Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miehen näkö sumentyi yhtäkkiä.

Vierailija
24.08.2007 |

Ei kuulemam näe kunnolla. esim. telkkarin tekstejä sohvalta. Eikä myöskään pysty lukemaan tekstiä läheltäkään esim. lehdestä. Mistähän voisi johtua moinen?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä itsestään ohi, vaikka olisikin aivoinfarkti, mutta silti pitää selvittää mistä oli kyse. Jos on kerran infarktin saanut, se iskee todennäköisesti uudestaankin ja silloin voi olla jo vakavampi. Estolääkitystä on olemassa.

Vierailija
22/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi todeta vielä esim. silmistä heti tapahtuneen jälkeen. MYöhemmin vain magneettikuvasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulemma pelottelen turhaan kaikenmaailman aivoinfrakteilla. Näkee kuulemma ihan normalisti ja olo muutenkin normaali.

Voiko siis oikeasti aivohalvauksen oire olla vain näön sumentuminen joka kesti noin. tunnin ja meni ohi. ei mitään muita oireita?

Enhän minä nyt aikuista miestä saa millään sinne lääkäriin roudattua. Ärsyttää nyt se appiukkokin joka toi sen takaisin kotiin!

t.ap.

Vierailija
24/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen kun mun isällä sumentu näkö ihan yhtäkkiä, ja tutkimuksissa ei löytynyt mitään. Voi kuulemma olla sokeritaudin liitännäisoire.

Vierailija
25/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän pari (kylläkin naista) joilla näköhäriöt olleet ensimmäisiä oireita. Kannattaa tutkituttaa kyllä.

Vierailija
26/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä infarkteja voi tulla useita ja sitten joskus, ehkä vuosien päästä tulee isompi. Tai sitten ensi viikolla.

En halua pelotella, voi olla muutakin, esim. jos on migreeniin taipumusta, mutta tuo on ihan tyypillinen infarktioire, joka pitäisi käydä tarkistamassa.

Vierailija:

Voiko siis oikeasti aivohalvauksen oire olla vain näön sumentuminen joka kesti noin. tunnin ja meni ohi. ei mitään muita oireita?

t.ap.

Vierailija
27/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä pelotellut tässä nyt siitä lähtien kun tuli kotiin ja nyt kuulemma koskee jo päähän. Soittaa nyt isälleen että lähtevät uudestaa sairaalaan.

Googlesta etsin tietoa ja löysin sellaisen kun tia-kohtaus. on juuri sellainen että menee alle tunnissa ohi ja oireena voi olla mikävain aivoinfraktin oire. Yleensä sitä seuraa aivoinfrakti.

Toivottavasti olis vain jotain muuta kuitenkin.

T.ap.

Vierailija
28/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeen tuntiin saakka oireiden alusta osalle potilaista voidaan antaa liuotushoitoa, joka voi korjata tilanteen lähes täysin tai kokonaan.

Kakkonen, joka ei oo keksinyt näitä lioutuajuttuja

Vierailija
29/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt sekoittanut tulpan, joka liuotetaan ja verenvuodon, jota liuotushoito pahentaisi.

Vierailija
30/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oireet voisivat sopia siihen. Mulla näkökyky ihan yht' äkkiä huononee ja en näe lukea tai muiden kasvoja. Todella hämmentävä olo. Näköhäiriöiden aikaan ei satu mihinkään, ei vain näe! Joskus sen jälkeen tulee sahanlaitakuviot näkökenttään tai sitten ei. Ja puolen tunnin-puolentoistatunnin jälkeen alkaa päänsärky, joka valitettavasti vain pahenee. ---> migreeni

Vierailija
31/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on " ohimenevä aivoverenkiertohäiriö (TIA)" ja teksti on aika karua.

Vierailija
32/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kakkonen, joka halusi jotenkin auttaa

Vierailija
33/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkäriin pitää hakeutua, oli tulppa- tai vuotoepäily kyseessä.

Vierailija
34/41 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsovat kumpi on.

Ei sitä muuten voikaan tietää. Oireet hyvinkin samankaltaisia.

Vierailija
35/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Migreenissäkin voi muuten tulla puutumisia ja puhe puuroutua.

Vierailija
36/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikko sitten oli just noin että meni vaan näkö tunniksi. Ei tullut päänsärkyä eikä muutkaan kuten oksentelua tai sahalaitoja monesti. Mutta näiden juttujen jälkeen tuli mieleen että pitäisikö tässä nyt varmudeksi kuvauttaa päänsä?

Vierailija
37/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaukseen liittyi myös huimausta. Kävin Peijaksen sairaalassa, jossa jouduin odottamaan 2 tuntia, että minut tutkittaisiin! Jos se olisi ollut liuotusta vaativa aivoinfarkti, niin vähän myöhässä oltaisiin oltu. Menin sairaalaan juuri siksi, että siellä saisi hoitoa. Myöhemmin kuulin, että liuotushoitoa saa vain Meilahdessa.

No, oma tapaukseni ei koskaan selvinnyt, päätä ei edes kuvattu. Minulla on kyllä migreenitaipumusta, mutta ainoastaan kerran on ollut näköhäiriöitä, nekin eri tyyppisiä. Silloin yhdistin kyllä näköhäiriöisen migreenikohtauksen e-pillereihin, jotka olin juuri aloittanut. Lopetin tietysti pillerit. Tällä kertaa taas näön menemiseen ei liittynyt lainkaan päänsärkyä, mutta minulla oli keuhkoputkentulehdus ja siihen voimakas antibiootti, jonka olin ottanut juuri pari tuntia ennen kohtauksen alkamista. Joten ehkä sitten liittyi siihen.

TIA-kohtaukset näkyvät kyllä magneettikuvassa myöhemminkin, mutta eipä niille möhemmin mitään voi tehdä. Itseäni kyllä kiinnostaisi tietää, oliko kyseessä TIA vai jokin muu.

Vierailija
38/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli sanonut että on migreeniä, kun ei muita oireita ollut. Päänsärky oli tosi vähäistä. Silmät oli katsonut päätä ei kuvattu.

t.ap.

Vierailija
39/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap.

Vierailija
40/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meis ei kuulemma mene enää koskaa lääkräsiin minun vouhotuksen takia:S.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan