Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*TOUKOTOIVEET VKO 43*~*~*

20.10.2008 |

Minäpäs aukaisen tällä kertaa uuden pinon.

Aloitetaan omalla navalla heti. Perjantaina oksensin ensimmäisen kerran ja sit vielätoisen kerran samalle päivälle, lauantaina oli sit jos parempi olo mutta eilen oli taas tois huono olo koko päivän ja kokoajan tuntui et ihan just laatta lentää muttei kuitenkaan. Yöllä sit heräsin pari kertaahuonoon oloon, mut se meni sit ohi kun kävi vettä juomassa. Oon muutenkin huomannut et jos syön ja menen sen jälkeen makoilemaan vaikka sohvalle niin tulee huono olo, varmaan vain nouseen ruoka heti ylös joten pitäisi vaan pysyä istualla. Jostain luin et näillä viikoilla pahoinvointi on pahimmillaa ja minä kun luulin säästyväni kokonaan oksentelulta, toivottavasti tuo pe oli ainoa päivä kun tarvii oksentaa.

Toivottavasti tänään tulee sit aika sinne np-ultraan,mut jos einiin huomenna varmaan viimeistään.

Eipä tässä sen kummempia, hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

Hanna ja tupla 9+5

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi, sinähän sen rouvatossavainen sanoit. Olin jo surrut mielessäni, että tänävuonna joulun ehkä suurin herkku, mäti ja smetana jää syömättä, mutta enpä tajunnut että eipä sitä syödä graavilohtakaan. Graavilohi on iiiiiso ja herkullinen osa myös meidän joulupöytää, pitää sitten tänä vuonna katsella vierestä, kun ukkokulta graavikalaa namistelee. No pitää sitten kiskoa kinkkua senkin edestä :o)

Mutta nyt laittamaan esikoista nukkumatin maille :)

- heitukka 9+2 -

Vierailija
22/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa keskiviikkoa kaikille! Tosiaan, empä ollu mäkään aatellu vielä niin pitkälle, että tietyt kalaherkut voi jouluna jäädä syömättä, ja ne kun on suurinta herkkua! noh, eiköhän sen kestä;)

Me käytiin kanssa viikko sitten np-ultrassa, oli aikas uskomatonta miten se pikkunen oli kasvanu ja miten hyvin jo kehittynyt! Siellä se liikku ihan hurjasti miun massussain! Hassuu oli, että se lopetti liikkumisen aina kun mä puhuin, mutta alotti, kun olin hiljaa:) Tietenkin se oli vaan sattumaa, mutta tuntu silti kivalta ja ihmeelliseltä:)Syke tais olla jotain 160. Me otettiin västöliitolta se yhdistelmäultra, joten verikokeiden tuloksia oottelen vielä..ultrassa kaikki näytti kyllä olevan hyvin.

Perjantaina onkin sitten eka neuvolalääkäriaika, jossa sydänäänet kuunnellaan. Lähetään viikonlopuksi saksaan, jänniittä, miulla kun on lentopelko..:(

Kivaa loppuviikkoa kaikille!

T: Myrsky 12+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Ai niin, mikäs se yahoo ryhmän osoite mahtaa olla? Josko sinnekin pääsisi liittymään.. En löytänyt sitä viestiketjua enää, kun koitin kaivella, jossa siitä mainittiin.

[/quote]

Tässä tämä yahoon ryhmän osoite:

http://groups.yahoo.com/group/toukovauvat09

Tervetuloa mukaan!!

piiperot

Vierailija
24/43 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamuyöstä alkoi järkyttävät alavatsakivut ja todella raju verinen vuoto. Lähdin sitten naistentautien päivystykseen, jossa vuoto vaan yltyi ja ihan jo pelästyinkin sitä. Ultrassa näkyi kohdunsisäinen sikiö, joka vastasi vain viikkoa 6, kun viikkoja piti olla jo 9+2. Ultran jälkeen vuoto hieman rauhoittui ja pääsin kotiin, sain mukaani cytotecit kohtua tyhjentämään ja homma hoitui lopulta niillä.

Tunnen oloni huijatuksi, koska olen luullut olevani raskaana, vaikka todellisuudessa en kolmeen viikkoon olekaan ollut. Tämä oli meille nyt toinen keskenmeno lähes samoilla viikoilla, edellinen vastasi viikkoa 7+ ja huomattiin näihin samoihin aikoihin. Toisaalta olin koko tämän raskausajan pelännytkin, ettei nytkään mene asiat hyvin. Aion nyt mennä yksityiselle tutkituttamaan itseäni, koska kunnallisella puolellahan pitää olla se 3 keskenmenoa, ennenkuin tutkitaan syitä. No, positiivista on ainakin se, että pystymme ainakin tulemaan raskaaksi. Siirryn varmaankin tuonne kuumeilijoiden puolelle, toivotan teille kaikille tsemppiä vauvanodotuksiin ja oikein mukavaa joulun odotusta!

