Mitä pidätte joulukorteista, jossa on lapsen/lapsien valokuva?
Eli pidätkö vai vai et joulukorteista, jossa on lapsen/lapsien valokuva?
Minkä ikäisistä lapsista mielestäsi on "soveliasta" laittaa kuva joulukorttiin ja kenelle sellainen kortti on "soveliasta" lähettää?
Teetkö tai oletko itse tehnyt joulukortteja lasten kuvalla?
Itse en pahastu lapsikorteista, koska minusta on jokaisen oma valnita millaisen kortin tekee.
Meillä on nyt 3v. ja 5v. tytöt, jotka ovat olleet joulukortimme kuvassa siitä asti, kun ovat synytyneet. Otan kuvat ja askartelen kortitn sen ympärille.
Meiltä kortit lähtevät sellaisille, joille kaikille mielestäni voi laspsikortin lähettää, lähimpiä sukulaisia ja ystäviä, joista kauvimmille asuville ja harvemmin nähtäville on ihan kivakin näyttää, että tältä ne meidän lapset nyt näyttää.
Kolmas lapsemme syntyy ensi vuoden alussa ja olen jo miettinyt, että saavat sitten -09 jouluna olla kortissa kaikki 3, vaikkkka toiset on jo niin isoja, mutta musta olisi jotenkin epäreilua ottaa kuva vaan nuorimmasta, mutta sen jälkeen ajattalin lasten kuvan jättää korteista pois ja keksiä muuta.
Kommentit (72)
Täällä aina toitotetaan lapsen oikeuksista niin vedetäämpä tähänkin sitten tämä asia. Eihän lapsesi pienenä voi vielä päättää, haluaako hän kuviin vai ei ja kenelle niitä kuvia hän haluaa lähettää. Laittakaa sitten niitä kuvia lapsistanne, kun ovat täysi-ikäisiä. Siihen asti oma pärstä kuviin!
Jos saat kummilapsen kuvan laitat sen albumiin jos saat kummilapsen kuvan joulukorttina poltat sen! Miksi et laita sitä albumiin muiden kuvien joukkoon?
Oikea joulukortti on kiva, ja valokuvat on kivoja sinänsä, ei siinä mitään. En vaan ole milloinkaan oppinut käsittämään, miksi ne pitää yhdistää! Jos tahtoo lastensa kuvia jakaa, voi laittaa kortin mukaan valokuvan. Sen valokuvan sitten voi itse kukin taltioida kuinka tykkää ja katsella jouluna ihanaa joulumaisemaa tai oikean tontun kuvaa kortista seinällä.
Ne on yleensäkkin nuo lasten kuvat vähän semmonen juttu, että....hmmm. No, onhan ne mukavia, mutta kun itselläki on muutamia lapsukaisia, niin kyllä niiden kuvia mieluummin katselen noin niin kuin kirjahyllyltä tai seinältä raameissa... Ei ainakaan meillä ole tilaakaan laittaa kaikkien kymmenen kummilapsen puolivuotiskuvaa, 1vuotiskuvaa, 1,5vuotiskuvaa, 2vuotiskuvaa, 3vuotiskuvaa jne näytille. Vielä kun on vielä ne eri tilanne kuvat.
Ihan mielellään siis otan kyllä kuvia rakkaista kummilapsista vaikka joka kuukausi, mutta en minä niitä esille laita. Ne on albumeissa, ja niistä niitä on sitten kiva katsella ja seurailla.
Näin ollen en tuputa myöskään omia kullannuppuja toisille valokuvakortteina vaan suon heille ihka oikeat joulutoivotukset oikeina jouluisina kuvina. Lasten koulu ym kuvat laitan kummeille ja lähimmille sukulaisille sitten joulukortin mukana ikään kuin joululahjaksi.
Niin, ja meillä kun on tilan puute jo muutoinkin, niin meillä poltetaan joulukortit joulun jälkeen. Myös ne lapsista otetut joulukorttikuvat.
En tajua lapsettomien itkemistä noista korteista, kun kokevat sen veitsenkääntönä haavassa että posti tuo tullessaan kortin jossa poseeraa kaverin lapsi. Ei käynyt sitten heillä mielessä, että EHKÄPÄ NOILLA LAPSIKUVILLA HALUTAAN MYÖS PIRISTÄÄ? Tuskinpa ihan normaalisti lisääntynyt ihminen käsittää lapsettomien kieroutunutta ajatusmaailmaa, jossa lapsikin muistuttaa heitä oman lapsen puutteesta eikä häntä siis nähdä tuttuna pikkuihmisenä, joka halusi vaan toivottaa hyvää joulua!
No en minä niitä koulukuvia tuttaville lähettelekkään joulukortin muodossa.
Ja vielä tuttavien lapsista kuvatut!
No en minä niitä koulukuvia tuttaville lähettelekkään joulukortin muodossa.
En mä hirveesti näe eroa.
Tää on ihan epänormaalia, tämä itsekkyys ja ilkeys toisten lapsia kohtaan. Ei kai kukaan odotakaan, että sukulaislasten kuvia levitellään pitkin kämppää, mutta ainakin minä pidän siitä, että minulle jää myös muistoja ihmisistä. Ihan kivojahan ne koulukuvat siellä albumissa on. Pienen tilan ne jää ja hyvä siellä albumissa on olla muidenkin kuvia kuin omien perheejäsenten. Kummilapsestani laitan tuoreimman kuvan kehyksiin (saanut 11-vuotiaasta kolme virallista kuvaa vanhempien toimesta) ja muut on kuvalaatikossa muiden kuvien kuten veljen rippikuvan, isovanhempieni hääkuvan yms. joukossa.
Itse olen antanut yhden kuvan lapsestamme kummille + mummuille tiheämpään, mutta ei tulisi mieleenikään suhtautua negatiivisesti, jos joku mulle antaa lapsensa kuvan. Jos lapsi ei ole läheinen, niin laitan kuvan muistolaatikkoon. Jos taas on, niin voin laittaa kehyksiin takan reunukselle, missä on muutkin kuvat. Missään tapauksessa en ajattele kuvasta mitään negatiivista!
Eli en koe olevani ilkeä lasta kohtaan, vaikka en haluakaan hänen kuvaansa joulukorttiini. Sehän on ihan eri asia.
se on oma ongelmas, jos et kykene siihen. Siitäkö tää nouseekin, että on niin paljon syyllisyyden tunteita siitä, ettei lapsen valokuvaa voi heittää roskikseen?
liian harva lapsi on vanhemmilleen koko maailma...
just nämä tonttulakkipäässä tönöttävät muksukortit...
Siinä vaiheessa niitä tulee yleensä kun oma muksu on koko maailma
Täällä aina toitotetaan lapsen oikeuksista niin vedetäämpä tähänkin sitten tämä asia. Eihän lapsesi pienenä voi vielä päättää, haluaako hän kuviin vai ei ja kenelle niitä kuvia hän haluaa lähettää. Laittakaa sitten niitä kuvia lapsistanne, kun ovat täysi-ikäisiä. Siihen asti oma pärstä kuviin!