IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??
Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.
Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.
Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(
Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.
En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??
Kommentit (286)
Hui kauhistus! Toivottavasti selvisitte kaikki kolme pelkällä säikähdyksellä.
-hanka-: Kiitos tsempityksestä! Täällähän minä :) Joka päivä käyn lueskelemassa palstoja ja eilen juuri aattelin, että täytyy viimeistään alkuviikosta nostaa palstaa ylemmäs. Ja joo, oisin niin toivonu Tatjuskasta samanaikaista piinisseuraa.. :(
Mutta voi hurja mitä sulle kävi! Toivottavasti pikkuisilla oli " turvavyöt kiinni" ja selviätte säikähdyksellä tällistä! Ilmeisesti itse et saanut pahempia vammoja? Mahtoi jo muutenkin olla pelottava kokemus.. Kovasti täältä peukutusta lähetän pikkuisten selviytymiseen!
minäx81: Hyvät ultrakuulumisethan sullakin oli :) Ei ainakaan luulisi, että noin vähäisen heiton perusteella mikään olisi vialla. Koskas pääset seuraavan kerran ultraan? Peukutusta sinnekin, että pirpana voi hyvin :)
Mites Hipukka1 ja Tintti_77: Koskas teillä on ekat ultrat?
ON: Vähän epäusko nostaa päätään, kun oon edelleen oireeton. Luge valuja ihmeempää ei siis tänne kuulu. Musta tuntuu, että oon jotenkin outo, kun mikään ei tunnu missään.. Pikkujouluaika lähestyy hurjaa kyytiä, onneksi ehdin testata tilanteen ennen kaikkia hippaloita :) ja suunnitelmia oon toki jo tehnyt senkin varalle, josko kuitenkin plussaisin..
SanniAnniina pp4 (vasta)
Maanantaita!
Hanka: Voi kauhistus, toivottavasti kaikki on kunnossa. Ois niiiiiiin epäreilua, jos joku ulkopuolinen pilaa koko homman. Jaksamisia ja rutistuksia.
SanniAnniina: Ajattelin tulla kyselemään kuulumisia? Tuntuuko vieläkään missään mitään? Lisälasti liimaa täältä.. :)
ON: Onko normaalia että munasarja on vieläkin arka, punktio oli viikko sitten. Vasemmalle puolelle aristaa jos esim. kävelee reippaammin. Jos nyt oikein muistan lääkehöyryjen keskeltä, niin punktiossa vasemmalta puoleta oli hankalampi kerätä niitä rakkuloita. Muuten tässä rupee jo elämä voittamaan, just kun sai ittensä kasattua niin anoppi rupee syyllistään itteensä, että on tehny jotain raskausaikana väärin.... great tämä tästä vielä puuttui.. eihän me edes päästy siihen vaiheeseen että ois nähty hedelmöittyykö vai ei. Arghhhhh... no, joo se siitä. Käyn vilkaisemassa teitä välillä, käyn kirjoittelemassa enemmän tuolla ensikoiden pinossa, kun aikaa tuohon seuraavaan koitokseen on.
Mukavan kirpeitä pakkaspäiviä!
Taidan ainoana enää piinailla tässä porukassa! Ensimmäisiä ultrakuulumisia odotellaan Hipukalta ja Tintiltä ja muilta plussanneilta muuten vaan väliaikatietoja :)
Ja sitten listaan:
[color=black][b] vippetti; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos: Nega ☹
[color=black][b] Elli-77; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, vaihtui inssiksi 14.9., testipv: 27.9. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tilda-777; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: lyhyt, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (1) testipv: 10.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] -hanka-; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (2)
testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ ja ultra paljasti kaksoset! ☺ LA: 18.6.08
[color=black][b] Emma-Neea; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, p/25.9. (3 munista) & s/27.9. (2)
testipv: 11.10. tulos: PLUSSA! ☺ Ultra: 1 tarrannut kiinni ☺ LA: 19.6.08
[color=black][b] minäx81; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (12 munista) & s/26.9. (1), testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ LA: 20.6.08
[color=black][b] Marile; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/30.9. (4 munista) & s/2.10. (1) testipv: 18.10.
tulos: 13.10. PLUSSA! ☺ → josta keskenmeno 30.10. ☹
[color=black][b] pa-mi; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/3.10. (18 munista) & s/5.10 (2), testipv: 17.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Hipukka1; [/b][color=Purple]5.icsi, kaava: pitkä, p/1.10. (8 munista) & s/5.10. (2), testipv: 18.10. tulos: PLUSSA! ☺
[color=black][b] Ruska76; [/b][color=Turquoise4]2.ivf/icsi, kaava: pitkä, p/2.10. (11 munista) & s/4.10. (1), testipv; 18.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mamabear; [/b][color=Purple]2.icsi, kaava: pitkä, p/9.10. (18 munista) & s/12.10. (2), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] haave08; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/9.10 (9 munista) & s/11.10. (1), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tintti_77; [/b][color=Purple]3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p/8.10. (8 munista) & s/10.10. (1), testipv: 24.10. tulos: PLUSSA! ☺
[color=black][b] Giselle_70; [/b][color=Turquoise4]2.icsi, kaava: pitkä, p/10.10. (19 munista) & s/12.10. (1), testipv: 25.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mooa; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/10.10. (10 munista) & s/12.10. (1), testipv: 24.10 tulos: nega ☹
[color=black][b] sira_71; [/b][color=Turquoise4]5.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 42?, testipv: tulos:
[color=black][b] Kerttu-74; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 43, → siirtyi marraskuun kiertoon
[color=black][b] SanniAnniina; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/29.10. (3 munista) & s/31.10 (1) testipv: 14.11. tulos:
[color=black][b] Tatjuska79; [/b][color=Purple]1.icsi, kaava: pitkä, p/30.10. (2 munista) → eivät selvinneet hedelmöittämiseen asti ☹
[color=black][b] Vehnis; [/b][color=Turquoise4]3.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 47, testipv: tulos:
[color=black][b] vippetti; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, punktio&siirto vk 37, testipv: tulos: Nega ☹
[color=black][b] Elli-77; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 39, vaihtui inssiksi 14.9., testipv: 27.9. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tilda-777; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: lyhyt, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (1) testipv: 10.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] -hanka-; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (17 munista) & s/26.9. (2)
testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ ja ultra paljasti kaksoset! ☺ LA: 18.6.08
[color=black][b] Emma-Neea; [/b][color=Purple]3.ivf, kaava: lyhyt, p/25.9. (3 munista) & s/27.9. (2)
testipv: 11.10. tulos: PLUSSA! ☺ Ultra: 1 tarrannut kiinni ☺ LA: 19.6.08
[color=black][b] minäx81; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/24.9. (12 munista) & s/26.9. (1), testipv: 10.10. tulos: PLUSSA! ☺ LA: 20.6.08
[color=black][b] Marile; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/30.9. (4 munista) & s/2.10. (1) testipv: 18.10.
tulos: 13.10. PLUSSA! ☺ → josta keskenmeno 30.10. ☹
[color=black][b] pa-mi; [/b][color=Turquoise4]2.ivf, kaava: pitkä, p/3.10. (18 munista) & s/5.10 (2), testipv: 17.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Hipukka1; [/b][color=Purple]5.icsi, kaava: pitkä, p/1.10. (8 munista) & s/5.10. (2), testipv: 18.10. tulos: PLUSSA! ☺
[color=black][b] Ruska76; [/b][color=Turquoise4]2.ivf/icsi, kaava: pitkä, p/2.10. (11 munista) & s/4.10. (1), testipv; 18.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mamabear; [/b][color=Purple]2.icsi, kaava: pitkä, p/9.10. (18 munista) & s/12.10. (2), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] haave08; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/9.10 (9 munista) & s/11.10. (1), testipv: 23.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] Tintti_77; [/b][color=Purple]3.ivf/icsi, kaava: lyhyt, p/8.10. (8 munista) & s/10.10. (1), testipv: 24.10. tulos: PLUSSA! ☺
[color=black][b] Giselle_70; [/b][color=Turquoise4]2.icsi, kaava: pitkä, p/10.10. (19 munista) & s/12.10. (1), testipv: 25.10. tulos: Nega ☹
[color=black][b] mooa; [/b][color=Purple]2.ivf, kaava: pitkä, p/10.10. (10 munista) & s/12.10. (1), testipv: 24.10 tulos: nega ☹
[color=black][b] sira_71; [/b][color=Turquoise4]5.ivf, kaava: lyhyt, p&s vk 42?, testipv: tulos:
[color=black][b] Kerttu-74; [/b][color=Purple]1.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 43, → siirtyi marraskuun kiertoon
[color=black][b] SanniAnniina; [/b][color=Turquoise4]1.ivf, kaava: pitkä, p/29.10. (3 munista) & s/31.10 (1) testipv: 14.11. tulos:
[color=black][b] Tatjuska79; [/b][color=Purple]1.icsi, kaava: pitkä, p/30.10. (2 munista) → eivät selvinneet hedelmöittämiseen asti ☹
[color=black][b] Vehnis; [/b][color=Turquoise4]3.ivf, kaava: pitkä, p&s vk 47, testipv: tulos:
.. ei ollut tarkoitus tuplaten meitä laittaa :) Mitä lie sähläsin.. Sori!