Sinikellonen

Vierailija
25/43 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan toukokuisiin Viivi!

Täällä pohdittiin ruokatapoja ja syömistä. Itse en ole tiennyt ettei graavilohta saa syödä. Vakuumipakkausten listeriavaarasta tiedän kyllä, enkä missään tapauksessa muutenkaan ostaisi mitään vakuumipakattuja ällötyskaloja, eihän ne maistukaan sille mille itsetekemä. Tuttavamme on kauppahallissa kalatiskillä töissä, ostamme aina lohemme sieltä ja graavaamme kotona. Saamme aina edellisyönä tai samana aamuna pyydettyä kalaa ja siitä pitää tuttavamme huolen. Itse olen siis vetänyt graavikalaa niin, että napa nauraa ja hengissä ollaan molemmat. Täytyy nyt sitten katsoa lopetanko syömisen kokonaan, terkkarilta vielä asiaa kyselen. Rajoittaa tuota suolakalan syömistä kuitenkin täytyy tuon suolan takia. Ruokarajoitteista olen kuitenkin muuten todella tarkka ja se vetääkin minut hulluuden partaalle kun välillä tekee mieli maksalaatikkoa ja mustaamakkaraa mieli niin että kuola valuu.

Ankuliini kyseli vatsan koosta. Työkaverit juuri eilen nauroivat, että minusta näkee kyllä todella helposti jo että olen raskaana. Olen pyöristynyt muutenkin joka suuntaan ja työkaverit kehuivat, että alan vihdoin näyttää terveeltä. Että tattista vaan heille tuosta kommentista. Vatsa pyöristyy heti rintojen alta ja pyöreyttä jatkuu ihan alas asti. Kiloja odottelen reippaamman laisesti, koska jo nyt tuntuu, että niitä on tullut sen kahden sijasta ainakin viisi, vaikka vaaka muuta näyttääkin ;). Itsellä BMI raskauden alussa oli 18 ja terkkari olikin sitä mieltä, että ihan reilusti saa se 12-14 kiloa tulla.

ON: Täällä odotellaan jo kovasti tuota np-ultraa joka siis koittaa minulle maanantaina. Muuten olo on erinomainen. Heitukkaa rauhoittelisin tuon np-ultran suhteen sen verran, että itse menen siis np-ultraan viikolla 13+0 ja täällä Tampereella kuulema np-ultraus tapahtuu aina rv 13-13+6 välillä, joten eikai tuo 12+1 mitenkään hirmu myöhä ajankohta ole. Myrskylle vielä onnittelut hienoista ultrakuulumisista. Itse olen tosiaan ihan täpinöissä kun vasta nyt ekaa kertaa menossa omaa asukkia katsomaan.

Voikaa paksusti!

Rice rv 12+3

Ps. Joku oli kysellyt odottajien ikää. Tuolla esittelypinossa ne taitavat olla kaikki, mutta tässäpä tämä; 23 v.

Vierailija
26/43 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut sinikelloselle keskenmenosta, toivottavasti yksityiselläselviää mikä noita keskenmenoja aiheuttaa ja saisitte sitten raskauden kestämään loppuun saakka. Tsemppiä teille tulevaan.

Eilen tuli töissä niin huono olo ja jouduin kahdesti oksentaakkin, väsytti ankarasti, paleli ja oli vähän heikko olo joten nyt oon loppu viikon saikulla. Tuntuu et töissä olo on ehkä huonoin kun joutuu kokajan nostella ja siten siis kumartua ja kokoajan muutenkin liikkeessä ja sit ne eri hajut. Kotona tuntuu olo olevan parempi kun saa levätä. Pystyin eilen kuitenkin syödä sitten iltapäivällä oikeastaan vasta ekan kerran, ennen sitä tuli kaikki ulos eikä sit tullu töissä edes syötyä kun olo oli niin huono. Nälkä kyllä oli kokoajan. Tänään oon yhdenleivän syönyt ja mandariinin ainakin olo on nyt ihan hyvä, mutta nälkäinen, ei vaan tohi hirveästi syödä kunpelkää et saa sit oksentaa. Mulle oksentaminen on aina ollut ihan hirveää. Siitä syystä en oo oikein ikinä viinakaan hirveästi ottanut kun en oo halunnut sitä huonoa oloa, eli oon kyllä tosi hyvin tietänyt rajani. Jääkylmää siideriä tekis välillä mieli saunan jälkeen mut en oo juonu, tupakkaa ei tee yhtään mieli, varmaan lentäis oksennus jos polttaisin.

Oon kans miettinyt tuota joulua et mites ruokien kanssa, oon ihan hirveä syöppy jouluisin kun ruokaa on niin paljon ja monenlaista. Miellä on aina kotona tehty jouluksi runsaasti ruokaa ja paljon erilaisia salaatteja ym. nyt joutuu jostain luopua. Kylmäsavulohta oon syönyt jouluisin mut nyt täytyy jättään väliin. Toinen mistä tykkään on juustot no siinäkin vain portsalut-juusto ja goudajuusto. Goudaa pitäisi löytyä jota voi syödä mut tuo portsalut on varmaankin ulkomaalaista,siitäjoutuu luopua, on niin hyvää suolakeksien kanssa.

Saahan glögiä juoda?

Jos menis vähän käymään ulkona raittiissa ilmassa tekis varmaan ihan hyvää.

Vierailija
27/43 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mä olen niin kamalan pahoillani teidän kanssa... Tuntuupa nyt jotenkin ekstraväärältä tämä uutinen... En voi kun toivottaa onnea jatkoon, ja toivoa sitä totisesti teille! Hyvä kun menette tutkimuksiin, tuntuu kovin epäinhimilliseltä tuo mahdollisesti kolme keskenmenonkokemusta ennen kuin kunnallisella puolella asiaan puututaan, kyseessähän voi olla jokin melko yksinkertaisesti hoidettavissa oleva asia.

Vielä kerran, voimia sylikaupalla ja virtuaalihalaus päälle.

T. Hyttynen

28/43 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun pahoittelut sinikelloselle. Mä siis ihan purskahdin itkuun. Musta toi vaan on niin väärin, että sitä on joutunu olemaan raskaana, vaikkei olekaan. Voimia halausten kera!

No niin, nyt ei meinaa sitten millään saada itkua loppumaan. Joku tämmönen herkkiskohtaus...

Mä osaan jotenkin samaistua Hannaan. Mulle on töissäolo niin tuskaa, ettei meinaa olla tosi. Teen töitä keittiössä, jossa noita hajuja löytyy... On kuuma ja välillä kylmä. En enää edes taivu kunnolla (tai en uskalla taivutella..) ja kaikki kyllä kattookin kieroon, kun vaivalloisesti koitan saada jotain aikaan. Mun on koko viikon tehnyt mieli käydä ruinaamassa saikkua, mutta jotenkin en vaan kilttinä ihmisenä pysty, kun en kuitenkaan ole työkyvytön. Jotenkin oli pomokin tosi tyly, kun ilmoitin neuvolalääkäri- ja ultra-ajat. Totes vaan, että ei sitten saa matkat kestää liian kauaa. Ihan kun koko lafka menis konkkaan siitä, että mä käyn sillon tällön lekurissa. Se osaa vielä tehdä olon jotenkin niin syylliseksi, just noiden poissaolojen takia. Vaikka ihan normijuttujahan ne on. Taitaa olla oma elämä.., no jääköön sanomatta taas...

Tossa kuulin jo huhuja, että tuolla ns kavereiden keskuudessa liikkuu juttua, että olen raskaana. En ole vielä kertonut kovin yleisesti, just ton ainaisen juoruamisen takia. En vaan jaksa käsittää, miksi niitä ihmisiä kiinnostaa vaikka olisinkin raskaana. Asiahan ei kuulu niille millään tapaa, eikä vaikuta niiden elämään. Sama juttu oli, kun odotin esikoistani. Ei mun elämää vaan hetkauta, vaikka mä tiedän, että mun kaveri on raskaana ja sillä on la:kin ihan vaan pari viikkoa mun jälkeen (siitä kyllä oon vähän kade, että se on jo käyny varhaisultrassa ja nähny vauvan sydämen sykkivän...). No, pianhan meilläkin on se np-ultra, oisko siihen nyt 2,5 viikkoa. Se on muistaakseni rv 11+5. Esikkoa odottaessa se oli vasta 13+3, eli nyt se on melko ajoissa.

Noista ruokarajoitteista oli puhetta. Mä en oo kyllä vielä miettiny, mitä saa ja mitä ei saa syödä. Yököttää niin moni asia, ihme kun on jotain saanut syötyä. Neuvolan th kyllä antoi sellaisen paperin, missä oli kielletyt listattu syineen päivineen. Täytyy perehtyä, kunhan tulee parempi olo.

