IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??
Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.
Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.
Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(
Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.
En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??
Kommentit (286)
Anteeksi vähän myöhässä tämä..
[color=black][b] vippetti; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos: Nega ☹
[color=black][b] Elli-77; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, vaihtui inssiksi 14.9., testipv: 27.9. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tilda-777; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: lyhyt, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (1) testipv: 10.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] -hanka-; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (2)
testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ ja ultra paljasti kaksoset! ☺ LA: 18.6.08
[color=black][b] Emma-Neea; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, p/25.9. (3 munista) & s/27.9. (2)
testipv: 11.10. tulos: PLUSSA! ☺ Ultra: 1 tarrannut kiinni ☺ LA: 19.6.08
[color=black][b] minäx81; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (12 munista) & s/26.9. (1), testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ LA: 20.6.08
[color=black][b] Marile; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/30.9. (4 munista) & s/2.10. (1) testipv: 18.10.
tulos: 13.10. PLUSSA! ☺ → josta keskenmeno 30.10. ☹
[color=black][b] pa-mi; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/3.10. (18 munista) & s/5.10 (2), testipv: 17.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Hipukka1; [/b][color=Purple]5.icsi, kaava: pitkä, p/1.10. (8 munista) & s/5.10. (2), testipv: 18.10. tulos: PLUSSA! ☺
[color=black][b] Ruska76; [/b][color=Turquoise4]2.ivf/icsi, kaava: pitkä, p/2.10. (11 munista) & s/4.10. (1), testipv; 18.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mamabear; [/b][color=Purple]2.icsi, kaava: pitkä, p/9.10. (18 munista) & s/12.10. (2), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] haave08; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/9.10 (9 munista) & s/11.10. (1), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tintti_77; [/b][color=Purple]3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p/8.10. (8 munista) & s/10.10. (1), testipv: 24.10. tulos: PLUSSA! ☺
[color=black][b] Giselle_70; [/b][color=Turquoise4]2.icsi, kaava: pitkä, p/10.10. (19 munista) & s/12.10. (1), testipv: 25.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mooa; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/10.10. (10 munista) & s/12.10. (1), testipv: 24.10. tulos: nega ☹
[color=black][b] sira_71; [/b][color=Turquoise4]5.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 42?, testipv: tulos:
[color=black][b] Kerttu-74; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 43, → siirtyi marraskuun kiertoon
[color=black][b] -Diina-; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: lyhyt (inssi muutettiinkin ivf:ksi), p/25.10. (9 munista) & s/26.10. (1) testipv: 11.11. tulos:
[color=black][b] SanniAnniina; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p/29.10. (3 munista) & s/31.10 (1) testipv: 14.11. tulos:
[color=black][b] Tatjuska79; [/b][color=Turquoise4]1.icsi, kaava: pitkä, p/30.10. (2 munista) → eivät selvinneet hedelmöittämiseen asti ☹
[color=black][b] Vehnis; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: pitkä, p/7.11. (9 munista) & s/ , testipv: tulos:
Aika alamaissa täällä ollaan.. Eikä vähiten eilisen verilöylyn vuoksi. Mun sydän vuotaa verta kaikkien niiden uhrien ja omaisten vuoksi :`( Ja varmasti se suru toi kaikkea muutakin ikävää pintaan, niinkuin sen, että tunnen oloni aika yksinäiseksi täällä kotona. En tiedä mikä mättää, mutta tämä hiljaisuus on aika kuristavaa. Yksin piinailen, joskin onneksi paras kaveri tukena.
Mutta piinailen kuitenkin. Siitä osaan olla iloinen, että menkoista ei merkkiäkään, joskaan ei muitakaan oireita. Tai jos jotain ihan pientä mietin, niin peilistä katsoo jotenkin turvonnut minä. Pelästyin, että olen ahminut lohtusuklaita liikaa, mutta vaaka näyttää päinvastoin kevennystä :)
-Diina-: Onpas sulla ollu villejä ideoita.. Kaikkea tää piinailu saakin aikaan :D Hyvä kuulla, ettei sullakaan ole oireita (siis jos se tosiaan voi myös tarkoittaa hyvää :) Jänskää kun pääset testaamaan jo ennen mua, vaikka pari piinapäivää pinnistätkin enemmän kuin minä. Mikäs kiertopäivä sulla on silloin? Ai että toivon meille molemmille plussaa!!!
