Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pidätte joulukorteista, jossa on lapsen/lapsien valokuva?

Vierailija
20.10.2008 |

Eli pidätkö vai vai et joulukorteista, jossa on lapsen/lapsien valokuva?

Minkä ikäisistä lapsista mielestäsi on "soveliasta" laittaa kuva joulukorttiin ja kenelle sellainen kortti on "soveliasta" lähettää?

Teetkö tai oletko itse tehnyt joulukortteja lasten kuvalla?

Itse en pahastu lapsikorteista, koska minusta on jokaisen oma valnita millaisen kortin tekee.

Meillä on nyt 3v. ja 5v. tytöt, jotka ovat olleet joulukortimme kuvassa siitä asti, kun ovat synytyneet. Otan kuvat ja askartelen kortitn sen ympärille.

Meiltä kortit lähtevät sellaisille, joille kaikille mielestäni voi laspsikortin lähettää, lähimpiä sukulaisia ja ystäviä, joista kauvimmille asuville ja harvemmin nähtäville on ihan kivakin näyttää, että tältä ne meidän lapset nyt näyttää.

Kolmas lapsemme syntyy ensi vuoden alussa ja olen jo miettinyt, että saavat sitten -09 jouluna olla kortissa kaikki 3, vaikkkka toiset on jo niin isoja, mutta musta olisi jotenkin epäreilua ottaa kuva vaan nuorimmasta, mutta sen jälkeen ajattalin lasten kuvan jättää korteista pois ja keksiä muuta.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tee kaikkea niin kuin täällä käsketään. Siinähän sitä suohon joutuisi;)

Mä olin vain naiivina ihmisenä kuvitellut, että _kaikki_ nauttivat mun korteistani. Ajatus siitä, että joku inhoaa mun lasten kuvia ja heittää ne halveksien roskiin, oli niin kurja, että en ole viitsinyt enää nähdä vaivaa vaan ostan kortit kaupasta.

Vierailija
22/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika usein myös aika tyylittömiä ja nopeesti vaan sutastuja kuvia. Mielummin sitten ihan perinteinen joulukortti, jos ei osaa edes kuvata hyvin.

kaikista pahimpia on ne kuvakalenterit! Siis ihan ok sellanen olisi, omalla seinällä, omista lapsista, mutta en oikeen ymmärrä että sukulaisten seinälle niitä pitää myös tunkea..

Usein kun lapsen äiti vain ja ainoastaan näkee sen kuolaavan Kallen maailman suloisempana siinä kuvassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi niitä kuitenkin tulee ja menevät roskiin loppujenlopuksi, kuten muutkin joulukortit. Jouluhan on perhejuhla, joten koko perhe sitten potrettiin, jos haluu itsestään tai lapsistaan laittaa kuvia läheisilleen. Itse en lähettele perheestäni kuvia kellekkään ja siksi en varmaan tykkää niitä saadakkaan. En oikein tiedä miksi. Jääkaapin ovessa on mukavampi pitää ihan perinteisiä joulukuva kortteja kuin toisten lapsista kuvia. Niitä en oveeni laita. Omienkin lapsien kuvia on riittämiin.

Vierailija
24/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin samaa mieltä.

Vierailija
25/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuminen on aika lailla ihan sama=)eli aivan sama tuleeko keltään korttia tai jos tulee minkälainen,kummilapsille mulla(2kpl) on kummallekkin oma kansio johon kerään kuvia heistä,jos heistä tulee kuvakortti pistän senkin kansioon,muut kortit meille heitetään joulun jälkeen roskiin.

Vierailija
26/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea joulukortti on kiva, ja valokuvat on kivoja sinänsä, ei siinä mitään. En vaan ole milloinkaan oppinut käsittämään, miksi ne pitää yhdistää! Jos tahtoo lastensa kuvia jakaa, voi laittaa kortin mukaan valokuvan. Sen valokuvan sitten voi itse kukin taltioida kuinka tykkää ja katsella jouluna ihanaa joulumaisemaa tai oikean tontun kuvaa kortista seinällä.

Ne on yleensäkkin nuo lasten kuvat vähän semmonen juttu, että....hmmm. No, onhan ne mukavia, mutta kun itselläki on muutamia lapsukaisia, niin kyllä niiden kuvia mieluummin katselen noin niin kuin kirjahyllyltä tai seinältä raameissa... Ei ainakaan meillä ole tilaakaan laittaa kaikkien kymmenen kummilapsen puolivuotiskuvaa, 1vuotiskuvaa, 1,5vuotiskuvaa, 2vuotiskuvaa, 3vuotiskuvaa jne näytille. Vielä kun on vielä ne eri tilanne kuvat.

Ihan mielellään siis otan kyllä kuvia rakkaista kummilapsista vaikka joka kuukausi, mutta en minä niitä esille laita. Ne on albumeissa, ja niistä niitä on sitten kiva katsella ja seurailla.

Näin ollen en tuputa myöskään omia kullannuppuja toisille valokuvakortteina vaan suon heille ihka oikeat joulutoivotukset oikeina jouluisina kuvina. Lasten koulu ym kuvat laitan kummeille ja lähimmille sukulaisille sitten joulukortin mukana ikään kuin joululahjaksi.

Niin, ja meillä kun on tilan puute jo muutoinkin, niin meillä poltetaan joulukortit joulun jälkeen. Myös ne lapsista otetut joulukorttikuvat.

Vierailija
27/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortteja hän saa.

