Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*TOUKOTOIVEET VKO 43*~*~*

20.10.2008 |

Minäpäs aukaisen tällä kertaa uuden pinon.

Aloitetaan omalla navalla heti. Perjantaina oksensin ensimmäisen kerran ja sit vielätoisen kerran samalle päivälle, lauantaina oli sit jos parempi olo mutta eilen oli taas tois huono olo koko päivän ja kokoajan tuntui et ihan just laatta lentää muttei kuitenkaan. Yöllä sit heräsin pari kertaahuonoon oloon, mut se meni sit ohi kun kävi vettä juomassa. Oon muutenkin huomannut et jos syön ja menen sen jälkeen makoilemaan vaikka sohvalle niin tulee huono olo, varmaan vain nouseen ruoka heti ylös joten pitäisi vaan pysyä istualla. Jostain luin et näillä viikoilla pahoinvointi on pahimmillaa ja minä kun luulin säästyväni kokonaan oksentelulta, toivottavasti tuo pe oli ainoa päivä kun tarvii oksentaa.

Toivottavasti tänään tulee sit aika sinne np-ultraan,mut jos einiin huomenna varmaan viimeistään.

Eipä tässä sen kummempia, hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

Hanna ja tupla 9+5

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos uudesta pinosta Hanna!

Täällä sitä töissä pötkitään mukamas ahkerina, kauhea väsymys aina vaan piinaa, oksutus hiljalleen kaiketi helpottumassa, edeleen ällötysaaltoja tulee, mutta lievemmin ja harvemmin. Nyt vielä odottelen kuin kuuta nousevaa, että ruoka alkaisi houkuttamaan ja aijai, kunpa makeat herkut taas maistuisivat!! Tarkoitus ei ole mitään mättäjäisiä aloittaa, mutta välillä on ihanaa pitää herkuttelupäiviä! Nyt riittää pelkkä ajatus makeasta, niin on tiedossa ällötyspäivä ;O)!!

Päivien kulumisen odottelua tämä hyvin pitkälti tällä hetkellä on, seuraava etappi jota odottaa on ensi ke, jolloin kystakontrolli-uä, eiköhän siellä vähän asukkiakin vilauteta :O)!!

Rauhallista viikonalkua kaikille!

T. Hyttynen ja Hunni 9+2

Vierailija
2/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ehkä vähän helpottaa...tosin viime viikon aikana kahdesti oksensin...vimeisimpänä oli lauantai...Söin aamupäivällä sipsejä ja ehkä vähän liikaa, niin iltapäivällä tuli oksennus, kun kai ne sipsit siellä mahassa vielä kiersi jollakin lailla, vaikka niitä ei tainnut ulos tullakkaan.

Mulla alkaa varmaan vaa'assa kohta lukemat paukkua...maha on ihan kauhea pömppö ja painoa on varmasti tullut. Eli olen nyt saattanut paremmin syödä ja koko ajan yritän jotain syödä...ruokailujen välissä tulee syötyä karkkiakin, niin ehkä sekin vaikuttaa tohon pömppöön...Edelleenkään ei mitään ruokaa tekis mieli syödä, että sinne asti ei vielä olla päästy, eikä varmaan päästäkään eikä mitään himoja siis ole tullut....

Viime ke oli np-ultra ja masussa asusteli 4,6 cm pitkä ihmisen alku, joka heilutteli käsiä ja jalkoja. Sykkeissä mentiin 150 hujakoilla.

Tarja 12+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Näin ne päivät vaan kuluu, vaikka välillä tuntuukin, että aivan liian hitaasti. Vaikka toisaalta aika menee nopeasti. Toukokuuta me kaikki vaan taidetaan odotella!

Mulla ollut ihan jees olo, välillä jos pitkään ollut syömättä niin sitten alkaa kuvottaa. Mulla tuo ruoka maistuukin sitten ihan kunnolla. On siis aivan älytöntä millaisia määriä sapuskaa voin syödä! Alkupainoa oli tosi vähän, mutta nyt kyllä ihan varmasti tullut kiloja lisää kun vatsakin pömpöttää tohon malliin. Ihme jos kiloja ei ole tullut, tuolla ruokamäärällä!

Tuli muuten mieleen tuosta sydämensykkeestä yks asia. Olen kuullut tällaisia huhuja ja jollakin sukulaisilla pitänyt paikkaansa. Kuullut, että jos sikiön syke on korkea niin tulossa olisi poika kun taas hitaammat sykkeet niin tyttö. Siis tää voi olla ihan jotain huuhaata, mutta ajatteli vaan että onks joku muu kuullut tätä samaa juttua ja onko kokemusta asiasta? Ei siis sillä, että mulle olis mitään väliä kumpi sieltä tulee, kunhan vain on terve vauva. Saikohan kukaan mitään selvää tästä mun viestistä! Mietin vaan , että np - ultrassa sikiön syke oli 130 ja mun oma äippä oli heti, että se on ihan varmasti tyttö. Sanoi, että kun mua odotti, niin sama juttu ja sit kun mun veliä niin syke oli ollut jotain 160. Enon vaimo sanoi samaa, että molemmilla vauvoilla syke joku 132 ja kaksi tyttöä tuli.

No, joo ei tästä sen enempää...

T.Murunen82 + vauveli

rv 12+4

Vierailija
4/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Tulin just Jorvista ja kaikki oli loistavasti. Miten se pikkuinen voikin olla jo niin ihmisen näköinen veitikka. Sivuprofiilissa näkyy kaikki mitä olla pitää ja liikkeet olivat melkoisia. Ekaks nukkui niin että piti herätellä ja sitten pisti oikein samban pystyyn. Mun mielestä on ihan selvä poika!!!! :) Heh! Toiveajattelua ilmeisesti. Hyvin on mun fiilikset pitäneet paikkansa kahden ekan kohdalla. Katsotaan sitten joulukuussa kun on seuraava kurkistus vauvan valtakuntaan.

Muuten voin ihan ok. Paha olo todellakin helpottanut ja mieli pirisynyt. Nyt voi jo huokaista ja alkaa nauttimaan tästä uudesta elämästä masussa.

Samaan hengenvetoon vielä todella suuret pahoittelut Jeppelille ikävistä uutisista!!!! Nyt kun olemme useat jo viikkokaupalla kirjoitelleet ja jakaneet tuntemuksia tänne, niin tuntuu entistä ikävämmälle kun joku saa ikäväiä uutisia. Voimia ja jaksamista kovasti!!!

Tästä tämä uusi viikko taas alkoi!

-Callaway ja papunen 11+4 ja la varmistui tänään siis 7.5.

Vierailija
5/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ehti vierähtää viimeisestä kirjoituksestani. Välillä kävin hätäisesti lukemassa teidän juttuja, mutta pääasiassa paiskin niska limassa hommia meidän remonttityömaalla. Ens viikonloppuna muutto ja vielä olisi vähän tekemistä...Ja jonkun pitäis pakata täällä kotonakin:/ Mutta kai tää tästä kun on pakko:)

Paha olo on mullakin vähän helpottanut tai sitten en vaan ole ehtinyt sitä huomaamaan, sen verran on ollut puuhaa. Väsymys on keskittynyt iltoihin ja illalla ei ole ollut vaikeuksia nukahtaa! Mitään vauvamahaa mulla ei edelleenkään ole, iltaisin ehkä vähän lievää turvotusta, ja kilojakaan ei ole tullut kun en ole ehtinyt kauheasti syödäkään;) Ekassa neuvolassa kävin uudella paikkakunnalla ja siellä löytyi kuin löytyikin pieni syke ultrassa, ihanaa. Muuten ihan peruskäynti, ei oikeastaan mitään uutta paitsi uudistunut np-ultrakäytäntö. Tai siis se veriseulajuttu on mulle uutta, edellisillä kerroilla sitä ei ole vielä otettu. Verenpaine ok, hb ok. Painoa tasan saman verran kuin aikaisemmillakin kerroilla ekassa neuvolassa ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin sitä tulee noin 12kg. Vaikka toki jokainen raskaus on erilainen ja etukäteen ei voi tietää miten asiat sujuvat, mutta jos jonkinlainen taipumus on olemassa niin sen mukaan ainakin ei tulisi niin kauheasti painoa. Lähtöpaina BMI 22, joten 12kg on oikein hyvä määrä.

Tyttö/poikasykkeestä sen verran että mä olen kuullut päinvastoin eli että korkea syke=tyttö ja matala syke=poika. Näin sanoi mm yksi Kätilöopiston kätilö ja meidän kohdalla se on ainakin pitänyt paikkansa: kaksi tyttöä joilla sykkeet aina 150-160. Ihan lopussa on ollut vähän alempia, se kuulemma kuuluu asiaan. Että se siitä ennustamisesta sitten:D

Nyt pitää vähän huomioida tuota esikoista ja sitten taas uurastamaan, huoh.

rvaT 8+4

6/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Täällä on aika hyvä tuuli päällänsä. Eka neuvola on nyt takana. Sellasta papereiden ja tietojen täyttöä... Virtsanäyte, verikokeet ja hemoglobiini. Kaikki ainakin näillä näkymin ok, BMI tosin n. 26... Mutta onhan se hyvä, että on tota vararavintoa kertynyt, esikko ainakin imi minusta kaiken mitä irtosi. Olen minä melkonen lörppö, kun sain aikaa neuvolassa menemään n. 1h 40min... Mutta mitäpäs alkoi kysellä esikoisesta, sen odotuksesta ja synnytyksestä. Lasketuksi ajaksi tätyli sieltä antoi 27.5.09 ja nyt olis rv 8+5, eli hiukan enemmän kun olin kuvitellut. Neuvolalääkärille sain ajan 7.11. ja silloin kuulemma kokeillaan kuulla niitä sydänääniä. Np-ultra pitäisi varata, täytyy heti huomenna koettaa muistaa, niin pääseekin sitten nopeemmin.

Tuosta sykkeestä, meillä oli ainakin niin, että tytön syke oli n. 140 tai alle. Kaikki poppakonstit tuon lisäksi mitä on, väitti, että poika olis tulossa. Äidin vaisto se vaan viittasi tyttöön ja semmonen sieltä tuli. Joskus taisi olla niin, että joku tuuraava terkkari sai sykkeen 160 ja heti veikkasi poikaa. Kai nuokin asiat voi olla yksilöllisiä. Terveyshän se tärkeintä on. Naapurin muija taisi joskus kans mainita, että heti toisen lapsen sykkeestä tiesi sen olevan eri sukupuolta, oli ne niin erilaiset.

Mulle esiteltiin kans se veriseulajuttu. En mä nyt tiedä mitään syytä miksi mä en vois siihen osallistua. Täytyy kattoo, kunhan saan ensin varattua sen ultran. Kamalan nipun mä sain kaikenmaailman esitteitä mukaan. Ihan hyvä kyllä silleen, niin voin näyttää ne miehelle. Ja miksipä ei itseäkin kiinnostaisi lukea aiheesta, on tuo esikko kuitenkin jo melkein neljä. Enää muistakaan kaikkea.

Tässä kai ne tärkeimmät tällä kertaa. Oon ollu vähän laiska kirjottamaan, kun on tuo pakkaaminen vienyt voimat. Ja vielä on se muutto edessä, voi kiesus.

Mölli ja sen äippä rv 8+5

Vierailija
7/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö/poikasykkeestä sen verran että mä olen kuullut päinvastoin eli että korkea syke=tyttö ja matala syke=poika.

Mä olen kans kuullut näin. Siskolla on kolme poikaa ja kaikilla ollut sykkeet alle 140 ja niin oli myös mun esikoispojallani. NYt siis tokaa oottelen ja eka kerralla syke oli dopplerilla 170 hujakoilla ja nyt 150.

AngaT 12+2 joka miettii, että onko masussa tyttö, vai poika joka huijaa äitiä korkeilla sykkeillä :)

Vierailija
8/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Laitoin eilen illalla viestiä vielä edelliseen pinoon, mutta kopsasinpas sen vielä tännekin, kun en jaksa uutta lähteä sepustelemaan.

Pari viikkoa on varmaan vierähtänyt, etten ole ehtinyt kirjoitella. Tosin eipä ole ollut mitään uutta kerrottavaakaan. Olen kuitenkin käynyt lueskelemassa viestejä melkein päivittäin, joten teidän kuulumiset on päivitetty. :)

Pahoittelut vielä minultakin kaikille huonoja uutisia saaneille ja tervetuloa uudet toukokuiset. Minä en muuten kertakaikkiaan päässyt sinne yahoon listalle, hermot vain meni! :( Taitaa jäädä siis minulta väliin.