Eipä kai tässä tällä erää sen kummempia. Täytyy taas jatkaa pakkaamista, ja pyykitkin täytys laittaa kuivumaan. Luojan kiitos enää huominen ja on viikonloppu.

Möllimasu rv 9+1

Vierailija
29/43 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rice, kyllä sellaista graavikalaa voi syödä, joka ei ole vakuumipakattu. Siis just tuollainen takuulla tuoreessa kalassa ei ole listeriavaaraa, vaan nimenomaan vakuumipakatussa. Että jatka vaan herkuttelua, kun teillä on oikein hovihankkijakin:)

Ja Heitukan ultra-ajankohdan ihmettelyyn osaan sanoa sen verran, että np-ultra on ihan ok, vaikka olisi myöhemminkin mutta jos aikoo mennä siihen veriseulaan, niin se olisi tärkeä ottaa ennen rv 12.

Lapset tappelee, äidin oma aika on ohi:/

rvaT

Vierailija
30/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille, jotka ovat tältä puolelta joutuneet palaamaan kuumeilu-osastolle! Voimia!

Itselläni on sellainen olo, että tämä raskaanaoleminen alkaa henkisesti vasta tulevasta ultrasta, kun/jos näkee, että siellä on kaikki hyvin. Vähän harmittaa, että näistä ekoista viikoista ei uskalla nauttia samalla tavalla, kuin ensimmäistä odottaessa, jolloin oltiin näille viikoille mennessä kerrottu jo melkein kaikille ja keskenmenon pelko oli todella paljon pienempi. Syy oli se, että en todellakaan sillon edes tiennyt, miten yleisiä ne ovat. Ja myöhemminkin on ollut sellainen käsitys, että km tulee yleisimmin jossain rv 6-7, mutta oma kokemus ja kuulemani tarinat ovat ajaneet tähän tilanteeseen, ettei mikään ole vielä tässä vaiheessa varmaa...

Vähän vähemmän synkkiä ajatuksia:uskaltaako teistä kukaan muu käyttää fetajuustoa? Fetasalaatti on mun suurta herkkua ja mä en oikein tiedä, että miten siihen juustoon pitäisi nyt suhtautua. Onkai ne aika "turvallisia", vai?

Tulisikohan tänään jo postissa kirjeitse tieto ultran ajankohdasta...

Odotellen, SR. rv:lla 9+2

Vierailija
31/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä vielä selvitään. Olo on jo hieman parempi ja se tosiaan helpottaa, että olemme päättäneet tutkia nyt yksityisesti näitä syitä. Itse veikkaan, että ongelma voi olla keltarauhashormonin puutteesta ja sehän sitten hoituu niillä hormoneilla. Toivon vaan tosissani, että joku syy löytyisi, ettei sitten seuraavan raskauden kanssa tarvitse olla taas pelko takaraivossa koko alkuraskaus. Ja aion nyt seuraavassa raskaudessa myös käydä alkuraskauden ultrassa joskus viikolla 7 tai viimeistään 8, että sitten selviäisi mahdolliset ongelmat jo aikasemmin.

Nyt posiviivisin mielin eteenpäin, toivotan teille kaikille sydämeni pohjasta ihania raskaushetkiä ja vauvantuoksuista kesää ensi vuonna! <3 Käyn varmaankin välillä vakoilemassa teiän kuulumisia täällä ja jos nyt jotain selviää, voin tulla siitäkin sitten kertomaan myöhemmin.

Tsemppiä!

Sinikellonen

Vierailija
32/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös täältä Sinikelloselle, tsemppiä tulevaan!

Tuossa on ollut nyt paljon puhetta syömisestä ja mun täytyy myös myöntää,että tämä on ensimmäinen raskaus, jossa ihan oikeasti tulen "hulluksi", kun mietin että mitä saa syödä ja mitä ei (ehkäpä se on just sitä tiedon lisäystä asian tiimoilta?). Mä sitä feta-juustoa kans himoitsen, söin sitä jossain vaiheessa, mut nyt en oo uskaltanut maistaa. Saakohan sitä syödä? Sit tosiaan tuorejuustoakin söin ihan alkuvaiheessa, mut sitäkään en ole nyt maistanutkaan. Täytyy jatkaa etikettien lukemista kaupassa.

