Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen imettäminen

25.08.2007 |

Miten henkilökohtainen asia imettäminen mielestänne on? Keiden kaikkien seurassa pystytte imettämään (tai haluatte imettää)?

Odotan esikoistani, ja ainakin nyt tuntuu siltä, että tarvitsen rauhan ja henkilökohtaisen tilan imetykseen. Joskus olen ihmetellyt tuttaviani, jotka imettävät luontevasti, vaikka paikalla on useampia miehiäkin.

Kommentteja!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menen " omaan rauhaan" imettämään. Kaupassa pukukopiin, ravintolassa vessaan, ulkona autoon tai jonnekin tosi syrjäseen paikkaan, sukulaisissa jonnekin makuuhuoneeseen jne.

En tosiaankaan osaisi julkisesti imettää.

Vierailija
2/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan häiritse, jos muut imettävät julkisesti. Itse en siihen vaan pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista missä tahansa, enkä ole kummaa siinä nähnyt

Vierailija
4/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina esim kylässä mennyt toiseen huoneeseen imettämään.. se jotenkin on luontevampaa kun siinä kaikkien silmien alla imettäminen.

Vierailija
5/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on vähän kummallista. Maailman luonnollisin juttu, imettää voi vaikka kävellessä. Imetyspaita ja vauvan pää edessä, ei sieltä mitään näy.

Vierailija
6/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin häveliäs, että vaivaannun jos minua vastapäätä metrossa imetetään taaperoa tissi paljaana (ei harsoja eikä mitään muutakaan suojana). Tosin se vieressä istunut teinipoika vaivaantui vielä enemmän. En myöskään ymmärrä miksi KESKELLä ravintolaa pitää imetellä, vaikka olisi suojaisempiakin paikkoja tarjolla. Imettää voi tehdä kaikessa hiljaisuudessa ja huomaamattomasti.

Vierailija
7/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itselläni kun on päällä imetyspaita, niin paidan imetysluukusta paljastuu vain nänni. Ja se nännihän on sitten lapsen suussa.

Eli itseltäni ei tissiä muille näy, elleivät nää muut tule nenä kiinni mun rinnuksiin.. vahtaamaan että milloinkas se nänni irtoaa lapsen suusta, ja vilahtaa näkyviin " kaikelle kansalle" sekunniksi ennen kuin piilotan sen paidan luukun alle.

15 / 17

Vierailija
8/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kanssa julkinen imettäminen oli ongelma. Eikä sitä helpottanut miehen työkavereiden kameraleikit yhtään. Pikkasen alko helpottaa, kun ravintolassa tarjoilija sano, että kun vauvalla on nälkä, senkus syöttää vaan ja sulkee kaiken muun ulkopuolelle. Kakkosen kaa jo suju paremmin ja kolmonen menee missä ja millon vaan, toki koitan rauhottaa tilanteen niin, että hakeudun syrjään, mutta jos on pakko kahvilassa syöttää on pakko. En mene valloittamaan vessaa siihen hommaan, mutta jos muut lapset tarttee vessaa, silloin mennään lastenhoitohuoneeseen ja ollaan hetki pidempään, jos vauva sattuu syömään.

Vierailija
9/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä omistuista! Tuli vaan mieleen, minä olen myös imettänyt joka paikassa, pankissa, kelassa, kavereiden ja ystävien luona, puistossa, vaatekaupassa (samalla kun mies sovitteli vaatteita). Kannoin aina harsoa mukana jonka laitoin osin vauvan suojaksi ja rintaa peittämään. Oma häpeä jos joku siitä vaivautuu. En ole rintojani esitellyt, vaan ruokkinut vauvan!

Vierailija
10/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on mielipide, ihan turha ruveta vänkäämään vastaan.

Olen raskaana, ja todennäköisesti en tule itse " julki-imettämään" kuin mieheni edessä. Ja yksikin väärä kommentti, niin sekin loppuu. Jos olemme jossain kylässä, niin pyydän päästä esimerkiksi makuuhuoneeseen, samoin menen kotona esimerkiksi makuuhuoneeseen, silmiltä piiloon. Eiköhän myös julkisilla paikoilla jokin piilossa oleva paikka löydy, kuten vaikka vessa, inva-vessa yms.

En vain hyväksy. En. Yöks.

Vierailija
11/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla yksi äiti vaihteli rintasuojuksia kaiken kansan keskellä, ja imetti ravintolan keskeisimmässä pöydässä. Siis ymmärrän kyllä, että joskus on pakko imettää julkisesti, mutta silloin olisi korrektia hakeutua hieman suojaisempaan paikkaan.

Itsekin eilen mietin, että olisipa tälläkin äidillä ollut hoksottmia sijoittaa kunnolliseen imetyspaitaan ja hakeutua hieman syrjemmälle, niin kaikki olisi tapahtunut hyvin hienovaraisesti.

Omat lapset on nyt 7 ja 5, ja olen huomannut, että olen asenteeltani hieman tiukentunut tässä suhteessa:-)

Vierailija
12/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n toiminut tilanteen mukaan eli julki-imettäminen ei ole mikään itseisarvo, mutta en toisaalta ole suostunut menemään mihinkään vessaan imettämään tai ylipäätään poistumaan seurasta imetyksen takia. Joskus olen pitänyt parempana siirtyä syrjemmälle, jos ympäristö on ollut kovin meluinen (esim. häissä).

Teet niin kuin tykkäät. Monen naisen suhtautuminen rintoihinsa muuttuu imetyksen aikana, eikä ne vieraat miehet häiritse. Useimmat miehet osaavat kyllä kääntää katseensa pois, jos eivät kestä katsella.

Vierailija
13/27 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki teen sen mahd. huomaamattomasti ja ilman sen suurempaa teatteria.

14/27 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Olen imettänyt suorassa TV-lähetyksessä)

Vierailija
15/27 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämämme on aika liikkuvaista, joten ei ollut oikein vaihtoehtoakaan. Olen kuitenkin yrittänyt imettää aika huomaamattomasti, joten mikään paljastelija en ole ollut.

Vierailija
16/27 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiseni on reilut 3 kk ja imetän missä vain, ei ole aikaa aina etsiä jotain lastenhoitohuonetta tms, mut toki voi ja kannattaa valita rauhaisa kulmaus, toinen huone, seinusta..jossain missä rauhallisempaa, ja vähän harsoa näkösuojaksi tai paitaa

Vierailija
17/27 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain kaupungilla menin syrjäisimpään pöytään ja käännyin poispäin muista.

Vierailija
18/27 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina siirtynyt toiseen huoneeseen, jonnekin syrjään ja viimeisenä vaihtoehtona vessaan (juu juu hui kauhistus sentään). Harvoin on ollut todella vaikeaa löytää paikkaa, erään kerran maastouduin lopulta kaupan sovituskoppiin, kun en muuta enää keksinyt.

Imetin esikoista yli vuoden, kuopuskin on ollut jo 5kk täysimetyksellä. En vain koe oloani mukavaksi vieraiden nähden.

Vierailija
19/27 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin alkuun, siitäkin syyst, että minulla oli ns. ruiskutissit- maitoa tuli todella paljon.

Kotona imetin alkuun vain äitini ja mieheni nähden. Jos oli muita, menin makkariin. Mutta tämä muuttui ajan myötä.

Avoimessa kerhossa imetin muiden äitien nähden.

Jos jouduin imettämään julkisesti, niin tein sen mahd. huomaamattomasti ja menin mahd. kauimmaiseen nurkkaan missä sai olla suht rauhassa.

Vaikka olen vältellyt julki- imetystä eikä se ole ollut yhtään minun juttuni, niin olen silti imettänyt mm. verotoimistossa, mäkkärissä, muissa ravintoloissa, kirjastossa yms. Ihan vaan siksi , että lapsella nälkä, enkä ala häntä nälässäkään pitämään eikä muuta paikkaa sattunut juuri sillä hetkellä olemaan.

Vierailija
20/27 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etenkin alkuun, siitäkin syyst, että minulla oli ns. ruiskutissit- maitoa tuli todella paljon.

Kotona imetin alkuun vain äitini ja mieheni nähden. Jos oli muita, menin makkariin. Mutta tämä muuttui ajan myötä.

Avoimessa kerhossa imetin muiden äitien nähden.

Jos jouduin imettämään julkisesti, niin tein sen mahd. huomaamattomasti ja menin mahd. kauimmaiseen nurkkaan missä sai olla suht rauhassa.

Vaikka olen vältellyt julki- imetystä eikä se ole ollut yhtään minun juttuni, niin olen silti imettänyt mm. verotoimistossa, mäkkärissä, muissa ravintoloissa, kirjastossa yms. Ihan vaan siksi , että lapsella nälkä, enkä ala häntä nälässäkään pitämään eikä muuta paikkaa sattunut juuri sillä hetkellä olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi