Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SuurPerheOdottajat vk35****

27.08.2007 |

Avasin pikaisesti uuden pinon!

Annlinn

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUTULLE hurjan paljon onnea suloisen käärön johdosta. Ja nautinnollista vauva-aikaa koko perheelle!

Porenn, onnea hienoista ultranäkymistä. Nyt sitten nauttimaan keskiraskauden seesteistä aikaa ;)

Vaipoista vielä sen verran, että meilläkään ei lioteltu, kakat huuhdoin pois ja pyykkikaappissa säilytin vaipat. Tosin meillä pestiin 1,5 vrk:n välein vaippakoneellinen, muuten ei riittänyt puhtaat vaipat.

Tässähän melkein iskee vaippakuumekin, kun näistä lueskelee, puhelee ja muistelee =) Vaikka alustavasti olen kyllä ajatellut aloittaa kertiksillä ja katsoa miltä sitten tuntuu.

Voih, meille tuli eilen vaunut! On kyllä tosi aikaista, mutta tämän viimeisen(?) kohdalla näytän vähän hurahtaneen. Lähemmäs laskettua aikaa olen ennen odotellut, vaikka aina oon jonkun sortin vaunufriikki ollut, ostellut ja myynyt jne. Kakkosella käväisi varmaan neljät eri menopelit + matkikset. Etupäässä käytettyjä olen kierrättänyt, ja niillä nytkin aloitin (heh, en kyllä aio jatkaa eli nuo nyt saa olla ja pysyä tämän vitosen kärryajan).

Löysin käytettynä tosi mieluiset ja ne onkin niin ihanat, että pitäis saada lykittävä kyytiin ja äkkiä. Pienimmäiset niitä kans ihmetteli kovasti ja nuo kaksivuotiaat kävi vähän väliä kurkkimassa, josko kyytiläinen olisi jo sinne ilmestynyt ;)

Nyt viemään väkeä ulos tai ne kävelee seinille.

Pikkis 17+6

Vierailija
22/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida mun viikot olla 28.. vaan ennemmin 27.. mä en oikeastaan edes tarkkaan tiedä. Kuukautisten mukaan on 27+1.. Yritin hieman lyhentää tätä odotusta, ei onnistu kuten Porennilla

Sitä ihmettelin,että lähteekö ne vaipat puhtaaksi? Kun meidän kakkiaisten jäljiltä vaatteissa on keltaisia läiskiä, jotka eivät lähde millään pois. Roskiin olen heittänyt sellaiset vaatteet.. tulee aika kalliita kestoja ;)

Kävin ihailemassa kaupassa uusia vaunuja mutta taidamme tyytyä vanhoihin... Halvimmat Emmat näyttivät niin köpöisiltä ja muovisilta, emmaljungat ovat aika kalliit mutta ah niin ihanat.

Nyt taas poiss..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin ollut vähemmän aktiivi tässä kirjoittamisessa (lukemisessa kyllä), niin ajattelin tulla ilmoittamaan että meidän " pieni" prinsessa syntyi viime keskiviikkona. Saimme siis kuitenkin tytön joukon jatkeeksi (isommat tytöt 7v ja 9v, pojat 2v ja 5v) niinkuin raskauden alusta epäilinkin. Jossain vaiheessa usko tyttöön kyllä loppui, mutta oli ne alkutuntemukset sittenkin oikeita! Ehdin jo kevätalestakin ostaa mm. vaal.punaisen toppapuvun, josta mies kyseli että kenellekäs meinasit tuon antaa?

Viikko sitten tiistaina oli neuvola (viikkoja 40+4), ja aamusta oli lorahdellut jotakin housuun. Runsaaksi valkovuodoksi epäilin, mutta kun laitoin pikkuhousunsuojan oli väriltään vähän vaal.punaista. Neuvolasta kun kyselin, sanoi voivan olla lapsivettä, tai limatulppaa tai sitten jotain ihan muuta (eli sitä valkovuotoa). Sanoi vaan että seuraa tilannetta ja soita tarvittaessa päivystykseen. Suppailuja rupesi tulemaan illan mittaan pari tunnissa mutta eivät olleet kovin kipeitä vielä, ja vuotkin muuttui limaisemmaksi. Illalla soittelimme isovanhemmille jotka olivat lupautuneet lastenvahdiksi, ei vielä tarvitsisi tulla mutta ehkäpä jo huomenna...

Jäin sohvalle torkkkumaan, ja heräsin kunnolla joskus kolmen jälkeen kun supisteli jo tiheämmin ja kipeämmin. Neljältä kipusin yläkertaan herättämään miehen ja siitä taisi saada supparit lisäpotkua, tulivat välillä jo alle 5 min välein. Yritin vielä lukea sähköpostit ja maksaa yhden huutisostoksen koneella, mutta en onnistunut, olin jo aika kipeä ja välit tosi lyhkäsiä. Viimeiset tavarat sairaalakassiin ja suihkuun, ja isovanhemmatkin saapuivat puoli kuudelta. Mies jäi vielä selittämään niille jotain isompien kouluunmenoista ym. turhasta, olin tehnyt muistilapun noista jääkaapin oveen. Itse roikuin suunnilleen ulko-ovella menossa, no lähtihän se mieskin mukaan. :)

Automatkalla supistukset olivat yhtä tuskaa, NKL:lla olimme puoli seitsemän. Suoraan saliin ja tutkimus, 5-6 senttiä auki. Jee, ei menisi kauan, mutta ei tullut liian kiirekään (tuotakin olin jo pelännyt ettemme ehdi koko sairaalaan). Ilokaasumaski käteen kuten ennenkin, ilolla tervehdin " vanhaa ystävää" . Kyselin kätilöltä puudutteista (mulla ei aiempaa kokemusta) ja päädyimme kohdunkaulapuudutteeseen. Pudendaalin olisin halunnut, mutta sitä eivät kuulemma (ainakaan vuorossa olevat) lääkärit laita. Epiduraalia tai spinaalia en halunnut, kun riski siihen että joutuisin makaamaan sängyssä eikä puudute tehoaisikaan on kauhea. Mun on aina ollut helpompi ottaa supparit vastaan pystyssä, makaaminen on yhtä tuskaa. Lääkäri tuli ja laittoi puudutteen, ja samalla pinnin vauvan päähän. Oikealle puolella puudute auttoi tosi hyvin, vasemmalle hieman. Oli kuulemma kohdunkaulaa niin vähän vasemmalla jäljellä ettei saanut kunnolla enää laitettua. Auttoi kuitnekin niin hyvin että jäin sängylle hönkimää kaasua loppuajaksi.

Kahdeksalta olin jo 9cm auki, ja sanoinkin miehelle että tämä syntyy ennen yhdeksää. No ei ihan kuitenkaan... Kätilö kyseli välillä ponnistuttaako, ja minähän en ihan vähällä moista tunnustanut kun tuo ponnistusvaihe on aina ollut mielestäni se kauhein. 9.30 tutkittiin ja olin täysin auki, mutta odoteltiin vielä kunnon ponnistustarvetta. Supparit kävivät tosi kipeiksi taas, ilmeisesti puudutteen vaikutus lakkasi. Varttia vaille kymmenen ruvettiin ponnistelemaan ilokaasun kanssa, mutta vartin kuluttua ihan tosissaan kun ei ihan helpolla tullut. Puolen tunnin KOVAN ponnistamisen jälkeen tyttö syntyi, hieman oli käsi kaulalla/poskella, joten kun pää oli syntynyt ja kätilö rupesi auttelemaan hartioita niin tyttö työnsikin käden ensin. Kyllähän ne sekunnit olivat tuskaisia kun kielletään ponnistamasta ja vauva puoliksi ulkona, mutta eipä tuo onneksi kauaa kestänyt.

Tyttö olikin ihan mukavan kokoinen, 51cm ja 4340g, päänympärys 34,5cm. Vauva sai makoilla kauan rintani päällä/vieressäni, mulle ommeltiin pari tikkiä pieneen repeämään. Meni melkein pari tuntia ennenkuin vauva punnittiin ja pestiin.

Kotiin päästiin perjantaina, vauva ehti kyllä osastolla olla puoli vuorokautta sinivalossakin kun verestä löytyi vasta-aineita (veriryhmäepäsopivuus). Jatkossa asiaa seurataan neuvolan kautta verikokeilla parin kuukauden ajan.

