Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katselin pph-toimintaa puistossa eilen,

Vierailija
24.08.2007 |

ja voin kyllä sanoa että vahvistui se käsitys, että pph:lle en lastani laita. Kolme pph:ta ryhmänsä kanssa, ja juuri mitään ei kukaan heistä puhunut lapsille, ustuivat tuppisuuna hiekkalaatikon reunalla tai työntelivät lapsia keinussa. Silloin tällöin saattoivat kieltää lapsia tekemästä jotain (esim heittämästä hiekkaa) mutta mitenkään eivät esim leikkiin osallistuneet.



Ei minusta perhepäivähoitaja mikään ' viihdyttäjä' olekaan, mutta ei kyllä voinut myöskään puhua mstään lämminhenkisestä hoitoilmapiiristä. Lapset vaikuttivat lähinnä alistuneilta kun siinä itsekseen leikkivät.



Minun lapseni menevät kyllä päiväkotiin, missä on jonkinlainen kontrolli hoitajien suhteen ja hoitajat valvovat toisiaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengänkiillottaja vinkuintiassa on itse alalle lähtenyt. Mitäs lähti kiillottamaan kenkiä? Kiillottais kengät kunnolla, saatanan laiskimus. Saahan se siitä kaksi senttiä/työtunti.

Vierailija
22/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pph:n tai päiväkodin hoitajan ei tarvitse puuttua lasten leikkeihin, niin kauan kun kaikki on ok. Antaa lasten leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


mikä ruusuinen kuva teillä on lapsienne päivähoidosta? Että täti vain keskittyisi siihen Nico-Petteriin ja Jessica-Petriinaan? Kyllä lapsen omatoimisuus kumpuaa siitä, että lapsen annetaan myös leikkiä vapaasti ilman ohjausta. Ja ne taaperoressukat, jotka siellä hiekkalaatikon reunalla istuvat: he seuraavat monesti isompien touhuja ja se RIITTÄÄ heille! Ei sitä lapiota väkisin kädessä pidetä ei edes pph:n voimin....

Täälläpäin pph-ryhmät koostuvat 1-2,5-vuotiaista lapsista. Puistoissa ei edes päivisin juuri näy isompia, ovat joko kerhossa tai päiväkodissa. Eivät ne yksivuotiaat saa mallia kaksivuotiaista, paitsi muksimisessa. Eräskin turhautunut 2,5v poika yrittää painia 1v tytön kanssa, välillä vetelee lapiolla päin näköä. Isompaa kyllä rankaistaan jos hoitaja edes huomaa, mutta pienempi ei saa mitään lohtua.

Vierailija
24/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se ei ole.

Pää pois pensaasta, akat.



Kun lähdette töihin, lapsenne menee päivähoitoon. Päivähoitajalla on muitakin lapsia kuin se teidän kultamussukkanne. Ja ihan hyvää tekee se, kun sen teidän hellantelttunne kanssa ei koko ajan leikitä yms.



On teillä kuvitelmat. Tästä kai sekin ajatus lähtee, että minun lapsellani on oikeus saada yksilöllistä ohjausta koulussa niin paljon kuin minä haluan.



Älkää turvautuko kunnalliseen päivähoitoon tai kouluun, jos standardinne ovat noin korkealla.



Get real!

Vierailija
25/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palkka on niin pieni, ei voi olettaa saavansa huonosti palkatulta hoitajalta hyvää hoitoa lapselleen. No, yleensä hoitajat kuitenkin kirkkain silmin väittävät sitä tarjoavansa.



Olen minäkin ollut paskaduunissa mutta silti tehnyt työni hyvin. Ei huono palkka oikeuta työn laiminlyöntiin.



Kannattaisi ajoissa miettiä alan valintaa näin karrikoidusti sanottuna. Itse olen vuosikausia kouluttautuneena valmistumassa ammattiin josta nautin ja jossa on ihan ok palkka.

Vierailija
26/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mutta kun se ei ole.

Pää pois pensaasta, akat.

Kun lähdette töihin, lapsenne menee päivähoitoon. Päivähoitajalla on muitakin lapsia kuin se teidän kultamussukkanne. Ja ihan hyvää tekee se, kun sen teidän hellantelttunne kanssa ei koko ajan leikitä yms.

On teillä kuvitelmat. Tästä kai sekin ajatus lähtee, että minun lapsellani on oikeus saada yksilöllistä ohjausta koulussa niin paljon kuin minä haluan.

Älkää turvautuko kunnalliseen päivähoitoon tai kouluun, jos standardinne ovat noin korkealla.

Hoidankin lapseni itse niin pitkään kuin pystyn. Hoitajilla on toki muitakin lapsia, mutta jos yhdellekään ei riitä syliä eikä huomiota, on hoitajassa vikaa. Kaikki lapset torjutaan yhtälailla ja keskitytään penkillä istumiseen ja juoruiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee sen ainoan loogisen johtopäätöksen:



1. Työstäni ei makseta kunnollista palkkaa, joten

2. työni on arvotonta verrattuna esim. insinöörin työhön

3. Arvotonta työtä ei kannata tehdä hyvin.



Sama juttu kaikilla naisvaltaisilla aloilla. Koko homma perustuu vain johonkin ihmeelliseen fucking moralismiin. Sen sijaan miesvaltaisilla aloilla työntekijöitä houkutellaan tehtäviin hyvällä palkalla.



Ihan aikuisten oikeesti: jos hommasta saa käteen alle tonnin, tunkua alalle tuskin on.

Ja ei tunkua -> ne, jotka alalle saadaan hilattua, tekevät työnsä miten sattuu.



Älkää valittako hoitajista. Valittakaa palkkauksesta.

