Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketka tai siis millaiset ihmiset oikein juovat lonkeroa? Ymmarran olut-ihmiset, siideri-ihmiset, viini-ihmiset, konjakki-ihmiset ja ihmiset,jotka tykkaavat juoda erilaisia drinkkej

Vierailija
24.08.2007 |

ä...Nämä ovat kaikki mielestäni erilaisia ihmistyyppejä juomatavoiltaan ja maultaan. Prototyyppisesti bisse on miesten juoma ja siideri naisten. Punaviiniä tissuttavat älyköt ja kultturellit persoonat ja hyvän konjakin ystävän voi rinnastaa sikarin polttelijaan. Mutta siis KUKA juo lonkeroa? Millaisessa tilanteessa?

Tajusin juuri, että olen itse juonut elämäni aikana ehkä pari kolme lonkeroa, ja nekin teini-iässä (nyt 30 v). Onko lonkero joku teinien bilejuoma, vai juoko joku muukin sitä ihan oikeasti? Missä ovat kaikki lonkeromainokset ja brändit (vertaa bisse- ja siiderimainokset)? Jatkuvastihan sitä kuitenkin on myynnissä...

Oletko sinä lonkeron lipittäjä? Tunnusta. Miksi?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen lastentarhanopettaja, joka tykkää juoda saunan jälkeen lauantai-iltana lonkeron janojuomaksi.

Lonkeroa ei ole lightinä, joten se varmaan karsii naiskäyttäjiä. Monesti meillä on rantasaunalla vieraillekin tarjolla olutta, lonkeroa ja siideriä ja kylmä lonkero tekee kauppansa.

Vierailija
2/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäisesti ja " ekat kännit" juotiin nimenomaan lonkerosta, koska siidereitä ei vielä juuri ollut ja olut oli pahaa.. Nykyään tosin tykkään oluestakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes desiä kestä juoda kun ne kivut jo alkaa. Lonkero maistuu limpparille ja mä olen muutenkin virvoitusjuomien suurkuluttaja.

Vierailija
4/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotias akateeminen äiti. Minusta lonkero sopii hyvin sinihomejuuston kanssa :)

Vierailija
5/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan keliakiaa, joten olut ei tule kyseeseen (no, paitsi muutama

hassu laatu, mutta en pidä niistä) ja siideri kyllästyttää tällä hetkellä.

Vierailija
6/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain polttareissa olen viimeksi juonut kaksi lonkeroa putkeen.

Ravintolossa en koskaan tilaa lonkeroa. Ehkä viimeksi joskus 90-luvun alussa olen viimeksi lonkun baarissa juonut.

Yleensä juon viiniä ja kuohuvaa.

Bacardi breezer, Smirnoff Ice ja paukut kuuluvat kuvioihin jos ollaan ulkoilemassa viihteen merkeissä.

Yksittäiset siiderit ja lonkerot kuuluvat kuvioihin kotona, saunassa ja ulkona istuskellessa.

Vierailija
7/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juon vuosittain muutaman " kiintiölonkeron" , kun sitä satunnaisesti tekee mieli.

Vierailija
8/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aika harvoin, ehkä kerran kuussa. Silloin juon lonkeron tai drinkin. Olut, siideri ja varsinkin viini maistuvat kamalalle.

Vierailija
9/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa-lonkeron juoja. Nykyisin juon aina tentin jälkeen tentti-lonkeron. Lonkeroa juotiin teininä. Teinilonkerot olivatkin parhaita! Olut turvottaa, siideri on ihan liian ällömakeaa, lightitkin, siiderit jää jotenkin kitalakeen viipyilemään. Viiniä joisin muuten, mutta lasillisen hinnaksi tulee liikaa, kun loppupullo jää juomatta ja happanee jääkaappiin. Siispä lonkero on vastaus ;-)

Vierailija
10/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hikisen siivouksen jälkeen omiaan), mutta juoko joku oikeasti lonkeroa humaltuakseen? (Ja ei nyt lähdetä hurskastelemaan, ettei alkoholia pitäisikään juoda humaltuakseen, sillä aika usein niin tehdään). Lähinnä kai tarkoitan, juoko kukaan lonkeroa kuten olutta tai viiniä; joskus tietty vaan yhden, mutta joskus useamman tai vaikka kuinka montakin...