Elämä on lähtenyt sujumaan ihan mukavasti, vaikka tuttu vaiva eli rikkimenneet rinnanpäät vähän vaivaavatkin. Lauantaina imetin suunnilleen verta toisesta tissistä, mutta nyt tilanne jo ihan siedettävä. Päivät kuljen maidonkerääjien kanssa jotta rinnanpäät pysyvät kosteina ja yöllä annan ilmakylpyjä, vaikea vaan joskus nukkua kun mikään ei saisi koskea arkoihin rintoihin. Eiköhän tuo helpota muutaman päivän kuluttua jo. Mulla tää vaiva on ollut aina imetyksen alussa, vaikka olen mitä tehnyt.

Tuore isoveli on ottanut ihanasti vauvan vastaan, kujertelee sille vaikkei montaa sanaa sanavarastossa olekaan. Heti kun vauva inahtaa toteaa poika " vauva, tittiä" (siis tissiä). Ei ainakaan vielä jälkeä mustasukkaisuudesta mutta ehtiihän sitä vielä. Mieskin käväisi eilen töissä, tänään ja huomenna on pitkät reissupäivät. Olisi voinut jättää ne väliinkin tarvittaessa mutta koska vauva nyt vain syö ja nukkuu niin pärjäämme ihan kivasti. Pitää vapaata sitten myöhemmin.

Nyt taidan mennä taas tuijottamaan vauvaa ja nuuhkimaan sitä, on se vaan niin uskomaton pakkaus kuten tiedätte.

Hilmis ja tytteli 6 päivää (+ muu pesue)

Vierailija
24/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään teistä astmaa? Mulla on nyt useampi päivä ollut vaikea saada hengitettyä, en kuitenkaan ole vilustunut ja eniten ilmastointi ärsyttää mun hengitystä jolloin rupean ihan tosisaan yskimään ja pakko päästä avonaisen ikkunan ääreen vetämään henkeä. Mulla on huomenna lääkäri sain sen juuri varatuksi. En vaan ole kuullut raskauden aikaisesta astmasta että siis voiko sellainen olla? Mulla on pölyallergia sekä raskauksien aikana kissa aiheuttaa eniten oireita. Kuuma tee avaa mukavasti kurkkua mutta vaikutus on vain väliaikainen. Mulla oli vaikea kesä kun mulle sallittiin vain nasoneksin käyttö eikä mitään allergialääkettä. Olikohan oikea ratkaisu tältä lääkäriltä.

Ihanaa oli lukea vaunuhankinnoista, mulla myös heikkous vauvanvaunuihin ostin ensin ne bugaboot mutta jotenkin talvivauvalle halusin topatummat joten nyt mulla odottaa myös brion happy mustat peruskärryt ostin ne pelkällä vaunukopalla joten ratasvaiheen voin käyttää bugaboota tai sitten myyn ne pois. Rahan meno vähän hirvitti mutta aion tosissaan ottaa kaiken irti tästä vauva-ajasta, onneksi miehelläni oli niin kiire työjuttujen kanssa ettei tarvinnut hintaa niin selitellä olis muuten varmaan pyörtynyt tai toimittanut mut hoitoon....

Kohta alkaa se prinssessa Diana ohjelma olen päättänyt seurata sitä koko viikon.

niin ja vielä niistä kestoista, mä pyysin poikia tekemään vessanpöntön päälle sellaisen soikean ritilän johon voi kakkavaipan laittaa ja sitten vaan suihkutella käsisuihkulla kakkat pois. Lisäksi aion pestä likaset pois joka päivä, saa nähdä miten mun suunnitelma toimii käytännössä. tosin meillä kyllä pestään pyykkiä 3-5 konetta päivässä ettei suurta pyykkivuorta synny. Muuten pesettekö vaipat 60 asteessa vai 40 siis jos pesette muun pyykin mukana.

Annlinn

Vierailija
25/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin tämä viikko alkoi, vauvauutisia tulee solkenaan eli oikein paljon onnea Hilma-Tildan koko perheelle.

Annlinn

Vierailija
26/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äklö juttua!

Vessareissulta jäi jotain limaklönttiä paperiin...suppareita tulee harvakseltaan ja ovat aika " helppoja" vielä...saas nähä eteneekö vai jääkö taas puolitiehen!

Risella 37+4

Vierailija
27/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppareita kellotin eilisen illan noin 15min välein. Muutama ihan napakkakin tuli, mutta hiipuivat sitten jossakin vaiheessa.

Aamulla olin neuvolassa...vauva on laskeutunut ja sf mitta oli pienentynyt 32cm 30 cm...jotain supistukset on saaneet aikaseks. Nyt sitten ootellaan koska se OIKEA hetki on lähteä...jotain limaista vuotoa on vessareissujen yhteydessä. Oisko se limatulppaa...tiedä häntä.

Risella rv 37+5

Vierailija
28/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut nutulle ja Hilma-tildalle ihanien vauvauutisten johdosta! Ihanaa vauvantuoksuista arkea teille!!! Ja Porennille onnittelut iloisista ultrakuulumisista!

Risellalla on jännät paikat... Voi että, olispa jo itekin noin pitkällä. Tsemppiä odotteluun!

Pikana tässä vaan käväisin, joten nyt ei tällä kertaa muuta :-).

neronja rv 17+3

Vierailija
29/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei hitto sentään, kasvanuthan se taas oli. Eli raskausviikot ja fundusmitta on edelleen tasoissa, 26 molemmat.

Neuvolantäti kyllä sanoi ettei vauva tunnu käteen kovin suurelta vaan että vettä olis reippaanlaisesti..Herra siellä istua kökötti ja pään ja kohdunpohjan väliin jai kuulema vielä reilusti tilaa. Onneks on kahden viikon päästä se ylimääräinen ultra, jospa siellä selviäis jotakin..

Olen sitten marraskuussa varmaan joku nettiterroristi kun en pääse kotoa mihinkään kun ei mahdu mikään päälle enää.

Onnea vauvautuneille, tämä lähtee etsimään tietoa liiasta lapsivedestä ja mitä ilmeisimmin viettää loppupäivän jotain kauhukuvia kelaten. Kiva.

Minjuska ja Manteli 26+3

Vierailija
30/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs tämä tälläinen suurperheodottajat on :)

saakos tänne tulle mukaan nelkun odottaja??

terkuin nitton

Vierailija
31/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea vauvauutisia :)

Nitton, tänne vaan, kuulemma nelosen odottajat ovat suurperheodottajia, vaikken itseäni osaa sellaiseksi millään mieltää :D

KESTOISTA vielä (kohta te lemppaatte mut pihalle ;) ): kestovaipat pestään 60 asteessa, ajoittain niitä voi pestä myös 90 asteessa, mutta ei kaikkia materiaaleja. Meillä vaipat pyörivät koneessa joka toinen ilta.

Saas nähdä kuka on seuraava laitokselle lähtijä, sitä jännätessä!

Ultrakuvan voi muuten käydä kurkkaamassa blogissani, joka löytyy osoitteesta http://kattimus.vuodatus.net.

Mies lupasi olla lasten kanssa tämän illan, kun mamma menee hetkeksi kaupungille tuulettumaan. Olenkin vääntänyt töitä monta päivää putkeen, joten tauko tekee hyvää. Illalla pitäisi vielä vääntää viimeiset tehtävät ja koe imetyskurssia varten, lauantaina olisi valmistuminen.

Porenn, kolme typykkää ja Pikkukulta rv 14+4 (ai miten kivaa, kun on vihdoinkin rv:t tiedossa!)

Vierailija
32/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä tein ahaa elämyksen, siis pääsin oikein kunnolla kestovaippa-sivustoille. Niitä löytyy niin HIRVEÄN PALJON ja toinen toistaan ihanempia, voi kun osais itsekin ommella samanlaisia tekisin varmaan tuhansia ja tuhansia.

Ihanaa oli muuten ultrassa taas nähdä vauveli, kaikki oli kuitenkin hänellä hyvin vaikka mulla kauhea tukkoisuus. Ensin jouduin hengittämään jonkun lääkkeen joka helpotti oloa ja nyt sitten jatkan nasoneksilla ja syrtekillä, (aika outoa kun se toinen lääkäri kielsi sen multa).

Tervetuloa vaan uudelle odottajalle.

Risella, kyllä sulla on jännät paikat eipä mene kauan kun sulla on nyytti kainalossa.

jatkan kohta.....paniikki

Vierailija
33/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vaan on hampaita harjaamassa ja tuli taas hirveä tappelu kenen vuoro ja missä vessassa (meillä on vain kaksi vessaa mutta saahan siitäkin oikein mehevän riidan aikaiseksi.)

Omppis ja Niiloakseli missä te olette? (...Annlinn kaipailee...)

Omppis silloin yhteen aikaan suunnittelit jotain osaaikatyötä unohdin kysyä että keksitkö mitään? näin nimittäin yhdessä ruotsalaisessa vauvalehdessä ilmoituksen lasten vaatteiden kotimyynnistä. Jos nyt pitäisi mulle mielekäs työ valita rupeaisin varmaan kestovaippaompelijaksi, (.....olen siis todella hurahtanut....)

Voi kun syksy menisi pidemmälle ja kotimaisia omenoita tulisi kauppoihin, me ollaan joskus käyty tuolta Läyliäisistä hakemassa omenoita musta on ihana tuoksu kun auto on täynnä omenakoreja ja ne niin tuoksuu syksyltä kerran meille tuli ihan pieni sammakko mukaan se oli päässyt yhteen koriin salamatkustajaksi.

Jaksamista kaikille!

Annlinn

Vierailija
34/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihaista vauvauutisista! Tässähän nousee vauvakuume :)

Meillä on nyt synttäriputki vihdoin takana. Lauantaina siis oli pikkuneidin 6v. vaaleanpunaiset unelmasyntymäpäivät teemana prinsessat, barbit ja kaikki ihanat tyttöjen jutut. Onnistuin ensi yrittämällä loihtimaan arbie-kakun, joka olikin pikkutyttöjen mielestä I_HA_NA. Isosikso 13v vastasi ohjelmasta ja olikin jaksanut väsätä kaikkea mukavaa puuhaa.

Sunnuntaina sukulaiset ja kummit tulivat viettimään 6v, 7v ja 13 v synttäreitä. Ne meni ihan matalalla profiililla mansikkatäytekakkua, täytettyjä tortilloja, keksejä, mokkapaloja jne...

Tänään oli vuorossa 7v hirviö-synttärit. Keittiöön virittelin ikkunaan neonvihreän hämähäkinseitin, lepakoita, musta hirviökattaus rottineen, vihreää boolia jossa uiskenteli apinan aivoja (mansikoiat) ja muovisia silmämunia... Katossa pääkallo-pinata jne... Isosiko toimi jälleen seremoniamestarina. Pojilla oli hauskaa ja vauhtia, mutta kyllä kahden tunnin päästä olin jo tasaraha siihen melutasoon!

Mulla oli pari päivää alavatsa todella kipeä ja olin jo varma kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Kävin eilen yksityisellä (omalla lääkärillä) tarkistuksessa ja saimme ihania uutisia ja kuvia... Pikkuinen uida polskutteli menemään, kädet ja jalat heiluen... sydän sykki hienosti, vastasi viikkoja ja kaikki oli ok. Suuri kivi putosi sydämeltä.

Ensi viikolla onkin eka neuvola, mutta siitä en kauheasti odota. Neuvolatäti on vaihtunut ja siellä on nuori tyttö, joka on työuransa alussa. Taidan olla kokeneempi kuin hän! Meillä on myös neuvolalääkärit vaihtunut usean kerran vuodessa, jonka takia aionkin käydä lääkärikäynnit aina omalla lääkärillä yksityisellä. Mulla kun on ollut kolmessa raskaudessa todella pahoja ongelmia (yksi malliraskauskin mahtuu joukkoon). Pojat ovat meinanneet tulla maailmaan viikoilla 20 ja 25. Toisen kanssa oli lopussa vielä raskausmyrkytys, jonka seurauksena synnytys käynnistettiin viikolla 36. Pikkuprinsessamme kanssa taas jouduin sisälle viikolle 30 raskausmyrkytyksen takia ja neidin ja äidin terveyden takia hänet leikattiin 5 viikkoa ennen la:ta. Pidätte mua varmaan hulluna, kun silti olen jälleen tässä tilassa! No kuitenkin meillä on 4 tervettä lasta ja mitä sitä ei pienen ihmisen eteen teksi/kokisi.

Hups... tulipahan omaa napaa rivikaupalla.

Me6 ja masu

Vierailija
35/47 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hilma-Tildalle omasta nyytistä!! Ihania vauvauutisia!! :))

Omaa napaa... eilen oli sitten se odotettu ensimmäinen ultra! Viikot vastasivat aika hyvin omia laskelmiani. Olin laskenut, että eilen 11+1 ja ultrassa saatiin viikoiksi tasan 11. Maaliskuun puolen välin yli siis pikkuisen mennään.. Mutta, VAUVA SIELLÄ MASUSSA UI JA VOI HYVIN! :)) Olipa se taas niin ihana ja liikuttava hetki. Pää-peppumitta oli 4,2 cm eli pikkiriikkinen vielä on. Lääkäri kuitenkin sanoi, että vauvalla on jo kaikki tarvittava, loppu on hurjaa kasvua. Tuli hyvä mieli. Kuvankin saimme. Pikkuinen tyttömmekin oli mun ja miehen mukana, mutta eipä tainnut vielä hoksata, että kuvaruudussa ui pikkisisko-tai veli.. ;) Niskapoimun paksuus oli 1,2 joka on oikein hyvä. Nenäluukin näkyi ja lääkäri sanoi, että se on aina hyvä ja terve merkki. Nyt alan sitten vain ilolla kasvattamaan masuani! :) Seuraava neuvola on vasta syyskuun lopulla ja rakenneultra 1.11.

Annlinn kyseli mun työsuunnitelmia. Heitin haaveet siitä osa-aikatyöstä. En taida nyt tähän väliin jaksaa enkä innostua myymään mitään, vaikka ihan kyllä joskus vois kiinnostaakin. Omaan työhöni palaan hetkeksi jos olen palatakseni. :)

Lauantaina tulee äitini yökylään ja meillä on miehen kans vapaailta ihan kahdestaan. Vinkkejä mitä vois tehdä? :0) ;0)

Omppis

Vierailija
36/47 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uusi odottaja oli ilmestynyt...tervetuloa mukaan...minäkin neljättä odotan ja täällä suurperheellisissä kirjottelen. Meidän lasten neuvolatäti sanoi joskus kun kuuli, että neljäs on tulossa, että kyllä nykypäivänä neljälapsinen perhe on suurperhe...no täällä kun monella on viides ja kuudeskin tulossa niin tuntuu viä, että meiän perhe on pieni. Heh!

Eilinen ilta meni ilman suppareita. Yritin kaikkeni, että saisin supparit käyntiin, mutta pah. Siivosin, siivosin ja siivosin ja kävelin piiitkän kävelylenkin., mutta kun ei niin ei.

Risella rv 37+6 ja ihanaa...huomenna tasan 38 vkoa vihdoinkin.(esikoinen syntyi tasan 38 viikolla kello: 07.50)

Vierailija
37/47 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ihania vauvantuoksuisia uutisia.. :)

(.) hymhh.. eilen yks nainen kysyi, että joko laskettu aika on lähellä.. grr.. ja olisittepa nähneet ilmeen kun sanoin, että itsenäisyyspäiväksi suunnittelin synnytystä kun miehelläkin on vapaapäivä.. Pyöritteli silmiään kyllä järkyttyneen näköisenä.. " Taitaa tulla isohko vauva.., tyttöäkö yrititte?" -Eii, viiskiloisen pojan ajattelin tällä kertaa, kun muut ovat olleet vähän pienenlaisia, vaan 4.5 kiloisia.. Siihen loppui vauvakeskustelu.