Ensimmäinen neuvola oli viime viikolla, terveydenhoitaja ei tehnyt kovin positiivista vaikutusta eikä kuunnellut edes sydänääniä, joten jäi vähän turhautunut olo siitä. Onneksi ei ole eka raskaus, olisin varmaan ihan pihalla. Ultra on parin viikon päästä, joten pääsepähän sitten ainakin näkemään, että kaikki on kunnossa. Lääkärikin on reilun viikon päästä.

Paha olo on kaikonnut, mutta kilot on ja pysyy. Kuinka ne voikin jämähtää näin tiukasti heti alkuun. Onneksi alkupainoa ei ole ylimääräistä, niin neuvolantätitkään ei sanonut mitään. Väsymys helpottaa hetkittäin, mutta vieläkin on useimmiten päiväunet nukuttava. Kaikki harrastukset tökkivät, mutta eiköhän tämä tästä... ei nyt ihan vielä voi sentään mökkihöperöityä. Jos sen säästäisi sinne toukokuulle. :) Ei vaan, silloin on toivon mukaan upeat kevätilmat ja saadaan kaikki kävellä ylpeinä maha pystyssä tai rattaiden kanssa pitkin toreja.

Koska olette ajatelleet kertoa raskaudesta töissä? Joku oli tainnut jo kertoakin...

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Kiskis 11+ (ei pysy enää tämän kolmannen kanssa laskuissa mukana)

ps. Meidän eka tyttö syntyi "poikasykkeillä" ja toinen tyttö "tyttösykkeillä", joten mitä nyt uskoisi?? :)

Vierailija
9/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne olikin ilmestynyt kiva uusi pino, oli mukava lueskella taas kuulumisia. Mä ajattelin vkl, että nyt alkaa huono olo helpottaa, mutta tänään sit taas: Yökin ja yökin, kun satuin vahingossa laittamaan kaulaliinan kaulaan ja takin kauluksen vetoketjun kiinni siihen päälle tietysti ...siitä se refleksi sit lähti käyntiin. Oli kiva keskellä jalkakäytävää yökkiä ;O/. Onneks meni sit ohi,kun äkkiä aukasin vetoketjun. Oon kyllä tietonen,että jotkut hajut aiheuttaa tuon,mutta tämä olikin nyt sitten ihan uusi juttu! Täytyypä pistäää muistiin. Mulle kävi kyllä aiemmin pari kertaa näin tässä viikko takaperin.

Ehkäpä se olotila otti takapakkia, kun töissä oli melkoisen raskas päivä, eikä takana ollut vkl ollut mistään rauhellisimmasta päästä. Oon ainakin omalla kohdalla huomannut, että väsyneenä tulee herkemmin huono olo.

En muista noita sykejuttuja yhtään,että miten on lyönyt erilailla tytöillä ja pojilla. 140 muistaakseni oli toisella pojalla??

Vielä reilu viikko np-ultraan ja kylläpä aika matelee!! No, ehkäpä se tämän tulevan pitkän työrupeaman kanssa menee ihan mukavan nopeasti, mulla kun on ainoa vapaa lauantai, sit seuravaava vapaa menee viimeseen päivään,jolloin se ultra on.

Huomenna aamulla käyn verikokeissa. Olikos se niin,että piti olla syömättä? Kun muistelen,että siinä kuitenkin vois syödä (ajattelin vaan sitä tulevaa huonoa oloa,jos ei pysty mitään suuhun laittaa aamulla). No kyllähän ne lapuista tiedot löytyy, täytyy tarkistaa vielä.

Sit mä arvelen jo,että kun pitää viedä pissanäyte, niin mä varmasti hyppään koko ens yön vessassa,etten varmasti saa sitä näytettä vietyä (senhän pitää olla rakossa sen 4 tuntia). Tää on vissiin joku alitajunnan juttu =o). Täytyy varmaan laittaa kello herättämään 1:ltä, käydä pisulla, niin sit luulis,että pärjää aamuun asti..muuten herään 5:lta ja sit joko pinnaan pari tuntia tai jää näyte ottamatta. Saas nähdä!

Mutta nyt valmistelemaan koululaisia iltapesuille jne.

