IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??
Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.
Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.
Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(
Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.
En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??
Kommentit (286)
Tilda: Mulla on korkea annosmäärä piikeissä, älä huoli. Mullakin aikoinaan alkoi 200 iu,mutta en ole saanut kunnon vastetta. Mutta silti saimme esikoisen vaikka vain 3 hdelmöittyi ekasta hoidostamme, pitkällä kaavalla 2002. Annosta on nostettu ultran jälkeen. Nyt siis kolmannessa hoidossa annos alkoi heti isosta määrästä, eli 300 iu:sta ja nyt onkin ekan kerran todella painon tunnetta mahassa, turvottaa! 1 ja 2 hoito eteni puregoneilla ja viimeksi siis pistin yhteensä 2400 iu:ta eikä mahaa turvottanut! Nyt pistän menopuria. (olen jo 900 pistänyt)Huoh:( Punktiot eivät ole sattuneet, hyvät lääkkeet saa tipan kautta. Olemme yksityisellä hoidossa. Kaikki ivf ja passit siis samassa paikassa. Huomiseen! Kerrotaan puolin ja toisin kuulumisemme, tsemppiä!
Marile: Katso edellinen. Mulla oli 29 v:nä huono vaste ja olen saanut pistää paljon. Nyt 300iu alusta lähtien. Nyt ikää 34 v. Tsemppiä sullekin!
Hipukka1: Mun kaveri odottaa nyt kaksosia, heillä viides hoito tuotti tulosta! Pitkä ja raskas tie se heilläkin on ollut, todellakin. Onnea matkaan.
Mikäs sulla on tilanne? Kunpa kaikki olisi hyvin! Olet ollut mielessäni...
Täällä alkoi tänään vuoto ja eli tämä yritys sinetöityi sillä tavalla. Nyt jo vähän varovasti katse tulevaisuudessa. Kunpa hoitajat saisivat työtaistelunsa selvyyteen, jotta pääsisi varaamaan aikaa.
-Diina-
Meillä siis nyt Suprecur-nenäsumutetta niistetty muutama päivä, ei toistaiseksi mitään oireita, ehkä ne tulee myöhemmin? Toinen IVF-hoito menossa, muistaakseni ekalla kerralla sama sumute aiheutti kovasti kuumia aaltoja. No, kunhan vaan ei unettomuutta, on niiiiin kiva nukkua öisin kun tyttökin on alkanut nukkumaan paremmin.
Tippa silmässä täällä luen muiden hoidoista, ahdistaa teidän puolesta joilla hoidot eivät ole napanneet. Samahan se saattaa itsellä olla edessä, vaikka esikoinen saikin alkunsa ekassa IVF:ssä. On tämä vaan välillä niin rankkaa. Ulkonakin tuulee ja sataa tihuuttaa, piti leipoa sämpylöitä mutta kun ei ole aineksia... Suklaa varmaan helpottais tällasta syysalakuloa. Ei kun kauppaan siis.
Tuolta " listasta" (sivu 2) katsoin että Vippettillä on ilmeisesti ollut viime viikolla paksut oltavat munarakkuloiden kanssa, sitten punktio ja siirto? Vai onko siirtynyt? Tosi tosi tosi paljon peukkuja bd bd bd bd bd !!!
Minäkin huhuilen..
..minkälaisia uutisia? Toivotaan parasta.. vieläkin pidän peukkuja..
Ensimmäinen ultra takana viiden Puregon (150 iu) jälkeen. Ultrassa näkyi noin 17 munarakkulaa kasvamassa, nyt vaan toivotaan että jaksavat kasvaa edelleen. Pistokset jatkuu samalla annoksella ja jarrupistos rinnalle keskiviikosta. Torstaina sitten menen uudelleen ultraan, jolloin päätetään punktiopäivä. Todennäköisesti maanantaina tai tiistaina ensi viikolla.
Mitä Emma-Neea sinulle kuuluu?
Heip vaan Diina ja Tatjuska!
Kiva, kun huhuilitte :) Odotan miestä töistä kotiin ja just huomasin, et testi, joka mulla oli kotona, onkin mennyt vanhaksi. Lähden siis apteekkiin.. :)
Jännittää ihan pirusti! Toive ei kyllä ole kovin korkealla, kun ei vieläkään oireita (ei edes rintoja arista :( mutta kp on jo 37/19-32 eikä merkkiäkään menkoista ole myöskään näkynyt. Mietityttää, että mitenkän sekaisin mun kierto on, jos tuleekin nega..
