Julkinen imettäminen
Miten henkilökohtainen asia imettäminen mielestänne on? Keiden kaikkien seurassa pystytte imettämään (tai haluatte imettää)?
Odotan esikoistani, ja ainakin nyt tuntuu siltä, että tarvitsen rauhan ja henkilökohtaisen tilan imetykseen. Joskus olen ihmetellyt tuttaviani, jotka imettävät luontevasti, vaikka paikalla on useampia miehiäkin.
Kommentteja!
Kommentit (27)
En ole tehnyt asiasta mitään periaatepäätöstä, mutta taisi olla niin, että ensimmäisiä kertoja kun tuli edes mainituksi imetys muiden miesten olessa paikalla, ilmapiiri meni niin vaivautuneeksi, että katsoin parhaaksi vetäytyä pois näköpiiristä vauvani ja säädyttömän rintani kanssa. En myöskään ole kovin usein pyörinyt vauvan kanssa kaupungilla ja kaupoissa, mutta shoppaillessakin olen yrittänyt ajoittaa kulkemiset niin, että olen päässyt jonnekin rauhalliseen paikkaan esim. puiston reunaan tai rauhalliseen kahvilaan imettämään.
Minua eivät muiden imetykset häiritse, mutta taidan itse olla vähän neuroottinen ja häiriinnyn muiden katseista. Enkä halua, että vauvani aistii epämukavan oloni.
mutta aina huivin suojissa. Siis kuljetin mukana " imetyshuivia" minkä sitten viritin näkösuojaksi. Kotona jos oli miesvieraita, käytin yleensä harsoa ja menin vähän sivummalle, kuitenkin niin että pystyin keskusteluun osallistumaan.
Kyllä siihen tottuu, että imetettävä on, kun vauvalle nälkä tai muu hätä iskee. Ekan kanssa minäkin jännitin muualla kuin kotona imettämistä, koska kaikki oli muutenkin niin hankalaa. Vauvakaan ei syönyt kuin makuullaan - ennen ristiäisiä mietin imetänkö tosiaan kirkon lattialla maaten;-o. Toisen kanssa helpompaa, kolmas naukkaili rintaa 3-vuotiaaksi milloin halusi. No, silloin joskus saatoin ehdottaa, että odota hetki, ihan kohta saat, jos paikka ja aika ei tuntunut sopivalta. Mutta pienen vauvan ollessa kyseessä on kaikkien ymmärrettävä ettei siinä ole vaihtoehtoja. Ei imettäessä tarvi paljastella, nätisti ja luontevasti se sujuu. Eiköhän kaikki kuitenkin pidä sitä suloisena ja hellyyttävänä tapahtumana:-).
itse olen tällä viikolla imettänyt seisaalta ni keskella Kouvolan kävelykatua, Manskia.
Vauva, 8kk, oli sylissni ja halusi rintaa. Tissi suuhun ja kävelin. Taisipa imeä vielä silloin kun astuimme Lindexiin sisälle. Sitten kun imu loppui, tissi piiloon ja shoppailemaan.
Samoin imetin Prismassa samalla kun tein ostoksia. Tällä kertaa vauva oli liinassa lonkalla. Jano tuli, joten tisu suuhun ja ostokset jatkuivat.
Minulla on aina päällä imetyspaita joten kylki/tissipaljaana en joudu kulkemaan..
Kuten myös hautausmaalla, sairaalassa, kaupassa, kadulla, puistossa, kenkäosastolla, kylässä, kotona, kahvilassa, verotoimistossa, kioskin pihalla, kelassa, kotipihalla, naapurin pihalla, kahvipöydässä (omassa sekä kylässä), kävelylenkillä, shoppailureissulla, nukkuessa, koulun vanhempainillassa, joulujuhlassa, kevätjuhlassa.. autossa, junassa, seisten, istuen, maaten.. kävellen..
15
ja välillä esim. vetänyt vaunuja " näkösuojaksi" tai pyytänyt miestäni toimimaan sellaisena. Itse en siksi imetä tuttavapariskuntien (varsinkin lapsettomien) nähden sillä huomaan miten mies että nainen ovat vaivautuneita.. Mielummin muutenkin menen rauhalliseen paikkaan, lapsi saa olla myös rauhassa.. Katsotaan miten asiat muuttuu kun tulee kolmas.. :)