Uuniz 10+3

Vierailija
10/43 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisäillä noista ennusmerkeistä vauvan sukupuolen suhteen. Mulla on molemmissa kerroissa ollut keskellä vatsaa selkeä poikaviiva, maha on kuulemma ollut ihan poikamaha, pahoinvointia ei kovinkaan paljoa, iho ollut aivan loistavassa kunnossa ja mitäs vielä...kaikkea sellaista kuitenkin joiden mukaan usein sanotaan että odottaa poikaa. Noh, meillä on kaksi tyttöä:D

Uuniz, mä en muista että olisi koskaan pitänyt verikokeen takia syömättä olla. Juomatta sen sijaan voit olla, niin ei tule niin kova tarve mennä vessaan etukäteen;)

Nyt ansaitusti sohvalle pötköttämään. Ehkä jotain hyvää syötävääkin:P

-T-

Vierailija
11/43 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Eilen oli ensimmäinen neuvola ja ihan kivastihan se meni. Ultrattiin heti alkuun ja siellähän se pienokainen köllötteli ja sydän hakkasi niin hirmuisasti. Kaikki toistaiseksi kunnossa siis. Nyt sykkeet kuului samantien kun alettiin ultraamaan, kun muistan että esikoisen aikaan niitä sai aina etsiä vaikka kuinka kauan, ennenkuin löytyi. Muuten sitten täyteltiin ne peruspaperit. Viikkoja on ultran mukaan tänään kasassa 8+5, mutta neuvolakortin mukaan jo 9+0! Meneepä aika nopeasti.

Mulla tekisi jo mieli alkaa kertomaan raskaudesta kaikille, ei olla siis vielä kerrottu kellekään. Ehkä sitä voisi alkaa jo kertomaankin ennenkuin joku jo arvaa.. Mä olen niiiin älyttömän surkea valehtelemaan, että eilenkin kun tulin neuvolan takia myöhään töihin ja työkaveri kyseli, että missäs olit, niin olipa tosi vaikea keksiä siihen mitään... Töissä varsinkin noita viininlitkimispippaloita on tiedossa enemmänkin, joten kyllä varmaan porukka aika nopeasti arvaa kun jätän joka kerta viinit maistelematta :p

- Heidi -

Vierailija
12/43 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en ole kirjoitellut kun en ole jaksanut aukaista tietokonetta. Tämä aamu oli ensimmäinen aamu kun ei ole tarvinnut oksentaa ja kun on alkanut pahaolo hiipimään niin olen syönyt. Meinaa väsyttää. Illalla olis parturi.

Varasin ensi viikolle pojalle 1-vuotisvalokuvaan ajan. Synttärit ovat vasta 7.11 mutta kun mies lähtee kahden viikon leirille taasen marraskuun puolessa välissä niin pitää nyt hoitaa mahdollisimman paljon asioita. Tälläkin hetkellä mies on pohjoisessa leirillä.

Olen huomannut että alamaha on hieman kasvanut mutta muuten ei ole mitään muutosta kropassa.

Pitää mennä nyt nukkumaan kun poikakin on nukkumassa...

-tulppa ja 11+3-

Vierailija
13/43 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli taas töissä koko päivän huono olo, ei tarvinnut oksentaa mutte ei se kaukana ollut. Kokoajan kuitenkin pala kurkussa ja tuntui et just lentää. Tänäänkin sit tuli heti huono olo kun söin aamupäivällä, kaupassa kun käytiin niin iski huono olo eikä oikein tehnyt mieli tehdä ruoka ostoksia kun ei oikein tehnyt mitään mieli.

Tuntuis ettei jaksa lähteä töihin kun tietää et varmaan on sit koko ajan huono olo, mut pakko sinnitellä ja mennä töihin. Tänään on onneksi vapaapäivä.

Onko muita joilla pahoinvointi on alkanut vasta myöhemmin tai näillä viikoilla pahentunut. Mulla nyt siis 9+6 ja oikeastaan 9+2 alkoi jatkuva huono olo, mut kahdesti vain olen oksentanut. Jostain luin et näillä viikoilla pahoinvointi pahimmillaan.

Vierailija
14/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nostaa vähän pinoa, kun oli jo hukkunut seuraavalle sivulle.