-Hanka-: Helpotti, kun sinäkin kerroit, ettei ihmeempiä oireita välttämättä olekaan ennen testiä! Kiitos :) En ihmettele, että sulla on vaikeuksia ryhtyä mihinkään :) Ilman huolenpoikastakin tuo raskautuminen on jotain niin outoa ja ihmeellistä, että voin hyvin kuvitella, että itekin lamaudun, jos niin hyvin käy. Toivottavasti pääset pian taas kurkkaamaan pikkuisen kuulumisia!
Tatjuska79: Hienoa, että pääsette noin nopeasti uudelleen yrittämään, vaikka ootte julkisella! Olen jo itsekin ehtinyt ajatella, että pääsiskö itsekin jo seuraavasta kierrrosta, jos tämä ei onnistukaan.. Pillerit kuulostaa kyllä ikävältä (kun kadun niitä koskaan syöneenikään), mutta kyllä ne lekurit tietää mitä tekevät :) Tsemppiä ja plussatuulta alkavaan hoitoon!
Vähän parani mielikin, kun pääsi taas porisemaan teidän kanssa :)
SanniAnniina pp8
Heippa!
Kurja viikko Tuusulan uutisten vuoksi. Ihan kamalia tapahtumia. Se sai hieman miettimään, mikä elämässä on oikea katastrofi ja laittamaan myös omaa nega-pelkoaan oikeisiin mittasuhteisiin. Elämä kuitenkin jatkuu, vaikka uusi elämä ei alkaisikaan.
Siitä huolimatta, huominen testaaminen jännittää ihan kamalasti. Toivoisin niin, että tämä nyt onnistuisi. Tänään siis pp15, huomenna viimeinen piinapäivä. Edelleenkin oireetta mennään, ei menkka -eikä raskaustuntemuksia. APUA kun jännittää!
SanniAnniina, olisi kyllä niin huippua, jos molemmat plussattaisiin! Mikä päivä sulla on testipäivä? Jos tahdonvoimasta olisi tämä asia kiiinni, niin olisimme kyllä varmasti raskaana.
Tulen kyllä huomenna ilmoittamaan tulosta, kunhan sen saan ja sitä hetken sulatan.
Hyvää lauantai-iltaa!
Diina
Villit Peukutukset bdbdbdbdbdbdbdbdb huomiselle, että plussaisit! :)
Mulla ei myöskään oireita. Joku kumma painon tunne ajoittain oikealla puolella alavatsalla, vähän kuten ennen punktiotakin? Mutta eipä se välttämättä tarkoita mitään. Menkkatuntemuksiakaan ei ole ja niin kauan on toivoa, kunnes toisin todistetaan :) Aattelin testata ke 14.11.
Ihan mielenkiinnosta kysyn mikä kp sulla on nyt? Kun mietin tässä, että kuinkahan paljon Puregon+Pregnyl+Luget -yhdistelmä sotkee normaalikiertoa? Mulla on nyt jo kp 34 eikä mulla ole koskaan ollut niin pitkää kiertoa (edes Lugejen kanssa).
SanniAnniina pp10
Kiitos peukutuksista SanniAnniina!
Mulla on menossa tänään kp30. Mullahan on epäsäännöllinen kierto, mutta se on ollut nyt kesän ajan terojen ansioista sen 28. En voi oikein päätellä kiertopäivästä mitään. Tosin lääkäri sanoi, että lääkkeiden ansioista horminia pitäisi olla kehossa niin paljon, että jos raskaus ei ala, niin kunnon menkkojen pitäisi kyllä tulla. Huomenna siis kp31 ja pp16.
Sulla on kyllä kierto pitkällä. Mulla on ekan kerran luget käytössä, joten en osaa sanoa miten ne vaikutta. Mulla oli siis clomit + menopur + pregnyt + luget. Jos nyt ihme tapahtuisi ja huomenna plussaisin, niin lugeja jatketaan. Negan tullessa ne voi lopettaa ja sitten alkaa toivomaan että menkat alkaisi pian.
Ei se ole sinullakaan pitkästi testipäivään. Nyt vaan peukut ja varmaat pystyssä, että molempien toiveisiin vastataan...
Mitenhän sitä oikein saa tänä yönä unta.....?
Kamalasti kirjoitusvirheitä edellisessä kirjoituksessani. Taitaa jo väsyttää ja jännittää ihan liikaa.