Eilen oli tosi huono olo, on raskas työviikko takana ja kyllä se minulla vaikuttaa yleiseen olotilaan ja varsinkin tuohon etomiseen. Viikkoja on nyt 11 ja oksensin tällä viikolla vasta ensimmäisen kerran. Ei kyllä ollut mitään mahdotonta, mut yhtäkkiä töissä piti lähteä juosten vessaan ja sit tuli. Nälkä oli varmasti yksi syy myös tähän, mutta saattaa olla,että viikot ei pidä ihan paikkaansa (nyt siis 11 ja ajattelin,että oksennus ei ainakaan enää tule). Meillä raskaus kun alkoi heti pillereiden pois jättämisen jälkeen, niin kierto ei ole ihan varmaa. Mutta sekin selviää viikon päästä,kun päästään kurkaamaan ensimmäistä kertaa asukkia. Toivotaan,että siellä on elämää..jotenkin on niin epäuskoinen olo kaikista oireista huolimatta. Enpä tosiaan ymmärrä,että kuinka olen edelliset raskaudet pysynyt "viilipyttynä" ja käynyt vasta ensimäiset ultratkin vko:lla 20. Nyt ei tulisi mieleenkään odottaa niin kauan..Ikä vissiin tekee varovaiseksi?

Mulla ultra tosiaan nyt viikon päästä ja viikolla 12, verikokeissa kävin tällä viikolla, otettiin kaikki mahdolliset seulat siihen. Ikää minulla on siis 33 (vielä hetken aikaa..)

No, nyt täytyy mennä valmistelemaan jotain ruokaa, ettei pääse tulemaan huono olo.

Vierailija
33/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen pitkästä aikaa!

Sinikellonen, osanottoni. Kannustan lämpimästi tutkimuksia, ne kuitenkin selkiyttävät useita asioita, vaikka aina ei syytä välttämättä löydykään.

Tulppa, minäkin mietin tytön 1-vuotiskuvauksia, hän kun täyttää 9.11. vuoden. Joko varasit kuvauksen? Paljonko tulee maksamaan?

Viivi99, onneksi olkoon ja tervetuloa! Onnistuitteko inseminaatiolla vai IVF:llä? Esikoinen sai alkunsa IVF-hoidoilla, nykyinen onkin sitten luomuyllätysvauva. Ongelma oli siis minussa, huonolaatuiset munasolut ym. pikkusälää päälle.

Täällä ihmiset miettivät jo jouluruokia... Itse olen välttänyt juustoja ja maksalaatikkoa. Sitä olen kyllä himoinnut aina välillä. Pitää sitten jouluna muistaa kaikki rajoitukset, ne kun tahtoo helposti unohtua.

Eilen olin varhaisajan ultrassa ja opinpa taas uutta. Kyseessä ei siis ole enää niskapoimu-ulta, joka vielä viime vuonna oli. Ultrausta on nyt varhennettu tuon veriseerumiseulonnan vuoksi ja siinä enää perustutkimuksena tehdään sikiön mittaus ja arvoidaan laskettu aika. Niskapoimu-mittauksen sain kun erikseen sitä pyysin. Sydämen sykettä hain heti ensimmäiseksi ja kätilö sen minulle näyttikin kun sen heti otin puheeksi. Siellä se pikkuinen räpyläjalka köllötteli rauhallisena. Pituutta on neljä senttiä tasan. Lasketuksi ajaksi vahvistui 8.5.

Päätöksen veriseerumiseulonnasta tein vasta ultran jälkeen. Kaikki näytti olevan kyllä kunnossa, niskapoimu on 1.0 mm, eli ei hälyttävä. Kätilökin sanoi ultrauksen perusteella kaiken näyttävän olevan kunnossa. Itselleni tämä olisi riittänyt, mutta kun tuo mies halusi että kaikki tutkitaan perusteellisesti, joten kävin antamassa näytteen.

Hieman huvitti/ärsytti, kun sanoin miehelle, että jos jotain kohonneita riskejä verikokeen tuloksessa näkyy, pitää hänen sitten muistaa minua tukea. Siihen hän kommentoi, että "Joo, olen sitten se järki." Minä siihen tokaisin, että empaatikkoa minä siinä vaiheessa kaipaan en järkeä! Tyypillinen mies, AARGH!!Minä mitään järkeä kaipaa kun on sitä omastakin takaa ja ymmärrän kyllä että kyseessä on vain riskiarvioit eikä se välttämättä tarkoita että meidän vauvamme olisi sairas. Mutta kun nuo miehet uskovat että nainen saa lohdutuksen kun puhutaan asioista järjellä!!!

Kätilökin sanoi lopulta miehelle, että jos ongelmia tulee, on se meidän yhteinen asia, mutta pitää muistaa että äiti on se joka sitä pientä kantaa ja kasvattaa vatsassaan. Siinä mielessä tilanne on hieman eri, kaikkia asioita ei voi käydä läpi järjellä. En nyt kuitenkaan ole huolissani, melko optimistisella mielellä ollaan. Ensi viikolla kuulen tulokset.

Olo alkaa itselläni olla tuplaflunssaposkiontelotulehdusnoidannuolimigreenisairastelun jälkeen ihan kohtuullinen. Kävin tiistaina neurologilla päänsäryn vuoksi ja kun kerroin etten tyttöä odottaessa sairastellut ollenkaan ja nyt olen jatkuvasti kipenää, rupesi tämä keski-ikäinen herrasmies veikkaamaan että meille olisi tulossa poika. Tosi hauskaa kun sellainen arvokas harmaahiuksinen herra puhuu tuollaisia... Taitaa olla pehmeä sydän arvokkaan kuoren alla :o)

Pitää palata töiden pariin. Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!

-marvik- rv 11+6 (riskiaika ohi, jippii!)

Vierailija
34/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikelloselle myös minun puolestani kovasti pahoittelut keskenmenosta. =(

Todella kurjaa saada tuollaisia uutisia.

Toivottavasti tutkimuksissa selviää, jokin syy noille keskenmenoille ja se olisi jokin pienehkö juttu jonka voi korjata hormoneilla.

Nyt on ruvennut vähän närästämään välillä. Hassua sinänsä, mutta närästys iskee erityisesti veden juonnin jälkeen. Vähän samanlainen ilmiö oli kyllä esikkoakin odottaessa, mutta aika jännä juttu.

Pitäisi näköjään ruveta kaivelemaan tuolta kaapin perukoilta noita pienimpiä mammahousujakin, kun ei mulla oikein tunnu olevan enää housuja (farkkuja tai muita, mitä ihmisten ilmoilla viittis käyttää) mitkä menis jalkaan tai ei puristaisi. Nuo mun isoimmat lantiofarkutkin näköjään jo vähän ahistaa, vaikka menee kyllä edelleen. Esikkoakaan odottaessa en pystynyt pitämään tavan lantiofarkkujakaan, vaikka luulis niiden jäävän sopivasti mahan alle, vaan piti sitten ihan suosiolla ostaa jotain mammamallia ja joustavampaa. Liekö tuo lantiokin levenee samalla jo alkujaan. Heh...

Oon aika pieni kokoinen ja todella hoikka ollut aina, niin siksi varmaan sitten tuo masukin tuolta tulee esiin niin pian. Iltaisin voisin kuvitella olevani jo huomattavasti pidemmällä, mutta sehän toki on vain vielä sitä turvotusta. =P

Meillä olisi vielä reilu viikko tuohon np-ultraan (tai mikä se nyt sitten nykyään onkaan nimeltään). Viikkoja olisi tuolloin 11+3, joten aiemmin se on meilläkin kuin esikosta. Meillä myös tuo veriseula tarjotaan nykyään kaikille ja oon edelleen hieman kahden vaiheilla, että miten sen kanssa tekis. Varmaankin lopullisen päätöksen teen siellä, mutta todennäköisesti mennään nyt kuitenkin siihen, kun tarttee ottaa noi infektionäytteet samalla. Eivät enää ota tuolla neuvolassa, niin kuin esikon aikaan.

En kyllä kuitenkaan yhtään tiedä, mitä tekisimme jos tulokset olisivat huonoja.. olisi todella vaikea ja raskas päätös edessä.

Noh.. sitä pitää murehtia sitten, jos sellaisen eteen joudumme. Toivon mukaan ei tarvitsi joutua siihen tilanteeseen.

Marvik kyseli meidän hoidoista, niin ensimmäisellä inssillä onnistuttiin. Meillä ei siis miehellä ole lainkaan siittiöitä, joten joudumme turvautumaan luovutettuihin siittiöihin. Onneksi kuitenkaan ei järeämpiin hoitoihin ole tarvinnut toistaiseksi mennä, mutta luultavasti olisin ollut valmis niihinkin, jos siihen olisi ollut tarvetta. Minusta ei aikanaan mitään löydetty, joten inssikin tehtiin aivan luomukiertoon. Kyllä tätä toista yrittäessä kuitenkin jo pelkäsin, että mitäs jos nyt tässä välillä on tullut jotain, eikä inssi riitäkään. Onneksi kaikki kuitenkin näyttäisi toimivan edelleen ihan normaalisti. Nyt vain sitten jännätään, että vauva kasvaisi ja syntyisi sitten toukokuussa.