SanniAnniina pp5 (eikä edes osaa kuvitellen nähdä oireita itsessään)
Valitettavan monta negaa näkyi listalla ja keskenmenokin. Halit kaikille teille!
Onneksi kuitenkin löytyy aina plussanneitakin =)
Itsellä alkoi juuri 6 raskausviikko =) Kaikki toivottavasti on hyvin, ainakin erikoisia makuelämyksiä saa välillä tutuistakin ruuista ja pieni kuvotus on koko ajan. Ultraa joutuu odottamaan vielä yli viikon ja täytyy sanoa, että kyllä tämä aika tuntuu matelevan... Onneksi töissä on kiirettä, joten päivät kuuluu suhteellisen nopeasti.
Tulin taas pitkästä aikaa katsomaan mitä tänne kuuluu, täällähän on tapahtunut..
Marile, ei voi muuta sanoa kuin voimia sinne, on se niin väärin että joutuu vielä keskenmenonkin käymään läpi, niin kuin näissä hoidoissakaan olisi jo tarpeeksi kestämistä.
Hanka, huh mitä uutisia sulla..onneksi ei pahemmin käynyt, toivottavasti ne sinun pikkuiset pääsivät pelkällä säikähdyksellä ja ettei niiden elo kovin järkkyisi onnettomuudesta.
SanniAnniinalle toivotaan oikein pikaisia piinispäiviä, toivottavasti aika menee nopeasti sillä nuo piinapäivät tuntuu kestävän aina ikuisuuden :)
Minäx81 ja Emma-Nea, huomasin että teilläkin käyty jo ultrassa, onneksi siellä oli kaikki hyvin.
kaikille teille muillekin tsemppiä, itse kuhunkin vaiheeseen ;)
Omaa tilannetta sen verran että tänään kävin ekassa ultrassa, siellä näkyi syke ja pikkuisen koko oli 6+6 eli viikkoihin nähden ihan sopivan kokoinen. Ainoa asia mikä tässä nyt säikäytti oli se että ruskuaispussi oli aika reilun kokoinen ja lääkäri jo mainitsi että joissain äärimmäisissä tapauksissa se voi enteillä keskenmenoa, joten joudun nyt sitten ensi maanantaina uudestaan ultraan ja katsotaan mikä on tilanne. En pysty/uskalla nyt yhtään iloitsemaan siitä että siellä oli oikean kokoinen alkio ja vahva syke, mielessä pyörii vaan se että oli kookas ruskuaispussi ja heti tietysti pelko persuuksissa että apua mitä se tarkoittaa!! Lääkäri kyllä sanoi että tämä on normaali raskaus ja nyt saa jo hengähtää mutta siltikin pelottaa niin vietävästi tuon pussin koko ja voisiko sillä olla mahdollinen yhteys tulevaan keskenmenoon.