Tänne ei mitään uutta. Nyt odotellaan seuraavaa neuvolakäyntiä ja lääkäriaikaa jotka olis molemmat 31.10. Pääsis kuuntelemaan vauvelin sydänääniä ja sillain. Tää aika vois kyllä mennä nopeammin, kun kokoajan vaan odottaa että uusi viikko lähtee käyntiin ja sit kuitenkin toisaalta aika menee nopeasti.

Taas iskenyt uudestaan hirveä flunssa. En tajua miten mä olen nyt tän syksyn sairastellut näin paljon, johtuuko tästä raskaudesta ja vastustuskyvyn heikkenemisestä vai sitten siitä, että kesällä ei saanut tarpeeksi aurinkoa ja lepoa. En tiedä.

Ei täs sitten sen ihmeempiä.

Keskiviikkoaamun jatkoa kaikille!

T.Murunen82 + vauveli

rv12+6

Vierailija
15/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Mulla alko aamu mukavasti kun Hesaria hakiessa lintu kakkasi suoraan päähän. Onneksi ei ollut kiire mihinkään. Vähän lapsia ja miestä nauratti kun tulin kakkelit otsassa ovesta sisään. :)

Kyllä nautin kun olo on jo niin paljon parempi. Kyllä se vaan paranee meistä suurimmalla osalla vaikka silloin pahimmillaan tuntui että tää ei varmasti lopu koskaan kun päivästä toiseen vaan etoi ja etoi.

Oletteko kuinka tarkkoja syömisienne suhteen??? Tuntuu että nyt kolmannen kohdalla hyvä kun muistaa kaikkia rajoituksia. Joutuu oikein miettimään välillä että mitähän se nyt oli mitä ei suositella. Olen ihan hulluna kylmäsavuloheen ja olen sitä syönytkin kunhan tiedän tuoreuden varmaksi. Neuvolassa sanoivat ja kaikissa ohjeissakin että kunhan varoo noita vakuumipakattuja. Kaippa sitä maalaisjärjellä pärjää melko pitkälle. Alkoholia en juuri juo. Jos nyt jonkun kuohari lasin joskus tai lasin siideriä ruuan kanssa. Ei kyllä maistukaan. Kahvin olen lopettanut melkein kokonaan koska ei vain uppoa. Taitaa olla vain hyväksi.

No nyt ryhdyn työtohinaan,

-Callaway

Vierailija
16/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta lapsettomuuspuolelta tänne olen jo pitkään kurkkinut, mutta en ole oikein uskaltaunut enkä saanut aikaiseksikaan aiemmin kirjoitella, kun ajattelin, että haluan ensin käydä varhaisultrassa katsomassa, että onko tuolla masussa todellakin vauva ja voiko hän hyvin. Mutta nyt ajattelin, että josko kuitenkin liittyisin joukkoon, jos vielä mahtuu. =) Olisi niin mukava kirjoitella muiden samaan aikaan odottavien kanssa.

Taustoista sen verran, että miehellä on todettu azoospermia 2005 ja tästä johtuen luomulapset eivät meidän kohdalla tule koskaan olemaan mahdollisia. 03/07 saimme kuitenkin kauan toivotun esikoisen luovuttajan avulla ja esikon ollessa reilun vuoden ikäinen rupesimme haaveilemaan hänelle sisarusta. Nyt sitten kovasti toivotaan ja odotetaan, että tämä toinenkin pikkuinen jaksaisi kasvaa ja kehittyä ja syntyisi sitten toukokuussa.

Laskettuaika olisi 23.5.

Varhaisultrassa käytiinkin sitten kahteen kertaan, kun ensimmäisellä kerralla huomattiin kohdussa hematooma, joka kuitenkin onneksi on todella pieni (mutta kyllä se silti välillä itseä edelleen huolestuttaa) eikä ole toistaiseksi vaivannut millään tavalla vuotelemalla tms.

Hematooma oli myös edelleen paikalla tuolla toisellakin ultraus kerralla, mutta todettiin, ettei siitä tarvitse todennäköisesti huolehtia. Vauva voi kuitenkin kaikesta huolimatta hyvin ja oli kasvanut noiden ultrausten välillä hienosti. Nyt sitten jännäilen jo np-ultraa ja toivon, että vauvalla on edelleen kaikki kunnossa. Onneksi siihenkään ei enää ole kuin parisen viikkoa.

