : meillä mies hoitaa pojan yösyötöt ja saan itse maata kosottaa läpi yön.... ja sit hää jaksaa lähtä aamulla kuudelta töihin !
Tunnistettavuudesta : joo, miula kans se ja sama jos jotakuta " tutumpaakin" kiinnostaa meidän elämä :oD Meidän Eemelin kuva on syntyneet.fi -sivustolla ja sinne sitten aikanaan laitellaan kuvan kera myös nimitiedot ;o)
Ristiäiset meillä siis on 16.9 mikä on isäni syntymäpäivä. Saas nähä millanen porukka sinne tulee : ukon suku asuu reilu 500 km:n päässä että en yhtään tiedä tuleeko hänen puoleltaan ketä. Isäänsä kiinnostaisi, mutta liekkö työelämältää ehtii.... Tosin luulen vierasmäärän olevan siinä 10 ihmistä mikä on täysin riittävä määrä : siivoan, teen ruuat ja leivonnaiset aivan itse noihin juhliin kuten aikaisempiinkin, joten mitä vähempi porukkaa sitä vähempi täytyy leipoa :oD
No niin, jos laittaisi ruokaa, tytöt tulivat kuorosta....
Täällä kans yksikätinen kirjoittaja ;)
Täällä kans käyty tänään neuvolassa (3vko5pv), meillä ei ihan noin hyvin ole kasvettu: 4380 (3985) ja 55,6 (51). Eli ollaan tiputtu +1 kasvukäyrältä -1. Ja lisämaitoa käskettiin aloittaa, itse asiassa aloitettiin jo kaksi iltaa sitten, kun selvästi ei rintamaito jatkuvasta imetyksestä huolimatta riitä :( Eli annan pienen määrän korviketta yötä vasten. Liekö ongelma mun sisäänpäin kääntyneet rinnanpäät,ettei vauva saa maitoa riittävästi ulos, vai mikä lie. Ajattelin nyt kuitenkin itseni armahtaa, on kuitenkin tuo esikoinenkin joka äitiä tarvitsee, enkä ole hääppöinen äiti max 1h unipätkillä.
Muuten täällä voidaan hyvin, raskauden +11kg on lähteny kaikki ja pari ylimääräistäkin, mutta on kyllä mistä ottaa ;) Jälkitarkastukseen pääsyä odotan, jotta saa aloittaa normaalielämän, myös peittojen välissä ;)
Ristiäiset on meillä 23.9. ja nimi on vielä auki, samoin osa kummeista. Juhla pidetään seuriksen tiloissa, sen verran tulee porukkaa, ettei meille mahuttais. Millaisia tekstejä olette kutsuissa käyttäneet? Tarvikkeet olen jo ostanu, pitäis vielä kasata ja postittaa. Hautajaisiin lauantaille pitäisi ostaa vaatteet, tai vaikka puolihame, miehen mummon hautajaiset. Jotenki ei huvittais tässä vaiheessa shopata uutta, vaikka mulla tuo maha on jo hyvin asettunu, siis normaali pömppö ;)
Nyt pitää kiirehtiä syömään, tunnin päästä lenkille, ilman lapsia! Voikaa hyvin, sekä äidit, että lapset! emma ja poika 3vkoa5pv
Me emme laittaneet ristiäisiin kutsuja, puhelimella kutsuttiin lähisuku + kummit paikalle. Mukavaa, että juhla on ohi ja nimi on nyt virallinen. Ristäiset pidettiin pojan ollessa 4vkon ikäinen, että varmasti kaikki lähisuvusta pääsivät paikalle.
Nani, voisin joskus lähteä vaunulenkille. Päivisin noi " vapaat" ajat ovat ti ja to aamupäivisin, kun tytär on kerhossaan 8.30-11.00. Vielä ei ole kovin helppoa olla inhimillisessä kunnossa kovin aikaisin aamulla, kun tuntuu, ettei itselleen ehdi missään välissä laittamaan vaatteita päälle (ja sitä ennen käymään suihkussa pesemässä yön maidot pois). Aamupalakin täytyy välillä syödä seisoen, kun opastan tytärtä vaatteiden laitossa. Tsemppiä lasten kuljetuksiin miehen työmatkan aikana. En varmaan itse selviäisi tuosta. Nytkin kiittelen miestäni, kun vie tyttären kerhoon aamuisin.
Kestoista: Harmikseni meillä sattuu ohivuotoja joistakin vaipoista (imesen kuoret pitävät ja ovat hyvät). En vielä ole tainut löytää meille parhaimpia vaippoja (kun haluaisin, että olisi useampi erilainen) ja uusia kokeiluun täytyy kai ottaa ja myydä meille sopimattomat pois. Harmittaa, että tähän mennessä taskuvaipoista paras on Fuzzi. Hyvä, että joku sopii, mutta olisin mielummin suosinut suomalaista(jotka tähän mennessä eivät ole sopineet). Täytyy silti vielä pari kertaa kokeilla, että onko vika käyttäjässä vai sittenkin vaipan ja pojan yhteensopimattomuudessa. Yhdet villahousut otin kokeiluun. Liinassa eivät falskanneet, mutta kyljellään nukkuessa tuli ohivuotoa. :( Onko kellään vinkkejä? Ja sitten yksi tyhmä kysymys kestoista. Jos laitatte villavaipan ja harson kanssa lisäimua, niin minne sen tungette? Harson sisään vai harson päälle? Meillä poika pissii ihan hyviä määriä. Harsoja näköjään kuluu miljoonia. Puklurätteinä meillä on kuvioharsoja, joita myös jouduin tilaamaan lisää, kun jos ei pukluja tule niin imettäessä menevät ihan maitoiseksi. Pyykkiä siis tulee kiitettävästi.
Huomenna on 1kk neuvola tasan 1kk iässä.
Ihana hiljaisuus, kun mies lähti viemään tyttöä muskariin ja käyvät samalla myös kaupassa. Nyt vaippoja tutkimaan netistä. Päivittelen myös piakkoin elokuisten syntyneiden listaa lisää. Mitäs sitten sille listalle tehdään, kun elokuiset ovat syntyneet?? :O
Västis ja poika 4vkoa2pv (tai 1pv vajaa 1kk)
Kotona ei ole vaakaa, kiloja on jäänyt liikaa..
v
Kuntoilusta & painosta:
Me yritettiin tänään mennä kuntosalille sillai, että vauva olisi tullut mukaan, mutta eipä onnistunut, joten lenkkeilyyn täytyy varmaan vielä jonkin aikaa tyytyä. Missä päin maailmaa te lenkkeilette? Painoa on raskaudesta vielä ainakin nelisen kiloa jäljellä ja tuntuu, että sitä kertyy vaan lisää.
Tosin olen ehkä liiankin helposti laittanut miehen koirien kanssa ulos, pitäisi lähteä itse vaan reippaammin.
Ristiäisistä:
Meillä on ristiäiset vasta 7.10. ja vähän huolettaa, kun on tullut kutsuttua liikaa ihmisiä, niin pitäisi panostaa järjestelyihinkin hiukan. Niiden hengeksi ajattelin vähän sellaista, että juodaan kuohuviiniä ja maistellaan erilaisia kakkuja. Saa nyt nähdä, mitä saa aikaan.
Nimestä meillä ei ole vielä mitään aavistusta. Tämän päivän suosikki taitaa olla Latias Ketteri eli Lauri Matias = Latias ja Kimmo Petteri = Ketteri, mutta jostain ihmeen syystä mies ei näistäkään vaihtoehdoista ole kovin innoissaan.
Tässäpä kai oleellisimmat.
oli kyllä todella helpottavaa päästä sairaalasta kotiin lauantai aamupäivällä. on se sellainen " hullujen" huone ettei levosta ole tietoakaan ja sitä jotenkin on vaan ja möllöttää,eikä ajatuskaan kulje järkevästi. sitten sitä on täällä kotona ihan " hoo moilasena" ensi alkuunsa.
no " onneksi" on tuo esikoinen 4,5v jonka vauvajutut on ihan hyvässä muistissa.
itkut ja muut vängerrykset, tiheät tissitykset ja riekumiset ovat tuttuja hänen ensikuukausiltaan.
esikko on 2-3pv vkssa tarhassa,mikä on musta tosi hyvä ratkaisu,ja poikakin on sen hyväksynyt.mukavaa nähdä kavereita ja päästä oikein touhuilemaan välillä,kun tämä vauvan kanssa alkuelo on tällaista jumittamista alkuunsa. tarkoitan sillä sitä kun mitään kummempia rytmejä ei ole,ei tiedä pääseekö ovesta ulos klo 10 vai vasta klo 13. siihen mennessä esikko on turhautunut jo sata kertaa.
