Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SuurPerheOdottajat vk35****

27.08.2007 |

Avasin pikaisesti uuden pinon!

Annlinn

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me6: mulla myös raskausmyrkytys mahdollisuus, aiemmin oli 3:ssa ja 5:ssä raskaudessa nyt miniaspiriin lääkitys saa nähdä auttaako.

Omppis: kiva kun ultrasssa kaikki oli hyvin. Tässä tulee aivan pohja noteeraus mitä voisit tehdä miehesi kanssa vapaailtana: Suursiivousprojekti tai sitten ramppaatte kaikki vauvantarvikeliikket läpi. Tosin en tiedä miten monta siellä teillä päin niitä liikkeitä on mutta meillä täällä on ihanat mahdollisuudet.

Mä juuri eilen selitin mun miehelle että kyllä tämä raskausaika on aivan erilaista kuin mä luulin, et mä niin ajattelin että meillä olis niin kiihkeää ja romanttista, mutta kun mulla on koko ajan niin paha olo jos ei syö taukoamatta.

Risella: Saa nähdä tuleeko vauvauutisia sieltä päin nyt viikonloppuna. Mä niin jännään sun puolesta.

Neppis: Miten olis jos alkaisit myymään kestovaippoja? vai luetko ne alusasuihin. Mutta jos kuitenkin päädyt johonkin yleishyödylliseen niin mun täytyy kertoa kun me asuttiin saaristossa ja siellä oli aika tiivis pieni vakituisesti asuva yhteisö.

Niin mä meinasin pyörtyä kun menin kotikutsuille minne mut oli kutsuttu no ensimmäinen ajatus oli että se on joku tupperi-kutsu ja kun en sitten lukenut kutsukorttia niin tarkasti enkä silloin osannut ruotsia niin hyvin, niin yllätys oli suuri kun emäntä haki matkalaukun joka sisälsi " aikuistenleluja" laidasta laitaan.

No täytyy sanoa että mä en todellakaan lukeudu sellaisten käyttäjiin eikä millään pahalla jos teistä joku lukeutuu. Mutta tilanne oli mulle tosi koominen ajatella nyt pientä käpykylää jossa kaikki tietää toistensa asiat ja yksi vielä muiden seksi totumukset, vaikein tilanne oli se kun kohteliaisuuden vuoksi piti jotain ostaa, mä mietin mikä olisi pienin paha.

Onneksi perheen lapset tuli sanomaan että noita mehujakin olisi myynnissä joten kotiin tulin sitten kuusi litraa mustaviinimarjamehua mukana.

Nitton: Meillä on uusi lestadiolaisbussi joksi sukulaiset meidän autoa kutsuu joten kuudennen lapsen jälkeenkin sinne vielä mahtuu koko perhe.

Tänään tuli taas postista pari kestovaippaa voi luoja miten mä oon koukussa tähän netin helppouteen. Tolle mun tytölle mä laitoin koulukuvaan babylegsit käsiin kun ne sopi niin täydellisesti lyhythihaiseen huppari t-paitaan ja tyttö oli aivan ihastuksissaan.

Hauskaa viikonloppua kaikille

Annlinn

Vierailija
42/47 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme on LESTAADIOLAISBUSSI!?!?!?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitton: Siinäpäs hyvä kysymys? Meidän perhettä kun on neljännen lapsen jälkeen lestadiolaisiksi haukuttu sukulaisten puolelta. Ja kun me ostetiin toi minibussiksi rekisteröity VW niin ensimmäiset kommentit oli , no nythän teillä on oikein kunnon lestadiolaisbussi.

No nyt kuudennesta lapsesta me ei kerrotakaan yhdellekään sukulaiselle ennenkun vauva on syntynyt niin ei tarvitse pahoittaa mieltään niiden älyvapaista kommenteista.

Mun mies lähtee työmatkalle ja tulee vasta maanantainen. Nyt onkin mahdollisuus että meidän täytyy muuttaa taas tonne Ruotsin puoleelle pariksi kuukaudeksi tavallaan se olis kivaa ja jouluksi tultais takaisin, mutta se alku on aina rankkaa lasten kanssa ja mua pelottaa eniten että mun gradun kirjoitus viivästyy. Hm,hm, toisaalta en kyllä halua yksinkään tänne jäädä lasten kanssa eli saapa nyt nähdä miten käy.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Annlinn

Vierailija
44/47 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn...niin jännään itsekin, että koska poksahdan. Onneksi tuo mies aloitti nyt lomansa niin saan ihan rauhassa olla, eikä tarvii jännätä jatkuvasti, että pääseekö synnytykseen mukaan. Yksi stressin aihe vähemmän.

Tämän päivän aion SIIVOTA taas oikeen perusteellisesti ja illalla sitten saunomaan. ( Viime viikonlopullahan tuo sauna sai aikaan niin makeat supparit, että päädyttiin yöllä TAYS:iin tarkisteleen tilannetta.)

Mukavaa lauantaita kaikille!

Risella rv 38+1

Vierailija
45/47 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi on pakko pyytää anteeksi miljoonaa kirjoitusvirhettä viime tekstissä. Ei pitäisi rättiväsyneenä naputella konetta :)

Autoista on kyselty. Meillä on 7-paikkainen Opel Zafira, joka on nelilapsiselle perheelle ollut käytännöllinen. Meillä on keskipenkkirivin lisäksi toinen takaistuimista nostettuna, jolloin kaikilla on omat istuinpaikat. Puolikas takaluukkua riittää hyvin normaaliin elämiseen. Viikon ruokaostokset 6-7 kauppakassia menee sinne hyvin. Viikonlopun mökkireissuillekin selvitään tiiviillä pakkaamisella.

Haasteen tuo oikeastaan meidän joka kesän kuukauden automatkat Etelä-Eurooppaan, kun mukaan täytyy saada vaatteiden lisäksi kaikki camping-tarvikkeet mm. huvilateltta, petivaatteet, pöydät, tuolit, pikkuinen jääkaappi, ruoantekovälineet Jane.¿ mutta hyvin ollaan pärjätty kun katolle laitetaan leveä suksiboksi. Samoin talven laskettelureissuihin täytyy suksiboksiin ahtaa suksien lisäksi paljon muuta tavaraa. Tämä meidän vitonen tuo siis meillekin uusia haasteita auton suhteen, koska nykyisellä autolla kesälomareissut ei enää onnistu ilman peräkärryä!

Meillä on ollut ajatuksena joka vaihtaa Zafira Grand Voyageriin tai sitten ns. pikkubussiin taikka ostaa iso matkailuauto ja luopua telttailusta.

Lapsia odotti tänä aamuna yllätys, kuin kerrottiin että nyt lähdetään Linnanmäelle! Siellä oli Valion Kidius-festivaali klo 10-13. Kolmen tunnin ajan sai hurvitella laitteissa ilmaiseksi. Ihan kiva juttu vaikka aikaa olikin niin vähän. Jonot eivät ollut pitkiä ja kaikissa lempilaitteissa lapset ehtivät käydä.

Illalla siskoni kävi perheineen näyttämässä 10 päivää vanhaa vauvaansa ja pakko on sanoa, että se oli pieni mutta niin suloinen¿ Meitä hymyilytti mieheni kanssa, mutta ei kerrottu mitään. Eiköhän viimeistään ristiäisissä mun masu ole niin iso että huomaavat uutisen!

Mullakin on vihdoin ensi keskiviikkona eka neuvola ja NKL:stä tuli eilen ultra-ajat, joista eka onkin jo ensi viikon perjantaina. Pääsee taas kurkkaamaan pikkuista, ihanaa.

Nyt täytyy mennä laittaa pikkuiset nukkumaan!

Me6 (pojat 93 & 00, tytöt 94 & 01) sekä masu

Vierailija
46/47 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa. Vähän harmaa ja tylsä sää, mutta onpahan sitten " pakostikin" istuttava sisällä ja tehtävä töitä ;)

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

AUTO: isompaa autoa pitää meidänkin alkaa katsella, VW Sharania ollaan mietitty, mahdollisesti myös japanilaisia. Kaikki amerikkalaiset autot tipahtivat listalta heti kättelyssä. Nyt siis vielä viiden hengen farmari :)

Eilinen meni hienosti, pääsin kurssista läpi ja olen nyt imetystukihenkilö :)

Kurssilta ajelin nopeasti kotiin, vaihdoin vaatteet ja suunnattiin perheen kanssa ystävän häihin. Ihan mukavasti meni nekin, lähdettiin kotiin ennen kuin lapset täysin villiintyivät :D

Ensi viikolla pitää kiirettä, kun kuopus täyttää vuoden lauantaina ja pitäisi juhlia järjestää töiden ohessa. Mies vielä loppuviikosta pois, argh.

Porenn ja Pikkukulta rv 15+1

Vierailija
47/47 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on auton vaihto edessä, nykyinen VW Passat -ei edes ole farmari- saa luvan väistyä ilmeisesti ensi viikolla 7hengen tala-auton tieltä, vielä ei mies ole osannut päättää mikä se on merkiltään, mutta diesel se on aivan varmasti. Ja kommenteista päätellen tuskin mikään jenkki meilläkään alla on.

Mulla on koko viikonlopun vaivannu tämä keskivartalo...eilen ja tänään on syönnin jälkeen ilkeesti viillelly vastalaukkua enkä tiedä oikein että mistä voisi johtua kun kaikki -jugurtti, leipä,kaalilaatikko-perunamuusi,kalapihvit- saa aikaan saman reaktion :/ ja eilinen siivoaminen ja isännälle kiukkuaminen sai aikaiseksi pari aika tiukkaa supistusta ennen nukkumaan menoa, en sanois että oli kipeitä, mutta sen verran tiukkoja kuitenkin että tuntu ihan. Ja häpyliitoksen kipeydestä en tienny viime viikolla kirjottaessani mitään, pari päivää on etenkin aamuisin -ja pitkälle yli puolenpäivän- ollu sekin kipeämpi. Voivoivoivoivoi....

MInjuska ja Manteli 27 tasan