Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketka tai siis millaiset ihmiset oikein juovat lonkeroa? Ymmarran olut-ihmiset, siideri-ihmiset, viini-ihmiset, konjakki-ihmiset ja ihmiset,jotka tykkaavat juoda erilaisia drinkkej

Vierailija
24.08.2007 |

ä...Nämä ovat kaikki mielestäni erilaisia ihmistyyppejä juomatavoiltaan ja maultaan. Prototyyppisesti bisse on miesten juoma ja siideri naisten. Punaviiniä tissuttavat älyköt ja kultturellit persoonat ja hyvän konjakin ystävän voi rinnastaa sikarin polttelijaan. Mutta siis KUKA juo lonkeroa? Millaisessa tilanteessa?

Tajusin juuri, että olen itse juonut elämäni aikana ehkä pari kolme lonkeroa, ja nekin teini-iässä (nyt 30 v). Onko lonkero joku teinien bilejuoma, vai juoko joku muukin sitä ihan oikeasti? Missä ovat kaikki lonkeromainokset ja brändit (vertaa bisse- ja siiderimainokset)? Jatkuvastihan sitä kuitenkin on myynnissä...

Oletko sinä lonkeron lipittäjä? Tunnusta. Miksi?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varsin " perus ihminen" joka ei pidä mistään makeasta

Vierailija
22/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässsä join aina kaljaa. kaljaa, kaljaa ja kaljaa kori kaupalla. En koskaan siideriä enkä viiniä, ehkä kerran tai pari lonkeroa.

Sitten eräänä päivänä hieman " aikuistuttuani" aloin juomaan vain lonkeroa! Ei enää ikinä kaljaa sen jälkeen. Tämä kausi kesti ½-1 vuotta.

Sen jälkeen tuli viinikausi. Ennen en ollut pitänyt viineistä lainkaan, mutta sitten join aina pelkkää viiniä. Yhden lasillisen tai yhden pullollisen, mutta vain viiniä ei muuta.

Sitten tuli stoppi siihenkin ja alkoi siidervaihe! Vaikka ennen olin inhonnut siideriä, nyt juon sitä aina! Odottelen milloin tämä kausi loppuu ja joku toinen taas alkaa. Kaljaan en palaa - sen tiedän.

Mitähän tämä kertoo minusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus ihan humalahakuisesti myös :o) Makulonkerot parhaita, mutta lonkku kuin lonkku menee.

Siideri ja olut sekä viini varsinkin ällöttävät :oFF

Ai niin, paukkuja myös toisinaan menee :P

Vierailija
24/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt minkään lonkeron suosiota! Teininä saatoin ajoittain ajautua juomaan karpalolonkeroa, mutta melkoisen pahanmakuinen mielikuva siitäkin. Maku vie muiston lähinnä tahmaisiin tanssilattioihin. 

Vierailija
25/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long drink on juomasekoitus. 

Ei kuulu samaan vertailuryhmään kuin olut, siideri, viini tai konjakki.

Vierailija
26/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen on niin ahdasmielinen, että lokeroi ihmisiä heidän juomavalintojensa suhteen? Alle 20 v?

Vierailija
27/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen lastentarhanopettaja, joka tykkää juoda saunan jälkeen lauantai-iltana lonkeron janojuomaksi.

Lonkeroa ei ole lightinä, joten se varmaan karsii naiskäyttäjiä. Monesti meillä on rantasaunalla vieraillekin tarjolla olutta, lonkeroa ja siideriä ja kylmä lonkero tekee kauppansa.

on light versio sinisenä se oridinellista versio

Vierailija
28/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lun luokittelet ihmisiä, niin millainen ihminen sitten juo valkoviiniä? Entä vodkaa?

Millainen on liköörin juoja, tai viskin ystävä? 

Kuka juo kuohuviiniä, kuka armanjakkia, kuka giniä? Millainen on rommia juova ihminen?

Ehkä nämä ovat kuitenkin vähän hölmöjä stereotypioita, vai mitä?

Vierailija
29/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon säätilan mukaan. Näin syksyisin on paljon harmaita sadepäiviä niin minä juon harmaata lonkeroa. Kesällä kun aurinko paistaa juon ananaslonkeroa.