Jotenkin tuntuu, ettei kukaan aikuinen ihminen joisi vaikka neljää tuoppia lonkeroa putkeen, vaikka moni juo iltaa istuessaan sen neljä tuoppia olutta ihan kepeästi.

Ihan hölmö kysely, mutta tuli vaan mieleen. Noin minä sen asian kuvittelinkin, että jos joku juo lonkeroa, hän juo todella vaan sen yhden silloin tällöin...

ap

Vierailija
11/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteisenä päivänä etenkin

tai sekaisin siiderin kanssa, siiderin maku kun alkaa ällöttää, otan lonkeroa

ja väliin viiniä ja jotain väkevämpääkin.

Olut ei vaan oikein maistu, vain sillon jos ei ole mitään muuta juotavaa (edes vettä) tarjolla. :)

Vierailija
12/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan juomalla juonut niitä eli humalaan asti. Lonkerofani since 1992.

Vierailija
13/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias perheenisä. En juo olutta, siideriäkin erittäin harvoin. Lonkero on oikeastaan ainoa mieto alkoholijuoma, jota käytän. Ja vain oikea alkon lonkero on hyvää. Tavallisista kaupoista ostan " limulonkeroa" , koska se on tehty oikeaoppisesti giniin, toisin kuin makulonkerot ja muut.

Vierailija
14/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei edes desiä kestä juoda kun ne kivut jo alkaa. Lonkero maistuu limpparille ja mä olen muutenkin virvoitusjuomien suurkuluttaja.

Vierailija
15/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omistusrivarissa ja minulla amk-tutkinto. Olen siis hyvin tavallinen mamma.

Vierailija
16/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Nimimerkki Olut on pahaa ja siideri kans

Vierailija
17/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias nainen (tyypillinen viininjuona listassasi). Tykkäsin ennen siideristä, mutta löysin lonkeron uudestaan tässä vuosi sitten ja tykästyin kovasti. Parempaa kun siideri! Viinistä tykkään myös.

Vierailija
18/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin en oikeastaan pidä mistään muusta alkoholijuomasta ja onneksi nykyään moni muukin itseni lisäksi tuntuu lonkeroa juovan. Vuosituhannen vaihteessa taisi nuo siiderit lyödä itsensä läpi ja silloin tunsin itseni muinaismuistoksi lonkeroineni.

Akateeminen 43-vuotias täti

Vierailija
19/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kranttu täti 43v.

Vierailija
20/51 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun hikisen siivouksen jälkeen omiaan), mutta juoko joku oikeasti lonkeroa humaltuakseen? (Ja ei nyt lähdetä hurskastelemaan, ettei alkoholia pitäisikään juoda humaltuakseen, sillä aika usein niin tehdään). Lähinnä kai tarkoitan, juoko kukaan lonkeroa kuten olutta tai viiniä; joskus tietty vaan yhden, mutta joskus useamman tai vaikka kuinka montakin...

Jotenkin tuntuu, ettei kukaan aikuinen ihminen joisi vaikka neljää tuoppia lonkeroa putkeen, vaikka moni juo iltaa istuessaan sen neljä tuoppia olutta ihan kepeästi.

Ihan hölmö kysely, mutta tuli vaan mieleen. Noin minä sen asian kuvittelinkin, että jos joku juo lonkeroa, hän juo todella vaan sen yhden silloin tällöin...

ap

Minä juon lonkeroa ihan humaltuakseni. Yleensä pohjina on pari siideriä ja kolme lonkeroa. Siideriä ei pysty kahta enempää juomaan. Viimeksi viimeviikonloppuna tilasin kerralla kolme tuoppia lonkeroa. Olin Lahdessa Jazztorilla ja järjestelyt siellä kusivat tod. pahasti. Joten kun tiskille pääsi, oli tilattava niin monta tuoppia kuin tungoksessa pystyi kantamaan. Eli kolme tuoppia lonkeroa=)

Eipä ole tullut mieleeni, että sen juominen olisi jotenkin outoa. Ja mielellään saunan päälle juon joko lonkeron tai sit kuivan siiderin.

Niin ja raskaana ollessanikin join sitä mietoa lonkeroa (alk% jotain2,2)joskus helteellä. Ne alkoholittomat siiderit kun ovat ihan järkyttäviä sokerilikuja.

Lonkero rules=)