Toivottavasti pääsen mukaan jutusteluihin ja oikein mukavaa ja aurinkoista keskiviikon jatkoa kaikille! =)

-viivi ja toivo rv 9+4

Ai niin, mikäs se yahoo ryhmän osoite mahtaa olla? Josko sinnekin pääsisi liittymään.. En löytänyt sitä viestiketjua enää, kun koitin kaivella, jossa siitä mainittiin.

Vierailija
17/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens!

Varasin tänään ajan niskapoimu-ultraan ja sain ajan vasta 12.11. Kätilön mukaan on jo hitusen myöhäinen ajankohta, mutta eipä kuulema ole aikasemminkaan aikoja tarjota. Silloin on siis menossa rv 12+1.

Callawayn aamu alkanut kakkaisesti :p Eipä mikään kovin mukava päivän aloitus..

Syömisten suhteen yritän olla tarkka, mutta olen huomannut itsestäni, että meinaan väkisinkin ajatella lepsummin kuin esikoista odottaessa. Tänään olisi ollut lounaalla tosi herkullisen näköistä kylmäsavulohisalaattia jota olisi tehnyt niiiin paljon mieli, mutta vaihdoin sen sitten kuitenkin kasvissosekeittoon.. Ehkä tuo raaka kala on semmoinen, mitä kuitenkin yritän vältellä raskausaikana. Mutta sama meinaa olla kuin Callawayllä, että joutuu oikein pinnistelemään, että mitäs sitä saikaan syödä ja mitä pitäisi vältellä... Ensituntumalla tuntuu, että esikkoa odottaessa söin terveellisemmin ja kiinnitin enemmän huomiota syömisiini kuin toistaikseksi tämän raskauden aikana, mutta ehkä sitä vielä ehtii ryhdistäytymään :) Alkoholia en raskauden aikana juo kun ainoastaan punaviiniä sallin lasin pohjalle pienenpienen tilkkasen, jos on juhlallisemmasta päivällisestä kyse. Ja kahvia menee se "normi" kaksi kupillista päivässä -ihan sallituissa rajoissa sekin siis.

Viiville tervetuloa mukaan!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

- heitukka -

Vierailija
18/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, tervetuloa viivi99, meilläpäs näyttäisi olevan sama laskettuaika :O)!

Voihan selkäkeikkanauru, callaway, kauhea aamun aloitus, vilautitko edes keksisormea sille lintupirulaiselle, sen se olisi ansainnut ;O)))!?

Noista syömisistä, kyllä mä kanssa yritän vältellä kiellettyjä asioita, en kylläkään hysteerisesti, olen esim. syönyt sushia jossa kyllä vain kasvista tai uppopaistettua katkista, mutta siinähän on silti se merileväosuus joka kiellettyjen listalla, korkeiden jonkin??? pitoisuuksien vuoksi. Kalasushia lukuunottamatta ei kyllä tunnu edes että olisi mistään oleellisesta herkusta joutunut luopumaan. Muuten syön melko terveellisesti ja monipuolisesti, lisäksi oon ottanut kuitenkin D-vitskut ja kalaöljyn jossa foolihappoa.

Nyt vielä odottelen että suurimmat herkkupäivien suosikit alkaisi maistumaan, eli kaikki makeat leivonnaiset, jäde, karkki, mmmmmm, ai sitä onnen päivää kun ne ei enää yökötä :O)!!! Nyt on jo pikkuisen ruokailun jälkeen pystynyt jotain makeeta maistelee, mutta aika pian niistä tulee huono olo, kun ennen saatoin surutta syödä jäätelöä ja karkkia herkkupäivänä kahmalokaupalla, ilman mitään vatsanpuruja :O))!

Muuten tuntuisi pahoihoinvointi pikku hiljaa hellittävän otettaan ainakin iltapäivästä, eikä se enää ole yltynyt yökkäilyksi asti, varmaan vähän oon oppinut syömiselläkin sitä hallitsemaan.

Kivaa päivän jatkoa!!

P.s. Meinasin mennä vähän töiden jälkeen penkomaan kellaria, josko sieltä löytyis jotain ihania lapsuusajan kirjoja tai leluja tai jotain.