miehellä on oma yritys, hänen piti alkuunsa olla meidän kanssa vk tai kaksi kotona,mutta nyt tulikin yllättäen ryöppy töitä,joten ei voinut jäädä kotiin.oli kyllä ihanasti kovin pahoillaan,ja sanoi tekevänsä lyhyempää päivää jos niin haluan,ja on esikon kanssa sitten iltaisin mahdollisimman paljon.
sen verran vauva on ollut " rytmissä" että on mennyt klo 23 maissa nukkumaan.me miehen kanssa katsomme bb hömppää telkusta, siinä tissitellään pitkin iltaa monet monet kerrat. herää 03/04 maissa ja nukkuu siitä muutaman tunnin ja tissittelee taas 06/07ja tissittelee yleensä tämän välin pitkään (tunninkin) ja nukkuu yli 9 asti
...meillä 4v herää kahdeksan jälkeen.mies vie tarhapäivinä tarhaan aamupalan jälkeen ja minä saan jäädä pötköttämään. näinä kotipäivinä minä sitten kampean ylös,ja saamme laatuaikaa kaksin syödä aamupalaa, käydä suihkussa vähän leikkiä, katsoa lastenohjelmia tms mukavaa.
täytyy myöntää että on sitä niin kiinni vauvassa ettei oikein esikolle riitä aikaa.
vauva on aika kannettava tapaus.ulkona tosin on helppoa laittaa liinaan tai vaunuissakin ollut ihan ok,jos on vaan tarpeeksi väsy.eilen kävi niin että oltiin vaunulenkillä ja meni sitten loppu lenkki 20min kantaessa häntä, onneksi vielä se 3kg painoltaan =)
vauvan paino muuten laski liikaa sairaalassa,ohjeeksi saimme antaa korviketta kun siltä tuntuu.olikin aika sähinkäinen ja " ei tyytyväinen" vaikka tissiä sai kokoajan.nyt on maitoa alkanut tulla,ja muutamaan korvikemäärään on enää tyytyminen vuorokauden aikana. huomaa hyvin kun jää nälkäiseksi, tissille suuttuu kun olen niitä aikani tarjonnut ja uni ei tule kun vartin pätkissä.kun maitoa saa n.40ml rauhoittuu samantein.joten ihan suosiolla näin.en niin imetysfanaatikko ole,vaikka tiedä ne lauseet " vauva kyllä tilaa maitonsa" jne jne olen lukenut tuhannet kerrta imetystukilistaa jne.mutta näin parempi =)
oma väsy on suunnaton.tuli sitä univelkaa ihan törkeenä loppuraskaudessa kun selkää särki niin pirusti ja muutenkin sitä vääntyili ja kääntyili kokoajan.sairaalassa unitunteja tuli kolmessa päivässä yhteensä varmaan kolme tuntia.
kotona meni eka yö vähän koiranunta nukkuessa myös ja jännittäessä miten sitä yö menee.toka yönä nukuin 4t putkeen,josta olin niin onnellinen että loppuyö meni koiranunessa,mutta ihmeitä teki tuo neljä tuntiakin.
viime yönä nukuin 5t yhteensä LUKSUSTA =) =)
no aikansa se vaatii varmaan jokaisella että pääsee unirytmiin kiinni ja osaa nukkua vauvan kanssa.ja hormonit ne taitaa kanssa tehdä tepposensa osittain.
meillä mies nukkuu pojan kanssa pojan huoneessa vuodesohvalla, ettei kävis niin että poika huomaa huomaa että me kaikki ollaan makkarissa,ja ettei tuu tavaksi että kömpii meidän kaikkien jatkoksi tonne makuuhuoneeseen.me ollaan vauvan kanssa kaksin makkarissa.
kiloista: mulle ei tullutkaan raskausaikana kuin 6kg kaikki jäi sairaalaan, eli olen lähtöpainossa n.55kg. tosin voi siinä 0,5-1kg olla vielä,en oo niin tarkka =) mutta hyvä näin!!! tarvii kyllä pitää itsestä ja syömisestä huolta, ettei lähde imetyksen myötä kiloja.
kuntoilusta: vaunulenkkejä tai liinailuenkkejä näin alkuunsa,ja jälkitarkastuksen jälkeen aikeissa aloittaa taas jumpat ensi alkuun pari krt viikossa,siitä sitten tahtia kiihdyttäen.