Ei pidä olla tyhmä!

Vierailija
28/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tuntityöläisenä kaupassa), mutta koin että huonosta palkasta riippumatta se työ oli minulle itselleni kivempaa jos hoidin sen hyvin. Siinä ei voita kukaan jos aletaan alentaa omaa ammattitaitoa protestina palkalle (joka ei taatusti tule yllätyksenä). Että mä nyt sitten olen vain tällainen kyvytön idiootti kun olen täällä kaupassa töissä, joten voin saman tien käyttäytyä niin kuin olisin liian tyhmä selviytymään yhtään mistään... Vähän ammattiylpeyttä, pliis?



Vanhemmat kyllä useimmiten arvostavat varhaiskasvattajia, on ikävää jos heillä itsellään on sellainen tunne että on sama kuin he antaisivat itsestään täysin ammattitaidottoman kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, kun sama ei koske miesvaltaisia aloja.

Keltään dippainssiltä ei vaadita korkeaotsaista antautumista työlle esimerkiksi tuhannen euron palkalla.



Eli naiset motivoidaan syyllistämällä ja moralisoinnilla,

miehet rahalla.



Ja tämä menee läpi, koska naiset eivät itsekään tajua, mistä sukupuolten väliset palkkaerot johtuvat. Let me tell you a secret: palkkaerot johtuvat juuri tämän viestiketjun ajattelutavasta.

Naisten euro on 80 senttiä, koska tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
30/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jännä juttu, kun sama ei koske miesvaltaisia aloja.

Keltään dippainssiltä ei vaadita korkeaotsaista antautumista työlle esimerkiksi tuhannen euron palkalla.

Eli naiset motivoidaan syyllistämällä ja moralisoinnilla,

miehet rahalla.

Ja tämä menee läpi, koska naiset eivät itsekään tajua, mistä sukupuolten väliset palkkaerot johtuvat. Let me tell you a secret: palkkaerot johtuvat juuri tämän viestiketjun ajattelutavasta.

Naisten euro on 80 senttiä, koska tyhmyydestä sakotetaan.

Ei hoitaa kaikessa hiljaisuudessa työtään huonosti ja antaa lasten kärsiä. Eihän sillä mitään kukaan voita, pitää olla kovempi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee työn 1000 euron arvoisesti, on se järkevää, jos todella saa sen 1000 euroa käteen.



Mutta se, että tekee töitä klo 06.30-18.00 tuhannen euron kk-palkalla ja antaa koko elämänsä/voimansa työlle, on typeryyttä.



Samoin kuin omalla alallani (opetusala) myös hoiva-alalla fakta on se, että palkat eivät nouse. Ainoa asia, mitä naisihminen voi tehdä, on lopettaa tyhmä työlleen antautuminen. Jollei työstä saa asianmukaista palkkaa, työtä ei kannata tehdä kovin asianmukaisesti.



Ja tietenkin maksajina ovat lapset, vanhukset ja muut heikot. Näinhän se menee. Rikkaat ja vahvat saavat lisää, köyhiltä ja heikoilta otetaan kaikki pois. Tää on tää maailma, äipät. Suuta hevosenkengälle vaan.

Vierailija
32/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos tekee työn 1000 euron arvoisesti, on se järkevää, jos todella saa sen 1000 euroa käteen.

Mutta se, että tekee töitä klo 06.30-18.00 tuhannen euron kk-palkalla ja antaa koko elämänsä/voimansa työlle, on typeryyttä.

Naiset vain ovat niin nöyriä etteivät halua jättää lapsia ja vanhuksia hoitamatta tai koululaisia ilman opetusta, eivätkä kehtaa lakkoilla. Ei se hiljainen protesti saa aikaan minkäänlaista parannusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä parannusta ei koskaan tule anyway.

Ainoastaan asiakkaat (=omaiset) voivat nostaa kissan pöydälle. Naisvaltaisten alojen ay-liitot eivät tee asioille mitään.



Jos saa vasemman käden palkan, homma pitää tehdä vasemmalla kädellä.



Edelleenkin: ei pidä olla tyhmä.

Vierailija
34/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona minäkin saatan kivahtaa lapsille, kun kukaan ei ole näkemässä. Töissä ei tulisi mieleenkään äksyillä muiden aikuisten kuullen. Kyllä päiväkodin suurin etu on juuri se, että on monta aikuista jokapaikassa. Kontrolli pelaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miesvaltaisella alalla. Väitätkö muka, että miehelle ei ole niin noko nuukaa miten työnsä hoitaa olkoot miten dippainssi vaan? Ainakin mulle ja mun MIEStyökavereille on todella suuri moraalinen kysymys tehdä työ hyvin. Kehitämme ja testaamme tietokoneohjelmistoja mm syöpähoidossa käytettäviin radiologisiin laitteisiin. Luuletko tosiaan, että sairaaloiden laitteet ovat

a) pienipalkkaisten naisten huolella valmistamia?

b) joten kuten sinne päin MIESdippainssien tekemiä?

Vierailija:


Jännä juttu, kun sama ei koske miesvaltaisia aloja.

Keltään dippainssiltä ei vaadita korkeaotsaista antautumista työlle esimerkiksi tuhannen euron palkalla.

Eli naiset motivoidaan syyllistämällä ja moralisoinnilla,

miehet rahalla.

Ja tämä menee läpi, koska naiset eivät itsekään tajua, mistä sukupuolten väliset palkkaerot johtuvat. Let me tell you a secret: palkkaerot johtuvat juuri tämän viestiketjun ajattelutavasta.

Naisten euro on 80 senttiä, koska tyhmyydestä sakotetaan.