Mun puolesta heittäkää vaikka kaikki kortin suoraan roskiin, eihän sillä ole mitään väliä. Se on kuitenkin suuruudenhulluutta, että voisi valita, millaisen kuvan (oli se sitten tiimarin kimallepunatulkku tai joku nuhanenä) suonee vastaanottaa.

Mäkin olen tilannut Hesarin, mutten oleta, että kansikuva olisi itselleni aina mieluisa. Roskiin menee kuitenkin mieluisat ja ei mieluisat.

Vierailija
28/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes pidä lapsista, tekevät Vauvan palstalla:-O Vähän sama kun mä menisin keskustelemaan jonnekin jääkiekkopalstalle.

mun mielestä vaan eivät ole yhtään söpöjä. Mieluummin sitten kuva vaikka koirasta tai kissasta tonttulakki päässä, se olisi söpöä. Mutta siis, saa meille niitä lapsikortteja tulla, siinä kuin muitakin joulukortteja, mutta eivät siis multa mitään ihastuksen huokailuja saa, ja roskiin menevät joulun jälkeen kuten muutkin kortit.

itse asiassa täälläkin on todella moni aina sanonut että vaikka on omia lapsia niin ei pidä muista lapsista. Se ei ole mitenkään harvinaista. Ja siksi palstailee täällä, tai on alunpitäen tänne eksynyt -ja valitettavasti juuttunut....

Vierailija
29/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset joulukortit on mun makuun, niistä mä pidän.

Vierailija
30/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuako sitä roskaa pitää lähettää, kun paskaakaan niillä tee

lähettäisitte rahaa

Vierailija
31/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi olet lapsettomuutesi katkeroittama. Ei muiden lapset ole sinulta pois eikä niitä lapsien kuvia piruuttain lähetellä. Voi hyvää päivää.

Vierailija
32/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mieli pahoittuu lapsikorteista,

ollaan valitettavasti lapsettomia minkä ystävät ja sukulaiset tietävät, ja siitä huolimatta meille tulvii näitä nicopettereiden tonttukuvia. Voisi vähän ajatella.

Tämä oli tarkoitettu ylläolevalle:

Hanki apua! Selvästi olet lapsettomuutesi katkeroittama. Ei muiden lapset ole sinulta pois eikä niitä lapsien kuvia piruuttain lähetellä. Voi hyvää päivää.

Vierailija
33/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähettänyt kuvakortin jo monena vuonna ja niin aion lähettää tästä eteenpäinkin. On kiva keksiä uusia juttuja kortteihin joka vuosi. Jos se jotakuta häiritsee niin viskatkoon sen roskiin, voin vielä kuoreen kirjoittaa että sisältää lapsista valokuvatun kortin niin ei vahingossakaan tarvitse kattoa sitä!

Vierailija
34/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lapsestamme teimme 1-vuotiaana joulukortin mutta se oli puoliksi vitsinä, siihen tyyliin että JEE, nyt meilläkin on lopultkin mahdollisuus lähettää tällainen :)

korttilistaltamme vedin yli muutaman jonka tiesin ärsyyntyvän noista korteista. Heille lähti tiimarikortit.

Vierailija
35/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja roskiin menevät joulun jälkeen kuten muutkin kortit.

Vierailija
36/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tasan ala miettimään, pahoittaako mun lapsen olemassaolo jonkun mielen. Jos jollekulle tulee paha mieli nähdessään meidän lapset, niin toivottavasti hän jättää yhteydenpidon meihin, ettei tarvi enää lähetellä kortteja ollenkaan.

Ennen lasten saamista en oikein nähnyt niissä korteissa mitään. Omien lasten synnyttyä minusta on kiva katsoa, miltä tuttujen muksut näyttää. Joitakin kun ei nähdä suunnilleen muuten kuin näissä korteissa.

Itse teen myös joulukortit meidän lapsista. En lähetä kortteja puolelle maailmaa, vaan pääasiassa lähisukulaisille ja ystäville. Jos on joku "bisnestuttu", niin hänelle sitten tiimarin pukkikortti.

Vierailija
37/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just nämä tonttulakkipäässä tönöttävät muksukortit...

Siinä vaiheessa niitä tulee yleensä kun oma muksu on koko maailma

Vierailija
38/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, kaikki JOULUkortit menevät roskiin, olipa niissä minkälainen kuva tahansa, joten harmittaa kyllä, että meille kalliita kuviaan tuttavat lähettelevät. Mitä minä tekisin sinun lastesi kuvilla? Omienkin lasten kuvia on riittämiin!

Vierailija
39/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen sellaiset niille joiden arvelen tykkäävän, en siis lapsettomille kavereilleni tms. Kaukaisemmat sukulaiset tykkää (kuulemma) kun näkevät kuinka lapset kasvaa. Lapsellisten ystävien kanssa taas vertaillaan toteutuksia ja aiheita, mitä kukin on taas tänä vuonna keksinyt. Minä säästän joulukorteista kaikki itsetehdyt ja valokuvakortit, ostokortit lähtee joulun jälkeen kierrätykseen. Valokuvakortit laitan albumiin. Kaikista tylsin kortti on ostokortti jossa ei ole muuta kuin nimi alla. Ostokortteja voisi edes vähän tuunata persoonallisiksi, vaikka kirjoittamalla muutaman rivin tervehdyksen, tai koristelemalla tms.

Vierailija
40/72 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen kuvia...! Otetaanhan me muutenkin kuvia muistakin ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän