Mitä pidätte joulukorteista, jossa on lapsen/lapsien valokuva?
Eli pidätkö vai vai et joulukorteista, jossa on lapsen/lapsien valokuva?
Minkä ikäisistä lapsista mielestäsi on "soveliasta" laittaa kuva joulukorttiin ja kenelle sellainen kortti on "soveliasta" lähettää?
Teetkö tai oletko itse tehnyt joulukortteja lasten kuvalla?
Itse en pahastu lapsikorteista, koska minusta on jokaisen oma valnita millaisen kortin tekee.
Meillä on nyt 3v. ja 5v. tytöt, jotka ovat olleet joulukortimme kuvassa siitä asti, kun ovat synytyneet. Otan kuvat ja askartelen kortitn sen ympärille.
Meiltä kortit lähtevät sellaisille, joille kaikille mielestäni voi laspsikortin lähettää, lähimpiä sukulaisia ja ystäviä, joista kauvimmille asuville ja harvemmin nähtäville on ihan kivakin näyttää, että tältä ne meidän lapset nyt näyttää.
Kolmas lapsemme syntyy ensi vuoden alussa ja olen jo miettinyt, että saavat sitten -09 jouluna olla kortissa kaikki 3, vaikkkka toiset on jo niin isoja, mutta musta olisi jotenkin epäreilua ottaa kuva vaan nuorimmasta, mutta sen jälkeen ajattalin lasten kuvan jättää korteista pois ja keksiä muuta.
Kommentit (72)
Pidän myös niiden saamisesta ja albumiin päätyvät meilläkin, eihän niitä minnekään hyllylle tai muualle näkyviin ole muidenkaan pakko laittaa? Minusta on kiva seurata albumista,kun elämä muutenkin etenee,myös nuiden sukulaisten ja tuttujen lasten kasvamista ja muuttumista vuosi vuodelta.Ja oikeastaan minulle on ihan sama,mitä vastaanottaja tekee saamalleen kortille/kuvalle..meillä vaan käy niin,että ainoat säästettävät kortit on juuri nuo valokuvat...
tiimarin kortti tai kuva jostain nicopetteristä. Eli jo senkin takia miksi lähettelette niitä kortteja? Mä en ainakaan haluaisi että lapseni kuva olisi roskiksessa.
vaan lähettämällä sinulle jotain henkilökohtaista halutaan osoittaa, että sinä olet tärkeä? Minä lähetän kaupan neutraalit kortit niille ihmisille, joita en pidä kovin läheisinä, vaan ovat lähinnä "pakollisia" kortinsaajia. Valokuvakortin meidän perheestä saavat meille läheiset ihmiset.
just nämä tonttulakkipäässä tönöttävät muksukortit...
Siinä vaiheessa niitä tulee yleensä kun oma muksu on koko maailma
Vilkaisen ja työnnän johonkin. Perinteiset kortit on kauniita.
millaisia onnistut itse lähettämään, et kai vaan mitään ulkomailla tuotettuja riistokortteja? Tai jotain invaliidiliiton, mun edes isoisä oli invalidi, ja mä pahoitan aina mieleni, jos joku puhuu invalideista. Itseasiassa jo se, että lähettää joulukortin minulle loukkaa minua, koska en kuulu kirkkoon. Erityisesti vihreät kortit loukkaavat.
Kyllä mun mieli pahoittuu lapsikorteista,
ollaan valitettavasti lapsettomia minkä ystävät ja sukulaiset tietävät, ja siitä huolimatta meille tulvii näitä nicopettereiden tonttukuvia. Voisi vähän ajatella.
Tämä oli tarkoitettu ylläolevalle:
Hanki apua! Selvästi olet lapsettomuutesi katkeroittama. Ei muiden lapset ole sinulta pois eikä niitä lapsien kuvia piruuttain lähetellä. Voi hyvää päivää.
ja ystävät ovat yleensä kiinnostuneita toistensa asioista, myös lapsista. Joten ei tulisi pieneen mieleenikään heittää YSTÄVÄNI lapsen kuvaa roskikseen.
Todellakin, kaikki JOULUkortit menevät roskiin, olipa niissä minkälainen kuva tahansa, joten harmittaa kyllä, että meille kalliita kuviaan tuttavat lähettelevät. Mitä minä tekisin sinun lastesi kuvilla? Omienkin lasten kuvia on riittämiin!
Itsekin lähetän sukulaisille, kummeille ja ystäville lastenkuvan joulukorttina. Pelkille tutuille sitten sähköposti viestin ym. Jos joku ei tykkää niin omapa on ongelmansa, heittäköön sitten kortin menemään.
tulee fiilis että siinä yritetään tuputtaa sitä oman lapsen ihanuutta muillekin, joita se ei välttämättä tippaakaan kiinnosta. Se on toki mielenkiintoista katsoa että minkänäköinen jonkun lapsesta on tullut, mutta sekin yleensä sit vähän negatiivisessa fiiliksessä... Roskiin menee täälläkin.
Teen sen aina viimetingassa ja lataan sarjatuotantona nimet kortteihin alle ja postiin :)
Eli Tiimari linjalla mennään
Laitan joka joulu JOULUkortit seinälle roikkumaan silkkinauhasta, se on sellainen koriste meillä. Mitä kauniimpi ja tunnelmallisempi kuva, sitä näkyvämmän paikan kortti saa nauhassani. Valokuvakortit eivät oikein sovi sinne kauniiden kuvien joukkoon, sori nyt vaan. Niissä on pääasia se teidän lapsi, ei joulutunnelma. Ei ne ole joulukortteja.
Nostatteko muutenkin lapsen aina jotenkin jalustalle? Miksi ette sitten lähetä vaikka itsestänne sitä kuvaa, miksi juuri siitä lapsesta? Uskon, että tämä on se seikka joka monia ärsyttää, se hössöttäminen lapsista ja heidän jalustalle nostamisensa. Mua ainakin ärsyttää.
mun mielestä vaan eivät ole yhtään söpöjä. Mieluummin sitten kuva vaikka koirasta tai kissasta tonttulakki päässä, se olisi söpöä. Mutta siis, saa meille niitä lapsikortteja tulla, siinä kuin muitakin joulukortteja, mutta eivät siis multa mitään ihastuksen huokailuja saa, ja roskiin menevät joulun jälkeen kuten muutkin kortit.
kaksi siunaantunut, ja sen vuoksi täällä pyörinkin. En silti pidä lapsista noin yleisesti. Luulitko oikeasti että kaikki äidit on lapsirakkaita??
...että heistä on puolustuskyvyttöminä pikkulapsina lähetetty kymmenittäin valokuvia heille osin vieraiden ja merkityksettömien ihmisten koteihin? Onneksi sellaista ei tehty kun minä olin lapsi. Aika ikävä ajatus, että kaikilla vanhempieni ystävillä ja sukulaisilla olisi minusta pinokaupalla tonttulakkikuvia jossain piironginlaatikossa!
että laittakaa itsestänne kuva ystävällenne, jos kuvalla välttämättä haluatte muistaa. Teidän välinen ystävyyshän se on. Muistuttaa sinun olemassaolostasi. Miksi sitä tarvitsee jouluna lapsenkuva laittaa? Jeesus lastahan sitä juhlitaan, ei meidän lapsiamme. Kunnon joulukortit kunniaan! Ne ovat kauniita ja esittelemisen arvoisia. Kyllä meilläkin joulun jälkeen kortit roskiin menevät, esittipä kuva mitä tahansa!
jostakin löytyy Ilta-Sanomiin valokuva, jossa hän keikistelee alasti lampaantaljalla tonttulakki päässä!
Kortin lähettäjä - ei saaja - päättää, millaisen kortin laittaa.
Lahjan antaja - ei saaja - päättää, millaisen lahjan antaa.
Kortin saaja - ei lähettäjä - päättää, mitä kortille tekee.
Lahjan saaja - ei antaja - päättää, mitä lahjalla tekee.
Pääasiassa lienee ystävien ja tuttavien muistaminen, mutta sekin näyttää olevan vaikea hyväksyä. Jos joku loukkaantuu muistamisesta, se on hänen ongelmansa. Kun toiseen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää.
Tästä ei kannata tehdä ongelmaa.
Kortin aihe - ei saa päättää, onko hän kortissa vai ei!
että jossain päin maailmaa on ihmisiä, joille sinä ja vanhempasi olette olleet niin tärkeitä, että he ovat halunneet säästää vanhempiesi lähettämät joulukortitkin sen sijaan, että olisivat heittäneet ne roskiin.....
Aika ikävä ajatus, että kaikilla vanhempieni ystävillä ja sukulaisilla olisi minusta pinokaupalla tonttulakkikuvia jossain piironginlaatikossa!
sukulaisten, kavereiden ja tuttujen lapset nykyään näyttävät. Eiväthän ne lapsikuvakortit nyt yleensä mitään estetiikan tai tyylikkyyden huippuja ole, mutta mitäpä sitten, tutuillehan niitä lähetetään. Jos sitten syystä tai toisesta lähettelee vieraammille ja virallisemmin joulutervehdyksiä, niin siihen voi valita sitten toisen kortin, mutta tutuille lapsikortit ovat ok. Luulisin, että osa vastaanottajista tykkää, osalle on ihan sama.
Saattaisin itsekin lähettää osalle joulukorttilistasta lapsikuvakortin, mutta en usko saavani meidän teiniä suostumaan kuvattavaksi joulukorttiin ja en halua lähettää lapsikuvakorttia, jossa olisi vain osa meidän lapsista.