Mutta, nyt tarttee varmaan lopetella, ettei mitään kamalaa romaania tästä tuu, joten oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille! =)

-viivi ja toivo rv 9+6-

Vierailija
35/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikelloselle suuret pahoittelut keskenmenosta. Voimia sinulle! <3

Heitukka: hassua miten nuo np-ultrat vaihtelevat eri paikoissa! Mulla np on ensi maanantaina, jolloin 13+1. Neuvolantäti oli kovin tiukkana siinä, että hän ei VOI antaa aikaa np-ultraan muulloin kuin 13+0 - 13+6, joten tähän oli tyydyttävä. Esikoista odottaessa olin np-ultrassa jo 11+jotain, tosin silloin oli eri täti neuvolassa. Kummallista. :) No, ehkä sitä jaksaa ensi maanantaihin odottaa!

Tyttö/poika-sykkeistä olitte keskustelleet! :) Minäkin olen kuullut niin päin, että poikasykkeet olisivat matalampia ja tyttösykkeet korkeampia. Esikoispojan sykkeet olivat aina 130-140 ja nyt tämän uuden tulokkaan ovat olleet 160-170, eli saa nähdä olisiko meille sitten pikkusisko tulossa. Muutenkin tämä raskaus on ollut aivan päinvastainen kuin poikaa odottaessa, lisäksi mulla on aivan tyttöolo, kun taas viimeksi "tiesin" alusta asti, että poikavauva meille tulee. Jännittää, että kuinka käy! :) Vaikka samahan se on, kumpi sieltä tulee.

Pahoinvointi mulla loppui tuossa pari viikkoa sitten, sen jälkeen en ole siis oksentanut, mutta satunnainen etominen jatkuu edelleen.. Lisäksi hankaluutena on semmoinen, että AINA syömisen jälkeen tuntuu siltä, että ruoka ei mene alas, vaan jää kurkkuun. Tuohon auttaa vain runsas juominen, siis vähintään 3 lasia vettä! Ja tietysti sitten pissattaa jatkuvasti, tosi ärsyttävää! :( No, on tämäkin miljoona kertaa pienempi juttu kuin ainainen oksentaminen, joten ei saa valittaa.

Meillä esikoinen on tehnyt nyt viikon sisällä ainakin 7 uutta hammasta, joten ainakin te joilla lapsia jo on, voitte kuvitella millaista kiukuttelua täällä on. Omaa päätä särkee huonot unet ja jatkuva kiljuminen, huoh. Tällä viikolla neuvolassakin täti totesi heti sisään mentyäni, että näytätpäs väsyneeltä. ;) Viime yönäkin poika-raukka huusi klo 02-06 ihan tuskissaan, eikä tunnu supoistakaan olevan mitään apua. Tällä viikolla mulla oli siis eka nla-lääkäri ja kaikki oli kunnossa. :) Vauvan sykkeetkin kuuluivat vahvoina, ihana pikkuinen. <3

Jeps, yritän nyt taas ahkeroitua tämän palstan suhteen! Groupsin puolella en osaa oikein mitään kirjoitella, joten tuntuu nyt ihan ulkopuoliselta kaikkialla. :(

Hauskaa viikonloppua kaikille! Itsellä se menee varmasti ultraa jännätessä. Tai oikeastaan nyt jännittää eniten se, että kenet saamme maanantaina esikoista hoitamaan ultran ajaksi. Kurjaa on, jos mies joutuu jäämään pojan kanssa kotiin ja joudun menemään ultraan ihan yksikseni. :( Täytyy ehkä paljastaa isovanhemmille vauvauutinen viikonloppuna, jos sieltä löytyisi hoitoapua ma-iltapäiväksi. ;)

Miimi, 12+5

Vierailija
36/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikelloselle pahoittelut huonoista uutisista. Olen kokenut saman myös pari kertaa. Minulle on molemmat keskenmenot tulleet ennen 12 viikkoa, toinen viikolla seitsemän joka meni kotona kesken ja toisella kertaa jouduin kaavintaan kun ei mennyt itsellään kesken. Monet itkut itkin, pahan olon tulva oli valtava. Suuri pettymys ja välillä kiukku (ja ne hormonit). Onneksi keskenmenojen välissä sain pienen pojan ennenaikaisesti, mutta hän on nykyään äärimmäisen reipas kaveri. : )

Kyllähän nuo keskenmenot sen aiheuttaa, ettei tästäkään raskaudesta pysty iloitsemaan kuin hetkittäin. Sitä on jotenkin niin nöyränä lasten hankkimisen suhteen, kun mikään ei ole itsestään selvää.

Kävin tällä viikolla np-ultrassa ja lasketuksi ajaksi varmistui 3.5. eli neljä päivää aikaisemmin kuin neuvolan laskuissa. Mutta en nyt sitten tiedä siirretäänkö la:ta vai ei.. Olokin on helpottunut aivan hirmuisesti. Ultrassa kaikki oli hyvin. Pikkuinen oli rauhallinen, huilaili ja kun odotettiin ja odotettiin, vihdoin käännähti, asettui kyljelleen ja käänsi meille selkänsä. : )

Fetajuustosta.. Ajattelin tehdä viikonloppuna feta-kanasalaattia. Neuvolassa keskusteltiin asiasta ja isoimpien suomalaisten meijereiden fetoja voi syödä kunhan ne on pastoroituja.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti ilmakin kirkastuisi

- Puolukka78 12+5 (tai 12+1)

Vierailija
37/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta navasta: Käytiin tänään sitten ultrassa ja aikamoisen pommin pudotti heti alkuun kätilö kun yhden sijasta tässä odotetaankin kahta vauvaa. Meillä suvussa ei mun äidinkään tietääkseen yhtään kaksoisraskautta koskaan ollut. Mutta tääsä nyt sulatellaan ja suunnitellaan tulevaa kaksi lasta kun on jo ennestään ja nyt sitten on tulossa kaksi lisää niin tarvitsemme jo jonkun tilaihme-autonkin ja kaikkia siis kaksin verroin enemmän :) En missään vaiheessa edes kuvitellut että näin voi käydä mutta ihana asiahan tämä on ja toivotaan että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Tiistaina olisi neuvola ja saan kuulla lapsosten sydänäänet ekaa kertaa :) !!! Hieman sekaisin uutisista vielä katsellaan ensi viikkoon

Julianna

Vierailija
38/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uhohtui tuosta että laskettu aika vahvistui ja on siis 7.5. ja nyt siis rv 12+

Julianna

Vierailija
39/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo, mutta neiti 2 v ehti jo laittamaan näppinsä peliin....

Pahoittelut minunkin puolesta Sinikelloselle!!!!!

Ja onnittelut toisista tuplista toukokuisiin. Mahtavaa!

Juustoista senverran että katsokaa pakkauksesta että se on tehty pastöroituun maitoon, silloin voi syödä turvallisin mielin. Joku taisikin jo mainita. Homejuustot kandee kai jättää jokatapauksessa, mutta kaikki tuorejuustot, fetat yms. Melkein on kaikki Suomessa tehty pastöroituun maitoon, eli ei kun nauttimaan!!! :) Tällä ainakin joulupöytään kuuluu tuore kylmäsavulohi!!! Mekin haetaan se varmalta taholta. Kunhan pidätte huolta ettei vakuumipakattuja syö ollenkaan! Niissä se listeria saattaa piileksiä!

Mulla on jo useampi ihminen kysynyt olenko raskaana kun en ole huomannut kumpua piilottaa. Olen normaalisti niin pikkuinen että pienikin pömppis on näköjään vihje. Kyllä sen isommilla paidoilla saa piiloon vielä pitkän aikaa jos on tarpeen, mutta mulle on sama tietääkö ihmiset tässä vaiheessa tai ei. En aio telttoihin pukeutua edelleenkään :)

Kohta ihanan illan viettoon kun mies saa lapset unille. Meillä ilta alkaa yleensä kahdeksalta ja on aikaa toisillemme. Me ollaan tietoisesti opetettu lapset aikaiseen nukkumaanmenoon. Koskaan ei ole ollut tunnetta ettei yhteistä aikaa olisi riittävästi. Aamuhetkiä kahdestaan kaipaan kyllä ja kahdenkeskeisiä viikonloppuja. Ne on aika vähässä olleet. Mies juuri suunnitteli vievänsä mut johonkin eurooppaan kaupunkilomalle, mut katsotaan mihin nuo kaksi nuppusta saisi siksi aikaa. Meillä isovanhemmat kun ovat kovin nuoria. Työelämässä kaikki ja osa yrittäjiä... Minkälaiset muilla on hoitoonjättö mahdollisuudet??

Halit kaikille ja hyvää viikonloppua!!

-Callaway ja papunen 12 + 1

Vierailija
40/43 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitelut myös täältä sinikellolle!

Onneksi olkoon kahden vauvan odottajalle :)

Marvik: Varasin ajan kuvaamoon ja kymmenen kappaletta koevedoksia maksaa 33€ ja 12x15 kuva 9€/kpl. Ens keskiviikkona on aika.

ON: Kävin pojan kanssa pienellä reissulla kaverin luona. Oli piristävää nähdä muutakin maisemaa kuin kotinurkkia. Tänään oli jo toinen aamu kun ei ollut pahaa oloa. Muuten menee hyvin.

Pitää lähteä suihkuun ja nukkumaan.

-tulppa ja 11+6-