Vierailija
30/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan ammattilaistasosta, niin onhan se lonksu hyvä krapulajuoma.

Vierailija
31/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vatsa sekaisin hiilihappo juomista nii viiniä sitten juon. Ei ole kiva istua paskalla koko ajan 

Vierailija
32/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vatsa ei kestä viinejä, kun ne on niin happamia. Tulee maha kipeeksi.

Vierailija
33/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun hikisen siivouksen jälkeen omiaan), mutta juoko joku oikeasti lonkeroa humaltuakseen? (Ja ei nyt lähdetä hurskastelemaan, ettei alkoholia pitäisikään juoda humaltuakseen, sillä aika usein niin tehdään). Lähinnä kai tarkoitan, juoko kukaan lonkeroa kuten olutta tai viiniä; joskus tietty vaan yhden, mutta joskus useamman tai vaikka kuinka montakin...

Jotenkin tuntuu, ettei kukaan aikuinen ihminen joisi vaikka neljää tuoppia lonkeroa putkeen, vaikka moni juo iltaa istuessaan sen neljä tuoppia olutta ihan kepeästi.

Ihan hölmö kysely, mutta tuli vaan mieleen. Noin minä sen asian kuvittelinkin, että jos joku juo lonkeroa, hän juo todella vaan sen yhden silloin tällöin...

ap

jokainen tuttu nainen juo 9 lonkeroa noin 5h aikana.

Vierailija
34/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut hidastaa. Aito lonkero on laimennettua terävää viinaa mikä ei hidasta.

Vierailija
35/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon nykyään seltseriä ja lonkeroa (yleensä niitä Helsinki distilling companyn lonkeroita). Joisin mielelläni viiniä, tarkalleen ottaen valkoviiniä, mutta saan siitä päänsärkyä, joten viininjuonti on valitettavasti ollut pakko lopettaa. 

Oon käynyt myös erikoisolutvaiheen (2007-2010) ja viskejäkin join tuolloin. Juon kyllä joskus oluita edelleen, mutta jos haluan ottaa muutaman juoman, niin seltseri ja lonkero ovat turvallisia tuon päänsäryn suhteen. Itsenäisyyspäivänä kyllä tilasin ystävältäni proseccoa, kun pyysin häntä tuomaan juomat, että katsotaan nyt, miten menee.

Vierailija
36/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helteisenä päivänä etenkin

tai sekaisin siiderin kanssa, siiderin maku kun alkaa ällöttää, otan lonkeroa

ja väliin viiniä ja jotain väkevämpääkin.

Olut ei vaan oikein maistu, vain sillon jos ei ole mitään muuta juotavaa (edes vettä) tarjolla. :)

olut ja ruoka, liha täys kymppi. muut muuloin

Vierailija
37/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen lastentarhanopettaja, joka tykkää juoda saunan jälkeen lauantai-iltana lonkeron janojuomaksi.

Lonkeroa ei ole lightinä, joten se varmaan karsii naiskäyttäjiä. Monesti meillä on rantasaunalla vieraillekin tarjolla olutta, lonkeroa ja siideriä ja kylmä lonkero tekee kauppansa.

Miten niin ei ole lightina? Esim. Hartwall Original Long Drink Light löytyy, ilmeisesti myös Coopilla on.

Vierailija
38/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minä juon ravintoloissa yleensä vain karpalolonkeroa, se on raikasta, ei liian makeaa, ei tule pää kipeäksi, ai ala väsyttää. Kunnon känni vaatii kyllä vähintään 7-8  lonkeroannosta. Ja minkälainen ihminen olen..? Tavallinen keski-ikäinen, akateemisesti koulutettu, introvertti sinkkunainen.

Vierailija
39/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sitten ole ilmeisesti koskaan nähnyt vuoden harmain päivä mainosta, jos ei lonkeromainoksia tiedä.

Ja kyllä juon lonkeroa. Vaihtoehdot mulla on viini (valkoinen tai punainen) tai lonkero. 

Vierailija
40/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30+-ikäisille striimaajamiehille näkyy ainakin lonkku maistuvan, mm. orange ja ananas