ei mitään hyppyjumppaa alkuunsa,tai jos on en niitä tee jotta alaosasto saa rauhassa tulla kuosiinsa,mutta noin muuten lihasmuokkausta ja sen semmoista.olen oikein himojumppaaja joten todella odotan tätä!
uimalippuja uimahalliin on myös käyttämättä kymmemkunta ja menevät vuodenvaihteessa pois voimasta,joten sielläkin pitäisi käydä vesijuoksemassa.
ihan kivasti kaikenkaikkiaan täällä,siihen nähden että vauva on vasta ollut meidän perheessä viikon.tuntuu että olisi ollut pidempäänkin!
olo on ihan hyvä,kun muistan että esikosta minulla oli sellaisia itkukausia aina välillä,ja sairaalassakin itketti tietty uusi tilanne,ja mieli oli ekan kuukauden niin kovin herkässä.
neitiniiskunen ja " aatami" tasan viikon (nukkuu vielä)
Eli minulle iski kauheat turvotukset loppuraskaudessa ja odotin tietysti heti synnytyksen jälkeen, että ne laskisivat. pah, kattia kanssa. Turvotus vain lisääntyi ekan viikon. Kätilö kertoi sitten, että nestekierto normalisoituu vasta n 3 viikkoa synnytyksen jälkeen, tietysti tässäkin on yksilöllisiä eroja. ETtä ken turvotuksesta kärsii, niin tässä oljenkoris. Itselläni tuli esikoisesta 20 kg joka lähti korkojen kanssa puolessa vuodessa. Tässä raskaudessa samat lukemat, en ole vielä viitsinyt vaakaan kavuta kun peili kertoo turvotuksen istuvan edelleen tiukassa. Kyllä se paino kuitenkin putoaa, jos ei nopeasti niin pikkuhiljaa. Esikon kanssa meni ensin useampi kk ettei mitään tuntunut tapahtuvan, ja sitten yhtäkkiä paino lähti suorastaan syöksymään alas. Itse keskityn nyt ekoina viikkoina vain lantionpohjalihasten treenaukseen.
Jotain mutakin oli mielessä, mutta se katosi kun vauva tulki rinalle syömään ja kakkaamaan;) Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
t gekko, muru ja öhnöh 2 viikkoa 3 päivää
Onneksi sain viime yönä nukuttua oikein " kunnolla" ...mentiin lasten kans yheksältä nukkumaan, vauvan sain nukutettua ennen sitä, oli raasu niin itkunen eilen ettei mikään muu ku tissi auttanu, ei nukkunukkaan ku 5-15min kerrallaan...käytiin isoveljen kans hänen koulupäivän jälkeen pikkuveskua kiertämässä niiin kerettiin kävellä ehkä 50m ku toinen alko itkeen oikein kovaa, niin pitihän häntä sitte kantaa koko matka (meillä taitaa olla 4kg rikki) ja lyhyeksihän matka piti jättää ku ei huutavaa lasta edes kehtaa kantaa tuolla ihmisten ilmoilla...autolle päästyämme tissi suuhun ja 5min imun jälkeen herra nukahti, nukkui 10min ja taas kähisi...en tiedä mikä häntä vaivas, mutta yö meni niin että herättiin syömään klo00:05, 02:50, 05:00 ja ku kello soi 6:50 ilman noita syöttöjä (hän syö noin 10-15min kerrallaan) nukuttiin ku tukit!! Nyt herra on sitte päikkäreillä ollu jo! yli 2h...
Kiloista: mulla on aineenvaihdunta niin sanotusti p...stä, kiloja tulee helposti vaikkei raskaana oiskaan ja niitä ei saa kirveelläkkään sitte pois.. :( eli koko ajan saa tarkkailla mitä suuhunsa laittaa...eli nyt sitte tosiaan tarttis tuo väh 10kg saada jollain keinoin pois ku ennestäänki sitä oli liikaa!! Mutta ei siis imetyksen kustannuksella...
Eli Västis: mielelläni lähden vaunulenkille (jos tuo pikkumies suostuu nyt siellä olemaan...toivottavasti eilinen oli vain se ainut kerta)...mites edetään?? me ei taideta kuitenkaan ihan lähekkäin asua (me asutaan aikas lailla karistossa päin), joten autolla (mulla ainaki koko ajan käytössä..) pystyn paikasta toiseen siirtymään :)
Kestoista: kun käytän harsoa ja hahtuvavillahousuja, taittelen harson kolmiotaitokselle ja lisäimun sinne jonnekkin keskelle...ja snapilla kiinni ennen housuja...ite olen kutonu pöksyt ja ne jää justiinsa pieneksi eli jalansuut on napakat ja ohivuotoja ei ole tullu
Jaaha kutsu käy...
Nani76 ja Viltsu J jellona (on kova poika muriseen :) 25pv
Eli ehdin kuin ehdinkin saamaan vauvani elokuun puolella. Eli 31. pvä syntyi ylläripoika mitoin 3650g ja 51cm raskausviikolla 40+3. Synnytys oli nopea ja helponpuoleinen. Ainoastaan ponnistusvaihe oli todella kivulias mutta sitäkin kesti onneksi vain 3 minuuttia.
Isosiskot 1,7v ja 4v ovat aivan innoissaan, kuten vanhemmatkin. Arjen opettelussa on omat haasteensa varsinkin kun pikkumies viihtyy tissillä kovin hyvin. Mutta nyt viemän esikoista kerhoon.
Täplä ja poju 5pv
Pitkästä aikaa koneella. Netti on pätkinyt pitkin kesää, mutta vihdoin on kunnossa! Jippii!
Vauva roikkuu rinnassa ja kirjoittaminen on hieman hankalaa. Todellinen murisija on tämäkin poika. Viime yö oli sellaista murinaa ja kähinää, että haukotus. Kunnon itkuja masuvaivoista ei varsinaisesti tule, mutta sellaista kähnäämistä ja vonkaamista toistuvasti. Aloitin viikko sitten neuvolakonsultoinnin jälkeen Rela-tipat, mutta mielestäni vatsa on vaivannut vielä enemmän niiden jälkeen! Onko kellään niistä kokemuksia?
Vaavi on nyt 5 viikkoa ja aika jässikkä. Tissuttelisi melkein koko ajan, ja olen armahtanut itseäni myös lisämaidolla. Ukko saa pullollisen ennen pitkiä päikkäreitä ja toisen toisinaan illalla. Näillä eväillä saa neljänkin tunnin unipätkät, muuten söisi kahden tunnin välein.
Päädyin lisämaitoon, kun pätkä oli kahdenkin tunnin tissuttelun jälkeen nälkäisen oloinen. Nyt voi n. puolen tunnin kunnon imemisen jälkeen vetäistä pullosta vileä 150 ml - että nälkähän sillä taitaa olla ;)
Poika on myös kova puklailemaan. Vaatekertoja menee kolme päivässä, kun maitoannoksesta (sekä tissi- että pullo-) tulee aina viimeinen satsi paluupostissa. Esikoinen oli paljon " siistimpi" tässä mielessä. Söi sievästi ja pieniä annoksia.
Huomenna on neuvola ja paino jo kovasti kiinnostaakin! Uskoisin, että mennään jo lähellä viittä kiloa (s.paino oli 3600 g) - ellei sitten ylikin!
Nautitaan vauvoistamme!
- Hertzi ja Kannibaalivauva 5 vkoa
Nostan hattua Nanille ja muille, jotka suoriutuvat monen lapsen kouluun/harrastuksiin viemisistä yksin pienen vauvan kanssa!! Tänään mentiin neuvolaan kymmeneksi ja aloitin valmistautumisen jo seiskalta.. :/ Oiskohan hieman parannettavaa tässä aamusuoriutumisessa..
Nani: Treffataanko jossain ei kummankaan lähellä esim. siellä pikkuveskun luona? Tai siis paikassa, jossa voi jotenkin lähistöllä mahdollisesti imettää.. Toivottavasti teillä olisi ollut vain lyhyt tiheän imun kausi. Itse olen vielä vähän pihalla meidän pojan rytmeistä, mutta nälkä voi tulla tosiaan aamupäivisin. Itse otan kantoliinankin varmuuden vuoksi mukaan. Harmi, että en omista imetysfleeceä.. Käykö huomenna tai tiistaina?
Meidän poika syö hyvin. Nyt on painoa 4720 (3600) ja pituutta 55,5 (50). Ja silti terkan sijainen kysyi, että tuntuuko, että maitosi riittää.. Kyllä kai se riittää, jos vauva kasvaa ja ei tarvitse imettää joka tunti. (siis normaalioloissa) Terkan sijainen oli vähän pihalla kaikesta, kun koneet olivat olleet jumissa ja ei kai koneelta päässyt tarkistamaan, mitä 1kk neuvolassa pitääkään tarkastaa. Olin jo laittamassa tavaroita kasaan, kun muisti tarkistaa pään aukileet. TUlisi jo oma terkka takaisin. Nyt kuului kakkatöräys..
Västis
Käykö huomenna kymmenen aikaan vai onko liian aikasin? Esim siinä sulkapallosalien parkkipaikalla siis niitten jalkkiskenttien takana...Tulen vielä illalla lukaseen sun mahd. vastausta..nyt kiire kauhee kakka housussa toisella...
Nani taas
Käykö jo puoli kymmenen. Pitää olla viimeistään kello 11.00 hakemassa tyttö pois kerhosta.. (minulla tosi lyhyet mahdollisuudet olla missään ilman neitiä, joka taas ei jaksa vaunulenkkejä). en tiedä, mitkä ovat sulkapallosalit.. (enkä ole asunut täällä kuin vasta yli 10 vuotta).. Entä se parkkipaikka siinä vesiurkujen vieressä?
Nyt ruokaa tekemään ja odottamaan, milloin sinappitehtailija herää..
Västis
Kylläpä kestää saada poikaa nyt nukkumaan. Maha vaivaa..
Ristäiäiset olivat eilen. Koko aamupäivä meni itseltä valmistellessa juhlaan syötäviä (vaikka osa vieraista toi syömisiä rotinoina mukanaa) ja siivotessa ja yrittäessä siinä samalla saada tehtyä niitä perusjuttuja lasten kanssa. Kyllä oli pinna tiukalla, kun pari yötä oli nukkunut huonosti ja päätä koski älyttömästi. Mies saikin siinä sivussa kuulla kunniansa.. Noin tuntia ennen juhlaa esikoinen sitten kaatui portaissa ensimmäistä kertaa ja sai poskeensa mustelman. Siinä hoivaillessa sitten kiire unohtuikin. Itse juhlat menivät hyvin ja kaikki saatiin kuitenkin valmiiksi ajoissa. Poika nukkui rauhallisesti kasteen ajan ja pienellä miehellä riitti ihailijoita. Myös isosiskoa huomioitiin mukavasti. Ja mieskään ei ottanut itseensä vaimon jäkätyksestä.. Ristäisten jälkeen olenkin tänään etsinyt miehen " siivouksen" jäljiltä kantoliinaa epätoivoisena ja puhelimen laturia vielä epätoivoisempana pitkiä aikoja. Onneksi molemmat löytyivät, ettei mies saanut uutta ryöpytystä niskaansa.
Nani: En täällä paljasta pojan nimeä, mutta voin sitten jossain välissä vihjata, mistä sen voi käydä lukemassa.. Etunimen olimme päättäneet jo aiemmin, mutta toinen nimi päätettiin vasta edellisenä iltana. Tyytyväisiä kyllä ollaan nimeen. Muut vaihtoehdot, joita siis aiemmin mietittiin, eivät oikein olleet jomman kumman mielestä hyviä. Meillä ei ole lasten nimissä mitään selvää kaavaa ja toista nimeä ei kukaan suvusta arvannut.
Vielä tuosta lasten lukumäärästä. En vielä ala kuumeilemaan, mutta ekan kerran meillä mies kertoi, että voisi kuvitella meille kolmannen lapsen. Tätä ennen itse olen kuumeillut tosi kauan ennen miehen suostuttua yritykseen.
Ulkoilusta: Meillä poika tuntuu olevan kuumakalle, joten ulos on suurempi vaara ylipukea poikaa. Sekä liinassa että vaunuissa poika on aika suojassa kyllä suuremmilta tuulenpuuskilta. Ihan joka päivä poika ei valitettavasti pääse ulkoilemaan äidin laiskuuden vuoksi. En siis halua kaatosateessa lähteä itse ulos ellei ole pakko, vaikka esikoinen ehkä siitä nauttisikin.
Nyt täytyy mennä nukkumaan, kun lapsetkin nukkuvat. Meillä yöjutut hoidan pääasiassa minä, mies kun ei voi imettää.. Onneksi mies joskus menee mörisevän pojan kanssa sohvalle, jotta makuuhuoneessa en kuule ja ihmettele kaikkea sitä " mekastusta" .
Västis ja pikkuherra