Hipukka rv. 7+0
... jotka täällä vielä roikuskelevat.
hipukka: toivottavasti kaikki jatkuu hyvin
tintti: onnea jatkossakin, toivottavasti ultrassa näkyy pirteää elämää
tatjuska: munasarjoissa voi olla tuntemuksia parikin viikkoa, minulla saattoi olla kuukaudenkin.
minä81: onnea hyvistä ultrauskuulumisista, toivottavasti saatte taivaltaa 9 kk tiiviisti yhdessä.
hanka: toivottavasti vaavit eivät säikähtäneet, onnea jatkoon.
sanni-anniina: hyviä piinailuja, sekin vaihe loppuu aikanaan vaikkei siltä nyt tunnukaan
ON: täällä alan jo toivuskelemaan keskenmenosta, ettei koko aikaa itketä. Ilmoittauduin jonoon julkiselle puolelle, mutta menee ensi kesän jommalle kummalle puolelle. Tällä hetkellä en edes tiedä haluanko mennä, mutta varmistellaanpa kuitenkin. Hcg-arvo laskee ok, joten selvisin todennäköisesti ilman kaavintaa ja muuta kurjempaa tästäkin. Vielä kun tuo sydän parantuisi. Kiitos kaikille osanottaneille.
Heh, eihän tämä mikään kilpailu ole, että osanottaneille ;)
....ovat sitten taas jossain iahn muualla missä pitäisi olla....olis ollut tuo 0-ultra tänään, et olis päässyt piikittelemään pikkuhiljaa....mutta piti klinikalle soittaa ja perua aika kun ei täti tajua olla paikalla kun kutsu on tullut. Tosin jo alun alkaen epäiltiinkin että synarela myöhästyttää taas menkkoja ja mihinkäs se elimistö jo totutusta luopuisi. Toimisi sitten puregon hyvin, kun viimeksi jouduttiin nosteleen annosta koko ajan ei oikein kasvattanut tarpeeksi, keväällä tuli se ruhtinaalliset 11 munista joista 10 hedelmöittyi ja 4 oli siirtokelpoista. lähdetään nyt tykittämään suoraan annoksella 300 iu.
Muuten tutut pms oireet ja pinna tiukalla....;)
Ainii ja tervetuloa uusille ja laittakaahan kuulumisia. Meillä siis siirtyi nämä punktiot ja systeemit sinne lokakuun ekalle viikolle.
Pa-mi
Hei!
Vieläkö huolitte minut joukkoonne, vaikka piina alkaakin olla loppuvaiheilla? Eli meille tehtiin tässä kierrossa ensimmäinen lapsettomuushoito, ja kyseessä oli IFV. Meille alettiin valmistella inssiä, mutta munikset innostuivat lääkkeistä (clomit ja menopurit) ja lopputulos oli 9 munasolua. Sillä määrällä ei voi inssiä tehdä ja pääsimme myös omaksi yllätykseksi päivystysajalla IVF:ään. Kaikki on mennyt tähän saakka tosi hyvin.
Nyt on pp11. Kertokaahan plussanneet, oliko teillä mitään oireita ennen testiä? Kohtalon ivaa, tai mitä vaan, meillä on testipäivä isänpäiväsunnuntai. Siitä tulee siis paras tai pahin isänpäivä ikinä. Odotan ja pelkään testaamista ihan valtavasti, enkä tiedä kumpaa enemmän. Olo on oireeton, rinnat hieman arat, mutta sitä oiretta minulla on ollut ennenkin ennen menkkoja. Nyt siis luget tukilääkkeenä, nekin saattavat jotain oiretta aiheuttaa.
Lapsettomuutta meillä on takana 2 vuotta. Syynä mun ovuloimattomuus, miehen hieman hitaat simpat ei ainakaan ole tilannetta auttaneet.
Jännittää, pelottaa ja innostuttaa ihan kamalasti!
Hei!
Ensimmäinen ivf siis alkamassa. Tällä viikolla olen menossa lääkärikäynnille, josta saan reseptit hoitojaksoon jne. Suunniteltu ivf on lokakuun alussa.
Jos olen oikein ymmärtänyt, yksien menkkojen pitäis vielä tulla? Mutta milloin ne saa tulla? Pitäiskö ehtii aloittamaan ne ns. jarrut eli sumutteet? Ikävästi vaan vihmoo selkää, joten sieltä ne ovat jo saapumassa ja pieni paniikki iskee, että ehdinko hoitokiertoon mukaan!"
Onko kellään kokemusta vastaavasta tai ylipäätänsä tietoa, miten tän homman nyt pitäis mennä!!!