Mutta nyt bussille ja kohti apteekkia. Palaan viimeistään illalla kertomaan tuloksen.
SanniAnniina kp 14
Oho, onpas pinoon ilmestynyt porukkaa =)
Itse kävin tänään 0-ultrassa ja huomenna aloitan tykittämään puregonia 300 iu ja viikonpäästä tarkistus....toivotaan että heräävät eloon nuo munikset...meinaan et olen kyllä niin vaihdevuositasolla kuin olla ja voi. Kuumia aaltoja pukkaa kehiin ihan yllättäen ja mielialat menee miten sattuu, nyt on kaksi päivää särkenyt päätä kokoajan. Tiedänpähän mikä on sitten tulevaisuudessa odotettavissa.;)
Ei tälläistä ole aikaisemilla hoitokerroilla ollut. Mutta munisten kasvun kanssa aina ongelmaa, jotenkin luulen että näin on tälläkin kertaa....saas nähdä. Takana kuitenkin ihana hemmottelu viikonloppu, koska mahdollinen punktio ja siirto siirtyivät viikolla ja sopivasti sattui mahdollisuus työnkin puolesta, otettiin yllättäen lennot Budapestiin...
Jaksaa taas...
Mutta huomenna tositoimiin, tsemppiä kaikille muillekin.
pa-mi
Tulehan kertomaan sitten tuloksesta! Lähetän sinulle mielessäni positiivisia ajatuksia, jospa se auttaisi plussaamaan ;)
Hei hienoa! Kuten huomaat, ei sulla ole mitään hätää. :=)
Munkin kohdalla ollaan tyytyväisiä:=) Viimeksi tässä kohtaa oli lääkärillä ihmettelemistä ja itsellä suru. Nyt siis 9 rakkulaa näkyi ja ne on mulle iso juttu! Mulla oli takana neljän päivän pistäminen 300iu x 4. Paitsi eilen pistin vain 225, jotta mun 35 ampullia riittää, eikä jää hukkaan, koska niitä myydään 10 ja 5 pakkauksissa. Olen siis pistänyt 825 iu. (en sanonut sitä klinikalla) Huomenna mukaan tulee jarru piikki ja pe ulta ja punktio toivon mukaan ensi maanantaina. Nyt hyvä asia se et aloin pistää jo kp 1, kun viimeksi kp 4. Ongelma on tuo vasteen saaminen. Hajontaa rakkuloiden koossa ei ollut ja se on hyvä asia sanottiin. Olen kuullut et jos on ihan hirveesti rakkuloita, niin suurinosa on huonoja. Jotkuthan saa 25-30..huh! Mulla on jo nyt hirvee ilmapaine vatsassa!! Jatkan siis 300 iu per ilta.=) Tsemppiä!!!
Tulin vain kertomaan että meille kävi huonosti, maanantain ultrassa (rv 8) näkyi eloton sikiö. Tänään hain esilääkityksen ja perjantaina aloitetaan kohdun lääkkeellinen tyhjennys, jotta saadaan kaikki ulos. Olo on tyhjä ja jäljellä vain epätoivo, miten tästä jaksaa eteenpäin.
Toivotan kaikille plussanneille onnellista odotusaikaa ja kaikkea hyvää teille muillekin.
En osaa muuta sanoa, kuin jaksamista tänä vaikeana aikana. Surkaa rauhassa, ottakaa aikaa itsellenne ja toisillenne. Tässä muutama rivi ajatuksiani:
" Kun suru ja kaipaus musertaa,
kaipaa jotain mitä koskettaa.
Rakkaan syli, sinistä täynnä,
turvan tuo ja lohduttaa.
Samalla mietin, mikä sen otti,
miksi kauaksi karkasi unelmat?
Emme tietää voi liikaa,
ei vastaus ole tässä,
salaisuus piilee elämässä.
Paljon sen antaa, joskus myös vie,
ei liian suora ole kenenkään tie.
Voimaa ja toivoa, tahtoa suurta,
vastoinkäymiset vahvistaa ihmisen juurta."
-Diina-
Ihan pahin tapahtui :( Olen todella pahoillani ja surullinen puolestanne! Ei näin saa tapahtua! Kuinka kyllin voisin lähettää haleja ja voimaa jaksaa kohti uusia plussatuulia..
SanniAnniina *halaa ja rutistaa*
Nega. Ei haamun haamua, ei mitään. Kaivossa ollaan..