Mä voisin ottaa jotain kotimyyntijuttua mutta en tupperia, en lasten leluja enkä vaatteita, en kosmetiikkaa enkä alusasuja.. jääkö jotain jäljelle? Niin-- mausteitahan jo myyn ;) Täällä meillä ei tahdi oikein mikään mennä kaupaksi, ehkä pitäis jotain elintärkeää kuten vessapaperia alkaa myymään.. Olis kiva pitää kotikutsut ja kaikki pääsis itse kokeileen kuinka imukykyistä paperia onkaan tarjolla. Ja aah niin pehmeää, ei raavi herkintäkään peppua ruvelle eikä varmasti mene sormi läpi kakkosen tarpeilla ;)

Löysitkö Minjuska kauhuskenaarioita liiasta vedestä. Tulehan kertomaan, kauhistellaan yhdessä ettei sun yksin tarvi.

Tällaisia tänään,

Neppis ja pikkujättiläinen

Vierailija
38/47 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä roikun täällä yksinäni...kiireisiä taitaa olla muut mammat!

Ihanaa viikonloppua kaikille.

Risella rv tasan 38

Vierailija
39/47 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hilma-Tildalle!!!

Tämäpä pääsi tänään melkein vauvautuneiden ihaniin tunnelmiin, kävin kaverin luona rotinoilla katsomassa pientä viikon ikäistä poikamussukkaa...pakkohan sitä oli sylittää ja kannella ja impata päätä ihan hurmoksessa :) Onneks ei tarvitse kauaa olla vauvakuumeinen ja kauhean kateellinen, heheh.

Kyllä oma kuopus 11,5kk oli sitten iso kun vertasi viikon ikäiseen. Eikä tuo ainakaan vielä osoittanut merkkejä äidinomimisesta, oli pikemminkin valtavan kiinnostunut että mikäs se siinä äitin sylissä oikein onkaan....ja silmiä olis kovasti halunnu kokeilla ja työntää sormeaan suuhun. Aika kovathan ne otteet on *pikkuisen hirvittää*...

Neppis: onneks olen sen verran huono etsimään tietoa että kun en suomenkieilisiltä sivuilta heti löytänyt niin laiskana jätin etsimiset sikseen :) Maha on ihan järde, mut olkoon!!!! Itseasiassa ainoa jota löysin oli se että voi johtua raskausajan diabeteksestä se liika vesimäärä. Mulla on se kerran aikaisemminkin ollut -vaikkei silloin ollu paljon vettä- joten oikeastaan en edes ihmettele jos ensi viikolla kusahdan sokerirasituksessa. Mulla on usein aamuisin tosi pirteä olo, mutta kun syön, niin tuntuu että voimat katoaa, en tiedä mistäs e johtuu mutta ajatteline t voiko se olla myös merkki siitä ettei kaikki ole ihan kunnossa siellä sokeripuolella.

Toisaalta en olis edes pahoillani jos käry kävis ens torstaina, saisinpahan ainakin tän makeanmättämisen kuriin. Ja ei tulis sitä painoakaan sit enää ihan hirveitä loppuraskauedsta. Nyt tilanne on +2kg (+5kg mutta mulla oli pitkään -3kg) verrattuna alkumetrien lukemiin, joten voisin päästä aika vähälläkin lisäyksellä.

Mullahan loppuu tuo vyötärön rauhoitusaika 1.1.08 ja alkaa tiivis vyötärön metsästys, mielellään silleen että löytyskin, ja loppuelämäksi. Näin olen pääättänyt ja jos en hirveesti nyt paisus niin olis kyllä aika kiva alottaa sit....

Mutta sitä ennen, paisumisiin ;)

Minjuska ja Manteli 26+5 (taas kohta vaihtuu viikot....30kriisiä saapi kohta ihmetellä " mitä!! 30viikkoa jo täynnä...missäs ne olikaan ne vauvalle tarvittavat vehkeeet, apua..." )

Vierailija
40/47 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia autoja teillä suurperheellisillä on??

Meillä tulee olemaan tämän lapsen myötä auton vaihto edessä ja vaikka raskaus on tosi alussa, niin mieheni on jo katsellut jotain..

Alkuraskauden väsymys tuntuu minua vaivaavan, illalla väsähdin telkku auki jo kello 22 joka on normaalisti minulle tosi aikaiseen, yleensä valvoskelen tuonne 23-24 asti tehden rauhassa kotijuttuja tai tv:n tai tietokoneen parissa.

nitton