T: aina jämptit menkat paitsi nyt, kun tosi kyseessä
Olet todellakin lämpimästi tervetullut mukaan! Mukavaa, että sain jonkun kaverikseni piinistelemään loppuajaksi, vaikka muutaman päivän edellä ootkin :)
Sulla olikin aikas yllätyksellinen tarina; että voi tosiaan inssimatkakin päättyä IVF:ään :o Hienoa kun pääsitte! Tulikin mieleen, että on se sääli, ettei noista inssipinoista nekin pääse, joilla inssi jää kokonaan väliin, kun esim. kolme rakkulaa kehittyy. Itseltänihän saatiin punktiossa myös vain kolme munasolua (joista kaksi hedelmöittyi ja vain toinen jakautui), mutta siirtoon pääsin kumminkin :)
Oireeton on olo täälläkin, mulla ei oo ees rinnat kipeet :( Vähän hirvittää, että näinköhän kropassa mitään tapahtuu.. Mutta kirvestä en heitä kaivoon ennen kuin täti kaartaa paikalle tai testiin paukahtaa nega.
On sulla ikimuistoinen testipäivä -niin hyvässä kuin pahassa. *hui* Itse ajattelin testata pp14 (ke 14.11.) joka on tasan kaksi viikkoa siirrosta. Klinikalta ei mulle testipäivää määriteltykään :o
Päivitän sut meidän listaan, jonka laitan siksi poikkeuksellisesti jo huomenna esiin :) Saan siihen varmaan samalla urkittua marraskuun pinosta, miten meitin palstalla vierailleen Vehniksen punktio on mennyt.
Täydet peukutukset täältä plussaamisen puolesta ja tarrasukkia pikkuiselle kiinnitysavuksi!
SanniAnniina pp6
elikkäs mulla on aina tehty tuo pitkänkaavanhoito ja sumuttelut aloittanut kp21...
Omaa napaa sen verran että nyt taitaa tätikin jo ovella kolkutella....wc-reissu paljasti sen....
Kyllä sitä on joskus niin onnellinen tädistä....yleensä ei. Katsotaan nyt pitääkö aikataulu että ensi maanantaina ultra, soitan vielä klinikalle huomenissa ja tiedutelen asiaa...(en mikään hätähousu ole).
pa-mi
Kiva SanniAnniina, nyt löytyi heti piinakaveri!
Ihan oireettomasti mennään täällä edelleenkin. Eilen illalla sain itkukohtauksen, kun pohdin sitä mitä jos tuleekin negaa. Keksin siinä sitten hätäpäissäni elämälleni uutta tarkoitusta ja ehdottelin miehelle vapaaehtoistyöhön Afrikkaan lähtemistä. Mieheni ei oikein innostunut uudesta ideastani, joten otin seuraavan kortin käyttöön ja ehdotin road tripiä Jenkkien halki. Oli siinä rakkaalla vähän ihmettelemistä, kun itku kurkussa latelen kaikkia kummallisia ideoita peiton alta. Ei siis innostunut, vaan yritti tsempata mua kestämään sinne testipäivään. Lupasi kuitenkin, että jos negaa tulee, niin lähdetään etelän lomalle ;) Kyllä se varmaan ajatelee, että mä pimahdan jos nega paukahtaa... Kyllä ihmisen mieli on kummallinen.
Mä tosiaan testaan vasta pp16, joten siinä vaiheessa ainakin varmasti näkyy jos on näkyäkseen. Olen pe-la reissussa, ja haluan ehdottomasti olla kotona miehen kanssa kun testi tehdään. Onhan siinä sekin hyvä puoli, että jos on nega, niin ei tarvitse enää jossitella. Kumpa vaan täti ei kaarra paikalle ennen sunnuntaita.
Tsemppiä SanniAnniina ja kaikki muutkin piinavaiheessa olevat! Eikös me hoideta tää juttu kotiin, jookos!
-Diina-
PS. Vielä kuuluttelen plussanneiden oireita, eli missä vaiheessa niitä oli vai oliko ollenkaan ennen testiä....?
Nyt taas uskaltaudun piipahtamaan kirjaillen palstalle, kun joku tuntuu olevan jotakuinkin samassa vaiheessa kuin minä :) TOIVE08, anteeksi kovasti, en ollut huomannut, että olit minua kysellytkin! Ketutti niin kovin, kun hoito siirtyi sen labraremontin aiheuttaman ruuhkan takia, lakkasin kirjottelemasta..