Oireettomuudessani jo ehdin ajatella, etten toivoani heitä, mutta mies laukas sitte tänään, ettei tiedä lähteekö enää hoitorumbaan mukaan! Tähänkö sitten kaatuu meidän taru.. Eipä tuntunu kovin kivalta. Kovillehan tuo toisellekin ottaa, joten toivon, että mieli muuttuu, kun olo tasaantuu.
Mikä ihmeen järki ois lopettaa tähän, kun ei hoidot meidän mahiksia ainakaan vähennä ja minähän ne pillerit ja piikit itteeni pumppaan, ravaan klinikalla (mies oli mukana vain punktiossa) ja kestän punktiot?! Enkä valita siitä. Minä vaan haluaisin sen lapsen meille...
Diina: Ihan mieletön runo! Itkuhan siitä(kin) tuli.. Kiitos tsempityksistä loppuun asti!
Kiitos muutkin kanssasisaret tuestanne tämän rumban aikana, olette olleet korvaamaton tuki! Kun tästä väki pikkuhiljaa liittyy eri palstoille, niin moikataan, kun kohdataan :)
SanniAnniina
VIPPETTI; 3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos:
TILDA-777; 1.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, testipv: tulos:
ELLI-77; 2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, vaihtui inssiksi 14.9., testipv: tulos:
MINÄX81; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 39, testipv: tulos:
EMMA-NEEA: 3.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, testipv: tulos:
MARILE; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
PA-MI; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
TOIVE08; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
MAMABEAR; 2.icsi, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
HIPUKKA1: 5.icsi, kaava: pitkä, p&s vk 40, testipv: tulos:
TINTTI_77; 3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p&s vk 41, testipv: tulos:
KERTTU-74; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 42, testipv: tulos:
MOOA; 2.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 42, testipv: tulos:
SANNIANNIINA; 1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 44, testipv: tulos:
Toivottavasti nyt taas kaikki mukana :)
SanniAnniina
Ei me kovin valoisaa listaa saatu aikaiseksi, mutta onneksi muutama auringonsäde löytyy joukostamme :)
Hankalle, Emma-Neealle, Minäx:lle ja Tintille tarrasukkia ja kaikkea hyvää odotusajalle! Teistä tietää, että toivoa on :)
Vehnikselle vielä tsemppiä marraskuiseen piinaan ja muille kanssasiskoille jaksuhalit tälle takkuiselle lapsettomuuden tielle.
SanniAnniina
[color=black][b] vippetti; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos: Nega ☹
[color=black][b] Elli-77; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, vaihtui inssiksi 14.9., testipv: 27.9. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tilda-777; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: lyhyt, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (1) testipv: 10.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] -hanka-; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (2)
testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ ja ultra paljasti kaksoset! ☺ LA: 18.6.08
[color=black][b] Emma-Neea; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, p/25.9. (3 munista) & s/27.9. (2)
testipv: 11.10. tulos: PLUSSA! ☺ Ultra: 1 tarrannut kiinni ☺ LA: 19.6.08
[color=black][b] minäx81; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (12 munista) & s/26.9. (1), testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ LA: 20.6.08
[color=black][b] Marile; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/30.9. (4 munista) & s/2.10. (1) testipv: 18.10.
tulos: 13.10. PLUSSA! ☺ → josta keskenmeno 30.10. ☹
[color=black][b] pa-mi; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/3.10. (18 munista) & s/5.10 (2), testipv: 17.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Hipukka1; [/b][color=Purple]5.icsi, kaava: pitkä, p/1.10. (8 munista) & s/5.10. (2), testipv: 18.10. tulos: PLUSSA! ☺ → josta keskenmeno rv8 ☹
[color=black][b] Ruska76; [/b][color=Turquoise4]2.ivf/icsi, kaava: pitkä, p/2.10. (11 munista) & s/4.10. (1), testipv; 18.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mamabear; [/b][color=Purple]2.icsi, kaava: pitkä, p/9.10. (18 munista) & s/12.10. (2), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] haave08; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/9.10 (9 munista) & s/11.10. (1), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tintti_77; [/b][color=Purple]3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p/8.10. (8 munista) & s/10.10. (1), testipv: 24.10. tulos: PLUSSA! ☺