Mulla on tullut joku ihmeellinen mieltymys lapsuudeajan ruokiin ja makuihin, lapsuudesta tutut tuoksut saa aikaan hyvän olon läikähdyksen ja kaikki omaan lapsuuteen liittyvät muistot tapahtumat yms. jotenkin puskee pintaan ja tekee oikeen mieli muisteloida niitä, ja ne vaan yksinkertaisesti läjähtää tajuntaan ihan toisella intensiteetillä pienistäkin tuoksahduksista tai mauista.

Ootteko muut huomanneet mitään vastaavaa??

T. Hyttynen ja Hunni 9+4

Vierailija
19/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun alkaa EHKÄ hieman helpottamaan se kaamea väsymys.Jo kaksi päivää olen töissä kyennyt iltapäivästä skarppaamaan niin ettei silmät menisi kiinni:) nytkin tänään ei ole tarvinnut mennä heti sohvalle ottamaan "pieniä"tirsoja,vaan rupesin heti väsäämään kalasoppaa lapsille:))

Siis mulla on kyllä nyt vatsa pullahtanut esiin,työkaveri sanoi että jos ei tietäisi niin ainakin nyt epäilisi:) Vatsaa mulla ei kovinpaljon ole ennen raskautta ollut,ehdin laihdutella 10kg ennen raskaaksi tuloa. Miten muilla? mulla vatsa alkaa heti rintojen alta hieman pullistella,turvotusta taitaa olla tietty suurinosa ja varsinkin iltaisin..

Kovin kärsimätön olen minäkin odottamaan tuota ekaa ultraa joka on 30.10.. haluaisi niin kovasti nähdä onko siellä oikeasti joku pikkuinen...

Kyllä joo huomaa että oli ehtinyt mullakin osa kielletyistä ruuista unohtua,mulla myös kylmäsavulohi,graavilohi,juustot....voi että on jo ikävä:))

Mikavaa iltaa kaikille!

Ansku

p.s.sain itseni vihdoin sinne yahoon ryhmään ja nyt odottelen vissiinkin jotain vahvistusta sähköpostiin... kyllä oli mulle kivinen tie.Ryhmän nimi on toukovauvat09,sieltä sitten pääsin etenemään kun olin kaikki tietonni täytellyt...

Vierailija
20/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitukka, käydään sitten peräkkäisinä päivinä ultrassa, mulla on 13.11. Sait varmaan sen ajan jota mulle eka tarjottiin mutta mä en huolinut kun oli niin aikaisin;) Muille tiedoksi, että me ollaan Heitukan kanssa vähän niin kuin vanhoja tuttuja, ollaan kirjoiteltu samassa yhteisössä samanikäisten lastemme tiimoilta jo muutaman vuoden ajan. Ja itse asiassa meistä tulee kohta melkein naapureitakin, mun me ollaan muuttamassa Heitukan kotikulmille:)

Mulla meinaa kanssa unohtua nuo ruokasuositukset, ainoa mistä pidän tiukasti kiinni on vakuumipakattu kala. Muutama viikko sitten oli Hesarissakin juttua aiheesta ja tutkimuksessa oli löydetty listeriaa jopa 16%:ssa kalatuotteita. Harmittaa kun joulun suurimmat herkut jäävät tällä kertaa väliin, mutta ehkäpä mä just just kestän:) Alkoholia voin ottaa lasin viiniä tai siideriä tai olutta silloin tällöin, mutta eipä sitä oikeastaan tee edes mielikään mitään ottaa. Joskus otan saunajuomaksi holittoman oluen tai sidukan, niitäkin on ihan hyviä saatavilla.

Ansku, mulla taitaa vähän samalla tapaa iltaa kohden alkaa vatsa pullottamaan. Ei niinkään alavatsalta kuten voisi kuvitella, vaan ylhäältä saakka. Kahden raskauden jälkeen vatsalihakset eivät ole ihan ykköstrimmissä, joten siitä varmaan johtuu että koko maha meinaa vähän pullistella:P Aamulla on vielä ihan normimaha, mutta minä olenkin tämän joukon viimeisimpiä ja viikkoja vielä kovin vähän verrattuna moneen muuhun.

Nyt pitää mennä laittamaan lapsukaisia yöpuulle, meinaavat vallan riehaantua kun äiti on kokonaan keskittynyt naputteluun.

rvaT 8+6