Sain viimein soiton NKL:lta ja uutinen oli positiivinen, koska me saatiin siirto yksityiselle. Tähän kiertoon ei vaan ehditty sielläkään, koska NKL on maksusitoumuksillaan tukkinut kiitettävästi senkin..
Mutta seuraavasta kierrosta mulla ois alkamassa se eka IVF. Siinä ja siinä ehdinkö lokakuulla siirtoon vai meneekö marraskuulle. Tällä viikolla pitäis saada tarkemmat tiedot, mutta hoitaja arveli alustavasti, että mulle tehdään IVF pitkän kaavan mukaan (koska mun kierrot vähän turhan lyhyitä) eli sumut tulee ekana jarruksi, kuulemma jo kp 19.
Lyhyessä kaavassahan ei jarrua ole eli kierron jossain alkupäivillä aloitetaan suoraan kasvattava lääkitys eli esim. Puregon. Toive08, joko tiedät kumpi kaava sulla on?
Vielä pikainen tausta;
kumpikin kolmekymppisiä, pillerit jätetty 04/04, mitään vikaa ei ole löytynyt kummastakaan. Selittämättömiä ollaan siis.
Takana clomi-hoitoja ajoitetulla puputtelulla, 2 inssiä ja yksi ovulaation induktio, josta ei klinikan kiinniolon vuoksi päästy inssiin. Ei plussan plussaa koskaan mistään :(
Mutta mutta.. Olen IHASTELLUT PLUSSA-AALTOJA niin Ensikoilla, PASseissa kuin edellisessä IVF/ICSI-pinossakin! Ai, että niistä uutisista saa virtaa itselleenkin :) Heittäydytään mekin kaikki sen virran vietäväksi!!!
t. SanniAnniina kp 25/19-32
Sori näppäimet menee sekaisin ja painelen mitä sattuu.. no joo..
Hienoa että SanniAnniinalle löytyi piinakaveri, oisin kyllä kans mielelläni teidän kanssa piinaillut, mutta minkäs teet..
Tänään tuli Kys:ltä kirje, jossa oli tiedot punktiosta ja jatkosuunnitelma, " kiertoa tasataan teroluteilla tai e-pillereillä" aika huvittavaa syödä pillereitä kun ollaan hoidoissa, mutta sama kai tuo on syödä kun ei ilman apuja tuloksia tule kuitenkaan..
Kaikille haleja ja voimia!
Hipukka: on varmaan tosi ristiriitaiset tunteet sulla! Toivotaan että maanantaina saat hyviä uutisia!!!
Ootteko muuten plussanneet siirtyneet palstailemaan jonnekin plussanneihin tai odottaviin? Itse en oikein tiedä, minne kuuluisin kun alussa ollaan vielä, toisaalta kaipaisi jotain jatkoa palstailuun kun tämä ketju kun on ollut tosi kiva ja tarpeellinen tuki piinaan ja alkutaipaleeseen. En edes tiedä, onko monikko-odottajille mitään ketjua olemassa, en ainakaan tuolta monikkoperheosiosta sellaista löytänyt.
-Diina- Kiva kun tulit pitämään seuraa tolle SanniAnniinalle ja tietenkin sulle myös tsempit. Sullahan on jo pian testauskin edessä! Mulla on muuten ollut aina takaoven suunnitelmana toi Afrikkaan vapaaehtoiseksi lähteminen :) Lapsettomuusuhman iskiessä tapasin aina käydä selailemassa kohdemaita ja työtehtäviä. Kaippa sitä haluaa jollakin tavalla varmistaa olevansa edes jollekin ihmiselle hyödyksi?
Noista oiresita vielä, mulla ei mielestäni ollut niitä juurikaan ennen plussaa. Ehkä oireeksi voisi laskea kuukautismaiset tuntemukset, mutta muistelisin, että niitä oli jo melko pian punktion jälkeen enkä oikein itse niitä ottanut vakavasti. Samat tuntemukset ilmenevät mielestäni mulla vieläkin silloin tällöin, tiedä sitten mitä lienevät. Vatsavaivoja oli laidasta laitaan enkä niistäkään tiedä, sairastinko vai johtuivatko raskaudesta. Viime viikkoina väsymys on ollut aika valtava ja sen ehkä jo uskallan oireeksi laskea.