[color=black][b] Giselle_70; [/b][color=Turquoise4]2.icsi, kaava: pitkä, p/10.10. (19 munista) & s/12.10. (1), testipv: 25.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mooa; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/10.10. (10 munista) & s/12.10. (1), testipv: 24.10. tulos: nega ☹
[color=black][b] sira_71; [/b][color=Turquoise4]5.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 42?, testipv: tulos:
[color=black][b] Kerttu-74; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 43, → siirtyi marraskuun kiertoon
[color=black][b] -Diina-; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: lyhyt (inssi muutettiinkin ivf:ksi), p/25.10. (9 munista) & s/26.10. (1) testipv: 11.11. tulos: Nega ☹
[color=black][b] SanniAnniina; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p/29.10. (3 munista) & s/31.10 (1) testipv: 14.11. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tatjuska79; [/b][color=Turquoise4]1.icsi, kaava: pitkä, p/30.10. (2 munista) → eivät selvinneet hedelmöittämiseen asti ☹
[color=black][b] Vehnis; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: pitkä, p/7.11. (9 munista) & s/9.11. (2) testipv: tulos:
Pahoittelut Hipukalle, en voi uskoa että tuo osuu juuri sun kohdalle kun oot joutunut jo kestämään muutenkin enemmän kuin tarpeeksi. On niin kohtuutonta, että teille käy noin. Voimia
SanniAnniinalle tuli myös kurjia uutisia :(
Ajattelin kun kerroit tuosta miehestäsi että voisko hänellä olla menossa omanlaisensa lapsettomuuskriisi, johon kuuluu kieltämistä ja vihaakin? Hän kuitenkin on sun kanssa jo yhden hoidon läpi käynyt ja on ilmeisesti vieläpä päässyt aika helpolla: minä aina pakotin oman ukkoni kaikkeen mukaan ja ruikutin kotona minkä ehdin ;D . Toivotaan että pääsette kuitenkin vielä hoitoja jatkamaan, tärkeintä on munkin mielestä se, että itse jaksat noita piikittelyjä ja oireita. Ja kiitos kun jaksoit toimia tämän ketjun tsempparina ja päivittelit listaa!
Jotenkin tuntuu pahalta laittaa tähän samaan viestiin omia kuulumisia kun toisille on tapahtunut kurjia.. Joten ihan pikaisesti vaan ilmoitan että ekassa neuvolassa eilen kuultiin todennäköisesti molempien sydänäänet, joten nyt ehkä uskaltaa jo sen auton alle jäämisen unohtaa.
-hanka-
SanniAnniina: Olen todella pahoillani. Toivottavasti saat miehesi pään käännettyä ja jossain vaiheessa otatte uusiksi. Minä siirryin ensikoiden pinoon, pyörähdä siellä kun jaksat. Ja iso kiitos palstaemäntänä olosta ja tsempityksistä.
Hipukka: Voimia sinulle! Keskenmenoa en toivo kenellekkään, itsekin olen sen joutunut kokemaan. Itse en jutellut paljoakaan asiasta, niin mulla meni vuosi ennen kuin toivuin täysin siitä. Ethän tee samaa virhettä...
Hanka: hieno, että neuvolareissu meni hyvin ja sydänäänet kuuluivat, nyt voit hetkeksi hengähtää. Ihania odotusaikoja.. ;)
Diina; voi kuinka koskettava runo, täällä itkien sitä luin..
SanniAnniina: negapahoittelut sinulle. Tuo miehesi mielipide kuulosti kovin tutulta, oma mieheni ajatteli ihan samoin vuosia sitten kun oltiin käyti kolme inssiä läpi. Silloin hän oli jo luovuttaa mutta minä sinnikkäänä jaksoin valaa toivoa. Eilen mies sitten sanoi että on saanut tästä keskenmenosta uutta potkua ja että hän ei ainakaan aio antaa periksi ja että hän uskoo että joskus vielä onnistutaan kun saatiin kuitenkin ensimmäinen raskaus alulle vaikka kesken meni. Kunhan vaan minä saisin sydämeni ehjäksi, tuntuu vaan että tämä oli aivan liikaa näin pitkän hoitomatkan jälkeen.
Hanka ja tatjuska79, kiitos teillekin ja lupaan ottaa tatjuskan neuvosta opiksi ja yritän olla yksin hautomatta tätä tuskaa. Ehkä se joskus helpottaa vaikka nyt olo on niin tyhjä.
Täältä ilmoittautuu mukaan varsinainen konkari, viidettä ICsiä kohti mennään ja sumuteltukin on jo viikon verran. Yhtään raskautta ei ole saatu aikaiseksi ja tämä on nyt meidän viimeinen hoito...nyyh! pelottaa vaan niin vietävästi mutta joskushan tämä kaikki on päätyttävä tuli sitä plussaa tai ei.
Näillä näkymin meillä punktio on lokakuun eka viikolla.
Pääsenkös teidän listoille vielä mukaan :)?
Mukavia lauantai-iltoja kaikille!