Elikkäs eilen olin lääkärissä ja sovittiin kolmannen hoitokierroksen (ivf/icsi) aloituksesta. Perjantaina olisi tarkoitus aloittaa Synarela ja toimenpideviikko olisi 41 (tai jos menkat myöhästyy vko 42).
Pikkasen taustaa: endometrioosi-diagnoosin sain 2003 ja leikkattiin 2004, 1 ivf ei päästyy siirtoon, 1 icsi, josta siirto ja nega sekä 3 pas, joista kaikista nega.
Jokohan kolmas kierros tuottaisi tuloksen?
Isänpäivästä tuli meillä surun päivä. Testi näytti negaa, itse asiassa molemmat testit, kun en kerrasta uskonut.
Voinko lopettaa luget vai jatkanko niitä kunnes vuoto alkaa?
-Diina-
PS. SanniAnniinalle edelleen peukut pystyssä bd
Ihan ensiksi iso hali Diinalle. Tiedän, että nyt teihin sattuu kovasti. Vaikka sitä yrittää olla ajattelematta liian positiivisesti, silti sitä toivoo ja haaveilee positiivisesta tuloksesta ja siitä ilosta, minkä se voisi mukanansa tuoda. Nega on suru-uutinen silti, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Surkaa nyt aivan rauhassa, se on vain hyväksi. Kaikkihan me koemme omalla tavallamme, mutta minä voin ainakin sanoa, että kyllä negastakin voi selvitä. Minäkin ajattelin muutaman päivän negan jälkeen, että ei tästä mitää tule, mutta niin sitä on taas arkeen päässyt kiinni. Oikeesti tuntuu ihmeelliseltä, että kolme viikkoa sitten alkaneet menkat tuntuu ikuisuudelta ja itse hoidot tuntuvat, kuin ne olisivat olleet paljon kauemmin sitten..... Onkos muilla käynyt näin???
SanniAnniinalle vielä kovasti peukutuksia. Taidat olla ainut piinailija enää?!? Olen käynyt lukemassa ahkerasti teidän kaikkien kuulumisia ja onnellinen olen teidän kaikkien puolesta, jotka ovat ultrassa jo saaneet käydä. Se valaa uskoa ja toivoa, että kenties vielä minäkin...
Pahoittelut negasta ja lämmin lohtuhali! *rutistaa* Oisin niiiiin sullekin sen plussan suonut! Onneksi tähän pinoon mahtuu niin monia plussanneita, että kyllä meidänkin aika koittaa vielä :)
Tähän yritykseen tosin epäusko nostelee täällä päätään, mutta siihen on monia syitä. Mikään ei viittaa siihen, et oisin raskaana eli oireita ei todellakaan ole ja mun on muutenkin paha olla. Itkettää vaan eikä töistä tahdo tulla mitään. Hullua, kun vielä piinailen, mutta minkäs teet.
Valoisampaa viikkoa toivoen,
SanniAnniina pp11
(kp 35/19-32 jos sillä näissä hoidoissa on mitään merkitystä)
... tunkee mukaan. Ekaan IVF ollaan menossa.
Taustoja sen verran,että yritys aloitettu 1/04. Inssejä takana neljä tai viisi. Hupaisaa, en edes muista montako kertaa sitä yritettiin! Selittämättömiä ollaan, kaikki on oli joka inssissä erinomaisen hyvin, mutta ei plussan plussaa. Taidamme olla tämän porukan nestoreita, minä 33, mies 35. Joskus vajaa vuosi sitten meidät siirrettiin IVF jonoon ja tästä kierrosta " jouduttiin" mukaan. Julkisella ollaan. En ole edelleenkään ollenkaan varma tästä jutusta, mutta en uskaltanut jättäytyä pois, kun kerran aloitettiin tämä rumba näitten hoitojen kanssa. Asumme keskellä " ei mitään" , joten sain lääkereseptin ja ohjeet postissa!
Aloitin tänään kp 20 sumuttelut suprecurilla ja eka ultra on vasta kolmen viikon päästä 3.10. Taitaa olla pitkällä kaavalla tämä minun hommani. Mitenkähän hermot kestää tuon ajan? Jos kaikki sujuu kuin elokuvissa punktio ja siirto on viikolla 42.
Tämähän on ihan minullekin sopiva pino! Minäkin -77, kuten pari muutakin - laatuvuosikertaa!
HUOMENNA alkaa Suprecur-nenäsumute, hui kun jännittää... Lokakuussa sitten ultrat ja viikolla 42 punktio ja siirto, jännittää IHAN KAMALASTI! Meidän taustaa: yritys alkoi 5/2003, keväällä 2005 hoitoihin kun ei mitään, keväällä 2006 eka IVF tärppäs ja nyt tuossa lattialla vilistää 9 kk ikäinen maailman ihanin tyttö! Eli mulla tämä toinen IVF on siitä erilainen, että odotukset on tosi korkeella kun eka tärppäs heti. Ekassa siirrettiin kaks alkiota. Samaa aion pyytää nytkin, jos vaikka kaksoset ens kesälle :o) Jotenkin aivan erilaisia nämä hoidot tällä kertaa kun tietää mitä ihanaa sieltä voi olla tuloksena, paljon toivorikkaampi olo kuin ekalla kerralla. Toisaalta vaarana just se että asettaa odotukset korkeelle ja jos nyt ei tärppääkkään...
KYSYMYS: oletteko ottaneet alkoholia hoitojen kanssa samanaikaisesti, saako ottaa, vaikuttaako johonkin jotenkin? Tuskin munasolujen kypsymiseen, mutta miten muuten? Tiedossa olis ens viikolle niin kivat juhlat, ja nenäsumute jo sillon menossa.
TSEMPPIÄ KAIKILLE TOSI PALJON! Onkos muilla esikoisen yritys käynnissä?
Kylläpä meitä onkin jo monta tulevaa piinailijaa:)
VIPPETTI; 3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos:
TILDA-777; 1.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, testipv: tulos:
MARILE; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 39, testipv: tulos:
ELLI-77; 2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39?, testipv: tulos:
MINÄX81; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 39, testipv: tulos:
PA-MI; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
TOIVE08; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
MAMABEAR; 2.icsi, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
TINTTI_77; 3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p&s vk 41, testipv: tulos:
KERTTU-74; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 42, testipv: tulos:
SANNIANNIINA; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 44, testipv: tulos:
Antakaahan lisätietoja, kun niitä saatte ja jos korjattavaa, niin korjataan..
VIPPETTILLÄ taitaa olla h-hetket menossa?! Vai onko punktio siirtyny? Joskushan nää menkat tuppaa tekeen tepposet just silloin kun ei kaivattais.. Tulehan kertomaan miten hoidot etenee :)
dbdbdbbdbdbdbdbdbdbdb plussapeukutukset tasaisesti koko pinoon!
SanniAnniina, kp1 :)
SanniAnniina:
Mooa, kerkesit just samaan aikaan kirjoittamaan :) Eli lisätäänpäs sinut vielä heti tähän!
VIPPETTI; 3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos:
TILDA-777; 1.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, testipv: tulos:
MARILE; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 39, testipv: tulos:
ELLI-77; 2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39?, testipv: tulos:
MINÄX81; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 39, testipv: tulos:
PA-MI; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
TOIVE08; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
MAMABEAR; 2.icsi, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
TINTTI_77; 3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p&s vk 41, testipv: tulos:
KERTTU-74; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 42, testipv: tulos:
MOOA; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 42, testipv: tulos:
SANNIANNIINA; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 44, testipv: tulos:
Antakaahan lisätietoja, kun niitä saatte ja jos korjattavaa, niin korjataan..
dbdbdbbdbdbdbdbdbdbdb plussapeukutukset siis myös MOOALLE!
SanniAnniina, kp1 :) Tästä kierrosta alkaa sumut kp 17 :o
Jaksamista eteenpäin! On raskasta toivoa ja pettyä, taas toivoa ja pettyä. Pahoitteluni!
Sanni-anniina: älä luovuta vielä, oireitahan ei välttämättä ole.. tiedän että sitä on vaikea luottaa, mutta tällaista soutamista ja huopaamistahan tämä homma on.
Minulle annettiin ohje silloin, että lugeja jatketaan niin kauan kuin vuoto alkaa. (tosin minulla ei alkanut, olin kuukauden raskaana, sitten en enää :( Jopa siitä maailman romahduksesta alkaa vähitellen toipua.
Onpas tänne tullut porukkaa! Kiva juttu!
Meille ei kovin kivoja uutisia keskiviikkoisessa ultrassa annettu, vasemmalla puolella yks ihan hyvän kokoinen follikkeli. Ivf vaihtui siis sujuvasti inssiksi. Eli tänään huseerasin (=onnistuin rikkomaan ekan ampullin) Pregnylin mahamakkaraan ja huomenna olis sitten puolenpäivän jälkeen toimenpide.
Arvasin että huonoja uutisia tulee, mutta oli kuitenkin yks rakkula! :) ja yksihän siihen vaan tarvitaan. En halunnu lähtä punktioon vain yhden takia, vaikka lääkäri sanoi että tietää potilaita jotka on onnistuneet yhdelläkin. Tämä yks kerta inssiä vielä kokeillaan ja seuraavalla kerralla sitten tehdään ivf loppuun asti oli sitten yks rakkula tai useampi.
Ihan ookoo fiilareilla tässä mennään, saa nähdä mitä sitten huomisessa ultrassa ja inssissä lääkäri sanoo..
Onko teillä muuten ollu mitään tukilääkitystä inssin jälkeen?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terkuin Elli
Heippa!
Sulla taitaa olla aika sama aikataulu kuin mulla. Mä aloitin kp 1 pistämään " mukavia" menopur annoksia 300 iu per ilta eilen. Maanantaina mullakin on ultra ja punktio vk 39. Ekan kerran käytän näitä piikkejä, ennen on ollut puregon. Mun ongelma on vasteen saaminen lääkitykseen. Ekasta ivf:stä saimme 3 hedelmöittynyttä, mutta myös lapsen! Pas negaa. Tokasta ivf:stä, joka oli lyhyt kaava, saimme kaksi alkiota. Negaa. Nyt siis toinen kerta lyhkäsellä kaavalla.
Esikoinen on kohta viisi. Mutta hei tsemppiä sulle kovasti ja kaikille muillekin tietysti! Pitää tässä rauhassa lukea kaikkien tarinat:=)
Kiva kun porukka kasvanut tässä lukutauon aikana! Tällä kotikoneella menee hermot, joten ei voi monta kertaa kelata taaksepäin kertomuksianne.. Erityistsempit sinulle, joka siirryit inssiin (nimen unohdin jo).
Omat kuulumiset. Aloitin 31.8. synarelan, 0-ultra oli ke, mutta liian aikaisin, menkat oli alkaneet vasta edellisenä päivänä, joten selvyyttä kohdun tilaan ei saatu. Uusi 0-ultra ensi viikolle ja samalla siirtyi punktioviikko viikoksi 40. Mikäpäs siinä, mutta ainahan kiva olisi saada alta pois nopsasti... Ei vaihdevuosioireita, joten ok :)
Joku mainitsi olevansa nestoreita, olen sitten tosi nestori, pian 39 ;)
Onko kenelläkään tulossa/ollut niin muhkeaa puregon-annosta kuin 225? Taitaa olla meidän vanhusten annoksia...
Medän hoidot menee tosiaan samoissa. Olen itse nyt pistänyt Puregonia neljättä päivää 150 IU, tuntuu aika pieneltä annokselta suhun verrattuna? Heti alon funtisimaan, että mahtavatko rakkulani kasvaa tarpeeksi noin pienellä määrällä. No, suotta sitä murhetimaan. Maanantaina menen ultraan, niin varmasti nostavat annosta tarpeen mukaan. Jännittää...
Meidän punktio on myös suunnitteilla viikolle 39. Miknäläiset kokemukset sulla on punktiosta itse? Ootteko hoidoissa yksityisellä vai julkisella puolella. Me olemme AVA:ssa.
Heipparallaa!
Minäkin siirryn tuolta elo/syyskuun puolelta tänne, jos vain sekaan sopii. Meillä on myös meneillään ensimmäinen ivf- hoito. Tänään olin ultrassa ja huomenna aloittelen Puregon- pistokset. Mulle sanottiin, että molemmissa munasarjoissa näkyi 7-9 pientä rakkulaa(kp2), joita sitten lähdetään kypsyttelemään. En tiennytkään, että niitä pystyy näin aikaisessa vaiheessa laskemaan? Huomenna se sitten alkaa ja toivottavasti lähtevät kasvamaan. Maanantaina seuraava ultra.
Hirveesti odottaa ja samalla vähän jännittääkin, miten kaikki sujuu. No, toiveikkaana kuitenkin eteenpäin.