Ton viime perjantain jälkeen en oo oikein pystynyt keskittymään mihinkään, koko ajan vaan pelottaa että jotain on vialla, vaikka ei huolestuttavia oireita olekaan. Opiskeluissa olisi tosi kiireiset ajat, paljon tenttejä ja harkkatöitä jäämässä rästiin, mutta en vaan saa tehtyä. Käytän päiväni lähinnä sohvalla makaamiseen, älyttömään nettisurffailuun ja nukkumiseen. Ihan tyhmäähän tällainen lamautuminen on, en vaan oikein tiedä, miten pääsisi takaisin normaalirytmiin. Tilannetta vielä hankaloittaa nuo polven vammat, joiden vuoksi linkkaan kepeillä. Onneksi sain tänään uudet silmälasit rikkoutuneiden tilalle, ettei tarvi enää kulkea ihan sokkona :)
Ohhoh valitusvirren luikautin, anteeksi mittava avautumiseni ;)
-hanka-
rv 8+2
Hei!
Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia. Uskomatonta, miten suuri psykologinen merkitys tällä palstalla onkaan. Sitä saa kummasti lisää voimavaroja, kun lukee onnellisista tärpeistä ja odotuksista. Voi, jospa meilläkin tuo onni odottaa.
Tosiaankin, meillä vauva on ollut tervetullut 5/2004 asti. Ensin itse kovasti yrittämällä mentiin reilu vuosi ja sitten lähettiin hakemaan apua. Takana clomi-kuureja yms. ja nyt viime keväänä päästiin ivf-jonoon. Meinasi jo itku päästä ja pääsikin elokuussa, kun luultiin, että meidän ihka ensimmäinen ivf siirtyy NKl:n labraremontin takia. Sitä kun on psyykannut itseään, niin ei pystyis yhtään ottamaan lisää kolhuja vastaan ja siirtää taas kuukaudella tai kahella.
Tänään kävin sitten ostamassa synarelan ja sumuttelut alkoi:) SanniAnniina (olipa kiva, että kirjoitit ja ihanaa, että teilläkin hoidot nyt alkaa...Kuljetaan kyllä aika lailla samassa junassa:)) kyselikin, onkos meillä lyhyt vai pitkä kaava. Me lähdetään sillä pitkällä nyt kokeilemaan. Tänään alkoi synarelat, kahden viikon päästä alkaa puregon-pistokset, jos kaikki verikokeissa ok. Siitä sitten kymmenen päivää ja sit katsotaan tilanne taas. Punktio on suunniteltu nyt alustavasti lokakuun toiselle viikolle. Toivon parasta, mutta jännitän toisaalta pahinta. Mulla kun tää kroppa aina reagoi, miten milloinkin:)
Nyt vaan sitten ootellaan niitä menkkoja (tuntuu hassunkuriselta).
Voimia meille kaikille!
Mikäli SanniAnniina käyt vielä täällä, olis kiva kuulla sun piinailukuulumisia! Monesko päivä sulla olikaan jo menossa? Kurjaa kyllä kun et saanut pitää tuota sun piinailukaveriasi, olis varmaan ollut mukava vaihdella kokemuksia ja jännätä yhdessä.. No, mä ainakin vielä pidän sulle peukkuja ;)
ON: Meillä alkoi perjantaina vähän niin kuin uusi piina. Jäin suojatiellä auton alle, mutta onneksi ultrassa (vielä tuolloin ainakin) näkyivät molempien sykkeet. Mut tutkinut gynegologi kuitenkin sanoi, että saattaa olla, että tyypit voivat menehtyä vielä myöhemminkin ja sille ei sitten vaan mitään voida. Yritän maanantaina soittaa klinikalle ja aikaistaa jälkimmäistä ivf-raskautumisen vuoksi tehtävää ultraa jonnekin parin viikon päähän, jos sieltä vaan löytyy yhtään vapaata aikaa. Ärsyttää kun muutenkin on saanut jännätä, pysyvätkö tyypit kyydissä vai eivät.
Onneksi autolla oli niin pieni vauhti, että en itsekään saanut mitään vakavampia vammoja.
-hanka-
rv7+6